News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Monikultturismia edistävät järjestöt boikottiin

Started by Aurelius, 24.03.2009, 14:58:23

Previous topic - Next topic

Aurelius

Useissa ketjussa, kuten Pakolaisneuvonta haluaa pysytellä piilossa on jonkin verran pöyhitty sitä sotkuista vyyhtiä, jonka erilaiset ihmisoikeuksen nimissä toimivat 'kansalaisjärjestöt' muodostavat. Yhä selvemmäksi on käynyt, että monien perinteikkäiden hyväntekeväisyysjärjestöjen ja yleishyödyllisten yhdistysten nimen alla ajetaan erilaisia monikulttuuristamishankkeita. SPR:n Rasisminvastainen viikko ja Yhteisvastuukeräys uusimpina esimerkkeinä.

Vihreästi ajattelevien tahojen parissa on iät ajat pidetty listoja epäeettisesti toimivista yrityksistä. Vaimollakin on aikoinaan ollut lompakossa kortti, josta on voinut tarkistaa, minkä yhtiöiden tuotteita ei tule ostaa ja minkä tuotemerkkien alle näitä on kaupan hyllyssä piilotettu.

Minulle on moraalinen kysymys olla tukematta epäeettistä toimintaa harjoittavia järjestöjä. Se, että monikultturismia harjoitetaan sellaisten kunniallisten järjestöjen kuin SPR:n, Marttojen ja Yhteisvastuukeräyksen 'peitenimien' alla tekee vaikeaksi hahmottaa, mille järjestöille vielä uskaltaa antaa tukea.

Noista vihreän liikkeen korteista tule mieleeni ajatus, että olisi hieno juttu jos homma voisi pitää vastaavanlaista listaa, josta selviäisi, mitkä järjestöt toimivat monikultturismin levittämisen alustoina. Epäeettiselle sumuttamiselle pitäisi laittaa stoppi.

Minulla ei ole resursseja toteuttaa ideaa, mutta kuvittelisin, että jonkinlainen homma-wiki, jonka tietoja käyttäjät voisivat täydentää voisi mainiosti palvella asiaa.

Prioria

Parhaimmillaan (absurdeimmillaan?) järjestöt kaatuvat omiin normeihinsa. Näin kävi Britanniassa, jossa suurin pakolaisten etuja ajava NGO sai vasta syytteen rasismista ja "uhriuttamisesta".

Kansalaisen aktiivista roolia on yhä vaikeampaa toteuttaa: miten normaalilla työssä käyvällä, yhteiskunnasta ym. kiinnostuneella ihmisellä on aikaa ja energiaa selvittää kaikkien järjestöjen mahdolliset "väärät" taustat, rahoitussuhteet, vastuuvelvollisuudet, motiiveista puhumattakaan. Henk.koht. olen saavuttanut suuret säästöt viime vuosina, kun olen jättänyt moninaisia jäsenmaksuja maksamatta – mutta kurjaltahan se tuntuu, kun on vuosikausia mielestään tukenut hyvää ja oikeamielistä, ja sitten taustalta paljastuukin petkutusta ja kansalaiseliittibyrokratian metkuja. En usko, että monikulttuurisuusteema on tässä edes pahimmasta päästä.

Vaihtoehdoiksi jäänevät luottamus edustukselliseen demokratiaan tai – vain itseensä!

Viljami

Minä en anna rahaa muille, kuin sotaveteraaneille. Periaatteessa sekin on väärin, koska kyllä valtion, eli meidän, tulisi kustantaa heille säädyllinen loppuelämä ilman rahankeräyksiäkin.

Toimin päihdehuollon ohjaajana. Tästä on seurannut, että olen saanut mahdollisuuden auttaa hädänalaisia konkreettisesti. Lahjoitan kaikki ehjät vaatteeni, joita itse en enää käytä joko "omalle" laitokselle, tai kaupungin muihin päihdehuollon yksiköihin. Kerään myös tuttavilta ja sukulaisilta vanhoja vaatteita. Tulevat taatusti tarpeeseen ja menevät juuri niille, joille on tarkoitettukin. Eikä raha liiku kumpaankaan suuntaan, toisin kuin pelastusarmeijan kirpputoreilla, esimerkiksi.

