News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2009-03-22 Pohjalainen:Vistbacka varoittaa puoluejohtoa Halla-ahon tukijoukoista

Started by EL SID, 22.03.2009, 10:13:57

Previous topic - Next topic

Luotsi

Kaikki kunnia Raimo Vistbackalle, mutta ainakin minulle on tullut se käsitys ettei kysymys ole mistään varsinaisesta järjen jättiläisestä, Soini on se jonka aivoilla Persuja ohjataan. Tätä taustaa vasten hänen puheensa tulevat huomattavasti ymmärrettävimmiksi, hän ei ehkä vain ole muistanut ettei Jussi ole puolueen jäsen eikä näin ollen voi myöskään sitä sisältä päin hajoittaa.
Jäseneksi liittyminenhän tarkoittaa samalla puolueen tavoitteisiin sitoutumista, sitoutumattoma voi vaalilistalla olla mikäli tavoitteet eivät ole liikaa ristiriidassa keskenään - aivan kuten vaaliliitossakin. Todennäköisestihän tuossa Jussin "liitossa" voittajana olisi PS - hänen avullaan on mahdollista saada "oma" ehdokas läpi, ilman Jussia taas KD-PS listoilta olisi menossa vain Sari Essayah.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Kristiina

Quote from: HDRisto on 22.03.2009, 11:34:22
Olisiko kuitenkin niin yksinkertainen juttu taustalla että Halla-aho veisi huomion kokonaan pois Soinista?. Olihan edeltäjä SMPkin "Sirkka, MINÄ ja Pekka" Vennamon mielestä.. Adolfkin aikanaan kilpailutti varamiehiään etteivät saisi yhdessä ajatusta syrjäyttämisestä.

Tuohan olisi tosi lapsellinen lähtökohta. Luulisi kansakunnan edun olevan Perussuomalaisillekin se ykkösprioriteetti, jos tosissaan ovat ajamassa kansakunnan asiaa. Suomalaiset yritetään nyt kaikin tavoin vaientaa kuoliaaksi, mutta  tyytymättömyys vain kasvaa koko ajan.  Tärkeintä olisi saada tälle kanava.

EL SID

Quote from: Luotsi on 22.03.2009, 11:44:25
Kaikki kunnia Raimo Vistbackalle, mutta ainakin minulle on tullut se käsitys ettei kysymys ole mistään varsinaisesta järjen jättiläisestä, Soini on se jonka aivoilla Persuja ohjataan. Tätä taustaa vasten hänen puheensa tulevat huomattavasti ymmärrettävimmiksi, hän ei ehkä vain ole muistanut ettei Jussi ole puolueen jäsen eikä näin ollen voi myöskään sitä sisältä päin hajoittaa.
Jäseneksi liittyminenhän tarkoittaa samalla puolueen tavoitteisiin sitoutumista, sitoutumattoma voi vaalilistalla olla mikäli tavoitteet eivät ole liikaa ristiriidassa keskenään - aivan kuten vaaliliitossakin. Todennäköisestihän tuossa Jussin "liitossa" voittajana olisi PS - hänen avullaan on mahdollista saada "oma" ehdokas läpi, ilman Jussia taas KD-PS listoilta olisi menossa vain Sari Essayah.

Olen tavannut Vistbackan kerran Alajärvellä. Ei kannata aliarvioida hänen järjenjuoksuaan. Vistbackalla alkaa olla jo ikää ja hän ajattelee hitaasti (kuten vanhemmat ihmiset muutenkin), mutta ei todellakaan ole tyhmä.

En tunne häntä sen kummemmin, enkä ole puolueen jäsen, mutta tuo kohtaaminen jäi vain mieleen.

Sivusta seuraaja

Aika huonolta näyttää tilanne. Epäluuloisuutta ilmassa puolin ja toisin, puhutaan lehtien kautta jne.

Tahi on myös mahdollisuus, että lehdet puhuvat mita haluavat. Epäluuloisuutta ja keskinäistä riitelyähän vastapuoli haluaa.

Mutta mielestäni siinäkään ei ole mitään ihmeellistä, jos puolueessa ei tykätä nimienkeruusta. Mutta sitä ei Halla-aho itse ole aloittanut.

Herrat Soini, Vistbacka ja perussuomalaisten puoluehallituksen jäsenet saavat melko varmasti kaikenlaista "Halla-ahoa puolustavaa" postia. Tällä tarkoitan vastapuolen masinoimaa kiljuskinien ja oikeiden rasistien (ei siis hommalaisten) hörhöilyä ja epäasiallisuuksia, joilla halutaan horjuttaa, pelotella ja sekoittaa pakkaa.

