News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Yhteiskunnan resurssien kohdentaminen

Started by mie ite, 22.03.2009, 04:59:21

Previous topic - Next topic

mie ite

Nyt olisi tarkoitus nostaa kissa pöydälle ja aloittaa keskustelu!

Kysymys kuuluukin nyt, että miksi minun tai sinun pitää maksaa veroja, jotta saadaan ylläpidetyksi kansanluokka, joka juo lähikapakoissa avustuksensa ja lopuilla rahoilla ostaa rauhoittavia ym. muuta tarpeetonta tavaraa ja ajaa taksilla kotiin päivästä toiseen? Yleensä yhteiskunnan myöntämien avustusten turvin!

Jos minun ei tarvitse maksaa maahanmuuttajien kustannuksia, miksi minun tarvitsee maksaa muidenkaan vastaavanlaisten vähien resurssien kuluttavien ihmisten ylläpipitoa?

Tässä yhteydessä en viittaa mitenkään sairaisiin, vammaisiin, eläkeläisiin tai muihinkaan tässä yhteiskunnassa oleviin henkilöihin. Näiden em. ryhmien oikeutuksista en tule keskustelemaan tässä yhteydessä ikinä.

Eikö muka löydy tärkeämpiä kohteita yhteiskunnassamme sairaan-, lasten-, vanhusten-, sotaveteraanien hoidosta tai nuorten mielenterveyspalveluiden kohentamisesta?

Missra

Uskon etta vastasit itse omaan kysymykseesi.

Mielestani pointti on nimenomaan siina, etta meilla on Suomessa aivan tarpeeksi ongelmia jo valmiiksi ilman maahanmuuttoakin; miksi ehdointahdoin tuoda lisaa?
Suomalaiset ovat suomalaisia, heista emme eroon paase. Mutta ulkomaalaiset eivat ole suomalaisia. Miksi tuoda heita tanne kun jo todettu on, etta heidan huoltosuhteensa ei ole parhain mahdollinen.

Ensin pitaisi hoitaa kuntoon nama "kapakoissa avustuksensa juovat" ym. ryhmat jotka eivat osallistu yhteiskunnan yllapitoon ja sitten vasta miettia miten voimme auttaa muita _heidan omassa maassaan_.

VMJ

Koska sosialismi ja "hyvinvointivaltio".
Homma ^^!!

mie ite

Quote from: Missra on 22.03.2009, 05:18:57
Ensin pitaisi hoitaa kuntoon nama "kapakoissa avustuksensa juovat" ym. ryhmat jotka eivat osallistu yhteiskunnan yllapitoon ja sitten vasta miettia miten voimme auttaa muita _heidan omassa maassaan_.

Anteeksi että nyt nauran ja lujaa! Uskotko oikeasti, että tuo on mahdollista? Itse en usko ainakaan.

Ja VMJ:lle

Missäs sitä "hyvinvointia" nykyään näet? Peilissä vai?

Missra

Quote from: mie ite on 22.03.2009, 05:32:53
Quote from: Missra on 22.03.2009, 05:18:57

Anteeksi että nyt nauran ja lujaa! Uskotko oikeasti, että tuo on mahdollista? Itse en usko ainakaan.

Jokaiseen tapaukseen ei varmastikaan pade. Mutta mista esim. alkoholismi johtuu? Hyvin monessa tapauksessa siita, etta tyo on lahtenyt alta. Motivoiva tekeminen varmasti helpottaisi useita.

Tuosta "hyvinvoinnista"... Mielestani sita on talla hetkella liikaa. Voimme niin hyvin etta voimme ottaa tanne elatettavaksi ihmisia muista maista. Namakin rahat voisimme kayttaa huomattavan paljon paremmin paikanpaalla, siella se oikea hata on. Olen kuullut sanan hyvinvointikrapula, kuvastaa tilannetta mielestani oikein hienosti.

Humanistisista syistahan meidan ei kannattaisi ihmisia tanne roudata, (ok se ~50 jotka oikeasti ovat vainottuja omassa maassaan, tervetuloa) heidan elattaminen taalla ei tee kenellekaan mitaan hyvaa, painvastoin. Tilanne talla hetkella kuitenkin on se, etta me tuhlaamme rahaa ihmisten yllapitoon Suomessa vaikka samalla rahalla voisimme paikanpaalla auttaa huomattavan paljon suurempaa joukkoa. Ja nimenomaan niita joilla ei ole resursseja tanne asti matkustaa. Ne jotka tanne asti paatyvat (tukemalla ihmissalakuljetusta) eivat varmastikaan ole niita kaikkein vahaosaisimpia. Kiintiopakolaiset erikseen niin kauan kuin he ovat naisia, vanhuksia ja lapsia, eivat karkulaisia.

Ei, en halua vahentaa rahoitusta maailman(pakolaisten) hyvinvointiin. Haluan kohdentaa sen paremmin.

Edit: typo

VMJ

Quote from: mie ite on 22.03.2009, 05:32:53

Turha syyttää peiliä, jos naama on vino. "Hyvinvointivaltio" on monessa mielessä pahoinvointivaltio. Asiat ovat usein sitä miltä näyttävät.
Homma ^^!!

M.E

Niin,

Ei minulla ainakaan ole mitään halua ylläpitää minkään maalaisia pummeja tai sosiaalitapauksia. Jos se minusta olisi kiinni, niin leikkaisin rajusti kaikkia tukia sellaisilta henkilöiltä, jotka kykenevät työskentelemään mutta kieltäytyvät vastaanottamasta työpaikkaa. Vastaavasti parantaisin työttömyysturvaa ensimmäisten 3kk ajalta, jotta kannustettaisiin työn hakemiseen.

Valitettavasti vain poliittinen ympäristö hellii mielikuvaa "hyvinvointivaltiosta" ja pitää kynsin hampain kiinni tehottomasta sosiaalisysteemistä.
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."

Zngr

Quote from: mie ite on 22.03.2009, 04:59:21
Nyt olisi tarkoitus nostaa kissa pöydälle ja aloittaa keskustelu!

Jee!

Quote from: mie ite
Kysymys kuuluukin nyt,

Helvetin hyvä että nimenomaan nyt, eikä joskus toiste, jolloin olisi myöhäistä.

että miksi minun tai sinun pitää maksaa veroja, jotta saadaan ylläpidetyksi kansanluokka, joka juo lähikapakoissa avustuksensa ja lopuilla rahoilla ostaa rauhoittavia ym. muuta tarpeetonta tavaraa ja ajaa taksilla kotiin päivästä toiseen? Yleensä yhteiskunnan myöntämien avustusten turvin!

Mikäs kansanluokka se tämä on? Minusta olisi oikeudenmukaisempaa jos kaikki saisivat niitä rauhoittovia. Eikä kaikilla edes ole lähikapakkaa! Jos asuu kaukana kaupungista, se voi olla useampikin pysäkki ja silloin ei naurata. Peräänkuulutankin sitä, onko suomalainen alaluokka, joka haluaa rauhoittavia, tietyissä asioissa etuoikeutettu?

En kyllä osaa edes arvailla miksi sinä maksat veroja.

Jos minun ei tarvitse maksaa maahanmuuttajien kustannuksia, miksi minun tarvitsee maksaa muidenkaan vastaavanlaisten vähien resurssien kuluttavien ihmisten ylläpipitoa?

Sinun pitäisi maksaa aivan kaikki asiat, joita voi maksaa. Ihme arpomista, jos jonnekin voi pistää rahaa sitä myös täytyy pistää sinne.

Tässä yhteydessä en viittaa mitenkään sairaisiin, vammaisiin, eläkeläisiin tai muihinkaan tässä yhteiskunnassa oleviin henkilöihin.

:P
Minusta täällä on mukavaa. Istuskelemme, juttelemme ja juomme kahvia.
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken

Jääpää

Moniosaaja tekee nyt kuppia, maksutöitä on kuulemma noin kolmen viikon päästä vakitöissä, nyt yritän sorvata pahvista sarjatuotanto kelpoista juoma astiaa..
Eli, luin tuossa nukkuessa Henning Mannkelin jonkun Kasvoton mies?? , mutta hyvin kyselee romaani henkilönsä suulla, mihin Ruotsi on menossa?
Mihin Suomi on menossa? Liian helpot olot luovat vaikeita kohtaloita, toisaaltaan vaikeat olot eivät luo helppoja kohtaloita..No, joo, pakko töitä oli vielä 60-luvulla työttömille, et varmaankaan halua tietää?  No, kerron, että nyt on kurssikeskuksessa ainakin lämpöisempää ja työturvallisuus huipussaan, ei tarvitse pelätä, että joku latva-B testaa kirveen takaraivoon..jossain 400 km kotoa, parakki majoituksessa omilla puilla, joita sen latvan pitäisi hakata.. ei ollu isukilla helppoo..en voinu viedä edes korviketta (vanhoja varastoja kyllä piisas..), vitun polkupyörä oli justiin keksitty, muttei meillä ollu varaa..
Joo, asiaan, ei ollu ennen kerjäläiset kännissä, muttei ollu työmiehelläkään autoa, oli-han hän Suomalainen, eikä Saksalainen metsuri Mersuineen..
 Josko nyt pidetään linjasta kiinni ja katsotaan, että meille jäisi tänne edes joku sossusysteemi, miuluiten ei kenenkään väärin käyttämä, ensin kai pitäisi pitää huoli vallananastajien hommista ja sitten vasta ruveta hommiin..
PS. Miuluiten veisin saunaan jokaisen työtä vieroksuvan luuserin, mutta näinä karjuvan työvoimapulan aikoina, niitä on niin pirun vaikeaa erottaa meistä ......,....,....,.
Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."

kolki

Niin, kyllä jonkinlainen turvasysteemi olisi hyvä olla.
Mutta kuten olen aiemminkin maininnut, sitä pitäisi korjata ja kohdistaa rahat sitä todellisesti tarvitseville. Esim. opiskelijat ovat "tallottuna mutaan". Työkkärin, kelan ja koulun väliä juostessa, rupesi päästä kuulumaan napsuntaa. Pakko olla töissä, että saa ruokaa. Opiskellessani elin "säästöliekillä", eli viina, limppari ja karkit oli ei-varaa-ostaa-listalla.

Työttömille pitäisi saada jonkinnäköinen kontrollisysteemi, mikä varmistaisi, ettei kaikkia rahoja käytetä alkoholiin. Tietysti pieni määrä on sallittua. Tämä olisi helppo toteutaa kortilla, joka hakee tiedot visa-electronin tapaan päätteelle ja näyttää sitten voiko ostaa.
Itse kohdentaisin tulonsiirtoja opiskelijoille, eläkeläisille ja sairaille.