News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2011-01-19 MTV3: Maahanmuuttajaehdokkaat: Ongelmia ei saa lakaista maton alle

Started by Iloveallpeople, 19.01.2011, 18:13:04

Previous topic - Next topic

Iloveallpeople

QuoteMaahanmuuttajaehdokkaat: Ongelmia ei saa lakaista maton alle

- Minä en ole kukkahattutäti. Maahanmuuttoon liittyvät ongelmat pitää myöntää ja niihin pitää puuttua, tokaisi kokoomuksen eduskuntavaaliehdokas Fatbardhe Hetemaj keskustelutilaisuudessa eduskunnassa.

Hetemaj tiivisti osuvasti muidenkin maahanmuuttajataustaisten vaaliehdokkaiden tuntoja, kun he eilen kokoontuivat ruotimaan suomalaisen politiikan nykytilaa ruotsalaisen eduskuntaryhmän Kansalaisinfoon.

- Keskustelussa on mielestäni päästy sekä maahanmuuttohysterian että maahanmuuttoidealismin yli. Jos ongelmista vaietaan, siitä kärsivät eniten maahanmuuttajat itse, arvioi puolestaan Husein Muhammed (vihr.).
...

Maahanmuuttokriittisten puolueiden kasvanut kannatus on ehdokkaiden mielestä tuonut ikäviäkin piirteitä keskusteluun.

- Asioista pitää puhua, mutta rasismia ei saa hyväksyä. Nykyisin leimataan helposti kokonaisia ryhmiä. Eihän sellaistakaan saa sanoa, että "vanhuksista on kauheasti kuluja, eikä mitään hyötyä yhteiskunnalle", vertasi vasemmistoliiton ehdokas Hanna Mithiku.
...

Uutinen kokonaisuudessaan: MTV3
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

ElenaDaylights

Quote- Asioista pitää puhua, mutta rasismia ei saa hyväksyä. Nykyisin leimataan helposti kokonaisia ryhmiä. Eihän sellaistakaan saa sanoa, että "vanhuksista on kauheasti kuluja, eikä mitään hyötyä yhteiskunnalle", vertasi vasemmistoliiton ehdokas Hanna Mithiku.
...

Aivan järjentöntä verrata vanhusten hoitokustannuksia maahanmuutajien kuluihin!

hei punakommarit, minkä kenttäoikeuden päätöksellä? mehän ollaan metsässä!

Roope

Quote- Jos ihminen laitostetaan kolmeksi vuodeksi vastaanottokeskukseen ilman mitään järkevää tekemistä, motivaatio kotoutua on sen jälkeen aika pieni. Ulkomaalaisten rikolllisuutta saataisiin kuriin sillä, että kerrotaan jo vastaanottokeskuksissa, millainen Suomen lainsäädäntö on, Muhammed linjaa.

Quote- He ovat tulleet suoraan vuoristosta moderniin kaupunkiin nimeltä Rovaniemi. He näkevät, että kaupungissa on nuoria kauniita tyttöjä, jotka hymyilevät takaisin, kun heille hymyillään. Tälläiset suomalaiselle kulttuurille ominaiset signaalit on nyt ymmärretty ehkä väärin. Luulen, ettei kukaan ole sanonut heille suoraan, että mikä on oikea ja mikä väärä tapa toimina lähestyttäessä paikallisia kanssaihmisiä, Maiche arvelee.
YLE: Joukko nuoria turvapaikanhakijoita närkästyttää Rovaniemellä 7.4.2009

QuoteRytkösen mielestä vuodenvaihteen ristiriidat ja yhteenotot johtuivat osin juuri siitä, että vastaanottokeskusta avatessa tulijavirrat olivat niin vuolaat, ettei henkilökunnalla riittänyt aikaa ja voimavaroja tulijoiden koulutukseen ja suomalaisen kulttuurin opettamiseen.
YLE: Kemin vastaanottokeskuksessa on päästy kiinni arkeen 17.6.2009
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Reich

Quote- Jos ihminen laitostetaan kolmeksi vuodeksi vastaanottokeskukseen ilman mitään järkevää tekemistä, motivaatio kotoutua on sen jälkeen aika pieni. Ulkomaalaisten rikolllisuutta saataisiin kuriin sillä, että kerrotaan jo vastaanottokeskuksissa, millainen Suomen lainsäädäntö on, Muhammed linjaa.

"Vaarallisista" lähtömaista tulleet turvapaikanhakijat kyllä tietävät Suomen lepsut rangaistukset ja sen, että eivät joudu karkotetuiksi, vaikka tehtailevat rikoksia.
"Me ei tosiaan olla ainoastaan pala Eurooppaa,
vaan jotain kaunista, jota ei koskaan myydä saa."

MikkoAP

Quote from: Inna on 19.01.2011, 18:35:34
Ongelmia ei saa lakaista maan alle, mutta niiden syihin ei myöskään saa puuttua.

