News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Maria Lohelan ek-vaalikampanjaketju | Varsinais-Suomi nro 102

Started by Maria Lohela, 15.11.2010, 18:33:29

Previous topic - Next topic

Maria Lohela

Tervehdys Turusta!

Kuljemme kohti kevään 2011 eduskuntavaaleja. Luvassa on paljon jännitystä, odotusta ja toiveita muutoksesta. Politiikkaa tehdään yhdessä, toisten avulla ja toisia tukien.

Olen Perussuomalaisten eduskuntavaaliehdokas Varsinais-Suomen vaalipiirissä. Tässä ketjussa voit esittää kysymyksiä tai kommentteja. Voit lukea ajatuksiani lisää sivustoltani http://www.marialohela.fi/eduskuntavaalit-2011. Käy tykkäämässä myös Facebook-sivustani!

Tukiryhmäni puolesta voin kertoa seuraavaa:

Maria Lohelan tukiyhdistys on perustettu 14.11.2010. Tukiyhdistys on avannut pankkitilin, jonka tarkoituksena on toimia Maria Lohelan eduskuntavaalikampanjan rahankeräystilinä. Kampanjaa voi tukea rahallisesti alla mainituin tiedoin.

Tilin tiedot

Tilinumero: ***
IBAN: ***
BIC: ***
Saaja: Maria Lohelan tukiyhdistys
Viite: 2011

[Edit/Admin: tukiyhdistyksen järjestämä keräys on päättynyt, tilitiedot on poistettu]

Huomioitavaa

Ehdokkaan vaalirahoitukselle on asetettu useita rajoituksia. Niistä mainittakoon tässä yhteydessä erikseen anonyymin tuen kielto: Ehdokas, ehdokkaan tukiryhmä ja muu yksinomaan ehdokkaan tukemiseksi toimiva yhteisö eivät saa vastaanottaa tukea, jonka antajaa ei voida selvittää.

Lisäksi mainittakoon euromääräinen katto: Ehdokas, ehdokkaan tukiryhmä ja muu yksinomaan ehdokkaan tukemiseksi toimiva yhteisö eivät saa vastaanottaa suoraan tai välillisesti samalta tukijalta enempää tukea kuin arvoltaan 6000 euroa.

Ehdokkaan tulee tehdä saamastaan tuesta vaalirahoitusilmoitus. Tässä ilmoituksessa on erikseen ilmoitettava kukin yksittäinen tuki ja sen antaja, jos tuen arvo on vähintään 1 500 euroa. Yksityishenkilön nimeä ei saa ilmoittaa ilman hänen nimenomaista suostumustaan, jos hänen antamansa tuen arvo on pienempi kuin mainittu rahamäärä.

Edit: Linkit päivitetty.

Matias Turkkila

Teemu Lahtinen

Quote from: Matias Turkkila on 15.11.2010, 23:52:02
Masentavan hyvin innovoitu viitenumero  :D

Pitääkin ottaa käyttöön myös. Sehän on sikäli ihan sama mikä viitenumero on, jos ei tarvitse kohdentaa maksuja mihinkään.

Octavius

Minulla on kauhea henkilökohtainen ongelma, kun hyviä ehdokkaita tuettavaksi olisi jonoksi asti. Jonossa Maria kyllä kiilasi törkeästi. Tämä johtuu osittain myös siitä, että nuo muut ehdokkaat ovat pääsääntöisesti niin kollektiivisen rumia, että Maria tuo raikkaan keväisen tuulahduksen joukkoon.

Kannustan etenkin kaikkia varsinaissuomalaisia Marian tukemiseen.
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

Hippo

Sinne kilahti rahat Marian kirstuun ja ääni vaaleissa. Maria on Mestarin inkarnaatio Varsinais-Suomessa (tai jopa paremmankin näköinen).

Taikakaulin

Quote from: Hippo on 18.11.2010, 12:46:14
Sinne kilahti rahat Marian kirstuun ja ääni vaaleissa. Maria on Mestarin inkarnaatio Varsinais-Suomessa (tai jopa paremmankin näköinen).

Erittäin edustavan näköinen on kyllä Maria.  8)
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

ttw

Nyt on tilikin saatu näköjään tukiyhdistykselle. Hyvä homma. Laiton muutaman jenin kirstuun. Täytyykin laitella tätä ketjua eteenpäin.