Yllä oleva viimeinen kappale on siis minun omaa foliohattuilua.

HaH

On aika hupaisaa, että vaikka virallisissa liturgioissa PerSut "kuuntelevat kansaa" ja "ovat kansalaisten asialla", niin saman aikaisesti Raimo osoittaa olevansa täydellinen puolue-oligarkki, joka viis veisaa tasavaltalaisuuden periaatteista.

Ei jäänyt kenellekään epäselväksi, että PerSut eivät välitä kuunnella pätkän vertaa kansalaisten mielipidettä, tai kuulostella kansalaisten tuntoja. "Kabinetti päättää, ja kansa äänestäköön sen mukaisesti", toteaa Vistbacka.

Hyvä PerSut. Olette ihan samaa oligarkkiporukkaa kuin kaikki muutkin puolueet.

terveisin,
nimimerkki kerran PerSuja äänestänyt kokoomuslainen
Homma^^^ ei voi tarjota leipää, mutta sirkushuveja sitäkin enemmän.

Lemmy

Quote from: Martel
Mikä puolue ei tee takinkääntöjä ja lehmänkauppoja? Näin äkkipäätään ei tule mieleen yhtäkään suomalaista, toiminnassa olevaa puoluetta, joka ei noita tekisi.

Sen takia "Sveitsin malli" onkin huomattavasti parempi. Edustajat lupaavat vaikka mitä, silti tulee joku puoluepäätös ja äänestys tehdään juuri vastoin mitä on luvattuna.

Quote from: MartelOnko kysymys siitä, että PS:llä on vaikeuksia hyväksyä puolueeseen sitoutumatonta ehdokasta, ja ehdokas ei halua sitoutua puolueeseen, koska on epäselvää hyväksyykö se häntä?

Ne voivat maajussit mennä ihan vappasti takasin pellon varteen levittämään lantaa  ja odotella että kultamunat kuoriutuu ja varo ettei holahda saappanvarresta sisään.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Martel

Quote from: Sivusta seuraaja on 22.03.2009, 11:50:14
Herrat Soini, Vistbacka ja perussuomalaisten puoluehallituksen jäsenet saavat melko varmasti kaikenlaista "Halla-ahoa puolustavaa" postia. Tällä tarkoitan vastapuolen masinoimaa kiljuskinien ja oikeiden rasistien (ei siis hommalaisten) hörhöilyä ja epäasiallisuuksia, joilla halutaan horjuttaa, pelotella ja sekoittaa pakkaa.

Hyvinkin mahdollista. Innokas hommalainenkin saattaa joskus aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä.

Tämän takia on heikkous, että hommalaisilla ei ole "virallista" edustajistoa, joka tämänkaltaisissa tapauksissa voisi tehdä selväksi yhteisen linjan (jos sellaista on) esim. Perussuomalaisille. Mutta jos homma organisoituisi ja valitsisi jonkinlaiset "nimenkirjoittajat", se varmasti koettaisiin PS:ssä uhkaavan oloisena tekona...

Keimo

Kyllähän sen ymmärtää lapsikin, että Vistbackan kuten muidenkin edustajien suurin huoli on siinä, että he ovat pelkkää paperia Halla-ahon noustua valtaan. RV vain ei kehtaa puolueen jäsenenä sanoa sitä suoraan, kuten ei myöskään Soini.

JMK, tekee korttien keruulla arvokasta työtä, koska onhan selvää ettei tuollaisessa puolueessa voi olla tulevaisuutta jossa puolueen johtokin on niin hädissään asemastaan, että ovat valmiita kieltämään JHA:n.  ::)

-Keimo

Mika

Quote from: Kristiina on 22.03.2009, 11:47:00
Quote from: HDRisto on 22.03.2009, 11:34:22
Olisiko kuitenkin niin yksinkertainen juttu taustalla että Halla-aho veisi huomion kokonaan pois Soinista?. Olihan edeltäjä SMPkin "Sirkka, MINÄ ja Pekka" Vennamon mielestä.. Adolfkin aikanaan kilpailutti varamiehiään etteivät saisi yhdessä ajatusta syrjäyttämisestä.

