News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Ihmisten käsitykset PS:n ajamasta linjasta

Started by aea, 18.01.2011, 23:27:40

Previous topic - Next topic

aea

Olen 28-vuotias Helsingin yliopistossa luonnontieteitä opiskeleva nainen. Meneillään on opintojeni 7. ja viimeinen vuosi; näin pohjustuksena pyydän, että tämä keskustelu keskittyisi siihen, mitä alla esitän, ei siihen, että miksi en ole jo valmistunut.

No niin, asiaan:

Olen tehnyt pientä kyselytutkimusta tuttavieni (sekä opiskelijoiden että ei-opiskelijoiden) keskuudessa ja yrittänyt selvittää heidän kantojaan ja näkemyksiään koskien mm. Suomen harjoittamaa maahanmuuttopolitiikkaa ja PS:n puoluetta. Otokseni on varsin suppea (puhutaan alle 20:stä henkilöstä), mutta eräs seikka on noussut varsin voimakkaasti esiin ja aiheuttanut minussa suurta hämmennystä. Haluaisinkin nyt tietää, että onko muilla live-elämän havaintoja, joissa vastapuoli on kivenkovaan uskonut johonkin seuraavista väittämistä:

1) Jos PS pääsee asioista päättämään, tullaan kaikki, siis todellakin AIVAN KAIKKI ulkomaalaiset ja ulkomaalaista syntyperää olevat, Suomessa asuvat henkilöt karkoittamaan Suomesta välittömästi. Viimeistä myöten ja pysyvästi.

(Tästä väitteestä esiintyy kaksi varianttia; toinen on täsmälleen se, mitä tuossa yllä lukee, toinen on sama kuin yllä, mutta sillä lisäyksellä, että karkoitus ja maahantulokielto koskee myös turisteja. Kyllä, ihan oikeasti (!))

2) Jos PS pääsee asioista päättämään, ei kaikkia maassa asuvia ulkomaalaisia tai ulkomaalaista syntyperää olevia tulla karkoittamaan, vaan osa määrätään jonkinlaiseen pakkotyöhön orjiksi ja loput karkoitetaan. Turismi mahdollisesti sallittaisiin, mutta kukapa tänne haluaisi tulla, kun tietää, että kaikki maassa asuvat/asuneet ulkomaalaiset on joko pakotettu jonkin sortin orjiksi tai karkoitettu.

3) Jos PS pääsee asioista päättämään, ei kaikkia maassa asuvia ulkomaalaisia tai ulkomaalaista syntyperää olevia tulla karkoittamaan, vaan näille kyseisille ihmisille annetaan mahdollisuus poistua maasta omatoimisesti, ja loput (ne maahan jääneet) määrätään joko jonkinlaiseen pakkotyöhön orjiksi tai murhataan kirjaimellisesti natsi-Saksan hengessä jonkinlaisella keskitysleirityyppisellä järjestelyllä. Turismi mahdollisesti sallittaisiin, mutta kukapa tänne haluaisi tulla - ymmärrettävistä syistä.

Olen siis törmännyt kyseisiin väittämiin ihan face-to-face -keskusteluissa, ja useamman ihmisen kohdalla. Mistään väärinkäsityksistä ei todellakaan ole kyse, koska näitä väitteitä kuullessani olen (yllätys yllätys) varmistanut moneen kertaan, että olenko ymmärtänyt keskustelukumppanini näkemyksen oikein. Olen varmistanut asian esittämällä saamani käsityksen juurikin yllä esitettyjä sanamuotoja käyttäen, eli kysymällä keskustelukumppaniltani aivan suoraan, että "uskotko siis todella, että jos PS pääsee asioista päättämään, niin [jokin ylläesitetyistä vaihtoehdoista 1, 2 tai 3]?". Tähän olen saanut vastauksena että "kyllä, juuri näin siinä tulee tapahtumaan".

Selvennyksenä: keskustelukumppanini ovat kukin uskoneet johonkin vaihtoehdoista 1, 2 tai 3; kuka mihinkin.

