News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Yleinen Israel/juutalaiset -keskustelu

Started by Hoff, 25.03.2009, 18:39:18

Previous topic - Next topic

guest13807

Quote from: Dangr on 17.05.2018, 21:49:27
Quote from: Uretaanipusla on 17.05.2018, 20:45:24
Mitä kivien vaarattomuuteen tulee, kannattaa kokeilla ensin vaikka vesimelonilla millaista jälkeä lingottu nyrkin kokoinen kivi tekee. Jos ei vakuuta niin kokeile sen jälkeen ottaa vaikka otsalla vastaan.

Suomettarella voisi olla eri mielipide, jos venäläiset olisivat vastaanottavana osapuolena.

Johan onnistuit loistavasti tunkemaan ISRAEL-ketjuun alentavan arviosi minun mielipiteistäni .... miksi sinulla on pakkomielle mitä tulee minun mielipiteisiin?

Vilpitön kysymys teille kaikille: Onko olemassa yhtäkään ketjua, missä voin kirjoittaa ilman että besserwisserinä ryntäätte postaamaan kommenttejanne minun ajatusmaailmastani tai mielipiteistäni?

Kertokaa ihmeessä jos sellainen ketju on olemassa.

Veikko

Quote from: Suomitar on 18.05.2018, 00:46:46
--
Vilpitön kysymys teille kaikille: Onko olemassa yhtäkään ketjua, missä voin kirjoittaa ilman että besserwisserinä ryntäätte postaamaan kommenttejanne minun ajatusmaailmastani tai mielipiteistäni?

Hienoa uhriutumista.

Mutta täällä ei yksikään ketju ole jonkun yksityinen blogi, jossa on mahdollisuus kirjoittaa rauhassa mitä vain, ilman että sinne tunkee omaa ajatusmaailmaa ja mielipiteitä häiritseviä kommentaattoreita, vaan tämä on keskustelupalsta, jossa jokaisen jäsenen jokaiseen kirjoitukseen saa jokainen jäsen kirjoittaa oman vastineensa.

Näin se vain on, ja se koskee jokaista Forumin jäsentä. Se ei ole vainoa, niin kuin näytät kuvittelevan, vaan se on tasa-arvoa.

Voit toki pyytää moderaatiolta omaa muilta lukittua ketjua, mutta on hyvin todennäköistä että siihen ei suostuta.

Voit tietenkin myös perustaa oman blogin, jossa voit julistaa sanomaasi kaikessa rauhassa.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

guest13807

Quote from: Veikko on 18.05.2018, 01:15:52
--

Hienoa uhriutumista.

Mutta täällä ei yksikään ketju ole jonkun yksityinen blogi, jossa on mahdollisuus kirjoittaa rauhassa mitä vain, ilman että sinne tunkee omaa ajatusmaailmaa ja mielipiteitä häiritseviä kommentaattoreita, vaan tämä on keskustelupalsta, jossa jokaisen jäsenen jokaiseen kirjoitukseen saa jokainen jäsen kirjoittaa oman vastineensa.

Näin se vain on, ja se koskee jokaista Forumin jäsentä. Se ei ole vainoa, niin kuin näytät kuvittelevan, vaan se on tasa-arvoa.

Voit toki pyytää moderaatiolta omaa muilta lukittua ketjua, mutta on hyvin todennäköistä että siihen ei suostuta.

Voit tietenkin myös perustaa oman blogin, jossa voit julistaa sanomaasi kaikessa rauhassa.

Kuuluuko siihen myös henkilökohtaiset tölväisyt?

Minä kannan vastuun omista kommenteistani ja niiden sisällöstä. Te kannatte itse vastuun siitä, miten te reagoitte kommentteihini. Ei ole minun tehtäväni paapoa teitä ja varjella teitä omilta emotionaalisilta primitiivireaktioiltanne.

Jos te menette niin sekaisin, että kykenette ainoastaan menemään henkilökohtaisuuksiin - se on teidän vastuu ja teidän ongelma. Ei minun.

Shalom  :)

Veikko

Quote from: Suomitar on 18.05.2018, 01:53:33
--

Minä kannan vastuun omista kommenteistani ja niiden sisällöstä. Te kannatte itse vastuun siitä, miten te reagoitte kommentteihini. Ei ole minun tehtäväni paapoa teitä ja varjella teitä omilta emotionaalisilta primitiivireaktioiltanne.

Jos te menette niin sekaisin, että kykenette ainoastaan menemään henkilökohtaisuuksiin - se on teidän vastuu ja teidän ongelma. Ei minun.

Hienoa uhriutumista jälleen.

Jos tässä on joku mennyt sekaisin, niin se en ole minä, koska en ole mennyt sinun kohdallasi henkilökohtaisuuksiin edes tuolla näppärällä tavalla yleistämällä henkilökohtaisuuden kirjoittamalla "teille kaikille".

Kaikkiaan, kun leimaa "kaikki" arvostelijat emotionaalisiksi häiriköiksi, niin leimaa eniten itsensä, mutta et ilmeisesti pysty ymmärtämään sitä.

Onnea vain tuolla asenteella.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

guest13807

Quote from: Veikko on 18.05.2018, 02:52:56
Quote from: Suomitar on 18.05.2018, 01:53:33
--

Jos tässä on joku mennyt sekaisin, niin se en ole minä, koska en ole mennyt sinun kohdallasi henkilökohtaisuuksiin edes tuolla näppärällä tavalla yleistämällä henkilökohtaisuuden kirjoittamalla "teille kaikille".

Kaikkiaan, kun leimaa "kaikki" arvostelijat emotionaalisiksi häiriköiksi, niin leimaa eniten itsensä, mutta et ilmeisesti pysty ymmärtämään sitä.

