News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

YLE 2011-02-04: Perussuomalaiset kopioi ilmasto-ohjelmansa Metalliliitolta

Started by Tauno-yksi, 04.02.2011, 08:43:41

Previous topic - Next topic

Juho Eerola

Quote from: Aapo on 04.02.2011, 19:12:20
Kyllä se minusta on huolestuttava ja merkityksellinen asia, että Timo Soini on osoittautunut plagioijaksi ja valehtelijaksi, vaikka hänen piti olla uskottava vaihtoehto konsensus- ja kähmintäpolitiikalle. Soinilla on ainakin kannattajiensa keskuudessa maine miehenä, joka nöyrästi ja pyytettömästi kansaa palvellen kertoo asiat suoraan niin kuin ne on. Tämä plagiointitapaus ja valehtelu osoittavat, että Soinikaan ei kaihda keinoja edetäkseen poliittisella urallaan. Minkälainen vaihtoehto se muka on, jos mies on yhtä epärehellinen kuin Katainen, Kiviniemi ja Urpilainen?

Muutamaan kertaan olen kuullut sanottavan, että vain Persut itse voivat enää sählätä oman kannatuksensa laskuun. Tämä tempaus ei siihen vielä riittäne, mutta jos näitä tulee lisää, ennustettu veretseisauttava vaalivoitto voi jäädäkin ohuenlaiseksi.

Missä ihmeen kohdassa Soini on valehdellut? Eihän Soini väitä tätä yksin Euroopassa tehneensä?

räsänen

Quote from: Punaniska on 04.02.2011, 19:11:33

Totta - mutta mitä hyötyä tästä olisi, jos tämä olisi poliittista peliä?

Niin, en osaa sanoa muuta kuin että ainakin julkisuutta tulee, sekä ohjelmalle että julkaisijalle. Ei tosin hyvää sellaista. Mutta eikö tällä palstalla olla yksimielisiä siitä että tärkeintä on saada naama lehteen?

Ja kyllä se ennen vaaleja selviää kuka on tämän erän voittaja.

Salvation

Quote from: Juho Eerola on 04.02.2011, 20:00:36
Kyllä se minusta on huolestuttava ja merkityksellinen asia, että Timo Soini on osoittautunut plagioijaksi ja valehtelijaksi, vaikka hänen piti olla uskottava vaihtoehto konsensus- ja kähmintäpolitiikalle. Soinilla on ainakin kannattajiensa keskuudessa maine miehenä, joka nöyrästi ja pyytettömästi kansaa palvellen kertoo asiat suoraan niin kuin ne on. Tämä plagiointitapaus ja valehtelu osoittavat, että Soinikaan ei kaihda keinoja edetäkseen poliittisella urallaan. Minkälainen vaihtoehto se muka on, jos mies on yhtä epärehellinen kuin Katainen, Kiviniemi ja Urpilainen?

Muutamaan kertaan olen kuullut sanottavan, että vain Persut itse voivat enää sählätä oman kannatuksensa laskuun. Tämä tempaus ei siihen vielä riittäne, mutta jos näitä tulee lisää, ennustettu veretseisauttava vaalivoitto voi jäädäkin ohuenlaiseksi.

Missä ihmeen kohdassa Soini on valehdellut? Eihän Soini väitä tätä yksin Euroopassa tehneensä?

Mitä Soini olisi siis tehnyt, kun kyseessä kutakuinkin puhdas plagio ja väitti seuraavaa: "-Tervetuloa tähän tilaisuuteen. Ja pari alkusanaa ennen kuin lähden käymään läpi tätä mallia. Kun on vähän ajateltu, että mitä se Soini siellä EU:ssa ja Euroopassa tekee - Brysselissä ja Strasbourgissa - niin mä olen nyt puolitoista vuotta tehnyt tätä."
Oppitunti sosiaalidemokratiasta...
http://www.lintukoto.net/agora/kirjoitus.php?id=114

Salvation

Quote from: räsänen on 04.02.2011, 20:02:54
Quote from: Punaniska on 04.02.2011, 19:11:33

Totta - mutta mitä hyötyä tästä olisi, jos tämä olisi poliittista peliä?