Kun sitten olen kysynyt, että mistä tälläinen uskomus/näkemys on saanut alkunsa, ovat lyhyin saamani vastaus ollut "en tiedä, mut niin se vaan on" ja pisin saamani vastaus ollut "en osaa sanoa, mutta tiedän 100 % varmuudella, että olen oikeassa". Kaikki muut vastaukset ovat olleet samaa sarjaa: sanat ja niiden lukumäärä ovat vaihdelleet, mutta sisältö on kaikissa vastauksissa ollut täsmälleen sama.

Kaikki yritykseni kumota näitä väittämiä, esittää faktoja tai haastaa vastapuoli itse tarkistamaan, että pitääkö hänen näkemyksensä paikkansa ovat valuneet kuin vesi hanhen selästä. Mitä tahansa olen sanonut, vastapuoli on ilmoittanut, että hän tietää asian vuorenvarmasti.

Kun sitten seuraavaksi olen pyytänyt jonkinlaisia konkreettisia todisteita vastapuolen esittämän näkemyksen tueksi, on vastapuoli poikkeuksetta vaihtanut puheenaihetta täysin lennosta ja jättänyt pyyntöni täysin totaalisesti huomiotta. Kun sitten olen ystävällisesti ilmoittanut, että voimme kaikin mokomin vaihtaa puheenaihetta heti, kun hän on vastannut pyyntööni koskien konkreettisia todisteita, on seurauksena ollut jokin seuraavista:

a) vastapuoli jatkaa valitsemastaan toisesta puheenaiheesta (nyt jo hieman aggressiivisempaan ja vaativampaan sävyyn), tai

b) vastapuoli hyppää lennosta johonkin kolmanteen puheenaiheeseen, tai

c) vastapuoli jättää minut kuin nallin kalliolle ja alkaa keskustella varsin innokkaasti jonkin toisen huoneessa olevan henkilön kanssa.

Yhteistä näille reagointitavoille on se, että vastapuoli ei missään vaiheessa noteeraa pyyntöäni konkreettisista todisteista millään tavalla - ei siis edes ilmaise, että olisi pyyntöäni missään vaiheessa ylipäätään kuullut.

Kun sitten olen kohteliaasti odottanut sopivaa taukoa ja toistanut pyyntöni jälleen kerran, toistuu jokin edellä kuvatuista vaihtoehdoista (eli vastapuoli jatkaa valisemastaan toisesta puheenaiheesta entistä aggressiivisemmin ja vaativammin, tai vastapuoli hyppää neljänteen puheenaiheeseen, tai vastapuoli jatkaa keskustelua kolmannen henkilön kanssa entistä innokkaammin.) Kun sitten olen toistanut pyyntöni 4-7 kertaa, on tapahtunut jompi seuraavista asioista:

a) vastapuoli poistuu yks'kaks kokonaan näyttämöltä kiireisiinsä vedoten, ja minä jään täysin kokonaan ilman minkäänlaista vastausta, tai

b) sitkeän inttämiseni jälkeen vastapuoli suostuu vastaamaan ja toteaa, että "ei mulla mitään konkreettisia todisteita ole, mutta tiedän joka tapauksessa, että olen oikeassa".

Tässä vaiheessa olenkin sitten itse todennut vain että "ahaa, vai niin" ja antanut asian olla. Ei ole tuntunut mitenkään erityisen mielekkäältä jatkaa keskustelua, jos vastapuolen argumentaatio ja mielipiteenmuodostus lepää tuollaisella pohjalla.

Ylläkuvatut kokemukset ovat herättäneet minussa aikamoista ihmetystä ja epäuskoa, koska minun on oikeasti ihan helkutin vaikea uskoa, että KENELLÄKÄÄN voisi olla noin älyvapaita käsityksiä ylipäätään mistään poliittisesta puolueesta Suomessa. Nyt kyseinen kuvio on toistunut jo niin monen ihmisen kohdalla, että asia alkaa tuntua jo hälyttävältä ja huolestuttavalta.