Tuohan olisi tosi lapsellinen lähtökohta. Luulisi kansakunnan edun olevan Perussuomalaisillekin se ykkösprioriteetti, jos tosissaan ovat ajamassa kansakunnan asiaa. Suomalaiset yritetään nyt kaikin tavoin vaientaa kuoliaaksi, mutta  tyytymättömyys vain kasvaa koko ajan.  Tärkeintä olisi saada tälle kanava.

Soini on lapsellinen. Vai mitä voi sanoa aikuisesta miehestä, joka uskoo enkeleihin ja kannattaa (jostain käsittämättömästä syystä) fanaattisesti Millwallia, englantilaista kolmosdivaritason jalkapallojoukkuetta?  
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Lemmy

- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Martel

Quote from: Keimo on 22.03.2009, 12:00:05Kyllähän sen ymmärtää lapsikin, että Vistbackan kuten muidenkin edustajien suurin huoli on siinä, että he ovat pelkkää paperia Halla-ahon noustua valtaan.

Noustua valtaan? Millaista valtaa olet Halla-aholle kaavaillut? Onko William K:ssa tehty jonkinlainen oluttupavallankaappaus, josta minä (eikä muu Suomi) ole vielä tietoinen?

Billabong

Onkohan kukaan asettanut kysymystä siitä  mikä mahtaa olla Pohjalaisen agenda tuon artikkelin julkaisemisesta ?
Minun luullakseni Pohjalainen on Kokoomuksen äänen kannattaja, joten heidän motiivinsa voisi hyvinkin palvella Perussuomalaisten hajaannus-kampanjaa.
Price of freedom is constant vigilance !
Thomas Jefferson

Mika

Quote from: Lemmy on 22.03.2009, 12:03:13
Täytyyhän nyt harrastuksia olla.

Joo, mutta Millwallin fanaattista kannattamista voisi hyvin verrata vaikkapa Britney Spearsin ihailemiseen. Paitsi että Britneyn ihaileminen olisi fiksumpaa. Hän sentään osaa oman hommansa kohtalaisen hyvin.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Sivusta seuraaja

Minusta näyttää siltä, että taas haukutaan väärää puuta.

Mikäpä minä olen näin viisaan miehen [Mäki-Ketelän] hanketta kommentoimaan. Vapaassa maassa saa harjoittaa vapaata kansalaistoimintaa, se on jopa suositeltavaa.

Näin sanoi Soini Hesarin haastattelussa muutama päivä sitten.

QuoteSoini: "No Jussi Halla-aho on on.. hän ei oo mun mielestä erityisesti mitenkään ongelmallinen henkilö. Hän on hyvin maltillinen ja rauhallinen kaveri. Kirjotukset on kärjekkäitä, ja ne on osin, osin tota varmasti tarkotuksella, ja tuo laji on hyvin vaikea."

Toimittaja: "Mutta syyteharkinnassa?"

Soini: "Syyteharkinnassa, se on vakava asia. Se täytyy ilman muuta sanoa, että, että ei ole hyvä että tällaiset asiat menee oikeuslaitokseen. Mutta tuolla netissä kyllä muu keskustelu, ei niinkään hänen aiheuttamansa mielestäni, on kyllä aika matalamielistä, ja kyllä minäki sellasta postia, postia saan."

T: "Viittaatte Hommalaisiin^^^ esimerkiksi?"

Soini: "No en mä nyt lähe mitään yksittäisiä foorumeita nimeämään mutta viittaan nyt vaikka saamaani postiin."

T: "No puolue ei ole vielä tehnyt päätöstä siitä, että voisiko Halla-aho kuitenkin asettua ehdokkaaksi EU-vaaleissa, mitä odotellaan?"

Soini: "No, meillä on nyt sellanen tilanne yksinkertasesti puolueessa, että meillon 60 halukasta siihen. Ja ja tota kyllä tässä halutaan katsoa kokonaisuutta, alueellista jakoa ja eri ehdokkuuksia ja myös etsitään sitte yksmielisyyttä, että meillä on puoluehallitus joka edustaa tätä koko puoluekenttää. Ja kyllä meon nyt siittä lähetty, että pitäs olla kaikki ehdokkaat sellasia jotka voitais yksmielisesti hyväksyä. Ja kyllä ne ehdokkaat asetettua tulee, että tää asia on, asia on kesken, ei siihen mitään muuta voi sanoa."

T: "Ette poissulje Halla-ahon ehdokkuutta?"