Niin, en osaa sanoa muuta kuin että ainakin julkisuutta tulee, sekä ohjelmalle että julkaisijalle. Ei tosin hyvää sellaista. Mutta eikö tällä palstalla olla yksimielisiä siitä että tärkeintä on saada naama lehteen?

Ja kyllä se ennen vaaleja selviää kuka on tämän erän voittaja.

Onko siis hyvä saada naamansa lehteen asiassa, jossa Soini näyttää itsestään Katais-puolensa?

ttw

Quote from: Salvation on 04.02.2011, 20:04:37

Mitä Soini olisi siis tehnyt, kun kyseessä kutakuinkin puhdas plagio ja väitti seuraavaa: "-Tervetuloa tähän tilaisuuteen. Ja pari alkusanaa ennen kuin lähden käymään läpi tätä mallia. Kun on vähän ajateltu, että mitä se Soini siellä EU:ssa ja Euroopassa tekee - Brysselissä ja Strasbourgissa - niin mä olen nyt puolitoista vuotta tehnyt tätä."

Eikös se sitten ole ilmastoasioista EU:ssa sitten puhunut? Kannattaa katsoa päivämäärät. Nyt Soini on laittanut noita videoita.

http://timosoini.fi/
http://peruseuro.fi/fi/
Uutisia naapurista-> http://rahmispossu.net

Punaniska

Siteeraus:Vastustajat eivät usko, vaikka mitä sanoisi. Olen tänään laittanut kotisivuilleni videoita joista käy ilmi, että puhuin ilmastoasiasta Strasbourgissa jo lokakuussa 2009, kun Metalliliitto esitteli oman lausuntonsa helmikuussa 2010, hän toteaa.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011020413132404_uu.shtml

Eiköhän tämä ole tässä. Asialla on kuitenkin enemmän merkitystä, kuin jonkun kepulaisen tapauksessa, koska
Soini on Suomen virallinen rehellinen mies.

Siksi on parempi, ettei epäilylle jää sijaa.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Salvation

Quote from: ttw on 04.02.2011, 20:09:34

Eikös se sitten ole ilmastoasioista EU:ssa sitten puhunut? Kannattaa katsoa päivämäärät. Nyt Soini on laittanut noita videoita.

Miksi siis esittää omanaan Metalliliiton ohjelma? Laiskuuttako?

Aapo

Minuakin kiinnostaa mikä tarkalleen on Soinin kontribuutio kyseiseen ohjelmaan ottaen huomioon, että sen tavoitteet ovat samat lähes sanasta sanaan Metalliliiton vuoden takaisen ohjelman kanssa? Mihin Soinilla oikein on mennyt 1½ vuotta? Oikolukuunko? Tämä näyttää nyt Soinin kannalta hyvin raskauttavalta, enkä osaa kuvitella mitään sellaista puolustusta tai veruketta, jolla hän voisi saada puhtaat paperit. Epäilemättä Soini itse kuittaa tapauksen jollain hauskalla letkautuksella.

Jos Soini ja persut olisivat halunneet olla rehellisiä, he olisivat vain voineet esittää kannanoton, jossa he antavat tukensa Metalliliiton ilmasto-ohjelmalle.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

Salvation

Quote from: Aapo on 04.02.2011, 20:16:15
Minuakin kiinnostaa mikä tarkalleen on Soinin kontribuutio kyseiseen ohjelmaan ottaen huomioon, että sen tavoitteet ovat samat lähes sanasta sanaan Metalliliiton vuoden takaisen ohjelman kanssa? Mihin Soinilla oikein on mennyt 1½ vuotta? Oikolukuunko? Tämä näyttää nyt Soinin kannalta hyvin raskauttavalta, enkä osaa kuvitella mitään sellaista puolustusta tai veruketta, jolla hän voisi saada puhtaat paperit. Epäilemättä Soini itse kuittaa tapauksen jollain hauskalla letkautuksella.