Tässä on tämän postaukseni ydin: onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Ovatko nuo viestini alussa esitetyt väittämät/luulot/uskomukset 1, 2 ja 3 useinkin esiintyviä?

gloaming

Quote from: aea on 18.01.2011, 23:27:40
Olen 28-vuotias Helsingin yliopistossa luonnontieteitä opiskeleva nainen. (...) Tässä on tämän postaukseni ydin: onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Ovatko nuo viestini alussa esitetyt väittämät/luulot/uskomukset 1, 2 ja 3 useinkin esiintyviä?

Eivät esiinny usein, vaan ovat harvinaisia. Only in the university, joissa lapsukaisista on niinq tosi koolii tiedostaa, olla vihervasemmistolainen ja niinq cosmopoliitti, mihin vakaumukseen taas elimellisesti kuuluu kuvaamasi kaltaiset uskomusjärjestelmät.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

MoonShine

Kannattaisko laajentaa reviiriä luonnontieteellisen tiedekunnan, Vihreiden ja RKP:n opiskelijajärjestöjen ulkopuolelle?

Miten mainitsemasi maastapoistot hoidettaisiin noin niinkun lakiteknisesti?
Luuletko asuvasi 30 -luvun Saksassa, jossa asiat hoituivat maasta poistamalla tai kaasuttamalla?
Koska olet ilmeisesti ylioppilas, niin mitä siellä koulussa nykyään opetetaan?
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

IDA

En ole koskaan törmännyt noihin väitteisiin tuollaisina, mutta mutta muutaman kerran olen törmännyt ihan selkeään vihaan vain mielipiteiden vuoksi. Siis sellaisten mielipiteideni, jotka ovat aika linjassa PS:n esittämien maahanmuuttonäkemysten kanssa.

Radikaalein väite, jota olen kuullut tällä PS:n puolella rintamaa vakavasti esitettävän on se, että maastamuuttoa ja kotimaahan paluuta voitaisiin taloudellisesti tukea, mutta tuo tuskin voi olla pohjana noille väitteille 1, 2 ja 3.

Viinankylväjä

Quote from: MoonShine on 18.01.2011, 23:42:02
Luuletko asuvasi 30 -luvun Saksassa, jossa asiat hoituivat maasta poistamalla tai kaasuttamalla?

Et tainut lukea kirjoitusta ihan loppuun asti?

Aloitukseen sen verran, että en ole kuullut. Veikkaisin kuitenkin, että 5 % Hommaajista(siis ei PS) kannattaisi jonkinlaista leiritystä ja massakarkoitusta, ja toiset 5 pinnaa hiljaa hyväksyisi.

herra 4x

Juttusi kuulostaa aika uskomattomalta. Kyse on jonkinlaisesta massapsykoosista joka saa ihmiset tuollaiselle älylliselle tasolle. Organisoidun disinformaation jakelusta puskaradiossa jonkin Ps-vastaisen entiteetin toimesta? Ei uskoisi että löytyisi suomalaisissa ihmisissä tuollaista tietämättömyyttä ja typeryyttä mitä kerroit. Riippumatta koulutustasosta. Toisaalta ovathan esimerkiksi monet ministeri Thorsin kannanotot aivan irti reaalimaailmasta. Tosi hiljaiseksi pistää jos kertomasi on totta. Ja miksei olisi.
Rakkaudesta lajiin.

aea

Quote from: Viinankylväjä on 18.01.2011, 23:44:44

Et tainut lukea kirjoitusta ihan loppuun asti?

Näinpä...jotenkin tuntuu, että MoonShine ei tainnut lukea edes sitä kirjoitukseni alkua. No, tälläistä tämä on - alan jo tottua.

Tintto

Quote from: gloaming on 18.01.2011, 23:35:15
Olen 28-vuotias Helsingin yliopistossa luonnontieteitä opiskeleva nainen. (...) Tässä on tämän postaukseni ydin: onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Ovatko nuo viestini alussa esitetyt väittämät/luulot/uskomukset 1, 2 ja 3 useinkin esiintyviä?

