News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2010-11-17 Vartti: Burkini sukeltaa uimahalleihin

Started by mishrak, 17.11.2010, 20:25:08

Previous topic - Next topic

Embo

Quote from: MaisteriT on 18.11.2010, 10:12:14
Asussa tärkeintä on tietysti se, että se on puhdas ja sen käyttäjä on peseytynyt.

Minä vähän luulen (ja myönnän, että en tiedä), että naiset eivät burkinia riisu suihkussa tai saunassa.

nevahood

Saakohan kilpauimareiden käyttämää kokovartalopukua käyttää uimahallissa? Eikös ne kisoistakin jo kielletty. Rasistit.

Toivottavasti burkhini on kuitenkin edullisempi kuin Speedo LZR. Meinaan tulee uintireissulle muuten hintaa.
Suurkiihottaja Runeberg

VeePee

QuoteNaiset, jotka haluaisivat käyttää burkineita uidessaan, uivat usein vain naisten omilla uintivuoroilla, tai jättävät uimisen kokonaan väliin. Helsingissä naisten erilliset uintivuorot palaavat Jakomäen uimahalliin, kun halli avataan remontin jälkeen tammikuussa.

Ettäkö kyseessä ei olisikaan juuri musliminaisille omistetut uintivuorot. Näppärää sumutusta.

Lepakko

Quote from: mishrak on 17.11.2010, 20:25:08
- Järjestyssääntöjen mukaan halleissa käytetään perinteistä uima-asua. Burkini ei ole sellainen, kaikkien Vantaan kaupungin uimahallien esimies Jaakko Haapala kertoo.

Kun Korson uimahallissa käynnistettiin omat uintivuorot naisille, käytännössä musliminaisille, burkineja olisi haluttu käyttää.

- Totesimme, että jos burkini kaikkine päähuiveineen vaikka tarttuu rataköysiin ja uimataito on heikko, sen käyttö on niin vaarallista, että se kiellettiin. Naiset tyytyivät käyttämään omalla vuorollaan sellaista uima-asua, mitä yleensäkin käytetään, Haapala kertoo.

Tästä saa sellaisen käsityksen, että oikeauskoiset vaativat mitä ikinä mieleen juolahtaa ja yleensä kaikki menee läpi. Ja kun jollain on sen verran tolkkua, ettei mitä tahansa paskaa suvaita, taipuu vaatija yllättäen aika helposti? Eli ei se allahi sitten langetakaan vihaansa naisuimarin päälle, vaikka vähän reisikin vilahtaisi uidessa?
- Suomalaiset tulevat nielemään sen. Jos eivät, työnnetään se heille peräpuikolla.

L. Brander

Quote from: Miniluv on 18.11.2010, 00:45:57
Veikkaan kyllä, että burkinit on valmistettu uima-asukankaasta eikä mistään sortsikankaasta...

Onneksi saatiin lausunto Homman viralliselta burkiiniasiantuntija Miniluvilta. Kummasta se sun on tehty?  ;)

Asiaan:

Ihmeellistä, että maassamme pitää erityissäännöksillä suojella valitettavia tapoja saada alistaa naista. Maassamme puhutaan naisten ja tyttöjen alistamisesta "luomalla markkinarakenteita, jotka pakottavat naiset näyttämään tietynnäköisiltä". Samat tahot kuitenkin tukevat muslimimiesten oikeutta alistaa vaimojaan, siskojaan ja tyttäriään mielin määrin. Viherfeministisessä maailmankuvassa suomalainen mies on vässykkä, paitsi silloin kun hän hakkaa tai henkisellä väkivallalla pahoinpitelee naista, jolloin hän sika. TULTA MUNILLE.

Suomalaiset naiset, olisiko aika heivata epälooginen ja sairaan "suomimiesvihainen feminismi" (Vihreiden malli) ja ryhtyä työskentelemään kaikkien ihmisten tasa-arvoisen kohtelun puolesta? Nyt on 60-luvulta saakka kuunneltu kuolakiimaisia idiootteja, joiden ainoa sanoma on 0,8 € vs. 1 €, suomalainen mies on sika ja vain naiset voivat olla lähisuhdeväkivallan uhreja. Samaan aikaan täydellisesti vaietaan tiettyjen ihmisten tekemistä puskaraiskauksista, samojen ihmisten kotona tekemien raiskausten määrää en uskalla edes arvailla, ja luodaan tälle porukalle lakiin ja asetuksiin perustuvia oikeuksia sortaa naisia.

Miksi minä  vässykkä, sovinistisika, naisten alistaja ja enemmän tienaava muka olisin huolissani sairaalla tavalla alistamieni naisten hyvinvoinnista? Siksi, v**un idiootit", että minulla, kuten aika monella muullakin sikamiehellä, on naisia sukulaisina, ystävinä, vaimona (ei vaimoina), ystävieni vaimoina, lapsina, äitinä, työtoverina, naapurina, naapurin lapsina...

Hävetkää ihmisvihaajat, natsit!

LB
Dystooppinen salamasota

P

Quote from: nevahood on 18.11.2010, 10:43:32
Saakohan kilpauimareiden käyttämää kokovartalopukua käyttää uimahallissa? Eikös ne kisoistakin jo kielletty. Rasistit.

Toivottavasti burkhini on kuitenkin edullisempi kuin Speedo LZR. Meinaan tulee uintireissulle muuten hintaa.

Nuivat miesuimarit voisivat muuten pukeitua burgineihin ja lähteä uimaan uimahalliin Espooseen. Olisi kiva kuulla, miksi pulahtaminen burgiinissa on OK musliminaiselle, mutta ei VHM:lle? On käsittämätöntä, että uimashortsit kielletään ja samalla sallitaan burkassa uiminen. Samat säännöt samoilla perusteilla kaikille julkisissa palveluissa, kiitos.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Phantasticum

Quote from: P on 18.11.2010, 19:45:59
Nuivat miesuimarit voisivat muuten pukeitua burgineihin ja lähteä uimaan uimahalliin Espooseen.

Jotenkin minulla on sellainen tuntu, etten edes minä pääsisi altaaseen burkinissa. Tämä ylellisyys on varattu vain "varsinaisille" naisille, koska muuten he eivät pääsisi uimaan ollenkaan. Näinhän tätä asiaa perusteltiin.

P

Quote from: Phantasticum on 18.11.2010, 21:14:29
Nuivat miesuimarit voisivat muuten pukeitua burgineihin ja lähteä uimaan uimahalliin Espooseen.

Jotenkin minulla on sellainen tuntuma, etten edes minä pääsisi altaaseen burkinissa. Tämä ylellisyys on varattu vain "varsinaisille" naisille, koska muuten he eivät pääsisi uimaan ollenkaan. Näinhän tätä asiaa perusteltiin.

Kyllä vaikuttaa vammauttavan vaikealle tuo muslimielämä? Vain musliminaisen elo taitaa olla vaikeampaa? Ei pääse uimaan, ei pöääse ulos, ei voi syödä kaikkea, ei pääse töihin, kun pitää rukoilla viidesti päivässä..

Kyllä elämä taitaa muslimina olla aika haastavaa? Heidäthän voisi suoraan siirtää eläkkeelle maahanmuuttaessaan/ kääntyessään/ syntyessääm. Kyllä meillä kuffaareilla pitää olla siihen varaan? :roll:
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Phantasticum

Quote from: P on 18.11.2010, 21:21:06
Quote from: Phantasticum on 18.11.2010, 21:14:29

Jotenkin minulla on sellainen tuntu, etten edes minä pääsisi altaaseen burkinissa. Tämä ylellisyys on varattu vain "varsinaisille" naisille, koska muuten he eivät pääsisi uimaan ollenkaan. Näinhän tätä asiaa perusteltiin.

Kyllä vaikuttaa vammauttavan vaikealle tuo muslimielämä? Vain musliminaisen elo taitaa olla vaikeampaa? Ei pääse uimaan, ei pöääse ulos, ei voi syödä kaikkea, ei pääse töihin, kun pitää rukoilla viidesti päivässä..

Vaikeaa tuntuu olevan. Siis niillä naisilla, joiden näitä erilaisia vaatimuksia on pakko noudattaa. Tästä aiheesta on kaksi ketjua ja sinne toiseen jo kirjoitinkin, että jos tilanne on se, ettei nainen tai tyttö pääse uimaan ollenkaan ilman tietynlaista asua, asiaan pitäisi reagoida muulla tavoin kuin myöntymällä näihin islamistien jatkuviin vaatimuksiin.

Tämä sama juttu on ilmennyt myös viime aikoina kaapukeskustelussa. Ilman kaapua naisella ei ole lupaa lähteä kodistaan ollenkaan ulos. Siksi ratkaisu on se, että kaapu pitää sallia.

Minä en voi hyväksyä tätä. Ei se näin voi mennä, jos he kerta tulevat hakemaan itselleen Euroopasta parempaa elämää.

Riukulehto

Quote from: ajuha on 18.11.2010, 00:34:00
Shortsit ovat monesti pitkälahkeisia ja väljiä. Tällöin on suurempi mahdollisuus, että ne tarttuisivat johonkin kiinni ja näin ollen ovat käyttäjänsä turvallisuudelle vaaralliset.

Edellistä perustelua en ymmärrä, mihin väljät shortsit voisivat uimahallissa (altaassa) tarttua kiinni?, viereistä rataa polskivan Kaj Aleksanderin käteenkö?

No, esim rataköyteen.
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014