News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2010-12-24 IL Nasima Razmyar:"Saan vihdoin nauttia joulusta"

Started by antero, 24.12.2010, 19:00:27

Previous topic - Next topic

antero

Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

dothefake

Avantouinnin proseduurit ovat vielä hällä hiukan hakusessa.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

törö

Nasima on saanut tartunnan suomalaisesta rassismista. Hänen velvollisuutensa mamuna on vaatia suomalaisen kulttuurin alasajoa samassa kuorossa punaviherhukkatuheroiden ja varakkaiden porvarismiehien loisakkojen kanssa.

Alkuasukas

Kahden sivun paperiversiossa Nazimamsaa samaan kappaleeseen ulkomaalaiset voimavarana ja rikkautena + useita yliopistotutkintoja kotimaissaan suorittaneet työttömät mamut jne. Kuuluvat lienee jonain pakollisena osiona mukaan...
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

KJ

Suomessa tosiaankin on julkkispulaa: riitää kun muuttaa Suomeen ja... Niin joo, tulee valituksi vuoden pakolaisnaiseksi. Ensin Fatbardhe Hetemaj ja nyt tämä.

Vaikka sotia ja kärsimystä onkin paennut, niin se ei estä opettamasta suomalaisia:  
QuoteSuuri unelmani on, että kadonnut yhteisöllisyys jonain päivänä palautuisi tähän yhteiskuntaan.

Vau, mahtoi Afganistanissa olla yhteisöllisyys kohillaan, kun on tullut huomattua, että Suomesta se on jonnekin kadonnut, ja siitä pitää erikseen mainita.

Muutenkin elämä on Suomessa kohdellut Nasimaa kaltoin:
QuoteYhtenä kipupisteenä on ollut nimenomaan joulut.
Auts. Sotaa paettiin ja heti törmättiin kipupisteeseen, eli Jouluun. Eikä pelkästään Jouluun, vaan joulukortteihin:
QuoteKun teimme koulussa joulukortteja, kysyin opettajalta, että kenelle oikein teen näitä.

Siinä jäivät ohi singahtelevat luodit ja inhimillinen hätä toiseksi, kun Suomesta löytyi ihan oikea traumaattinen kokemus: joulukorttien teko. Vähemmästäkin lirahtaa kyynel silmäkulmaan: muslimi joutui tekemään joulukortin, ja arvatenkin ilman yhteisöllisyyden kokemusta.

Toivottavasti Nasima kuitenkin selviää kaikesta kokemastaan ja tulee ehjäksi aikuiseksi, sikäli kun traumaattisista joulukorttikokemuksistaan selviää yhteisöllisyyden avulla.
What would Gösta Sundqvist do?

juge

Osmo Soininvaara: "Pakolaistulva Afrikasta on vasta tulossa"

jmm

Quote from: KJ on 24.12.2010, 20:05:01Siinä jäivät ohi singahtelevat luodit ja inhimillinen hätä toiseksi, kun Suomesta löytyi ihan oikea traumaattinen kokemus: joulukorttien teko. Vähemmästäkin lirahtaa kyynel silmäkulmaan: muslimi joutui tekemään joulukortin, ja arvatenkin ilman yhteisöllisyyden kokemusta.

Toivottavasti Nasima kuitenkin selviää kaikesta kokemastaan ja tulee ehjäksi aikuiseksi, sikäli kun traumaattisista joulukorttikokemuksistaan selviää yhteisöllisyyden avulla.

Hei älä nyt viitsi. Nasima kertoi hienosti sopeutumisestaan suomalaiseen joulunviettoon. Ei tarvitse yrittää vääntämällä vääntää tuota kertomusta negatiiviseksi.
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

FadeAway

#7
Nettiversio on referaatti viikkoliitteen jutusta.
Nasiman joulunvietosta pisteet.
Paperiversion maahanmuuttajat on nähtävä rikkautena ja voimavarana jne...
Olikin sitten jo sitä itseään.


EDIT: Nasiman työ maahanmuuttajanaisten parissa vaikutti tärkeältä ja Nasiman käytännönläheinen näkökulma. Hän opetti perusjuttuja ; kaupassa käyntiä jne..
Nasima ei ainakaan eduskuntaan päästyään laitoksen tasoa laske. Fiksu ja kaunis määrätietoinen nainen.


