News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2011-01-19 Juha Eerola (ps): Palautan sotilaspassini, jos liitymme Natoon.

Started by Ystävä, 19.01.2011, 12:22:26

Previous topic - Next topic

Ystävä

QuotePerussuomalaisten kärkinimi: Palautan sotilaspassini, jos Suomi liittyy Natoon

Perussuomalaisten Kymen ykkösnimiin kuuluva kansanedustajaehdokas Juha Eerola sanoo palauttavansa sotilaspassinsa, jos Suomi liittyy Natoon.
Juho Eerola, 35, on perussuomalaisten kärkiehdokkaita Kymen vaalipiirissä. Eerola sai kunnallisvaaleissa 822 ääntä, joka oli Kotkan perussuomalaisista eniten.
Juho Eerola on ilmoittanut sinne täysin eri mieltä -vastauksen väittämään "Suomen tulee hakea puolustusliitto Naton jäsenyyttä seuraavalla vaalikaudella".

Lisäperusteluissaan hän kirjoittaa näin:
- Palautan sotilaspassini läänin esikuntaan, jos näin käy. Nato jäsenyys ei ole Suomelle mitenkään tarpeellinen. Päin vastoin se lisää islamterrorin uhkaa.

Aliupseerikoulun käynyt Eerola toteaa myös Kotkan perussuomalaisten nettisivuilla, että "jos Suomi liittyy Natoon, niin minä palautan sotilaspassini valtiolle".
http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=46851:perussuomalaisten-kaerkinimi-palautan-sotilaspassini-jos-suomi-liittyy-natoon&catid=1:politiikka&Itemid=30

Reich

Sotilaspassin palauttamisella vihjaileminenkin on isänmaanpetturuutta.
"Me ei tosiaan olla ainoastaan pala Eurooppaa,
vaan jotain kaunista, jota ei koskaan myydä saa."

Jouko

Quote from: Reich on 19.01.2011, 12:27:41
Enpä noinkaan sanoisi. Ihan aiheellinen protesti. Suomea ei haluta NATO:n siksi että Suomea haluttaisiin suojella. Täkäläisten motiiveista en ole ihan varma mutta NATO haluaa vain lisää maksumiehiä.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Jiri Keronen

Eikä ole. Isänmaa ei ole sama asia kuin sen puolustamista varten tehdyt instituutiot ja järjestelmät. Sotilaspassin voi vaikka polttaa isänmaallisista syistä. Armeijan käyminen on suurempaa isänmaanpetturuutta kuin sotilaspassin polttaminen. Sotilaspassi on vain esine, mutta nykyään armeijan käyminen tarkoittaa ylikansallisen, Suomen suvereniteetin ylittävän liittovaltion suoraa tukemista.

Lissabonin sopimuksen ns. "solidaarisuuspykälien" vuoksi Suomen puolustusvoimat eivät ole enää pelkästään Suomen puolustusvoimia, vaan ne ovat myös osa Euroopan yhteistä puolustusta. Puolustusvoimat eivät ole enää pelkästään Suomen kansan tai päättäjien käsissä, vaan niitä koskevat monet ylikansalliset säännökset, jotka menevät jopa Suomen perustuslain yläpuolelle. Jokainen, joka käy armeijan, käytännössä tukee EU:ta ja sen järjestelmiä, sekä sitä, että Suomen sotilaiden tehtävänä on muukin kuin Suomen puolustaminen. Armeijan käyminen on maanpetturuutta.

Oikeasti en tietenkään ole tätä mieltä, mutta pointti on se, että asioita voi katsoa usealta eri kannalta. Sinä - tai kukaan muukaan - ei ole mikään auktoriteetti sen suhteen, miten ihmisen pitää toimia tai miten hän ei saa toimia, mikäli hän välittää maastaan. Jokainen tallaa omalla tyylillään. Maanpetturuudella vihjaileminen on äärimmäisen törkeää. Harvassa ovat ne ihmiset, jotka oikeasti tahtovat pettää maansa. Maanpetos on yksi vakavimmista rikoksista, mitä ihminen voi tehdä, ja toisten väittäminen maanpettureiksi ilman muuta perustetta kuin oma suttuinen perstuntumansa on verrannollinen siihen, että väittäisi toista raiskaajaksi. No, raiskaaja on tietty pahempi, koska raiskaaja satuttaa oikeita ihmisiä, mutta isänmaa on abstraktio, mutta pointti pysyy.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

IDA

Juha-Pekka Tikasta on tullut ilmeisesti Verkkouutisten PS-raborttien tekijä. Toivottavasti mies saa edes hyvää palkkaa.