Ilmoitelkaa muutkin tästä ketjusta ihmisille ketkä haluavat Perussuomalaisia Varsinais-Suomessa äänestää, mutta eivät tiedä sopivaa ehdokasta. Kylillä olen kuullut todella monelta että persuja äänestetään, mutta ehdokkaita ei tunneta ollenkaan. Iäkkäämmille naisille ei varsinkaan ole ns sopivia mihin samaistuisi. Maria olisi tällekkin ryhmälle luultavammin mielusin. Eli näkyvyyttä tarvitaan. 
Uutisia naapurista-> http://rahmispossu.net

Topelius

Laitoin eilen muutaman vaatimattoman dollarin vaalikirstuun. Onnea vaalitaistoon! Saa nähdä minkälaiseksi Turun taisto yltyy, kun apajilla on tällä kertaa jo kolme maahanmuuttokriittistä puoluetta. Itse asustelen väärässä vaalipiirissä. :(

Kikken

Itseäni potentiaalisena äänestänjänä kiinnostaisi erityisesti sinun talouspoliittiset linjaukset. Pidän vaalien tärkeimpinä teemoina talouspolitiikan lisäkisi EU:ta ja maahanmuuttoa. EU:sta ja maahanmuutosta olen perussuomalaisten kanssa samoilla linjoiilla. Se mikä minua häiritsee perussuomalaisissa on tietynlainen vasemmistolainen ajattelutapa. Jossain määrin on myös nähtävissä halua protektionismiin. Eli olisi hienoa jos voisit lyhyesti selvittää vähän miten ajattelet talouspolitiikasta. Esim. leikkaukset vs. veronkorotukset, vapaakauppa, pääomaverotus, julkisen sektorin koko ja tehtävät, monopolit (esim. Veikkaus) jne.  

Hippo

Quote from: Kikken on 12.12.2010, 15:29:04
Se mikä minua häiritsee perussuomalaisissa on tietynlainen vasemmistolainen ajattelutapa. Jossain määrin on myös nähtävissä halua protektionismiin.

Ehkä ongelmasi on, että ajattelet luutuneesti asioista vasemmisto-oikeistoakselilla. Jos pidät perinteistä oikeistolaista talouspolitiikka tärkeämpänä kuin maahanmuuttokritiikkiä, ei Persut kenties ole se oikea puolue vaan pikemminkin Kokoomus. Itsekään en tunne Marian näkemyksiä noista talouspolitiikan asioista enkä ole niistä edes kovin kiinnnostunut. Arvelen toki, että se on jossain suhteissa samansuuntainen tuon vasemmistolaiseksi epäilemäsi Persulinjan kanssa. Ehkä asia on niinkin, että maahanmuuttokiriittinen ajattelu väistämättä johtaa suhtautumaan talouspoliikkaan ja vapaakauppaan tietyllä tavalla, jonka tulkitset vasemmistolaiseksi.

Kikken

Quote from: Hippo on 12.12.2010, 15:40:21
Ehkä ongelmasi on, että ajattelet luutuneesti asioista vasemmisto-oikeistoakselilla. Jos pidät perinteistä oikeistolaista talouspolitiikka tärkeämpänä kuin maahanmuuttokritiikkiä, ei Persut kenties ole se oikea puolue vaan pikemminkin Kokoomus. Itsekään en tunne Marian näkemyksiä noista talouspolitiikan asioista enkä ole niistä edes kovin kiinnnostunut. Arvelen toki, että se on jossain suhteissa samansuuntainen tuon vasemmistolaiseksi epäilemäsi Persulinjan kanssa. Ehkä asia on niinkin, että maahanmuuttokiriittinen ajattelu väistämättä johtaa suhtautumaan talouspoliikkaan ja vapaakauppaan tietyllä tavalla, jonka tulkitset vasemmistolaiseksi.

Mikäs tämä avautuminen tämä nyt oli :D. Ja vielä kehotus äänestää Kokoomusta. Toivottavasti et ole mikään Persujen lähetti, sillä en usko sen olevan Persujen intresseissä, että kehoitetaan puolueen potentiaalisia äänestäjiä äänestämään Kokoomusta.