On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

CaptainNuiva

Mielenkiintoista miten tuo yhteisöllisyys ja sen puute tulee aina esiin...En vain voi käsittää että mieten suomalainen yhteiskunta jossa pääsääntöisesti kunnioitetaan toisten yksilöllisyyttä ja oikeuksia yhteiskunnan jäsenenä, on jotenkin vähemmän yhteisöllinen kuin yhteiskunta jossa naapuri räjäytetään tai kivitetään koska ei käyttäydy jonkun mielestä yhteisöllisesti.

Itse näen että noissa "Yhteisöllisyyttä korostavissa" yhteiskunnissa ja perheissä ei ole kyse mistään muusta kuin pakosta,kehittymättömissä oloissa perheen kokoa kasvatetaan vain siitä syystä että vanhemmat eivät tule toimeen jos ei ole riittävästi puurtajia jotka tuovat sapuskaa pöytään...Samoin vanhempien huolena on ikääntyminen,pakko kasvaattaa itselleen hoitajat.
Tätä sitten nimitetään yhteisöllisyydeksi vaikka kyse on enneminkin raadollisesta itsekkyydestä.

Minä väitän että jos yhteisöllisyydellä tarkoitetaan yhteiskuntaa niin Suomi on yhteisöllisyydessä kärkimaita kun taasen nämä yhteisöllisyyden korostajat ovat kotoisin enimmäkseen maista jossa sitä perään kuulutettua yhteisöllisyyttä ei löydy kuin perhepiiristä ja sekin kumpuaa pakosta.

Toisaalta, jos sitä yhteisöllisyyttä sitten tosissaan alettaisiin täällä korostamaan niin jo alkaisi suvisten keskuudesta kuulua itkua miten se on kansallismielisyyttä ja se taas on natsismia ja se taas johtaa sotaan ja se taas...jne jne, eli niin tai näin niin aina valittajaa pukkaa kun suviksista ja heidän visioistaan on kyse.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

KJ

Quote from: jmm on 24.12.2010, 20:12:36
Quote from: KJ on 24.12.2010, 20:05:01Siinä jäivät ohi singahtelevat luodit ja inhimillinen hätä toiseksi, kun Suomesta löytyi ihan oikea traumaattinen kokemus: joulukorttien teko. Vähemmästäkin lirahtaa kyynel silmäkulmaan: muslimi joutui tekemään joulukortin, ja arvatenkin ilman yhteisöllisyyden kokemusta.

Toivottavasti Nasima kuitenkin selviää kaikesta kokemastaan ja tulee ehjäksi aikuiseksi, sikäli kun traumaattisista joulukorttikokemuksistaan selviää yhteisöllisyyden avulla.

Hei älä nyt viitsi. Nasima kertoi hienosti sopeutumisestaan suomalaiseen joulunviettoon. Ei tarvitse yrittää vääntämällä vääntää tuota kertomusta negatiiviseksi.

Jaa. Jos olisit pelastunut sodalta/kidutukselta/raiskaukselta jne., niin aloittaisitko itkun siitä, että Joulu on kipupisteesi, koska uskonto ja joulukortti?

Ja valittaisitko uuden kotimaasi kadonneesta yhteisöllisyydestä, jos tulet maasta, jossa on sodittu suurin piirtein aina, jos ei ulkoista vihollista vastaan, niin sitten keskenään heimosodissa?

Siinähän sitä onkin yhteisöllisyyttä: perhe joka sotii yhdessä, pysyy yhdessä.
What would Gösta Sundqvist do?

Maastamuuttaja

Nasimaj on oivallinen lisä kipupiste-mannekiinien joukkoon. Selvä menestyjä, joka jättää varjoonsa R-kirjan kipupisteettömät Nasimaj-lehtien myyjät.

jmm

Quote from: KJ on 24.12.2010, 20:39:57Jaa. Jos olisit pelastunut sodalta/kidutukselta/raiskaukselta jne., niin aloittaisitko itkun siitä, että Joulu on kipupisteesi, koska uskonto ja joulukortti?