Jos Soini ja persut olisivat halunneet olla rehellisiä, he olisivat vain voineet esittää kannanoton, jossa he antavat tukensa Metalliliiton ilmasto-ohjelmalle.

No niin tuo olisi ollut todella järkevä ilmaisu. Kun Perussuomalaisia on syytetty siitä, että niillä ei ole omaa esitystä mihinkään asiaan, niin olisiko käynyt nyt niin, että ohjelma siksi esitettiin omana?

IDA

Soini on tehnyt sen, että hän on alusta asti ottanut ohjelman todesta. Keskustellut ohjelman laatijoiden kanssa, muokannut heidän kanssaan ohjelmaa ja sitten suostunut olemaan se poliittinen keulakuva, jonka kautta ohjelmaa ajetaan läpi.

Minusta Soini on siis tehnyt erittäin paljon.

brr

Quote from: Aapo on 04.02.2011, 20:16:15

Quote from: Putkonen itte
- Sanon vain sen, että käy katsomassa Soinin blogista löytyviä puheita ja  Kööpenhaminan ilmastokokous vuodelta 2009. Soini on puhunut jo puoli vuotta ennen Metalliliittoa tästä asiasta, Putkonen kertoi IS:lle.

Kannattaisiko opetella lukemaan?

pw

Quote from: Salvation on 04.02.2011, 20:12:48
Quote from: ttw on 04.02.2011, 20:09:34

Ei vaan mainostempaus. Soinin nimellä ohjelmaa myy kansalle parhaiten.

Ei kai kukaan oikeasti luule, että Soini kirjoittaa tai laatii itse ainuttakaan ohjelmaa. Joku avustaja ne sen puheetkin kirjoittaa.

En ymmärrä mikä ihmeen ongelma tässä on? Putkonen, ohjelman laatija, on perussuomalainen joten ohjelma on persujen omaisuutta. Jos persut haluavat nimetä oman ohjelmansa Soinin nimellä niin siitä vaan.

Lasse

Quote from: Salvation on 04.02.2011, 19:33:16
Quote from: Lasse on 04.02.2011, 19:31:40
Tekijänoikeudet ohjelmaan?
Bill Gatesilla varmaan, jos ohjelma on kirjoitettu Wordillä.
Kannattaako Metalliliitto vielä omaa ohjelmaansa, ja miten siellä suhtaudutaan siihen, että seuraavan eduskunnan suurin (toivottavasti) puolue on heidän linjoillaan?

--Lasse

Vai Billillä... No nyt jo menee lapselliseksi höpinäksi.

Hei, älä selitä lapsellisuudella, mihin krapula, flunssa ja Lagavulin 16Y.O. riittävät.

Mm, ton krapulan voi ylipyyyhkiä...

What's your excuse, sir?

--Lasse
NOVUS ORDO HOMMARUM

Salvation

Quote from: pw on 04.02.2011, 20:30:29

Poistan liian sitaatin

Tai siis Putkonen laati sen Metalliliitossa työskennellessään ja ohjelma on kyllä ihan Metalliliiton ohjelma. Se, että Putkonen nykyään työskentelee PerSuissa ei muuta sitä asiaa. Vaikka kuinka nyt harmittaisi

Lisäys: Metalliliitto on jättänyt lausunnon eduskunnalle vuosi sitten. Eli miten se nyt olisi PerSujen ohjelma???!!?

pw

Quote from: Salvation on 04.02.2011, 20:40:01

Poistan liian sitaatin

Tai siis Putkonen laati sen Metalliliitossa työskennellessään ja ohjelma on kyllä ihan Metalliliiton ohjelma. Se, että Putkonen nykyään työskentelee PerSuissa ei muuta sitä asiaa. Vaikka kuinka nyt harmittaisi

Lisäys: Metalliliitto on jättänyt lausunnon eduskunnalle vuosi sitten. Eli miten se nyt olisi PerSujen ohjelma???!!?

