News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Voisitko kannattaa Suomen Konservatiiveja?

Started by Atte Saarela, 22.03.2009, 13:47:48

Previous topic - Next topic

Atte Saarela

Olisi mielenkiintoista tietää kuinka suuri osa Hommalaisista kokee voivansa kannattaa Suomen Konservatiiveja esimerkiksi äänestämällä puolueen jäsentä? Jos ei, miksi ei?

Avrelivs

Kyllähän minä äänestän vaikka itse Tarja Halosta ja demareita, jos heillä on jotain järkevää sanottavaa ja mahdollisuudet oikeasti vaikuttaa. Muussa tapauksessa en äänestä. Kannattaminen on sitten eri juttu. ;D

Jos Suomen Konservatiivit jossain vaiheessa asettavat joihinkin vaaleihin ehdokkaita joilla minun mielestäni on hyvä linja, ja joilla on mahdollisuudet päästä läpi, ja jotka eivät ole huonompia kuin joku muu minulle mieleinen ehdokas, voisin hyvin äänestää heitä.

Mutta Suomessa uusien puolueiden perustaminen ja merkittävän kannatuksen hankkiminen on vähän kinkkistä puuhaa.
Bears on a Submarine

Turkulaine

Quote from: Atte Saarela on 22.03.2009, 13:47:48
Jos ei, miksi ei?

Taina Lintula. Hän on antanut kuvan itsestään henkilönä, jonka täytyy aina saada erottautua muista, koska muut tekevät kaiken aina väärin. Kokoavia voimia kaivataan, ei erottavia. Lisäksi nuo rasisminvastaisuusjulistelut vierottavat. Sellainen kun vain validoi rasistikortin käyttämisen poliittisena aseena.

Jos tässä tilanteessa Persut tekevät oharit on paras perustaa sellainen kansallishenkinen yleispuolue, johon konservatiivit, liberaalit, porvarit ja duunarit voivat tulla. Niistä oikeisto/vasemmisto/konna/lipilaariasioista voidaan sitten vääntää kättä kun Suomen muuttuminen etniseksi ongelmahautomoksi on estetty.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

junakohtaus

En usko että voisin kannattaa. Olen varsin liberaali sälli kaikin tavoin enkä osaa identifioitua konservatiiviksi kuin muutamissa lähinnä taiteen ja journalismin alan kysymyksissä, mutta niissäkin konservatiivisuuteni on varsin toista laatua kuin mitä sillä sanalla yleensä tarkoitetaan.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Kazakstan

En pystyisi. Maahanmuuttopolitiikka on minulle hyvin tärkeä poliittinen teema, mutta se ei kuitenkaan muodosta sellaista kynnyskysymystä että voisin äänestää puoluetta, jonka arvot ovat muilta osin niin sanoinkuvaamattoman kaukana omistani.

Katselin tuota puolueen ohjelmaa, ja juuri maahanmuuttolinjauksia lukuun ottamatta se kuulosti suorastaan hämmästyttävän vieraalta.

Eli, ikävä kyllä ja huolimatta ehdokkaista, Konservatiivit eivät voi koskaan olla minun juttuni.

Martel

Olisi mielenkiintoista tietää kuinka suuri osa Hommalaisista kokee voivansa kannattaa Suomen Konservatiiveja esimerkiksi äänestämällä puolueen jäsentä? Jos ei, miksi ei?

Jos tuo asia kiinnostaa, eikö silloin kannattaisi avata siihen erillinen äänestys? Monen kohdalla varmasti ehdokas ratkaisee. Itsekin äänestän tulevissa eurovaaleissa Jussi Halla-ahoa, riippumatta millä listalla tämä on.

Lisäys: juu, voisin kannattaa, voisin äänestää.

Jii

Lukaisin puolueohjelman läpi, ja noin kokonaisuutena ihan ok. Mielelläni kuulisin konservatiivien kannanottoja yksittäisiin kysymyksiin, vaikkapa homojen oikeuksiin, hedelmöityshoitoihin, abortteihin, jne. Jos heiltä joku fiksu ehdokas vaaleissa olisi, niin miksikäs ei.

Eli vastaus kysymykseen:
-Voisin kannattaa.

John Bircher

"Kaikilla ihmisillä on sama oikeus vapauteen, ja valtion tulee kohdella kaikkia samoin." -Antti Chydenius

www.jbs.org

KJ

Jos ja kun tulen pettymään Persuihin, niin SK on valintani.

