News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Yleinen Israel/juutalaiset -keskustelu

Started by Hoff, 25.03.2009, 18:39:18

Previous topic - Next topic

ikuturso

Quote from: Torspo on 11.01.2024, 15:25:27
Ainoa toimiva ja pysyvä rauhan aikaansaava rajanveto alueella tapahtuisi horisontaalisesti jos konfliktin osapuolet haluavat olla samojen vertikaalisten rajojen sisällä samaan aikaan. Toinen kansakunta sijoitetaan kaksi metriä jakoviivan alapuolelle ja toinen jatkaa elämää sen yläpuolella.

Hamasillahan on siellä oma maailmansa pinnan alla. Jopa 50 metriä syvällä. Ne voisivat mennä sinne ja putkien suuaukot voisi valaa betonista umpeen.

Niinkin Israel olisi voinut tehdä. Mutta on päätynyt omien sotilaittensa hengen uhalla tutkimaan ansoitettuja tunneleita ja tuhoamaan niitä tyhjinä.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Emo

Quote from: Viimeinen linja on 11.01.2024, 16:32:57
Ehdotus, ihan tieteellinen sellainen. Rajataan gazan kokoinen alue jostain, sijoitetaan sinne mallinukkeja sama määrä mitä gazassa on porukkaa. Sen jälkeen tiputetaan alueelle sama määrä ja samanlaisia pommeja ja ohjuksia mitä israel on alueelle kylvänyt. Tämän demon jälkeen mennään katsomaan missä kunnossa alue ja mallit ovat.
Sittenhän tiedetään pitääkö hamasin tiedot paikkansa ja onko niitä siviiliuhreja tullut ilmoitettuja määriä. Täällä tietäjät ovat kertoneet että ei tietenkään, pelkkää paskapuhetta. Niin olisi kiva tietää kuinka tarkkaa tietoa hommaforumilla saa.

Taannoin kun kerroit olevasi 50+ kuten itsekin olen, niin en enää edes nuoruuden piikkiin voi laittaa juttujasi.
Hamas on terroristijärjestö, he ovat siis rikollisia, eikä rikollisten juttuihin yleisesti luoteta.
Mutta varmasti siellä siviilejä kuolee, sen siitä saa kun äänestää väärin, varoittava esimerkki meille, enemmän islamia -enemmän kuolemaa.

Viimeinen linja

Quote from: Emo on 11.01.2024, 18:18:39
Quote from: Viimeinen linja on 11.01.2024, 16:32:57
Ehdotus, ihan tieteellinen sellainen. Rajataan gazan kokoinen alue jostain, sijoitetaan sinne mallinukkeja sama määrä mitä gazassa on porukkaa. Sen jälkeen tiputetaan alueelle sama määrä ja samanlaisia pommeja ja ohjuksia mitä israel on alueelle kylvänyt. Tämän demon jälkeen mennään katsomaan missä kunnossa alue ja mallit ovat.
Sittenhän tiedetään pitääkö hamasin tiedot paikkansa ja onko niitä siviiliuhreja tullut ilmoitettuja määriä. Täällä tietäjät ovat kertoneet että ei tietenkään, pelkkää paskapuhetta. Niin olisi kiva tietää kuinka tarkkaa tietoa hommaforumilla saa.

Taannoin kun kerroit olevasi 50+ kuten itsekin olen, niin en enää edes nuoruuden piikkiin voi laittaa juttujasi.
Hamas on terroristijärjestö, he ovat siis rikollisia, eikä rikollisten juttuihin yleisesti luoteta.
Mutta varmasti siellä siviilejä kuolee, sen siitä saa kun äänestää väärin, varoittava esimerkki meille, enemmän islamia -enemmän kuolemaa.

Huomasitko muuten että ehdotin ihan konkreettista testiä, jätetään arvailu vähemmälle ja tehdään testi. Jos mittakaava on liian suuri niin sitten pienempi alue, vähemmän pommeja ja skaalataan sitten oikeaan kokoon. Nyt ei ollut kyse hamasista vaan siitä mitä tuhoa israelin iskut ovat saaneet aikaan, onko suoritus ollut kansanmurhan veroinen. Paras kohta on muuten se että "onko siviilit olleet tarkoituksellisia kohteita" no onko vai ei jos pommittaa tuolla tavalla.
Hamas iski suoraan siviilejä vastaan niin tekee muuten israelkin, tuomitaan molemmat, vai eikö onnistu?

