News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2009-03-22 Pohjalainen:Vistbacka varoittaa puoluejohtoa Halla-ahon tukijoukoista

Started by EL SID, 22.03.2009, 10:13:57

Previous topic - Next topic

JM-K

Sivusta seuraaja: "Ehkäpä Mäki-Ketaleen kannattaa kysyä suoraan itseltään Vistbackalta, miten asia on".
- ei minulla ole mitään kysyttävää Vistbackalta tai keneltäkään muultakaan. Minä kerään vain nimiä

Kazakstanille: nimeni on oikeasti Sika-Kekäle

Teemu: "Kaikenkaikkiaan vaalikiima on hyvä ja mitä pikimmin Hommassa vellovan voiman saisi valjastettua varsinaiseen vaalityöhön, sitä parempi se olisi kaikille".
- mieluiten minä tosiaankin tekisin vaalityötä ehdokas Halla-aholle. No, hyvää harjoitteluahan se on tämän tyyppinen kenttätyö. Äskenkin tuli kerättyä mukava määrä allekirjoituksia!

MW

JM-K:lle ja muulle porukalle kiitoksia viimeisestä, oli mukava luovuttaa signeeraus IRL. Ensi viikolla täytynee agitproppailla postimiehellekin töitä, itsellä ei ole niin väliä juu. ;D

PekkaÖ

Jos Halla-aholle olisi etua liittyä Perussuomalaisiin, niin miksikäs ei.
Kyllä minä häntä äänestän myös puolueen jäsenenä.

illmaninati

Itse en ole ikinä edes olettanut PS:n ja Homman olevan mikään "ikuinen liitto". Homma on kuitenkin kaikessa epämääräisyydessään huonosti hallittavissa oleva voima, mikä varmasti ärsyttää puolueita, mutta toisaalta estää Homman muodostumista itsessään puolueeksi. Ennemmin ajattelen toiminnan siten että jossain puolueessa voi olla "Homma kylässä" (Juu idea tuli tuosta: http://www.maailmakylassa.fi).

Jos nyt tiet eroaisivat, niin uskoakseni jälkeen jää kuitenkin paljon valaistumista.

PS: Ennen kuin joku kaivaa henkilökultti-korttia povaristaan, niin todettakoon Halla-ahon olevan tällä hetkellä ilman kahta sanaa Homman terävin keihäänkärki. Mutta mikään ei tule hällekään automaattisesti ja uskon Jussin tietävän itsekin omaavansa äärettömän kriittisen ja itsenäisesti ajattelevan kannattajakunnan.
Sananmuunnosvapauden edistämiseksi:
Pentti ulos Tonista!

Ernst

Jussihan on Suomen Willie Strak ja me hänen kannattajansa olemme syvän etelän valkoisia turvenuijia.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Deus Ex

Koskas niitä Persujen ehdokkaita seuraavan kerran julkaistaan?
Pohjoisen taivaan alla kituutteli köyhä kansa. Rikkailta lainaamalla toteutti toiveitansa.

joniq

Käsittääkseni tilanne on seuraava. Hommalaiset odottivat että Persut nimittävät Halla-ahon EU-vaaleihin sitoutumattomana ehdokkaana. Näin ei ole käynyt ja varotoimena JM-K alkoi kerätä kannatuskortteja siltä varalta että Halla-ahoa ei nimitetä. Nyt on siis olemassa kaksi vaihtoehto. Halla-aho tulee valituksi Persujen listalle tai esiintyy omalla listallaan. On esitetty että Halla-ahon tulisi liittyä Persujen jäseneksi. Oli jäsen tai ei, ääneni varmaan saa, mutta äänestän mieluummin sitoutumatonta Halla-ahoa kuin Persujen jäsentä. Uskon että näin on tilanne monen muunkin kohdalla. Olen valmis äänestämään Persujen listaa vain jos he ajavat mamukriittistä asiaa. Puolueen jäseneksi en koskaan aio, mutta yhteistyö asian vuoksi on mahdollista ja suotavaa.
Läpimenon odotus omalta listalta on yltiöoptimistista, mutta jos ei yritä, ei varmaan onnistu. Olen varma että vaalikampanjaan saadaan Hommalaisilta melkoinen vaalikassa. Ei haukuta Persuja vaan pidetään ovet auki, mutta ollaan valmiit omaan kampanjaan.