Eivät esiinny usein, vaan ovat harvinaisia. Only in the university, joissa lapsukaisista on niinq tosi koolii tiedostaa, olla vihervasemmistolainen ja niinq cosmopoliitti, mihin vakaumukseen taas elimellisesti kuuluu kuvaamasi kaltaiset uskomusjärjestelmät.

HEh heh :D Täällä ne PS:n heinäkengät taas lotkottaa leukojaan.. "puolue joka ei sivistystä siunaa, ei tiedon puusta ammenna, johtaa perikatoon" Kuinka suuri prosentuaalinen osuus Persuista on akateemikkoja?

Miniluv

1) kuulostaa tutulta. Tosin sähköpostilla, ja teinityylisella huutomerkkimäärällä.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

junakohtaus

Mähän en ole puoluekannaltani persu, mutta useammin kuin kerran olen joutunut kysymään että mitä ihmeen linjaa mun oikein kuvitellaan ajavan. En ole onnistunut saamaan yhtä selkeitä vastauksia, mutta henki on ollut toi.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

herra 4x

Quote from: Tintto on 18.01.2011, 23:48:50

HEh heh :D Täällä ne PS:n heinäkengät taas lotkottaa leukojaan.. "puolue joka ei sivistystä siunaa, ei tiedon puusta ammenna, johtaa perikatoon" Kuinka suuri prosentuaalinen osuus Persuista on akateemikkoja?

Sivistyksen arvostuksesta nyt ei ole kyse. Akateemikkoja? Kuinka suuri osa yleensäkään minkään puoluelaisista on akateemikkoja? Jos sen sijaan tarkoitat akateemisia, niin Ps-puolueen ehdokkaissa on sakeana filosofian tohtoreita. Revi siitä.

Ps-puolueen kannattajien leimaaminen lähiöbaarin juopoiksi on Hesarin ja Ylen  jne. tautologia ja kusetusta, tahallista ja tarkoituksenhakuista.
Rakkaudesta lajiin.

tietotyöläinen

Kannattaisko laajentaa reviiriä luonnontieteellisen tiedekunnan, Vihreiden ja RKP:n opiskelijajärjestöjen ulkopuolelle?

Jos on noin pihalla, niin kannattaa jättää kokonaan kommentoimatta.

Omasta puolestani kiitos ketjunaloittajan vaivannäölle.

Tuija

Juttelin siskoni kanssa monikulttuurista syksyllä. Kun olin esittelemässä tilastotietoja humanitaaristen maahanmuuttajien työllistymisen ongelmista, siskolleni tuli paha mieli ja hän kysyi, mitä ehdotan ratkaisuksi, jonkinlaisia keskitysleirejäkö?

Hitlerin työt ovat niin vahvasti iskostuneet meidän mieliimme, että siitä johtuen luulen, että ihmiset ovat äärimmäisen herkkiä leimaamaan rasistiksi, jos alan puhua: "Onko meidän pakko ottaa lisää somaleja maahamme, kun entisetkään eivät työllisty?"

Eli siskoni tuntuu ymmärtävän kyllä maahanmuuton ongelmat ja myöntää kanssani tosiasioina sen, että integroituminen länsimaihin ei ole onnistunut. Tähän saakka keskustelu on keskustelua. Mutta se punainen kangas tulee väliimme heti, jos kyseenalaistan sen, että tällaista politiikkaa jatkossakin harjoitetaan. Silloin ollaan siskon mukaan jo vaarallisilla vesillä ja rotuteorioissa, joista ei ole tosiaan pitkä askel keskitysleireihin. Ihmisvihaa ei pidä missään muodoissaan sallia, hän sanoo. Toisin sanoen Euroopan monikulttuuristuminen on väistämätön paha, jonka vastustaminen kuitenkin on rasismia.