Emo

Quote from: Viimeinen linja on 11.01.2024, 18:37:18
Quote from: Emo on 11.01.2024, 18:18:39Taannoin kun kerroit olevasi 50+ kuten itsekin olen, niin en enää edes nuoruuden piikkiin voi laittaa juttujasi.
Huomasitko muuten että ehdotin ihan konkreettista testiä, jätetään arvailu vähemmälle ja tehdään testi. Jos mittakaava on liian suuri niin sitten pienempi alue, vähemmän pommeja ja skaalataan sitten oikeaan kokoon. Nyt ei ollut kyse hamasista vaan siitä mitä tuhoa israelin iskut ovat saaneet aikaan, onko suoritus ollut kansanmurhan veroinen. Paras kohta on muuten se että "onko siviilit olleet tarkoituksellisia kohteita" no onko vai ei jos pommittaa tuolla tavalla.
Hamas iski suoraan siviilejä vastaan niin tekee muuten israelkin, tuomitaan molemmat, vai eikö onnistu?

Ei onnistu. En tuomitse Israelia. Minun puolesta Israel saa tappaa niin paljon kuin oheisvahinkoja syntyy, nuo osaa sotia ilman neuvojakin.
Jos minä jotain tässä maailmassa VIHAAN niin sitä, että "tuomitaan molemmat", kuulostellaan yleistä mielipidettä, kysellään neuvoja sieltä ja täältä, suvaitaan, ei osata valita, gallupeissa vastataan "en osaa sanoa" ... Minä osaan sanoa! EN TUOMITSE ISRAELIA‼️ Tuomitsen Hamasin, tuomitsen vihaideologia islamin, tuomitsen kommunismin, tuomitsen suvakit, tuomitsen YK:n!

Viimeinen linja

Quote from: Emo on 11.01.2024, 19:04:55
Quote from: Viimeinen linja on 11.01.2024, 18:37:18
Quote from: Emo on 11.01.2024, 18:18:39Taannoin kun kerroit olevasi 50+ kuten itsekin olen, niin en enää edes nuoruuden piikkiin voi laittaa juttujasi.

Ei onnistu. En tuomitse Israelia. Minun puolesta Israel saa tappaa niin paljon kuin oheisvahinkoja syntyy, nuo osaa sotia ilman neuvojakin.
Jos minä jotain tässä maailmassa VIHAAN niin sitä, että "tuomitaan molemmat", kuulostellaan yleistä mielipidettä, kysellään neuvoja sieltä ja täältä, suvaitaan, ei osata valita, gallupeissa vastataan "en osaa sanoa" ... Minä osaan sanoa! EN TUOMITSE ISRAELIA‼️ Tuomitsen Hamasin, tuomitsen vihaideologia islamin, tuomitsen kommunismin, tuomitsen suvakit, tuomitsen YK:n!

Pitää pystyä myös näkemään oman ideologiansa läpi, haastamaan ja kyseenalaistamaan, ymmärtämään myös vastapuolta. Esim. tämä tapaus, hamas teki yksiselitteisesti väärin mutta israelin kosto näyttää nyt tässä valossa mitä on rikokselta. Näkökulmaa voi avartaa vaikka se ei aina kivaa ja mukavaa olekaan, voi joutua kohtaamaan itsensä ja asenteensa.

ämpee

Quote from: ikuturso on 11.01.2024, 18:18:10
Quote from: Torspo on 11.01.2024, 15:25:27
Ainoa toimiva ja pysyvä rauhan aikaansaava rajanveto alueella tapahtuisi horisontaalisesti jos konfliktin osapuolet haluavat olla samojen vertikaalisten rajojen sisällä samaan aikaan. Toinen kansakunta sijoitetaan kaksi metriä jakoviivan alapuolelle ja toinen jatkaa elämää sen yläpuolella.

Hamasillahan on siellä oma maailmansa pinnan alla. Jopa 50 metriä syvällä. Ne voisivat mennä sinne ja putkien suuaukot voisi valaa betonista umpeen.

Niinkin Israel olisi voinut tehdä. Mutta on päätynyt omien sotilaittensa hengen uhalla tutkimaan ansoitettuja tunneleita ja tuhoamaan niitä tyhjinä.

-i-

Panttivangit ovat se ohut elämänlanka jonka varassa Hamas roikkuu.
"Loistava" taktinen idea tunneleista on käytännössä umpikuja josta ei pääse pois.
Se joka valvoo maanpintaa valvoo myös liikennettä noihin tunneleihin, ja halutessaan laittaa putiikin kokonaan kiinni.

Mikäli käy ilmi ettei ketään ole enää pelastettavissa alkaa systemaattinen tunneleiden tuhoaminen, joka vielä on siitä helppoa ettei niihin tarvitse itse mennä.
Riittää kun laittaa pudottaen reikiin "riittävästi" räjähdettä ja sen jälkeen aika hoitaa loput.
Hamas on jo käytännössä hävinnyt tämän sodan, viimeinen niitti oli arabimaiden ääneen ilmaistu haluttomuus puuttua tapahtumiin, joten Hamas muhii nyt itse keittämässään liemessä.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

ämpee

Quote from: Caucasian on 11.01.2024, 17:27:14

Arabit ovat hylänneet kaikki jakoehdotukset aina vuodesta 1947-48 lähtien. Jostain syystä Suomi kannattaa kuitenkin kahden valtion mallia vaikka se ei koskaan ole ollut realistinen ratkaisu.