Hannu Niemi

Quote from: Lemmy on 22.03.2009, 16:21:28
Quote from: Kreikanlukija
Entä jos tulee floppi? Miten sitten suu pannaan?

Ainakin kaikki muutaman sata ääntä saaneet kommariproffat saa orgasmin.

Ehdottomasti päivän(ellei jopa viikon paras) kommentti.
Meinas kaffit kaatua näppikselle p*****e  ;D

Ei tule floppia, kyllä luottoa löytyy. Jos persuille ei kelpaa, niin kyllä avoimeltakin listalta tulee hyvin kannatusta, ja vaikka läpi ei menisikään niin julkisuutta, julkisuutta vain lisää, niin eduskuntavaalit on läpihuutojuttu. Pelkkä julkisuus tuo lisää ääniä váikka itse asiasta ei niin tietoa olisikaan, vai kenen
mielestä jani sievinen on listalla järkyttävän vahvan polittisen taustansa takia..?

kirja auttaa myös. Esimerkiksi isäni, joka tähän asti on elänyt median toimittaman "puolueettoman" informaation varassa, muutti totaalisesti käsitystään jussista luettuaan ko. opusta. Lainasin sen iltalukemisiksi ja voila, yksi ääni napsahteli taas lisää
"ensisijaisesti hyysäreinä ja mokuttajina. Toissijaisesti ollaan Bilderbergin tahdottomia sätkynukkeja. Jos aikaa jää, niin toimitaan myös natottajina, kukkiksina, stalinisteina ja ek:n juoksupoikina."
Miska Rantanen kysymykseeni tiedonvälittäjä vai mielipidevaikuttaja

Avrelivs

Quote from: Ant. on 22.03.2009, 15:27:50
Soinin postiin valuu varmaan ihan vilpitöntä "Olet maanpetturi ja kommunisti. Halla-aho murskaa sinut!!1. PS:n kannatus olisi ilman Halla-ahoa 1 % !!" -mantraa. Tuleehan sitä päivittäin tännekin.

Varmasti. Soinin ja kaikkien muidenkin kannattaa pitää mielessä, että se posti ei välttämättä tule Halla-ahon kannattajilta, vaan voi tulla vähän muiltakin tahoilta. Kuten vaikka Halla-ahon vastustajilta, joita ei yhtään, yhtään haittaisi jos Soini kyrpiintyisi Halla-ahoon ja tämän "kannattajiin." Desanttimeininkiä on liikkeellä. Mutta eiköhän Soini ole sen verran ovela jäärä että tietää sen.

QuoteNimien keräämisen tarkoitus ei ole painostaa ketään. Sen tarkoitus on yrittää varmistaa, että Halla-aho on ehdolla myös siinä tapauksessa, että hän ei perussuomalaisille kelpaa.

Tämä on mainio tiivistys. Jonkun silmäätekevän pitäisi välittää tämä tieto Vistbackalle. Tiedä mitä kautta ja millaista tietoa hän saa.

Paras tekijä tähän hommaan olisi varmaan joku persujen sisältä. Onhan siellä vaikka Kerosta ja Lahtista, näin esimerkiksi.

Oman kantani ja aika monen muunkin kannan tiivistäisin näin: loogisesti ajatellen Halla-aholle ja persuille olisi äänimäärän kannalta paras, jos Halla-aho olisi persujen ehdokkaana. Tätä minä toivon. Minä äänestän persuja ja persuehdokkaita tasan niin kauan kuin persut vastustavat aktiivisesti ja johdonmukaisesti monikulttuurihulluutta ja taloudellisesti tuhoisaa maahanmuuttoa (nämä kuuluisat työperäiset turvapaikanhakijamme). En seiso minkään puolueen takana, enkä koskaan tule seisomaankaan. Puolueilla ei ole mitään väliä, vaan todellisella politiikalla. Joku äänestää kokoomusta koska se on muka "oikeistolainen", ja joku SDP:tä koska se on muka "työväen asialla" - vaikka molempien politiikka on kaikkea muuta kuin näitä. Minä vaihdan leiriä sitä mukaa kun järkevä politiikka vaihtaa leiriä. Ja senhän ei tarvitse vaihtaa. Jos persut haluavat minun ääneni, heidän ei tarvitse muuta kuin pitää järkevä linja maahanmuuttoon ja monikulttuurisuuden torjuntaan, ja minä äänestän heitä vaikka ikuisesti. Heidän valintansa, ei minun. 
Bears on a Submarine

