News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

J

Started by Antero Mäenpuro, 14.01.2011, 17:12:47

Previous topic - Next topic

Antero Mäenpuro

J
.

junakohtaus

Rakkaat arjen uhat, jokainen tietysti päättää itse omista tekemisistään, mutta asialle ei oikeasti tee hyvää jos mistä tahansa asiasta puhuttaessa millä tahansa palstalla päädytään puhumaan maahanmuutosta. Ihan oikeasti.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

BeerBelly

Quote from: a__m on 14.01.2011, 17:12:47
Foorumille kuulumaton poliittinen sanoma oli katkelma KHO:n päätöksestä, jossa etiopialaismies oli kertonut oikeusistuimelle, että eläminen Suomessa on ilmaista.

Kyseinen mies on tosin somali, mikä myös lukee tuossa päätöksessä.

QuoteB on kertonut Suomen Addis Abeban suurlähetystössä lähteneensä Somaliasta vuonna 1991 sisarustensa kanssa.

http://www.kho.fi/paatokset/48162.htm
Unkari FTW

antero

Quote from: junakohtaus on 14.01.2011, 17:15:42
Rakkaat arjen uhat, jokainen tietysti päättää itse omista tekemisistään, mutta asialle ei oikeasti tee hyvää jos mistä tahansa asiasta puhuttaessa millä tahansa palstalla päädytään puhumaan maahanmuutosta. Ihan oikeasti.

Älä nyt oikeasti sinäkään ole noin tyhmä. Jos yksi eduskuntavaali-triidi menee mamu-keskusteluksi, niin miten voit siitä yleistää?
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

junakohtaus

Mulla on ns. elämää ja ihan valtavan iso osa kansasta on täydellisen kyllästyneitä siihen, että jos kaksplus-lehden verkkopalvelussa on keskustelu basilikan kasvattamisesta kotona ikkunalaudalla, se kohta menee maahanmuuttojämpäksi.

antero

Quote from: junakohtaus on 14.01.2011, 17:35:16
ihan valtavan iso osa kansasta on täydellisen kyllästyneitä siihen, että jos kaksplus-lehden verkkopalvelussa on keskustelu basilikan kasvattamisesta kotona ikkunalaudalla, se kohta menee maahanmuuttojämpäksi.

No toi nyt taas on aivan täyttä paskapuhetta. Et sä oikeasti itsekkään usko tohon paskapuheesees...?  :facepalm:
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

junakohtaus

Mä siis niin täsmälleen tarkoitan tätä. Ihan täsmälleen.

Miniluv

Joukkoliikennefoorumilla  ;D (www.jlf.fi) käytiin messevää taistoa maahanmuuton merkeissä. Natsikortit sinkoilivat ja rikkauden sampoa pyöritettiin, kun viheriät idealistit puolustivat omia näkemyksiään.

Mutta sitten tuli moderaattori Arttu Kuukankorpi, joka sulki koko ketjun.  :(

http://jlf.fi/f32/5050-eduskuntavaaliketju/

QuoteTällä foorumilla on tarkoitus keskittyä joukkoliikenneaiheiseen keskusteluun. Tulevista vaaleista voi keskustella joukkoliikenteen näkökulmasta. Lähinnä maahanmuuttoa koskenut vaaliketju on poistettu. Samoin parin käyttäjän allekirjoitukset on tyhjennetty, koska niissä oli foorumille kuulumatonta poliittista sanomaa.

Foorumille kuulumaton poliittinen sanoma oli katkelma KHO:n päätöksestä, jossa etiopialaismies oli kertonut oikeusistuimelle, että eläminen Suomessa on ilmaista.

Ymmärrän täysin moderaattorin ratkaisun. Aivan samaa periaatetta on käytetty meilläkin useita kertoja.

En kyllä oikein jaksa ymmärtää, miksi yleensä yhden foorumin moderatkaisuja pitää puida toisilla? Vielä ratkaisun tehneen nimen kanssa  >:(
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Miniluv

Quote from: antero on 14.01.2011, 17:38:14
ihan valtavan iso osa kansasta on täydellisen kyllästyneitä siihen, että jos kaksplus-lehden verkkopalvelussa on keskustelu basilikan kasvattamisesta kotona ikkunalaudalla, se kohta menee maahanmuuttojämpäksi.

No toi nyt taas on aivan täyttä paskapuhetta. Et sä oikeasti itsekkään usko tohon paskapuheesees...?  :facepalm:

En minä ainakaan ihmettelisi. Spämmi on spämmiä on spämmiä.