Arabit eivät koskaan ole kannattaneet kahden valtion mallia, se idea on keksitty ainoastaan tyhjentämään läntisten hyväuskoisten hölmöjen taskut.

Vuoden 1948 jälkeen, kun Israel oli perustettu, olisi arabeilla mahdollisuus perustaa palestiinalaisille valtio edes niille alueille joita silloin heille jäi.
Mitään mainintaakaan palestiinalaisten valtiosta ei esitetty.

PLO perustettiin vuonna 1964, kolme vuotta ennen 1967 kuuden päivän sotaa.
Mitähän aluetta PLO perustettiin "vapauttamaan" ??

Hamas kertoi suoraan mitä palestiinalaiset ovat halunneen ja mitä he edelleen haluavat, ei omaa valtiota vaan tuon alueen ilman Israelia.
Kalifaatti se siellä kaiken takana ISIStelee, ja on ISIStellyt kaiken aikaa.
Kalifaatti ei sitten lopu tuohon alueeseen, se on vasta alkua.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Emo

Quote from: Viimeinen linja on 11.01.2024, 19:38:17
Quote from: Emo on 11.01.2024, 19:04:55Ei onnistu. En tuomitse Israelia. Minun puolesta Israel saa tappaa niin paljon kuin oheisvahinkoja syntyy, nuo osaa sotia ilman neuvojakin.

Pitää pystyä myös näkemään oman ideologiansa läpi, haastamaan ja kyseenalaistamaan, ymmärtämään myös vastapuolta. Esim. tämä tapaus, hamas teki yksiselitteisesti väärin mutta israelin kosto näyttää nyt tässä valossa mitä on rikokselta. Näkökulmaa voi avartaa vaikka se ei aina kivaa ja mukavaa olekaan, voi joutua kohtaamaan itsensä ja asenteensa.

No, tee kuten julistat. Yritä nähdä oman ideologiasi läpi. Yritä ymmärtää myös vastapuolta (Israelia ja minua).
Avarra näkökulmaasi ja ymmärrä, että Israelin reaktio on oikeutettu, Hamas on jatkanut rikollista toimintaansa vuosia. Kohtaa asenteesi, vaikkei se ehkä kivaa sinulle olekaan.
Yritä edes tajuta, että minä olen sitä mieltä mitä minä olen, enkä varmasti muuta mieltäni. Hyväksy se, että kaikki eivät ajattele kuten sinä käsket, ei vaikka minkämoisia tieteellisiä nukkemalleja rakentaisit.

Viimeinen linja

QuoteNo, tee kuten julistat. Yritä nähdä oman ideologiasi läpi. Yritä ymmärtää myös vastapuolta (Israelia ja minua).
Avarra näkökulmaasi ja ymmärrä, että Israelin reaktio on oikeutettu, Hamas on jatkanut rikollista toimintaansa vuosia. Kohtaa asenteesi, vaikkei se ehkä kivaa sinulle olekaan.
Yritä edes tajuta, että minä olen sitä mieltä mitä minä olen, enkä varmasti muuta mieltäni. Hyväksy se, että kaikki eivät ajattele kuten sinä käsket, ei vaikka minkämoisia tieteellisiä nukkemalleja rakentaisit.

Ymmärrän näkemyksesi ja siihen liittyvän ehdottomuuden ja näköalattomuuden, sinä et näe totuutta vaikka se kannettaisiin eteesi tarjottimella. Noh, antaa kansainvälisen oikeuden tehdä päätelmänsä mitä tuolla on tapahtunut ja mikä on israelin osuus siinä. Hamasin osuus jo tiedetään. Oikeuden tuomarit ovat sinua viisaampia, hyväksy se.

Lalli IsoTalo

FAFO = Fuck Around, Find Out.

Minun on erittäin vaikeaa ymmärtää, että hamas-hyökkääjät eivät olisi voineet tajuta, mitä tästä seuraisi.

FAFO. Itsemurha.

Kyllä he tiesivät. Tosin miljardöörijohtajansa olivat Jemenissä tai ties mies.

Yhtä lailla minun on vaikeaa ymmärtää, että maailman tehokkain tiedustelupalvelu päästi tämän tapahtumaan.

Olisiko niin, että tämä sotiminen ja tappaminen olisivat liian hyvä bisnes asevalmistajilla ja uudelleenrakentajille?

Bisnes is bisnes, and Moses is Moses.

Olisiko asia niin, että periaate "follow the money" edelleen hallitsee, kuten se on aina on ollut?