Sorry to break the news to you; ainoastaan sinä käytit sanoja "teille kaikille", en minä.

Eiköhän jokainen tiedä itse ovatko he sortuneet henkilökohtaisuuksiin vai eivät. Sitä paitsi olisi epäkohteliasta alkaa nimeämään heitä  >:(

Better luck next time  :P

simppali

"Jos te menette niin sekaisin, että kykenette ainoastaan menemään henkilökohtaisuuksiin - se on teidän vastuu ja teidän ongelma. Ei minun".

Kun kesäloman ensimmäistä osiota viettelen, niin voi hörpätä muutaman oluen ja lueskella esim. tätä keskustelua,,

Suomettarelta kysyisin,että missä kohtaan on kukaan esittänyt mitään henkilökohtaisuuksiin menevää?, lähes kaikki tänne mielipiteitään ja elämäntuskaa kirjoittavat ovat anonyymejä, jos tunnet, että nimimerkkisi kautta sinua on henkilökohtaisesti loukattu, niin näin voi välillä käydä.

Ilmeisesti sydänalasta ottaa ja vihloo,vain siksi,että jotkut ovat kirjoittaneet toisin,kuin itse ajattelet  varmaan tunnetilasi vuoksi on sinun syytä ottaa yhteyttä sivustoa moderoiviin
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Veikko

Quote from: Suomitar on 18.05.2018, 03:00:46
Quote from: Veikko on 18.05.2018, 02:52:56
--

Sorry to break the news to you; ainoastaan sinä käytit sanoja "teille kaikille", en minä.

Eiköhän jokainen tiedä itse ovatko he sortuneet henkilökohtaisuuksiin vai eivät. Sitä paitsi olisi epäkohteliasta alkaa nimeämään heitä  >:(

Better luck next time  :P

--
--

Kaada itsellesi vain.

(B oma)

Pullervo

Tässä hieman asiaa keskusteltavaksi keskustelijoiden ja henkilökohtaisuuksien sijaan.

Terroristijärjestö Hamas kertoo, ettei sillä ole raja-aidan luona ja läpi pidettävissä "väkivallattomissa" mellakkamielenosoituksissa mitään osaa, mutta Hamasin taistelijat ja terroristit ottavat kuitenkin osaa näihin "väkivallattomiin" mellakoihin ja yrittävät niiden suojassa tehdä omia terrori-iskujaan Israelin puolelle. Nyt yritettiin tahrata Yhdysvaltain suurlähetystön siirtymiseen liittyvät juhlat tapattamalla omia Hamas-taistelijoita. Tapattaminen onnistui, mutta näitä ei sitten pystyttykään naamioimaan ja esittämään "satunnaisina ohikulkijoina ja siviileinä", jotka syyttä suotta saivat surmansa. Vaikka Hamas valehtelee kovin usein, niin uskotaan nyt tämän kerran, että kyseessä olivat Hamasin omat taistelijat ja terroristit, kun terroristijärjestö itse on niin tunnustanut.

Quote from: Helsingin SanomatLähetystöjuhlat yhdistettynä Gazan verilöylyyn olivat Israelin imagolle pahinta vuosiin – sitten Hamas teki ilmoituksen, joka asetti tapahtumat uuteen valoon (17.5.2018)

Gazan verilöyly oli Israelille vakava pr-tappio, mutta Hamasin ilmoitus asetti palestiinalaisten mielenosoitukset kyseenalaiseen valoon.

(...)

Jopa Israelin puolustusvoimien tiedottaja Jonathan Conricus myönsi medialle keskiviikkona, että palestiinalaiset "tyrmäsivät" Israelin PR-sodassa.

Mutta Israel ei joutunut suremaan PR-tappiotaan pitkään. Heti keskiviikkona Gazaa hallitseva ääri-islamilainen Hamas-järjestö teki jotain, joka asetti palestiinalaisten mielenosoitukset kyseenalaiseen valoon. Hamas-hallintoon kuuluva Salah Bardawil sanoi palestiinalaisella tv-kanavalla, että Israelin ampumasta 62 mielenosoittajasta jopa 50 oli Hamasin jäseniä.

Tämä ilmoitus satoi tietenkin Israelin laariin. Israel on koko ajan väittänyt, että se pyrkii estämään Hamasia toteuttamasta mielenosoitusten katveessa omia iskujaan.

Maaliskuussa käynnistetyn "Paluun suuri marssi" -mielenosoitusten järjestäjät ovat väittäneet toista pitkin kevättä. He ovat korostaneet sitä, että mielenilmaus on väkivallaton ja ettei Hamasilla ole tapahtuman järjestämisen kanssa mitään tekemistä.

Mielenosoituksia puuhannut Ahmed Abu Artema ei esimerkiksi maininnut The New York Timesille kirjoittamassaan mielipidekirjoituksessaan Hamasia kertaakaan.

Hamas on myös itse sanonut, ettei se ollut mielenosoitusten järjestäjätaho. Se on kuitenkin myöntänyt jäseniensä osallistuvan niihin muiden gazalaisten rinnalle.

Mutta mitä tarkoittaa se, että Israelin sotilaiden ampumista palestiinalaisista jopa 80 prosentilla oli ehkä jäsenyys marttyyrikulttia markkinoivassa aseellisessa järjestössä, jonka muun muassa EU on luokitellut terroristijärjestöksi?