Tässä nyt tällainen esimerkki. Jos joku sai kimmokkeen, voi aina soittaa johonkin laitokseen ja tarjota vaikka vaatteita, kirjoja tai muuta perustarviketta, jota ei itse tarvitse. Yleensä ainoat kriteerit ovat, että kaiken pitää olla ehjää ja puhdasta, iästä tai väreistä viis.
For thirty years, Germans lectured Ukrainians about fascism. When fascism actually arrived, Germans funded it, and Ukrainians died fighting it - Timothy. D. Snyder

MW

Quote from: Viljami on 24.03.2009, 20:09:30
Minä en anna rahaa muille, kuin sotaveteraaneille. Periaatteessa sekin on väärin, koska kyllä valtion, eli meidän, tulisi kustantaa heille säädyllinen loppuelämä ilman rahankeräyksiäkin.

Sama. Veteraaneille on selkeitä rahalahjoituksia lähtenyt, hommaan^^^ on uhrattu vähän aktiivisuutta ja ostoksia. Veteraanijärjestötkin ovat onnistuneet herättämään hienoisia epäluuloja, silloin tällöin, mutta niin kauan kuin veteraaneja hengissä on, se on vaan kestettävä.

M.

Olisiko mahdollista, että Homman etusivulle alettaisiin koota luetteloa mokuttavista järjestöistä?

Martel

Quote from: Aurelius on 24.03.2009, 14:58:23Se, että monikultturismia harjoitetaan sellaisten kunniallisten järjestöjen kuin SPR:n, Marttojen ja Yhteisvastuukeräyksen 'peitenimien' alla tekee vaikeaksi hahmottaa, mille järjestöille vielä uskaltaa antaa tukea.

Nuo eivät ole kunniallisia järjestöjä, vaan ennntisiä kunniallisia järjestöjä. SPR alkaa lähestyä übermokuttajan arvonimeä. Marttojen kunnianmenetys minulla jäi huomaamatta - liittyikö se tähän Marttahotelli-juttuun? Eikös hotellin omistajana ollut joku muu, yksityinen firma?

Itse hyväksyn kv-toiminnan, kuten tällaisen http://www.martat.fi/kansainvalinen_toiminta/ mutta SPR:n harjoittama pakolaisbisnes saa otsasuonet pullistumaan.

Kazakstan

Kannatan ketjun aloittajan ajatusta, jos kiinnostuneita löytyy.

Sivukommenttina todettakoon, että itse harrastan nykyisin vain luontoon kohdistuvaa hyväntekeväisyyttä. Olen lahjonut ainakin Luonnonperintösäätiötä ja Korkeasaaren Ystävät ry:tä. Itsekin suhtaudun skeptisesti sotaveteraani-instituutioon, mutta siitä voimme ehkä keskustella jossakin muualla.

Esa N.

Quote from: M. on 24.03.2009, 20:22:12
Olisiko mahdollista, että Homman etusivulle alettaisiin koota luetteloa mokuttavista järjestöistä?

Hyvä idea. Joku kuka sillon jossain ketjussa selvitti tätä demla-kytkeytymistä järjestöissä voisi tehdä luettelon yhdistyksistä, jotka toimivat mokubisneksessä.

Saataisiin selkeä musta lista niistä, joita boikotoida. Ja tietty hyvä lista mitä masinoida eteenpäin.
There's too many men, too many people making too many problems..

