News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2009-03-27 FT: Brazil’s leader blames white people for crisis

Started by rähmis, 28.03.2009, 00:22:52

Previous topic - Next topic

rähmis

Brasilian presidentti Luiz Inácio Lula da Silva syyttää sinisilmäisiä valkonaamoja maailmantalouden kriisistä. Hänen mukaansa on väärin, että mustat ja muut tykimmin värisevät entiteetit joutuvat kärsimään jauhonaamojen tekemistä virheistä.

Financial Times

QuoteSpeaking in Brasília at a joint press conference with Gordon Brown, the UK prime minister, Mr Lula da Silva told reporters: "This crisis was caused by the irrational behaviour of white people with blue eyes, who before the crisis appeared to know everything and now demonstrate that they know nothing."

reino

Uskon, että Lula da Silva on aivan aidosti pettynyt siitä, että valkoiset ihmiset joilla on siniset silmät eivät osanneetkaan järjestää koko maailman asioita kaikkien parhaaksi.

Mitäs nyt sitten tehdään?

Martel

Jos valkoiset ovat vastuussa Brasilian talouden laskusta, he ovat vastuussa myös sitä edeltäneestä noususta. Brasilia ei kertaakaan kiittänyt "sinisilmäisiä valkoisia ihmisiä" kaikesta siitä talouden kehityksestä, josta he ovat olleet osallisena viimeiset vuosikymmenet. Suomen Finnairkin on ostanut Brasiliasta maan suurimman ylpeyden, Embraerin, matkustajakoneita.

Itse lähden liikkeelle siitä, että jokainen maa on itse vastuussa omasta taloudestaan. Valitettavasti suuri osa maailmaa näyttää pitävän valkoisten ihmisten velvollisuutena ruokkia kaikkia ei-valkoisia.

Mielestäni on tärkeää, että edes suomalaiset lopettavat valkoisen miehen taakan kantamisen. Kehitysmaihin ja kehittyviin maihin voi sijoittaa rahaa (oman pääoman ehtoisesti, kuten joku foorumilla sanoi), mutta ei antaa ilmaiseksi. Samoin valkoisten on lopetettava ei-valkoisten kohteleminen silkkihansikkain. YK:n Kofi Annanin korruptiotakin katsottiin sormien lävitse.

tusujusuu

Ilman valkoista miestä, mitään Brasiliaa ei edes olisi olemassakaan.

Brasilian ongelmat poikkeuksetta johtuvat kaikista muista kuin sinisilmäisistä valkoisista ihmisistä.
No tolerance for intolerance, no apology for being free.

"En yhdy siihen mitä sanotte, mutta taistelen viimeiseen asti sen puolesta, että voitte sen sanoa."

Nikopol

Tunnustan sotkeneeni maailmantalouden ja vieneeni leivän kehitysmaiden lasten suista. Mitäs Lula aikoo asialle tehdä?
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Kami

Minulla on vihreät silmät, joten eipä taida koskea minua. Rrrasismia silti.
Kaatukaa, oi kaikkivallat/näyttäkää, on teissä miestä/kapinoikaa kerran edes/uinumatta virran mukaan/menkää syyttäjäinne eteen/kerran silmät avoimina/myöntäkää se todeksi/ on valikoitu valheet vaan

CMX - Kansalaiset