Ei hän noin sanonut. Hän sanoi että joulun aika oli perheelle alkuun vaikeata koska heillä ei ollut tapana viettää joulua suomalaiseen tyyliin. Perhe kuitenkin soputui ja viettää joulua nykyisin täysin rinnoin.


Quote from: KJ on 24.12.2010, 20:39:57Ja valittaisitko uuden kotimaasi kadonneesta yhteisöllisyydestä, jos tulet maasta, jossa on sodittu suurin piirtein aina, jos ei ulkoista vihollista vastaan, niin sitten keskenään heimosodissa?

Siinähän sitä onkin yhteisöllisyyttä: perhe joka sotii yhdessä, pysyy yhdessä.

Se on Nasiman oma mielipide että täällä kaivattaisiin enemmän yhteisöllisyyttä. Kai sellaista mieltä saa olla. Ei hän varmaan mitään heimosotia tarkoittanut vaan esim että isovanhemmista ja muista vähän kaukaisemmista sukulaisista pidettäisiin parempaa huolta.
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

KJ

Quote from: jmm on 24.12.2010, 20:46:57
Quote from: KJ on 24.12.2010, 20:39:57Jaa. Jos olisit pelastunut sodalta/kidutukselta/raiskaukselta jne., niin aloittaisitko itkun siitä, että Joulu on kipupisteesi, koska uskonto ja joulukortti?

Ei hän noin sanonut. Hän sanoi että joulun aika oli perheelle alkuun vaikeata koska heillä ei ollut tapana viettää joulua suomalaiseen tyyliin. Perhe kuitenkin sopeutui ja viettää joulua nykyisin täysin rinnoin.

Hän sanoi: Yhtenä kipupisteenä on ollut nimenomaan joulut. Muslimiperhe ei ollut tottunut kristillisiin perinteisiin,


Quote from: KJ on 24.12.2010, 20:39:57Ja valittaisitko uuden kotimaasi kadonneesta yhteisöllisyydestä, jos tulet maasta, jossa on sodittu suurin piirtein aina, jos ei ulkoista vihollista vastaan, niin sitten keskenään heimosodissa?

Siinähän sitä onkin yhteisöllisyyttä: perhe joka sotii yhdessä, pysyy yhdessä.

Se on Nasiman oma mielipide että täällä kaivattaisiin enemmän yhteisöllisyyttä. Kai sellaista mieltä saa olla. Ei hän varmaan mitään heimosotia tarkoittanut vaan esim että isovanhemmista ja muista vähän kaukaisemmista sukulaisista pidettäisiin parempaa huolta.

Nasima kuitenkin tiesi kertoa kaipaavansa kadonneen yhteisöllisyyden perään:
QuoteSuuri unelmani on, että kadonnut yhteisöllisyys jonain päivänä palautuisi tähän yhteiskuntaan.
Ei siis kaivannut enemmän yhteisöllisyyttä, vaan kaipasi kadonnutta yhteisöllisyyttä. Käsittääkseni Suomessa viimeksi oli huomattavampaa yhteisöllisyyttä sotien aikana ja sen jälkeen jälleenrakentamisen aikana. 70-luvulla yhteisöllisyys oli jo kadonnut.

Eli uutta sotaako Nasima kaipaa? No, se oli vitsi, mutta ei tähän kansaan kaiken kattavaa yhteisöllisyyttä saa ilman ulkoista vihollista.
What would Gösta Sundqvist do?

Jack

Kun ihminen keskustelee toimittajan kanssa, ei hän mieti jokaista sanaansa yhtä huolellisesti kuin jos olisi sanelemassa väitöskirjaa. Tämä kannattaa muistaa, kun näitä toimittajan kautta suodattuneita sanoja myöhemmin arvioidaan foorumeilla.



 

Mika

Nasima taitaa olla vähän tyhmä. Luulisi mamunkin käsittävän, ettei yhteisölliyys lisäänny "Suomi kuuluu kaikille" -meiningillä. Tai ehkäpä Nasima tarkoittaakin sellaista yhteisöllisyyttä, johon suomalaiset eivät enää kuulu...
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

KJ

Quote from: Jack on 24.12.2010, 21:22:20
Kun ihminen keskustelee toimittajan kanssa, ei hän mieti jokaista sanaansa yhtä huolellisesti kuin jos olisi sanelemassa väitöskirjaa. Tämä kannattaa muistaa, kun näitä toimittajan kautta suodattuneita sanoja myöhemmin arvioidaan foorumeilla.

