News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Homma-verkosto r.p.

Started by junakohtaus, 28.03.2009, 23:25:42

Previous topic - Next topic

junakohtaus

... koska uuden puolueen perustamista käsitteleviä ketjuja ei vielä ole tarpeeksi.

Kuvitellaan, että perustetaan puolue, jolla ei ole mitään varsinaista ohjelmaa paitsi toimia vaaliorganisaationa maahanmuuttokriittisille, miltä kuulostaa?

Idea siis olisi antaa Homman olla Homma ja yhtä löyhän dynaaminen kuin nytkin, mutta perustaa juridinen rakenne, joka mahdollistaisi luottamustoimiin pyrkimisen. Miltä kuulostaa?
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

junakohtaus

Puoluerekisterissä oleva putiikki, jonka periaateohjelma on Napoleonin periaatteen mukaan lyhyt ja epäselvä. Juridinen konstruktio, joka mahdollistaa ehdokkaaksi asettumisen. Jengin jumalattoman hajanaisuuden ja mielipiteiden hurmaavan kirjon takia sellainen, joka ei ota mitään kantaa mihinkään muuhun kuin Homma-asioihin. Kuka tahansa Homma-henkinen voi tulla mukaan ja jos tulee riitaa, myös lähteä kävelemään.

todellisuus

Kuulostaa puolueelta, jonka kannatus vaaleissa on 0,8%. PS:n kannatus putoaa tietysti tätä enemmän, noin 3%-yksikköä, koska pari muista puolueista soluttautuvaa puuhamiestä perustaa 2-3 muuta mikro-sarjan puoluetta samoilla teemoilla ääniä hajoittamaan ja poliittista retoriikkaa radikalisoimaan. Kun 2-5 samoilla teemoilla ratsastavaa puoluetta miettivät tulevia vaaleja, niiden puoluejohdot väistämättä lipsuvat toistensa haukkumiseen rakentavan politiikan ajamisen sijasta. Näin ollen myös PS:n kannatus ajautuu hitaaseen laskukierteeseen nykyisen nousun sijasta.

2011 vaaleissa PS:n kannatus jää kahteen prosenttiin; Soini on jo unohtunut Brysselissä ollessaan eikä enää saa eniten ääniä puolueen listalta. Uudenmaan vaalipiiristä tulee yksi paikka, jonka Porvoolainen edustaja ei halua unohtua kuolevaan, vihaisten ukkojen riitakerhoon vaan liittyy vuonna 2012 Kokoomuksen eduskuntaryhmään josta hän putoaa vuoden 2015 vaaleissa.

Unto Hämäläinen sivuuttaa vuoden 2012 Mitä-Missä-Milloin kirjassa PS:n kohtalon lauseella "Perussuomalaisten ja Timo Soinin populismi ei enää toiminut, vaan jäi 2000-luvun alun muoti-ilmiöksi". Vt. pääministeri Henna Virkkusen uuden Mehmet-poikaystävän tekstiviestien vaikutuksesta vaalikampanjaan taasen kirjoitetaan neljä kappaletta. Maahanmuuttopolitiikkaa ei mainita enää vaaliteemana, ja sen järjellisyys kyseenalaistetaan seuraavan kerran vuonna 2022, kun ensimmäinen koraanin mukainen julkinen joukkokivitys siunataan valtion tukeman virallisen Islamilaisen Kirkon tahdon mukaisena.

Miltä kuulostaa? Niinpä. Itse seuraan nyt, mitä Jussi tekee. Euroopan Parlamentin vaaleilla ei sinänsä ole suurta merkitystä, eduskuntavaalit ovat ne vaalit joilla Suomen maahanmuuttopolitiikkaa muutetaan. Toivon Mäki-Ketelän ja Lahtisen tekevän samoin, koska nyt (ei siis nyt heti, vaan parin viikon sisällä) pitää pitää yhtä ja liikkua yhteen suuntaan, eikä hajauttaa kansanliike palasiksi ennen kuin sen toiminta on alkanutkaan.