Sinänsä ok. uutinen, mutta poliittisesti tärkeämpiäkin asioita olisi varmaan löytynyt. Kepudemarikokoomukselle NATO on eräänlainen imagojuttu, jolla jaetaan kannattajia osastojen kesken, vaikka kaikki tietävät, että edes Kokoomusosaston täydellinen voitto vaaleissa ei veisi Suomea NATO:oon.

Nythän Kokoomuksella on ollut sekä puolustusministerin, että ulkoministerit salkut ja mitään lähentymistä ei ole tapahtunut. Käytännössä puheiden takana mennään samaan suuntaan kuin vihreät: Ajetaan omaa puolustuskykyä alas, valmistellaan jotain teknisesti korkeatasoista palkka-armeijaa, jolla voisi olla mukana puuttumassa maailman kriiseihin ja kun se on saavutettu todetaan, että NATO ei enää huoli Suomea jäseneksi.

thinkingmind

NATO:on ei pidä liittyä vaikka kokoomus kiihkomielisesti haluaisi suomen sinne viedä.

Silti sotilaspassin palauttamisella uhkaileminen on huono poliittinen liike koska kokoomus varmasti käyttää tällaisia puheita estääkseen äänestäjien siirtymistä perussuomalaisiin.

Sharia-Sasin puolueesta tosin luulisi kaikkien suomesta välittävien isänmaallisten ihmisten jo lähteneen.

"Ongelma on se että suomen viranomaiset jakelevat turvapaikanhakijoille oleskelulupia kuin abit karkkia vaikka perusteita turvapaikan saamiseen ei ole.Kaikkiin näihin oleskelulupiin sisältyy lisäksi automaattisesti oikeus tuoda oleskeluluvan saaneen perhe suomeen suoraan sossun asiakkaaksi" -mä

Alpo

Ja miksi toimittaja ei ole vielä itkunsekaisesti kysynyt jutun oheen Timo Soinilta kommenttia ja että hajoaako puolue?

Turkulaine

Quote from: Jiri Keronen on 19.01.2011, 12:36:56

Eikä ole. Isänmaa ei ole sama asia kuin sen puolustamista varten tehdyt instituutiot ja järjestelmät.

Komppaan Jiriä. Suomen Puolustusvoimat voivat olla tai joutua sellaisen valtaeliitin haltuun, jota vastaan kamppaileminen on hyvinkin isänmaan edun mukaista. Myös vallankumous saattaa muuttaa puolustuslaitoksen roolin ratkaisevasti.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

IDA

Mielestäni sotilaspassin palauttaminen tuossa tilanteessa olisi ihan perusteltua, koska tilanne oleellisesti muuttuisi siitä mikä se oli sotilasvalaa vannottaessa.

Edellisissä presidentinvaaleissa Niinistö totesi, että NATO:oon ei liitytä ilman kansanäänestystä, mutta Kepudemarikokoomuksen tuntien kyseessä ei varmastikaan ollut mikään lupaus, vaan se oli vain Niinistön oma kanta.

Mikäli Suomi liittyisi NATO:oon kansanäänestyksen perusteella ei sotilaspassin palauttaminen olisi mitenkään korrektia.

Turkulaine

Quote from: IDA on 19.01.2011, 14:28:40
Mielestäni sotilaspassin palauttaminen tuossa tilanteessa olisi ihan perusteltua, koska tilanne oleellisesti muuttuisi siitä mikä se oli sotilasvalaa vannottaessa.