Jos lähi-itään nyt saataisiin rauha, niin hyvä juttu!

Mutta jossain muualla niitä uusia aseita pitäisi testata, ja tuhottuja rakennuksia uudelleenrakentaa. Ja kutsua tätä tuhoamista uudelleenrakennusbuumiksi.

Tällaista tämä vallitseva tilanne valitettavasti on sivilisaation nykyisessä vaiheessa. Parasta mitä voimme toivoa ja tehdä, on pitää Suomi ulkona tuhokierteestä.

Ehkäpä Suomi silloin voisi olla seuraavan sivilisaation alkupiste. Koska meitä ei olisi pommitettu tuhkaksi.

Siksi: pysytään ulkona muiden rähinöistä.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Emo

Quote from: Viimeinen linja on 11.01.2024, 21:11:52
Ymmärrän näkemyksesi ja siihen liittyvän ehdottomuuden ja näköalattomuuden, sinä et näe totuutta vaikka se kannettaisiin eteesi tarjottimella. Noh, antaa kansainvälisen oikeuden tehdä päätelmänsä mitä tuolla on tapahtunut ja mikä on israelin osuus siinä. Hamasin osuus jo tiedetään. Oikeuden tuomarit ovat sinua viisaampia, hyväksy se.

Mistä sinä sen voit varmaksi sanoa ovatko he minua viisaampia? Teille pikkumiehille ja kommunisteille toki totuudella ei ole mitään väliä, te vaan tulette kertomaan ihmisille että nämä ovat fasisteja tai natseja tai tyhmempiä kuin kansainvälisen oikeuden (vasemmisto)tuomarit.

Juuri siksi Gazassa soditaan, kun muhamatit ovat yhtä suvaitsevaisia kuin mitä sinäkin olet. Ählämitkin ovat sitä mieltä, että kukaan ei-muslimi ei näe älläähin totuutta, ei vaikka se kannettaisiin eteen tarjottimella, ja tottahan se onkin - et sinäkään näe islamin totuutta, vaikka olemme nähneet kuvia hamasterojen raiskaamista ja kurkuttamista israelilaissiviileistä. En ymmärrä näköalattomuuttasi ja sokeuttasi, se kuuluu tuohon ideologian, parempaan ihmisyyteen, sen tiedän, mutta en ymmärrä miten aivot saa tuollalailla narikkaan.

Viimeinen linja

Quote from: Emo on 11.01.2024, 21:49:48
Quote from: Viimeinen linja on 11.01.2024, 21:11:52

Mistä sinä sen voit varmaksi sanoa ovatko he minua viisaampia? Teille pikkumiehille ja kommunisteille toki totuudella ei ole mitään väliä, te vaan tulette kertomaan ihmisille että nämä ovat fasisteja tai natseja tai tyhmempiä kuin kansainvälisen oikeuden (vasemmisto)tuomarit.

Juuri siksi Gazassa soditaan, kun muhamatit ovat yhtä suvaitsevaisia kuin mitä sinäkin olet. Ählämitkin ovat sitä mieltä, että kukaan ei-muslimi ei näe älläähin totuutta, ei vaikka se kannettaisiin eteen tarjottimella, ja tottahan se onkin - et sinäkään näe islamin totuutta, vaikka olemme nähneet kuvia hamasterojen raiskaamista ja kurkuttamista israelilaissiviileistä. En ymmärrä näköalattomuuttasi ja sokeuttasi, se kuuluu tuohon ideologian, parempaan ihmisyyteen, sen tiedän, mutta en ymmärrä miten aivot saa tuollalailla narikkaan.

Teillä vanhoilla naisilla (joillakin) tulee kummallinen vaihe missä ollaan kiukkuisia koko maailmalle, en tajua miksi.
Sinä et näe israelin murhaamia kymmeniä tuhansia uhreja (joo, valehtelevat niin laitetaan samantien -50% määrään, aika reilu alennus mutta menköön).
Minulla on sama ongelma sinun kanssasi olet ihan pirun sokea (tyhmä?) kun et näe molempien osapuolien tekoja toisiaan kohtaan. Mietin tähän syytä, koetko olevasi jotenkin parempi ihminen kun fanitat rikoksen toista osapuolta silmät kiiluen, sulkien silmät kaikelta muulta. Vai koetko jotain kummallista velkaa juutalaisia kohtaan kun uunin luukut kolisivat euroopassa, tästä voisi jo päästä yli ja nähdä teot sellaisina kuin ne ovat. Kuka olet muuten sanomaan että kansainvälisen oikeuden tuomarit ovat vasemmistolaisia? Linkki tähän?

