News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Ministeriö: Nopeusrajoitukset alas saasteiden vähentämiseksi

Started by Oluttikka, 28.09.2010, 08:05:52

Previous topic - Next topic

MaisteriT

Quote from: wekkuli on 17.01.2011, 08:07:14
On mielestäni aika perusteltua sanoa, että pääkaupunkiseudulla ei tarvita ruuhkamaksuja, vaan järkevämpää aluepolitiikkaa tukemaan enemmän muun Suomen kuin Helsingin kasvua.

Tarkentaisin, että aluepolitiikkaa tarvittaisiin Helsingin sisällä jotta asuntojen ja työpaikkojen etäisyys saataisiin laskuun. Tämä edellyttää sekä asuntojen että toimistokiinteistöiden kaavoitusmuutoksia. Tällä hetkellä Helsinki haalii työpaikkoja liikaa ja asuntojen hinnat nousevat kun niitä on liian vähän suhteessa työpaikkoihin.

Helsinki ei kuitenkaan halua muuttaa toimistotiloja asunnoiksi tai varsinkaan rajoittaa työpaikkojen keskittymistä Helsingin niemelle, vaan ainoastaan haluaa rankaista niitä, jotka tulevat kauempaa. Tämä on omiaan nostamaan asuntojen hintaa lisää. Hintojen nousu tuottaa rahaa kaupungille epäsuorasti, koska kalliisiin asuntoihin tulee kalliisti palkattuja ihmisiä. Pelkkä kalliiden asuntojen rakentaminenkin on jo iso bisnes.

AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

RP

Kilometripohjainen koko maan kattava "ruuhkamaksu" on jo olemassa; maksu hoidetaan joka tankkauksen yhteydessä.

Kehäteiden sisältä erityismaksu (joka tilitettäisiin valtion, ei kyseisen kaupungin kassaan) :-\ arvatenkin kelpaisi keskustapoliitikoille.

QuoteHelsinki ei kuitenkaan halua muuttaa toimistotiloja asunnoiksi tai varsinkaan rajoittaa työpaikkojen keskittymistä Helsingin niemelle

Miten tilanne siitä paranisi, jos ne olisivat Espoossa? Jos niitä ei Kuopioon synny, siitä ei voi Helsingin kunnallispäättäjiä syyttää.

"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

MaisteriT

Quote from: RP on 17.01.2011, 09:13:11
Kehäteiden sisältä erityismaksu (joka tilitettäisiin valtion, ei kyseisen kaupungin kassaan) :-\ arvatenkin kelpaisi keskustapoliitikoille.

Se nyt vielä puuttuisi että pitäjät saisivat pistää tulleja läpi meneville teille. Kelpaisi varmasti keskustapoliitikoille.

Kun raha menee valtiolle, tiedetään ainakin että toiminnan peruste on valtion kassan paikkaus. Jos kunta saa rahaa, päästään takaisin kaupunkien privilegioihin. Kaupungin asukas on vapautettu talonpojille kuuluvasta tullimaksusta, joka maksetaan Töölöntullissa Kehätiellä.

QuoteMiten tilanne siitä paranisi, jos ne olisivat Espoossa? Jos niitä ei Kuopioon synny, siitä ei voi Helsingin kunnallispäättäjiä syyttää.

Liikenne vähenisi, kun työpaikat olisivat lähempänä asuntoja. Tullien perusteenahan on oikeasti lähinnä Länsiväylän liikenne Helsinkiin aamulla.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

Mika.H

Quote from: requiem on 17.01.2011, 08:22:00
Joo, maakunnissahan on ihan vidusti ruuhkaa. Mitenköhän valvonta sitten toteutettaisiin, varmaan jollain kivalla gps-paikannusjärjestelmällä.

Toihan olis pirun hyvä systeemi. Ei muuta kuin lähetin irti ja autotalliin säteilemään. Tokihan tuosta varmaan saisi siirtymäajan jälkeen sen 10 vuotta linnaa, mutta mitäs siitä. Nythän saa linnareissutkin hoitaa kodistä käsin..;)

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Eino P. Keravalta

Suomessahan on jo pitkään ollut ruuhkamaksu käytössä. Sen nimi on autovero.

Itse olen autoveron muodossa maksanut kaikenlaisia tie- ja ruuhkamaksuja aina vuoteen 2733 saakka. Ja elättänyt perheemme autoilla muutaman autoja vastustavan vihernatsinkin.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Kimmo Pirkkala

Quote from: MaisteriT on 17.01.2011, 08:41:21
Quote from: wekkuli on 17.01.2011, 08:07:14
On mielestäni aika perusteltua sanoa, että pääkaupunkiseudulla ei tarvita ruuhkamaksuja, vaan järkevämpää aluepolitiikkaa tukemaan enemmän muun Suomen kuin Helsingin kasvua.

Tarkentaisin, että aluepolitiikkaa tarvittaisiin Helsingin sisällä jotta asuntojen ja työpaikkojen etäisyys saataisiin laskuun. Tämä edellyttää sekä asuntojen että toimistokiinteistöiden kaavoitusmuutoksia. Tällä hetkellä Helsinki haalii työpaikkoja liikaa ja asuntojen hinnat nousevat kun niitä on liian vähän suhteessa työpaikkoihin.