Tämä on hyvä pointti. Minusta aseellinen puolustaminen on sellainen omatunnon kysymys, jonka saa ratkaista aina kun mikä tahansa oleellisesti muuttuu. Minä esimerkiksi olen mielestäni vannonut puolustavani suomalaista kansallisvaltiota. Minä en ole luvannut puolustaa kaikille kuuluvaa Suomea enkä vuodattavani verta sen takia, että täällä Pohjolassa olisi afrikkalaisilla lokoisat oltavat. Tämä on suurempi seikka minulle kuin se, olemmeko sotilasliitossa jonkun muun kanssa.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

AaJii

Onneksi Eerolaa voi äänestaa vain Kymen vaalipiirissä. Ihmetyttä tällaiset lausunnot tilanteessa jossa puolueen ja henkilökohtaiseen menestykseen riittäisi kun malttaisi istua hiljaa huhtikuuhun asti.

Vai että NATO lisää islamterrorismin uhkaa. No joo, montakos pommi-iskua ne on tehneet esim NATO-maa Norjassa verrattuna liittoutumattomaan Ruotsiin?

NATO-keskustelussa kaikenlainen saivartelu on turhaa. Sekä NATO:n kannattajilla ja vastustajilla todellinen syy on kuitenkin Venäjän pelko. Tunnustakaa pois vaan.
"Monikulttuurisuus on tie sivistyksen, inhimillisyyden ja yhteiskuntarauhan takaamiseen."
- Espoon piispa Mikko Heikka, HS 23.02.2009 -

Juho Eerola

Eihän tämä nyt tietysti yhtä komealta kuulosta kuin perussuomalaisten jäsenkirjan polttaminen, mutta kuitenkin. Jos Halla-aho itse on siviilipalvelusmies, niin miksipä hänen suosittelemansa ehdokas ei sitten voisi ryhtyä reservin sivariksi? Etenkin kun ikäni puolesta alan jo hiljalleen olla jotakin siltavahtiluokan osastoa..

Vakavasti puhuen, vaikka Suomi liittyisikin NATOon, tulisi aluepuolustukseen kykenevä varusmiesarmeija säilyttää. Olen vannonut sotilasvalan Suomelle. En ylikansallisille joukoille, joiden etu saattaa jopa olla Suomen edun vastainen.

MoonShine

Mikä merkitys sotilaspassin polttamisella tai palauttamisella on?
Siis oman mielipiteen julkituomisen lisäksi.

Jos 'isoon pilliin puhalletaan', jota en tietenkään toivo, niin jokainen reserviläinen joka ei ilmesty joukkojen kokoamispaikalle on sotilaskarkuri, vaikka olisikin jo siltavahti-ikäinen.

Lisäksi, sivarisydeemi on voimassa vain rauhan aikana ja olen antanut kertoa itselleni sivareiden pääsevän miinanpolkuosastoon ihan kärkimiehitykseen.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

Topias

Quote from: MoonShine on 19.01.2011, 15:53:38
Lisäksi, sivarisydeemi on voimassa vain rauhan aikana ja olen antanut kertoa itselleni sivareiden pääsevän miinanpolkuosastoon ihan kärkimiehitykseen.

Ei pidä paikkansa. Lakia muutettiin vuonna 2008. Joudut valitettavasti itse polkemaan miinasi jatkossakin.

Quote from: WikipediaSuomen valtiota sitovan kansalais- ja poliittisia oikeuksia koskevan yleissopimuksen toimeenpanoa valvova YK:n ihmisoikeuskomitea pahoitteli 2004 julkaistussa raportissaan sitä, että oikeus kieltäytyä aseista tunnustetaan vain rauhan aikana ja että siviilipalvelus vaihtoehtona asepalvelukselle on rankaisevan pitkä. Komitea vaati Suomea takaamaan oikeuden kieltäytyä aseista sekä sodan että rauhan aikana. Tämä toteutettiin vuonna 2008 voimaanastuneessa uudessa siviilipalveluslaissa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Siviilipalvelus_Suomessa

M.K.Korpela

QuoteJuho Eerola, 35, on perussuomalaisten kärkiehdokkaita Kymen vaalipiirissä. Eerola sai kunnallisvaaleissa 822 ääntä, joka oli Kotkan perussuomalaisista eniten.