Jos halutaan olla eri vaalilistalla kuin asiakysymyksistä samaa mieltä olevat PS:n ehdokkaat, niin pidän valitsijayhdistystä paljon fiksumpana kuin uutta puoluetta. Ensi eduskuntavaaleja silmälläpitäen uusi puolue on tietysti mahdollinen, mutta se ei voi jäädä yhden asian liikkeeksi vaan muitakin teemoja tarvitaan, erilaisia äänestäjiä kiinnostavat eri asiat.
Oliko viestini huono? Lähetä palautetta yksityisviestillä, rakentava palaute kirjoitustyylistäni ja/tai huonosta ajattelumaailmastani otetaan ilolla vastaan.

plazmat

Pitäähän nyt puolueella ohjelma ja kunnon nimi olla.

Esittämässäni puolue-ehdotuksessa (jonka ohjelmaa hieman parantelin) ei ehkä ole mitään käyttökelpoista, mutta nimessä "Vapauspuolue" voisi olla ideaa. Tuolla nimellähän Itävallassa noustiin suureksi puolueeksi, joskin suuruutta kesti vain aikansa. Teemakin oli suunnilleen samanlainen kuin mitä Halla-aho ja kumppanit ovat ajaneet eli vierasperäisten kulttuurien maahan tunkeutumisen rajoittaminen. Itävallan Vapauspuolueen ongelma ulkopuolisten silmissä liittyi maan natsimenneisyyteen, mutta sitä ongelmaa suomalaisella puolueella ei onneksi ole. 

http://one.xthost.info/vapauspuolue/

Atte Saarela

Quote from: todellisuus on 28.03.2009, 23:35:55
Jos halutaan olla eri vaalilistalla kuin asiakysymyksistä samaa mieltä olevat PS:n ehdokkaat, niin pidän valitsijayhdistystä paljon fiksumpana kuin uutta puoluetta. Ensi eduskuntavaaleja silmälläpitäen uusi puolue on tietysti mahdollinen, mutta se ei voi jäädä yhden asian liikkeeksi vaan muitakin teemoja tarvitaan, erilaisia äänestäjiä kiinnostavat eri asiat.
On kyllä mielenkiintoinen kysymys, mitä kaikkia teemoja tulisi ottaa puolueohjelmaan ja mitä jättää sen ulkopuolelle. Uskon, että erityisesti suhteellisen vaalitavan vallitessa ihmiset haluavat jonkin verran olla perillä siitä miten puolueen edustajat äänestäisivät myös muissa kuin maahanmuuttokysymyksissä.

Olisi luultavasti parempi jos nuivuus olisi keskittynyt yhteen puolueeseen. Mutta toisaalta uskon, että monia saattaa ärsyttää Soinin liian junttimainen tyyli. Minua ärsyttää persujen liian kriittinen suhtautuminen EU:hun yms.

Ehkä voisi koettaa suunnata puoluetta nimenomaan ihmisille, joita junttimaisuus ärsyttää. Esim. laki uskonrauhan häiritsemisestä voisi olla hyvä saada kumottua, tämä teemahan on myös Tanskan Folkparti - puoluella, jolla menee ihan hyvin.

tommi

Täällähän on jo muutamaan otteeseen ehdotettu Edistyspuoluetta. Se olisi hyvä nimi mahdolliselle puolueelle.
"We shall defend our island, whatever the cost may be, we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender."  -Winston Churchill

http://sverigedemokraterna.se/

teppo tekaistunimi

Nimiehdotukseni on Suomen Fasistinen Rasistipuolue.
Don't believe them. Don't fear them. Don't ask anything of them.
— Alexander Solzhenitsyn

Atte Saarela

Olisi kyllä mukavaa jos puolueessa olisi joitakin tyyppejä jotka ihan oikeasti hallitsevat talouspolitiikkaa yms..