Tiukkaa Nato-kantaa en kyllä käsitä: sillä ei ole mitään merkitystä, ja se ei tee mitään muuta kuin karkoita mahdollisia kannattajia.
What would Gösta Sundqvist do?

Kazakstan

Quote from: KJ on 22.03.2009, 15:00:44
Tiukkaa Nato-kantaa en kyllä käsitä: sillä ei ole mitään merkitystä, ja se ei tee mitään muuta kuin karkoita mahdollisia kannattajia.

Aamen.

Ojanperä

Tuskinpa tulet kauaa SK:ssakaan viihtymään, jos asenteesi on tuollainen...

Omasta puolestani voisin sanoa, että olen varsin tyytyväinen omaan puolueeseeni, Perussuomalaisiin. Suomen Konservatiivit tuskin pystyy tarjoamaan mitään sellaista, joka saisi minut vaihtamaan puoluetta. Arvokonservatiivisuus on tiettyyn rajaan asti ok, mutta kun puolueen nimessä on sana "konservatiivi", se kalskahtaa mielestäni pahaenteiseltä.
"The Answer to 1984 is 1776."
-Alex Jones

John Bircher

Quote from: Ojanperä on 22.03.2009, 15:16:39
mutta kun puolueen nimessä on sana "konservatiivi", se kalskahtaa mielestäni pahaenteiseltä.
Eikös suuressa maailmassa kaikki kokoomuksen kaltaiset puolueet ole nimellä konservatiivipuolue? Konservatismi on muutenkin aika liikkuva käsite. Jonkun persukonservatiivin mielestä esim Thatcheriläinen konservatismi olisi täysi mörkö.
"Kaikilla ihmisillä on sama oikeus vapauteen, ja valtion tulee kohdella kaikkia samoin." -Antti Chydenius

www.jbs.org

Alceste

Mielenkiintoisen johdatteleva kysymyksen asettelu.

En äänestäisi. Ohjelmassa on pari hyvää pointtia, mutta loput eivät kuulu minun arvomaailmaani.
"At last, the gods remove cock from fucking ass."
--Quintus Lentulus Batiatus

"'Suosi suomalaista' on nykyään ainakin rasistinen ilmaisu. Joutsenmerkki ja suomenlippu ovat rasistisen tuotteen merkkejä. Suomalainen peruna on rasisti."
--Sotakoira@Muro

o_O

Voisin kyllä äänestää Konservatiiveja, mutta ehkä on järkevämpää puskea PS ensin suureksi puolueeksi - maahanmuutto on kuitenkin niin iso kysymys että näkisin järkevänä ettei "meikäläiset" hajaannuttaisi ääniään kahteen eri laariin.
Toki varaan oikeuden muuttaa mielipidettäni, sillä en ole kummankaan agendaa suuremmin lukenut. Voisiko joku tiivistää pääpiirteittäin erot SK:n ja PS:n välillä?

nimim. entinen kokoomuslainen, joka on pettynyt ko. "oikeistopuolueeseen"
"Iso-temmi" Halla-Aho, niin oha Allahimme tosi?

Atte Saarela

Quote from: Alceste on 22.03.2009, 15:23:06

Mielenkiintoisen johdatteleva kysymyksen asettelu.

En äänestäisi. Ohjelmassa on pari hyvää pointtia, mutta loput eivät kuulu minun arvomaailmaani.
Jaa ei ollut kyllä tarkoitus johdatella.

Olen kyllä itsekin enemmän hyvinvointivaltion kannalla mitä Suomen Konservatiivit nähtävästi ovat, joskin olisi kyllä hyvä saada lisäselvennystä esimerkiksi siitä haluavatko Konservatiivit leikata sosiaalimenoja ja kuinka paljon..

Lemmy

Quote from: TurkulaineHän on antanut kuvan itsestään henkilönä, jonka täytyy aina saada erottautua muista, koska muut tekevät kaiken aina väärin.

Ilmiselvä sukulaissielu siis  ;D
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

KJ

Quote from: Ojanperä on 22.03.2009, 15:16:39
Tuskinpa tulet kauaa SK:ssakaan viihtymään, jos asenteesi on tuollainen...

Omasta puolestani voisin sanoa, että olen varsin tyytyväinen omaan puolueeseeni, Perussuomalaisiin. Suomen Konservatiivit tuskin pystyy tarjoamaan mitään sellaista, joka saisi minut vaihtamaan puoluetta. Arvokonservatiivisuus on tiettyyn rajaan asti ok, mutta kun puolueen nimessä on sana "konservatiivi", se kalskahtaa mielestäni pahaenteiseltä.