Minä taas tarkoitin sitä, että ei ole olemassa mitään perusteluja, miksi Helsingissä on lukuisia julkisrahoitteisia instituutioita, joille ei koituisi mitään haittaa siitä että ne sijaitsisivat jossain muualla. Pikemminkin päinvastoin.

En nyt ehkä sentään pääkaupunkistatusta lähtisi Helsingiltä viemään ja rakentamaan uudestaan eduskuntataloa ja valtioneuvostoa Kajaaniin, mutta sitä mukaa kun pitää tehdä päätöksiä valtakunnallisten instituutioiden infrasta, niin olen kategorisesti hajasijoittamisen kannalla. Rakentaminen ja palkat ovat halvempia muualla ja pk-seutu ruuhkautuu, silloin on kokonaisuuden kannalta järkevää lähteä muualle.

Mika.H

Quote from: wekkuli on 17.01.2011, 10:04:03

Minä taas tarkoitin sitä, että ei ole olemassa mitään perusteluja, miksi Helsingissä on lukuisia julkisrahoitteisia instituutioita, joille ei koituisi mitään haittaa siitä että ne sijaitsisivat jossain muualla. Pikemminkin päinvastoin.


Voitaisiin aloittaa siitä että esimerkiksi Pasilaan rakennettaisiin kaksi valtavan kokoista toimistotaloa, joihin laitettaisiin toiseen kaupungin kaikki virastot, toiseen valtion pelleilyt. Jos ei muuta säästettäisi niin ainakin lumityöt vähenevät.

Ps. ja olishan se hieno, että ihmiset näkisivät minkälainen mökki syntyy byrokraateistakin...

ps2. ja ne vapautuneet keskustatalot voidaan myydä vaikkapa asumiskäyttöön... niitä nimittäin on paaaljon!

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Octavius

Ei tälle voi enää kuin nauraa ja toisaalta ihailla sitä määrätietoisuutta, jolla valtaa pitävä eliitti Suurta UnelmaansaTM ajaa.

Ruuhkamaksu on räätälöity rangaistus keskituloisille pk-seudun palkansaajille jotka uskalsivat viedä itsensä ja perheensä turvalliseen ja puhtaaseen kehyskunnan omakotitaloon pois mielettömän hintaiseksi kohonneesta betonikopperosta pois monikulttuuripaskasta. Keskituloisen lapsiperheen maksimilainamäärä on luokkaa 150 k€, jos ei ole merkittäviä perintöjä takataskussa. Summa on laskettavissa ihan normaalin riskianalyysin ja edes siedettävän elintason vaatimusten mukaan. Pk-seudulta rahalla taitaa juuri ja juuri saada kanikoppikaksioin jostain epätoivoisimmasta monikulttuurislummista. Aika harva tervejärkinen tuota haluaa ja siksi fiksumpi lapsiperhejengi on paennut kehyskuntiin.

Sattumalta sama hallitus on ajanut sähkön hinnan Euroopan kalleimmaksi, sattumalta haja-asumista yritetään hankaloittaa kaikin mahdollisin tavoin mm. paskalailla ja kieltämällä maalämmön rakentaminen. Rakennuslupaa ei saa, ellei liity kaukolämpöverkkoon.

Onkohan seuraava vaihe se, että työssäkäyvistä ja yrittäjistä aletaan maksaa tapporahaa? Se tuntuisi jotenkin loogiselta.

Vain täydellinen hullu äänestää seuraavissa vaaleissa hallituspuolueita. Suomessa tarvitaan vallankumous ja politiikkaan tarvitaan ihmisiä, jotka ajavat suomalaisten etuja. Ihmettelen syvästi, miten kauan jengi katselee tätä nöyryyttämistä ja pohjatonta halveksintaa virkakoneiston taholta. Milloin alkaa malli Tunisia?

Hallituksen ylimielisyyttä kuvaa erittäin hyvin myös se, ettei kyseistä selvitystä ainakaan nopealla hakemisella löydy mistään. Selvityksen väkertäneiden hullujen nimet on saatava julkisuuteen mahdollisimman nopeasti.
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

Kimmo Pirkkala

Quote from: Mika.H on 17.01.2011, 10:10:31
Voitaisiin aloittaa siitä että esimerkiksi Pasilaan rakennettaisiin...

Aitostadilainen näkemys hajasijoittamisesta maaseudulle on toimistorakennus Pasilassa.
:D
Anteeksi... oli pakko.

Octavius

GPS-tekniikkaan perustuva seuranta antaa tietysti loistavat mahdollisuudet kansalaisten seurantaan ja esimerkiksi automaattiseen sakottamiseen. Näille Orwellilaisille mielisairaille, jotka tätä seurantaa ajavat, ajatus on varmaan tavattoman kiehtova. Asiaa valmistelevien nimet tulisi vain saada nopeasti julkisuuteen.