Mistähän löytyisi..

Talousosaaminen kuitenkin ratkaisee loppujen lopuksi kuinka hyvin asiat toimivat..

MW

Quote from: teppo tekaistunimi on 29.03.2009, 00:36:24

Ei paha, pari vuotta kun mennään näin, selkeä pääministeripuolue. ;D

Kalervo

Näen jo mielessäni vaalijulisteen, jossa slogan "Tämä on fasistinen puolue ja Sinä olet fasisti!"

Ano Nyymi

Quote from: tommi on 29.03.2009, 00:07:33
Täällähän on jo muutamaan otteeseen ehdotettu Edistyspuoluetta. Se olisi hyvä nimi mahdolliselle puolueelle.

Vallattomien ja Vastuuttomien Tupa-Uunojen PeräkamariPuolue?

Jo olisi kuulkaa eksoottista värinää antava nimi puolueelle..

mikkoR

Hommassa on tällä hetkellä edustettuna lähes kaikki ammatit etenkin kun mukaan lasketaan he jotka eivät ole "aktiiveja" hommalaisia.
Tietotaitoa löytyy tarpeeksi monelta saralta että voidaan rehellisesti puhua oikeasta Suomen kansan puolueesta.

Varmasti on niitä peräkammarin poikiakin mutta he ovat aivan yhtä paljon Suomalaisia kuin isokin johtaja, samalla viivalla me kaikki siinä asiassa olemme.
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

MW

Quote from: Kalervo on 29.03.2009, 12:50:54

Näen jo mielessäni vaalijulisteen, jossa slogan "Tämä on fasistinen puolue ja Sinä olet fasisti!"

Näin saataisiin kätevä siirtymä aidosti konsensus-henkiseen yksipuoluejärjestelmään, luonnollisesti ja väistämättämästi. Onhan Suomessa rasismia kaikkialla, aidanseipäistä alkaen, ainakin jos uskomme tutkimuksia.

Kalle

Quote from: MW on 29.03.2009, 22:22:35
Quote from: Kalervo on 29.03.2009, 12:50:54

Näin saataisiin kätevä siirtymä aidosti konsensus-henkiseen yksipuoluejärjestelmään, luonnollisesti ja väistämättämästi. Onhan Suomessa rasismia kaikkialla, aidanseipäistä alkaen, ainakin jos uskomme tutkimuksia.

Juu aina kun hesari teettäisi tiedostavan kyselytutkimuksen suomalaisten suvaitsevaisuudesta voitaisiin uhota, että rasistipuolueen kannatus taas yli 70 %   :)

reino

Quote from: Ano Nyymi on 29.03.2009, 21:58:16
Vallattomien ja Vastuuttomien Tupa-Uunojen PeräkamariPuolue?

Villien ja Ihanan Tomerien Tupa-Uunojen ja Peräkammaripoikien ÄÄnestysToimisto?

Esa N.

Sameitten Vesien Sukeltajat rp.

Hetteiköissä Sipsuttelijat rp.

Mestarin lista rp.

Kansan syvät rivit rp.

:D

Vaikka puolue olisikin alusta maahanmuuttokriittisille ja puolueen ohjelma lyhyt sekä ytimetön, niin tottakai jokaisella edustajalla olisi oikeus ajaa niitä asioita, joita suomalaisten etujen mukaisiksi katsoo.

Kyllä tuollaiseen hommaan voisi mukaan lähteä, kunhan suuntaviivat ovat selvillä. En kuitenkaan halua kannattaa mitään Suomesta monarkia-aatteita, joten jotkut rajat puolueohjelmaan tulisi vetää.
There's too many men, too many people making too many problems..

