News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Mahtuuko mukaan?

Started by Mulli, 28.11.2010, 20:04:24

Previous topic - Next topic

Mulli

Ristus sentään!

Kaipa se on sitten uskottava, että itsekin psytyy yllättämään vielä aikuisessa iässä itsensä olemalla ennakkoluuloinen väärälläkin tavalla.

Jaa mitä? Niin että täällä ollaan sitä lajia, vai? Vaan kun minä poika olen ollut ennakkoluuloinen maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvia kohtaan.

Vuosikausia minua on ottanut ajukoppaan se, että maahanmuuttokriittistä tekstiä suoltavana tyyppinä on jatkuvasti (näkyvimmin?) joku itsensä venäläisvangiksi kaltannut, parikymppinen räkänokka, jonka messuaminen perustuu sotaveteraanien maineella ratsastamiseen ja uusnatsien selkeiden historianvääntelyiden toistamiseen. Pojat, jotka eivät ole eläessään puhuneet yhdenkään sotaveteraanin kanssa (koska remmiähän ne olisivat antaneet jo pelkästä venäläisvangin ulkomuodosta) hilluvat isän maata hokien. Herrajumala. Se kirjoitetaan yhteen, perkele!!! Eikä se rohkeus 10 vs 1 tappeluissakaan ole oikein vakuuttanut. Varsinkin kun isänmaata puolustetaan milloin kenenkin joukkopieksäjäisillä. Yleensä epäisänmaallinen teko on lähinnä kävellä vastaan tuollaista laumaa.

Itse olen huomannut maahanmuuton sammakot jo parikymmentä vuotta sitten, vaan en ole mistään hinnasta halunnut kuulua edellä kuvailemaani joukkoon. Olen toki syyllinen muutamaan kommenttiin foorumilla, jos toisellakin, vaan pääasiassa natsiksihan minä olen noilla päätynyt. Hämmentävää on tämä.

Myöskin pitkän linjan muusikkona oleminen on kohdallani tarkoittanut sitä, että herrat nimeltä Jimi Hendrix, B B King ja kasakaupalla muita samansarjalaisia ovat tehneet minuun vaikutuksen kerran, jos toisenkin. Eikähän tuo musikanttipiirien vihervasemmistolainen idealismikaan ole ohitseni kulkenut ilman, että se ainakin nuoruudessa tarttui. Kaikenlaisia ulkoaopeteltuja iskulauseita kuuluu tuohon äärimmäisen kapinankin mukanaoloon. Säännöistä vapaan taiteilijan mielipiteitä rajoittaa aivan helvetinmoinen kasa sääntöjä. Tavan tollo saa ajatella vapaammin, vaan eihän se ressukka osaa...

Niin että en ole oikein osannut pitää itseäni rasistinakaan, ennekuin sosiaalitanttojen edesottamuksista yliannostettuna olen viimein hyväksynyt sellainen olevani. Kas kun rasistiksi pääsee nykyään ihan toisten määrittelemänä. Mielipiteet  ..kele.

Viimeisen pisaran ämpäriini valutti Kimmo Sasi. Jos ette täällä tiedä miksi, olen väärässä seurassa.

Hommaforum ei ole nimenä kauhean myyvä. Tuossa pari tuntia sitten ilmaannuin maisemiin ensimmäisen kerran ja lähinä vilkaisemaan, jotta mitähän ne kaljupäiset kakarat siellä kirjailevat, kun muilla foorumeilla nimi toistuvasti tulee vastaan. Myönnettävä on, jotta hämmästykseni oli melkoinen. Maailmassa siis on muitakin, joiden äö ylittää kengännumeron ja joilla on sen verran sivistystä (älkääkä nyt helvetissä kuvitelko tällä tarkoitettavan koulutuksen tasoa), että osaavat keskustella hankalistakin asioista turvautumatta ulkoaopeteltuihin iskulauseisiin.

Tolkkua minä näihin hommiin haluan. Olen sitä mieltä, että naapurin kakaroita ei aleta ruokkimaan, jos omat on syöttämättä. Vaan sanopa tuo julkisesti ja linnaanhan ne kuskaavat. En ole koskaan ollut millään tavoin uskonnolinen ja silti (vai siksipä?) lähestulkoon kaikki Islamiin liittyvä repii päätä kuin kuukauden kuurin jälkeinen krapula. Ja paljon paljon muuta... Vaan ehkä siihen palaamme tuonnempana...

Niin että mahtuisikos tänne varttia vaille anonyymien nuivien joukkoon vielä yksi, joka ensivaiheessa nieleskelisi hiukkasen omia ennakkoluulojaan, niin oudolta kuin se tässä nimenomaisessa yhteydessä kuulostaakin?

dothefake

Vaikutat kehityskelpoiselta yksilöltä, olet enemmän kuin tervetullut.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Kokoliha

Quote from: Mulli on 28.11.2010, 20:04:24
Niin että mahtuisikos tänne varttia vaille anonyymien nuivien joukkoon vielä yksi, joka ensivaiheessa nieleskelisi hiukkasen omia ennakkoluulojaan, niin oudolta kuin se tässä nimenomaisessa yhteydessä kuulostaakin?

Mulli, tervetuloa.
toivoo: Mulli & elukka

Ernst

Mahtuu mukaan Illman muuta! On täällä meitä muitakin taiteilijoita  ;)
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

CaptainNuiva

Toki mahtuu,tervetuloa vain pähkäilemään asioita jos toisiakin.
Tartunkin heti saman tien heittäämäsi täkyyn: Jimi Hendrix oli loistava kitaristi mutta ei sanottavasti tuottanut mieleen jääviä kappaleita...Paitsi Voodoo chilen.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

pelle12

Paljon ennakkoluuloistasi jaoin minäkin aikoinani. Mutta olen aina ollut ennakkoluulottamasti utelias, ja lähtenyt siitä, että ensin tutkitaan ja vasta sitten hutkitaan. Halla-ahon tekstit minut tänne eksytti, ja vaikka välillä saa lukea hieman arveluttavia tai sillä rajalla olevia viestejä, uskallan väittää, että yli 90%:ia tänne kirjoittavista ovat ihan täyspäisiä kansalaisia. Ne todelliset taukit löytyvät (ja aidot rasistit) suvisfoorumeilla: vihreistä, demarinaisista, vasureista, anarkomarkoista, kokkareiden kosmopoliittikerhosta ja muista, jotka kuuluvat the club of harashoo tshilavjekas-nimiseen kultapossukerhoon.

Pliers

Teretulleeks! SRV rules ok!
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

Miniluv

Tervetuloa vaan mukaan!

Sellainen tuli mieleen, että ota poiketen Hommakerhoissa. Siellä, jos missä näkee, että tavan ihmisiä tässä ollaan.

http://hommaforum.org/index.php/board,26.0.html
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

törö

Aina kannattaa tulla kaapista ulos ja hakeutua samanhenkiseen seuraan, kunhan kyse ei ole mistään laittomasta.

Itse suhtauduin tiettyihin pakolaisiin nuivasti jo pari kymmentä vuotta sitten enkä kaivannut tänne Ruotsin silloista tilannetta, mutta silloisissa olosuhteissa ryhdyin ihan v*ttuillakseni feikkisuvikseksi.

Kun lukiossa ja korkeakoulussa olosuhteiden johdosta saamani muka nuivat kaverit, joilla ei ollut munaa esitellä mielipiteitään jos kuulomatkan päässä oli ihmisiä jotka saattoivat olla suviksia, kertoivat kuulemiaan juttuja esim. kehitysmaista tulleen väen sopeutumisyrityksistä kerrostaloasumiseen, lauoin huvikseni näitä uskomattoman nerokkaita "onhan suomalaisillakin paskaisia kämppiä"-kommentteja. Sitä paitsi he eivät edes erotelleet toisistaan sopeutumishaluttomia ja pelkästään täysin uudenlaiseen ympäristöön tulleita mamuja, joten hevonpaskaskannerini suositti jättämään yhteydenpidon väliin kun tiet erkanivat elämänvalintoihin liittyvistä syistä eikä se ratkaisu ole kaduttanut ollenkaan.

Vasta tämän vuosituhannen puolella olen päässyt jotakuinkin eroon feikkisuvistelusta, mutta harrastan sitä yhä jos joudun keskustelemaan vähän nuivaakin esittävän, mutta kokonaisuudessaan joka suuntaan häntää heiluttavan konformistin kanssa.

Ilkka Partanen

Tervetuloa minunkin puolestani.

On hienoa kun joku kyseenalaistaa omia käsityksiään ja jopa pystyy muuttamaan käsityksiään uuden tiedon pohjalta. Se on hieno piirre.

Gommi

Jees, tervetuloa toiseltakin juuri aloittaneelta.

