News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Onko Soini lukutaidoton?

Started by Mika.H, 29.03.2009, 13:38:27

Previous topic - Next topic

Sibis

Quote from: Bored. on 29.03.2009, 18:12:16
Quote from: Pate on 29.03.2009, 18:02:45
Juolahti mieleeni (lähes absuri) ajatus:

Ehtiikö tehdä vaaliliiton PS+KD+Ketale?

Itse sanoin samaa tuolla ylempänä tässä ketjussa, kello 16:52...  :)

Niinpä. Sorry mutta meillä sitten sama mieli.
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

ämpee

Quote from: Pate on 29.03.2009, 18:22:19

Jäsen reino vastasikin teille kummallekin, ja kyytipojaksi minullekin tähän samaan kysymykseen.
Eli vaaliliitossakin yhteinen ehdokasmäärä on max 20, ja KD sekä PS ovat jo ehdokkaansa asettaneet, joten teknisesti vaaliliittoa ei enää voi tehdä, lahjoittaa kannatuksensa toki voi.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Bored.

Quote from: Pate on 29.03.2009, 18:22:19

Juu... en siksi sanonut, että pahoittelua kaipaisin. Ajatuksena tuo on mielenkiintoinen ja mahdollisuuksia avaava kyllä. Toki monta mutkaa matkassa, mutta tuo voisi myös ratkaista monta ongelmaa. Jos valitsijayhdistyksen liittoutuminen puolueen/puolueiden kanssa siis tosiaan olisi teknisesti mahdollnen, kuten reino ylempänä sanoi sen olevan.

Bored.

Quote from: ämpee on 29.03.2009, 18:26:14
Jäsen reino vastasikin teille kummallekin, ja kyytipojaksi minullekin tähän samaan kysymykseen.
Eli vaaliliitossakin yhteinen ehdokasmäärä on max 20, ja KD sekä PS ovat jo ehdokkaansa asettaneet, joten teknisesti vaaliliittoa ei enää voi tehdä, lahjoittaa kannatuksensa toki voi.

Itse asiassa KD ei kaiketi ole teknisesti ottaen asettanut kaikkia ehdokkaitaan vielä, jos nyt tätä oikein tulkitsen:
"Puolue on asettanut ehdokkaikseen viisi henkilöä: Sari Essayah, Markku Holmi, Evelyn Hynynen, Jorma Jussila ja Kermen Soitu. Viisi ehdokasta asetetaan viimeistään huhtikuun puoluehallituksen kokouksessa." (http://www.kd.fi/KD/www/fi/ajankohtaista/index.php?we_objectID=4987)

PS on nyt asettanut 10 ehdokasta, ja KD ilmeisesti tällä hetkellä viisi, ja viisi lisää on tulossa ensi kuussa. Toki voi hyvin olla ja varmasti onkin niin, että sieltä puolelta tuo määrä myös täytyy, mutta vielä se ei täynnä ole.

HaH

Ho ho ho.

Olisko muuten ehkä parasta sirkushuvia, jos vastakkain olisi vaaliliittokumppanit Soini (PerusS) ja Halla-aho (KD sit.)?

Ei puuttuisi hulabaloota niistä vaaleista. :D :D :D Kipeä visio. Oliko pakko tuotta se minun mieleeni... :P
Homma^^^ ei voi tarjota leipää, mutta sirkushuveja sitäkin enemmän.

Mika.H

Quote from: xor_rox on 29.03.2009, 16:45:48

Vistbacka Seinäjoella 1.12.2008:
"- Halla-ahon kirjoitukset ovat johdonmukaisia ja hienosti formuloitu, jos niitä lukee enemmän."