Persut on ainoana puolueena liittänyt ohjelman puolueohjelmaansa. Ohjelman tekijä on persu. Mitä muuta omistamiseen vielä vaaditaan? Patenttiako?

Noin vertauksena: jos persut kuun lopussa ilmoittavat että nuiva vaalimanifesti on persujen maahanmuuttopoliittinen ohjelma niin kyllä itse ainakin käsitän manifestin ps puolueen omaisuudeksi vaikka hyvin tiedän että manifestin on kirjoitanut yksin Jussi Halla-aho.

Itse ainakin olen aina elänyt käsityksessä että puolueen puolueohjelmaksi päätyminen olis niinku tällaisten poliittisten ohjelmien laadinnan tavoitekin.

Manneri

[/quote]

Katsos, kun Soinin ajatuksia/ideoita Putkonen oli käyttänyt, kun teki tuota ohjelmaansa vai paremmin sanoakseni kannanottoaan. Nyt sitten Putkonen, joka liittyi Persuihin, käytti sekä oman itsensä tuottamaa kannanottoa (johon sisältyi myös Soinin alkuperäisiä ajatuksia, jotka Putkonen oli poiminut) pohjana tällä perussuomalaiselle vaihtoehdolle.

Eli toisin sanoen Persut ja Soini ovat "kopioineet" itseltään tuon teoksen. Enkä käsitä mitä pyöristyttävää siinä olisi.

prestionat

Minä luotan tässä nyt Markoon. Marko on Timon sanelemana tehnyt tämän ohjelman Meteliliittoon ja Timo on sitä vielä Brysselissä viilannu. Kyllä tämä ohjelma on ihan persu. Sitä ei voi kukaan kieltää!

M.K.Korpela

Tässä on aineksia kaustille, jossa PK-joukkue ampuu (taas) itseään jalkaan ja pahasti. Neliödraama YLE-Soini/Putkonen-Metalliliitto pyörii ja pyörii.

Hyvä.
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

Kareliana-55

Satakunnan Kansa 14.8.2010:

http://www.satakunnankansa.fi/cs/Satellite/Satakunta/1194649549361/artikkeli/putkonen+olen+soinin+sotilas.html

QuoteMatti Putkonen valaisi tuoreeltaan Porissa perussuomalaisiin liittymisensä motiiveja. Keskeinen syy oli protesti epäonnistunutta ilmastopolitiikkaa ja "muiden puolueiden epämääräistä vihrermössöä" vastaan.

– Eduskuntapuolueiden puheenjohtajista vain Timo Soini on esittänyt konkreettisen vaihtoehdon nykyiselle ilmastopolitiikalle.

Putkosen mukaan Soinin linjaukset pelastavat suomalaiset teollisuuden työpaikat.

Tässä nyt vielä vähäsen näistä tämän "kaustin" koukeroista...
Juurillani seison - en paikoillani.

prestionat

Kareliana-55

Quote from: prestionat on 04.02.2011, 22:04:51
Tämä Marko Putkonenhan on myös romani.

Juttu alkaa saada koomisia piirteitä...oliko se nimi Kaappinen, Kuappinen, vae Kauppinen...
Juurillani seison - en paikoillani.

pw

Quote from: prestionat on 04.02.2011, 22:04:51
Tämä Marko Putkonenhan on myös romani.

No perskule, ei muutaku uus kausti käyntiin.

Huomisessa Pravdassa etusivun lööppi:

"Persujen ilmastopoliittisen ohjelman on laatinut romani"

eliasj

Kuten todettua, Soini on ajanut ominaispäästöjärjestelmää ennen Metalliliittoa. Toisekseen, ohjelmat eivät ole läheskään kokonaan sanasta sanaan samoja, vai onko jollain todistetta päinvastaisesta?

Toisekseen, Soini on hyvin voinut miettiä ohjelmaa ja hahmotella sen suuntaviivat, ja antaa palautetta siitä 1,5v aikana. Soini halusi tuoda puheessaan esille, että tässä on yksi konkreettinen esimerkki siitä, mitä hän on tehnyt.