Jos Suomi nähdään maana, josta saa turvapaikan tai on helppo oleskella, se voidaan nähdä vetovoimatekijänä. - Astrid Thors 25.02.2009

Sikanez

Eiköhän 1800 foorumille rekisteröidystä löydy monien yhdistysten jäseniä. Jokainen voisi tarkistaa omien yhdistystensä säännöistä, toimintasuunitelmista tai -kertomuksista onko siellä mainittu "rasismin vastutaminen". Muita avainsanoja ei tule nyt mieleeni, mutta ehdotelkaa. Sitten vaan ilmiantamaan järjestöjä.
"Ei ole olemassa syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja." - Josef Stalin

Maltillinen

Quote from: MW on 24.03.2009, 20:20:43

Sama. Veteraaneille on selkeitä rahalahjoituksia lähtenyt, hommaan^^^ on uhrattu vähän aktiivisuutta ja ostoksia. Veteraanijärjestötkin ovat onnistuneet herättämään hienoisia epäluuloja, silloin tällöin, mutta niin kauan kuin veteraaneja hengissä on, se on vaan kestettävä.

Tämäkin on vähän epämääräinen tukemisen kohde, nimittäin veteraaneja ei ole enää montaa, ja jäljellä olevienkin odotettavissa oleva elinikä on max 10v. Veteraanijärjestöillä sen sijaan on valtavasti omaisuutta, kiinteistöjä, lepoloita, yms. Mitä kaikille noille tapahtuu, kun veteraanit ovat poissa?

Pelkona onkin että seuraavat lepokeskusten asukkaat ovat veteraaneja kylläkin, mutta eivät Suomen sodista. Siksi olenkin sitä mieltä, että veteraanijärjestöjen olisi nyt aika alkaa luopumaan omaisuudestaan ja käyttää siitä saatuja rahoja veteraanien tukemiseen, ettei homma mene päälaelleen.
Cuiusvis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare. /
Kuka tahansa voi erehtyä, mutta vain typerys toistaa samat virheet.

Sosiaalinen konstruktio

Quote from: Maltillinen on 26.03.2009, 18:09:14

Pelkona onkin että seuraavat lepokeskusten asukkaat ovat veteraaneja kylläkin, mutta eivät Suomen sodista. Siksi olenkin sitä mieltä, että veteraanijärjestöjen olisi nyt aika alkaa luopumaan omaisuudestaan ja käyttää siitä saatuja rahoja veteraanien tukemiseen, ettei homma mene päälaelleen.

Näkisin että olet asian ytimessä. Veteraanijärjestöt haluavat taatusti keksiä olemassaololleen tarkoituksen senkin jälkeen kun viimeinen sotiemme veteraani on siirtynyt ajasta iäisyyteen. En siis ihmettelisi, jos pelkosi osoittautuu oikeaksi. Keräysten tuotot saattaisivat tosin jäädä sen jälkeen laihanlaisiksi.

SSampsa

Ei varsinaisesti järjestö, mutta..

Lasten Pahaat Kirjat edustaa häikäilemättömintä monikulttuurisuus propagandatuuttia tällä hetkellä! Oma tyttö kuului tähän kerhoon hetken aikaa ja suorastaan järkytyin minkälaista paskaa sieltä lähetettiin. Suurinpiirtein joka kirjassa pääaiheena oli suvaitsevaisuus ja erilaisten ihmisten iloinen yhdessäolo. Toisinsanoen kirjoissa esiintyvillä lapsilla oli "kiintiörodut". Heidän nettisivuillaan tästä kyseisestä asiasta ei tietenkään ole viitteitäkään. Pistää niin vituttamaan kun viattomia lapsia myöten tätä samaa paskaa yritetään valuttaa väen väkisin kurkusta alas. >:(

Ernst

Quote from: SSampsa on 26.03.2009, 18:22:25

Lasten Pahaat Kirjat edustaa häikäilemättömintä monikulttuurisuus propagandatuuttia tällä hetkellä! Oma tyttö kuului tähän kerhoon hetken aikaa ja suorastaan järkytyin minkälaista paskaa sieltä lähetettiin. Suurinpiirtein joka kirjassa pääaiheena oli suvaitsevaisuus ja erilaisten ihmisten iloinen yhdessäolo. Toisinsanoen kirjoissa esiintyvillä lapsilla oli "kiintiörodut". Heidän nettisivuillaan tästä kyseisestä asiasta ei tietenkään ole viitteitäkään. Pistää niin vituttamaan kun viattomia lapsia myöten tätä samaa paskaa yritetään valuttaa väen väkisin kurkusta alas. >:(

SPR on minun boikotissani; tarkoittaa kaikkia keräyksiä, tuotteiden ostoja ja SPR:n lääkärikeskusta. Ei koske verenluovutusta.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Make M

Paatko tänne jonkun esimerkin, kiitos.