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200812018681134_uu.shtml

Vistbacka 22.3.2009:
"- Minä en ainakaan siedä puolueen hajottajia. Siitä minulla on varsin henkilökohtaisia kokemuksia runsaan kymmenen vuoden takaa"

Ja lopuksi:
"Vistbacka pelkää, että taustajoukot tuhoavat toiminnallaan myös Halla-ahon mahdollisuuden olla ehdolla kevään 2011 eduskuntavaaleissa perussuomalaisen ehdokkaana."

Taitaa olla päätetty jo EK -vaaleistakin siis.

jos noiden poliitikkojen juttuja uskois niin jussin ura persuissa on ohi.

mutta kun politiikassa tarvitaan äänestäjiä niin jussilla on nyt kortit kädessä... jos ja kun niitä äänestäjiä vaan on...

ps nopeasti ajateltuna oli kyllä todellinen idiottiliike soinilta, jussihan olisi tuonut UUSIA äänestäjiä, nyt soini haukkui nekin?! miksiköhän?

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Simo Hankaniemi

Joku Tarjan lakeija on soittanut Soinille ja antanut ohjeet, miten mennään. Soini ei halua myöntää sitä, vaan keksii surkeita selityksiä. Soini voi nyt sambailla eteen päin velttojen, vistpakkojen ja kike elomaiden kanssa. Sota ei yhtä pikkupuoluetta kaipaa. 

Roope

Quote from: Mika.H on 31.03.2009, 18:44:32
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1645223

""- Tyhmiä voi ihminen puhua. Nämä ihmiset häpäisevät itsensä, eivät minua ja puoluetta. En lähde virvatulten ja yksittäisten ihmisten perään kulkemaan. Mutta on täysin selvää, että tällaisilla tyypeillä ei ole puolueessa tulevaisuutta.""

tuo oli siis lausuttu 17.02.2009

eli siis, syyte aiheutti halla-ahon hylkäämisen.

on se ihme, ettei soinilla ole selkärankaa edes tuota tunnustaa. kaverihan on ihan peruspoliitikko. valehteleva ja omaa etuaan tavoitteleva pyrkyri.

no onneksi olkoon soini. SMP:n kohtalo on käsillä...

ps. mutta miksi pitää vielä leikkiä tyhmää?! vai leikkiikö se?!!!

Tuo oli sitä Facebook-keskustelun aikaa ja Soini puhui Urjalan PS-varavaltuutetusta.

Ilta-Sanomat leikkeli sopivasti saadakseen halutun vaikutelman.

QuoteIlta-Sanomien mukaan Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini on valmis erottamaan Jussi Halla-ahon puolueesta, jos tämä saa tuomion blogikirjoitustensa takia. Soini kummeksuu Ilta-Sanomien Halla-aho uutisointia.

Soini ei allekirjoita erottamispuheita.

- Halla-aho ei ole edes Perussuomalaisten jäsen, joten miten minä voisin hänet erottaa, Soini kummastelee.
http://yle.fi/uutiset/alueelliset_uutiset/paakaupunkiseutu/2009/02/soini_kummeksuu_erottamispuheita_552224.html
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Mika.H

ihmettelinkin miten tyhmä voi ihminen olla jos tuollaista ensin sanoo ja sitten keksii uudet jutut.

hyvä juttu, että olin väärässä. pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa.

ps jos deletoin tuon ekan jutun niin katoaako koko ketju?!?

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Fatman

Quote from: Mika.H on 31.03.2009, 18:44:32
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1645223
on se ihme, ettei soinilla ole selkärankaa edes tuota tunnustaa.

Veikko Vennamo puhui "seteliselkärankaisista". Soini on malliesimerkki. Se on se vallanhimo... :'(

Roope

Quote from: Mika.H on 31.03.2009, 19:13:07
ihmettelinkin miten tyhmä voi ihminen olla jos tuollaista ensin sanoo ja sitten keksii uudet jutut.

hyvä juttu, että olin väärässä. pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa.

ps jos deletoin tuon ekan jutun niin katoaako koko ketju?!?