Salvation

Quote from: pw on 04.02.2011, 21:54:09
Quote from: Salvation on 04.02.2011, 20:40:01

Poistan liian sitaatin

Persut on ainoana puolueena liittänyt ohjelman puolueohjelmaansa. Ohjelman tekijä on persu. Mitä muuta omistamiseen vielä vaaditaan? Patenttiako?

Noin vertauksena: jos persut kuun lopussa ilmoittavat että nuiva vaalimanifesti on persujen maahanmuuttopoliittinen ohjelma niin kyllä itse ainakin käsitän manifestin ps puolueen omaisuudeksi vaikka hyvin tiedän että manifestin on kirjoitanut yksin Jussi Halla-aho.

Itse ainakin olen aina elänyt käsityksessä että puolueen puolueohjelmaksi päätyminen olis niinku tällaisten poliittisten ohjelmien laadinnan tavoitekin.

Ei vaan Metalliliitto. Outoa että noin yksinkertainen asia ei mene kaaliin. Helvatan typerää esitellä omanaan ohjelmaa, joka on lähes täydellinen kopio Metalliliiton vuosi sitten eduskunnalle jättämästä hallituksen tulevaisuusselonteon ilmasto- ja energiapolitiikkaa koskevasta lausunnosta.

Salvation

Quote from: eliasj on 04.02.2011, 22:26:32
Kuten todettua, Soini on ajanut ominaispäästöjärjestelmää ennen Metalliliittoa. Toisekseen, ohjelmat eivät ole läheskään kokonaan sanasta sanaan samoja, vai onko jollain todistetta päinvastaisesta?

Toisekseen, Soini on hyvin voinut miettiä ohjelmaa ja hahmotella sen suuntaviivat, ja antaa palautetta siitä 1,5v aikana. Soini halusi tuoda puheessaan esille, että tässä on yksi konkreettinen esimerkki siitä, mitä hän on tehnyt.

Ei kai kukaan ole sitä kieltänytkään, että ei olisi ajanut. Tämä toinen kommenttisisiitä, että eivät ole sanasta sanaan samoja on vain surkuhupaisa.

eliasj

Quote from: Salvation on 04.02.2011, 22:31:51
Tämä toinen kommenttisisiitä, että eivät ole sanasta sanaan samoja on vain surkuhupaisa.

Vaikka osa olisikin, kaikki ei ole.

Bored.

Quote from: Salvation on 04.02.2011, 22:30:04
Ei vaan Metalliliitto. Outoa että noin yksinkertainen asia ei mene kaaliin. Helvatan typerää esitellä omanaan ohjelmaa, joka on lähes täydellinen kopio Metalliliiton vuosi sitten eduskunnalle jättämästä hallituksen tulevaisuusselonteon ilmasto- ja energiapolitiikkaa koskevasta lausunnosta.

Minusta on kummallista, että joku väittää ohjelmaa "lähes täydelliseksi kopioksi", kun "yhtäläisyydet" ovat tätä tasoa (http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Timo%20Soinin%20kopiointik%C3%A4ry%20Katso%205%20yht%C3%A4l%C3%A4isyytt%C3%A4!/art-1288366937386.html):

Quote1.
Soinin malli:
"Nykyinen ilmasto- ja energiapolitiikka perustuu YK:n ilmastopaneelin IPCC:n esittämin tutkimusväitteisiin. Edelleen näihin kiistanalaisiin tutkimustuloksiin vedoten jatketaan väärää politiikkaa, siitä huolimatta, että on paljastunut IPCC:n tietoisesti manipuloineen monia tutkimustuloksiaan."

Metalliliitto:
"Valtioneuvoston ilmasto ja energiapolitiikka pohjautuu hallitusten välisen ilmastopaneelin IPCC:n esittämiin tutkimuksiin ja väitteisiin. Nyt on paljastunut, että IPCC on tietoisesti manipuloinut monia tutkimustuloksiaan."