aea

Quote from: herra 4x on 18.01.2011, 23:47:24
Juttusi kuulostaa aika uskomattomalta. Kyse on jonkinlaisesta massapsykoosista joka saa ihmiset tuollaiselle älylliselle tasolle. Organisoidun disinformaation jakelusta puskaradiossa jonkin Ps-vastaisen entiteetin toimesta? Ei uskoisi että löytyisi suomalaisissa ihmisissä tuollaista tietämättömyyttä ja typeryyttä mitä kerroit. Riippumatta koulutustasosta. Toisaalta esimerkiksi monet ministeri Thorsin kannanotot ovat aivan irti reaalimaailmasta. Tosi hiljaiseksi pistää jos kertomasi on totta. Ja miksei olisi.

Olen yrittänyt itse jonkinlaista selitystä noihin kuvaamiini näkemyksiin/uskomuksiin keksiä, mutta ymmärryskykyni ei vain valitettavasti veny moiseen.

Ja kuten arvata saattaa: mulla ei todellakaan ole mitään intressiä tuollaisia hatusta keksiä - siis haloo, miksi ihmeessä näin tekisin? Mitä ihmettä mä siitä oikein hyötyisin? Tai ylipäätään kukaan tai mikään hyötyisi?

Toisekseen: mun mielikuvitus on varsin rajallinen (huonompi kuin mitä itse toivoisin, luonnontieteen tutkijalla olisi oikeasti hyvä olla ripaus mielikuvitusta). Ei vaan kertakaikkiaan kyvyt riitä moisen keksimiseen.  

Maailmanmies

1) Jos PS pääsee asioista päättämään, tullaan kaikki, siis todellakin AIVAN KAIKKI ulkomaalaiset ja ulkomaalaista syntyperää olevat, Suomessa asuvat henkilöt karkoittamaan Suomesta välittömästi. Viimeistä myöten ja pysyvästi.

(Tästä väitteestä esiintyy kaksi varianttia; toinen on täsmälleen se, mitä tuossa yllä lukee, toinen on sama kuin yllä, mutta sillä lisäyksellä, että karkoitus ja maahantulokielto koskee myös turisteja. Kyllä, ihan oikeasti (!))

En tiedä pitäisikö itkeä vaiko nauraa. Anna pari esimerkkiä. Kerro, että Ugandassa Idi Aminin valtaantultua todellakin ulkomaalaisten piti lähteä. Kerro myös, että Yhdysvalloissa, tuossa maahanmuuton ja suvaitsevaisuuden mekassa on erittäin tiukka siirtolaislainsäädäntö ja sieltä saa lähtöpassit myös suomalainen jos niikseen tulee.

2) Jos PS pääsee asioista päättämään, ei kaikkia maassa asuvia ulkomaalaisia tai ulkomaalaista syntyperää olevia tulla karkoittamaan, vaan osa määrätään jonkinlaiseen pakkotyöhön orjiksi ja loput karkoitetaan. Turismi mahdollisesti sallittaisiin, mutta kukapa tänne haluaisi tulla, kun tietää, että kaikki maassa asuvat/asuneet ulkomaalaiset on joko pakotettu jonkin sortin orjiksi tai karkoitettu.

Kiinnostaako suomalaista Egyptin tai Arabiemiraattien turistia se, että ulkomaalaisen isän lapsi ei Egyptissä saa maan  kansalaisuutta, Emiraatit pyörivät orjatyövoimalla ja maa ei myönnä kansalaisuuttaan käytännössä kenellekään ulkomaalaiselle.

Tintto

Quote from: herra 4x on 18.01.2011, 23:56:30

Sivistyksen arvostuksesta nyt ei ole kyse. Akateemikkoja? Kuinka suuri osa yleensäkään minkään puoluelaisista on akateemikkoja? Jos sen sijaan tarkoitat akateemisia, niin Ps-puolueen ehdokkaissa on sakeana filosofian tohtoreita. Revi siitä.