Emo

Quote from: Viimeinen linja on 11.01.2024, 21:59:00

Teillä vanhoilla naisilla (joillakin) tulee kummallinen vaihe missä ollaan kiukkuisia koko maailmalle, en tajua miksi.
Sinä et näe israelin murhaamia kymmeniä tuhansia uhreja (joo, valehtelevat niin laitetaan samantien -50% määrään, aika reilu alennus mutta menköön).
Minulla on sama ongelma sinun kanssasi olet ihan pirun sokea (tyhmä?) kun et näe molempien osapuolien tekoja toisiaan kohtaan. Mietin tähän syytä, koetko olevasi jotenkin parempi ihminen kun fanitat rikoksen toista osapuolta silmät kiiluen, sulkien silmät kaikelta muulta. Vai koetko jotain kummallista velkaa juutalaisia kohtaan kun uunin luukut kolisivat euroopassa, tästä voisi jo päästä yli ja nähdä teot sellaisina kuin ne ovat. Kuka olet muuten sanomaan että kansainvälisen oikeuden tuomarit ovat vasemmistolaisia? Linkki tähän?

Mikä olet sanomaan että kansainvälisen oikeuden tuomarit ovat minua viisaampia? Linkki tähän?

Olen sanonut että vihaan naisvihaideologia islamia, niin tarvitseeko siinä vielä sinun ihmetellä että olen millä tahansa puolella niitä vastaan? Etkö sinä tajua mitä viha on?
Ja miten niin olen kiukkuinen koko maailmalle? Eikö sun ongelma juuri ole se, että ihailen israelilaisia ja hyväksyn täysin heidän puolustautumissotansa?  :)
En todellakaan ole kiukkuinen Israelille.

Viimeinen linja

Quote from: Emo on 11.01.2024, 22:28:43
Quote from: Viimeinen linja on 11.01.2024, 21:59:00

Mikä olet sanomaan että kansainvälisen oikeuden tuomarit ovat minua viisaampia? Linkki tähän?

Olen sanonut että vihaan naisvihaideologia islamia, niin tarvitseeko siinä vielä sinun ihmetellä että olen millä tahansa puolella niitä vastaan? Etkö sinä tajua mitä viha on?
Ja miten niin olen kiukkuinen koko maailmalle? Eikö sun ongelma juuri ole se, että ihailen israelilaisia ja hyväksyn täysin heidän puolustautumissotansa?  :)
En todellakaan ole kiukkuinen Israelille.

Minulla on kaksi teini-ikää lähestyvää tytärtä joten tiedän miksi islamia ja kaikkea sen edustamaa pitää varoa. Mutta se ei edelleen ole se perusasia vaan se onko israel kostotoimissaan päätynyt itse rikoksen tielle, sitä nyt selvitetään ja eihän se hyvältä näytä. Vaikka kuinka saisit itkupotku raivareita niin silti asia pitää selvittää ja katsoa koskeeko samat säännöt kaikkia. Ja jos ei koske niin silloin voidaan myös käsitellä amerikan roolia israelin takuumiehenä tai takuuhenkilönä ihan miten vaan.
Jos israelia ei nyt tuomita teoistaan kuten hamas tuomittiin tilanne menee entistä pahemmin solmuun, kahdet säännöt, kahdet rattaat... you know...

JoKaGO

Kahdet rattaat, you know, Israelin pitää tapella silmät ja kädet sidottuina, roskasakki saa tehdä mitä vaan, kommunistien lyödessä rumpua kautta maailman.

Ei voida laittaa mitään Isrealin sikailuja mihinkään vaakakuppiin, mikäli vastustajalla on vapaus hakata ja potkia silmät ja kädet sidottua Israelia.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Viimeinen linja

Quote from: JoKaGO on 11.01.2024, 23:00:53
Kahdet rattaat, you know, Israelin pitää tapella silmät ja kädet sidottuina, roskasakki saa tehdä mitä vaan, kommunistien lyödessä rumpua kautta maailman.

Ei voida laittaa mitään Isrealin sikailuja mihinkään vaakakuppiin, mikäli vastustajalla on vapaus hakata ja potkia silmät ja kädet sidottua Israelia.

Luetteko näitä viestejä ollenkaan? Olen kokoajan sanonut että näillä kahdella pitää olla samat säännöt:
Hamas murhaa siviilejä > tuomitaan.
Israel murhaa siviilejä (olevinaan sivutuotteena mutta toimintatapa on sellainen ettei kysymystä jää) > tuomitaan.
Eli samat säännöt, mutta johan siinä tulee ero että eräs sotaisa demokratia tukee vain toista ja estää kaiken tasaveroisen kohtelun, en sano mikä maa on kyseessä mutta joku voi ehkä arvata.