Asenteeni? Teet aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä "asenteestani". En tiedä sinun PS-historian pituudesta, mutta sen tiedän, että se ei voi olla pidempi kuin minun, minä kun olen ollut mukana alusta lähtien. Joten se "asenteestani".

Jos oman puolueen arvomaailma kääntyy oman arvomaailman vastaiseksi, niin totta kai silloin jompi kumpi on väärässä paikassa, eli tässä tapauksessa minä.

"konservatiivi", se kalskahtaa mielestäni pahaenteiseltä.

Jaahas, jotain rajaa.

Atte Saarela

Nähtävästi Konservatiivit nauttii jonkinasteista kannatusta nuivien keskuudessa. Itsekin äänestäisin kyllä Halla-ahoa ainakin jos hän olisi sitoutumattomana ehdokkaana Konservatiivien listoilla, jos olisi puolueen jäsenenä ehdokkaana niin pitäisi jo vähän miettiä.

M.

Karsastan hieman  puolueen nimeä siinä mielessä, että ei NATO-jäsenyys ole Suomessa mitenkään erityisen konservatiivinen näkemys, sehän tarkoittaisi muutosta vallitsevaan asiantilaan. Alkuperäinen nimi (Suomen Rebublikaanit tjsp.) oli vielä käsittämättömämpi. Eivät amerikkalaiset konservatiivit ole täällä konservatiiveja vaan joiltain osin jopa radikaaleja. Jotain ideaa tuossa nimessä olisi voinut olla, jos se olisi käännetty tasavaltalaisuudeksi ja puolueen ideaksi otettu perustuslain vahventaminen ja esimerkiksi yksilönvapauksien ja -oikeuksien lisääminen (tai edes turvaaminen) sitä kautta Suomessa.

Jos mokutuksen vastustaminen on ainoa kriteeri, niin minä äänestäisin vaikka Vasemmistoliittoa, jos se mitenkään Hommaa edistäisi.

June

En voisi, koska en ole eu myönteinen. Puolueista Perussuomalaisilla on eniten niitä asioita, joita itsekin pidän tärkeinä.
Kannattaa uskoa hyvällä, tulijat eivät lopu vastaanottamalla ! JH-a, Narinkkatori 10.10.2015

o_O

PerSujen arvoista:

QuoteSotaveteraanien kunnianpalautuksen aika
Me Perussuomalaiset vaadimme, että sotiemme veteraaneille, heidän puolisoilleen sekä kotirintamanaisille taataan kuntoutus kunnan kustantamana sekä mahdollisuus kerran vuodessa laitoskuntoutukseen. Paheksumme valtapuolueiden harjoittamaa politiikkaa, jossa kunnille valtionkonttorilta tulevia veteraanikuntoutusmäärärahoja on vuodesta toiseen vähennetty eikä määrärahavähennyksiä ole kompensoitu kuntien talousarvioesityksissä.

Tästä olen täysin eri mieltä - veteraaneilla on jo nyt valtava omaisuus, joka olisi otettava veteraanien käyttöön vielä kun heitä on täällä.

Kristiina

Minä voisin äänestää.

Tosin itsestäni on pikkuhiljaa kuoriutunut perussuomalaisten tapaan EU-kriittinen, kun olen nähnyt mihin diktatuuriin EU on luisumassa ja kuinka tämä Euroopan islamisoituminen on paljolti juuri EUn syytä. Haiderit ja muutkin haluttiin vaientaa.

Suomi on pahassa raossa (ollut koko historiansa), toisella puolella on Venäjä ja sitä kuvittelisi, että EU/Nato olisi joku turva Venäjää vastaan, mutta näin tuskin tulee käymään. Kuulemma Georgian sotakin on jo unohdettu ja yhtä hymyä ollaan Putinille. Suomalaisia ajetaan yhä enemmän nurkkaan joka suunnalta.

Jussi Halla-aho

Minua närästää se, että puolueen nimessä on sana "konservatiivi". Tämä täysin riippumatta siitä, olenko itse konservatiivi vai en.

Samalla tavoin, selkäydintasolla, minua närästävät kaikki puolueet ja muut putiikit, joiden nimessä on sana "demokraattinen".
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Martel

Quote from: o_O on 22.03.2009, 16:51:56Tästä olen täysin eri mieltä - veteraaneilla on jo nyt valtava omaisuus, joka olisi otettava veteraanien käyttöön vielä kun heitä on täällä.