Olet ihan oikeassa: en minäkään usko, että Nasima olisi kaivannut 70-luvulla kadonneen (tai minään aikana kadonneen) yhteisöllisyyden perään, varsinkaan kun hänellä tuskin on tarpeeksi tietoa suomalaisten traumaattisista sotakokemuksista ja jälleenrakentamisesta. Tosin Nasimalle joulukortin tekeminen voi henkisellä tasolla (koska islam) vastata samaa kuin meille suomalaisille parit sodat ja jälleenrakentaminen.

Poistin siis virkkeestä sanan kadonnut:
QuoteSuuri unelmani on, että yhteisöllisyys jonain päivänä palautuisi tähän yhteiskuntaan.

Parempi, mutta sana palautuisi kertoo, että yhteisöllisyys on joskus ollut - ei välttämättä kadoksissa - mutta jossain kuitenkin luuraamassa.

Tuskin Nasima on kuitenkaan sanonut: "Toivon, että yhteisöllisyys olisi joskus samaa tasoa kuin 600 vuotta sotineessa Afganistanissa".

Eli en ihan heti jaksa uskoa, että IL:n toimittaja olisi tehnyt juttuaan ns. isolla kädellä. Nasima on luultavasti vain vähän lapsellinen, ei tyhmä, mutta lapsellinen.
What would Gösta Sundqvist do?

pelle12

Quote from: KJ on 24.12.2010, 22:28:29


Eli en ihan heti jaksa uskoa, että IL:n toimittaja olisi tehnyt juttuaan ns. isolla kädellä. Nasima on luultavasti vain vähän lapsellinen, ei tyhmä, mutta lapsellinen.

Tai latelee fraaseja pysähtymättä ajattelemaan niitä tarkemmin. Tuossa vahvassa yhteisöllisyydessä kun on VÄISTÄMÄTTÖMÄSTI myös erittäin synkkiä piirteitä. Synkempiä kuin yksilöllisyydessä. Jotkut vain eivät näytä ymmärtävän, että kun sanoo A, täytyy sanoa B eli kannattaa varoa mitä toivoo. Samaa yhteisöllisyysruikutusta Nasima harjoitti Tastulan Seitsemännessä taivaassa. Muuten tuo Nasima on ihan ok.

kohmelo

Mielestäni jos muutkin pakolaisperheet olisivat kun Nasiman perhe, niin tätäkään foorumia ei tarvittaisi.

Suomitalon renki

Quote from: kohmelo on 24.12.2010, 22:45:34
Mielestäni jos muutkin pakolaisperheet olisivat kun Nasiman perhe, niin tätäkään foorumia ei tarvittaisi.

Lyhesti sanottuna komppaan!

Nauris

#19
Quote from: dothefake on 24.12.2010, 19:05:37
Avantouinnin proseduurit ovat vielä hällä hiukan hakusessa.

Meinaat, että Nasimasta olisi pitänyt ottaa kuva uima-asu päällä. Jos hommalaiset ei tiedä, niin kuva on nähtävästi otettu Vantaan Kuusijärveltä, jossa pääsee savusaunaan.

Quote from: jmm on 24.12.2010, 20:46:57
Ei hän varmaan mitään heimosotia tarkoittanut vaan esim että isovanhemmista ja muista vähän kaukaisemmista sukulaisista pidettäisiin parempaa huolta.

Noin sen voi tulkita. Suomea kun vertaa kehitysmaihin, niin täällä yhteisöllisyys on viety osittain valtion tasolle sosiaaliturvan muodossa, kun taas kehitysmaissa suku tai klaani on sosiaaliturva. Toinen asia sitten on mm. työn perässä kaupunkeihin muuttaminen, joka on osaltaan vähentänyt yhteisöllisyyttä hyvin paljon viimeisen 50-vuoden aikana, kun ennen vanhaan asuttiin pienissä kylissä sukulaisten läheisyydessä, jopa niin lähellä, että samassa kodissa asui monta sukupolvea, kun nykyään valtio sosiaaliturvan muodossa tukee lasten kodista muuttoa ja jos lapsi ei muuta kotoa ennen kuin täyttää 18 hän on joidenkin mielestä mammanpoika/tyttö tai muuten omituinen.