JoKaGO

Vastakkain ovat siis suvereeni valtio ja rosvojoukko. Miksi mikään demokraattinen valtio tukisi rosvojoukkoa? Ai niin, melkein koko maailma, mutta en tiedä, miten Suomi onnistui tällä kertaa olemaan astumatta paskaan muiden perässä. Olen ylpeä tästä!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Viimeinen linja

Quote from: JoKaGO on 11.01.2024, 23:30:06
Vastakkain ovat siis suvereeni valtio ja rosvojoukko. Miksi mikään demokraattinen valtio tukisi rosvojoukkoa? Ai niin, melkein koko maailma, mutta en tiedä, miten Suomi onnistui tällä kertaa olemaan astumatta paskaan muiden perässä. Olen ylpeä tästä!

Eli olet siis vakavasti sitä mieltä että koko gazan väki on roskajoukkoa, siellähän on muistaakseni lapsia joku 45% eli hekin ovat siis roskajoukkoa joka sietää pommittaa paskaksi "suvereenin valtion" toimesta? Aika erikoinen ajatuksen juoksu...
Lisäksi kun tuomitaan koko porukka siellä rikollisiksi niin miten se tosiasia ettei hyvin suurella joukolla edes ole mahdollista äänestää ja vaikuttaa koska ovat lapsia.
Olen kyllä minäkin ylpeä tästä kaikesta mitä te suollatte suustanne.

JoKaGO

Syöpäkasvaimen poistossa on pakko aina poistaa ympärillä olevaa tervettäkin kudosta, joskus paljonkin. Näin syöpä hävitetään kehosta parhaiten.

Puhun vertauksilla, mutta isäni ei ollut puuseppä.

Viimeinen linja

Quote from: JoKaGO on 11.01.2024, 23:43:19
Syöpäkasvaimen poistossa on pakko aina poistaa ympärillä olevaa tervettäkin kudosta, joskus paljonkin. Näin syöpä hävitetään kehosta parhaiten.

No hienoa, osaatko vielä arvata / päätellä missä ja miten ne tulevaisuuden terroristit luodaan. Ja kuka ne luo.

Emo

Quote from: Viimeinen linja on 11.01.2024, 22:53:09
Vaikka kuinka saisit itkupotku raivareita niin silti asia pitää selvittää ja katsoa koskeeko samat säännöt kaikkia.

Sinä täällä itkupotkuraivoat viikosta toiseen. Minä esimerkiksi olen täysin tyytyväinen Israelin esitykseen, osaavat tehdä muutakin kuin vaan suuta pieksää, enkä näe tilanteessa mitään itkupotkuraivottavaa. Ja sekös sinua kiukuttaakin heh heh ...

Lapsellista edes kuvitella, että maailma olisi reilu paikka jossa kaikilla on samat säännöt. Esim. ähly voi muuttaa Suomeen elätettäväksi senkun kävelee maahan, mutta minä en voi lähteä mihinkään ulkomaahan syömään ja lihomaan sen maan kansalaisten piikkiin.

Emo

Quote from: Viimeinen linja on 11.01.2024, 23:45:34

No hienoa, osaatko vielä arvata / päätellä missä ja miten ne tulevaisuuden terroristit luodaan. Ja kuka ne luo.

Islam ne luo ja Israel yrittää niitä vähentää. Vai meinaatko väittää seuraavaksi, että Euroopassa terrori-iskuja tehneet muslimit ovat tehneet terroritekojaan, koska Israel ne siihen pakotti?
Huutaako ne Israelhu akbar?

Viimeinen linja

Quote from: Emo on 11.01.2024, 23:50:58
Quote from: Viimeinen linja on 11.01.2024, 23:45:34

Islam ne luo ja Israel yrittää niitä vähentää. Vai meinaatko väittää seuraavaksi, että Euroopassa terrori-iskuja tehneet muslimit ovat tehneet terroritekojaan, koska Israel ne siihen pakotti?
Huutaako ne Israelhu akbar?

Islam on uhka ja se pitää torjua mutta nyt edelleen käsitellään sitä syyllistyikö israel rikokseen niin tehdessään, jopa näissä murha asioissa on sääntöjä. Jos toinen osapuoli ei niitä noudata niin oikeuttaako se "järjestäytyneen yhteiskunnan" toimimaan samalla tavalla. Israel on terroristeja jahdatessaan syyllistynyt ainakin sotarikoksiin ja onhan väläytelty myös kansanmurhaa. Minä en tiedä miten tässä asiat menee koska aina pitää muistaa että amerikka on israelin viimeinen takaaja ja tekojen puolustelija. Melenkiintoista miten israelin teot nähdään oikeudessa.

Emo

Miten nykyään pitää sotia kun selvästikään vihollisia ei saa pommittaa, ei ampua, ei tappaa mitenkään, tai joutuu sotarikoksista oikeuteen? Hamasia ei vedetä oikeuteen vaikka se käyttää omia siviilejään ihmiskilpinä.