Heh :D Anteeksi, mutta pakko vielä kommentoida, että kyllä Persuilla on yleisesti ottaen imago Suomen ns. pulliaispuolueena. Toisin sanoen, jos pitäisi pistää kaikki erit puolueet akateemisten osuuden suhteen paremmuusjärjestykseen, niin kyllä se olisi minun mielestäni suurinpiirtein näin 1)Vihreät 2)RKP 3)Kokoomus 4)Vasemmistoliitto 5)SDP 6)KD 7)PS EDIT 8)Olisi tietysti Kepu, jossa akateemiset tittelit on todennäköisesti kähmitty hyvävelijärjestelyin...

junakohtaus

Ongelma on siinä, että natseja ei tahdo riittää vastustettaviksi, joten niitä pitää keksiä. Tarkoitan tätä.

Länsimaat kulttuuripiirinä eivät ole vielä ollenkaan päässeet irti toisesta maailmansodasta ja yliopistopiireissä angloamerikkalainen vaikutus on voimakkain.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

gloaming

Jäsenistä, ehdokkaista vai äänestäjistä?

Tyypillisellä vihervasemmiston kannattajan edustamalla oppialalla (naistutkimus, kehitysmaatutkimus ym.) ei kyllä ole mitään tieteeksi katsottavaa saati yhteiskunnan ongelmien ratkaisussa hyödyttävää annettavaa, joten ko. "akateemikot" ja "asiantuntijat" voi huoletta jättää omaan arvoonsa. Tiedon puu on aivan toisaalla.

Quote from: junakohtaus on 19.01.2011, 00:02:39Länsimaat kulttuuripiirinä eivät ole vielä ollenkaan päässeet irti toisesta maailmansodasta ja yliopistopiireissä angloamerikkalainen vaikutus on voimakkain.

Näin. Oikeastaan yo. koskee vain humaniteetteja, mutta kuitenkin.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

Tintto

Quote from: gloaming on 19.01.2011, 00:03:11

Jäsenistä, ehdokkaista vai äänestäjistä?

Tyypillisellä vihervasemmiston kannattajan edustamalla oppialalla (naistutkimus, kehitysmaatutkimus ym.) ei kyllä ole mitään tieteeksi katsottavaa saati yhteiskunnan ongelmien ratkaisussa hyödyttävää annettavaa, joten ko. "akateemikot" ja "asiantuntijat" voi huoletta jättää omaan arvoonsa. Tiedon puu on aivan toisaalla.

Mikä on sitten sitä todellista hyödyllistä tiedettä?

Malla

Quote from: junakohtaus on 18.01.2011, 23:54:23
Mähän en ole puoluekannaltani persu, mutta useammin kuin kerran olen joutunut kysymään että mitä ihmeen linjaa mun oikein kuvitellaan ajavan. En ole onnistunut saamaan yhtä selkeitä vastauksia, mutta henki on ollut toi.

Sama kokemus.
Jopa mielestäni täysin neutraali kommentti (mallia: "Maahanmuuttokysymys taitaa olla aika tärkeä seuraavissa vaaleissa") herättää eriskummallisia reaktioita. "Ethän sä VOI sanoa tollasta ääneen, mieti nyt vähän" on lievin ja ystävällisin kommentti.

Emperor

Pidän ketjun aloittajan kokemuksia varsin hämmentävinä, jopa absurdeina.

Omien kokemusten perusteella akateemisissa piireissä ei ajatella noin jyrkästi (ylipäätään maahanmuuttokritiikistä). Se miksi akateemiset ihmiset karsastavat persuja, on ennemminkin puolueen imagossa sitkeästi sinnittelevä juntti-leima. Täysin perättömiä nämä juntti-syytökset tuskin ovat. Usein persuilta tuleekin tällaista herravihaa, yliopistokoulutuksen vähättelyä sekä korkeakulttuurin halveksuntaa. Toivottavasti ajan myötä tähän tulee jonkinlaista "kypsymistä".

gloaming

Quote from: Tintto on 19.01.2011, 00:04:30
QuoteTyypillisellä vihervasemmiston kannattajan edustamalla oppialalla (naistutkimus, kehitysmaatutkimus ym.) ei kyllä ole mitään tieteeksi katsottavaa saati yhteiskunnan ongelmien ratkaisussa hyödyttävää annettavaa, joten ko. "akateemikot" ja "asiantuntijat" voi huoletta jättää omaan arvoonsa. Tiedon puu on aivan toisaalla.