Lemmy

Quote from: SSampsa
Lasten Pahaat  Kirjat

jokaisessa meissä asuu pieni Freud  ;D
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Sivusta seuraaja

Näkisin että olet asian ytimessä. Veteraanijärjestöt haluavat taatusti keksiä olemassaololleen tarkoituksen senkin jälkeen kun viimeinen sotiemme veteraani on siirtynyt ajasta iäisyyteen. En siis ihmettelisi, jos pelkosi osoittautuu oikeaksi. Keräysten tuotot saattaisivat tosin jäädä sen jälkeen laihanlaisiksi.

Esitän veikkauksen, jonka mukaan tulevina vuosina veteraanijärjestöistä omaisuuksineen tulee ulkomailta sotaa paossa olevien karva-ankkuriveteraanien etujärjestöjä. Tämä siksi, koska pohdin juuri, etten elä enää Suomessa, siinä maassa jossa synnyin. Minä elän The Valtiossa.

Lorde

Toimin päihdehuollon ohjaajana. Tästä on seurannut, että olen saanut mahdollisuuden auttaa hädänalaisia konkreettisesti. Lahjoitan kaikki ehjät vaatteeni, joita itse en enää käytä joko "omalle" laitokselle, tai kaupungin muihin päihdehuollon yksiköihin.

Kannatetaan! Ruohonjuuritasolla auttaminen on hyvä juttu, tietenkin jaksamisen ja elämäntilanteen mukaan. Itse käyn kerran viikossa koirani kanssa tapaamassa vanhuksia ja juttelemassa heidän kanssaan. Pientä, mutta yllättävän paljon siitä on heille iloa.

Sotaveteraaneille olen aina antanut rahaa, ja eläintensuojeluun menee pysyvä kannatusmaksu. Olen aina antanut rahaa nälkäpäivän keräykseen, koska nälkä on pysyvä, otsikoita keräämätön ongelma maailmassa. Isoihin katastrofeihin tapauskohtaisesti. Kehitysmaiden ihmisiä olemme muistaneet näillä vuohi/vessa/jne-tyyppisillä lahjoilla.

Tosiaan - monikin euro noista saattaa mennä mokutuksen edistämiseen, koska oikeasti katastrofi- ja muut keräykset eivät ole korvamerkittyä rahaa. Tähän threadiin voisi alkaa kerätä listaa sellaisista hyväntekeväisyyden muodoista, jotka eivät edistä mokutuspropagandaa.

SSampsa

Quote from: Make M on 26.03.2009, 18:29:57

Sori, mokutus kirjat pakattiin laatikkoon ja vietiin varastoon, eikä sitä laatikkoa tässä taloudessa aukasta ainakaan minun toimesta.

No yksi löyty vielä hyllystä:

Raili Mikkanen, Marjo Nygård: Kummisisko
http://www.bookplus.fi/product.php?isbn=9789513144258

Eihän tuo ole pahimmasta päästä, mutta kun kerran niin innokkaasti tehdään lapsille kirjoja Chilen, Zimbabwen ja vaikkapa Indonesian kulttuurista niin missä vitussa on kirjat missä kerrotaan Suomen kulttuurista ja perinteistä?

Make M

Quote from: SSampsa on 26.03.2009, 18:56:24
Quote from: Make M on 26.03.2009, 18:29:57

Sori, mokutus kirjat pakattiin laatikkoon ja vietiin varastoon, eikä sitä laatikkoa tässä taloudessa aukasta ainakaan minun toimesta.

No yksi löyty vielä hyllystä:

Raili Mikkanen, Marjo Nygård: Kummisisko
http://www.bookplus.fi/product.php?isbn=9789513144258

Minä en löytänyt tuosta mitään monikultturismiin viittaavaa. Chileläiset Chilessä ja suomalaiset Suomessa. Mikä sinua tässä häiritsee?