Toista oli nelkytluvulla ... Hirosima ja Nagasaki, Tokion polttaminen, Euroopassa saksalaiskaupunkien hävitys ja naisten joukkoraiskaamiset ... eikä kukaan ole irtisanoutunut noista vieläkään. Mutta Israel ... sille on todellakin eri säännöt. Oijoi nyt hamasterroristit kertovat maailmalle että "täällä kuolee paljon naisia ja lapsia" ... en usko rikollisten puheisiin.
Miksei Hamas päästä naisia ja lapsia tunneleihin turvaan? Miksei Egypti päästä Gazan siviilejä Egyptin puolelle, omia maanmiehiään kun ovat?
Aivan turha Israelia viedä oikeuteen, ne vaan sotii sotaa jonka Hamas aloitti.
Ja nyt menen nukkumaan, jatka sinä saarnaamista kotijoukoillesi että oppivat että kaksilla rattailla ei ajella ja kaikille pitää olla samat säännöt, paitsi muslimeille, kun niitä me kovin pelkäämme.
Islam on uhka joka pitää torjua, sanot ... krusifiksiäkö ajattelit niille näyttää? Valkosipulillako torjut?

Jack

Quote from: Viimeinen linja on 11.01.2024, 23:41:16
Lisäksi kun tuomitaan koko porukka siellä rikollisiksi niin miten se tosiasia ettei hyvin suurella joukolla edes ole mahdollista äänestää ja vaikuttaa koska ovat lapsia.
Olen kyllä minäkin ylpeä tästä kaikesta mitä te suollatte suustanne.

Sodankäynnin perinteeseen kuuluu tappaa lapsia niin talossa kuin puutarhassakin.

Tuskin tulevaisuudessakaan mikään muuttuu. Jos Suomen poliitikot provosoisivat jonkun maan hyökkäämään tänne, Helsingin lapset eivät olisi turvassa. Räjähteitä ja rautaa tippuisi taivaalta.

Gazalaiset olisivat ehkä itse voineet vaikuttaa tulevaisuuteensa harjoittamalla erilaista politiikkaa kuin mitä he ovat harjoittaneet. Gazalaisten valtaan nostama Hamas käytännössä tilasi nyt meneillään olevat pommitukset.

Pallopääkissa

Kiinan toiminta Israelin ja Hamasin sodassa on aiheena tällä videolla.

#235 China Betrays Israel | Jonathan Cristol
https://youtu.be/k2FzdvTrTo4
QuoteChina is one of Israel's biggest trading partners, and a big investor in Israel's tech industry. However, after Oct. 7, it turned out that that relationship was only skin deep. China never condemned Hamas's attack on innocent Israeli civilians and has shown support for Hamas in other not-so-subtle ways. In this episode of China Unscripted, we discuss the China-Hamas relationship, Israel's relationship with China, and how China is perceived in the Middle East. Joining us in this episode is Jonathan Cristol, a professor of international affairs at Yeshiva University in New York City and author of "The United States and the Taliban before and after 9/11".
Kansalliskonservatiivi ja arvokonservatiivi.

ämpee

Quote from: Viimeinen linja on 11.01.2024, 22:53:09

Jos israelia ei nyt tuomita teoistaan kuten hamas tuomittiin...

Missä ja miten Hamas on tuomittu ?

Torspo

Quote from: Viimeinen linja on 11.01.2024, 23:21:52
Quote from: JoKaGO on 11.01.2024, 23:00:53

Luetteko näitä viestejä ollenkaan? Olen kokoajan sanonut että näillä kahdella pitää olla samat säännöt:
Hamas murhaa siviilejä > tuomitaan.
Israel murhaa siviilejä (olevinaan sivutuotteena mutta toimintatapa on sellainen ettei kysymystä jää) > tuomitaan.
Eli samat säännöt, mutta johan siinä tulee ero että eräs sotaisa demokratia tukee vain toista ja estää kaiken tasaveroisen kohtelun, en sano mikä maa on kyseessä mutta joku voi ehkä arvata.
Tarkoitat varmasti 462 miljoonan ihmisen arabilittoa, mikä ajaa juutalaisten ja kristittyjen ihmisoikeuksia alueillaan. Ai pahus se ei tainnut olla demokraattinen.

Karjala

Quote from: Lalli IsoTalo on 06.01.2024, 12:26:25
Miksi ei-eurooppalainen maa - Israel - on euroopan laulukilpailussa?
Miksi ulkomaalaiset voivat viisuissa edustaa ulkomaita?
Hyvä kysymys, en ole varma onko retoorinen vai ei. Euroopan keskisiin kilpailuhin pitäisi päästää vain eurooppalaisia maita. Turkki & Venäjä ovat enimmäkseen Aasiassa, tosin Venäjän väestö on pääosin Euroopassa jos Euroopan rajan pidetään Uralia. Kypros on maantieteellisesti Aasiassa mutta kulttuuri on eurooppalaista.

