News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2008-12-18 Me Naiset: Umayya Abu-Hanna ja adoptio

Started by Ullanlinna, 18.12.2008, 11:50:59

Previous topic - Next topic

Ullanlinna

Lainaus pitkästä haastattelusta jossa Umayya puhuu adoptiotyttärestään:

"...musta tyttö on Suomessa yhä eksoottinen. Vaikka täällä puhutaan monikulttuurisuudesta, ei oikeasti ymmärretä, ettei kyse ole vain kivasta lisäväristä kadulla vaan vallan uudelleen jaosta. Nyt suomalaisten monikulttuurisuus on vähän sama kuin Venäjän demokratia."

Spesialisti

Jos tuntuu, että verenpaine pääsee turhan alhaiseksi niin kannattaa Googlettaa juttuja Abu-Hannasta.

Deus Ex

Kumma juttu. Oon aina pitänyt Umayaa kohtuullisen järkevänä. Ilmeisesti oon onnistunut välttämää törmäämästä pahimpiin töräytyksiin.
Pohjoisen taivaan alla kituutteli köyhä kansa. Rikkailta lainaamalla toteutti toiveitansa.

Roope

Tuon lainauksen voi ymmärtää monella tavalla. Kuten Venäjän demokratiassa, myös suomalaisessa mediassa joillakin on monikulttuurisuuden monopoli. Jotkut siis sanelevat mitä oikea monikulttuuri on. Yleensä se määritellään väriksi.

Basaari-ohjelman tuottaja Elina Paloheimo on varmaan yksi tällainen monikultturismin oligarkki. Monitori-lehden haastattelussa hän kehui Kwania ja Bomfunk MC'siä, koska niissä on "vähemmistökulttuurin edustajia". Eli sitä väriä. "Mediassa he näkyvät ja ovat siten tehokkaita monikulttuurisuuslähettiläitä."

Mitäpä me valjuista valkonaamoista kuten Wigwamin Jim Pembroke tai Flaming Sideburnsin Eduardo Martinez. He eivät ole lähettiläitä.

En ole varma mitä Abu-Hanna tuolla sanomisellaan oikeastaan tarkoitti. Mutta suomalaisen monikulttuurisuuden vallan uudelleenjakoa haluan minäkin.

PS. Samaisen Monitori-lehden jutusta:
Quote"Jos uutistenlukijaksi palkataan tummaihoinen henkilö tuomaan "väriä" mediaan, en halua lisää väriä mediaan", sanoo toimittaja Umayya Abu-Hanna mm. MoniTorin 4/01 mediareportaasissa.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

ekto

Tein niin kuin nimimerkillä "Specialisti" kehotti, ja koitin googlettaa kyseistä henkilöä. Miteen erityisen kummallista en huomannut, mutta eräs kommentti sattui silmääni.

Luin eilen sivustoa jonne oli koottu erilaisia juttuja koraanista. Eräs niistä oli missä Muhamed (ilmeisesti yli 50 vuotias) oli kolme vuotta odottanut että hänen nyt 9-vuotias vaimo olisi sukukypsä, ja he voisivat "täydentää" suhdettaan.

Sitten huomasin tämän saman uskonnon edustajan kommentoivan erästä taulua,

"Tuo valkopartainen, mekkopukuinen mies oli minusta ensi näkemältä kuin joku irstas saudiäijä"

"Minua todella ahdisti, mikseivät ihmiset järkyttyneet taulusta, jossa vanhus yrittää raiskata teinitytön."

;D

junakohtaus

Kröh, Abu-Hanna kylläkään ei ole muslimi vaan kristitty ja käsittääkseni sangen maallistunut sellainen. Ei siis muslimi, alkujaan Libanonin kristittyjä.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

ekto

Olisi siis pitänyt googlettaa enemmän... Kuva ja asiayhteys jossa hänesta puhuttiin sai minut luulemaan häntä muslimiksi. Nyt kun asiaa mietin, niin kuvassa näkyy kyllä hänen kasvonsa. Vai onko niin, että sisätiloissa sen huivin saa ottaa pois? Täytyy lukea lisää sitä sääntökirjaa...

kuva:
(http://www.ylioppilaslehti.fi/kuvat/2001/Abu-Hanna.jpg)

junakohtaus

Öö tota mitään yhtä yhtenäistä huivikäytäntöä ei islamissa ole. Itse asiassa nykyinen tapa pitää aika normeja kuteita ja lisäksi huivia on kai syntyisin jostain 70-luvulta ja liittyy Libanonin sisäpoliittisiin vääntöihin alunperin.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

lokaali

#8
Quote from: Ullanlinna on 18.12.2008, 11:50:59
Lainaus pitkästä haastattelusta jossa Umayya puhuu adoptiotyttärestään:

"...musta tyttö on Suomessa yhä eksoottinen. Vaikka täällä puhutaan monikulttuurisuudesta, ei oikeasti ymmärretä, ettei kyse ole vain kivasta lisäväristä kadulla vaan vallan uudelleen jaosta. Nyt suomalaisten monikulttuurisuus on vähän sama kuin Venäjän demokratia."
Luin juuri tuon jutun ja assosioin sen oikeasti vallan uudelleenjakamiseksi enkä vallaksi määritellä monikulttuurisuus. Tulkitsen tätä nyt kärjistetysti omasta näkökulmastani.

En tiedä mitä Umayya tuossa tarkoitti vallan uudelleenjakamisella mutta minulla se yhdistyi vallan siirtämiseksi etniseltä kantaväestöltä monikulttuurisuuden kannattajille ja etnisille vähemmistöille. Positiivisen erikoiskohtelun (suosiminen, kiintiöt, painostus jne.) avulla vaikutetaan opinnoissa, koulutuksessa, rekrytoinnissa, sosiaalituissa, järjestöjen avustuksissa, yritystuissa, virkamiehistössä, poliittisissa paikoissa, puoluesuhteissa, valtiosuhteissa, kansainvälisessä poliitiikassa ja listaa voisi jatkaa pitkään. Monia listan kohtia voisi käsitellä omina viestisäikeinään.

Monikulttuurisuus tuntuu olevan väistämätöntä, koska se on lyömässä itsensä lävitse kaikissa merkittävissä demokratioissa. Tähän liittyy myös muita meemejä kuten globaalisuus, kansallisaatteiden vieroksuminen ja EU:n liittovaltiokehitys. Tässä yhteydessä valta jakaantuu uudelleen ja valtaa haluavia riittää poliitikoissa. Poliitikot jakavat valtaa edelleen ja he jakavat myös ennen kaikkea rahaa. Jos haluaa mukaan tähän uudelleenjakoon, niin pitää olla mukana toteuttamassa sitä. Jos vastustaa tätä kehitystä, niin otsaan lyödään pysyvä rasistileima ja ei saa rahaa eikä valtaa.

Vaikuttaa siltä, että valta tulee yhä vähemmän perustuslain mukaisesti Suomen kansalta ja yhä enemmän aivan toisenlaisten pelisääntöjen mukaisesti. Jos Suomen kansa sallii tämän, niin valta siirtyy pois kantasuomalaisilta, pysyvästi.
Paikallinen ongelmanratkaisu kunniaan!