News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2010-11-23 Demari/Jungner: Halla-ahon lista vaalien kiintoisin asia

Started by Sivusta seuraaja, 23.11.2010, 06:52:56

Previous topic - Next topic

pw

Quote from: Sivusta seuraaja on 24.11.2010, 20:14:18
Minä ainakaan en lähtisi yhtään väheksymään Vistbackan poliittista kokemusta, vaikka mies ei eläkään internet-aikaa.

Juuri näin. Olen myös sitä mieltä että jos Vistbacka(tai joku muu vaikutusvaltainen persu) vaatii listan poistoa niin se tulee myös poistaa.

Sisäisiä kiistoja ei tässä tilanteessa saa tulla ja rivien on pysyttävä suorassa. Vastapooli(kepu-kok-sdp-vihr+media) kun ei vielä ole kynsiään edes näyttänyt(=varsinainen paskamyrsky on vasta edessä).

RP

Quote from: Tuju on 24.11.2010, 20:15:44
Rami on siis pahoittanut mielensä, ettei ole Halla-ahon samanmielisten listalla.

Muitakin syitä voi olla, mutta Vistbackan sopisi huonosti Halla-ahon vaaliehdokkaiden listalle jo siittä syystä, ettei hän ole enää ehdokkaana.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

eliasj

Sanotaan nyt vielä Halla-ahon listan puolustukseksi, että se voi olla todella tärkeä Persuille tulevissa vaaleissa. Sen avulla saadaan tuntuvasti vähennettyä Muutokselle meneviä ääniä, kun on mahdollista äänestää takuunuivaa ehdokasta Persuissakin. Ja eihän Vistbacka kovin rajusti listaa vastustanut.

AuggieWren

Quote from: Kaustinen on 24.11.2010, 20:14:26
Persuillahan on myös tällainen yrittäjähenkinen Täysmuutos-ryhmä:

http://taysmuutos.wordpress.com/taysmuutos-ryhma/

...

Siis mitä ihmettä? Persuissa on juridista huippuosaamista Havansin voimin ja vielä Suomen markkinoinnin guru eli Timo Rope! WTF? Mistä tämä kertoo? Noiden kahden meriiteillä jo yksin voitaisiin pyyhkiä ns. osaamisen kannalta pöytää kokoomuksella ja demareilla (keskustaa ei lasketa). Kannatan yrittäjyyden aitoa kannustamista (en siis työntekijöiden aseman heikentämistä). Persuilla näyttää olevan hemmetti vieköön vaikka mitä huru-ukkoa juuri noihin teemoihin.
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Kaustinen

Quote from: eliasj on 24.11.2010, 20:25:55
Sanotaan nyt vielä Halla-ahon listan puolustukseksi, että se voi olla todella tärkeä Persuille tulevissa vaaleissa. Sen avulla saadaan tuntuvasti vähennettyä Muutokselle meneviä ääniä, kun on mahdollista äänestää takuunuivaa ehdokasta Persuissakin. Ja eihän Vistbacka kovin rajusti listaa vastustanut.

Muutoksen kohdalla puhutaan edelleen prosentin osista, joten eipä sillä ole juuri merkitystä.  :)

Noottikriisi

Quote from: pw on 24.11.2010, 20:20:08
Minä ainakaan en lähtisi yhtään väheksymään Vistbackan poliittista kokemusta, vaikka mies ei eläkään internet-aikaa.

Juuri näin. Olen myös sitä mieltä että jos Vistbacka(tai joku muu vaikutusvaltainen persu) vaatii listan poistoa niin se tulee myös poistaa.

Samaa mieltä, en tosin usko että tästä kuitenkaan niin isoa juttua saadaan. Tämä Halla-ahon lista on nyt kiila jolla Perussuomalaisten rintama yritetään hajottaa ja vaalivoitto estää. Tuskin onnistuu.

Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

ääni kentältä

QuoteTimo Soinin mukana voikin tulla kymmenen sikaa säkissä, Jungner sanoo.