Soini: "Ei, ei mulloo semmosia valtuuksia, puoluehallitus päättää."

Tuo on siis lainattu 18.3. olleesta radiohaastattelusta. Eli minä käsitän niin, että puoluehallitus ei välttämättä ole täysin yksimielinen Halla-ahon ehdokkuudesta. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin Vistbacka ei ole jatkamassa edustajanuraansa tämän kauden jälkeen, joten tuskin hän on huolissaan omasta asemastaan. Lisäksi Vistbacka on myös puolustanut Halla-ahon näkemyksiä jo joulukuussa.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200812018681134_uu.shtml

Mielestäni tuo Pohjalaisen juttu on jotenkin kummallinen ja komppaan nimimerkki Billabongia.

Millwallin, Britney Spearsin ja Timo Soinin uskonasioiden vetäminen mukaan tähän keskusteluun on sangen turhaa. Ei Soini ole tähänkään saakka Halla-ahoa torjunut tai dissannut, enkä usko, että tulee sitä myöhemminkään tekemään.

Avrelivs

Quote from: EL SID on 22.03.2009, 10:13:57
- nyt kerätään nimiä Halla-ahon valitsijayhdityksen nimissä, ja yritetään sillä ikään kuin vaikuttaa puoluehallituksen nimeämään ehdokkaaksi joku puolueeseen kuulumaton. Hänen taustajoukkonsa tekemä toiminta ei kuulu demokraattisiin toimintatapihin, Vistbacka painottaa.

Jos Vistbacka on oikeasti sanonut noin, mistä en ole ollenkaan varma, kyseessä on harvinaisen outo kommentti. Millä ihmeen määritelmällä nimien kerääminen jonkun saamiseksi ehdolle vaaleihin voi olla jotain mikä "ei kuulu demokraattisiin toimintatapoihin"? Minkälainen käsitys näillä ihmisillä on demokratiasta? Sitäkö se demokratia on, että puolueet keskenään päättävät mitä tehdään ja kuka asetetaan ehdolle, ja kansa saa pitää turpansa kiinni ja totella?  :-\

Nimien keräämisen tarkoitus ei ole painostaa ketään. Sen tarkoitus on yrittää varmistaa, että Halla-aho on ehdolla myös siinä tapauksessa, että hän ei perussuomalaisille kelpaa.
Bears on a Submarine

Turkulaine

Quote from: Martel on 22.03.2009, 12:04:29
Noustua valtaan? Millaista valtaa olet Halla-aholle kaavaillut? Onko William K:ssa tehty jonkinlainen oluttupavallankaappaus, josta minä (eikä muu Suomi) ole vielä tietoinen?

Ai niin, sähän et ollut silloin paikalla. Sori että unohdettiin kertoa. Valittiin huutoäänestyksellä Mestari Johtajaksi ja yritettiin vallankaappausta. Siat saivat Jussin kiinni ja hän istuu tätä nykyä linnassa. Kuulemma joku kirjaprojekti ollut käynnissä.

Ei maar, Keimo varmaan tarkoitti sitä että eurooppalaisen esimerkin mukaan maahanmuuttokriittisten kannatuspotentiaali monikulttuurin edetessä on niin suuri, että suurempi suosio kuin vennamolaisilla on täysin odotettavaa. Tässä voisi tietenkin Persut kunnioittaa yhteistyötä ja sitä, ettei Halla-aho ole muuttamassa puoluetta sisältäkäsin vaan juurikin eräänlaisessa vaaliliitossa. Ollaan pyydetty ja rukoiltu jonkinlaista selkoa tähän asiaan mutta puolue ei tunnu kuuntelevan.

Monikulttuurissa on se merkittävä ominaisuus, että sen edetessä aina vaan useampi uhriutuu, katkeroituu ja köyhtyy. Aina vaan kotikaupunki näyttää ja tuntuu vähemmän kodilta. Kriittisten kannatus kasvaa jatkuvasti. Käytännössä kasvupotentiaali on sen verran suuri, että tämä liike ei tarvitse Persuja muutaman vuoden päästä yhtään mihinkään vaikka kaikkien edun mukaista olisi tehdä yhteistyötä.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Kaarle M.