Quote from: pelle12 on 24.12.2010, 22:36:25
Tuossa vahvassa yhteisöllisyydessä kun on VÄISTÄMÄTTÖMÄSTI myös erittäin synkkiä piirteitä.

Fatbardhe Hetemaj toteaa myös saman asian kirjoituksessaan.

QuotePerusongelmana kunniaväkivaltaa ennaltaehkäisevässä työssä on se, että niissä rikokseen syyllistyy yksilön asemasta suku tai yhteisö. Kyse on paljon minunkin kehuman yhteisöllisyyden pimeästä puolesta. Maahanmuuttajien lapset kärsivät elämästä kahden kulttuurin välissä vanhempien yrittäessä keinotekoisesti ylläpitää omia kulttuurisia traditioitaan suomalaisen yhteiskunnan arjessa. Tiedän kokemuksesta, että perheen tai suvun tahdon vastustaminen ei ole helppoa yhteisöllisessä kulttuurissa kasvaneelle nuorelle. Juuri siksi tässä tarvitaankin ulkopuolista apua.

Lähde

Nyt entisaikojen yhteisöllisyys on kuulemma hyytynyt jopa pihatalkoista.
Somaleilta suomalaiset voivat oppia yhteisöllisyyttä
Sovittelua
Kun Suomi muutti lähiöön
Sosiaaliturva
Kunniakulttuuri
homogeenisten rikollisryhmien sisällä vallitsee puhumattomuuden laki
Trailer Bad Day At Black Rock
Straw Dogs

Vera

Quote from: Suomitalon renki on 24.12.2010, 22:53:56
Quote from: kohmelo on 24.12.2010, 22:45:34
Mielestäni jos muutkin pakolaisperheet olisivat kun Nasiman perhe, niin tätäkään foorumia ei tarvittaisi.

Lyhesti sanottuna komppaan!

Minäkin komppaan.

Hassua muuten miten paljon länsimaissa puhutaan juolusta traumaattisena kokemuksena niille, joiden perinteisiin se ei kuulu. En ole koskaan juhlinut joulua (ainakaan itse; muiden jouluihin olen välillä osallistunut) enkä juhli sitä nyt, ja tunnen aika monta perhettä jotka eivät juhli joulua, enkä ole koskaan huomannut sen olevan traumaattinen asia itselleni tai niille. Vietetään vain tavallaan tavallinen viikonloppu-koti-ilta, mitä traumaattista siinä nyt on?

Ymmärrän toki että toimittajien on paljon mielenkiintoisempaa kirjoittaa uskontovähemmistöjen joulutraumoista kuin sitä että "ne nyt katsoo leffaa ja sitten lukee foorumia ja sitten laittaa kevätkääryleitä".

KJ

Fatbardhe Hetemaj:

QuotePerusongelmana kunniaväkivaltaa ennaltaehkäisevässä työssä on se, että niissä rikokseen syyllistyy yksilön asemasta suku tai yhteisö. Kyse on paljon minunkin kehuman yhteisöllisyyden pimeästä puolesta. Maahanmuuttajien lapset kärsivät elämästä kahden kulttuurin välissä vanhempien yrittäessä keinotekoisesti ylläpitää omia kulttuurisia traditioitaan suomalaisen yhteiskunnan arjessa. Tiedän kokemuksesta, että perheen tai suvun tahdon vastustaminen ei ole helppoa yhteisöllisessä kulttuurissa kasvaneelle nuorelle. Juuri siksi tässä tarvitaankin ulkopuolista apua.
Kiitos Nauris.

Ja mitäpä uudempi vuoden pakolaisnainen sanoi:
QuoteSuuri unelmani on, että kadonnut yhteisöllisyys jonain päivänä palautuisi tähän yhteiskuntaan.