Tarkoittaako se sitä, ettei Israel käyttänytkään kovia otteita täysin mielivaltaisesti vaan ainakin yritti kohdistaa ne vaarallisiksi koettuun osaan mielenosoittajista?[/b]

On totta, että Hamas on järjestönä osoittanut kykyä muutokseen. Se on muun muassa uudistanut peruskirjaansa pyyhkimällä siitä antisemitistiset viittaukset, ilmoittanut katkaisevansa kytkökset Muslimiveljeskuntaan ja sanonut hyväksyvänsä palestiinalaisvaltion vuoden 1967 sotaa edeltävien aselepolinjojen mukaan.

Näistä huolimatta Hamas ei vieläkään suostu tunnustamaan perusasioita, kuten Israelin valtion olemassaoloa. Järjestö myös vaatii Jerusalemia kokonaisuudessaan palestiinalaisille, mitä voi pitää mahdottomana vaatimuksena.

(...)

koko juttu: https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005684271.html

Pullervo

@Suomitar En tiedä, keitä kommentissasi tarkoitat ja yrität puhutella, mutta annan moderaattorina teknisen ohjeen, josta toivottavasti on apua.

Voit laittaa keskustelijoita estolistalle, niin sinun ei tarvitse lukea sellaisten kirjoittajien kommentteja, joista tulee paha mieli tai et muusta syystä näiden kommentteja halua nähdä. Sitä ei kuitenkaan voi tehdä ketjukohtaisesti, vaan estetty jäsen on estetty kaikissa ketjuissa.

Pääset lisäämään jäseniä estolistalle näin: Valitse yläreunan palkista [Profiili] ja sitten omalla profiilisivulla edelleen alempaa: [Muokkaa profiilia] > Kaverit/estolista... > Muokkaa estolistaa.

Huom! Estettyjenkin jäsenten kommentit saattavat kuitenkin näkyä kommenteissa, joissa näiden kommenttia on lainattu (ja jos nämä lainaajat eivät myös ole estolistallasi).

mannym

Jäsen Suomitar. Mitä tuolla Israelissa nyt pitäisi sitten tehdä? Mitkä ovat ne askelkuviot joita seuraamalla saadaan oikeutta Israelilaisille ja Paleille?

Useimmiten Israelin kohdalla alkaa se mahdoton jossittelu. Jos oltaisiin tehty näin ja näin silloin joskus, ja siihen jossitteluun se jää. Silloin monesti on joillain hyvä mieli kun asia ei etene.

Sen jos asia olisi näin, on paljon hedelmällisempää todeta asiat jotka ovat nyt näin. Sitten niistä johtaa askelmerkit tulevaan.

Tuota maalänttiä on tosiaan yritetty jakaa jo 5 kertaa. Joka kerta Israel on sanonut kyllä, joka kerta Palet ovat sanoneet ei. Kun Paleilla ei ole halua kahden valtion malliin ja se on ainoa jota länsimaat ovat ajaneet viimeiset vuosikymmenet. Niin on tullut korkea aika joko lopettaa siihen tähtääminen, tai pakottaa Palet antamaan ehtonsa. Sellaiset joissa Israel on edelleen olemassa, eikä sellainen jonka se nyt antaa, eli Israel ja israelilaiset on ajaettava mereen siten hävittäen heidät.

Trump tosiaan teki sen mitä on luvattu jo Clintonin ajoista. Trump päätti lopettaa jossittelun, siirtyen suoraan toimintaan sen perusteella mitä on, eikä mitä ehkä on. Clinton, Bush vähäisempi sekä Obama, kaikki lupasivat moneen otteeseen siirtää suurlähetystön. Jokaisella meni homma jossitteluksi. Mitä jos se suututtaa Palet, mitä jos se aiheuttaa enemmän skismaa, mitä jos, mitä jos.

Tulevaisuutta ajatellen kannattaakin karistella hartioiltaan partisanismi. Mielestäsi ilmeisesti palet ovat uhreja ja Israelilaiset miehittäjiä sekä vainoajia. Miten olet päätynyt tähän lopputulokseen? Kevyen ajattelun jälkiseurauksena, jonka jälkeen et voi enää muuttaa mieltäsi vaan sinun on haudatava kantapääsi hiekkaan ja pidettävä linjasi? Helpompaa on ottaa asiat sellaisina kuin ne on kuin valita puolensa.

Niin kauan kuin Israel on ja kököttää tuolla, niin kauan Palet ja muut arabit, muslimit, sekä näiden hyödylliset idiootit. Haluavat tuhota sen, melkeinpä millä tahansa tekosyyllä. Minusta se nyt oltuaan siellä 70 vuotta, se saakoot siellä olla jatkossakin. Se kun on osoittanut että se on kykenevä neuvottelemaan ja luopumaan, mutta vastapuoli ei ole moista osoittanut. Siksi nyt askelmerkit kulkevat seuraavasti. Paleille tehdään selväksi että viimeiset 70 vuotta toteutettu idiotismi ei toimi, eikä sitä hyväksytä jatkossa. Paleille ja heidän hyödyllisille idiooteilleen, tehdään selväksi että asia on nyt näin eikä se muutu jos jos jos, väittelyllä, joka ei ole muuta kuin ajanpeluuta ja energian haaskausta.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Ernst

Quote from: Suomitar on 18.05.2018, 00:38:02
Quote from: Ernst on 17.05.2018, 20:20:26
Quote from: Suomitar on 17.05.2018, 18:28:03
Et ole tainnut nähdä kuinka yhdessä kylässä 4.000 sotilasta suojelee parisataa israelilaista uudisasukasta? Jotka muuten elävät turvallisesti muurin takana.

Miksi he tarvitsevat muurin, jos elävät niin turvassa?

Muuri on rakennettu eristääkseen palestiinalaiset.

