News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Homma ja häiriköt

Started by Taina Lintula, 23.03.2009, 20:46:12

Previous topic - Next topic

Taina Lintula

Olen saanut tämän puolueasian pohjalta sellaista henkilökohtaista postia, että niiden lähettäjän täytyy olla naisvihaaja, jolle minä henkilönä olen vihollinen nro 1. Ilmeisesti joillekin maahanmuuttokriitikoista aktiivinen ja "johdossa hääräävä" nainen on uhka, joka tulee mustamaalata ja yrittää siirtää sivuun uhkaavia viestejä lähettämällä?

Tämä viesti ei ollut edes ainoa syyllistävä viesti minulle Suomen Konservatiivien aikana, mutta erotuksena muista henkilö tuntee minut selvästi entuudestaan. Keskustelin tästä asiasta Lotta Rotin kanssa Facebookissa. Toivottavasti tällainen vainoharhainen sovinismi hiljalleen loppuu ja naiset pääsevät mukaan ilman keskiaikaiseen naiskäsitykseen törmäämistä.

TiuskeaRakki

No, mitä odotit kun puolue koostuu "konservatiiveista"?  ::)

Pöllämystynyt

Kaikkihan saavat asiattomia viestejä. Ei niistä kannata välittää. Aivan hyvin voi olla myös joku kiilantyöntäjä asialla, joka pyrkii hajottamaan maahanmuuttokriitikoiden monipuolista kenttää.

Kuka ei haluaisi naisvaikuttajia? Ehkä joku konservatiivinen? ;) Naiseus on poliittinen lisäarvo, joka kannattaa hyödyntää, kuten kaikki muutkin poliittiset lisäarvot. Hävetköön se, joka ei tätä käsitä.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Taina Lintula

"No, mitä odotit kun puolue koostuu "konservatiiveista"?

Näin vakavasta asiasta vitsin vääntäminen on harvinaisen tyhmää.

stubing

Uskoisin, että kyse on ainoastaan jostain preka-eetusta, joka haluaa lietsoa riitaa mamukriittisten kesken. Sovinismi olisi "nokkela" tapa tähän, kun puhutaan kuitenkin konservatiiveista.

Pöllämystynyt

Quote from: Taina Lintula on 23.03.2009, 20:53:52
"No, mitä odotit kun puolue koostuu "konservatiiveista"?

Jos viestit ovat vakavia, ilmoita niistä poliisille. Jos eivät, älä välitä niistä. Voit toki julkaista viestejä täällä, niin katsotaan yhdessä millainen idiootti on kyseessä. Paskanheittäjiin täytyy tottua, jos haluaa ajatella Suomessa toisin. Tosin liika huomiokin häiriköille voi innostaa heitä häiriköimään lisää.

Kannattaa ottaa vakavasti se mahdollisuus, että kyseessä on ns. false flag -operaatio, jonkun antikansallisen masinoima esitys.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Saippuakupla

Kyllä täällä on omasta mielestäni enemmänkin sellainen ilmapiiri, että naiset ovat enemmän kuin tervetulleita keskustelijoita miesvaltaiseen joukkoon. Toisaalta tuo "häirikkövaara" on aina olemassa omalla nimellä esiintyessä, vaikka se ei varmasti kenenkään mielestä ole hyväksyttävää toimintaa. Muutenkin uhkaavat häirikköviestit saattavat täyttää jopa laittoman uhkauksen kriteerit, joten silloin se asia kuuluu poliisille jos siitä haluaa tehdä rikosilmoituksen.

Kazakstan

Quote from: stubing on 23.03.2009, 20:58:52
Uskoisin, että kyse on ainoastaan jostain preka-eetusta, joka haluaa lietsoa riitaa mamukriittisten kesken. Sovinismi olisi "nokkela" tapa tähän, kun puhutaan kuitenkin konservatiiveista.

No enpä tiedä, kyllä täällä foorumillakin liikkuu sellaista porukkaa jolta tuollaista voisi melkein odottaa. Ei se foorumin yleistä ilmapiiriä millään tavalla kuvasta, mutta kaikenmoista väkeä täälläkin liikkuu. Ylipäätään minua ihmetyttää täällä usein rivien väliin upotettu sukupuolinäkökulma: maahanmuuttokritiikki ei sellaista mitenkään edellytä, ja on muutenkin erikoista ettei täällä tunnuta tajuavan, että niitä kaikkein vaarallisimpia mokuttajia eivät ole punavihreät naiset tai Astrid Thors, vaan Katainen, Vanhanen ja kumppanit.

Itse en sympatiseeraa Konservatiiveja puolueena, mutta totta kai olisi toivottavaa ja suorastaan vaadittavaa, että puolue saisi toimia vapaasti ilman tuollaista ala-arvoista häiriköintiä. Kannatan ideaa julkaista mainitut häirikköviestit.

mikkoellila

Kyseessä on todennäköisesti joku Antifa-kiljupunkkari, joka huvikseen esiintyy uusnatsina.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Esa N.

Quote from: Taina Lintula on 23.03.2009, 20:46:12

Olen saanut tämän puolueasian pohjalta sellaista henkilökohtaista postia, että niiden lähettäjän täytyy olla naisvihaaja, jolle minä henkilönä olen vihollinen nro 1. Ilmeisesti joillekin maahanmuuttokriitikoista aktiivinen ja "johdossa hääräävä" nainen on uhka, joka tulee mustamaalata ja yrittää siirtää sivuun uhkaavia viestejä lähettämällä?

Julkaise viesti(t) niin ilkutaan sille - kaikki yhdessä. Ja mikäli tällainen häiriköinti on jatkuvaa, niin täyttäähän se laittoman uhkauksen tai vastaavan rikoksen tunnusmerkit.
There's too many men, too many people making too many problems..

Jos Suomi nähdään maana, josta saa turvapaikan tai on helppo oleskella, se voidaan nähdä vetovoimatekijänä. - Astrid Thors 25.02.2009

Maisteri Nuivakka

Jos aikoo toimia poliittisen puolueen johdossa, pitäisi varmaan olla valmis ottamaan vastaan jopa useampikin törkyposti.  ::)

Sitä paitsi on äärimmäisen ärsyttävää ja luotaantyöntävää uhriintua tuolla tavalla: "Joku haukkuu minua. Sen täytyy johtua siitä että olen nainen/musta/muslimi/homo/ruotsinkielinen jne."
Vieraslajien leviämisen estäminen olisi helpompaa ja huomattavasti halvempaa kuin vieraslajien aiheuttamien ongelmien ratkaisu jälkikäteen. - Suomen luonnonsuojeluliitto

Sosiaalinen konstruktio

Quote from: mikkoellila on 23.03.2009, 21:10:53
Kyseessä on todennäköisesti joku Antifa-kiljupunkkari, joka huvikseen esiintyy uusnatsina.

Tulee mieleen ainakin yksi ahkerasti bloggaava naisvihaaja, jolla on antipatioita myös Mestaria ja luultavasti myös Hommaa kohtaan...

Moonchild

Kaikenlaisten uhkausten suhteen kannattaa pitää ehdotonta nollatoleranssia, eli joka ikinen tapaus suoraan vaan poliisille. Tämä on mun mielipide.

Petteri R

Olen pahoillani kokemastasi Taina! Itse voisin kuvitella, että myös ideologiset erot voivat saada sovinismin tai muun kaavun. Täällä on hyvin vasemmistolaisia ja oikeistolaisia kirjoittelijoita ja Suomen poliittisella kentällä naiset ovat saaneet usein ryöpytystä siitä, että ovat astuneet miesten perinteisesti hallitsemalle kentälle. Kyllähän raippaa ovat saaneet aikanaan joko syystä tai syyttä mm. Arja Alho, Sirpa Pietikäinen, Päivi Räsänen, Anneli Jäätteenmäki, Tanja Karpela ja monet muut. Myös naisten esiintyminen poliittisen kentän äärirajoilla saattaa lisätä ärsytystä. No mene ja tiedä. Kyseessä voi tietenkin olla tuommoinen tahallinen riidankylvöprovokaatio.
"Ei maassamme ole mitään holtitonta maahanmuuttopolitiikkaa, vaan täällä meillä perustuu mm. siihen, että työperusesti tullaan tähän maahan, jos on olemassa työnantaja ja työpaikka, joka kutsuu ihmisen tänne." - Astrid Thors

Alpo

Quote from: Sosiaalinen konstruktio on 23.03.2009, 21:15:03

Tulee mieleen ainakin yksi ahkerasti bloggaava naisvihaaja, jolla on antipatioita myös Mestaria ja luultavasti myös Hommaa kohtaan...

Sama tuli mieleen täälläkin. Riippuu vaan, että kummalt puolelt jokkee.

Onhan noita häiriköitä tosiaan joka paikassa ja varsinkin Homman keskuudessa ilmeisesti on ollut runsaasti sellaisia, jotka tekeytyvät samanmielisiksi, mutta levittävät vähintäänkin kyseenalaisia mielipiteitä. Naisten näkyvä mukanaolo Hommassa on enemmän kuin toivottua, mutta sen tulisi tapahtua myös liikoja alleviivaamatta - kuten eri taustojen omaavien mukanaolo yleensäkin.

Jos häirikkö taas näyttää tuntevan Tainan entuudestaan, tuli mieleen myös eräs humanisti ja skeptikko, joka taisi aikoinaan olla Sisunkin riveissä ja sitä kautta ehkä tietää asioista paremmin. En siis syyllistä, minä vain spekuloin, enkä uskalla sanoa sitä ääneen. Ja tämä on fasistinen foorumi ja minä olen fasisti. ;D

Mutta palaten asiaan: ei haukku haavaa tee, mutta vakavampiin tapauksiin kannattaa suhtautua tarpeellisella varauksella. Joka tapauksessa puhtaan ilkeän sovinismin näkisin samalla viivalla rasismin kanssa, eikä sitä tarvitse sietää. Jos jollekulle aktiivinen ja vahva nainen on liikaa, niin pysyköön peräkammarissaan uikuttamassa. En kuitenkaan usko Homman ja oikeiden hommailijoiden sisällä tällaistakaan syrjintää tapahtuvan.

TiuskeaRakki

Quote from: Taina Lintula on 23.03.2009, 20:53:52

Maailmassa on paljon vakavia asioita. Minusta pikemminkin toisten ihmisten konservatiivisuudesta herneen vetäminen nenään on aika tyhmää. :)

Lemmy

Quote from: Maisteri Nuivakka
Jos aikoo toimia poliittisen puolueen johdossa, pitäisi varmaan olla valmis ottamaan vastaan jopa useampikin törkyposti.

Mitens se olikaan, ettei kannata mennä ratsastamaan villihevosen selkään ilman satulaa jos persaus ei kestä...

Quote from: Maisteri Nuivakka"Joku haukkuu minua. Sen täytyy johtua siitä että olen nainen/musta/muslimi/homo/ruotsinkielinen jne."

Konservatiiviset perhearvot kunniaan?
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

HaH

Quote from: Sosiaalinen konstruktio on 23.03.2009, 21:15:03

Oikeuden Miekka mainittu... ;D Itselläkin osui epäilys heti siihen suuntaan.

Taina, laita törky julkiseksi. Kyllä tyyli tunnistetaan, mikäli kyseessä on joku "vakio-sottaajista" joita asian ympärillä hyörii.
Homma^^^ ei voi tarjota leipää, mutta sirkushuveja sitäkin enemmän.

herranen

QuoteTulee mieleen ainakin yksi ahkerasti bloggaava naisvihaaja, jolla on antipatioita myös Mestaria ja luultavasti myös Hommaa kohtaan...

Kyllä tuli itsellekin ensimmäisenä mieleen hän. Tainan kannattaa huomata myös, että nimesi esiintyy mm. Nälkäkorven törkyblogin tageissa. Eli siinä on ainakin yksi Hommaa pitkään seurannut pakkomielteinen jolta tuommoista voisi odottaa.
"Pahimmillaan tilanne voi kääntyä vaikka miten pahaksi" - Vesa Puuronen -

"...maahanmuuttovastainen keskustelu ei suinkaan kohdistu vain ulkomaalaisiin, vaan myös esimerkiksi nykytaiteeseen, sosiaalidemokraatteihin ja homoihin - ylipäänsä demokratiaan." TS kolumni 26.10.2011

Shrike

Quote from: Esa N. on 23.03.2009, 21:11:59
Julkaise viesti(t) niin ilkutaan sille - kaikki yhdessä. Ja mikäli tällainen häiriköinti on jatkuvaa, niin täyttäähän se laittoman uhkauksen tai vastaavan rikoksen tunnusmerkit.

Jonka vuoksi tietoja ei missään nimessä pidä julkaista täällä, rikos kuuluu poliisille, ei minkään nettifoorumin lynkkaussakille. Ajatelkaa hetki että kyseessä voi olla väärä ilmianto, millään tavalla alkuperäistä kirjoittajaa syyttämättä. Tuo voisi kuitenkin olla mahdollista ja netissä liikkuvista huhuista on jo tapahtunut riittävästi IRL juttuja. Pahoittelen mikäli loukkasin uhattua henkilöä, tämä ei ollut tarkoitukseni.

Valitse käyttäjätunnus

Quote from: Maisteri Nuivakka on 23.03.2009, 21:13:37
Jos aikoo toimia poliittisen puolueen johdossa, pitäisi varmaan olla valmis ottamaan vastaan jopa useampikin törkyposti.  ::)

Sitä paitsi on äärimmäisen ärsyttävää ja luotaantyöntävää uhriintua tuolla tavalla: "Joku haukkuu minua. Sen täytyy johtua siitä että olen nainen/musta/muslimi/homo/ruotsinkielinen jne."

Täysin samaa mieltä.

Quote from: Kazakstan on 23.03.2009, 21:10:28
on muutenkin erikoista ettei täällä tunnuta tajuavan, että niitä kaikkein vaarallisimpia mokuttajia eivät ole punavihreät naiset tai Astrid Thors, vaan Katainen, Vanhanen ja kumppanit.

Minusta Vanhaset ja kumppanit nimenomaan eivät ole kovin kummoinen ongelma, koska ne ovat tavallisia aikakautensa virtauksiin heittäytyviä pelureita, jotka kyllä vaihtavat puolta sitten kun uskovat sen heitä palvelevan.
Sukupuolinäkökulman ohittaminen on vähän arveluttavaa, kun on niin päivänselvää että viha länsimaista miestä kohtaan on olennaisin syy ei-opportunistiseen mokuintoiluun.

MokuMan

Quote from: Esa N. on 23.03.2009, 21:11:59

Toisaalta jos asia on niin kuin Taina sanoi ("näyttää tuntevan minut ennestään"), niin viestit voi sisältää jotain henkilökohtaisuuksista vittuilua jota ei välttämättä halua postata tänne.

Häiriköinti on tuomittavaa. Tsemppiä Taina!

Jaska Pankkaaja

"SCENEN" ympärillä pyörii muutaman "antivaskistin" porukka joka suoltaa jöötiään kaikkialle mm. tasokas suomi24 isänmaallisuus foorumi toimii heidän työnäytteenään. Huvittavaa sinänsä mutta tämä antivaskistiporukan keski-ikä on ilmeisen korkea, onko yksikään alle 30...?

Mikäli viesti tihkui nimenomaan NAISvihaa, en usko sen olevan kukaan scenestä, jos siinä sen sijaan epäiltiin arjalaisuutta tai homoutta, siis nämä kaikki 4 mahdoollista vaihtoehtoa voivat olla hhenkilöstä riippuen raskauttavia asioita  ;D , tai epäiltiin J:ksi tai R:ksi tai em. kätyriksi niin jo VOT voi olla joku "samalla puolella" olevakin kyseessä  :)

Uhkaus näkyviin niin arvauksia henkilöstä saattaa hyvinkin tulla, itsekin epäilen erästä turkulaista kansalaiskuntonsa osoittanutta äärimmäisen merkittävää blogaajaa :)

Lisäys: jos kerran itse Nälkäkorpikin niin eiköhän se syyllinen ole selvä..
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

IDA

Jos postit sisältävät uhkailuja niin kannattaa ottaa yhteys poliisiin.

Mikäli näyttää siltä, että Hommassa esiintyisi sovinismia, niin siitä pitäisi tietysti keskustella julkisesti ihan yleisellä tasollakin.

Lemmy

QuoteUhkaus näkyviin niin arvauksia henkilöstä saattaa hyvinkin tulla

Ai jaa, mä kun vasiten luulin, että jos joku h-moilanen häiriköi, niin saa vähintäänkin lipun linnan juhliin...

Sähköposti on nykypäivänä jo niin passé...

QuoteMikäli näyttää siltä, että Hommassa esiintyisi sovinismia, niin siitä pitäisi tietysti keskustella julkisesti ihan yleisellä tasollakin.

Telaketjufeminismiä sen sijaan tulee ovista, ikkunoista ja ilmastointilaitteista, ja jos en laita ovea reikeliin hyökkää kadulta vielä joku kasvissyöjälesbo tiskipöydän alle rouskuttamaan bioastiaa ja tekemään jäteanalyysiä. Herranjumala, ajatelkaas nyt.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

hmoilanen

Quote from: Lemmy on 23.03.2009, 23:59:59
QuoteUhkaus näkyviin niin arvauksia henkilöstä saattaa hyvinkin tulla

Ai jaa, mä kun vasiten luulin, että jos joku h-moilanen häiriköi, niin saa vähintäänkin lipun linnan juhliin...

En ole kyseinen häirikkö.  >:(

Lemmy

Quote from: MokuMan
Toisaalta jos asia on niin kuin Taina sanoi ("näyttää tuntevan minut ennestään"), niin viestit voi sisältää jotain henkilökohtaisuuksista vittuilua jota ei välttämättä halua postata tänne.

No mikä funktio on sitten viestiä asiasta tänne - eikö olisi tehokkaampaa, että viestii asiasta niille omille tutuilleen?

Tietämättä asiasta sen tarkemmin voimme vain kuvitella minkälaisia kauheuksia sähköpostissa on ollut. Voin kuitenkin kuvitella, Iltalehdestä päivän pääuutisena luimme että "et osaa tanssia ja sinulla on pömppömaha" saa aikaan hysteriaa. Huomio kiinnittyy sihen, että sen sanoi yksi nainen toiselle, eli mistä voidaan tietää, että häirikkö ylipäätään on mies? Ilmiselvä munaolettama. Minä etsisin ankkalammikosta kadetta madetta.

Lemmy

Quote from: hmoilanen
En ole kyseinen häirikkö.  >:(

Helkkari, löytyykö tuolta jäsenlistalta n.etsi myös?

IDA

Quote from: Lemmy on 23.03.2009, 23:59:59
Telaketjufeminismiä sen sijaan tulee ovista, ikkunoista ja ilmastointilaitteista, ja jos en laita ovea reikeliin hyökkää kadulta vielä joku kasvissyöjälesbo tiskipöydän alle rouskuttamaan bioastiaa ja tekemään jäteanalyysiä. Herranjumala, ajatelkaas nyt.

No joo. Totta tuokin :)

En nyt sovinismilla tarkoittanut tuollaisen pitämistä mielettömyytenä mitä se onkin. Ajattelin vain, että jos Taina tai muut naistoimijat tuntevat itsensä jotenkin vähätellyiksi, niin aiheestahan voi keskustella.

Lemmy

Quote from: IDAAjattelin vain, että jos Taina tai muut naistoimijat tuntevat itsensä jotenkin vähätellyiksi, niin aiheestahan voi keskustella.

Rassissmi! Sovinnnismi...sssss.... Pitää muistaa, että VHM on aina syyllinen.