Onko tämä tulkittavissa, että Junger uskoo Persujen saavan uudenmaan vaalipiiristä Soinin lisäksi kymmenen muutakin läpi?  :o

eliasj

Quote from: ääni kentältä on 24.11.2010, 22:18:53
QuoteTimo Soinin mukana voikin tulla kymmenen sikaa säkissä, Jungner sanoo.

Onko tämä tulkittavissa, että Junger uskoo Persujen saavan uudenmaan vaalipiiristä Soinin lisäksi kymmenen muutakin läpi?  :o
Ei, vaan Junger ei ole vielä kuullut huippusalaista tietoa, että Soinia voi äänestää vain Uudellamaalla.

Ano Nyymi

Suvikset niin toivoisivat Jussin kehoittavan kannattajiaan äänestämään suviksia.

Ja se peijooni ei mee sitä tekemään  ;D

Jussi Halla-aho

Quote from: pw on 24.11.2010, 20:20:08

Olisi erittäin epäviisasta reagoida vihollisen (siis tässä tapauksessa kilpailevan puolueen ja vihamielisen toimittajan) räksytykseen. Silloinhan vihollinen näkisi, että räksytys tehoaa persuihin. Että persuja voi ohjailla haluamaansa suuntaan räksyttämällä.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

James Hirvisaari

Totta kai verenhimoinen lehdistö haluaa jatkossakin raflaavia otsikoita ja että me internetsit ja inhat ihmisvihaajat todellakin näymme jatkuvasti otsikoissa ja että meidät toimittajien kavalan salaliiton avulla valitaan kuin valitaankin kansanjohtajiksi ja että me kiitokseksi hajotamme atomeiksi puolueen, jolla olemme röyhkeästi ratsastaneet, ja siinä sivussa kaikki muutkin puolueet.

Sen jälkeen me häpeämättömät netsisiat aloitamme järjestelmällisen eriväristen mustamaalaamisen ja sietämättömän rotutohtoroinnin, jota ei voi estää isopää, valtavapää eikä suurpääoma, ei myöskään yle lahti. Hekumallisesti kylvemme vihassa ja lehdistö juopuu verestä kunnes epäpyhä allianssimme vuotaa rutinuiviin.

"Kymmenen pientä netsisikaa, paljon pahaa aikaan saa.
Mestari Mestari näytä sarves, ei niitä tarvi piilottaa."

Kenties Jari Tervo voisi lukea tämän tarinan ja runon seuraavassa Uutisvuodossa?

;D

Khöm. Journalistien pahuuden ja patologisen huumorintajuttomuuden takia toki hiukan vaarallisia ovat tällaiset poikkikansantaiteelliset vuodatukset, mutta muutama täky sairaalle lehtimiehelle on aina paikallaan, onhan?

Itse katson parhaimmaksi vastata huumoriin huumorilla. Mutta Jungnerin huumori kukkii kuin Ladan pelti.
"Riittää, että kansa on sitä mieltä; muita perusteluja ei tarvita."
http://hirvisaari.fi

Kim Evil-666

Quote from: James Hirvisaari on 25.11.2010, 00:45:50

Itse katson parhaimmaksi vastata huumoriin huumorilla. Mutta Jungnerin huumori kukkii kuin Ladan pelti.

;D :D ;D
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Kala

PS:stä oikeistolaisia? PS tuntuu kylläkin olevan vasemmalla kuin SDP, joka hallitusvuosinaan oli enemmän oikealla kuin itse Kokoomus. Työväenluokka mainittiin vain juhlapuheissa, muuten haluttiin vain valjastaa työläiset ilmaistyövoimaksi tempputyöllistämisellä.

FadeAway

QuoteTurkulainen Maria Lohela ja vantaalainen Johannes Nieminen ovat molemmat nuoria ja koulutettuja eduskuntavaaliehdokkaita, joita perussuomalaiset kaipaavat riveihinsä.