Varmasti osa täällä tietää miksi Israel monissa kilpailuissa pelaa eurooppalaisia maita vastaan, osa ei ehkä tiedä. Jom Kippur -sodan jälkeen kun arabimaat oli jälleen kerran nöyryytetty sen jälkeen kun epäonnistuivat tuhota Israelin valtion olemassaolon jälleen kerran paine Israeli kohtaan siirtyi muille aloille.

Vuonna 1974 Fifan Aasian alajaosto päätti antaa potkut Israelille muslimimaiden enemmistöllä (https://www.wikiwand.com/en/Asian_Football_Confederation#Former_members).
Sekään ei auttanut että viidessä ekassa turnauksessa, Israel oli kolmen parhaan joukossa neljä kertaa, paras tapa voittaa vastustaja on kieltää häntä kilpailemasta. (https://www.wikiwand.com/en/AFC_Asian_Cup#Results)
Vuonna 1978 Israelille annettiin potkut Aasian yleisurheilumerstatuuksista (https://www.wikiwand.com/en/Sport_in_Israel#History)

Näitä edelsi myös se että jossain peleissä vastustaja kieltäytyi pelaamasta, näin kävi jalkapallon MM kisoissa vuonna 1958 kun Israel läpäisi karsinnat ja voitti Aasia/Afrika-lohkon pelaamatta yhtään peliä kun kaikki vastustajat kieltäytyivät pelaamasta (seuraavassa wikipedian lähteessä Wales pisti lopun "Israelin hulluudelle", Israelin vika tämäkin tottakai).

Lisää Israelin boikotista urheilussa löytyy wikipediasta: https://www.wikiwand.com/en/Boycotts_of_Israel_in_sports

Mielestäni jos ei halua osallistua kilpailuhin, niin ei ole pakko osallistua. Jos vastustajan kansaa ei onnistuta kansamurhaamaan kotimaassan niin kieltäydytään ottelemassa, tulos kuitenkin sama, ei tarvi hävitä sekä sotilallisesti että pelikentällä.

Se siitä että politiikka ei pitäisi sotkea urheiluun. Onko tämä koskaan ollut totta?
⚪ 🔵 ⚪ Vetoomus HommaWikin puolesta 🇫🇮 🇫🇮 🇫🇮

🔗  Wiki.Hommaforum.org

Karjala

Quote from: Lalli IsoTalo on 10.01.2024, 11:53:56
Quote from: duc on 10.01.2024, 00:41:33
Israelin valtion armeijan hyökkäys jatkuu niin pitkään kuin USA sen sallii.
Tai sitten Israel tekee mitä itse haluaa, kuten esim. kuuden päivän sodan aikana, kun se hyökkäsi USS Libertyn kimppuun kansainvälisellä vesialueella.
https://en.wikipedia.org/wiki/USS_Liberty_incident
Quote from: WikipediaIsrael apologized for the attack, saying that the USS Liberty had been attacked in error after being mistaken for an Egyptian ship. Both the Israeli and U.S. governments conducted inquiries and issued reports that concluded the attack was a mistake due to Israeli confusion about the ship's identity. Others, including survivors of the attack, have rejected these conclusions and maintain that the attack was deliberate.
Israel on ampunut myös myös omiaan tahattomasti, esimerkkinä kuten ekan Libanonin sodan aikana 10.6.1982 kun Israelin ilmavoimat pommitti omaa panssariprikaatiaan, 25 kuoli ja 108 loukkaantui.

Jos hyökkäys tosiaan oli tahallinen, mikä olisi ollut motiivi? Yhdysvallat oli jo silloin Israelin suurin niistä harvoista tukijoista kun Libertyn hyökkäys tapahtui kuuden päivän sodan riehutessa ympärillä. Pilaamalla suhteet Yhdysvaltoihin Israelilla olisi vastassa Pohjois-Amerikka, Neukkula ja Neukkulan ohjauksessa olevat maat sekä arabi/muslimi maailmaa, tämmöinen asetelma ei takaisi Israelin valtiolle olemassaoloa kovinkaan pitkään. Toimet sekä Yhdysvaltojen, Israelin että Egyptin toimesta vaikuttvat viittaavaan sarjaan virheisiin mikä aiheutti sen että Israel luuli alusta olevan se joka pommitti Israelin armeijan asemia Arishin kaupungissa kaksi ja puoli tuntia aiemmin. Aluksi luultiin egyptiläiseksi alukseksi, sitten pelättiin että kyseessä saattoi sittenkin olla Neukkulan alus, lopuks selvis että se jenkkien.
⚪ 🔵 ⚪ Vetoomus HommaWikin puolesta 🇫🇮 🇫🇮 🇫🇮

🔗  Wiki.Hommaforum.org