Quote from: Turkulaine on 22.03.2009, 11:22:22
Quote from: M on 22.03.2009, 11:05:34
Jokin on menossa pieleen näillä perinteisillä poliitikoilla -

Kyllä. Nyt esilletulleita seikkoja ovat ainakin

1. Luulo että äänestämättä jättämisestä varoittaminen olisi uhkailua, epädemokraattista toimintaa tai mitä lie. Ei ole, se on käännettävät kääntäen yhteistyötarjous. "Mulla olisi teille ääni, jos teillä olisi mulle ehdokas". Yhtä vajaamielisin perustein voisi nimittää uhkailuksi sitä, ettei halua maksaa kaupassa jos ei saa tuotetta. Edes Persut eivät voi myydä eioota ja samalla odottaa että jengi maksaa.

2. Äänestäjä on asiakas. Äänestäjän tehtävä ei ole miellyttää puoluetta vaan päinvastoin. Se on juurikin demokratiaa kun poliittinen asiakas kertoo poliittiselle kauppiaalle mitä hän haluaa. Nyt on monelle aika tärkeää saada Halla-aho ehdokkaaksi. Luulisi että yhteydenpitoa kentältä arvostettaisiin.

3. Paras tapa ansaita kentän luottamusta ei ole tällainen perkeleen venkoilu, aikailu, vihjailu ja epämääräinen syyttely.

4. Erityisen huono tapa tehdä politiikkaa on sanoa että ehdokas on hyvä, mutta äänestäjät ("tukijoukot") huonoja. Jos minä olen todella puolueen mielestä niin huono ihminen, ettei minun takiani voi Halla-ahoa laittaa ehdolle, niin miten minun tulee asiaan suhtautua? En minä nyt ainakaan rupea puolueen tarjoamaa kakkosvaihtoehtoa äänestämään.

Juuri näin, aamen!
"En ole takinkääntäjä. Olen muuttanut mieltäni, se on toinen asia."

Timo Soini

Juha Päivärinta

Quote from: Avrelivs on 22.03.2009, 12:27:33
- nyt kerätään nimiä Halla-ahon valitsijayhdityksen nimissä, ja yritetään sillä ikään kuin vaikuttaa puoluehallituksen nimeämään ehdokkaaksi joku puolueeseen kuulumaton. Hänen taustajoukkonsa tekemä toiminta ei kuulu demokraattisiin toimintatapihin, Vistbacka painottaa.

Jos Vistbacka on oikeasti sanonut noin, mistä en ole ollenkaan varma, kyseessä on harvinaisen outo kommentti. Millä ihmeen määritelmällä nimien kerääminen jonkun saamiseksi ehdolle vaaleihin voi olla jotain mikä "ei kuulu demokraattisiin toimintatapoihin"? Minkälainen käsitys näillä ihmisillä on demokratiasta? Sitäkö se demokratia on, että puolueet keskenään päättävät mitä tehdään ja kuka asetetaan ehdolle, ja kansa saa pitää turpansa kiinni ja totella?  :-\

Nimien keräämisen tarkoitus ei ole painostaa ketään. Sen tarkoitus on yrittää varmistaa, että Halla-aho on ehdolla myös siinä tapauksessa, että hän ei perussuomalaisille kelpaa.

Aivan. Minulle tuli mieleen, että Vistbacka ja Vanhanen on tehty samasta puusta. Heidän mielestään demokratia on vaarallista. Nähtävästi ei tarvitse äänestää Persuja seuraavissa vaaleissa. Asia näytti harvinaisen selvältä muutama kuukausi sitten, mutta nyt tilanne on muuttunut täysin.
Ex-Jekku

Kaarle M.

QuoteMyös Soini on ollut äänessä:

"kesken olevaa ehdokas-asettelua hän ei kommentoi, mutta myöntää, että puolea kelpaa, kun kelkka liikkuu.
- Jussi Halla-aho ei ole minulle minkäänlainen ongelma, mutta hänen liepeillään pyörii kaikenlaista porukkaa, hän kuittaa kyselyn Halla-ahon mahdollisesta ehdokkuudesta"

Lainaukset Pohjalainen-lehdestä, 22.3.2009, s.5

Timo Soini ei ole minulle minkäänlainen ongelma, mutta hänen liepeillään pyörii kaikenlaista porukkaa, kuittaan kyselyyn äänestämisestäni Persuja  :P
"En ole takinkääntäjä. Olen muuttanut mieltäni, se on toinen asia."