Niin juuri. Että voi nukkua yönsä tulematta murhatuksi, hukutetuksi omassa veressään, kuten tuo joviaali palestiinalaisretoriikka asian niin napakasti ilmaisee. Kahvilleko kutsuisit?
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Emo

Quote from: Suomitar on 17.05.2018, 15:50:52

Kyllä niitä linkkejä löytyy, mutta ovat niin karmeata luettavaa että saatte itse etsiä niitä.

Älä holhoa. On tähän ikään karmeita linkkejä ennenkin auottu. Laita linkit kun olet niitä tietävinäsi, muuten en minä ainakaan usko sinulla linkkejä olevan.

Alaric

Quote from: Dangr on 17.05.2018, 21:49:27Suomettarella voisi olla eri mielipide, jos venäläiset olisivat vastaanottavana osapuolena.

Johan onnistuit loistavasti tunkemaan ISRAEL-ketjuun alentavan arviosi minun mielipiteistäni .... miksi sinulla on pakkomielle mitä tulee minun mielipiteisiin?

Sinähän olet itse tässä ketjussa selittänyt Krimistä ja venäläisistä sekä tehnyt hyvin selväksi Venäjä-fanituksesi erinäisissä muissa ketjuissa, joten toteamushan oli varsin osuva ja siihen voisi myös vastata ilman uhriutumista. Lisäksi olet vähän samaan tyyliin availlut välillä sanallista arkkuasi Hommalla, joten en nyt näe tässä mitään kamalaa kaltoinkohtelua.

Quote from: Suomitar on 26.04.2018, 18:52:23Mutta hei, onko teidän urhoollisia kavereita jäänyt kiikkiin Syyriassa? Kertokaa toki miten kauhian paljon ne nyt kärsivät.

Tämä ei ole mikään alusta yksipuoliselle paasaukselle ilman poikkipuolisia sanoja, vaan keskustelupalsta. Jos et kestä eriäviä mielipiteitä, niin parempi sitten pysytellä jollain tiukasti samanmielisten foorumilla tai perustaa se oma blogi.

Vastaus kysymykseesi: ei ole olemassa eikä tule.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Delaz

Quote from: Emo on 18.05.2018, 10:25:29

Kyllä niitä linkkejä löytyy, mutta ovat niin karmeata luettavaa että saatte itse etsiä niitä.

Älä holhoa. On tähän ikään karmeita linkkejä ennenkin auottu. Laita linkit kun olet niitä tietävinäsi, muuten en minä ainakaan usko sinulla linkkejä olevan.

https://www.hrw.org/news/2009/03/25/israel-white-phosphorus-use-evidence-war-crimes

QuoteIsrael: White Phosphorus Use Evidence of War Crimes

Israel's repeated firing of white phosphorus shells over densely populated areas of Gaza during its recent military campaign was indiscriminate and is evidence of war crimes, Human Rights Watch said in a report released today.

The 71-page report, "Rain of Fire: Israel's Unlawful Use of White Phosphorus in Gaza," provides witness accounts of the devastating effects that white phosphorus munitions had on civilians and civilian property in Gaza. Human Rights Watch researchers in Gaza immediately after hostilities ended found spent shells, canister liners, and dozens of burnt felt wedges containing white phosphorus on city streets, apartment roofs, residential courtyards, and at a United Nations school. The report also presents ballistics evidence, photographs, and satellite imagery, as well as documents from the Israeli military and government.

Militaries use white phosphorus primarily to obscure their operations on the ground by creating thick smoke. It can also be used as an incendiary weapon.

"In Gaza, the Israeli military didn't just use white phosphorus in open areas as a screen for its troops," said Fred Abrahams, senior emergencies researcher at Human Rights Watch and co-author of the report. "It fired white phosphorus repeatedly over densely populated areas, even when its troops weren't in the area and safer smoke shells were available. As a result, civilians needlessly suffered and died."

...

Linkeistä laitettava aina lainaukset näkyville.
Capitalism and socialism both suck! Build something new, friendly for human beings.

Tomatoface

Quote from: Delaz on 18.05.2018, 12:17:17
Quote from: Emo on 18.05.2018, 10:25:29

https://www.hrw.org/news/2009/03/25/israel-white-phosphorus-use-evidence-war-crimes

Jos käyttää HRW:tä linkkinä tai todisteena, menettää kaiken uskottavuutensa myös muissa (ehkä oikeissakin) väittämissä. Alla vähän analyysiä ko. sivustosta kiinnostuneille:

https://www.ngo-monitor.org/reports/hrw_anti_israel_campaigns_and_white_phosphorous_condemn_first_correct_maybe_later0/

QuoteHRW, anti-Israel Campaigns, and White Phosphorous: Condemn First, Correct (Maybe) Later

Introduction
On January 10, HRW launched a public relations campaign condemning Israel for allegedly using white phosphorus weapons unlawfully in the conflict with Hamas.  The organization issued a news release, "Israel: Stop Unlawful Use of White Phosphorus in Gaza," and a "Q&A on Israel's Use of White Phosphorous in Gaza."  HRW's large budget, and its media access via the "halo effect" results in the amplification of these reports in the press and through other NGOs, without independent investigation or verification.  HRW's disproportionate focus on this issue diverts attention from the far more significant aspects of the conflict such as Hamas' systematic and illegal use of human shields, indiscriminate rocket attacks targeting Israeli civilians, and Iran's role in fomenting the crisis.

White phosphorous is a conventional weapon and "is not outlawed or banned by any convention."  It is often used for illumination of wide areas and to create smoke in order to conceal troop movements and positions.  IDF officials have denied using white phosphorous anti-personnel weapons in Gaza.1

Problematic Aspects of Accusations
1)  The number of HRW statements, their focus, and type of language used is far more intense than the organization's calls on Hamas to stop its use of human shields and of indiscriminate rocket attacks aimed at Israeli civilians  —  both war crimes under international humanitarian law.