Vastaan kysymyksellä. Voinet esitellä esim. yo. alojen löydöksiä ja saavutuksia, joilla on a) tieteellistä ja/tai b)yhteiskuntaa hyödyttävää impaktia. Tarkastellaan tämän jälkeen sitten muita aloja vastaavasti.

Tintto

Quote from: Malla on 19.01.2011, 00:04:50
Quote from: junakohtaus on 18.01.2011, 23:54:23

Sama kokemus.
Jopa mielestäni täysin neutraali kommentti (mallia: "Maahanmuuttokysymys taitaa olla aika tärkeä seuraavissa vaaleissa") herättää eriskummallisia reaktioita. "Ethän sä VOI sanoa tollasta ääneen, mieti nyt vähän" on lievin ja ystävällisin kommentti.

Onhan se vähän hölmöä, jos ollaan niin fiiniä ja hienovaraista ettei asioista voi keskustella. Asia kun asia, niin rehdillä keskustelulla niistä päästään eteenpäin, ei kysymysten välttelyllä..ei täs maailmassa sais ollakaan sellasia asioita, joista ei vois puhua..

herra 4x

Quote from: Tuija on 19.01.2011, 00:00:00

Eli siskoni tuntuu ymmärtävän kyllä maahanmuuton ongelmat ja myöntää kanssani tosiasioina sen, että integroituminen länsimaihin ei ole onnistunut. Tähän saakka keskustelu on keskustelua. Mutta se punainen kangas tulee väliimme heti, jos kyseenalaistan sen, että tällaista politiikkaa jatkossakin harjoitetaan. Silloin ollaan siskon mukaan jo vaarallisilla vesillä ja rotuteorioissa, joista ei ole tosiaan pitkä askel keskitysleireihin. Ihmisvihaa ei pidä missään muodoissaan sallia, hän sanoo. Toisin sanoen Euroopan monikulttuuristuminen on väistämätön paha, jonka vastustaminen kuitenkin on rasismia.

Kerroit juuri koko maahanmuuttokeskustelun ytimen. On osa kansasta, jokaisessa Euroopan maassa, jolle ei mene jakeluun se, että omassa maassaan kansalaiset saavat pää pystyssä päättää maahanmuutosta, täysin vapaasti ja lakiensa mukaan ja kaikin puolin eettisesti hyväksyttävästi, ilman että kenelläkään on oikeutta alkaa heiluttaa natsikorttia tai syyttää yhtään mistään  jos ovia ei avata sosiaalitoimistoperustaiselle maahantulemiselle.
Rakkaudesta lajiin.

Martikainen

Näkisin että noin älyvapaita väittämiä esittävät ihmiset lähinnä aliarvioivat kuuntelijaansa ja pyrkivät saamaan hänet omiin riveihinsä paheksumaan yhdessä niitä kauheita "natseja". Toisaalta tuollaiseen taktiikkaan turvautuva ei itsekään mitä ilmeisimmin ole niitä laatikon terävimpiä veitsiä.

Täytyy pitää keskustelukumppaniaan joko idioottina tai täysin tietämättömänä jos olettaa, että tämä nielisi väitteen jonka mukaan max. 20%:n kannatuksella voidaan alkaa hallita maata diktatorisin ottein.

Tintto

Quote from: gloaming on 19.01.2011, 00:09:13
Quote from: Tintto on 19.01.2011, 00:04:30
QuoteTyypillisellä vihervasemmiston kannattajan edustamalla oppialalla (naistutkimus, kehitysmaatutkimus ym.) ei kyllä ole mitään tieteeksi katsottavaa saati yhteiskunnan ongelmien ratkaisussa hyödyttävää annettavaa, joten ko. "akateemikot" ja "asiantuntijat" voi huoletta jättää omaan arvoonsa. Tiedon puu on aivan toisaalla.

