News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Puntlandissa rauha

Started by Pauli Vahtera, 09.01.2011, 22:17:43

Previous topic - Next topic

Pauli Vahtera

Suomen Kuvalehden numerossa 1/2011 Suomi-Puntland-seura ry:n sihteeri Hanad Musse kirjoittaa kuinka Puntlandista Suomeen tulleet somalit ovat loukkaantuneita siitä, että maakuntaa pidetään Suomessa merirosvomaakuntana.

Mussen mukaan Somalimaassa ja Puntlandissa on suhteellisen rauhallista. Maakunnassa on järjestetty somalinaisten yleiskokous ja jalkapalloturnaus. Puntlandin hallitus aikoo järjestää rauhanneuvotteluja Etelä-Somaliassa taisteleville joukoille.

Jos somalit itse ovat sitä mieltä, että heillä on suuressa osassa maata rauha ja hyvä tahto, niin miksi ihmeessä he tulevat tänne turvapaikkaa hakemaan, ja vielä ihmeellisintä on se, ettei heitä palauteta. Ja kaiken huipuksi me perheenyhdistämme heitä, rauhan lähettiläitä.

Jotenkin minulla on olo, että suomalaisia vedetään nenästä.

Pauli Vahtera

BeerBelly

Suomen ulkomaalaislaki toteaa:

Quote88 e § (8.5.2009/323)
Sisäisen paon mahdollisuus

Turvapaikka tai 88 ja 88 a §:ssä tarkoitettu oleskelulupa voidaan jättää myöntämättä ulkomaalaiselle, jos hänellä ei ole jossain kotimaansa tai pysyvän asuinmaansa osassa perusteltua aihetta pelätä joutuvansa vainotuksi tai todellista vaaraa joutua kärsimään vakavaa haittaa ja jos hänen voidaan kohtuullisesti edellyttää oleskelevan maan kyseisessä osassa.

Arvioitaessa, onko osa maata 1 momentin mukainen, huomiota on kiinnitettävä kyseisessä osassa vallitseviin yleisiin olosuhteisiin ja hakijan henkilökohtaisiin olosuhteisiin.

Käsittääkseni Somalian eteläosista tulevia ei palauteta Puntmaahan ja Somalimaahan koska niissä valtaa pitävät eri klaanit kuin etelässä ja palautettavat saattavat joutua syrjityiksi tai vastaavaa (jos joku tietää enemmän, valaiskaa ihmeessä).

Kuitenkin olen siinä ymmärryksessä että niin Suomi kuin moni muukin maa tukee sekä Somalimaan että Puntmaan kehitystä taloudellisesti, joten eikö olisi vastineeksi kohtuullista vaatia alueiden hallinnoilta toimia syrjinnän ehkäisemiseksi?
Unkari FTW

Veli Karimies

Äläpäs BeerBelly sorru rasismiin ja muukalaisvihaan!

Eiväthän somalit nyt toisiansa syrji.

Ernst

Kun meillä on paljon somaleja, joku tai jotkut heistä voisivat tehdä selkoa klaanijärjestelmästä. Meille tutun taparikollisen somalin karkotuskausti Somalimaahan oli mielenkiintoinen: tavailin korkeimman oikeusasteen pöytäkirjaa, jossa karkotusta vastustettiin mm. tuolla klaaniperusteella, ja tulin siihen tulokseen, että sen enempää minä, eri oikeusasteet, asianajaja kuin syytetty itse eivät ymmärtäneet koko klaaniasiaa. Selväksi tuli se, että jos somalia uhkaa karkotus kesken parhaan taparikollisflow:n, klaanijärjestelmä tekee palauttamisen vaaralliseksi eikä sitä voine niin muodoin toteuttaa.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

tarhuri

Somaleja ei siten voi palauttaa, ei millään ilveellä.
Olen olemassa, siis ajattelen.

Pauli Vahtera

Minua tässä pelissä loukkaa se, että Suomen Kuvalehdessä juuri Puntlandista tulleet somalit ilmoittavat, että heillä on rauha. Miten joku voi olla niin tyhmä, että menee tällaista julistamaan? Tässä on käynyt niin, että meille nauravat jo Afrikan apinatkin. Maahanmuuttajat tietävät, että he voivat tehdä mitä tahansa, ja silti heillä on ikuinen oikeus suomalaiseen sosiaaliturvaan.