Jiri Keronen

Quote from: Hannu on 22.03.2009, 18:26:44
kirja auttaa myös. Esimerkiksi isäni, joka tähän asti on elänyt median toimittaman "puolueettoman" informaation varassa, muutti totaalisesti käsitystään jussista luettuaan ko. opusta. Lainasin sen iltalukemisiksi ja voila, yksi ääni napsahteli taas lisää

Kirjan seuraavasta painoksesta tulisi lähettää lahjakappaleita ainakin suurimpien kaupunkien pääkirjastoille. Vanhemmat ihmiset eivät aina osaa käyttää Internetiä, ja kirja on erinomainen nimenomaan heitä ajatellen.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

stadilainen

Quote from: Sosiaalinen konstruktio on 22.03.2009, 10:21:27
Quote from: EL SID on 22.03.2009, 10:13:57
Sunnuntain Pohjalaisen mukaan (sorry, lukee vain paperilehdessä, ei nettiversiossa)

"Raimo Vistbacka varoittaa puoluetta antamasta periksi raistisista kannaotoistaan tunnetun Helsinkiläisen Jussi Halla-ahon eurovaaliehdokkuudelle. Piirikokouksessa puhuneen Victbakan mukaan puoluejohdon on oltava asian suhten tarkkana.

Ajatteleeko jotkut että vistbackan sanomisissa on jonkunlainen salainen viesti nuiville, tyyliin (näin minä sanoin mutta kyllähän te tiedätte). en minä ainakaan ole vielä niin vainoharhainen , mutta eiköhän sekin diagnoosi kohta todeta .
voiko vitutukseen kuolla ? testi käynnissä

Risto A.

(sori jos toistan, mutta kiireessä en ehtinyt lukemaan kaikkia viestejä)

Homman nimi on saada maahanmuuttohulluus loppumaan. Ei muuta.

Tästä syystä, ihan vain vapauttaakseen Timo Soini taakastaan, suosittelen, että Halla-ahoa kammetaan J-MKn starttaamalla manööverillä.

- peli selkiytyy
- Timo Soinin verenpaine laskee
- Halla-ahon todellinen henk.koht. kannatus saadaan mitattua, koska persujen kautta tulos voitaisiin selittää myös persujen agendoilla.
- Kaikki tietäisi missä mennään, myös hitain median edustajakin.
- jatko olisi taas auki tilanteiden mukaan elämiseen, mitä se ei olisi persujen kautta. Persujen kanssa jatko olisi ainoastaan mitä-tahansa-perinteistä-poliittista-yhtä-tyhjän-kanssa.

premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

mikkoellila

Quote from: Del on 22.03.2009, 19:30:38
Persujen tulisi ymmärtää ettei tavallista kansalaista voi vaatia noudattamaan jotain salaista poliittista taktiikkaa = esim. olla hiljaa vaikka VITUTTAA koska jossain kabineteissa on mietitty että niin on hyvä.

Ei helvetti! Kyllä minä ainakin ärjyn silloin kun ärjyttää ja väitän että niin toimii enemmistö ääenstäjistä ihan puoluekantaan katsomatta.

Persut ovat ihan itse omalla toiminnallaan tämän tilanteen aiheuttaneet. He ja vain he.

Ensin kerätään Halliksen avulle helvetillinen hype ja kannatusbuumi ja sitten kun jengi hypen huipulla odottaa ehdokkaansa valitsemista sitä ei tapahdukaan.

Siitähän tässä on näin äänestäjän näkövinkkelistä kyse.

Voiko olla että Soinin ja Vistbackan kaltaiset poliitiikan konkarit eivät muka tätä tajua?

Nimenomaan. Ihmettelen Soinin ja Vistbackan totaalista kyvyttömyyttä ymmärtää äänestäjien mielipiteitä.

Soinin ja Vistbackan käytös on verrattavissa siihen, kun vuoden 1979 eduskuntavaalien jälkeen Johannes Virolainen sanoi Neuvostoliiton kieltävän Kokoomuksen pääsyn hallitukseen.

Olen totaalisen pettynyt persuihin. Soinin ja Vistbackan käytös on täysin suomettunutta.