Aika notkeaa kirjallista vuodatusta, mutta melkoisen paikkansapitävää ;D

Jotenkin se on suuri saavutus nykyään, että saa olla akateeminen ja nuiva, ainakin implisiittisesti, ehkäpä ajan kanssa muutenkin. Tai yleensäkin, että saa olla jotain muuta kuin moniongelmainen uusnatsi/kansallisen kivääriliiton puheenjohtaja ja nuiva. Toki on niin, että jostain opiskeluasuntolasta nähtynä tämä maahanmuuttoproblematiikka näyttää aivan erilaiselta kuin jos asut perheen kanssa jossakin Rinkkebyyssä (vai mikä se oli?).  

Itse asun viihtyisällä rivitaloasuinpaikalla, joissa maahanmuuttajista ei ole tietoakaan. Helppohan täältä olisi heitellä kukkahattukommentteja, mutta jostain syystä alkaa saada tarpeekseen tästä pelleilystä josta mm. vanhempani sekä monet ystäväni joutuvat maksamaan koska sattuvat asumaan paikalla, jossa on tätä kuuluisaa kulttuurillista värinää roppakaupalla.  

junakohtaus

Tervetuloa ylläpidon puolesta. Jää ja viihdy.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Lentomestari

MULLI, sie oot meijän miehii, niiku täällä karjalan perukoilla sanotaan. Et oo ainoo jolla kuppi käänty nurin tuon Sasin ehdotuksen takia.

Volmari

Moi Mulli

Itse "sivistyin" jo kaksi vuotta sitten, kun tulin lukeneeksi J H-a:n kirjoituksia ja sitä kautta sitten aikanaan Hommaa. En todellakaan olisi uskonut ryhtyväni niin "radikaaliksi", että lukisin tai jopa kirjoittaisin tällaiselle keskustelupalstalle, kuten et sinäkään.

Olin muinoin toistakymmentä vuotta Kokoomuksen puoliaktiivi, eli en juuri osallistunut puolueen toimintaan, mutta yli kymmenen vuotta minulla oli Helsingissä lautakuntapaikkoja tai ainakin varasellaisia.
Erosin puolueesta 90-luvun alussa pettyneenä monestakin syystä Kokoomuksen silloiseen toimintaan.

Kokoomuksesta eroamisesta saakka olin haeskellut jonkinlaista "ajatuksellista" kotisatamaa itselleni ja mielipiteilleni ja täältähän minä sen laillasi loppujen lopuksi löysin.
Eli tervetuloa minunkin puolestani. 

Yksilö

"Jotenkin se on suuri saavutus nykyään, että saa olla akateeminen ja nuiva"
Ja vielä hyvätuloinen :facepalm: Eihän se näin pitänyt mennä, ainakaan mokuttajien mielestä :-\
"Miksi näet rikan (neekeripusun) veljesi silmässä, mutta et näe malkaa (häpeämurhaa) omassa silmässäsi?"
Matti Palviainen- verkkousari

Yksilö

Quote from: CaptainNuiva on 28.11.2010, 20:11:51

Tartunkin heti saman tien heittäämäsi täkyyn: Jimi Hendrix oli loistava kitaristi mutta ei sanottavasti tuottanut mieleen jääviä kappaleita...Paitsi Voodoo chilen.

Höpöhöpö,
All along the watchtower
Purple Haze
You got me floatin'
Hey Joe

Näin ensi alkuun ;)
"Miksi näet rikan (neekeripusun) veljesi silmässä, mutta et näe malkaa (häpeämurhaa) omassa silmässäsi?"
Matti Palviainen- verkkousari

tarhuri

Heippa Mulli

Monetkin meistä ovat "käännynnäisiä" ja olemme ylpeitä kyvystämme muuttaa mielipiteitämme, kun perusteet muuttuvat.  Se on ajattelevan ihmisen voimavara.

Tervetuloa siis.
Olen olemassa, siis ajattelen.

junakohtaus

Mä jopa luulen Homman olevan kaikkein eniten käännynnäisten kertsi. Näppituntumalla sanoisin vanhan liiton hengaavan jossain muualla ja pitävän meitä huijareina, pettureina ja muinakin -reina.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Perttu Ahonen

Mukaan vaan. Käännynnäisiä täällä toisaan on ja hyvä niin, sillä se osoittaa järjen voittoa fantasiamaailmasta.

CaptainNuiva

Quote from: Yksilö on 28.11.2010, 23:45:25
Quote from: CaptainNuiva on 28.11.2010, 20:11:51

Höpöhöpö,
All along the watchtower
Purple Haze
You got me floatin'
Hey Joe

Näin ensi alkuun ;)

Ai niin, Hey Joen ja Purple Hazen sekä nuo muut unohdin koska olin kiihoittunut ihmisryhmää eli Hendrixin kuuntelijoita vastaan :P
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."