2)  HRW's claims, as examined below, are inconsistent and not subject to verification, following a pattern of political and ideological attacks in the 2006 Lebanon war (including false claims disseminated by HRW in the Qana incident), and in other examples, as documented by NGO Monitor (see examples at the end of this report).

3)  HRW's "evidence" is based upon innuendo and "eyewitness" reports.  One report states that "on January 9, Human Rights Watch researchers on a ridge overlooking Gaza from the northwest observed multiple air-bursts of artillery-fired WP that appeared to be over the Gaza City/Jabaliya area. In addition, Human Rights Watch has analyzed photographs taken by the media on the Israel-Gaza border."  HRW does not name its researchers; it does not provide the exact location of its observation; nor does it identify the photos it "analyzed" making independent verification of this "evidence" impossible.

...

O tempora, o mores!

Delaz

Quote from: Tomatoface on 18.05.2018, 12:35:33
Quote from: Delaz on 18.05.2018, 12:17:17https://www.hrw.org/news/2009/03/25/israel-white-phosphorus-use-evidence-war-crimes

Jos käyttää HRW:tä linkkinä tai todisteena, menettää kaiken uskottavuutensa myös muissa (ehkä oikeissakin) väittämissä. Alla vähän analyysiä ko. sivustosta kiinnostuneille:

https://www.ngo-monitor.org/reports/hrw_anti_israel_campaigns_and_white_phosphorous_condemn_first_correct_maybe_later0/

QuoteHRW, anti-Israel Campaigns, and White Phosphorous: Condemn First, Correct (Maybe) Later

Introduction
On January 10, HRW launched a public relations campaign condemning Israel for allegedly using white phosphorus weapons unlawfully in the conflict with Hamas.  The organization issued a news release, "Israel: Stop Unlawful Use of White Phosphorus in Gaza," and a "Q&A on Israel's Use of White Phosphorous in Gaza."  HRW's large budget, and its media access via the "halo effect" results in the amplification of these reports in the press and through other NGOs, without independent investigation or verification.  HRW's disproportionate focus on this issue diverts attention from the far more significant aspects of the conflict such as Hamas' systematic and illegal use of human shields, indiscriminate rocket attacks targeting Israeli civilians, and Iran's role in fomenting the crisis.

White phosphorous is a conventional weapon and "is not outlawed or banned by any convention."  It is often used for illumination of wide areas and to create smoke in order to conceal troop movements and positions.  IDF officials have denied using white phosphorous anti-personnel weapons in Gaza.1

Problematic Aspects of Accusations
1)  The number of HRW statements, their focus, and type of language used is far more intense than the organization's calls on Hamas to stop its use of human shields and of indiscriminate rocket attacks aimed at Israeli civilians  —  both war crimes under international humanitarian law.

2)  HRW's claims, as examined below, are inconsistent and not subject to verification, following a pattern of political and ideological attacks in the 2006 Lebanon war (including false claims disseminated by HRW in the Qana incident), and in other examples, as documented by NGO Monitor (see examples at the end of this report).

3)  HRW's "evidence" is based upon innuendo and "eyewitness" reports.  One report states that "on January 9, Human Rights Watch researchers on a ridge overlooking Gaza from the northwest observed multiple air-bursts of artillery-fired WP that appeared to be over the Gaza City/Jabaliya area. In addition, Human Rights Watch has analyzed photographs taken by the media on the Israel-Gaza border."  HRW does not name its researchers; it does not provide the exact location of its observation; nor does it identify the photos it "analyzed" making independent verification of this "evidence" impossible.

...

NGO monitor on pro Israelilainen huuhaa organisaatio.

Israel itse myöntää käyttävänsä esim fosforia.
Capitalism and socialism both suck! Build something new, friendly for human beings.

risto

Quote from: Delaz on 18.05.2018, 12:49:12

Totta kai Israel käyttää fosforia. Eiköhän Suomikin käytä.

Linkistä, jota et vissiin lukenut (korostukset allekirjoittaneen):

White phosphorous is a conventional weapon and "is not outlawed or banned by any convention." It is often used for illumination of wide areas and to create smoke in order to conceal troop movements and positions.  IDF officials have denied using white phosphorous anti-personnel weapons in Gaza.1

IDF on käyttäny, käyttää edelleen ja tulee jatkossakin käyttämään fosforia. Vaan ei siihen tarkoitukseen, mihin palestiinalaisten propaganda väittää.

Mitään pitäviä todisteita ei ole annettu siitä, että fosforilla oltaisiin ihmisiä kärytelty. Tämä ei tietenkään estä nimimerkkejä postaamasta tätäkin "tietoa" aina vaan ja uudestaan á la @Suomitar ja @Delaz
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

guest13807

Quote from: Ernst on 18.05.2018, 09:28:12
Quote from: Suomitar on 18.05.2018, 00:38:02
Quote from: Ernst on 17.05.2018, 20:20:26
Quote from: Suomitar on 17.05.2018, 18:28:03
Et ole tainnut nähdä kuinka yhdessä kylässä 4.000 sotilasta suojelee parisataa israelilaista uudisasukasta? Jotka muuten elävät turvallisesti muurin takana.

Miksi he tarvitsevat muurin, jos elävät niin turvassa?

Muuri on rakennettu eristääkseen palestiinalaiset.

Niin juuri. Että voi nukkua yönsä tulematta murhatuksi, hukutetuksi omassa veressään, kuten tuo joviaali palestiinalaisretoriikka asian niin napakasti ilmaisee. Kahvilleko kutsuisit?