Jos luit viestini ilman kiihkoa ymmärsit varmaan mitkä kolme teemaa ovat tärkeimpiä itselleni äänestyspäätöstä tehtäessä. Kokoomus ei täytä näistä kahta (ehkä edes kolmea Kokoomusnuoria lukuunottamatta), joten jätän sen sinun arvattavaksi äänestänkö Kokoomusta.

Kerro toki miksi maahanmuuttokriittisyys olisi yhdistetty vasemmistolaisuuteen (tästä olisin todella kiinnostunut kuulemaan). Vasemmistolaisuus on mielestäni sitä että kannatetaan korkeita veroja joita tarvitaan ison julkisen sektorin ylläpitämiseksi. Myös protektionismin ja monopolit yhdistäisin vasemmistolaisuuteen.

Hippo

Quote from: Kikken on 12.12.2010, 15:58:32
Mikäs tämä avautuminen tämä nyt oli :D. Ja vielä kehotus äänestää Kokoomusta. Toivottavasti et ole mikään Persujen lähetti, sillä en usko sen olevan Persujen intresseissä, että kehoitetaan puolueen potentiaalisia äänestäjiä äänestämään Kokoomusta.
Ei älä pelkää, olen vain riviäänestäjä.

QuoteKerro toki miksi maahanmuuttokriittisyys olisi yhdistetty vasemmistolaisuuteen (tästä olisin todella kiinnostunut kuulemaan). Vasemmistolaisuus on mielestäni sitä että kannatetaan korkeita veroja joita tarvitaan ison julkisen sektorin ylläpitämiseksi. Myös protektionismin ja monopolit yhdistäisin vasemmistolaisuuteen.
En väitä, että maahanmuuttokritiikki olisi jotenkin yhteydessä vasemmistolaisuuteen. Pohdin vain sitä miksi esimerkiksi Persujen kannanottoja pidetään jotenkin vasemmistolaisina. Se on on vain niin pitkä pohdintaketju, että en tässä yhteydessä taida jaksaa aloittaa sitä. Toivon toki, että päädyt kanssani äänestämmän Persuja vaikka jotain vasemmistolaisuuttakin olisit jossain havainnut.

Kikken

Quote from: Hippo on 12.12.2010, 16:07:34
En väitä, että maahanmuuttokritiikki olisi jotenkin yhteydessä vasemmistolaisuuteen. Pohdin vain sitä miksi esimerkiksi Persujen kannanottoja pidetään jotenkin vasemmistolaisina. Se on on vain niin pitkä pohdintaketju, että en tässä yhteydessä taida jaksaa aloittaa sitä. Toivon toki, että päädyt kanssani äänestämmän Persuja vaikka jotain vasemmistolaisuuttakin olisit jossain havainnut.

No, vastaan nyt kuitenkin nopeasti tähän. Myönnän etten tiedä Persujen virallista linjaa talouspolitiikan kysymyksissä, kyse on mielikuvasta jonka olen saanut. Tähän mielikuvaan on vaikuttanut Soinin puheet esim. progressiivisesta pääomaverotuksesta sekä se että useat ehdokkaat kannattavat kansainvälistä pörssiveroa ja ainakin jossain määrin vastustavat vapaakauppa.

Mutta tulen siitäkin huolimatta 90% todennäköisyydellä äänestämään Persuja, sillä maahanmuuton ongelmia on vaikeampi myöhemmin ratkoa, verokantaa voi aina muuttaa jälkikäteen. Mutta Persujen sisällä en äänestä sitä vasemmistolaisinta ehdokasta.

Phantasticum

Quote from: Hippo on 12.12.2010, 15:40:21
Itsekään en tunne Marian näkemyksiä noista talouspolitiikan asioista enkä ole niistä edes kovin kiinnnostunut.

Jos olen rehellinen, en tunne Marian näkemyksiä oikein missään asiassa. Täällä on moni poliitikon planttu kirjoitellut aiheesta kuin aiheesta, ja olisi ollut kiva, jos Mariakin olisi osallistunut keskusteluun. Olisin ollut kiinnostunut hänen näkemyksistään. Marian blogissa olen käynyt, mutta se ei ole sama asia kuin Homma.

Maria Lohela

Pientä tilannepäivitystä täältä Varissuolta kylmän ja lumisen sunnuntain päätteeksi.