Veteraanijärjestöillä lienee rahaa, ja keräyksiäkin (rautasormus jne.) järjestetään vuosittain. Ilmassa on ollut merkkejä, että veteraanijärjestöjen johto haluaisi jatkaa toimintaa senkin jälkeen, kun viimeiset veteraanit on laskettu isänmaan multiin. Olisi mielenkiintoista tietää tuleva toimenkuva.

Lisäys: minustakin tuo konservatiivien nimivalinta on huono. Vielä huonompi oli se 'republikaanit'. Niinikään Perussuomalaiset on nimenä pyllystä. Ei se edesmennyt Perustuslaillinen Oikeistopuoluekaan nimenä mikään huippu ollut, mutta edes lyhenne oli hyvä.

Lisäys 2: Nimiä maailmalta; Kansallinen Rintama, Vapauspuolue, Kansanpuolue,...

Sosiaalinen konstruktio

Quote from: Martel on 22.03.2009, 16:57:54

Veteraanijärjestöillä lienee rahaa, ja keräyksiäkin (rautasormus jne.) järjestetään vuosittain. Ilmassa on ollut merkkejä, että veteraanijärjestöjen johto haluaisi jatkaa toimintaa senkin jälkeen, kun viimeiset veteraanit on laskettu isänmaan multiin. Olisi mielenkiintoista tietää tuleva toimenkuva.

Höh! Uusia veteraanejahan muuttaa tänne sankoin joukoin joka vuosi...

o_O

Toinen iso asia PS:n suhteen miinuspuolella on KD:n kanssa kaveeraaminen - mitähän vittua?
Konservatiivit on kyllä nimenä vähän pölyinen mutta se vähä mitä olen kysellyt heidän arvoistaan kuulostaa soppelilta meikäläiselle.

Eli yhteenvetona olen ilmeisesti sitten sitä mieltä että ehkä voisin kyllä joo kannattaa SK:ta  ;)

Kristiina

Quote from: Martel on 22.03.2009, 16:57:54

Lisäys 2: Nimiä maailmalta; Kansallinen Rintama, Vapauspuolue, Kansanpuolue,...

Vapauspuolue on hyvä! Suomi tarvitsee nyt Vapauspuolueen!

Eurooppalainen

Ei tuolla puolueella ole tulevaisuutta. Ohjelma on teoriassa ihan hyvän tuntuinen, mutta ei sitä ajeta omalla "puhdasoppisella" puolueella. Ei se niin hieno ole.

Sitäpaitsi näiden konservatiivien metodi oman politiikan ajamiseen eli uuden ideologisesti puhtaan puolueen perustaminen on turhan radikaali  eikä sovi oikealle konservatiiville. Se on myöskin epäkäytännöllinen toimintatapa, mikä sekin on tyypillistä radikkalien idealistien vouhotusta.

Jos konservatiivillä on jokin ideologia niin se on pragmatismi, käytännöllisyys.

KJ

Quote from: Jussi Halla-aho on 22.03.2009, 16:56:22
Minua närästää se, että puolueen nimessä on sana "konservatiivi". Tämä täysin riippumatta siitä, olenko itse konservatiivi vai en.

Samalla tavoin, selkäydintasolla, minua närästävät kaikki puolueet ja muut putiikit, joiden nimessä on sana "demokraattinen".

Minulle jäi kyllä vähän hämäräksi, että miksi sana "konservatiivi" olisi muka negatiivinen tai jopa arvelluttava. Vaikka en kapiaisen poika olisikaan, niin eiköhän "konservatiivi"-sana kuitenkin ole lähtökohtaisesti myönteinen.

Jussi Halla-aho

Quote from: KJ on 22.03.2009, 17:52:36
Quote from: Jussi Halla-aho on 22.03.2009, 16:56:22

Minulle jäi kyllä vähän hämäräksi, että miksi sana "konservatiivi" olisi muka negatiivinen tai jopa arvelluttava. Vaikka en kapiaisen poika olisikaan, niin eiköhän "konservatiivi"-sana kuitenkin ole lähtökohtaisesti myönteinen.

Sana "konservatiivi" ei ole negatiivinen, kuten ei ole "demokraattikaan". Sen sijaan sellaisiksi julistautuminen on jostakin syystä ärsyttävää. En osaa selittää, miksi.

Myönnän toki, että puolueelle on vaikeaa keksiä hyvää nimeä. Kaikki kuulostaa falskilta. NuPu (Nuiva Puolue) voisi olla hyvä.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.