Timo Soini

Bienveillant

Quote from: Jekku on 22.03.2009, 12:49:40
Quote from: Avrelivs on 22.03.2009, 12:27:33

Aivan. Minulle tuli mieleen, että Vistbacka ja Vanhanen on tehty samasta puusta. Heidän mielestään demokratia on vaarallista. Nähtävästi ei tarvitse äänestää Persuja seuraavissa vaaleissa. Asia näytti harvinaisen selvältä muutama kuukausi sitten, mutta nyt tilanne on muuttunut täysin.

Juuri näin. Muistakaa nyt Soini ja kumppanit etta meitä on paljon jotka haluavat antaa äänensä Halla-aholle, ei PerSuille pelkastään. Toistan toisessa ketjussa esittämäni ajatuksen: mikäli Halla-aho ei kelpaa PerSujen listalle ehdokkaaksi, jää siltä paaaljon ääniä saamatta.
Sohvaltahuutelija

myötäjuoksija

Quote from: Kaarle M. on 22.03.2009, 12:53:51
Timo Soini ei ole minulle minkäänlainen ongelma, mutta hänen liepeillään pyörii kaikenlaista porukkaa, kuittaan kyselyyn äänestämisestäni Persuja  :P

;D

Mielestäni Mäki-Ketelä voisi, yhtään painostamatta ja hajottamatta, soittaa Vistbackalle ja kysyä, että missä mennään. Vielä jokin aika sitten Vistbacka kovasti tuki Halla-ahoa. M-K voisi ainakin

- Kysyä, onko Jussin valinnassa ehdokkaaksi kyse pelkästä jäsenyydestä? Siinä tapauksessa Jussi voisi vakavasti harkita Persuihin liittymistä.

- Kysyä, mitä haastattelussa sanottiin todella ja mikä oli toimittajan näkemystä?

- Kertoa, mikä on nimienkeruun todellinen tarkoitus ja kysyä Vistbackalta suoraan mielipidettä siitä.
Homman nousu on ihanaa, luonnollista ja väistämätöntä!

http://sverigedemokraterna.se

Hämeenlinnan Oraakkeli

Iso osa äänestäjistä ei tule ikinä äänestämään perussuomalaisia puolueen kommunistisuuden takia. Ei ruttoa kannata torjua koleralla. Esimerkiksi talousasioissa persut ovat todella pahasti pilalla. Jokatapauksessa konservatiivit tulevat syömään persujen kannatusta ja kokoomusleiristä ei ole ääniä tulossa juuri persujen kommunistisuuden takia. Kannattaisikohan sittenkin sitoutua enemmän konservatiiveihin tai perustaa uuusi puolue.

oinas

"Raimo Vistbacka varoittaa puoluetta antamasta periksi rasistisista kannanotoistaan tunnetun Helsinkiläisen Jussi Halla-ahon eurovaaliehdokkuudelle. Piirikokouksessa puhuneen Victbakan mukaan puoluejohdon on oltava asian suhten tarkkana.
- nyt kerätään nimiä Halla-ahon valitsijayhdityksen nimissä, ja yritetään sillä ikään kuin vaikuttaa puoluehallituksen nimeämään ehdokkaaksi joku puolueeseen kuulumaton. Hänen taustajoukkonsa tekemä toiminta ei kuulu demokraattisiin toimintatapihin, Vistbacka painottaa."
"Vistbacka huomauttaa, ettei hänellä ole mitään Halla-ahoa vastaan. Hänen taustajoukkonsa toiminta ei vain kaikkia miellytä."
- Jussi Halla-aho ei ole minulle minkäänlainen ongelma, mutta hänen liepeillään pyörii kaikenlaista porukkaa, hän kuittaa kyselyn Halla-ahon mahdollisesta ehdokkuudesta"

Ahaa, vai tätä on demokratia Suomessa. Ensimmäisen kerran oli ajatuksenani, että äänestän PerSuja, mutta jos he ajattelevat äänestäjistään noin ala-arvoisesti, niin laitanpa asian vielä mietintämyssyn alle.

Onneksi se kannatuskorttikin tuli lähetettyä JM-K:lle. Täällä on jaossa ihan tavallisen,  omilla aivoillaan ajattelevan suomalaisen naisen ääni. En katso edustavani "kaikenlaista porukkaa". Olin työelämässä 40 vuotta, olemme mieheni kanssa kasvattaneet kolme kunnollista veronmaksajaa oman työmme tuloksilla ja nyt olen ansaitulla eläkkeellä. :)

ihQ

Mitä nyt olen vähän selaillut näitä eurojuttuja, olen huomannut että halla-aho ei itse ole ottanut minkäänlaista kantaa asiaan. Tai sitten vaan ollut huomaamatta.