Aika on jokaisella rajallinen, ja oma tilanteeni on ollut jo hyvän tovin se, että minulla on niin paljon töitä, että en yksinkertaisesti ennätä tehdä kaikkea sitä mitä haluaisin. Hommaan kirjoittaminen on yksi niistä asioista. Luen kuitenkin Hommasta sen mitä ehdin, ja tämä on mielestäni ihan ehdottomasti parhaimpia foorumeita, josta saada tiivistetyin ja tuorein tieto monista eri asioista. Kiitoksia siis ylläpitäjille ja kirjoittajille hyvästä työstä ja tsemppiä jatkoon!

Kirjoitin äsken blogiini muutaman rivin asevelvollisuudesta, sillä se on asia, josta useampikin henkilö on minulta kysynyt sähköpostitse. Uusin blogikirjoitukseni löytyy täältä. Olen ajatellut, että sähköpostivastauksia pitäisi jalostaa blogikirjoituksiksi, sillä niissä tulee käsiteltyä niin monenlaisia juttuja. Toisaalta kaikkiin kysymyksiinkään en ehdi vastaamaan niin hyvin tai nopeasti kuin haluaisin. Olen hahmotellut omaa poliittista linjaustani eduskuntavaaleja varten ja laitan sen kyllä tähänkin ketjuun heti kun se on valmis. Parhaaseeni pyrin ja iloitsen siinä sivussa aktiivisista ja aikaansaavista puoluetovereistani, joiden tähän astisista saavutuksista olen todella ylpeä ja toivon jokaiselle menestystä ensi kevään koitoksissa - ja kaikissa tulevissa myöskin! Erityiskiitokset rohkeudesta ja sitkeydestä kaikille Nuivan vaalimanifestin allekirjoittajille!

Tukiyhdistykseni tiliä hoitava henkilö kertoi tänään, että lahjoituksia on tullut 437,94 euroa. Se on jo lähes saman verran mitä itse käytin omia rahojani vuoden 2008 kuntavaaleissa. Kiitos kaikille minua rahallisesti ja kannustavin sanoin tukeneille! Olen suoraan sanoen ihan häkeltynyt, tästä on hienoa mennä muutamaksi päiväksi perheen pariin viettämään joulua :)

Vuosi vaihtuu ja ratkaisevat vaalit lähestyvät päivä päivältä. Niissä otetaan uudenlainen suunta monessa kysymyksessä. Hienoa, että hommalaiset kantavat omalta osaltaan kortensa kekoon osallistumalla näin aktiivisesti yhteiskunnalliseen keskusteluun.

Mukavaa joulunaikaa jokaiselle!

Edit: linkki lisätty

Ant.

Quote from: Maria Lohela on 19.12.2010, 22:56:58
Tukiyhdistykseni tiliä hoitava henkilö kertoi tänään, että lahjoituksia on tullut 437,94 euroa. Se on jo lähes saman verran mitä itse käytin omia rahojani vuoden 2008 kuntavaaleissa. Kiitos kaikille minua rahallisesti ja kannustavin sanoin tukeneille! Olen suoraan sanoen ihan häkeltynyt, tästä on hienoa mennä muutamaksi päiväksi perheen pariin viettämään joulua :)

Yksi kampanjan rahoituksen kannalta oleellinen juttu voisi olla päivittää vaikka tähän ketjuun ja Facebookiin kerran viikossa kampanjatilin saldo. Ihmiset lahjoittavat paljon mieluummin rahaa kun lahjoitettu summa näkyy jossain lyhyellä viiveellä. Lisäksi viikkoraportit ovat hyvä tapa pitää asiaa esillä ja niitä on nopea kirjoittaa.

Tällä hetkellä viikoittaisia raportteja taitavat harrastaa Halla-aho, Lahtinen ja Immonen. Toivottavasti muutkin perussuomalaiset ottavat tavan omakseen enenevässä määrin.
Homma is the new black.

Maria Lohela

Ant. on aivan oikeassa ja lupaan toimia itse tässä asiassa säännöllisemmin jatkossa.

Maria Lohela

Tällä hetkellä tukiyhdistykseni lahjoitusten määrä on 1 257,24 euroa. Tällä kampanja lähtee hyvin käyntiin, sillä tulevana viikonloppuna otetaan valokuvia mainoksia ja nettisivujani varten sekä ensimmäiset lehtimainospaikat on jo varattu. Kulujakin alkaa siis lähiaikoina tulemaan enemmän.

Tästä on hyvä jatkaa kohti päivä päivältä lähestyviä vaaleja, joissa on mahdollista tehdä merkittäviä tekoja yksilö- ja puoluetasolla. Ilman toisten apua ja tukea sellaiseen tekoihin on mahdotonta yltää.

Kiitos kaikille minua eri tavoilla tukeneille tähänastisesta!

Fincum

Quote from: Hippo on 18.11.2010, 12:46:14
Korjasin tukiyhdistyksen tilin saldoa ylöspäin.
Liika raha on vähemmistön ongelma, mutta ei heitäkään pidä unohtaa.

Daghem

Quote from: Maria Lohela on 04.01.2011, 20:19:59
Tällä hetkellä tukiyhdistykseni lahjoitusten määrä on 1 257,24 euroa. Tällä kampanja lähtee hyvin käyntiin, sillä tulevana viikonloppuna otetaan valokuvia mainoksia ja nettisivujani varten

Onnea Maria jo etukäteen tulevan vaalimenestyksen johdosta. Pahoittelen seuraavan kommenttini tahdittomuutta, mutta en voi olla hiljaa asiasta, joka on mielestäni tärkeä.

Pidän tuota "lookkiasi" noissa uudemmissa edustuskuvissa epäedustavana. Se on keski-ikäistyvän näköinen. Väitän, että erityisesti naisehdokkaiden äänestämisessä ulkonäöllä on suhteettoman suuri merkitys ja uskon, että nuorekas "opiskelijatyttölookki" olisi tässä tapauksessa kultaa kalliimpi kun pojat (ja miksei tytötkin) kartoittavat parhaimman näköistä naisehdokasta vaalimainoksista. Olet vasta kolmekymppinen, joten älä pukeudu ikäistäsi vanhemman näköiseksi.

Ottakaa hyviä kuvia! Se etusivullasi ollut nurkkakuva jossa kurkistat yläviistoon on lookiltaan erinomainen. Vastaavaa ammattikuvaajan ottamana, niin avot!
"Vi vill erbjuda en harmonisk och trygg miljö..." - Hommas Daghem

Jack

Quote from: Daghem on 05.01.2011, 22:10:50

Väitän, että erityisesti naisehdokkaiden äänestämisessä ulkonäöllä on suhteettoman suuri merkitys ja uskon, että nuorekas "opiskelijatyttölookki" olisi tässä tapauksessa kultaa kalliimpi kun pojat (ja miksei tytötkin) kartoittavat parhaimman näköistä naisehdokasta vaalimainoksista.

Missikisat ovat missikisat ja eduskuntavaalit ovat eduskuntavaalit. On eri asia etsiä parhaimman näköistä ehdokasta vaalimainoksista kuin käydä oikeasti äänestämässä. Ja vain annetut äänet ratkaisevat.

Perussuomalaisia ei pidetä erityisesti nuorisopuolueena, joten keski-ikäisten ja vanhempienkin äänillä on suuri merkitys. Näin ollen ei ole haitaksi, jos nuoren ehdokkaan tyylissä on arvokkuutta, ja siitä saa kokemukseen ja asiantuntemukseen viittaavan "virkamiesnaisen" mielikuvan. Jos tyyliksi olisi valittu "Disco-Queen" se voisi herättää ihailua tietyissä piireissä, mutta toisiko se lisää ääniä, on eri asia.

Sitä paitsi Maria Lohela näyttää kuvissa kuvissa erittäin hyvältä ja aivan tarpeeksi nuorekkaalta. Varsinkin (ilmeisesti vaalimainoksissa käytettävä) profiilikuva on loistava.

Daghem

Quote from: Jack on 05.01.2011, 22:30:01

Missikisat ovat missikisat ja eduskuntavaalit ovat eduskuntavaalit. On eri asia etsiä parhaimman näköistä ehdokasta vaalimainoksista kuin käydä oikeasti äänestämässä. Ja vain annetut äänet ratkaisevat.

Näinhän se on. Kyseessä on mitä suurimmassa määrin makuasia. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.

Mielestäni tämä kysymys ei olekaan niin tärkeä siksi, että suuri osa perussuomalaisten kannattajista ja erityisesti Marian kannattajista äänestävät häntä Halla-ahon varsinaissuomalaisena inkarnaationa eli asiapohjalta. Näille äänestäjille ulkonäkö merkitsee vähän.

Sen sijaan ne liikkuvat äänestäjät, jotka ylipäätään voivat äänestää ihmistä ulkonäön perusteella eivät ole perus perussuomalaisten kannattajia. Tässäpä olisi erityisen mielenkiintoinen gallupaihe, että kuinka monella äänestäjällä ehdokkaan ulkonäöllä on merkitystä ja minkälaisiin lokeroihin nämä ihmiset voisivat kuulua. Ikärakenne, historiallinen äänestyskäyttäytyminen jne. Yllättävän moni ihminen äänestää kuitenkin ihan puhtaalla intuitiolla ja sen muodostumiseen ehdokkaan ulkonäkö on valitettavaa kyllä varsin keskeinen tekijä.

Jos Maria esikuntineen on miettinyt stailausta tältä kannalta, niin hyvä homma. Jos ei ole, niin uskon että kannattaisi kysäistä asiantuntijalta neuvoa. Turussa asuvista tyyliguruista tulee ensimmäisenä mieleen Juhana Helmenkalastaja.  ;D

Eve

Daghem, en ole kanssasi samaa mieltä. Itse olen nähnyt Marian lookin juurikin sopivana niin ikään ja tilanteeseen nähden, joten en näe siitä mitään muutettavaa. Monissa kuvissa olen jopa ihastellut Marian tyylitajua.

Toki politiikassa, niin kuin kaikilla muillakin elämän osa-alueilla ulkonäöllä on merkitystä, mutta haluaisin kuitenkin uskoa että valtaosa äänestäjistä arvostaa omaan makuunsa prikulleen sopivaa lookkia asiakysymysten ohi. Jos nyt puhutaan tyylistä tarkemmin kuin siisti-epäsiisti -tasolla.

Monenko miesehdokkaan kohdalla on muuten käyty tällaista keskustelua?

P.S. Jaa, tämäkö Helmenkalastaja? Kuva ei muuten ole photoshopattu.
"On vakava asia, että niin moni ajattelee niin kuin Olli." - Satu Haapanen, vihr.

Ant.

Quote from: Eve on 05.01.2011, 23:52:11
Monenko miesehdokkaan kohdalla on muuten käyty tällaista keskustelua?

Halla-ahon kohdalla. Vuoden 2007 vaalikuvaan esitettiin monenlaisia parannusehdotuksia. Hiukset olisivat voineet olla pidemmät ym. Nykyistä vaalikuvaa arvosteltiin sitäkin jossain. Liian virallinen ym.

Erilaiset tyylivinkit on varmaan annettu mitä parhaassa tarkoituksessa, mutta sellaista kuvaa kenestäkään ei tietenkään saa, joka olisi kaikkien mielestä se kaikkein optimaalisin. Ei Marian (tai Jussin) kuvia voi missään nimessä ainakaan epäonnistuneina pitää.
Homma is the new black.

Maria Lohela

Kiitos vinkeistä kuvien suhteen. Nykyisestä sivuillani olevasta kokovartalokuvasta olen saanut palautetta, jonka mukaan minulla on siinä vääränlaiset kengät, koska ne ovat kuulemma muotonsa vuoksi huonot jaloille. Olen tullut siihen tulokseen, että ei ole olemassa sellaista kuvaa, joka miellyttäisi jokaista. Teemme siis huomisen kuvaussessiossa parhaamme saadaksemme eri käyttötarkoituksiin sopivia kuvia :).

Olen lisännyt sivustolleni koosteen niistä ajatuksista, joilla lähden vaaleihin. Teksti löytyy alta ja sivustoltani. Käythän myös tykkäämässä Facebook-sivustani! Kaikenlainen tuki, myös virtuaalinen, on tärkeää!

Quote"We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them." – Albert Einstein

Albert Einstein sanoi, ettemme voi ratkaista ongelmia ajattelemalla samalla tavalla kuin niitä luodessamme. Vanhoja puolueita äänestämällä jatkuu vanhojen puolueiden politiikka. Jos täten uskoo edistävänsä Suomen ja suomalaisten etua, voi kysyä itseltään, millä tavoin suomalaisten etu näkyy jätevesilaissa, uudessa aselaissa, Iso-Britannian EU-jäsenmaksualennuksissa, valtion velkaantumisessa tai saksalaisten ja ranskalaisten pankkien pelastamisessa Kreikan ja Irlannin lainoiksi naamioituneina. Entä miten Suomea ja suomalaisia hyödyttävät säntääminen E10-bensaan ensimmäisenä, energiaverojen korottaminen, lähialuetukien maksaminen, ajokortin uusiminen 10 tai 15 vuoden välein, hallintoneuvostojen huimaavat palkkiot, uusi ulkomaalaislaki, uusi postilaki, sakkojen muuntorangaistuksien poistaminen, yksilönvapauksien kaventaminen ja vaalirahasotkut?

Yhteiskuntamme tila vastaa valtaapitävien puolueiden politiikkaa. Tavallisen ihmisen asioista vieraantuneelle poliittiselle eliitille tarvitaan uskottava vastavoima, jotta politiikasta ei tule pelkkää herrakehon ja maailmanparantajien mielitekojen välinettä. Vastavoima on realisoitumassa Suomessa huhtikuun 2011 vaaleissa, sillä perussuomalainen vaihtoehto voi viedä oman viestinsä eduskuntatalon pääovesta sisään.

Suomalaisten edun ajaminen ei tarkoita muiden riistämistä, vaan omien resurssiemme, työmme verotuksen ja lainsäädäntömme käyttämistä meihin itseemme sen sijaan, että lahjoittaisimme ne muille. Suomalaista verotetaan jo nyt selkä vääränä mitä moninaisimmin keinoin ja verukkein, joten rahaa kyllä on. Rahan hassaamisen ja vastikkeettoman pois antamisen on loputtava. Yhteiskunnassamme on käytävä laaja keskustelu siitä, mitkä asiat kuuluvat valtion ja kuntien vastuun piiriin ja mitkä eivät. Suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan ylläpito perustuu yksinomaan veronmaksajan veronmaksuhalukkuuteen. Maksuhalukkuuteen vaikuttaa se, että maksajalla on käsitys siitä mihin hänen rahansa menevät ja se, että rahojen käytöstä vallitsee jonkinlainen yleinen yhteisymmärrys. Suomalaiset ovat olleet jopa valmiita maksamaan enemmän veroja, jos kerätyt varat kohdistettaisiin erityisen tärkeinä pidettyihin kohteisiin, kuten vanhustenhuoltoon. Olisi voitava keskustella siitä, ovatko esimerkiksi nykyisellään usein ylimitoitetut kulttuuri- ja muut vapaa-ajanhankkeet sellaisia peruspalveluita, jotka yhteiskunnan tulee rahoittaa.

Täällä kotilähiössäni Varissuolla, Suomen monikulttuurisimmalla alueella, yksi selkeimmistä yhteiskunnallisista kysymyksistä on maahanmuutto, sillä vallinneen politiikan seuraukset näkyvät täällä konkreettisesti. Suomen maahanmuuttopolitiikan on oltava tiukkaa sellaisen maahanmuuton osalta, jonka vaikutukset suomalaiselle yhteiskunnalle ovat kielteiset. Suomella ei ole varaa eikä velvollisuutta toimia maailmanlaajuisena sosiaalivirastona. Sen sijaan Suomen on oltava avoin sellaiselle maahanmuutolle, jonka vaikutukset ovat neutraalit tai myönteiset. Tämä merkitsee sitä, että maahanmuuttaja, joka sopeuttaa ja elättää itse itsensä, on tervetullut.
Tavalliset maahanmuuttajat arvostavat samoja asioita kuin tavalliset suomalaisetkin: kohtuullisia veroja, hyvää koulutusjärjestelmää, yhteiskuntarauhaa, turvallisuutta. Huono maahanmuutto nakertaa pohjaa näiltä vetovoimatekijöiltä. Mitä avokätisemmin Suomi kohtelee sosiaalisia maahanmuuttajia, sitä vähemmän Suomi pystyy kilpailemaan hyvistä ja osaavista maahanmuuttajista.

