News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Vapauspuolue etusivulla

Started by Equus Asinus, 11.01.2011, 23:55:05

Previous topic - Next topic

Equus Asinus

Vapauspuolue on päässyt etusivulle. Oliskohan merkki siitä,
että kohta kuulemme vaaliliitoista?

Oami

Keiden kaikkien kanssa olette valmiita vaaliliittoihin, ja missä piireissä? Vai kaikissa piireissä?
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Ant.

Quote from: vihanator on 12.01.2011, 08:03:45
Kuka haluaa vaaliliittoon puolueen kanssa, jonka näkyvimmät edustajat ovat turkulainen riidanhaastaja ja salaliittoteorioihin uskova nettiprofeetta, jonka foliopipo on todella tiukalla?

Salaliittoteorioihin uskova nettiprofeetta? Minulle tulee tästä määritelmästä mieleen vain Jouko Piho, mutta hän on itsenäisyyspuolueen kansanedustajaehdokas.

Ylen uutisten mukaan vapauspuolue suunnittelee vaaliliittoa Varsinais-Suomessa. Sitä, kenen kanssa, uutinen ei kerro. http://yle.fi/alueet/turku/2010/12/vapauspuolue_julkisti_kuusi_ehdokasta_2239269.html
Homma is the new black.

tjuguskegg

Quote from: Ant. on 12.01.2011, 08:11:36
Quote from: vihanator on 12.01.2011, 08:03:45
Kuka haluaa vaaliliittoon puolueen kanssa, jonka näkyvimmät edustajat ovat turkulainen riidanhaastaja ja salaliittoteorioihin uskova nettiprofeetta, jonka foliopipo on todella tiukalla?

Salaliittoteorioihin uskova nettiprofeetta? Minulle tulee tästä määritelmästä mieleen vain Jouko Piho, mutta hän on itsenäisyyspuolueen kansanedustajaehdokas.

Ylen uutisten mukaan vapauspuolue suunnittelee vaaliliittoa Varsinais-Suomessa. Sitä, kenen kanssa, uutinen ei kerro. http://yle.fi/alueet/turku/2010/12/vapauspuolue_julkisti_kuusi_ehdokasta_2239269.html

Hemmetin hemmetti...vapauspuolue ja itsenäisyyspuolue menevät minulta AINA sekaisin. Poistan kommenttini. Toivottavasti olen ainoa, jolla tapahtuu moista sekaannusta asian suhteen!  ;D

edit. luulin siis, että Piho ja Ola kuuluivat samaan puolueeseen.

E.P.L

"Vapaus"puolue vastustaa vapautta. Puoluehan haluaa muun muassa kieltää kaikkien paitsi kristittyjen "näkyvät mahdinosoitukset". Mitenköhän tämäkin on vapauspuolueen edustajien mielestä sopusoinnussa uskonvapauden kanssa, kun he itse mainostavat tuota vapautta kannattavansa.

Equus Asinus

Quote from: Oami on 12.01.2011, 07:37:47
Keiden kaikkien kanssa olette valmiita vaaliliittoihin, ja missä piireissä? Vai kaikissa piireissä?

Asiahan ei minulle kuulu, mutta minun mielestäni kaikkien pienpuolueiden
pitäisi mennä keskinäiseen vaaliliittoon.

Topelius

Haastattelun otsikkona on "HM testaa: Vapauspuolue". Jutusta ei kuitenkaan käy ilmi, että mikä tai kuka ihme tämä "HM" on?

Quote from: Equus Asinus on 12.01.2011, 08:37:57
Asiahan ei minulle kuulu, mutta minun mielestäni kaikkien pienpuolueiden
pitäisi mennä keskinäiseen vaaliliittoon.

Tätähän se Mäenpää on toitottanut. Periaatteessa hyvä ajatus, sillä tällöin pienpuolueiden mahdollisuus saada edustajia läpi teoriassa paranisi. Toisaalta on vaikea ennustaa, millä tavalla tällainen vaaliliitto vaikuttaisi pienpuolueiden äänestäjiin. Innostuisivatko äänestäjät siitä, että pienpuolueille olisi vihdoin realistisia mahdollisuuksia päästä läpi? Vai kavahtaisivatko äänestäjät sitä mahdollisuutta, että heidän äänillään voisikin päästä läpi joku aivan päinvastaisia arvoja ajavan puolueen ehdokas? Aika harvassa ovat kuitenkin esimerkiksi Pohjois-Korean kanssa suhteita ylläpitävän Kommunistisen työväenpuolueen ja jonkun Vapauspuolueen yhteiset nimittäjät.

Omasta näkökulmastani pienpuolueiden erittäin laaja (siis lähes kaikki puolueet kattava) vaaliliitto kuulostaisi silti niin mielenkiintoiselta ajatukselta, että harkitsisin vakavasti moisen liittouman äänestämistä. Tämä huolimatta siitä, että pienpuolueiden joukossa on mielestäni vain pari-kolme kelvollista puoluetta, muutama mitäänsanomaton ja loput aivan käsittämättömiin mittasuhteisiin ulottuvaa tuubaa.

Oami

Juu no, eräänkin pienpuolueen edustajana tässä nyt mietin että miten vaaliliittoajatukset oikein sopivat yhteen sen puolueen henkilöihin käyvän haukkumisen kanssa, mitä välistä saa mm. tälläkin foorumilla lukea.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Miniluv

Quote from: Equus Asinus on 11.01.2011, 23:55:05

Käsittääkseni kukaan muutoslainen ei ole tuota etusivun juttua tehnyt. Ennustearvo lienee siinä nollan tienoilla.

Vaaliliitto VP:n kanssa olisi Muutokselta hyödytön ja huono veto. Älkää sohiko niillä käänteisillä Midaksen käsillänne tännepäin, kiitos.

QuoteHaastattelun otsikkona on "HM testaa: Vapauspuolue". Jutusta ei kuitenkaan käy ilmi, että mikä tai kuka ihme tämä "HM" on?

Tuo on varmaan muunnos sanonnasta "TM testaa", mikä viittaa Tekniikan Maailmaan. Homman Maailma testaa? :)

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Equus Asinus

Quote from: Miniluv on 12.01.2011, 22:14:29
Quote from: Equus Asinus on 11.01.2011, 23:55:05

Käsittääkseni kukaan muutoslainen ei ole tuota etusivun juttua tehnyt. Ennustearvo lienee siinä nollan tienoilla.

Vaaliliitto VP:n kanssa olisi Muutokselta hyödytön ja huono veto. Älkää sohiko niillä käänteisillä Midaksen käsillänne tännepäin, kiitos.

QuoteHaastattelun otsikkona on "HM testaa: Vapauspuolue". Jutusta ei kuitenkaan käy ilmi, että mikä tai kuka ihme tämä "HM" on?

Tuo on varmaan muunnos sanonnasta "TM testaa", mikä viittaa Tekniikan Maailmaan. Homman Maailma testaa? :)

Aika näyttää, miten niiden vaaliliittojen käy. Luulen kuitenkin, että
tällä foorumilla niistä tuskin päätetään. Hyvvee yötä.