Jos Suomi nähdään maana, josta saa turvapaikan tai on helppo oleskella, se voidaan nähdä vetovoimatekijänä. - Astrid Thors 25.02.2009

jellona

Ja Pim Fortuyinen "lista" muodostaisi sen höllän liittymän pääperiaatteet...

Tämäntyyppisiä ehdotelmia mulla.

rotutohtorin seuraajat ry.

halla-ahonlaiset ry.

jussi on kingi ry.

Suomi united ry.

mc assholes hangaroud support club 1% ry.

jotain tollasta, ehkä, tai ehkä ei.

Aina kun näen punaisen ristin, näen punaista.

Ernst

Niin, ehkäpä sitten kuitenkaan ei  ;)
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Lemmy

Ihan hyvin voisi perustaa Homma r.p. jollain Pim Fortyin lista periaatteella. Onhan nyt kaikenmaailman joogalentäjiäkin ja Velton kirjavia ollut... Katsoo nyt miten hommat kehittyvät. Älämölöpuolueitahan tuolla riittää, on köyhiä, eläkeläisiä, epälukuinen määrä kommunisteja... STP:n periaate erilaisten pienjärjestöjen äänenkannattajana on mielenkiintoinen.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Jouko Piho

Ymmärrän aloittajan ajatuksen, mutta en usko, että yhden asian puolueella on menestystä pitemmän päälle.
Olisi parempi, että on laajempaa ideologista pohjaa, josta monet ihmiset voivat olla samaa mieltä.
Olen miettinyt itse tykönäni, että saatan kirjoittaa tässä lähiaikoina jonkinlaisen lyhyen ehdotelman uuden puolueen ideologiseksi pohjaksi.

Jouko Piho

junakohtaus

Quote from: Piho on 30.03.2009, 11:46:52
Ymmärrän aloittajan ajatuksen, mutta en usko, että yhden asian puolueella on menestystä pitemmän päälle.
Olisi parempi, että on laajempaa ideologista pohjaa, josta monet ihmiset voivat olla samaa mieltä.
Olen miettinyt itse tykönäni, että saatan kirjoittaa tässä lähiaikoina jonkinlaisen lyhyen ehdotelman uuden puolueen ideologiseksi pohjaksi.

Jouko Piho

Mä en vain pysty näkemään kovinkaan monia asioita, joista näin hajanainen porukka voisi olla yhtä mieltä. Ainakin jaot konservatiivi/liberaali ja maaseutu/kaupunki ovat vain odottamassa räjähtämistään käsiin.

Kristiina

Hommakin on hyvä ja käyttökelpoinen nimi puolueelle. Tässä ei ole nyt vain vähän vaan paljonkin hommaa, jotta Suomi saadaan taas oikeille raiteilleen. Homma vain kuvaa parhaiten sitä mikä on homman nimi.

Aikaisemmin uusilla puolueilla ei ole oikein ollut mitään sellaista funktiota/erottautuvaa tekijää, mitä muilla puolueilla ei olisi ollut ennestään tai sitten ne ovat olleet sellaista kuumakalletoimintaa, jollaisesta keskivertosuomalainen haluaa pysytellä erossa.

Nyt olisi paljonkin hommaa ihan jokaiselle suomalaiselle.

Kristiina

Quote from: junakohtaus on 30.03.2009, 11:48:14

Jouko Piho

Mä en vain pysty näkemään kovinkaan monia asioita, joista näin hajanainen porukka voisi olla yhtä mieltä. Ainakin jaot konservatiivi/liberaali ja maaseutu/kaupunki ovat vain odottamassa räjähtämistään käsiin.