Tekninen yksityiskohta: Suomessa ei ole listavaalia joten ei ole myöskään kärkiehdokasjärjestelmää.
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

Mika.H

Quote from: AaJii on 19.01.2011, 14:47:20
Onneksi Eerolaa voi äänestaa vain Kymen vaalipiirissä. Ihmetyttä tällaiset lausunnot tilanteessa jossa puolueen ja henkilökohtaiseen menestykseen riittäisi kun malttaisi istua hiljaa huhtikuuhun asti.

Juuri niin.

Muistakaa nyt, että niitä varsinaisia perussuomalaisia on se 2%.. Loput sitten ovat vaan kypsyneet vanhoihin puolueisiin...

Persujen pahin vastustaja ovat persut itse.

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Dean

Quote from: Juho Eerola on 19.01.2011, 15:36:49
Eihän tämä nyt tietysti yhtä komealta kuulosta kuin perussuomalaisten jäsenkirjan polttaminen, mutta kuitenkin. Jos Halla-aho itse on siviilipalvelusmies, niin miksipä hänen suosittelemansa ehdokas ei sitten voisi ryhtyä reservin sivariksi? Etenkin kun ikäni puolesta alan jo hiljalleen olla jotakin siltavahtiluokan osastoa..

Vakavasti puhuen, vaikka Suomi liittyisikin NATOon, tulisi aluepuolustukseen kykenevä varusmiesarmeija säilyttää. Olen vannonut sotilasvalan Suomelle. En ylikansallisille joukoille, joiden etu saattaa jopa olla Suomen edun vastainen.
Noniin jos nyt kuitenkin oltaisiin ihan hyshys sinne huhtikuuhun asti tälläisten passienpalauttamisten kanssa. Kuten edellä mainittu, vaalivoiton voi estää enää itse mokaamalla.

Ja sitäpaitsi tiedän monia Persujen kannattajia, jotka myös kannattavat Natoon liittymistä. Ne Kokoomuksesta siirtyneet nyt varmaan ainakin etunenässä. Minä mukaan lukien.

MoonShine

Noniin jos nyt kuitenkin oltaisiin ihan hyshys sinne huhtikuuhun asti tälläisten passienpalauttamisten kanssa. Kuten edellä mainittu, vaalivoiton voi estää enää itse mokaamalla.

Ja sitäpaitsi tiedän monia Persujen kannattajia, jotka myös kannattavat Natoon liittymistä. Ne Kokoomuksesta siirtyneet nyt varmaan ainakin etunenässä. Minä mukaan lukien.

Ihmetyttää jälleen kerran yhden ehdokkaan väkisin tekemä irtiotto ja samalla kirveen isku omaan nilkkaan.
Laajakosken perukoillakin saattaa olla jokunen sotilaspassin palauttamista järkkyyvä ja/tai Nato -myönteinen toppahousu.
Mahdollinen läpimeno vaaleissa voi jäädä yhdestäkin äänestä kiinni.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Juha Päivärinta

Quote from: MoonShine on 19.01.2011, 17:01:25

Ihmetyttää jälleen kerran yhden ehdokkaan väkisin tekemä irtiotto ja samalla kirveen isku omaan nilkkaan.
Laajakosken perukoillakin saattaa olla jokunen sotilaspassin palauttamista järkkyyvä ja/tai Nato -myönteinen toppahousu.