Nasima ei maininnut, että mihin ihmisryhmiin hän toivoi yhteisöllisyyden palaavan: oliko kyseessä Hetemajn mainitsemat pimeät puolet vai perinteiset pärekattotalkoot.

Quote- Suuri unelmani on, että kadonnut yhteisöllisyys jonain päivänä palautuisi tähän yhteiskuntaan.

Tarkemmin ajateltuna tuo on minunkin suuri unelmani.





What would Gösta Sundqvist do?

hmoilanen

Näin muutaman kaljan jälkeen on pakko sanoa, että ihana kuva erittäin viehättävästä naisesta.  :-*

Ilkka Partanen

Quote from: antero on 24.12.2010, 19:00:27
Näitä uutisia pitäisi olla enemmänkin:
http://www.iltalehti.fi/viihde/2010122312910264_vi.shtml

Nasima toteaa tuossa jutussa: "Viime vuodet Razmyarien muslimikodissa onkin vietetty joulua täydellä innolla: täti perheineen tulee vierailulle, lahjoja vaihdetaan, kuusi koristellaan ja joulupöydässä tuoksuvat rinnakkain sekä suomalaiset että afganistanilaiset herkut."

Juuri tuollaista monikulttuurisuutta kukaan ei vastustakaan. Sen sijaan monikultturismi on sitä että Nasimalle olisi todettu jo silloin joulukorttien teossa että ai niin, sinä olet muslimi niin nämä varmaan loukkaavat sinua samoin kuin koko Joulu ja peruttu joulukorttien teko koko koulusta. Nasimalla on fiksuja mielipiteitä.

Koska Nasimalla on fiksuja mielipiteitä, niin ihmettelenkin toisinaan että miksi hän vaikuttaa demareissa. Poikkeus joka vahvistaa säännön tai jotain sellaista vissiin?

KJ

QuoteSen sijaan monikultturismi on sitä että Nasimalle olisi todettu jo silloin joulukorttien teossa että ai niin, sinä olet muslimi niin nämä varmaan loukkaavat sinua samoin kuin koko Joulu ja peruttu joulukorttien teko koko koulusta.

Ehkä opettajalle ei tullut tuo mieleen: Nasima tuli oletettavasti pakolainen/turvapaikanhakija-statuksella Suomeen, diplomaatin tyttärenä Moskovasta.

Opettaja on varmaan arvellut, että siinäpä väkivaltaa ja varmaa kuolemaa paennut lapsi. Mistä hän olisi voinut tietää, että kipupiste on Joulu ja joulukorttien teko, eikä sota, väkivalta ja sen sellainen.

Ilmeisesti Nasima ei tarpeeksi voimakkaasti ilmaissut islamilaisuuttaan, että Joulu olisi voitu peruuttaa koulusta, kylästä ja mieluiten koko kunnasta. 

Opettajan virheet ovat luettavissamme: viaton muslimilapsi joutui tekemään joulukortin ja sai siitä luultavasti elinikäisen trauman. Nyt, lähes 20 vuotta myöhemmin Nasima ei ole toipunut joulukortti-kaustistaan, vaan vieläkin purkaa tuskaansa Iltalehdelle.

Surullista, niin surullista.
What would Gösta Sundqvist do?

Rahkaboy

Kylläpä sitä nyt taas yritetään tulkita kerrankin mukava uutinen mahdollisimman negatiivisesti.

RP

Sitä painetun lehden versiota en ole nähnyt, mutta ei ei tuossa online-jutussa ole valittamista. 

Quote from: hmoilanen on 25.12.2010, 00:35:04
Näin muutaman kaljan jälkeen on pakko sanoa, että ihana kuva erittäin viehättävästä naisesta.  :-*

Jos rikotaan vielä lisää sitä sääntöä, että jätetään ulkonäön arvostelut tekemättä, niin sievähän hän on jopa selvin päin. Tilannetta ei pahenna se, että kasvoilla ei ole kestonyrpeää ilmettä.