Quote from: Del on 22.03.2009, 19:30:38
Vertailukohtana voisi ottaa aiemman Sauli Niinistö-buumin. Millainen mölinä olisi syntynyt jos kokkarit olisivat aloittaneet samanlaisen viivytystaistelupelleilyn Saulin kanssa kuin persut nyt Halliksen? 60 000 Sauken kannattajaa olisi vaikka saattanut pienen kuohunnan aloittaa?

Erittäin pätevä vertaus. Halla-ahon ehdokkuuden ryssiminen on persuilta nimenomaan aivan yhtä typerää kuin Kokoomukselta olisi ollut Sauli Niinistön presidenttiehdokkuuden ryssiminen juuri ennen vuoden 2006 presidentinvaaleja.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

pamaus

Se ja sama, Vistbackalle!

Nykyisessä touhustelussa on niin paljon kakkaa, joten Jussi saa ääneni joka tapauksessa. Oli ehdolla tai sitten ei.

Asiat ovat menossa persiilleen ja vain äänestämällä voimme vaikuttaa.

Lainatakseni pää... anteeksiministeriämme nousen barrikadille Jussin asian puolesta vaikka ajatuspoliisi sieluni veisi.

Pamaus - tapahtui Viipurissa 30.11.1495 ja uudestaan 19.5.2024  https://mil.in.ua/en/news/an-explosion-occurs-at-an-oil-depot-in-vyborg/ . Vajakkien keskuudessa uumoillaan  ullatusilotuksen sattuneen.

IDA

Mikäli Jussi joutuu kilpailevalle listalle äänestän häntä.

Tinden

Jussia äänestän, kunhan on mukana vaaleissa. Ihan sama millä listalla.

Maisteri Nuivakka

Olen äänestänyt persuja jo aika monissa vaaleissa ja äänestän edelleen, mikäli Halla-aho on ehdokkaana. Mikäli ei ole, niin sitten äänestän Halla-ahon omaa listaa. Hänen asiansa on äärettömästi tärkeämpi kuin persujen muut höpötykset.

Jos persut nyt tämän ehdokasasettelun mokaavat, niin heille on vaaleissa näytettävä mistä heidän kasvunsa on johtunut.
Vieraslajien leviämisen estäminen olisi helpompaa ja huomattavasti halvempaa kuin vieraslajien aiheuttamien ongelmien ratkaisu jälkikäteen. - Suomen luonnonsuojeluliitto

Jukka

Onko uuden puolueen perustaminen nyt siis väistämätön asia ?

Risto A.

Quote from: Jukka on 22.03.2009, 20:59:09
Onko uuden puolueen perustaminen nyt siis väistämätön asia ?

Mihin sitä tarvitaan?

Tekemään uusia toivelistoja tai jtn?

Vahva viesti jo olemassaoleville puoleille tulee riittää. Demokraattisin keinoin ja by the book.
Kaikki muu on yhtä tyhjän kanssa. Hypoteettisena ääriesimerkkinä tästä tyhjän nyhväämisestä vaikka p-irlanti, jossa pommikampanjoita on tehtailtu vuosikymmeniä ilman tulosta, TARKOITTAA sitä, että ainoa keino on vedota selkeästi jo olemassaoleviin tahoihin murskaavalla yksimielisyydellä. Tähän tarvitaan suomen tavallisia isäntiä ja emäntiä ja näihin ei vetoa muu kuin aito totuuden puhuminen. Nämä eivät ole yksinkertaista väkeä ja nämä pitävät suomessa todellista valtaa äänellään.
premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

Matias Turkkila

Quote from: Del on 22.03.2009, 21:30:51
Voisiko Vistbackaa pyytää Hommaforumille kommentoimaan. Siihen tarkoitukseen voisi luoda vaikka ihan oman ketjun johon kysymyksille asetettaisiin ennakkosensuuri kysymystulvan estämiseksi. Tai sitten valikoidusti oikeuden kysymyksiin vain muutamalle Homma-aktiiville.

Vaihdoin muutaman sanan Vistbackan kanssa. Kertoi samat asiat kuin tuossa uutisessakin, joten tuskin sanomiset kovasti muuttuisivat, vaikka täällä kommentoisikin.