Jussi Halla-aho

Quote from: ihQ on 22.03.2009, 13:18:35
Mitä nyt olen vähän selaillut näitä eurojuttuja, olen huomannut että halla-aho ei itse ole ottanut minkäänlaista kantaa asiaan. Tai sitten vaan ollut huomaamatta.

Olet vaan ollut huomaamatta. En viitsi tässä tilanteessa laukoa jyrkkiä mielipiteitä suuntaan enkä toiseen. Ensi viikon jälkeen olemme mahdollisesti viisaampia.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Suurkirjoitus

Osakesäästäjä (...)

"
Iso osa äänestäjistä ei tule ikinä äänestämään perussuomalaisia puolueen kommunistisuuden takia. Ei ruttoa kannata torjua koleralla. Esimerkiksi talousasioissa persut ovat todella pahasti pilalla. Jokatapauksessa konservatiivit tulevat syömään persujen kannatusta ja kokoomusleiristä ei ole ääniä tulossa juuri persujen kommunistisuuden takia. Kannattaisikohan sittenkin sitoutua enemmän konservatiiveihin tai perustaa uuusi puolue.
"

Plaa-plaa-plaa.

Kuten täällä jo todettu, Jussi Halla-aho nauttii kannatusta oikealta, keskeltä sekä vasemmalta, ja minä olen näitä vasemmalta tulleita.

Enkä epäröi sanoa sinulle nyt, että niin minua kuin loogisia ja moraalisia tosiasioitakin loukkaa se, että sinunlaisesi olette heti solvaamassa ei-kokoomuslaisesti ajattelevia niinkin törkeällä sanalla kuin kommunisti. Kommunisti EI ole sama kuin ei-kokoomuslainen (& muut Kokoomusta vastaavat oikeistopuolueet) ja tämän voisivat jopa sinunlaisesi historiasta oppia, jos vain haluaisitte.

Whatsername

Kuten täällä on jo monet sanoneet, ei se nimien keräys ole mikään uhkaus perussuomalaisia kohtaan. Me haluamme vaan varmistaa, että jos Halla-ahoa ei valita ehdokkaaksi PS:en kautta, niin sitten muilla keinoin.
"I have nothing to declare but my genius" - Oscar Wilde

Sivusta seuraaja

Etten alkaisi toistaa itseäni, kehoitan lukemaan muistin virkistyksenä seuraavan kirjoituksen.

http://halla-aho.com/scripta/its_raining_shit_halla-lujah.html

QuoteNeuvoni kaikille lyhyesti: Tätä lajia on tulossa lisää. Älkää reagoiko. Älkää hermostuko. Älkää uskoko. Sanoma-konsernin ja Ylen prioriteetti numero yksi helmikuussa herran vuonna 2009 on estää J. Halla-ahon ehdokkuus ensi kesän vaaleissa. Ne yrittävät saada perussuomalaiset ja mokukriittiset sätkyttelemään ja riitelemään. Jos sätkyttelemme ja riitelemme, teemme juuri sitä, mitä Yle ja Sanoma haluavat meidän tekevän. Mitä vähemmän reagoimme, sitä enemmän toimittajat kiihottuvat ja ärsyyntyvät, mistä taas ei voi seurata muuta kuin hyvää.

Turkulaine

Jos Jussi sallit, laitan tähän mietteitäsi kertaukseksi niille, joilla on ollut viime aikoina muutakin elämää kuin forumilla päivystäminen.

QuoteMinulta on kaivattu kommenttia Vika-Kekäleen valitsijayhdistyshankkeeseen, ja yritän tässä sellaisen lyhyesti antaa:

Olen ilmoittanut PS:lle, että olen heidän käytettävissään europarlamenttivaaleissa, ja tämä pätee edelleen. Jos PS päättää asettaa minut ehdolle, minä olen PS:n enkä minkään muun tahon ehdokas.

En voi enkä tahdo kiistää, että valitsijayhdistyksen kaltainen spontaani hanke kannattajieni taholta lämmittää mieltäni ihmisenä. Joka väittää, ettei sellainen häntä itseään lämmittäisi, valehtelee.