"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

thinkingmind

Quote from: Ilkka Partanen on 25.12.2010, 00:45:57
Quote from: antero on 24.12.2010, 19:00:27
Näitä uutisia pitäisi olla enemmänkin:
http://www.iltalehti.fi/viihde/2010122312910264_vi.shtml

Nasima toteaa tuossa jutussa: "Viime vuodet Razmyarien muslimikodissa onkin vietetty joulua täydellä innolla: täti perheineen tulee vierailulle, lahjoja vaihdetaan, kuusi koristellaan ja joulupöydässä tuoksuvat rinnakkain sekä suomalaiset että afganistanilaiset herkut."

Juuri tuollaista monikulttuurisuutta kukaan ei vastustakaan. Sen sijaan monikultturismi on sitä että Nasimalle olisi todettu jo silloin joulukorttien teossa että ai niin, sinä olet muslimi niin nämä varmaan loukkaavat sinua samoin kuin koko Joulu ja peruttu joulukorttien teko koko koulusta. Nasimalla on fiksuja mielipiteitä.


Hyvin tiivistetty monikultturismin olemus. juuri noin sairasta politiikkaa "suvaitsevaiset" ajavat.

Onneksi Nasimalla oli ihan järkevä opettaja joka otti Nasiman mukaan joulukorttien tekoon ja onneksi muut suomalaislapset kohtelivat häntä yhtenä heistä kertomalla mm. joulusta.

Nasima on mun mielestä symppis ja todella paljon järkevämpi kuin esim. SDP:n Lipposet ja Kiljuset ja muut kukkahatut.
Itseasiassa toivon että Nasima pääsee eduskuntaan ja pudottaa Lipposen tai Kiljusen sieltä pois.

On vielä sanottava että tässäkin kuvassa Nasima näyttää todella nätiltä ja Linnan juhlissakin hän oli todella kaunis tyylikkäässä mekossaan.
Toivottavasti löytää kivan suomalaisen miehen.

jos kaikki muslimi maahanmuuttajat olisivat kuin Nasima niin ongelmia ei olisi juuri ollenkaan mutta valitettavasti suurin osa muslimeista on sopeutumattomia ja sopeutumishaluttomia ja valitettavasti melkein kaikki "suvaitsevaiset" ihmiset tukevat ja edistävät muslimien sopeutumattomuutta ja eristäytymistä suomalaisesta yhteiskunnasta ja suomalaisista.
"Ongelma on se että suomen viranomaiset jakelevat turvapaikanhakijoille oleskelulupia kuin abit karkkia vaikka perusteita turvapaikan saamiseen ei ole.Kaikkiin näihin oleskelulupiin sisältyy lisäksi automaattisesti oikeus tuoda oleskeluluvan saaneen perhe suomeen suoraan sossun asiakkaaksi" -mä

Cettu

Pitihän se arvata että noinkin mukavasta uutisesta on saatu täällä kaivettua esiin maahanmuuttajan kiittämättömyys ja ylimielisyys suomalaista yhteiskuntaa kohtaan. Jos toimattaja kysyy, että "millaista oli tulla lapsena vieraaseen kulttuuriin?" niin pitää vaan valehdella että aivan ihanaa, sai tehdä joulukortteja ja kaikkea, ja suomalainen yhteiskunta on niin ihanan yhteisöllinen, ihanaa ja kiitos.

hammerzeit

Quote from: KJ on 24.12.2010, 20:05:01Vau, mahtoi Afganistanissa olla yhteisöllisyys kohillaan, kun on tullut huomattua, että Suomesta se on jonnekin kadonnut, ja siitä pitää erikseen mainita.

Kyllä hän asiaa puhuu. Yhteisöllisyys on kadonnut Suomesta. Moni ei edes tunne enää naapuriaan tai tiedä, kuka seinän takana asuu. Muistan itse, kun lapsena asuimme pahamaineisella Varissuolla.

Silloin suunnilleen kaikki samalta Varissuon alueelta tulevat tunsivat toisensa ja Itäkeskus (Varissuon ostoskeskus) oli tunnelmaltaan lähellä jotain vanhan ajan toria tai kylän keskusaukiota. Nykyään? No, paikallinen suutari ja muutamat vanhemmat ihmiset pitävät perinnettä yllä, mutta muuten kukaan ei enää tunne toisiaan eikä edes moikkaile.
A war is easily won if your enemy does not know he is fighting.