Kieliä opiskellut Maria Lohela, 32, työskentelee käännöstoimistossa projektipäällikkönä. Kolmekymppinen filosofian ylioppilas Johannes Nieminen puolestaan on vantaalainen it-asiantuntija.

He ovat myös maahanmuuttovastaisen Jussi Halla-ahon laatimalla suosikkilistalla, jonka perussuomalaisten johto on hyväksynyt vain kakistellen. "Monikulttuurisuutta" kritisoivat Halla-ahon suosikkiehdokkaat eivät silti itse näe jakolinjaa perussuomalaisten sisällä.
Lue haastattelut linkistä:  http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010112512754790_uu.shtml

Tämä toimii. Nyt 2 Halla-ahon listalla olevaa saa mukavasti julkisuutta Ilta-Lehdessä.
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

Veli Karimies

Niin siis mikä huomionarvoinen juttu tämä on? Miksi tästä uutisoidaan? Miksi ketään kiinnostaa? Ihmettelen kovasti.

Lemmy

Soinin säkki sikseen, mua kyllä huvittais tietää keitä Jugner yrittää kanniskella sisään Urpilaisen rysäpöksyissä  ;D
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Mikko T

Quote from: Lemmy on 25.11.2010, 07:53:58
Soinin säkki sikseen, mua kyllä huvittais tietää keitä Jugner yrittää kanniskella sisään Urpilaisen rysäpöksyissä  ;D

Eiköhän Jungneri koita itse päästä sinne ryssäpöksyihin :)
Jungneri on kyllä tehnyt loistavaa vaalityötä koko syksyn, Soini voisi lähettää jouluksi vaikka pullon XO-konjakkia Mikaelille ja kiittää henkilökohtaisesti niistä 2-3% kannatuksesta, jotka pelkästään Jungnerin ansiosta on satanut Soinin sikasäkkiin.

IDA

Ihan hyvä tuo Iltalehden juttu.

Tosin onko Maria nyt suosikki 1. ja Johannes suosikki 2. ja tuleeko kauhea, puoluetta jakava, skandaalimainen riita siitä kuka on suosikki 3. Hämmentävää tämä on; ehtiikö vielä muutta Uudellemaalle, että voisi äänestää sitä Soinia?

LVirus

Yksi asia mitä itse mietin, on se fakta jossa Perussuomalaisista tehdään OIKEISTOPUOLUE vaikka he kannattavat itseasiassa vasemmistoarvoja. Minun näkemyksen mukaan Persut ovat uudenajan Vasemmistoliitto ja tämän takia itse en oikein näe heitä äänestämisen arvoiseksi. Minua lähinnä ovat aidosti oikeistolaiset arvot (vaikkakin itse olen ns. duunari) ja vapauksien lisääminen (suora demokratia sekä tietenkin sananvapaus). On olemassa vain yksi puolue joka tulee edes lähelle tuota ideologiaa meidän puoluekartassa ..
"Kun Lontoo tai Varisuo alkaa pikkuhiljaa uusien asukkaiden myötä muuttumaan Afrikaksi tai Lähi-idäksi, sitä kutsutaan kansainvälistymiseksi, mutta kun valkoihoinen länsimaalainen menee Afrikkaan tai Lähi-itään ja alkaa muuttamaan sitä eurooppalaiseksi, sitä kutsutaan kolonialismiksi." - KalleK

Emperor

Puoluesihteeri Halla-ahon listasta:
"Ei mitään tarvetta tällaisille"

Persut hyväksyvät kakistellen Jussi Halla-ahon listan.

http://www.iltalehti.fi/vaalit/2010112512760042_vl.shtml

Onko tässä syy siihen miksi Saarakkalan nimi hävisi Jussin listasta?

Lemmy

- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Ant.