Jep. Juuri tuosta nykyisestä paskapolitiikasta pitää päästä eroon. Mielipiteet sanotaan juuri niin kuin ne on ja mahdollisimman selvästi.
Ex-Jekku

svobo

Quote from: Topias on 19.01.2011, 16:06:16
Quote from: WikipediaSuomen valtiota sitovan kansalais- ja poliittisia oikeuksia koskevan yleissopimuksen toimeenpanoa valvova YK:n ihmisoikeuskomitea pahoitteli 2004 julkaistussa raportissaan sitä, että oikeus kieltäytyä aseista tunnustetaan vain rauhan aikana ja että siviilipalvelus vaihtoehtona asepalvelukselle on rankaisevan pitkä. Komitea vaati Suomea takaamaan oikeuden kieltäytyä aseista sekä sodan että rauhan aikana. Tämä toteutettiin vuonna 2008 voimaanastuneessa uudessa siviilipalveluslaissa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Siviilipalvelus_Suomessa
Jaa vai niin. No siinäpä se kansallinen puolustus sitten mureni. Eihän sinne sirpaleiden silvottavaksi kukaan varsinaisesti halua. Varsinkaan, kun olet vielä kansainvälisillä sopimuksilla aseista riisuttu. Asevelvollisuuden on äärimmäisessä tapauksessa perustuttava kuolemantuomion uhkaan, vapaaehtoisuus ei vain itsensätapattamisessa toimi.

Ruotsissa siirryttiin viime kesänä mahtipontisesti ammattiarmeijaan ja nyt jo huomattiin, ettei se toimi, kun ei sinne kukaan halua.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011011713022798_ul.shtml
"Eilen paluumatkalle Irakiin lähteneillä mieli muuttunut kun olivat nähneet Helsingin. Aikovat palata Saarijärvelle päästäkseen Helsinkiin."
Jani Ilola (@i_lo_la) December 10, 2015

IDA

Quote from: MoonShine on 19.01.2011, 17:01:25

Tämä on jo vanha juttu ja muistaakseni ollut Kymen Sanomissa yleisönosastokirjoituksena mahdollisesti jo ennen edellisiä vaaleja. En ole varma.

Tieto ehdokkaamme :) Natovastaisuudesta tai Natokriittisyydestä ainakin on ollut ihan julkista ja yleistä tietoa jo pitkään.

Kaustinen

No voi helvetti! Persut voi enää mokata vaalivoittonsa tällaisilla emämokauksilla. Parempi olisi näköjään sulkea ehdokkaat kellariin vaalipäivän iltaan asti.

Jätetään hörhöilyt ja möläytykset muutoslaisille. Ne on niissä hyviä.

pw

Joo ei tälleen. Olen periaatteessa samoilla linjoilla Eerolan ja muiden NATO-vastaisen kanssa. Suomen ei missään nimessä pidä liittyä ylikansalliseen puolustusliittoon(joka toki on luonnollinen jatkumo EU intoilulle ja stupidon kansallisvaltion romutusprojektille) mutta natoilun vastus on tehtävä rakentavasti, ei höyrypäisesti uhkailemalla.

Eerola, joka on potentiaalinen kansanedustaja, ottaa nyt vaan kynän kiltisti käteensä ja alkaa raapustamaan NATO-kriittisiä pakinoita/kolumneja/bloggauksia/mielipidekirjoituksia/yleisönosastokirjoituksia jne. ja pyrkii vaikuttamaan yleiseen mielipiteeseen sitä kautta.

Tämän saman ohjeen antaisin kaikille persuille.

Jäitä hattuun, persut! 
Kaikkia teidän tekemisiä ja sanomisia seurataan nyt suurennuslasin kanssa niin kannattajien kuin vastustajienkin taholta.

Kelpo Hääppönen

Toinen tekninen yksityiskohta: "lääniin" - siis sotilasläänin esikuntaan - ei voi enää mitään palauttaa. Se paikka on Aluetoimisto eli tässä tapauksessa KYMALTSTO.

Ja toinen asia on se, mitä passin palauttaminen toimittaa. Mielenilmauksen lisäksi vaikutus lopputulokseen taitaa olla sama kuin 18-vuotiaalla, joka päättää ettei osallistu kutsuntatilaisuuteen koska aikoo sivariin. Ei se mitään - poliisiviranomainen käy hänet noutamassa.

Eli asevelvollisuus EI pääty silloin kun itsestä siltä tuntuu.
Vittu mitä paskaa, sanoi Alexander Stubb.