Vielä kun niin innokkaat maahanmuuttokriitikot eivät ihan aina jaksa muistaa asiallisuuden arvoa.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Eino P. Keravalta

Quote..iso osa kansasta on täydellisen kyllästyneitä siihen, että jos kaksplus-lehden verkkopalvelussa on keskustelu basilikan kasvattamisesta kotona ikkunalaudalla, se kohta menee maahanmuuttojämpäksi.

Harmittavaa ymmärrettävästi.

Johtunee pitkälti siitä, että kansalaisia ei kuunnella. Siksi halu, toive ja pakko keskustella näkyvät asiaankuulumattomissakin paikoissa. Keskustelun ei tarvitsisi hallitsemattomasti tursuta siellä täällä, jos tässä maassa saisi vapaasti sanoa, mitä ajattelee hallinnasta riistetystä maahanmuuttopolitiikasta. Päättäjät jauhavat samaa onttoa jargoniaan vuodesta toiseen ja puppulausegeneraattorit suoltavat johdot punaisina korrekteja julkilausumia ja ohjeita, miten kansalaisten tulee mistäkin ajatella. Jostakin se paine sitten purkautuu, koska ihmisellä on kuitenkin tarve käsitellä ongelmia, vaikka se kielletty olisikin.

Lisäys: en puolla huonoa nettikäytöstä, pyrin vain ymmärtämään sen syntyä yllämainitulta osalta.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Miniluv

Onkohan joukkoliikennefoorumilla moderaattoria, jolla on nicki junakohtaus?

:D :roll: ;)

Luotsi

Totuudenpuhujaa ei kukaan rakasta  :'(
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

P

Mulla on ns. elämää ja ihan valtavan iso osa kansasta on täydellisen kyllästyneitä siihen, että jos kaksplus-lehden verkkopalvelussa on keskustelu basilikan kasvattamisesta kotona ikkunalaudalla, se kohta menee maahanmuuttojämpäksi.

Onkos nyt pelko mamu-keskustelun monopolin häviämisestä Homma-foorumilta todellinen?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

junakohtaus

Mä pystyisin todella hyvin elämään sen kanssa, että nuivuus olisi valtavirtaa. Se ei kuitenkaan valtavirtaistu sillä, että siitä jämpätään joka jumalan kulmassa nettiä liittyy se asiaan tai ei.

Alapo

Joukkoliikenne on muutenkin hsl:n perseennuolentafoorumi, mitään kritiikkiä siellä ei kannata esittää.

Onhan siellä pakko hiukan sensuroida kun n.50 prossaa h*** firman kuskeista on mamuja ja muissa paikallisliikennefirmoissa kanssa. Tosin nykykehityksestä ei ole vanhat suomikuskit kovinkaan tyytyväisiä, tänäänkin kyseltiin yhteen paikkurihommaan kuskien toimesta :roll:

-gentilhommehki-

Oli mielenkiintoista seurata joitakin päiviä joukkoliikennefoorumilla (jlf.fi) käytyä maahanmuuttokeskustelua. Siellä nimimerkki I-Tuovinen toi esiin erilaisia ns.monikulttuuriin liittyviä seikkoja ja kyseenalaisti yleisiä vihreitä totuuksia maahanmuuttokeskustelusta.

Tämän seurauksena maahanmuuttokriittinen ketju suljettiin,viestit poistettiin ja mamu-kriittisiä kommentteja esittänyt käyttäjä erotettiin palstalta.Kommentit olivat referaatteja uutisista ja muista laillisista lähteistä.
Tietolähteeni mukaan erottamisen syyt olivat palstalla vaikuttaneet vihervasemmistolaiset vaikuttajat, jotka eivät halunneet ikäviä mamu-kriittisiä kommentteja sivuilleen. Käyttäjä I-Tuovinen siteerasi KHO:n päätöstä 89:2009 jossa turvapaikanhakija kertoi tulevansa Suomeen, koska elämä on täällä ilmaista. Ko lainaus poistettiin Arttu Kuukankorven moderoimalta jlf.fi-foorumilta "poliittisena kiihotuksena" vaikka kyseessä oli suora lainaus oikeusistuimen päätöksestä.

Onko hommassa tietoa siitä, kuka tai mikä vihervasemmistolainen taho jlf.fi-foorumin takana on ja mistä moinen hysteria johtuu?
Olin tänään aamulla kymmeneltä Turun kauppatorilla yli 20 asteen pakkasessa toista tuntia. Kuulostaa hullulta, mutta oli siellä muitakin hulluja. Yli tuhat ihmistä tuli kuuntelemaan ja tapaamaan Pekka Haavistoa. (Ville Niinistö vihreiden nettisivuilla 4.2.2012 http://www.vihreat.fi/node/7291)

Alapo

Tuossa tonne toiseen ketjuun totesinkin että kun se on hsl-seudun foorumi lähinnä ja tiedetään että aika paljon on mamu-kuskeja töissä täällä, halutaan olla ehkä ns.avoin foorumi kaikille. Sinne jos menis toteamaan sen tosiasian että nykyisen kaltainen joukkoliikenne ei todellakaan palvele ihmistä, ainakaan jos kuski ei osaa muuta sanoa kuin ugh. Eiköhän rasistiksi syytettäis. Varsinkin kuin joissain firmoissa mamu-aste rupee olemaan n.50% ja meno sen mukaista.

junakohtaus

Alapo,

mistä ihmeestä sä puhut? Mä kuljen itse päivittäin busseilla ja ratikoilla ja oikein kivasti on pelannut.