Ainakin nykyisestä maahanmuuttopolitiikasta. Ei tässä tarvitse olla kuin pienin yhteinen nimittäjä ja homma voisi olla nimenomaan kansanliike, ruohonjuuritason liike. Samalta pohjalta Hollannin ja Itävallankin maahanmuuttokriittiset puolueet syntyivät ja keräsivät hetkessä valtavan kannatuksen.

junakohtaus

Quote from: Kristiina on 30.03.2009, 11:51:29

Jouko Piho

Ainakin nykyisestä maahanmuuttopolitiikasta. Ei tässä tarvitse olla kuin pienin yhteinen nimittäjä ja homma voisi olla nimenomaan kansanliike, ruohonjuuritason liike. Samalta pohjalta Hollannin ja Itävallankin maahanmuuttokriittiset puolueet syntyivät ja keräsivät hetkessä valtavan kannatuksen.

Juuri noin mäkin sen näen ja siksi toivon mahdollisen tulevan vaaliorganisaation olevan löyhä ja pienimmän yhteisen nimittäjän mukaan rakennettu putiikki, joka kestää erimielisyyksiä hyvin.

Ernst

Ja poliittisten kilpailijoiden likaisten temppujen osastojen organisoimia vastatoimia.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

RP

mutta en usko, että yhden asian puolueella on menestystä pitemmän päälle.

Itse toivon (mieluiten suhteellisen nopeaa) muutosta maahanmuutto- ja integraatiopolitiikkaan. Jos se onnistuu HOMMA (TM) saakin minun puolestani häipyä historiaan. En usko, että meillä on paljon muita yhdessä pitäviä aatteita (EU:n vastustus tosin ilmeisesti on varsin suosittua, vaikken itseäni siihen joukkoon laskekaan)
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

junakohtaus

Quote from: RP on 30.03.2009, 11:58:25
mutta en usko, että yhden asian puolueella on menestystä pitemmän päälle.

Itse toivon (mieluiten suhteellisen nopeaa) muutosta maahanmuutto- ja integraatiopolitiikkaan. Jos se onnistuu HOMMA (TM) saakin minun puolestani häipyä historiaan. En usko, että meillä on paljon muita yhdessä pitäviä aatteita (EU:n vastustus tosin ilmeisesti on varsin suosittua, vaikken itseäni siihen joukkoon laskekaan)

Jep,

en mä ainakaan näe, että tässä mitään erityisen pitkäaikaista menestystä tarvitaan. Ihannetapauksessa kävisi niin, että Homma nousisi, hoitaisi itsensä ja lakkaisi tarpeettomana.

Kristiina

Quote from: junakohtaus on 30.03.2009, 11:52:55

Jouko Piho

Juuri noin mäkin sen näen ja siksi toivon mahdollisen tulevan vaaliorganisaation olevan löyhä ja pienimmän yhteisen nimittäjän mukaan rakennettu putiikki, joka kestää erimielisyyksiä hyvin.

Vähän niinkuin täällä foorumillakin, täällähän on porukkaa laidasta laitaan ja joutuu sietämään sellaisiakin tyyppejä, joita ei normaaliolosuhteissa sietäisi, päämäärä on se joka yhdistää.

Ei tällaisen maahanmuuttokriittisen kansalaisliikkeen tarvitse olla mitään suurta, hienoa ja monimutkaista. Mitä matalampi kynnys tulla mukaan, sen parempi. Tuo liikkeen operoiva ydinkin on jo aika hyvin kasassa. Halla-Aho, Mäki-Ketelä ja monet muut. Miksei jo tulevissa vaaleissa voisi olla Homman nimi esillä.

Kaarle M.

Quote from: junakohtaus on 30.03.2009, 11:52:55

Jouko Piho

Mä äänestäisin tätä 8)
"En ole takinkääntäjä. Olen muuttanut mieltäni, se on toinen asia."

Timo Soini

mikkoR

Homman tehtävä on nostaa ihmiset valtaan jotka ajavat oikeita asioita ihmisiä kunnioittaen ja tiputtaa jalustalta sellaiset jotka eivät ymmärrä mitä tekee.

Homma^^^ nousee ja tekee sen mitä on tehtävä ja painuu unholaan noustakseen kunnes sitä taas tarvitaan.  ;D
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.