QuoteEsittely

Kummisisko-kirjassa kurkistetaan chileläisen Ismenia-tytön elämään. Ismenialla on Suomessa kummiperhe, joka haluaa tukea Ismenian koulunkäyntiä. Kummiperheen poika Linus ei ole koskaan tavannut kummisiskoaan, mutta he lähettävät toisilleen piirustuksia ja kirjeitä.

Kun Linus aamulla herää Suomessa, on Chilessä vielä yö ja Ismenia nukkuu sikeästi. Ismenian päivä alkaa vasta silloin, kun Linus tulee esikoulusta kotiin. Ismenia on reipas tyttö. Hän lähtee aamuisin iloisin mielin kouluun, paitsi tänä aamuna. Perheen Fiel-koiranpentu on kadonnut, eikä Ismenia löydä sitä mistään.

Kirjassa on myös tieto-osuus, missä kerrotaan Chilestä, sen asukkaista, luonnosta ja eläimistä.

SSampsa

Sanoinkin, että se ei ole pahimmasta päästä. Minua häiritsee lähinnä se, että millä motiiveilla tämmöisiä kirjoja tehdään lapsille. Tarviiko pienen lapsen tietää miten kurjaa ja köyhää jossain Chilessä on? Onko sen tarkoitus ruokkia syyllisyyden tunteita siitä, että meillä täällä Suomessa on rahaa pilttiin ja pamperseihin... Minulle riittää se, että omat lapseni lukevat Nalle Puhia, Rasmus-nallea, Muumilaakson tarinoita jne. ilman mitään propagandanistisia viitteitä.

Tässä myös yksi mokutuskirja a'la Lasten Parhaan Kirjat:
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=98893221

Kansi näkyy huonosti, mutta kirja on täynnä eri värisiä lapsia. Ei vielä 10 vuotta sitten lastenkirjoissa ollut värikiintiöitä.

Lemmy

Mulla on joku 70-80 luvun taitteen 3.luokan lukukirja. Kyllä siinäkin on "mokutusta" vai kait sitä silloin kutsuttiin rauhantyöksi ja solidaarisuudeksi. Etukannen sisällä kävelee ringissä mustia lapsia paljain jaloin ja rääsyissä, ja takakannen sisällä on kiinalaisia leikkikoululaisia aamujumpalla.

Ei satu silmään -piti sen olla tallessa- taisin lainata kaverille kielenopetteluun - mä muista paljoa sisällöstä, jotain sieniperherunoja siinä oli. Ja tais olla joku tarina jostain pojasta joka muutti ruotsiin ja sitä kiusattiin.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Sibis

Pahin kauhuskenario lienee esim. Kaunialan sotavammasairaalan jatkokäyttö vammaisten jälkeen on parrakkaiden afrikanlasten vastaanottokotina.

Noh, onneksi on vähän syrjässä Granin keskustasta.
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

Mekaanikko

Juuri samaan asiaan törmäsin, kun tilasin tyttärelle Leppis-lehden vuosikerran näkemättä itse lehteä ennalta. Aika tympeää mokutusta on sittemmin ollut joka lehdessä, tai sitten nuivuuteni on vaan virittynyt äärimmilleen. En aio kuitenkaan jatkaa tilausta.

Tiikeri

Itse erosin kirkosta kun mainostivat lehdessä että syke ja värinä on hyväksi. Lisäksi "eroakirkosta.info" sivuillaan ilmottivat käyttävänsä varoja monikulttuurisuuteen. SPR on boikotissa myös.
S.P.Q.R

Sikanez

Olisikohan Homma-Wiki hyvä paikka listalle. En tosin ole käynyt sitä katsomassa aikoihin.
"Ei ole olemassa syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja." - Josef Stalin

Sikanez

Quote from: Sikanez on 02.04.2009, 22:35:14
Olisikohan Homma-Wiki hyvä paikka listalle. En tosin ole käynyt sitä katsomassa aikoihin.
Sivulla http://maahanmuuttotieto.wikidot.com/vaikuttajat on lista.