Henkilökohtaisesti uskon, että M-K saa kannattajalistasta saunan sytykkeet. Tosiasia on, että kaikista potentiaalisista PS-ehdokkaista minulla on tällä hetkellä suurin julkisuusarvo ja että mokukriittisyys on tällä hetkellä pitkälti henkilöitynyt minuun. Jos PS, kuten uskon, haluaa tarjota äänen myös mokukriittisille kansalaisille, sillä ei ole järkevää syytä olla asettamatta minua ehdolle.

Uskon kuitenkin ymmärtäväni valitsijayhdistyshankkeen takana olevia vaikuttimia ja pidän niitä legitiimeinä:

1) Monet uskovat, että ehdokkuusasiani vetkuttelu johtuu PS:ään kohdistuvasta painostuksesta ja/tai eräiden muiden ehdokkaiden (ja heidän tukiryhmiensä) halusta pelata minut ulos kilpailusta.

2) Monet katsovat, että tällaisessa tilanteessa äänieni testamenttaaminen jollekin toiselle ehdokkaalle olisi eettisesti kyseenalaista. Syntyisi se vaikutelma, että PS pyrkii noukkimaan rusinat pullasta, ts. saamaan kannatukseni mutta pesemään kätensä henkilöstäni. En voi kiistää, että pitäisin itsekin sellaista varsin selkärangattomana toimintana.

Mokukriittisyys on tällä hetkellä henkilöitynyt minuun, ja minun äänestämiseni on nimenomaisesti ja spesifisti kannanotto maahanmuuttoon ja monikulttuurisuuteen. Monet ihmiset haluavat nimenomaisesti ja spesifisti ottaa kantaa näihin aiheisiin.

3) Monet eivät halua äänestää muita PS-ehdokkaita, riippumatta näiden ansioista, koska tällöin he osoittaisivat PS:lle, että se voi rangaistuksetta marginalisoida mokukriittiset ehdokkaansa. Mikäli PS joka tapauksessa saa mokukriittisten äänet, sillä ei ole mitään syytä jatkossakaan päästää listoilleen avoimesti mokukriittisiä ehdokkaita, jotka läsnäolollaan pitävät PS:ää negatiivisessa mediaryöpytyksessä.

Puoluetta voidaan ohjata haluttuun suuntaan vain kepillä ja porkkanalla. Jos kannatus vakiintuu ehdokasasetteluista riippumatta, puolueella ei enää ole mitään tarvetta kehittyä.

Itse luotan vakaasti siihen, että PS:n johdossa on rohkeita ja selkärankaisia henkilöitä, mutta samalla ymmärrän, että vallitseva epätietoisuuden tila voi synnyttää ihmisissä ylläkuvatun kaltaisia ajatuksia ja spekulaatioita. Siksi minun on vaikea ryhtyä tuomitsemaan tällaista aktivismia.

Toisaalta en näe, että valitsijayhdistyksen perustaminen backup-järjestelynä olisi keneltäkään pois. Kaikki kannattajani haluavat, että olisin PS:n ehdokas, ja minäkin haluan sitä. Jos taas kävisi niin ihmeellisesti, että PS ei (syystä tai toisesta) asettaisi minua ehdolle, ja jos tällaisessa tilanteessa asettuisin valitsijayhdistyksen ehdokkaaksi, ei senkään voitaisi katsoa olevan keneltäkään pois. Ellen minä mielipiteineni kelpaa puolueelle X, tuskin minun kannattajieni äänetkään (jotka perustuvat juuri niihin mielipiteisiin) kelpaisivat sanotulle puolueelle.

Tai ainakaan niiden ei pitäisi kelvata.

Locutus sum.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

tapio

Nyt alkaa näyttää täällä perähikiälläkin (täällä missä ennakkoluulot maahanmuuttajia kohtaan ovat kaikkein suurimmat, koska heitä tunneta) siltä, ettei tarvitse äänestää persuja seuraavissa vaaleissa, vaikka heillä olisi millaista sampoa tahansa ehdokkaana. Jos Jussi puuttuu, niin sen mukana kaikki.

Satuin muuten yhtenä päivänä näkemään, kun Risto Laakkonen selitti tv:ssä sitä vanhaa, että maaseudun asukkaat ovat ennakkoluuloisimpia maahanmuuttoa kohtaan nimenomaan siksi, ettei heillä ole maahanmuuttajista kokemuksia.

Riston mukaan asia korjaantuu vähitellen, kun kokemuksia kertyy.

Sen vuoksi kai niitä vastaanottokeskuksia ollaan perustamassa kymmeniä eri puolille Suomea.
On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.
http://tuuritapio.blogspot.com/