Uudisasukkaat asuvat muurin takana, joten niiden "suojeleminen" menettää merkityksensä.

Muuri on korkea eikä sen yli kiivetä, eivätkä palestiinalaiset edes yritä sitä. Vartiotorneja on joka puolella, aseistetut sotilaat muurilla ja muurin sisäpuolella - mutta ne kivet....

Kuten yksi kommentoija sanoi osuvasti: "Israelilaisten mentaalinen voimistelu on uskomatonta, silloin kun ne yrittää perustella tekojansa"

https://www.youtube.com/watch?v=SGaV1E4MDZA

Tässä muuri:

https://www.youtube.com/watch?v=HRWQC9UGO8A

Kyllä entisillä sotilaillakin on sanansa sanottavana eikä se ole mitään kaunista kuunneltavaa. Plussaa on se, etteivät syytä palestiinalaisia vaan omaa hallitustaan, joka 'pakottaa' sotilaat tekemään öisiä ratsioita ja pidättämään 'terroristeja'.

Kuten yksi sotilas kertoi; Kun israelilaiset uudisasukkaat viskovat kiviä muurin ylitse ja palestiinalaiset viskovat niitä takaisin, silloin uudisasukas joutuu korkeintaan siviilioikeuteen, kun taas palestiinalainen tuomitaan välittömästi 'terroristiksi'.

Ja kun perheitä ajetaan ulos kodeistaan - aina yöllä - sotilaat viis veisaavat häädettyjen palestiinalaisten kantamista valkoisista lipuista.

https://www.youtube.com/watch?v=RYXdoipaqnY

https://www.youtube.com/watch?v=Vr_TorfxSgY

Kannattaa muistaa se, että palestiinalaiset ajettiin kodeistaan ja mailtaan, joten Israelin toiminta on erittäin kyseenalaista.

Suomalaiset kulkisivat hattu kourassa jos Suomeen pystytettäisi samanlainen keskitysleiri kuin Palestiinaan, mutta palestiinalaiset sentään vastustavat sotilaallista kontrollia, eristämistä muusta maailmasta, kidutuksia, tappoja jne. jne.

Kivet vastaan sotilaat aseineen ja vartiotorneineen.... kyllä järkevä ihminen tajuaa, ettei kyseessä ole mikään yritys tulla muurien läpi (mikä on muutenkin mahdotonta), vaan israelilaisten provosointiyritykset.

Tässä nähdään kuinka pseudo-palestiinalaiset soluttautujat saavat hämminkiä aikaan ja käyvät palestiinalaisten kimppuun yhdessä sotilaiden kanssa. Kummasti soluttautujilla on kaikilla käsiaseet...

https://www.youtube.com/watch?v=_ZTPXIvfiys

Ymmärtää miksi palestiinalaiset ovat suuttuneita, koska sotilaat pidättävät jatkuvasti heidän pieniä lapsiaan:

https://www.youtube.com/watch?v=0h6rL4pj2WU

https://www.youtube.com/watch?v=16TW0ereUUI

Muurin toisella puolella, israelilaisten puolella, seinä on puhdas. Palestiinalaisten puolella seinään on piirretty graffiteja. Se heille suotakoon, vai oletteko sitä mieltä että sekin pitäisi riistää heiltä, luovuuden ilmaisut?

Tämä graffiti maalattiin juuri ennenkuin USA:n lähetystö otettiin virallisesti käyttöön:

https://www.youtube.com/watch?v=dR8qLRRrqDo

Jokaisella on omat mielipiteensä. Itse en kykenen ymmärtämään miksi israelilaiset 'pelkäävät' palestiinalaisia? Ainoa selitys on syyllisyydentunne.

Lasse

Quote from: mannym on 18.05.2018, 07:15:33
Mitä tuolla Israelissa nyt pitäisi sitten tehdä? Mitkä ovat ne askelkuviot joita seuraamalla saadaan oikeutta Israelilaisille ja Paleille?

Useimmiten Israelin kohdalla alkaa se mahdoton jossittelu. Jos oltaisiin tehty näin ja näin silloin joskus, ja siihen jossitteluun se jää. Silloin monesti on joillain hyvä mieli kun asia ei etene.

Sen jos asia olisi näin, on paljon hedelmällisempää todeta asiat jotka ovat nyt näin. Sitten niistä johtaa askelmerkit tulevaan.

Hemmetin hyvin sanottu. Todennäköisesti paras ratkaisu jättää kaikki vähän tyytymättömiksi, kuten kompromsseilla on usein tapana.
Kun itsellä ei ole omaa hevosta noissa raveissa, on joskus (kitkerän)hauskaa seurata, miten ihmiset takertuvat asenteihinsa.

Mikolla on mielenkiintoista sanottavaa:

Israeli General's Son is Exposing Israel
https://www.youtube.com/watch?v=izqsP9lgNsw
Miko Peled (born 1961 in Jerusalem) is an Israeli peace activist, author, and karate instructor. He has written one book, The General's Son: Journey of an Israeli in Palestine, and he has travelled extensively, giving talks about his experiences to audiences across the US, the UK, Canada, and Australia.

Born and raised in Jerusalem in 1961, Peled grew up in a prominent Zionist family; his grandfather, Avraham Katsnelson, signed Israel's Declaration of Independence. His father, Mattityahu Peled, fought in the 1948 war and served as a general in the war of 1967; later, after the Israeli cabinet ignored his investigation of a 1967 alleged Israeli war crime, he became a peace activist and leading proponent of an Israeli dialogue with the PLO. He condemned the Israeli military for seizing the West Bank, Gaza, Sinai and the Golan Heights, calling the war a "cynical campaign of territorial expansion". He was marginalized and shunned for his activism and call for a two-state solution. Palestinian activist Susan Abdulhawa has described Peled's father, who died in 1995, as "a man that many of us Palestinians could not figure out whether to love or hate" and whom "many notable Palestinians" nicknamed "Abu Salam" (Father of Peace).