2.
Soinin malli:
"Suomi ilmoittaa EU:lle ja YK:lle ottavansa yksipuolisen aikalisän ilmastopolitiikassa. Aikalisällä neuvotellaan EU:n ja YK:n kanssa siitä, että päästötavoitteiden laskentapohjaksi otetaan ominaispäästöjärjestelmä ja luovutaan niin kutsutusta prosenttimääräisestä tavoitteista."

Metalliliitto:
"Suomi esittää EU:lle ja YK:lle, että päästötavoitteiden laskentapohjaksi otetaan ominaispäästöjärjestelmä ja luovutaan nykyisestä niin sanotusta prosenttimääräisestä tavoitteista."

3.
Soinin malli:
"Suomi tekee aloitteen EU:lle ja YK:lle Kioto 3 -neuvottelujen aloittamisesta kaikkia sitovasta ominaispäästöjärjestelmään siirtymisestä."

Metalliliitto:
"Suomi esittää, että EU tekee aloitteen Kioto 3 -järjestelmän luomisesta, joka pohjautuu ominaispäästöjärjestelmään."

4.
Soinin malli:
"Edistetään päästöttömän raide- ja vesiliikenteen toimintaedellytyksiä, aloittamalla valmistelut Järvi-Suomen kanavoimiseksi uudella meriyhteydellä yhdessä VR:n kanssa, jolloin vesi- ja raideliikenne voisivat palvella parhaiten toisiaan. Tuetaan tuote- ja teknologiapanoksin vesi- ja raideliikennekaluston toteuttamista uusin innovaatioin suomalaisissa konepajoissa ja telakoilla."

Metalliliitto:
"Edistetään päästöttömään raide- ja vesiliikenteen toimintaedellytyksiä, aloittamalla valmistelut Järvi-Suomen kanavoimiseksi yhdessä VR:n kanssa, jolloin vesi- ja raideliikenne voisivat palvella parhaiten toisiaan. Tuetaan tuote- ja teknologiapanoksia vesi- ja raideliikennekaluston uudenlaisen innovaation toteuttamiseen suomalaisissa konepajoissa ja telakoilla."

5.
Soini:
"Uusiutuvien energiamuotojen tuotannon tulevaisuus turvataan kertaluonteisella investointituella ja nostamalla tuote- ja teknologiapanoksia. Perutaan edellisen hallituksen syöttötariffipäätökset sekä torjutaan Windfall- ja uraaniverot. Näin varmistamme oikeudenmukaisen sähköenergian hinnoittelun."

Metalliliitto:
"Uusiutuvien energiamuotojen, tuuli, aurinko, maa ja bioenergian tuotannon tulevaisuus turvataan kertaluontoisella investointituella sekä nostamalla tuote- ja teknologiapanoksia. Samalla torjutaan syöttötariffijärjestelmien luomiset sekä Windfall -veron toteuttaminen, jotta oikeudenmukainen sähkö-energian hinnoittelu turvattaisiin."

Sorry pitkä lainaus, mutta ilmeisesti rautalanka on tarpeen. Tuo esitysten aikajärjestys onkin jo käsitelty, vaikka sitäkään näemmä kaikki eivät tajua.

Salvation

Quote from: Bored. on 05.02.2011, 02:11:23

POIS YLIPITKÄ SITAATTI

*hymy*

Kun on uskovainen, niin sulkee silmänsä tosiasioilta. Applen ja IPhonen kansssa vähän sama homma.

Bored.

Quote from: Salvation on 05.02.2011, 13:19:59
*hymy*

Kun on uskovainen, niin sulkee silmänsä tosiasioilta. Applen ja IPhonen kansssa vähän sama homma.
No, sinähän se uskovaiselta vaikutat. Faktat kun puhuvat "ristiretkeäsi" vastaan. Voit toki todistaa oman mielipiteeni vääräksi - mielellään faktoilla, kiitos.  :roll: