News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Uuden vuoden ylläri: pakkorokotuslaki

Started by törö, 27.11.2010, 19:52:01

Previous topic - Next topic

törö

1.1.-11 on tarkoitus tulla voimaan laki, joka antaa Pekka Puskalle ja kumppaneille mahdollisuuden päättää, että kaikki suomalaiset on pakkorokotettava jonkin uhkaavalta vaikuttavan tartuntataudin varalta. Mm. ylettömästä sikainfluenssakohusta, rokotusten sivuvaikutuksista ja WHO:oon asti ulottuvista korruptioepäilyistä päätellen THL ei kuitenkaan ole pätevä organisaatio sitä varten.

Quote12 §

Kunnan on järjestettävä yleisiä pakollisia rokotuksia sellaisen tartuntataudin leviämisen estämiseksi, joka voi saada aikaan huomattavaa vahinkoa väestön tai sen osan terveydelle, taikka muusta terveydenhoidollisesti tärkeästä syystä. Valtioneuvosto päättää pakollisen rokotuksen toimeenpanon ajankohdasta ja siitä, mitä väestönosaa, ryhmää tai ikäluokkaa rokottamisvelvollisuus koskee, minkä ajan päätös on voimassa sekä mitä rokotuksessa on muutoin noudatettava. Ennen päätöksen tekemistä asiasta on hankittava Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen lausunto, jollei Terveyden ja hyvinvoinnin laitos ole tehnyt asiaa koskevaa esitystä.
12 a §

Puolustusvoimissa ja rajavartiolaitoksessa toimeenpannaan pakolliset rokotukset kullekin ikäluokalle tartuntatautien leviämisen estämiseksi tai muusta terveydenhoidollisesti tärkeästä syystä. Sosiaali- ja terveysministeriö päättää pakollisen rokotusohjelman sisällöstä puolustusvoimissa ja rajavartiolaitoksessa hankittuaan asiasta Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen lausunnon.

http://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2010/20100243

Snoopy

Oho, johan pomppasi! Jossain varmaan valmistellaan rokotetta inhottavaa rassismia vastaan, ei tätä aivopierua muuten voi selittää.

tarhuri

Braxista on pikimmiten päästävä eroon.  Muistakaa kaikki äänestää oikein, muutoin tulee ilkeä kunnanorganisaation hoitsu joka väkisin rokottaa teidät ja varmaan rokottaa teidän lompakkoanne myös.
Olen olemassa, siis ajattelen.

do.ut.des

Minä en muuten tuollaiseen suostu! Puolustan ruumiillistaitsemääräämisoikeutta henkeen ja vereen kaikilla mahdollisilla aseilla.
"Elintason nousu on sitä, että entistä useammalla on enemmän rahaa käytössä kuin järkeä." - P.V.

"Peace for us means the destruction of Israel and nothing else." - Yasser Arafat

törö

Quote from: tarhuri on 27.11.2010, 20:16:46
Braxista on pikimmiten päästävä eroon.  Muistakaa kaikki äänestää oikein, muutoin tulee ilkeä kunnanorganisaation hoitsu joka väkisin rokottaa teidät ja varmaan rokottaa teidän lompakkoanne myös.

Ei hätää. Braxin poppoon haikailema elektroninen äänestysjärjestelmä antaa mahdollisuuden korjata äänestäjien tekemät virheet.

Morsum

Ihan hyvä jos tuo päätös tehdään erittäin painavien syiden vuoksi. Olen varma ettei ainakaan sikainfluenssa vielä olisi pakollinen rokotus. Rokotuksen vastustajat yleensä ovat kuitenkin aika vaarallista väkeä, joten on hyvä olla olemassa pakkolaki, jos oikeasti on tarve jollekkin rokotukselle.

Nykyään on hyvä olla tiedostava rokotteista kieltäytyjä, kun oikeasti vaarallisille taudeille suurin osa kuitenkin ottaa rokotteen. Siinä muutama vapaamatkustaja ei vaaranna kansanterveyttä. Silti, näen tuon lain hyvänä asiana odottamattomia tauteja silmälläpitäen.
LGBTQ, harajukufashion, rainbowfashion, BLM, ACAB, NATO,
https://www.instagram.com/morsumi/

Morsum

Niin ja kun joku nyt alkaa olkiukkoileen: Kannatat siis sitä ja tätä, vastaan jo ennakkoon: Mitä ikinä työnnät suuhuni, kannatan juuri sitä.

herra 4x

Vihreä ministeri Braxille ja jokaiselle pakkorokottajalle tiedoksi: Minä päätän rokotuksistani.

Tämä resoluutio pätee kaikissa oloissa, ja sen implementoinnissa käytetään tarvittava määrä itsemääräämisvoimaa.
Rakkaudesta lajiin.

Lasse

Joka yrittää antaa minulle tai perheelleni väkisin piikkiä tassuun, saa kineettisen projektiilin silmäänsä.

Ja tämä ei ole uhkaus, vaan lupaus, kaikella ystävyydellä.

--Lasse
NOVUS ORDO HOMMARUM

Lasisti

Jos satatuhatta ihmistä kapinoi ja istuu kodeissaan hirvikiväärit sylissä, niin miten ihmeessä valtiovalta onnistuu pakkorokottamaan heidät?

Voi olla melko hankala operaatio ;D

Erikjaak

Quote from: Lasse on 27.11.2010, 22:29:06
Joka yrittää antaa minulle tai perheelleni väkisin piikkiä tassuun, saa kineettisen projektiilin silmäänsä.

--Lasse

Sama. Ruumiita tulisi, jos joku yrittäisi pakottaa ottamaan jotain piikkiä. >:(

Veli Karimies

Quote from: Reinhart on 27.11.2010, 21:39:35
Tässä on jotain outoa. Tuota lakia on käytännössä mahdoton toteuttaa ja luulisi sen olevan myös perustuslain vastainen. Perustuslaki nyt tosin on osoittautunut yllättävän tulkinnanvaraiseksi ainakin Sasille.

Laki antaa mahdollisuuden tuhlata mijoonia euroja veronmaksajien rahoja rokotteiden ostoon jokaiselle suomalaiselle. Ei tässä kummempaa.

Yksittäinen kansalainen voi olla ottamatta rokotetta, mutta valtion on "yleiseen turvallisuuteen", "kansanterveyteen" ja "blaablaahan" vedoten pakko ostaa jokaiselle kansalaiselle rokote. Todennäköisesti tätä siis ajavat jo valmiiksi korruptoituneet lääkefirmat ja terveysvirastot ja nyt myös ostetut virkamiehet.

Sillä ei ole mitään merkitystä myynnin kannalta onko tuote hyvä, vaan sillä on merkitystä että jokaisen on pakko se ostaa. Vähän niin kuin jätevesilakikin ja tulevat lait alkolukoista, nopeudenrajoittimista ja sun muista autoilijoiden seurantalaitteista.

P

Quote from: Morsum on 27.11.2010, 21:10:30
Ihan hyvä jos tuo päätös tehdään erittäin painavien syiden vuoksi. Olen varma ettei ainakaan sikainfluenssa vielä olisi pakollinen rokotus. Rokotuksen vastustajat yleensä ovat kuitenkin aika vaarallista väkeä, joten on hyvä olla olemassa pakkolaki, jos oikeasti on tarve jollekkin rokotukselle.

Nykyään on hyvä olla tiedostava rokotteista kieltäytyjä, kun oikeasti vaarallisille taudeille suurin osa kuitenkin ottaa rokotteen. Siinä muutama vapaamatkustaja ei vaaranna kansanterveyttä. Silti, näen tuon lain hyvänä asiana odottamattomia tauteja silmälläpitäen.

Noinhan olisi ihanteellisessa maailmassa, jossa viranomaisiin voisi luottaa. Viime panikointi ja pelleily sika-influenssan kanssa ei kohota kyseisten viranomaisten uskottavuutta.

He panikoivat ja olivat valmiita rokottamaa valtavia ihmismääriä kunnolla testaamattomalla rokotteella. Nyt näille ollaan luomassa mahdollisuus rotottaa jotain prototyyppilääkettä ihmisiin pakolla.

En vastusta rokotuksia, mutta näissä viime panikoinneissa ja hämmentämisessä alkaa näkyä mahdollista krooputiota lääketeollisuuden puolelta. Me emme voi tietää miten viranomaisia on mahdollisesti paasutettu.

Kohta on siis on mahdollista tilata valtavan kalliit keskeneräiset rokotteet seuraavan ylipanikoinnin kohdalla ja piikittää ne ihmisiin halusivat he sitä tai eivät. Ja lääketeollisuus povettaa rahat.

Ei näin. Laissa pitäisi olla selkeämpi määritelmä, mikä on tuollainen pakkorokotustilanne, mitä ehtoja siihen pitää olla, ja kuka päättää loppukädessä pakkorokotuksista. Minä en luota näihin nykyisiin rokotuksista vastaaviin tahoihin, ihan historiallisten toimien valossa. Heille valtaa ei tule antaa. Sen pitää olla korkeammalla.

Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Esa N.

Nämä "pakko"-etuliitteet kalskahtaa jotenkin aina niin ikävästi. Jokainen pakko on aina uusi askel kohti totalitariaa.

Luulisi, että vapaassa maailmassa on pakko ainoastaan maksaa veroja ja heittää lusikka nurkkaan kun verot on maksettu, mutta eih.

Vielä kun lyötte energiaveron jokaiselle kansalaiselle hiilidioksidin tuottamisesta, niin Absurdia on valmis..
There's too many men, too many people making too many problems..

Jos Suomi nähdään maana, josta saa turvapaikan tai on helppo oleskella, se voidaan nähdä vetovoimatekijänä. - Astrid Thors 25.02.2009

P

Quote from: do.ut.des on 27.11.2010, 20:32:03
Minä en muuten tuollaiseen suostu! Puolustan ruumiillistaitsemääräämisoikeutta henkeen ja vereen kaikilla mahdollisilla aseilla.

Nythän ihmiseltä saa ottaa elimiä ja muuta ihan vapaasti. Alentaa varmasti kynnystä "aivokuolleeksi" toteamiseen, tuntien suomalaista sairaalatoimintaa. Nyt samat heebot pääsevät pistämään periaatteessa ihmisiin mitä tahansa, mitä haluavat.

Minä en halauisi tulla pakkorokotetuksi keskeneräisellä rokotteella, jonka sivuvaikutuksista ei ole tietoa, kun joku noista nykyisistä viranomaisista panikoi / saa paasutusta lrokotteen valmistavalta lääketehtaalta.

Suomi ei ole riittävän korruptioton yhteiskunta moisen vallan antamiseen viranomaisille.

Olen itse kokemuksen kautta havainnut, että 2/3 osaa virkamiehistä on sekä tyhmiä että laiskoja ja mielivaltaisia. Korruptiotakin on varmasti olemassa.

Ei näin.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.

P

--Lasse
'

Siksi pitääkin ne pyssykät keräillä pois kansalta. Sananvapaus pitää rajoittaa netissä. Siirtyä helposti halutuksi fiksattavaan elektrooniseen äänestykseen, josta ei jää mitään mustaa valkoisella tarkistuslaskentaan.

Kansa huutaa, että kiva, kiva, kyllä viranomaiseen pitää luottaa ja rehellisellä ihmisellä ei saa olla mitään salattavaa. Kun katsoo esim. Braxia ja hänen toimiaan oikeusministerinä, niin alkavat karvat nousta pystyy kyseisen totalitaristin puuhailusta.

Jos olisi foliopipo, niin ensiksi, oma ruumis kuuluu valtiolle,  pakollinen piikki, tulevaisuudessa siru ihon alle. Näin se menee, slipery slope.

Kohta pöydässä on soylent greeniä ja meillä dysotopia, johon  keskivertokansalainen on tyytyväinen? Ihan näin kärjistettynä , kun nykytrendia jatkaa samalla kulmalla tulevaisuuteen?

P

Quote from: Veli on 28.11.2010, 11:28:51
Quote from: Reinhart on 27.11.2010, 21:39:35
Tässä on jotain outoa. Tuota lakia on käytännössä mahdoton toteuttaa ja luulisi sen olevan myös perustuslain vastainen. Perustuslaki nyt tosin on osoittautunut yllättävän tulkinnanvaraiseksi ainakin Sasille.

Laki antaa mahdollisuuden tuhlata mijoonia euroja veronmaksajien rahoja rokotteiden ostoon jokaiselle suomalaiselle. Ei tässä kummempaa.

Yksittäinen kansalainen voi olla ottamatta rokotetta, mutta valtion on "yleiseen turvallisuuteen", "kansanterveyteen" ja "blaablaahan" vedoten pakko ostaa jokaiselle kansalaiselle rokote. Todennäköisesti tätä siis ajavat jo valmiiksi korruptoituneet lääkefirmat ja terveysvirastot ja nyt myös ostetut virkamiehet.

Sillä ei ole mitään merkitystä myynnin kannalta onko tuote hyvä, vaan sillä on merkitystä että jokaisen on pakko se ostaa. Vähän niin kuin jätevesilakikin ja tulevat lait alkolukoista, nopeudenrajoittimista ja sun muista autoilijoiden seurantalaitteista.

AAA+ . Kiteytit sen mitä yritin sanoa täsmällisesti.

Horn Hill

Pakkorokotus on ollut asetuksena voimassa jo vuodesta 1986 asti.

http://ahtoapajalahti.puheenvuoro.uusisuomi.fi/53269-hopo-hopo-soyring

Ja aieminkin on ollut pakollisia rokotuksia mm. isorokkoa vastaan.
Vihaista puhetta.
Netin harmaa setä.

tjuguskegg

Quote from: do.ut.des on 27.11.2010, 20:32:03

Nuivat korpisoturit rokotuksia vastaan?  ;D I'm in!

Ministeri

No en kyllä tuohon suostu, mihinkään sikapiikkiin varsinkaan. Siinähän yrittävät...
http://www.sananvapaudenpuolesta.fi

Blogini profeetan pilakuvaoikeudenkäynnistä:

http://oikeusmurhattu.blogspot.com/

PaulR

aivovuoto

Ei kai tässä muta kuin liittyä rintamaan. En ottanut possunuharokotustakaan (tosin sairastin sen ennen mahdollisuutta  ;)).

On sairasta, että laitetaan jotain pakkoa muutaman rokotushörhön vuoksi. Pois eristäminen vaaratilanteessa on paljon järkevämpää.

MaisteriT

Quote from: P on 28.11.2010, 11:40:51
[Viranomaiset] panikoivat ja olivat valmiita rokottamaa valtavia ihmismääriä kunnolla testaamattomalla rokotteella. Nyt näille ollaan luomassa mahdollisuus rotottaa jotain prototyyppilääkettä ihmisiin pakolla.

Se on kyllä yleisö median avustuksella joka panikoi.

Itse ymmärrän ajatusta pakolliseksi määrättävästä rokotuksesta jonkin verran, mutta viime kädessä jos rokote on edes kohtuullisen turvallinen suhteessa tautiin jota sillä torjutaan, eiköhän ihmiset ota sen ihan itse. Jos taas ei ole turvallinen, pakkoa voisi olla vaikea toteuttaa.

Testaamisesta: huhut sikaflunssarokotteen suhteellisesta vaarallisuudesta ovat yhä edelleen lähinnä huhuja.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

MaisteriT

Quote from: P on 28.11.2010, 11:45:03
Nythän ihmiseltä saa ottaa elimiä ja muuta ihan vapaasti. Alentaa varmasti kynnystä "aivokuolleeksi" toteamiseen, tuntien suomalaista sairaalatoimintaa. Nyt samat heebot pääsevät pistämään periaatteessa ihmisiin mitä tahansa, mitä haluavat.

Nyt löysäten sitä hattua.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

myötäjuoksija

Jos tuollaisesta pakkorokotuksesta kieltäytyy, selvinnee todennäköisesti jollain sakoilla. Enemmän minua huolettaa se, jäisikö siitä nimeni perään jokin pitkä miinus Valden kirjoihin jonain "ei-yhteistyöhaluisena", "valtiokriittisenä" ja "epäilyttävänä, mahdollisesti terrorismia tukeviin ääriliikkeisiin kuuluvana" kansalaisena...

Tuollainen pakkorokotushan olisi helppo tapa valtiolle listata foliopipot kansasta.
Homman nousu on ihanaa, luonnollista ja väistämätöntä!

http://sverigedemokraterna.se

Morsum

Quote from: Lasisti on 27.11.2010, 22:35:33
Jos satatuhatta ihmistä kapinoi ja istuu kodeissaan hirvikiväärit sylissä, niin miten ihmeessä valtiovalta onnistuu pakkorokottamaan heidät?