Vastaan kysymyksellä. Voinet esitellä esim. yo. alojen löydöksiä ja saavutuksia, joilla on a) tieteellistä ja/tai b)yhteiskuntaa hyödyttävää impaktia. Tarkastellaan tämän jälkeen sitten muita aloja vastaavasti.

Teoreettinen fysiikka --> suhteellisuusteoria (vaikea löytää nykymaailmasta sovelluksia, joissa teoreettista fysiikkaa ei olisi hyödynnetty)

IDA

Akateemisuus ei välttämättä ole puhtaasti hyvä asia. Se tuo politiikkaan liiallisia ideologisia rakenteita ja sävyjä, joista tuollainen tietämätön "viha", josta nuo avausviestin tyyppivastaukset ovat hyvä esimerkki, sitten kumpuaa.

Vaikka olenkin PS:n suhteen puolueellinen, niin väittäisin pokkana, että PS on hyvä yhdistelmä akateemisuutta ja ei-akateemisuutta niin, että politiikan teossa säilyy käytännöllisen joustava ote, eikä se muutu jonkun pakotetun ideologian toteuttamiseksi.

Tintto

Quote from: Emperor on 19.01.2011, 00:07:49
Pidän ketjun aloittajan kokemuksia varsin hämmentävinä, jopa absurdeina.

Omien kokemusten perusteella akateemisissa piireissä ei ajatella noin jyrkästi (ylipäätään maahanmuuttokritiikistä). Se miksi akateemiset ihmiset karsastavat persuja, on ennemminkin puolueen imagossa sitkeästi sinnittelevä juntti-leima. Täysin perättömiä nämä juntti-syytökset tuskin ovat. Usein persuilta tuleekin tällaista herravihaa, yliopistokoulutuksen vähättelyä sekä korkeakulttuurin halveksuntaa. Toivottavasti ajan myötä tähän tulee jonkinlaista "kypsymistä".

Hyvä pointti!

atella

Niin, nyt panee miettimään...

Tänään tiesimme uutisista liberialaisen julman raiskaajan kertomana että hänen osoitteensa on Imatran pakolaisleiri. Ymmärtääkseni kukaan suomalainen ei ole koskaan edes kuullut moisesta paikasta. Tämähän on ihan pelottavaa! Onko sellainen olemassa? Salainen? Siellähän saattaa olla vaikka tuhansia karkotettavaksi odottavia, kunhan Persut saavat vaalivoittonsa.

Eivät saksalaisetkaan tienneet mitään natsi-Saksan Treblinkasta ym. ennenkuin  vasta sodan loputtua.
"On totta että voit huijata kaikkia ihmisiä jonkin aikaa;
voit jopa huijata joitakin ihmisiä kaiken aikaa;
mutta et voi huijata kaikkia ihmisiä kaiken aikaa."

- Abraham Lincoln

herra 4x

Quote from: Tintto on 19.01.2011, 00:02:23

Heh :D Anteeksi, mutta pakko vielä kommentoida, että kyllä Persuilla on yleisesti ottaen imago Suomen ns. pulliaispuolueena. Toisin sanoen, jos pitäisi pistää kaikki erit puolueet akateemisten osuuden suhteen paremmuusjärjestykseen, niin kyllä se olisi minun mielestäni suurinpiirtein näin 1)Vihreät 2)RKP 3)Kokoomus 4)Vasemmistoliitto 5)SDP 6)KD 7)PS EDIT 8)Olisi tietysti Kepu, jossa akateemiset tittelit on todennäköisesti kähmitty hyvävelijärjestelyin...

Voit anteeksipyytelemättä esitellä imagokäsityksiäsi aivan vapaasti nähdäkseni. Reaalimaailmasta voimme halutessasi jutella myös.
Rakkaudesta lajiin.