Alapo

Quote from: junakohtaus on 15.01.2011, 10:06:03
Alapo,

mistä ihmeestä sä puhut? Mä kuljen itse päivittäin busseilla ja ratikoilla ja oikein kivasti on pelannut.

Kuinkas paljon oot kyselly neuvoja kuskeilta? Eli minne pitää jäädä, missä on se ja se paikka. Löytyykö sitä tietoa tai kielitaitoa?

Juha J.

Quote from: Eino P. Keravalta on 14.01.2011, 17:43:21
Quote..iso osa kansasta on täydellisen kyllästyneitä siihen, että jos kaksplus-lehden verkkopalvelussa on keskustelu basilikan kasvattamisesta kotona ikkunalaudalla, se kohta menee maahanmuuttojämpäksi.

Harmittavaa ymmärrettävästi.

Johtunee pitkälti siitä, että kansalaisia ei kuunnella. Siksi halu, toive ja pakko keskustella näkyvät asiaankuulumattomissakin paikoissa. Keskustelun ei tarvitsisi hallitsemattomasti tursuta siellä täällä, jos tässä maassa saisi vapaasti sanoa, mitä ajattelee hallinnasta riistetystä maahanmuuttopolitiikasta. Päättäjät jauhavat samaa onttoa jargoniaan vuodesta toiseen ja puppulausegeneraattorit suoltavat johdot punaisina korrekteja julkilausumia ja ohjeita, miten kansalaisten tulee mistäkin ajatella. Jostakin se paine sitten purkautuu, koska ihmisellä on kuitenkin tarve käsitellä ongelmia, vaikka se kielletty olisikin.

Lisäys: en puolla huonoa nettikäytöstä, pyrin vain ymmärtämään sen syntyä yllämainitulta osalta.

Puit ajatukseni sanoiksi.
Chillax mothafuckas. Toimitaan järkevästi.

junakohtaus

Quote from: Alapo on 15.01.2011, 10:15:16
Alapo,

Kuinkas paljon oot kyselly neuvoja kuskeilta? Eli minne pitää jäädä, missä on se ja se paikka. Löytyykö sitä tietoa tai kielitaitoa?

Varsin vähän. Oma kokemukseni tosin on, että kaikkein yrmeimpiä otuksia ovat vanhan liiton suomikuskit.

MikkoAP

Quote from: junakohtaus on 14.01.2011, 18:21:07
Mä pystyisin todella hyvin elämään sen kanssa, että nuivuus olisi valtavirtaa. Se ei kuitenkaan valtavirtaistu sillä, että siitä jämpätään joka jumalan kulmassa nettiä liittyy se asiaan tai ei.

Onhan se typerää yrittää liittää sitä joka asiaan.

Mutta ei siitä joka jumalan kulmassa nettiä jämpättäisikään, ellei vastaavasti valtamediassa olisi pitkään ollut ja yhä jatkuisi mokumoku tuputus.

Kyseessä on vastareaktio, usein hyvinkin asiaton, mutta se taas johtuu netin anonyymistä luonteesta.

Moderoimattomat/huonosti moderoidut forumit täyttyvät muutenkin ennenpitkään spämmistä ja flamewar ketjuista aihepiiristä riippumatta.

Syrjiminen syrjimisen lopettamiseksi on kuin naisi neitsyyden tähden tai sotisi rauhan puolesta, vai miten se menikään. - M.

-gentilhommehki-

Pari huomiota asiaan:

-Keskustelu oli asiallista ja erotetun henkilön osalta todettakoon, että hän käytti lähteitä, joista tuli pohjaa kirjoituksille. (KHO; MTV3 jne)

-Näiden lähteiden perusteella tivattiin vastauksia yleisiin mokutusväittämiin ja pyydettiin jlf:n mokuttajia esim. selittämään, miten huoltosuhteeltaan onnettomien somaleiden tuominen Suomeen parantaa jättityöttömyyydestä kärsivän Suomen "työvoimapulaa"

-Ketju oli pitkään olemassa ja ajatustenvaihto oli aika kesyä, 1-2 viestiä päivässä kirjoitti tämä erotettu henkilö, mikäli oikein muistan

-Ketju oli politiikka-ketju, jossa kysymyksenä oli "ketä äänestäisit eduskuntavaaleissa". Tarkoituksena oli siis puhua politiikkaa ja se onnistuikin aika pitkälle. Muistettakoon, että erotetun jäsenen kirjoituksia ei edes sensuroitu moden toimesta

-Minulle ko. henkilö ilmoitti, että hän ei saanut edes varoitusta tms.