No tottakai rassssissssmiin pitää puuttua!  ;D
Syrjiminen syrjimisen lopettamiseksi on kuin naisi neitsyyden tähden tai sotisi rauhan puolesta, vai miten se menikään. - M.

mannym

vanhuksista on kauheasti kuluja, eikä mitään hyötyä yhteiskunnalle.

Katos vaan taivas ei pudonnutkaan. Tottakai saa sanoa, mutta jos haluaa päästä päättämään asioista on oltava valmis perustelemaan. Edes jotenkin, sillä ilman perusteluja moni jättää äänestämättä.

Tuohan on hieno lause, jonka voi jyrätä sillä helpolla vastaväitteellä "Meidän vanhukset ovat tehneet töitä nostaakseen Suomen siitä suosta mihin se sotien aikoihin upposi".
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Ystävä

Taas Hetemajlta hyvää settiä. Tuo musliminainen on helvetisti nuivempi kuin suurin osa Kokoomuksen ykkösketjusta.

ibn ghul

Quote- Asioista pitää puhua, mutta rasismia ei saa hyväksyä. Nykyisin leimataan helposti kokonaisia ryhmiä. Eihän sellaistakaan saa sanoa, että "vanhuksista on kauheasti kuluja, eikä mitään hyötyä yhteiskunnalle", vertasi vasemmistoliiton ehdokas Hanna Mithiku.
...

Totta kai näin saa sanoa. Kuka on väittänyt että ei saisi? Se pitääkö se paikkaansa tai mikä kuulijan vastine mielipiteeseen on, on tietenkin eri asia, mutta en kyllä tiedä kuka tai mikä tuollaista estää sanomasta. Oikeuteen siitä ei ainakaan joudu...
"Jos ihmisille sanoo, että heidän kultturinsa on perseestä, miten heidän voi olettaa äänestävän sellaisen väitteen esittäjää?" (John King: Human Punk, s 242)

Jussi Halla-aho

Hetemaj pyörii parhaillaan tuossa kaupunginvaltuuston kahvilassa. Hän ei jostakin syystä tervehdi minua.

Jossakin vaiheessa, ennen kuin olimme tavanneet, hän uhosi haastattelussa, että aikoo tilaisuuden tullen halata minua, reppanaa.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Ammadeus

Suomitalon renki

"Hallitusvastuu tekisi persuille hyvää"
Maahanmuuttokriittisten puolueiden kasvanut kannatus on ehdokkaiden mielestä tuonut ikäviäkin piirteitä keskusteluun.

- Asioista pitää puhua, mutta rasismia ei saa hyväksyä. Nykyisin leimataan helposti kokonaisia ryhmiä. Eihän sellaistakaan saa sanoa, että "vanhuksista on kauheasti kuluja, eikä mitään hyötyä yhteiskunnalle", vertasi vasemmistoliiton ehdokas Hanna Mithiku.

...

Puhuu ehdokas, jolla ei myöskään ole käsitystä hallitusvastuussa olemisesta. Sitten mitä vanhuksiin tulee: "vanhuksista on kauheasti kuluja, eikä mitään hyötyä yhteiskunnalle" ehkäpä vanhukset ovat jo maksaneet kulunsa menneinä vuosikymmeninä valtiolle. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että valtio ja kunnat ovat heille piikissä tämän hoidon kun taas "ihmisryhmä" tulee suomeen niin he ovat saaduista palveluista ns. pystyssä Suomen valtiolle tai kunnille. Jos he eivät kykene syystä tai toisesta maksamaan velkaansa työpanoksella ovat he silloin selkeitä kulueriä.

Suomitalon renki

Quote from: Jussi Halla-aho on 19.01.2011, 19:08:00
Hetemaj pyörii parhaillaan tuossa kaupunginvaltuuston kahvilassa. Hän ei jostakin syystä tervehdi minua.

Jossakin vaiheessa, ennen kuin olimme tavanneet, hän uhosi haastattelussa, että aikoo tilaisuuden tullen halata minua, reppanaa.

Olisit käynyt kysymässä halia!!  ;D

Veli Karimies

Hän ei tietenkään tunnista sinua ilman "Minä olen Jussi Halla-aho" -paitaasi.  ;D

Jouko

Sinun kannattaisi tehdä aloite suhteen pystyttämiseksi. ;)
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Ystävä

Hetemaj halusi halailla..kunnes hänestä tuli poliittinen kilpailijasi.

AuggieWren

Voisit puhua (jyynou, käyttäytyä sosiaalisesti) muillekin kuin tuntemillesi ihmisille. Se tekee kutaa, varsinkin poliitikon ammatissa.
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Jouko

Kyllä minä tykkäisin halata Hetemaijua. ;D Ja varmasti muutenkin viihtyisin hänen seurassaan. Kaunis ja fiksu nainen on aina kaunis ja fiksu nainen. Ei siitä pääse yli eikä ympäri. Ja politiikkahan on sitä että asiat riitelevät, eivät ihmiset.