Quote from: Lemmy on 25.11.2010, 08:55:34
Kyl mä luulen, et sitä kackia on enemmän SDP:llä

Lemmy on sitten kertonut tarpeeksi huonoja vitsejä ja hassuja juttuja tässä ketjussa. Jatkossa asiaviestilinjalla.
Homma is the new black.

Nissemand

Loppujen lopuksi on aivan sama mätetäänkö housuihin peetä lapiolla vai lusikalla. "Die Hosen voll" tulee olemaan kummassakin tapauksessa lopputulos.
-akez

Olli Immonen

Quote from: LVirus on 25.11.2010, 08:48:05
Yksi asia mitä itse mietin, on se fakta jossa Perussuomalaisista tehdään OIKEISTOPUOLUE vaikka he kannattavat itseasiassa vasemmistoarvoja. Minun näkemyksen mukaan Persut ovat uudenajan Vasemmistoliitto...

Suomalaisilta kysyttiin vuonna 2008 tehdyssä tutkimuksessa, mihin he sijoittavat itsensä oikeisto–vasemmisto-akselilla. Vastausten mukaan suomalaiset ovat tarkalleen keskimäärin poliittisessa keskustassa (5,5). Kaikista puolueista perussuomalaisten kannattajat asemoivat itsensä lähimmäksi poliittista keskustaa (5,4).

Lähde

valkka

Quote from: Nissemand on 25.11.2010, 09:16:25
Mistä löytyisi kyseinen lista?

Iltalehdestä:

He ovat Halla-ahon listalla: James Hirvisaari, Asikkala, Juho Eerola, Kotka, Jarmo Juntunen, Rovaniemi, Olli Immonen, Oulu, Heikki Luoto, Tampere, Ari Jalonen, Pori, Teemu Lahtinen, Espoo, Johannes Nieminen, Vantaa, Pasi Salonen, Vihti, Riikka Slunga-Poutsalo, Lohja, Maria Lohela, Turku.

MaisteriT

Quote from: Olli Immonen on 25.11.2010, 09:20:46
Quote from: LVirus on 25.11.2010, 08:48:05
Yksi asia mitä itse mietin, on se fakta jossa Perussuomalaisista tehdään OIKEISTOPUOLUE vaikka he kannattavat itseasiassa vasemmistoarvoja. Minun näkemyksen mukaan Persut ovat uudenajan Vasemmistoliitto...

Suomalaisilta kysyttiin vuonna 2008 tehdyssä tutkimuksessa, mihin he sijoittavat itsensä oikeisto–vasemmisto-akselilla. Vastausten mukaan suomalaiset ovat tarkalleen keskimäärin poliittisessa keskustassa (5,5). Kaikista puolueista perussuomalaisten kannattajat asemoivat itsensä lähimmäksi poliittista keskustaa (5,4).

Lähde

Perussuomalaiset on siis poliittisen keskustan puolue.

Huvittavaa on, että jos kirjoittaa googleen äärioik, sieltä ehdotetaan jo äärioikeisto perussuomalaiset.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

Tuomas2

Quote from: valkka on 25.11.2010, 09:22:53
Quote from: Nissemand on 25.11.2010, 09:16:25
Mistä löytyisi kyseinen lista?

Iltalehdestä:

He ovat Halla-ahon listalla: James Hirvisaari, Asikkala, Juho Eerola, Kotka, Jarmo Juntunen, Rovaniemi, Olli Immonen, Oulu, Heikki Luoto, Tampere, Ari Jalonen, Pori, Teemu Lahtinen, Espoo, Johannes Nieminen, Vantaa, Pasi Salonen, Vihti, Riikka Slunga-Poutsalo, Lohja, Maria Lohela, Turku.

Tuolla Halla-ahon lista.

Minulle tuli pienenä yllätyksenä ettei lista ole 1+1 Nuivan vaalimanaifestin alekirjoittajien kanssa.

Jaku

Quote from: Veli on 25.11.2010, 07:24:56
Niin siis mikä huomionarvoinen juttu tämä on? Miksi tästä uutisoidaan? Miksi ketään kiinnostaa? Ihmettelen kovasti.