-Iso osa JLF:n aktiiviporukasta on vihervasemmistolaista, ainakin kirjoitusten perusteella. Kun tämä kaikkitietävä "asiantuntijaporukka" ei enää onnistunut vastaamaan heille esitettyihin kysymyksiin (ks. aiempi mainintani), vaativat he modelta ikäviä kysymyksiä esittäneen jäsenen erottamista itku kurkussa.

SIIS:Kyse ei ollut spämmäyksestä tai lainvastaisuudesta, vaan täysin asiallisesta, erotetun jäsenen osalta noin 1-2 viestiä päivässä sisältävästä keskustelusta, joka pitkään sai olla ketjussa, johon se kuuluikin.

Joten ne, jotka eivät keskustelua ole nähneet, älkää tuomitko sitä spämmiksi ennen kuin todella tiedätte mistä on kyse. Tämä tapahtuma on ikävä todiste siitä, että vaalien lähestyessä vihervasemmisto on valmis mihin vain likaiseen ja toisaalta mukava todiste siitä, että heiltä alkavat niin ideat kuin järkikin loppua. Se taas tietää hyvää vaaleisa.

p.s Missä vaiheessa KHO:n päätöksen sanatarkka siteeraaminen on muuttunut spämmiksi tai poliittiseksi kiihotukseksi?
Olin tänään aamulla kymmeneltä Turun kauppatorilla yli 20 asteen pakkasessa toista tuntia. Kuulostaa hullulta, mutta oli siellä muitakin hulluja. Yli tuhat ihmistä tuli kuuntelemaan ja tapaamaan Pekka Haavistoa. (Ville Niinistö vihreiden nettisivuilla 4.2.2012 http://www.vihreat.fi/node/7291)

junakohtaus

Se on sitten toinen juttu jos asiat noin menivät. Otan sanani takaisin.

-gentilhommehki-

Seurasin vihervasemmistolaisten antamia vastauksia. Kuten huomaatte, mtv3:n uutisten, tilastojen ja KHO:n päätösten siteeraaminen onkin muuttunut tahattomaksi komiikaksi, kun vielä äsken kyse oli rasismista. Kyllä ne vihervasurit osaavat!

http://jlf.fi/f24/5056-ketjun-keta-aanestaisit-eduskuntavaaleissa-sulkemisesta/#post100946

http://jlf.fi/f24/5056-ketjun-keta-aanestaisit-eduskuntavaaleissa-sulkemisesta/#post100934

Eräs vihervasuri luonnehti keskustelua "kammottavaksi", ilman että tosin kertoi, mikä KHO:n päätöksen sanatarkassa lainaamisessa esimerkiksi on kammottavaa.

Alapo

Quote from: junakohtaus on 15.01.2011, 10:38:12
Quote from: Alapo on 15.01.2011, 10:15:16
Alapo,

Varsin vähän. Oma kokemukseni tosin on, että kaikkein yrmeimpiä otuksia ovat vanhan liiton suomikuskit.

Kokeileppa ottaa työkaveriksesi täysin kielitaidoton ihminen ja tarkoitus kommunikoida sellaisen kanssa. Nykyisin osa kuskeista lähes kielitaidottomia venäläisiä tai tummempia. Osaa ne kyllä lipun myydä ja sehän on se tärkein.

-gentilhommehki-

QuoteViestiketju virheellinen. Jos päädyit tälle sivulle jostain foorumin linkistä, ota yhteys ylläpitoon.

Näin JLF vastaa saamaansa kritiikkiin. Arttu Kuukankorpi on kyllä kaikkien modejen äiti!

http://jlf.fi/f24/5056-ketjun-keta-aanestaisit-eduskuntavaaleissa-sulkemisesta/#post100930

Voi vihervasemmisto-parkaa...

Antti Mielonen

Viestiä ei löydy, saatko pelastettua vastauksen tänne?

Topi Junkkari

Quote from: Antti Mielonen on 16.01.2011, 14:09:31
Viestiä ei löydy, saatko pelastettua vastauksen tänne?

Minä tulkitsin asian niin, että politrukki reagoi poistamalla koko ketjun, eli mitään vastausta ei ole koskaan ollutkaan.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

-gentilhommehki-

juuri näin he tekivät, koko a_m:n aloittama ketju poistettiin ilman selityksiä