Älä suotta deletoi. Ihan hyvä esimerkki miten lukijoita huijataan.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Hippo

Ehkä on turhaa myös alkaa demonisoimaan Soinia täällä.

Spesialisti

Jos Soini kääntää selkänsä Halla-aholle, joka mahdollisen tuomion myötä on silkan sanavapauden riiston uhri, niin minulta ei riitä enää sympatiaa Soinille ja hänen peräkammaripoppoolleen. PS:llä näyttää olevan SMP:n tie edessään. Sanna kruuunattaneen lasipalatsin kuningattareksi.

Rutja

Quote from: Hippo on 31.03.2009, 20:28:33
Onko Soinin sanojen siteeraaminen ja arviointi demonisointia?

Minä en ole koskaan pitänyt Soinista, joten minusta hän ei tässä mitenkään demonisoidu ainakaan omissa silmissä. Lähinnä tekee ilmeiseksi sen, mitä olen hänen motiiveistaan ennenkin pelännyt.

Hippo

Quote from: Rutja on 31.03.2009, 20:54:42
Quote from: Hippo on 31.03.2009, 20:28:33
Onko Soinin sanojen siteeraaminen ja arviointi demonisointia?

Minä en ole koskaan pitänyt Soinista, joten minusta hän ei tässä mitenkään demonisoidu ainakaan omissa silmissä. Lähinnä tekee ilmeiseksi sen, mitä olen hänen motiiveistaan ennenkin pelännyt.

En ole minäkään enää varsinainen Soini-fani. Tarkoitin lähinnä tuota vanhaa uutista, joka tässä asiayhteydessä ymmärrettiin ilmeisen väärin.

aivovuoto

Niin, en edelleenkään käsitä sitä, että miksi persujen edes kannattaisi ottaa listoilleen sitoutumatonta ääniharavaa. Kunnallisvaaleissa ja eduskuntavaleissa tuo sitoutumattomuus toimii, sillä siellä tämä henkilö voi nostaa mukanaan muita varsinaisen puolueen listoilta, mutta europarlamenttiin menee max yksi (1) puolueen listoilta. Persujen rivit alkaisivat rakoilemaan, kun ei omia valittu edes omalta listalta.

sarkasmia:
Odotan täällä hommassa suurella jännityksellä pressavaaleja ja Soinin kurakuorrutusta Jussin lähimmiltä opetuslapsilta, kun eivät H-a:ta valinneet  ;)

reino

Quote from: aivovuoto on 31.03.2009, 21:31:10
Niin, en edelleenkään käsitä sitä, että miksi persujen edes kannattaisi ottaa listoilleen sitoutumatonta ääniharavaa.

Jaa niinq Veltto Virtanen? Joka siis oli persuista ainoa mahdollinen läpimenijä ennen Soinia.

sarkasmia:
Odotan täällä hommassa suurella jännityksellä pressavaaleja ja Soinin kurakuorrutusta Jussin lähimmiltä opetuslapsilta, kun eivät H-a:ta valinneet  ;)

Jaa niinq niitä pressavaaleja, joissa Jussi voittaa Soinin jo ensimmäisellä kierroksella?

aivovuoto

Quote from: reino on 31.03.2009, 21:34:26
Niin, en edelleenkään käsitä sitä, että miksi persujen edes kannattaisi ottaa listoilleen sitoutumatonta ääniharavaa.

Jaa niinq Veltto Virtanen? Joka siis oli persuista ainoa mahdollinen läpimenijä ennen Soinia.

Jep, Veltto kalastaa tehokkaasti ja meluttomasti ääniä Soinin pussiin. Miten olisi, jos Soini ja H-a olisivat yhtäaikaa listalla?  Hälyä ja kohua, mutta tulos olisi tuskin edustuksellisesti parempi. H-a siis keräisi Soinia enemmän ääniä? Ei ainakaan tällä vuosikymmenellä ja tuskin seuraavallakaan.