Mutta en ymmärrä mikä tässä tapauksessa on se riita. Uskon että kaikki Perussuomalaiset hyväksyvät Hetemaijun periaatteessa. Edustaa mamujen parasta antia.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

sunimh

Eihän sellaistakaan saa sanoa, että "vanhuksista on kauheasti kuluja, eikä mitään hyötyä yhteiskunnalle"

Miksei? Sanon sen nyt tässä, katsotaan laittaako moderaattori banaania tai Illman minut tyrmään, kun sanon:

vanhuksista on kauheasti kuluja, eikä mitään hyötyä yhteiskunnalle.

Noin. Vähän yksisilmäinen lause tietenkin, mutta kärjistettynä ehkä totta.

Voi tietenkin olla, että monet näistä vanhuksista ovat maksaneet veroja monta kertaa sen, mitä nyt "kuluttavat", puhumattakaan esimerkiksi sodankäymisestä jne. Ja eiköhän aika monella lie perhettäkin huolta pitämään.
Finland - the small Nordic nation, known for its high suicide rates, heavy drinking and domestic violence.
   - Fox News, 31.12.2009

Sanglier

Quote- Keskustelussa on mielestäni päästy sekä maahanmuuttohysterian että maahanmuuttoidealismin yli. Jos ongelmista vaietaan, siitä kärsivät eniten maahanmuuttajat itse, arvioi puolestaan Husein Muhammed (vihr.).
...

Tällähän Husu viittaa siihen kuinka hän on ihan itse ja yksinänsä argumentoinut maahanmuuttohysteerikot poikki ja pinoon, eikä heistä siksi kannata enää edes puhua.

Jussi Halla-aho

Quote from: AuggieWren on 19.01.2011, 19:46:24

Voisit puhua (jyynou, käyttäytyä sosiaalisesti) muillekin kuin tuntemillesi ihmisille. Se tekee kutaa, varsinkin poliitikon ammatissa.

Mikä tuo oli?
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Sanglier

Etkö ole lukenut internetistä olevasi tyly ja ylimielinen? Varma tieto.

Freddy Van Wonterghem

Perussuomalaiset lakaistiin maton alla, ei tullut kutsu.

Diskriminaatio?

Ernst

Quote from: Freddy Van Wonterghem on 20.01.2011, 00:15:04
Perussuomalaiset lakaistiin maton alla, ei tullut kutsu.

Diskriminaatio?

Ehkä sekin. Kuitenkin vaalit ja valtapolitiikka ynnä hegemonia.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

hyperbeli

Quote from: Jussi Halla-aho on 19.01.2011, 20:06:58
Quote from: AuggieWren on 19.01.2011, 19:46:24

Mikä tuo oli?

AuggieWren tuntuu kyllästyneen sinuun ja Perussuomalaisiin:

http://hommaforum.org/index.php/topic,41787.msg561061.html#msg561061

Oma veikkaukseni on, että hän yrittää vain ärsyttää sinua, saadakseen sinut pois tolaltaan, jotta sinulla olisi mahdollisimman kurjaa, etkä siksi pystyisi esim. tekemään politiikkaa siellä.

Melbac

Quote from: ElenaDaylights on 19.01.2011, 18:21:06

...

Aivan järjentöntä verrata vanhusten hoitokustannuksia maahanmuutajien kuluihin!

Ne vanhukset ovat maksaneet niitä veroja koko ikänsä joten ovat maksaneet jo hoitokulunsa.

normi

Miksi tällainen marginaaliryhmä saa ihan oman mainoksensa ja keskustelunsa mediassa? Voisikohan maahanmuuttokriitikotkin saada sellaisen, siis pelkkiä maahanmuttokriitikoita, kuitenkin isompi ryhmä kuin maahanmuuttajat
Impossible situations can become possible miracles

Spesialisti

Quote from: Ystävä on 19.01.2011, 18:49:16
Taas Hetemajlta hyvää settiä. Tuo musliminainen on helvetisti nuivempi kuin suurin osa Kokoomuksen ykkösketjusta.

Minä en Hetemajhin ja hänen puolueeseensa luota pätkääkään. Eikö nyt ole selvää, että Kokoomus on saanut Hetemajsta uuden Zyssen? Etnon, jonka suusta voi hyvin laittaa tulemaan mamupolitiikan kritiikkiä ilman, että tärähtäneistölle tarjotaan tilaisuutta huutaa rassismia. Ja samaa stubbilais-kataislaista maantuhoamislinjaa voidaan hyvillä mielin taustalla jatkaa. Ihan silkkaa politiikan ketkuiluahan tämä on. Liian moni menee retkuun ja piirrustaa sen wanhan tutun kokoomusnumeron vaaleissa kuponkiin.
Kokoomuksen "nuiva ketju" kiroilee hiljaa mielessään, mutta toisaalta havahtuu ajoittain hymyynkin kun märkä ajatus halvoista orjalaumoista pulpahtaa mieleen. Valvontakameroita kartanoidensa nurkille asennellessa.

sydäri

Quote from: Iloveallpeople on 19.01.2011, 18:13:04

...

Egyptiläismummon ja venäläismummon tapauksessa tätä asiaa liipattiin läheltä.
"Vi gillar olika" Elin Krantz