Haider

Eikö se Halla-aho vain voisi liittyä takaisin kirkkoon ja hakea PerusSuomalaisten jäsenyyttä? Säästyttäisiin paljolta turhalta mielipahalta.
"Me tarvitsemme turkkilaisia enemmän, kuin he tarvitsevat meitä."
-EU:n teollisuuskomissaari Günter Verheugen

Lentomestari

Minulle on tullut selväksi kuinka aion äänestää, JHA. Persujen touhu on lähtenyt lapasesta ja en ymmärrä heidän logiikkaa? Taannoin heille kelpasi oikein hyvin Tony Halme, jonka poliittiset meriitit ennen kansanedustajuutta hyvin tunnettiin. Mies oli värikäs ja toi persuille paljon ääniä, kaikki muistamme kuinka Timo Soini hyvin lämpimästi muisti Halmetta hänen sairaslomallaan. Nyt ei siis Jussi Halla-Aho käy ehdokkaaksi? Kun vertaa näitä kahta herraa, saattaisi eroavaisuuksia löytyä.

myötäjuoksija

Pidän vielä melko mahdollisena, että Hallis hyväksytään persujen listalle. Toisin käyminen ei kuitenkaan olisi enää katastrofi, koska Homma on jo siinä onnellisessa asemassa, ettei se tarvitse välttämättä enää persuja (toki liitosta persujen kanssa olisi yhä hyötyä molemmille). Hommalla on jo voimia toimia uskottavana kansanliikkeenä, joka halutessaan pystyisi järjestäytymään puolueeksi tms. ilman ongelmia. Eräät "bulvaanipuolue"-sanaa käyttävät antihommalaiset tahot voinevat siis huokaista helpotuksesta.

Halla-ahon medianäkyvyyden kannalta oma lista olisi ehkä paljon parempi vaihtoehto kuin persujen kautta osallistuminen. Edustaessaan itseään Halla-aho kutsutaan kaikkiin vaalitentteihin edustamaan itseään, persutapauksessa persujen tuolilla istuisi mitä todennäköisimmin joku persujen jäsen eikä Halla-aho.

Mikäli mediapeli menee nappiin, eivät optimistisetkaan kannatusarviot ole epärealistisia. Vaalitenttejä katsoo käytännössä koko äänestävä kansa, niiden näkyvyys on muutamaa kertaluokkaa suurempi kuin jonkin Prässiklubin.
Homman nousu on ihanaa, luonnollista ja väistämätöntä!

http://sverigedemokraterna.se

Lemmy

Quote from: Matias Turkkila
Vaihdoin muutaman sanan Vistbackan kanssa. Kertoi samat asiat kuin tuossa uutisessakin, joten tuskin sanomiset kovasti muuttuisivat, vaikka täällä kommentoisikin.

Ai kato, eikö pönöttäjälle enää kelpaakaan populismi ja lähidemokratia kun on eläkepäivät tiedossa?
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Jepulister

Quote from: Lentomestari on 22.03.2009, 21:51:22
Taannoin heille kelpasi oikein hyvin Tony Halme, jonka poliittiset meriitit ennen kansanedustajuutta hyvin tunnettiin. Mies oli värikäs ja toi persuille paljon ääniä, kaikki muistamme kuinka Timo Soini hyvin lämpimästi muisti Halmetta hänen sairaslomallaan.

Ehkä juuri tuo asetelma selittää tilannetta riittävän hyvin. Halme oli kaikesta äänekkyydestään ja laajahkosta suosiostaan huolimatta harmiton pelle ja shakkilaudan mitätön nappula, josta pelimies Soini pystyi ottamaan irti kaiken hyödyn. Halla-aho taas ei ole pelattavissa.

Toisaalta epäilyttää hieman, olisiko Soinilla jotain todellista syytä pelätä Halla-ahon uhkaavan hänen asemaansa puolueen johdossa. Toistaiseksi Halliksen kirjoituksissa tai muussa esiintymisessä ei ole ollut havaittavissa minkäänlaista pyrkyä Pers-puolueen johtopaikoille.

Edelleen kannattaa katsella kaikessa rauhassa, mitä tapahtuu. Mäki-Ketelä kerää kannattajakortteja, joita varmaankin saadaan riittävästi, ja Persut tekevät omat päätöksensä jahka tekevät. Käy niin tai näin, Homman nousua ei voi estää.