Voi olla melko hankala operaatio ;D

Ne 100 000 jätetään rokottamatta. Pääasia on saada yleissuoja koko väestölle. Tuo 100 000 ei muuta mitään mihinkään suuntaan, joten heidän annetaan istua kotonaan kivääri sylissään vaikka maailmanloppuun saakka.

Lasse

--Lasse

Haluan vielä tarkentaa mielipidettäni, ettei jää väärää käsitystä, eikä hazmat-pukuiset herrasmiehet hakisi minua kotoa ja jauhaisi lannoitteeksi.(vielä)

En vastusta rokottamista kategorisesti, esim. jäykkäkouristuspiikin ottamatta jättäminen on yksinkertaisesti tyhmää. En ole luomuituhippi, kannatan modernia lääketiedettä, kuten vaimonikin, kemian tohtori, joka on töissä lääkeyhtiössä. Muksullekin on toistaiseksi annettu kaikki rokotusohjelman mukaiset piikit, mutta jonkun verran keskustelua ja asioiden tutkimista se on vaatinut. Tieto lisää tuskaa.

Sikapiikki oli vähän toisenlainen juttu. Oli outoa esim. Saksassa, että poliitikoille ja sotilaille oli toinen rokote kuin lopulle populaatiolle. Luin todella paljon aiheesta, suurin osa tietysti täyttä höttöä ja stiiknafuulia, lisäksi näytti, että media tahallaan paisutti alkavaa paniikkia. Tein silloin ratkaisun olla ottamatta sikapiikkiä, harkinnan jälkeen. Nyt näyttäisi, että se oli oikeampi ratkaisu.

Jos H1N1-rokotus olisi ollut pakollinen, siten että siitä kieltäytyminen olisi johtanut vakaviin vaikeuksiin, olisin luultavasti sen suostunut ottamaan, koska sitä muutenkin harkitsin. Elämä on tietyssä mielessä peliä, jossa säännöt muuttuvat koko ajan ja todennäköisyyksillä pelataan.

Minulla, perheellisellä miehellä, ei todellakaan ole mitään "ai vill bii ö martyyr"-hakuisuutta.
Jos tulevaisuudessa vastaan tulee pakollinen rokotus, jota en missään nimessä halua, voimaa käyttävä vastustaminen tulee aivan viimeisenä, maasta poistuminenkin sitä ennen harkinnassa.
Tietysti demokraattinen vaikuttaminen on se ykkönen.

--Lasse
NOVUS ORDO HOMMARUM

Tommi Korhonen

Ohhoh. Kuulostaa tosiaan rasisminvastaiselta rokotteelta.
Ei kai vielä aivopesu- tai lammaslauma-rokotteita taida olla olemassa, vaikka tuollaisen lain valmistelu kovasti siihen viittaakin?

Kiitos vaan viimeaikojen päättäjät. Olen jo päättänyt että syrjäseutujen jätevesiasetus ei minua koske, eikä rokotusten ottopakko, eikä alkoholin tuontirajat ulkomailta (tämä ei kyllä ole faktori useinkaan, en minä niitä oikeasti tuo), eikä nettisananvapauden rajoitukset. ==> Turhista turhimpia kyttäyslakeja joita tehdään vain jostain mystisestä vallanhalusta, tai ainakin luulosta että päättäjät ovat parempia ja osaavampia ihmisiä. Lakien kunnioitus karsiutuu silmissä. Minä olen aina ollut lainkuuliainen ihminen, mutta mitä enemmän päättäjät hölmöilevät, sitä vähemmän haluan enää sellainen olla.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

kaivanto

Sairastin sikaflunssan viime vuonna Argentiinassa, en kuollut siihen. Jos joku yrittää piikittää minuun "influenssarokotetta", niin ruumiita tulee aivan varmasti, tämä on lupaus!!!11 Taidanpa ryhtyä aseharrastajaksi!!!11

Mulla on koneella jonkun lääkärin ohjeet siitä, mitä pitää tehdä jos saa rokotteen vastoin tahtoaan, mutta en nyt löydä niitä tähän hätään.

Aschenisto

Armeijassa oli jokin rokote joka annettiin. Tyhmänä menin ottamaan sen. Mikä se rokote olikaan? Mitä tapahtuu, jos siitä kieltäytyy, koska ei halua elohopeaa ja muuta myrkkyä elimistöön...