MoonShine

Nousukännissä on kivaa, mutta poliittisessa nousukiimassa on omat vaaransa.
Voi kapsahtaa katajaan lennokas räpistely.
Tollasia vetoja on tavattu lukea Jiri Kerosen kynästä ja siksi jääkin marginaaliin.

Ystävä

Suurin osa kansalaisista ei halua Natoon, ja eduskuntapuolueista sille löytyy sympatiaa lähinnä Kokoomuksen eurooppasiivestä. Natoon liittyminen on tällä hetkellä niin epätodennäköinen skenaario, että sotilaspassin palauttamisella ei ole mitään tarvetta uhkailla. Se tuo huonoa julkisuutta.

Samoin kuin Juhantalon mahdollisen ehdokkuuden tapauksessa, minulle olisi kuitenkin yhdentekevää, vaikka Persut luopuisivat passeistaan laumoittain. Äänestäisin puoluetta joka tapauksessa, koska maahanmuuttopolitiikan muuttaminen on mielestäni tällä hetkellä tärkein poliittinen kysymys satunnaisten huonojen ehdokkaiden tai sotilaspassien sijaan.

Turkulaine

Quote from: Kelpo Hääppönen on 19.01.2011, 18:17:24
Eli asevelvollisuus EI pääty silloin kun itsestä siltä tuntuu.

Sivariksi voi ryhtyä asevelvollinenkin. Jos palvelus on suoritettu loppuun ei asiasta tule seuraamuksia. Siviilipalvelusharjoituksiin voidaan toki määrätä, mutta sotaharjoituksiin ei.

Lisäys: viiden päivän sivarikurssi pitää käydä, vaikka armeijan olisi käynytkin.

JoKaGO

Ihan fiksusti pehmensit alkuperäistä lausumaasi.

[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

JoKaGO

Quote from: Julmuri on 19.01.2011, 16:01:35

Monilla on tosiaan harhakuvitelma NATOsta, että se jotenkin hoitaisi Suomen puolustuksen jatkossa. Ei hoitaisi. NATOlla ei ole yhtään omaa prikaatia tai lennostoa vaan se muodostuu jäsenvaltioiden armeijoista. Suomi joutuisi esimerkiksi yllätyksellisen ensi-iskun kestämään jatkossakin täysin itse.

NATOn turvatakuut toki ottavat ja antavat eikä Venäjä varmasti uskalla tehdä "georgioita" NATO-maan kohdalla. Jos Viro ei kuuluisi NATOon olisi täysin mahdollista, että pronssisoturikiistan aikaan Venäjä olisi miehittänyt maan "suojellakseen venäläisvähemmistöä". Naapurimaassamme on hyväksytty doktriini puolustaa venäläisiä asein olivat he sitten missä tahansa. Toki sitten jäsenyys velvoittaa myös osallistumaan NATOn tehtäviin muualla silloinkin kun ne eivät omaa olemassaoloa suoraan uhkaa.

Lisäksi jäsenyyden myötä Suomi saisi luultavasti tehdä edullisempia ja parempia asehankintoja. 

Tämä on se pointti. Oma asevelvollisarmeija, joka saa ostaa modernin aseistuksen NATOlta. Se on Suomen etu.

Ja turhaa on pelätä mitään "pakkoa osallistua NATO-operaatioihin". Eihän Norjankaan tarvitse yhtään mitään. Vastaavanlainen soppari meillekin, siinä se.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Kallioinen Käsi

Suurin osa kansasta ei halua Natoon koska uskovat Haloskan-Jaakko Laakson vasemmistolaispropagandaan ja haluavat Suomen pysyvän Venäjän käsikassarana hamaan loppuun saakka.

Aktiivinireserviläisenä en näe yhtään syytä miksi Suomi EI liittyisi Natoon. Kriisitilanteessa otan mielelläni vastaan USA:n ja sen liittolaisten tarjoaman ase- ja tiedustelutietoavun, vaikka en usko että itse joukkoja Suomen avuksi annettaisiin.