Miko Peled followed his father's footsteps at first, joining Israel's Special Forces after high school and earning the red beret, but he soon grew to regret his decision. He surrendered his status as soon as he earned it, becoming a medic, and finally, disgusted by the 1982 Lebanon invasion, he buried his service pin in the dirt.
For more about Peled visit http://en.wikipedia.org/wiki/Miko_Peled
NOVUS ORDO HOMMARUM

Delaz

Quote from: risto on 18.05.2018, 13:54:10
Quote from: Delaz on 18.05.2018, 12:49:12

Totta kai Israel käyttää fosforia. Eiköhän Suomikin käytä.

Linkistä, jota et vissiin lukenut (korostukset allekirjoittaneen):

White phosphorous is a conventional weapon and "is not outlawed or banned by any convention." It is often used for illumination of wide areas and to create smoke in order to conceal troop movements and positions.  IDF officials have denied using white phosphorous anti-personnel weapons in Gaza.1

IDF on käyttäny, käyttää edelleen ja tulee jatkossakin käyttämään fosforia. Vaan ei siihen tarkoitukseen, mihin palestiinalaisten propaganda väittää.

Mitään pitäviä todisteita ei ole annettu siitä, että fosforilla oltaisiin ihmisiä kärytelty. Tämä ei tietenkään estä nimimerkkejä postaamasta tätäkin "tietoa" aina vaan ja uudestaan á la @Suomitar ja @Delaz
USA joutui myöntämään, että fosforia käytettiin syyttömien ihmisten tappamiseen Irakin Fallujahissa, vaikka ensin ei tätä haluttu myöntää. Fosfori on erittäin vaarallista, ja jossain puhuttiin että Fallujahin perintö on pahempi kuin Hiroshiman. No, ei tiedä, mutta USA:n liittolainen, Israel, käyttää samaa taktiikkaa kuin isoveli. Kuvat ja raportit fosforin uhreista ovat 'erittäin epämiellyttävia', ja fosforin käyttö on erittäin raukkamaista, varsinkin silloin kun sitä käytetään aseettomaan siviiliväestöön.

Jokainen aito nationalisti vastustaa Israelin ja Yhdysvaltojen kaltaisia internationalisteja.

Lasse

Asiaa tutkitaan:

UN votes to send war crimes investigators to Gaza
https://www.aljazeera.com/news/2018/05/votes-send-war-crimes-investigators-gaza-180518142752946.html
The United Nations' top human rights body has voted to send a team of international war crimes investigators to probe the deadly shootings of Gaza protesters by Israeli forces.

A resolution calling on the UN Human Rights Council to "urgently dispatch an independent, international commission of inquiry" was backed on Friday by 29 members.

The members - United States and Australia - voted against and 14 abstained.

Investigators must "investigate all alleged violations and abuses ... in the context of the military assaults on large scale civilian protests that began on 30 March 2018", the approved resolution said.

The commission of inquiry will be asked to produce a final report next March.
(jatkuu artikkelissa)

Aikas ikävän näköistä toimintaa soltuilta:

[tweet]997523270801985537[/tweet]
NOVUS ORDO HOMMARUM

Veikko

Quote from: Delaz on 18.05.2018, 16:45:30
--
Jokainen aito nationalisti vastustaa Israelin ja Yhdysvaltojen kaltaisia internationalisteja.

Tuo on yksinomaan sinun mielipiteesi ja määritelmäsi.

Väitän, että suurin osa aidoista nationalisteista, joihin minäkin luen itseni, ei varmasti ole samaa mieltä.

törö

Quote from: Karjala on 18.05.2018, 20:27:02
Yksi suurimmistä väärinkäsityksistä on että koko sekasotkussa kyse on maasta tai alueesta. Ei ole, kyse on uskonnosta, islamista. Asia selvenee jo reilusti kun tajuaa että ainoat asiast mitkä yhdistää arabimaita, on Islam (ja juutalaisviha). Silloin tällöin kuulee joidenkin arabien mainitsevan että Islam yhdistää. He tarkoittavat että ilman islamia he olisivat nopeasti toistensa kurkuissa. Juutalaisvihalla saadaan rivit suoriksi ja kansat tottelemaan. Ihmisiä asetetaan kysymyksen eteen, "et kai ole heidän puolella?".

Tuossa on se ongelma, etteivät arabit pidä palestiinalaisista. Huonot välit naapureihin kuuluvat sielä asiaan, mutta se koskee Israelia ja palestiinalaisia inhotaan ihan eri tavalla.

Al-Qaida brändin järjestöt haluavat päästä palestiinalaisista eroon ja ehkä sen takia Israel välillä avustaa niitä kulissien takana, koska se on pieni hinta siitä, ettei kaaos leviä omalle tontille.

ämpee

Quote from: Lasse on 19.05.2018, 01:05:10

Siinä käskytettiin paikalliseen tapaan huomaamaan kuka on pomo paikalla.
Ketään ei sentään suolistettu tai lyöty kiväärin perällä päähän.

Vastapuolen tapa käyttää lääkintähenkilöstöä vääriin tarkoituksiin ei paranna näitä tilanteita yhtään.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

ämpee

Quote from: törö on 19.05.2018, 05:01:45

Tuossa on se ongelma, etteivät arabit pidä palestiinalaisista.