Tämmöinen lista on uusi asia Suomalaisessa politiikassa.

Miksi lista on näinkin paljon huomiota saanut on ? Saattaa johtua Vihreiden ja Vasemmiston ylisuuresta edustuksesta toimittajakunnassa, ja järkytyksestä että JH-A:n suosittelemia ehdokkaita voi äänestää muuallakin kuin Helsingistä tai Uudeltamaalta.

P

Quote from: Jussi Halla-aho on 23.11.2010, 09:51:18
Quote from: junakohtaus on 23.11.2010, 07:42:38
Sikäli Jungner puhuu asiaa, että ihan oikeasti en minä ainakaan tiedä edes Jussista miten se tulee eduskunnassa lopulta käyttäytymään. Tän nuivaosaston tiedän toki, ja aseasiat, ja kielikysymykset, ja miehen noin yleisesti, mutta suunnilleen siihen se loppuukin. Loppupossesta en tiedä sitäkään vähää.

Sanoisin jopa, että mikäli gallup-kannatus realisoituu, persuilla on jännittävä eduskuntaryhmä koossa, koska se tulee koostumaan ihmisistä, joilla on paljon aatetta mutta vähän kokemusta.

Tämä on hyvä huomio. Minäkään en tiedä, miten tulen eduskunnassa käyttäytymään, jos sinne pääsen. Muiden käyttäytymisestä en tiedä sitäkään vähää.

Sen toki tiedän, mitä asioita tulen siellä ajamaan, ja muidenkin agendasta minulla on hyvä käsitys.

Olisi mielenkiintoista tietää, tarkoittiko Jungner "käyttäytymistä" aivan sanan kapeimmassa merkityksessä, ts. sitä, aiommeko mahdollisesti apinalauman tavoin kiipeillä kattorakenteissa tai heitellä puhemiestä pyyhekumeilla.

Nyt kun tuon kirjoitit, Braxin johdolla oikeusministeriö alkaa valmistella käyttäytymis-, keskustelunaihe- ja lakialoiterajoituksia kansanedustajille. Ainakin apinalaumamainen käyttäytyminen tulleen ehdottomasti kieltämään - Persuilta, vanhoista puolueista ei niin väliä, sillä se on heillä virkavuosilla ansaittu etuus. Ihan kuin hän aktivoitui viimeksi kunnallisvaalien jälkeen kouluttamaan kunnanvaltuustojen puheenjohtajia persujen vaalivoiton jälkimainingeissa.

Luultavasti ennen vaaleja kattorakenteissa kiipeily ja puhemiehen heittely pyyhekumeilla kriminalisoidaan ja rangaistukseksi määrätään erottaminen eduskunnasta?
Huomaat netin valtavan voiman. Iltapulu uutisoi " Halla-aho ja halla-aholaiset aikovat kiipeillä eduskunnan kattorakenteissa ja viskoa puhemistä, jos heidät valitaan!"

Brax- perustelee ehdotustaan tutusti tulevalla Perussuomalaisten veretseisauttavalla vaalivoitolla.  ;D
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Kallioinen Käsi

Quote from: AuggieWren on 24.11.2010, 20:30:35
Siis mitä ihmettä? Persuissa on juridista huippuosaamista Havansin voimin ja vielä Suomen markkinoinnin guru eli Timo Rope! WTF? Mistä tämä kertoo?

Harmittaa vaan että nämä henkilöt eivät saa yhtään palstatilaa! Ehkä Persujen kannattaisi järjestää joku talouspoliittinen seminaari (kuten muutkin puolueet järjestävät) jossa esim. Havansi, Rope ja Uusipaavalniemi esittelisivät teesejään. Mielestäni nyt olisi viimeistään aika muidenkin kuin Soinin avata sanainen arkkunsa ja esittää vaihtoehtoja nykyiselle politiikalle.