GPS:ien asentaminen Suomessa rekisteröityihin henkilöautoihin maksaisi n. 1,5 miljardia euroa. Lisäksi koko summa menisi kankkulan kaivoon, koska lähettimen signaalin saa poikki 20 euron arvoisella häirintälähettimellä tai vaihtoehtoisesti käärimällä antenni folioon. Asia voitaisiin tietysti kiertää vertaamalla auton matkamittaria GPS:n tietoihin. Tämä johtaisi tietysti välittömästi erilaisten matkamittarin ja ajotietokoneen virityksiin ja ruuvailuihin. Tämän asian eliminoimiseksi kaikkiin autoihin olisi asennettava myös erillinen ruuvausvarma ajotietokone, johon sitten palaisikin pari miljardia. Siihen tulisi lisäksi muutama sata miljoonaa vuodessa päälle, koska ihmisten kyttääminen vaatisi oman byrokratiansa.
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

l'uomo normale

Sivusto näyttää itsessään olevan vanhaa tietoa. Ei mitään uutta minusta siihen nähden mitä oli jo viime vuonna julkisuudessa. Hankeen konkreettisesta etenemisestä tai käynnissä olevasta komiteatyöskentelystä sivuilla ei ole mitään mainintaa.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

HDRisto

Ei Helsingissä mitään ruuhkia ole. Pari kertaa päivässä pientä jonottelua aina käynnissä olevien putkistoremonttien ja päin persettä olevan liikennesuunnittelun takia.

Käykää Dakarissa niin tiedätte mikä ruuhka on...  ;D

Pliers

Olen aavistuksen huolissani. Tyypillisesti näistä uutisoidaan vasta, kun päätös on jo tehty. Esimerkiksi tupakkalain muutokset olivat olleet tiedossa jo pari vuotta, ennen kuin ne laskettiin uutisiin.

Tätä on aika turha kritisoida faktoilla. Ilmiselvää on, ettei tuossa ole tolkun hiventä. Tärkeämpää on poimia oikea motiivi taustalta, ja hyökätä sitä vastaan.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

Kimmo Pirkkala

HDRisto: Aivan totta. Nytkin Hämeenlinnanväylä ruuhkautuu kehäkolmosella olevan työmaan takia. Ilman sitä meno olisi aivan joutuisaa. Vilkasta tietty (Suomen mittakaavassa), mutta sujuvaa.

valkobandiitti

Quote from: HDRisto on 17.01.2011, 13:35:19
Ei Helsingissä mitään ruuhkia ole. Pari kertaa päivässä pientä jonottelua aina käynnissä olevien putkistoremonttien ja päin persettä olevan liikennesuunnittelun takia.

Käykää Dakarissa niin tiedätte mikä ruuhka on...  ;D

Helsingissä liikenne sujuu aina kun liikennevalot on poissa käytöstä. Valoilla ne ruuhkat tehdään.
Ekologia on valjastettu poliittisten tavoitteiden ajamiseen, ja vihreyden ytimessä on vasemmistolainen, kapitalismin vastainen politiikka, jolla halutaan lopulta rajoittaa yksilön vapautta.

Kimmo Pirkkala

^Haagan liikenneympyrästä kun lähdetään Vihdintietä pohjoiseen, ei liikenne todellakaan suju niinä päivinä kun sattuu jossain isossa risteyksessä olemaan valot kaput. Yöaika sitten tietty erikseen.

AIP

Quote from: requiem on 17.01.2011, 08:22:00
QuoteTuore selvitys tiemaksuista suosittelee tiemaksuja koko maahan viimeistään 2020-luvulla.

Joo, maakunnissahan on ihan vidusti ruuhkaa. Mitenköhän valvonta sitten toteutettaisiin, varmaan jollain kivalla gps-paikannusjärjestelmällä.

Kovin interestinkiä. Projektiot siis osoittavat, että koko liikenneverkon kulut korkoineen rahoittava yksityisliikenteen verotus ei enää vuonna 2020 riitä valtion tarpeeseen kupata rahaa. No, jollainhan ne nykyiset poliittiset ratkaisut on jälkikäteen rahoitettava. Ymmärrän kyllä tilanteen, jossa myös raskasta liikennettä verotetaan (tieverkon paripyöräurien nimissä), mutta nämä kustannukset siirtyvät aina sille taholle, joka ALV:nkin lopulta maksaa.

Toivottavasti me kaikki jonain päivänä kasvatettaisiin aikuisen kokoiset kivekset ja alettaisiin protestoida näyttävästi. Autot saisivat lakata toimimasta kesken työmatkaliikenteen ja niin pois päin. Yleensä kuitenkin käy niin, että tilaisuuden koittaessa suurin osa vetäytyy varjoihin hokien "emmä... ei täst oo mitää hyötyy" ja sitten koko maa nauraa niille muutamalle "surkealle", jotka "inisivät" jotain. Munattomat paskiaiset. Toistan, sukupuoleen katsomatta, että munattomat paskiaiset. Otetaan isän kädestä selkään ja sitten nauretaan niille jotka eivät ota. Munattomat paskiaiset.