Arabit eivät pidä arabeista, sillä samoja arabeja ne palestiinalaisetkin ovat.
Länsimaiset ihmiskäsitykset tuolla ovat heikkouden merkkejä.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

risto

Asiaa tutkitaan:

UN votes to send war crimes investigators to Gaza
https://www.aljazeera.com/news/2018/05/votes-send-war-crimes-investigators-gaza-180518142752946.html
The United Nations' top human rights body has voted to send a team of international war crimes investigators to probe the deadly shootings of Gaza protesters by Israeli forces.

A resolution calling on the UN Human Rights Council to "urgently dispatch an independent, international commission of inquiry" was backed on Friday by 29 members.

The members - United States and Australia - voted against and 14 abstained.

Investigators must "investigate all alleged violations and abuses ... in the context of the military assaults on large scale civilian protests that began on 30 March 2018", the approved resolution said.

The commission of inquiry will be asked to produce a final report next March.
(jatkuu artikkelissa)

Ymmärrätkö, miksi UNHRC on iso ja surullinen vitsi? Ymmärrätkö, että olet todennäköisesti syyllistynyt UNHRC:n mielestä ihmisoikeusrikkomukseen, jos et suhtaudu islamiin kunnioittavasti?

Lyhykäisyydessään muslimimaiden suuri lukumäärä ja tapa, jolla tuon marttakerhon jäsenet valitaan johtaa siihen, että kyseessä on kerho, jonka tarkoituksena on aina aika-ajoin tuomita Israelin toimet. Ja sulkea silmänsä Kiinan, Venäjän, Pohjois-Korean, Afrikan maiden ja ennen kaikkea kaikkien muslimimaiden räikeiltä ihmisoikeusrikkomuksilta. Kaiken huippuna ovat päättäneet, että eivät käsittele sharia-lain vastaista kritiikkiä.

Ihmisoikeuksien kanssa ko. puljulla ei ole mitään tekemistä, jollei pohjaksi oteta sitten Kairon "ihmisoikeusjulistusta".

[tweet]997523270801985537[/tweet]

Nihkeän näköinen suhtautuminen soltuilta siihen, että veijarit jotka sekuntia aiemmin ja vielä videonkin aikaan ovat olleet vihollisia raahataan pois. Ihan mielenkiintoista olisi nähdä koko video alusta lähtien, eikä vain tuota pätkää. Ammutun gazalaisen, todennäköisyyksien kannalta todennäköisimmin Hamasin sotilaan kannalta oli varmasti mukava, että soltut kuitenkin sallivat tämän kuljetuksen pois. Voisi olla aika monta vuotta Israelin vankiloissa edessä, jos IDF olisi puolestaan kuljettanut tämän no-go-zonella hiippailleen veijarin Israeliin.

Sotarikoksia en kyllä ymmärrä tuossa videolla näkeväni. Osaatko avata, mitä ne sotarikokset tuossa ovat? Lääkintämiehen epäily ei-lääkintämieheksi ja uhkailu? Kaikki ruma ja tyhmä käytös ei ole heti sotarikosta.

Lisätään vielä, että esimerkillistä toimintaa lääkintähenkilökunnalta.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

Delaz

Quote from: Veikko on 19.05.2018, 04:00:46
--

Väitän, että suurin osa aidoista nationalisteista, joihin minäkin luen itseni, ei varmasti ole samaa mieltä.
internationalismi on nationalismin vastakohta, tai ainakin vihollinen. Internationalistit kannattaa YK:ta, EU:ta, globaalia suvakismia, marxismia, monikulturalismia, poliittista korrektiutta ja muita nationalismille haitallisia asioita.

Veikko

Quote from: Delaz on 19.05.2018, 11:06:28
--

internationalismi on nationalismin vastakohta, tai ainakin vihollinen. Internationalistit kannattaa YK:ta, EU:ta, globaalia suvakismia, marxismia, monikulturalismia, poliittista korrektiutta ja muita nationalismille haitallisia asioita.

Karkeasti ottaen asia on näin. Tässä suhteessa olen kanssasi samaa mieltä.

risto

Quote from: Delaz on 19.05.2018, 11:06:28
--

Jeps. Ja internationalisti voi kannattaa myös natsismia, valkonationalismia ja muita nationalismille haitallisia ja vastakkaisia asioita.

Israel on kuitenkin kansallisvaltiona jokaisen aidon nationalistin sympatian kohteena. Kuten on myös ne palestiinalaiset, jotka aidosti havittelevat Palestiinan valtiota.

Israelin perustivat nationalistit, joiden nationalistisen suuntauksen nimi oli siionismi.

Tuohon aikaan ei vielä ollut palestiinalaista nationalismia, mutta oli toki pan-arabialainen nationalismi. Toki tässä voidaan nähdä internationalistisia piirteitä, mutta tuon alueen arabit voidaan pitkälti nähdä yhden kansan edustajiksi.

Lumiukko Jeti

Quote from: risto on 19.05.2018, 11:32:22

Israelin perustivat nationalistit, joiden nationalistisen suuntauksen nimi oli siionismi.

Ja Suomea ei olisi ilman nationalisteja joiden suuntauksen nimi oli fennomaanit. Ymmärrän äärivasemmiston mielipahan niin fennomaaneja kuin sionistejakin kohtaan koska nationalismi mutta sitä en ymmärrä että monet ns. isänmaallisetkin vinkuu sionismista kuin se olisi syöpää. Eihän se toki suomalaisille kauheasti kuulu mutta aatehistoriallisessa kehyksessä fennomaaneilla ja sionisteilla ei isoa eroa ole.
"Suomi tarvitsee sekä jatkuvaa työperusteista maahanmuuttoa että vapaan liikkuvuuden tuomaa moninaisuutta. "
- Vihreiden tavoiteohjelma 2014-2019