News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Kokoomuksen Nuorten Liiton eduskuntavaaliohjelma

Started by Elisa, 25.01.2011, 02:40:43

Previous topic - Next topic

Elisa

Kokoomuksen Nuorten Liiton eduskuntavaaliohjelma on julkaistu ja se on luettavissa kokonaisuudessaan täällä: http://www.tulevaisuusohjelma.fi/

"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Ilkka Partanen

Ihan tyylikästä settiä. Tosin suosittelisin että tuosta tehtäisiin printtiystävällinen versio eli ei kehystyksiä ja mustavalkoinen. Väritulostukseen menee aikaa ja lopulta se on näissä aika turhaa. Tai ainakin mustavalkoinen versio saataville, minä en jaksa lukea montaa kymmentä sivua ruudulta.

Marjapussi

Hyvää tekstiä. Jos/kun Kokoomuksen tulevaisuus on tälläisten nuorten varassa, niin olen erittäin tyytyväinen.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

Oami

Isolta osin mukavaa luettavaa. Jos emopuolueella olisi samanlainen ohjelma, olisin varmaan hyvinkin mielelläni tuntenut sen edelleenkin poliittiseksi kodikseni.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Jouko

Jotenkin huono käsite tuo eduskuntavaaliohjelma. Se tuo vaikutelman listasta vaalilupauksia. Eikö puolueohjelma ole se vakaampi ja pysyvämpi juttu puolueen toiminnassa?
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Elisa

Quote from: Jouko on 31.01.2011, 07:00:06
Jotenkin huono käsite tuo eduskuntavaaliohjelma. Se tuo vaikutelman listasta vaalilupauksia. Eikö puolueohjelma ole se vakaampi ja pysyvämpi juttu puolueen toiminnassa?

Huomaathan, että kyse on Kansallinen Kokoomus ry:n jäsenliiton, Kokoomuksen Nuorten Liiton ohjelmasta seuraaville neljälle vuodelle. Nämä ovat kyllä myös vaalilupauksia ja meidän mallimme sille, mitä seuraavalla hallituskaudella pitäisi tehdä. Puolueohjelma ei yleensä sisällä näin konkreettisia esityksiä.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

järkiporvari

Olen hyvin iloinen siitä, että Kokoomuksen nuorten kannat moniin tärkeisiin asioihin eroavat niin paljon puolueen nykyjohdon kannoista. Syynä tähän on se, että mielestäni Suomessa ei tällä hetkellä ole käytännössä oikeistopuoluetta.

Olen pääosin arvoliberaali, mutten ymmärrä, miten voi olla rasisti jos yksinkertaisesti vieroksuu työaikaan Itiksessä hengaavia somalilaumoja? Miksei heitä laiteta töihin, olisiko tämä rasistista?

Suomen "monikulttuurisuuspolitiikka" ei toimi, koska sen sijaan että luodaan tasa-arvoa ihmisiä erotellaan. Maahanmuuttajille luodaan oma "pikku Somalia", ja ruotsin- ja suomenkieliset erotellaan jo ala-asteella omiin kouluihinsa. Miten tällaisella politiikalla voidaan luoda tasa-arvoista yhteiskuntaa?

Kokoomusjohdon näkemysero kenttään on huomattava, kentän mielipidettä tunnutaan kuitenkin halveksivan esim. pakkoruotsiasiassa. Tyrmistystä herätti itsessäni Henna Virkkusen lausunto siitä, että englanti voitaisiin muuttaa valinnaiseksi, mutta ruotsi ei (!!)

En ymmärrä yrittääkö Kokoomus miellyttää nykypolitiikallaan Vihreitä, RKP:tä vaiko joitakin muita. Selvää on kuitenkin se, että Vihreät äänestävät Vihreitä, ruotsinkieliset pääosin RKP:tä ja kokoomuslaiset Kokoomusta niin kauan kun he katsovat puolueen ajavan heidän etujaan ja ajatusmaailmaa. Tällä hetkellä omasta puolueestani on valitettavasti tulossa jonkinlainen vasemmistolainen hyysäriliitto.

Pikku Jaska

Mielestäni kokoomuksessa ei ole mitään tyylikästä. Rahan kuuluisi liikkua rikkaaltä köyhälle, eikä toisinpäin.  :Pjuuri näinpäin

Lyyli

MoonShine

Osaako joku arvioida kuinka kauan katais-stubbilaiset pitävät vielä komentoa Kokoomuksessa?
Kuinka monta Kokoomuksen Nuorten Liiton jäsentä meni viime vaaleissa läpi?
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

PaulR

Quote from: Lyyli on 11.09.2011, 22:13:20
Pikku Jaska on trolli.

Oh okei. Luulin kehityskelpoiseksi nuoreksi mieheksi. My bad.

Punaniska

Eikös tuon Rydmanin pitänyt lähteä politiikasta pois?

EDIT: Sitaatti: "Taloudellista voittoa tavoittelemattomalla julkisella sektorilla on taipumus myös käyttää rahansa tehottomasti, kun taloudellinen kannuste ei ole innovoimassa uusia tehokkaampia tuotantotapoja. Kilpailuttaminen, palveluiden hankkiminen ostopalveluina yksityisiltä yrittäjiltä ja julkisten palvelutuottajien liikelaitostaminen ja yksityistäminen ovat avainasemassa palvelutuotannon tehostamisessa."

Uusliberalismia, järkevän yhteiskunnan rotanmyrkkyä. En osta.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

kenelek

Koko tämän foorumialueen saisi mielestäni lukita ja miltei hävittää. Kokoomus on täydellinen vitsi mitä matu-ongelman hoitamiseen tulee. Vitsi joka ei naurata.

"Pelolle ei saa antaa sijaa" © 2016 Noin joka ikinen mokuttaja Suomessa vastauksena terrori-iskuihin
"Mutta koronavirusta on pelättävä" © 2020 lähtien kaikki valtapuolueet ja mediat

Chew Bacca

Kokoomusalafoorumi täyttää laittoman henkilörekisterin määritelmän, koska koko puolue on osoittautunut ihmiskunnan viholliseksi.