Oikeuden päätös sallia kaikkien Bagdadin alueelta tänne tulleiden saada oleskelulupa on selvästi laiton, kun sitä luetaan ulkomaalaislain kautta. Eihän voi olla niin, että jos missä tahansa maailman kolkassa joku pöljä räjäyttää itsensä, Suomella on velvollisuus ottaa kaikki alueella asuvat tänne turvaan. Ruotsalaisetkin saisivat tuon tulkinnan mukaan tulla Suomeen sen takia, että se yksi uskonnollinen kahjo ei onnistunut räjäyttämään kuin itsensä.

Puntland ja Bagdad ovat samaa sarjaa surkeita päätöksiä, joilla suomalainen yhteiskunta halutaan murentaa pala palalta. Tällaista mandaattia Suomen kansa ei ole koskaan antanut eduskunnalle, hallitukselle, oikeuslaitokselle eikä virkamiehille.

ElenaDaylights

Quote from: Pauli Vahtera on 10.01.2011, 15:45:29
Puntland ja Bagdad ovat samaa sarjaa surkeita päätöksiä, joilla suomalainen yhteiskunta halutaan murentaa pala palalta. Tällaista mandaattia Suomen kansa ei ole koskaan antanut eduskunnalle, hallitukselle, oikeuslaitokselle eikä virkamiehille.
Ei ole antanut. Kansanedustuslaitos on ominut vallan kansalta ts. käsitys on häivytetty ja ihmiset kasvatettu siihen uskomukseen että vaalien jälkeen ei saa valittaa tai vaatia mitään. Ei koskaan.
Oikeuslaitos on sekaisin tehtävänkuvastaan. Oikeuslaitoskin herää vasta sitten unestaan kun kyseessä on mummon käännytäminen kotimaahansa. Sillä saadaan jopa Poliisiylijohtaja ääneen änkyttämään.
hei punakommarit, minkä kenttäoikeuden päätöksellä? mehän ollaan metsässä!

Suomitalon renki

Quote from: Pauli Vahtera on 09.01.2011, 22:17:43
Jotenkin minulla on olo, että suomalaisia vedetään nenästä.

Pauli Vahtera

Minulla on olo, että suomalaisten nenään yritetään työntää jotain mikä ei sinne todellakaan kuulu. Kuin kuivunutta räkää, vaikka kuinka yritää niistää pois, niin ei vain lähde. Repiminen ei kannata, kun se koskee.

MoonShine

Puntlandiin ja Bagdadiin palauttamiset pitäisi jo olla täydessä vauhdissa.
Valtakirjat on katkolla 17.4.2011, samalla on katkolla Suomen tulevaisuus ja ainoastaan nukkuvien herääminen vaaliuurnille voi meidät pelastaa.
Alle 70%:n äänestysaktiivisuudella ei hyvä heilu.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

L. Brander

Quote from: MoonShine on 19.01.2011, 11:18:42

Puntlandiin ja Bagdadiin palauttamiset pitäisi jo olla täydessä vauhdissa.
Valtakirjat on katkolla 17.4.2011, samalla on katkolla Suomen tulevaisuus ja ainoastaan nukkuvien herääminen vaaliuurnille voi meidät pelastaa.
Alle 70%:n äänestysaktiivisuudella ei hyvä heilu.

Juuri näin. Jokainen, joka äänestää Kokoomusta, SDP:tä, Keskustaa, Vihreitä, RKP:tä, KD:ta tai kommunisteja haluaa tämän menon jatkuvan! Valitettavasti tämän käsittämättömän huijattuna olemisen ja typeryyden haitat jakaantuvat tasaisesti kaikille suomalaisille eikä ainoastaan edellä mainuttujen tukijoille ja heidän läheisilleen.

LB 
Dystooppinen salamasota

Roope

QuoteKäytännön syistä ja kapasiteetin puutteen takia raja on pehmeä jo nyt. Somalimaan alueella toimii joukko tärkeitä ja vaikutusvaltaisia somalialaisia liikemiehiä ja somalialaisia pakolaisia asuu Somalimaassa noin neljännesmiljoona. Somalimaan ja Puntmaan välillä on ratkaisua odottava rajariita. Tällä hetkellä suhteet Somalian hallitukseen ja Puntmaahan ovat viileät ja kahdenvälinen kanssakäyminen vähäistä.
...
Somalimaan viesti kansainväliselle yhteisölle on, että meidän tulee oman etummekin takia tukea Somalimaan kehitystä ja vakautta. Jos koko Somaliaa ei juuri nyt voida pelastaa, niin pelastetaan edes Somalimaa, sen vajaat neljä miljoonaa asukasta ja radikaalin islamin viekoittelema nuoriso.
Ulkoministeriö: Somalimaalle annettu tuki edistää koko Afrikan sarven vakautta 17.1.2011
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset