News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Muutos 2011:n eduskuntavaaliehdokkaat 2011

Started by Antti Tulonen, 21.11.2010, 15:41:29

Previous topic - Next topic

Punaniska

Quote from: Tapio Arjo on 22.11.2010, 13:21:17
Haluat siis entisen menon jatkuvan?

En, mutta olen mielestäni pätevä arvioimaan, kenestä on oikeasti vanhan menon haastajaksi. Se, olenko oikeasti pätevä, on toinen asia, mutta kukaan ei voi päätellä, kuin oman kokemuspohjansa kautta.

Voin em. tatsilla julistaa, että Helsingistä esim. Eerikäinen tai Hankamäki heiluttaisivat politiikan apinahäkkiä voimiensa mukaan, koska molemmat ovat menneet sen tietyn rajan ulkopuolelle.

Sen rajan, jonka jälkeen henkilökohtainen kunnianhimo ei sanele juuri missään olosuhteissa päätöksiä ja ratkaisuja.

Uskon, että asianosaiset -jos sattuvat tämän lukemaan- ymmärtävät pointtini.

Eiköhän tämä riitä. Mites se thuurs?
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Rise

Kaiken se estää.

Turkulaine

Quote from: Tapio Arjo on 22.11.2010, 18:41:01Me puhumme asioista, eikä meille ole tärkeää kuka saa muutoksen aikaan.

Tämä on todella hieno juttu periaatteen tasolla. Lisäksi uskon käytännön kannalta, että monen ihmisen näköinen liike saa helpommin monta ihmistä taakseen.

Yksi ihminen, jonka en ikimaailmassa olisi uskonut voivan äänestää kämyä, juuri kertoi minulle äänestävänsä Jiriä keväällä. Tuolla on varmasti paljon muitakin potentiaalisia oikeusvaltiosta ja maahanmuutosta huolestuneita ihmisiä, jotka kaipaavat muutosta ilman sen kummempia kiristyksiä siviiliyhteiskuntaan. Sellaisia, joille ajatukset hipin pamputtamisesta ja homojen kuriin laittamisesta ovat juuri niitä stereotypioita, jotka estävät harkitsemasta maahanmuuttokriittistä vaihtoehtoa.

Ihmettelen suuresti niitä kiukuttelijoita, joiden mukaan Jirin puheenjohtajuus jotenkin estää menestyksen. Ilmeisesti he ovat jonkinlaisia provokaattoreita ja epäsovun lietsojia. Mäenpään ja vastaavien linjaa on yritetty jo jotain 20 vuotta, eikä siitä ole ollut pelastajaksi. Valtaosalla tavallisista suomalaisista on aika pehmeät arvot ja heillekin soisi tarjoiltavan poliittista vaihtoehtoa.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Rankkuri

Quote from: Jussi Halla-aho on 22.11.2010, 14:37:49
Korostettakoon, että nyt en puhu Papinniemestä.
Jep, koska Hallikaista ei huolittu PS:n listalle, lähti kaveri Muutokseen.

Pasi Hallikainen

Mun täytyy kyllä sanoa että näin jälkeenpäin tunnen löytäneeni poliittisen kotini Muutoksesta! Persut ovat luisumassa samaksi sakiksi muiden "vanhojen" puolueiden joukkoon. Soinilla on menestys noussut päähän ja hännystelijät pärjää ellei joku loikkari tule ja vie paikkaasi! Ihmettelen (enkä ole tässä yksin) mikä siinä on, että soinin porukoissa täytyy olla näitä muualta tulleita johtavissa asemissa. Putkonen (sdp) vaalipäälikkö tuli hommiin kesällä 2010. Simon Elo (KD) nuorten puheenjohtajaksi n. vuoden jäsenyyden jälkeen. Pietari jääskeläinen (kok kepu vihr) kansanedustaja ja uudenmaanpiirin puheenjohtaja. Uusipaavlniemi suoraan kansanedustaja ehdokkaaksi! Puoluehallitus on munaton kumileimasin. Soini päättää ehdokkaat diktatuurimaisesti. Tässä esimerkkejä persujen "demokratiasta" ja omiin luottamisesta! Muutos taitaa olla ensimmäinen demokraattinen puolue ever.
Pasi Hallikainen

ps. saako tota nikkiä muutettua mitenkään???

herra 4x

Quote from: elpaso on 22.11.2010, 19:49:25
Mun täytyy kyllä sanoa että näin jälkeenpäin tunnen löytäneeni poliittisen kotini Muutoksesta! Persut ovat luisumassa samaksi sakiksi muiden "vanhojen" puolueiden joukkoon. Soinilla on menestys noussut päähän ja hännystelijät pärjää ellei joku loikkari tule ja vie paikkaasi! Ihmettelen (enkä ole tässä yksin) mikä siinä on, että soinin porukoissa täytyy olla näitä muualta tulleita johtavissa asemissa. Putkonen (sdp) vaalipäälikkö tuli hommiin kesällä 2010. Simon Elo (KD) nuorten puheenjohtajaksi n. vuoden jäsenyyden jälkeen. Pietari jääskeläinen (kok kepu vihr) kansanedustaja ja uudenmaanpiirin puheenjohtaja. Uusipaavlniemi suoraan kansanedustaja ehdokkaaksi! Puoluehallitus on munaton kumileimasin. Soini päättää ehdokkaat diktatuurimaisesti. Tässä esimerkkejä persujen "demokratiasta" ja omiin luottamisesta! Muutos taitaa olla ensimmäinen demokraattinen puolue ever.
Pasi Hallikainen

ps. saako tota nikkiä muutettua mitenkään???

Näitä muutaman  postauksen kirjoittajia nousee näinä aikoina kuin tatteja Lumikin häissä. Vinkiksi vain että Soinin mollaus on jo pois muodista. Eikä muuten auta Muutoksenkaan asiaa pätkääkään.
Rakkaudesta lajiin.

Ant.

Homma is the new black.

Kalevi Soilander

Quote from: tietotyöläinen on 21.11.2010, 17:27:31
Quote from: Teemu Lavikka on 21.11.2010, 16:55:22
Markun vaaliohjelma: http://markkupapinniemi.kokoomus.info/ohjelma/

Asiahan ei minulle kuulu, mutta tuo kokoomus tuossa urlissa aiheuttaa hämmennystä.

Papinniemi vaikuttaa mitä mainiommalta ehdokkaalta.

Markku on muuten juuri saanut tuosta urlista kokoomuksen pois, se on nyt http://markkupapinniemi.nettisivut.fi/.

Joka niemeen, notkohon saarelmaan VOK:in tahtoisin nostattaa!

Jussi Halla-aho

Quote from: elpaso on 22.11.2010, 19:49:25
Ihmettelen (enkä ole tässä yksin) mikä siinä on, että soinin porukoissa täytyy olla näitä muualta tulleita johtavissa asemissa. Putkonen (sdp) vaalipäälikkö tuli hommiin kesällä 2010. Simon Elo (KD) nuorten puheenjohtajaksi n. vuoden jäsenyyden jälkeen. Pietari jääskeläinen (kok kepu vihr) kansanedustaja ja uudenmaanpiirin puheenjohtaja. Uusipaavlniemi suoraan kansanedustaja ehdokkaaksi!

Ehkäpä ne näytöt painavat enemmän kuin jäsenyysvuodet. Näinhän sen pitääkin olla.

Onko sinulla jokin oma teoria siitä, miksi Uudenmaan piiri ei huolinut sinua ehdokkaaksi? Olisin vilpittömän kiinnostunut kuulemaan.

Puoluehallitus on munaton kumileimasin. Soini päättää ehdokkaat diktatuurimaisesti.

Höpsis. Piirit asettavat ehdokkaansa aivan itsenäisesti.

Tässä esimerkkejä persujen "demokratiasta" ja omiin luottamisesta!

Entä jos ne "omat" eivät ole luottamuksen arvoisia?
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

IDA

Quote from: Jussi Halla-aho on 23.11.2010, 00:10:31
Höpsis. Piirit asettavat ehdokkaansa aivan itsenäisesti.

Vahvistan tämän. Muistaakseni puolueella on eräänlainen veto-oikeus kolmeen ehdokkaaseen, mutta ainakaan täällä moisesta ei ole ollut edes puhetta. Simon Elon taas valitsivat nuoret itse ja Uusipaavalniemi on istuvana kansanedustajana poikkeustapaus, joka menisi vielä tuon puolueen määräämien ehdokkaiden rajoihin. Putkonen taas on käsittääkseni palkattu vaalipäällikkö. Se on tavallaan parempikin tulla sellaiseen ulkopuolelta.

Pasi Hallikainen

Onko sinulla jokin oma teoria siitä, miksi Uudenmaan piiri ei huolinut sinua ehdokkaaksi? Olisin vilpittömän kiinnostunut kuulemaan.

En tiedä teoriasta, mutta eräiden henkilöiden pelko läpimenosta lienee suurin syy. Toisena se että olin kriittinen monista piirintoimista. Uudenmaanpiiriä kun hallitsee vantaa. Kolmas syy oli pyrkiminen puoluehallitukseen, ohi pietarin. Tästä syystä erästä espoolaistakin yritettiin kammeta ehdokkuudesta pois. Myös paikallisosaston kepu/demari/ takinkääntäjä henkilöt peippasivat minut pelistä pois!
Lähtöäni myös vauhditti puolueessa ja sen järjestöissä toteutettavat sääntömuutokset, jotka muuttavat ps:n samanlaiseksi harvainvaltaiseksi (lue soini) kuin muutkin vanhat puolueet ovat.
En myöskään koe mitenkään suoraselkäiseksi soinin tapaa olla vastaamatta puheluihini, soittopyyntöihini, tekstiviesteihini tai sähköposteihini asian selvittämiseksi.
Mutta niinkuin olen sanonut, yhtään ei ota pattiin vaikka puolue vaihtuikin!

Pasi Hallikainen

ps. joka ei vieläkään osaa vaihtaa nikkiä omanimiseksi...

Pasi Hallikainen

Vastaan vielä tuohon piirit valitsevat ehdokkaat itsenäisesti kommenttiin.

Puoluehallitus vahvistaa kaikki valinnat ja heillä on säännön mukaan oikeus vaihtaa 20% ehdokkaista! Tosin tässä persu tapauksessa soini on ottanut yksinoikeuden päättää ko. asiasta! Tämä tieto on peräisin hallituksen jäseneltä!

Olin sentään lähes kaksi vuotta uudenmaanpiiri toimikunnassa ja käytännössä piiri vain siunasi paikallistason päätökset. Silti valitsematta jäi muutama hyvä halukas ehdokas. Sen parempi mitä nimettömämmät ehdokkaat tulivat valituiksi, jotta viherpelle pyrkyri jääskeläinen tulisi varmemmin valituksi. 2007:n vaaleihin sentään piiritoimikunta sentään haastatteli suurimman osan ehdokaskokelaista. Silloin soini jo puolittain lupasi minulle ehdokkuuden, mutta eräs heikki tala tuli ja meni ohi. Ajattelin silloin tuoreena persuna, että seuraavissa vaaleissa sitten, mutta kuinkas kävikään...

PH.

Miniluv

Ei niitä nikkejä itse voi vaihdella... ;)
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Kaustinen

Quote from: Pasi Hallikainen on 23.11.2010, 00:38:55

En tiedä teoriasta, mutta eräiden henkilöiden pelko läpimenosta lienee suurin syy. Toisena se että olin kriittinen monista piirintoimista. Uudenmaanpiiriä kun hallitsee vantaa. Kolmas syy oli pyrkiminen puoluehallitukseen, ohi pietarin. Tästä syystä erästä espoolaistakin yritettiin kammeta ehdokkuudesta pois. Myös paikallisosaston kepu/demari/ takinkääntäjä henkilöt peippasivat minut pelistä pois!
Lähtöäni myös vauhditti puolueessa ja sen järjestöissä toteutettavat sääntömuutokset, jotka muuttavat ps:n samanlaiseksi harvainvaltaiseksi (lue soini) kuin muutkin vanhat puolueet ovat.
En myöskään koe mitenkään suoraselkäiseksi soinin tapaa olla vastaamatta puheluihini, soittopyyntöihini, tekstiviesteihini tai sähköposteihini asian selvittämiseksi.
Mutta niinkuin olen sanonut, yhtään ei ota pattiin vaikka puolue vaihtuikin!

Pasi Hallikainen

ps. joka ei vieläkään osaa vaihtaa nikkiä omanimiseksi...

Täytyypä oikein onnitella Muutospuoluetta hienosta kaappauksesta.  :)

Kohteliaana miehenä onnittelen myös Uudenmaan Perussuomalaisia.

Oami

Quote from: IDA on 23.11.2010, 00:29:40
Vahvistan tämän. Muistaakseni puolueella on eräänlainen veto-oikeus kolmeen ehdokkaaseen, mutta ainakaan täällä moisesta ei ole ollut edes puhetta.

Tarkkaan ottaen puolueella on veto-oikeus neljäsosaan ehdokkaista, Kymen piirissähän tämä tarkoittaa kolmea. Uudellamaalla se tarkoittaa useampaa. Tämä veto-oikeus ei ole mikään persujen juttu vaan tulee vaalilaista. (On totta että en itse siitä erityisesti pidä.)
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Jussi Halla-aho

Quote from: Pasi Hallikainen on 23.11.2010, 00:38:55
En tiedä teoriasta, mutta eräiden henkilöiden pelko läpimenosta lienee suurin syy.

Yhtä vilpittömän kiinnostunut olisin kuulemaan, mikä tekisi läpimenostasi erityisen todennäköisen ja näin ollen jotakuta pelottavan skenaarion.

QuoteSen parempi mitä nimettömämmät ehdokkaat tulivat valituiksi, jotta viherpelle pyrkyri jääskeläinen tulisi varmemmin valituksi.

Jos taustalla on Jääskeläisen kepulointi ja varmistelu (kuten oletat), miksi Uudeltamaalta ei sitten pelattu ulos esim. Teemu Lahtista, Johannes Niemistä, Riikka Slunga-Poutsaloa, Heta Lähteenaroa tai Pasi Salosta, jotka kaikki ovat aiemmissa vaaleissa saaneet sinua enemmän ääniä ja jotka tämän valossa ovat suurempia uhkia Jääskeläisen eduskuntapaikalle kuin sinä?
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Simon Elo

Quote from: Pasi Hallikainen on 22.11.2010, 19:49:25Simon Elo (KD) nuorten puheenjohtajaksi n. vuoden jäsenyyden jälkeen.

Nyt kun minusta puhutaan Muutoksen ketjussa, on kai syytä osallistua keskusteluun. Eikö ole sinun logiikallasi väärin, että Muutoksen "omat" valitsivat kaltaisesi muualta tulleen suoraan eduskuntavaaliehdokkaaksi?

Väittämäsi "pelko läpimenosta" on toki kaunis fantasia, mutta kaukana todellisuudesta. Happamia ovat, sanoi kettu pihlajanmarjoista.

Toivon että Muutos ymmärtää olla lähtemättä mukaan tällaiseen loanheittoon.

Oami

Quote from: Simon Elo on 23.11.2010, 15:03:19
Toivon että Muutos ymmärtää olla lähtemättä mukaan tällaiseen loanheittoon.

Aina hyvä toive. Tai tapeltais edes niitä vastaan jotka ovat isoin uhka maalle. Lienemme yhtä mieltä siitä, että persut ja muutos eivät kumpikaan ole niiden isoimpien joukossa.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Pasi Hallikainen