Avrelivs

Quote from: Matias Turkkila on 22.03.2009, 21:40:08

:o Tarkoittaako tämä nyt sitä, että Vistbacka ihan oikeasti on sitä mieltä, että kannattajakorttien kerääminen kansalaisten toimesta ei kuulu demokraattiseen tapaan? Jos tarkoittaa, olen aidosti järkyttynyt.
Bears on a Submarine

Atte Saarela

Quote from: Avrelivs on 22.03.2009, 22:14:00

:o Tarkoittaako tämä nyt sitä, että Vistbacka ihan oikeasti on sitä mieltä, että kannattajakorttien kerääminen kansalaisten toimesta ei kuulu demokraattiseen tapaan? Jos tarkoittaa, olen aidosti järkyttynyt.
Vistbacka on vain tottunut sellaiseen demokratiaan, jossa ehdokkailla ei ole resursseja yhtäkkiä perustaa omaa puoluetta..

Jouko Piho

Tarkoittaako tämä nyt sitä, että Vistbacka ihan oikeasti on sitä mieltä, että kannattajakorttien kerääminen kansalaisten toimesta ei kuulu demokraattiseen tapaan? Jos tarkoittaa, olen aidosti järkyttynyt.

Kyllä se siltä vaikuttaa.
Minusta tuntuu siltä, että Vistbacka on niin tottunut siihen, että demokratia hoituu puolueiden toiminnan kautta, että hän on unohtanut, että on olemassa myös sellaista demokratiaa, jota hoidetaan ilman puolueita suorana kansalaistoimintana, joka on jos mikään aitoa demokratiaa.

Nyt puoluedemokratian kannattaja Vistbacka pelkää, että suora kansalaistoiminta voisi vaikuttaa perussuomalaisten puoluehallituksen päätöksiin. Jos niin kävisi, niin sekin olisi vain demokraattista vaikuttamista, jossa ei tarvitsisi olla mitään pelättävää. Kai puoluehallituksen edustajat osaavat ajatella ja toimia itsenäisesti, vaikka jokin ryhmä ihmisiä yrittäisikin heihin vaikuttaa. Tai sitten on niin, että perussuomalaisten puoluehallituksessa on itsenäiseen ajatteluun kykenemättömiä ihmisiä, joita Vistbackan täytyy kaikin keinoin varjella puolueen ulkopuolelta tulevilta vaikutteilta.

Vistbackkan ajatukset ovat epädemokraattisia ja diktatuurisia.

Jouko Piho

VMJ

Itse tulkitsen asian toisella tavalla. Voin hyvin ymmärtää, että Vistbacka ja Perussuomalaiset kokevat kannattajakorttien keräämisen painostuksena ja yrityksenä hajoittaa puoluetta ulkoapäin. Käsittääkseni nimenomaan tätä painostusta pidetään epädemokraattisena -- ei niinkään nimenkeruuta.

Ongelman nimenomaan syntyy kun kortteja lähdetään keräämään Persujen ehdokasasettelun ollessa vielä käynnissä. Toisaalta ehdokasasettelun loppuun katsominen jättäisi vain vähän aikaa nimien keruuseen.

Äärimmäisen huono vertaus: Se, että irlantilaiset pistetään EU:n painostuksesta johtuen äänestämään perustuslaista uudelleen on epädemokraattista. Kansanäänestys sinänsä on hyvinkin demokraattinen.
Homma ^^!!

Figaro

Jos perussuomalaiset haluavat tehdä pesäeroa maahanmuuttopolitiikan kritisointiin - joka suurelta osin on erään nimeltä mainitsemattoman listoillaan olevan henkilön kautta heidän kannatuksensa nousun takana - niin meidän äänestäjien tulee pitää huolta, että sitä saavat, mitä tilaavat.

Ongelma on, että nykyisen monikulttuurisuus- ja rasismihysteerisen konsensuksen vallitessa ajattelevalle äänestäjälle ei jää enää puoluetta, jota äänestää. Vai jääkö?
"Maahanmuuttajat merkittävä voimavara kouluille"
- Opetusministeri Henna Virkkunen (kok), Yle 20.10.09

"Suomen [koulujen] ongelmat ovat pienemmät kuin useiden muiden EU-maiden, koska Suomessa on toistaiseksi suhteellisen vähän maahanmuuttajia."
- Virkkunen Hesarissa 26.11.09