En osaa lainata mutta tässä yksi syy miksi oletan saavani enemmän ääniä kuin suurinosa persujen uudenmaan ehdokkaista:
http://www.s-osuuskauppavaalit.fi/hok-elanto/fi_FI/aanestyksen_tulokset/_files/12204260750006914/default/EHDOKASLISTOITTAIN.pdf
Sieltä vaan katsotte ehdokaslista B, eipä taida olla näistä nykyisistä ehdokkaista monikaan minun edellä. Se mihin perustat että mainitsemasi henkilöt ovat saaneet enemmän ääniä kuin minä toivoisin pientä perustetta. Ainoat vaalit joissa olen ollut ehdokkaana näiden henkilöiden kanssa olivat viime kuntavaalit. En pidä niitä vertailukelpoisina kohdallani, koska monet kannattajistani asuvat muualla kuin Järvenpäässä. Olen entisten ammattieni ja harrastuksieni takia tunnetumpi ympäri etelä suomea, kuin moni teistä uskookaan. Uskoisin myös saavani paljon ääniä nukkuvien puolueelta!
Lopetan nyt tästä aiheesta kirjoittamisen, koska olen tuonut OMAN mielipiteeni asioista esille ja tämä jatkuva vatvominen on loputon suo johon ei tule loppua

PH

Tuija

Quote from: Simon Elo on 23.11.2010, 15:03:19
Quote from: Pasi Hallikainen on 22.11.2010, 19:49:25Simon Elo (KD) nuorten puheenjohtajaksi n. vuoden jäsenyyden jälkeen.

Nyt kun minusta puhutaan Muutoksen ketjussa, on kai syytä osallistua keskusteluun.

Tämä nyt on off topic, mutta minulle oli yllätys tässä ketjussa lukea, että olet aiemmin toiminut Kristillisdemokraateissa. Saanko kysyä, että miksi olet vaihtanut kristillisistä Perussuomalaisiin?

IDA

Quote from: Tuija on 23.11.2010, 20:04:18
Tämä nyt on off topic, mutta minulle oli yllätys tässä ketjussa lukea, että olet aiemmin toiminut Kristillisdemokraateissa. Saanko kysyä, että miksi olet vaihtanut kristillisistä Perussuomalaisiin?

En oo Simon, mutta:

http://hommaforum.org/index.php/topic,13983.0.html

Tuija

Kiitos IDA, asia selvisi. Minä diggaan Kristillisdemokraatteja nimenomaan heidän perhepolitiikkansa takia. Se on itselleni paljon tärkeämpi asia kuin maahanmuutto tai puhumattakaan pakkoruotsi (johtunee siitä, kun itselleni ruotsin opiskelu on aina ollut kerrassaan mielekästä), mutta koska Perussuomalaisilla on niin paljon hyvää asiaa myös ja he ovat nyt hurjassa nousussa, haluan omalla äänelläni auttaa Timo Soinia kaatamaan sen karhun, hänen omaa kielikuvaansa käyttääkseni, jotta kolmen suuren puolueen valta saadaan järkytettyä. Palaan ehkä vaalien jälkeen sitten enemmän KD:n leiriin.

Mutta tässä ketjussa pitäisi puhua tietysti Muutoksen ehdokkaista. Listaa katseltuani ehdokkaista ainakin Kirsikka Kelloniemen ajatuksiin olen tutustunut Muslimielämää-ohjelman myötä. Muutoslistan porukka on taatusti fiksua ja hyvää ehdokasainesta, mutta valitettavasti tulen hieman haikeaksi, kun muutosnuivien lista on kuitenkin eri kuin PS-nuivien lista ja näin ollen sotaan ollaan lähdössä vaunuilla, jonka pyörät ovat eriparia. Listaa katsellessa tajuaa sen konkreettisesti, että samoin ajattelevien kansalaisten ääniä on hamuamassa kaksi eri leiriä. :(

Poistun tästä valittamasta ja latistamasta tunnelmaa ja toivotan Muutokselle onnea ja menestystä, mutta menestystä vain sillä ehdolla, että se ei ole pois Perussuomalaisten menestyksestä. ;)

Equus Asinus

Mitkä ovat Muutos 2011 puolueen tavoitteet kevään eduskuntavaaleissa?

Juttelin Mäki-ketelän kanssa silloin, kun puoluetta perustettiin
ja hän piti 6-8 edustajan läpimenoa realistisena.

Miniluv

Leino kertoo tavoitteen haastattelussa. Linkki on etusivulla.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Homma Admin