Lue lisää maahanmuuttopolitiikkaan ja kehitysapuun liittyvistä kysymyksistä Nuivasta Vaalimanifestista, jonka yksi allekirjoittaja olen 13 perussuomalaisen eduskuntavaaliehdokkaan joukossa.

Suomalaiset ovat onnekasta kansaa siinä mielessä, että suomalaiseen kansanluonteeseen kuuluu uuttera työnteko ja ajatus itsensä elättämisestä. Kukaan ei kuitenkaan jaksa tehdä määräänsä enempää työtä ja toisaalta täydestä työpäivästä pitää jäädä sen verran rahaa käteen, että sillä pärjää ja voi silloin tällöin toteuttaa unelmiaankin. Jatkuvat osa-aikaisuudet ja töiden ketjutukset, työlainsäädännön kierto vuokratyövoiman käytöllä sekä harmaa talous ovat jo ujuttautuneet työmarkkinoille. Suomessa on tehtävä valtavia rakenneuudistuksia, joiden kautta yrittäminen ja työn tekeminen on aina kannattavampi vaihtoehto kuin tulonsiirtojen varassa notkuminen. Jokaisella pitäisi tilanteen niin vaatiessa olla mahdollisuus tehdä satunnaisia töitä omien kykyjensä mukaan, joko omalla toiminimellä tai yksinkertaisella työsopimuksella. Tilanne ei saa olla sellainen, että työnteko on estetty poliittisella päätöksellä. Työllä luodaan hyvinvointia yksilölle ja yhteisölle.

Jokaisella taustastaan huolimatta on oltava mahdollisuus laadukkaaseen ja puolueettomaan koulutukseen, joka ei ole ainoastaan tiedon jakamista, vaan myös valinnoissa ohjaamista ja kannustamista elämässä eteenpäin. Ammatillisen ja jatkokoulutuksen painopisteiden tulisi heijastella ympäröivän yhteiskunnan tarpeita. Pakkoruotsi ei ole enää kansainvälistymisen edellytys, vaan pikemminkin hidaste, sillä se vie koulutuksessa arvokkaita resursseja pois muiden, laajemmin puhuttujen kielten opiskelulta.

Ihminen on tärkeä kaikenikäisenä. Mahdollisuus vaikuttaa omaa elämäänsä koskeviin päätöksiin omien kykyjensä mukaan on myös vanhuksen oikeus. Ikäihmisten osalta yhteiskunnan ja perheen tuen tulisi kohdata toisensa paremmin silloin, kun apua tarvitaan. Hyvinvointivaltiossa luotettavat ja riittävät julkiset sosiaali- ja terveyspalvelut kuuluvat kaikille, mutta yksityinen sektori voi toimia julkista sektoria täydentävästi. Sosiaali- ja terveyssektorilla näkisin mieluusti lisää panostusta ennaltaehkäisyyn, jolla ihmisten omaa tietämystä ja vastuuta oman hyvinvointinsa ylläpidosta lisättäisiin.

Huhtikuussa 2011 käytävien eduskuntavaalien tulos näyttää suunnan, jota kohti Suomi kulkee seuraavan neljän vuoden ajan. Eduskunnassa verrattain pieni joukko ihmisiä käyttää harkintaansa, tekee arvovalintoja ja päätöksiä, jotka vaikuttavat kaikkien suomalaisten ja Suomessa asuvien elämään. Tästä syystä toivoisin, että mahdollisimman moni äänioikeutettu käyttäisi huhtikuussa sen yhden äänen, joka heille on kussakin vaalissa annettu käytettäväksi. Yksi demokratian menestymisen edellytys on se, että ihmiset yrittävät vaikuttaa. Vaikuttamisen keinoja ovat ehdokkaaksi asettuminen ja äänestäminen.

Olen perussuomalainen. Perussuomalaiset on isänmaallinen puolue, joka tuo esiin kodin ja juurtumisen tunnetta mitä nykymaailman välillä holtitonkin meininki on horjuttanut. Meno ja kilpailu on kovaa, ja kyydistä putoaa aivan liian moni. Maahamme edellisen vuosisadan aikana kovalla työllä luotu hyvinvointiyhteiskunnan pohja on lujaa materiaalia ja sen varaan on hyvä rakentaa. Tässä rakennusprojektissa haluan olla mukana, sillä olen sen velkaa sotaveteraanipapalleni ja kaikille muille tuhansille miehille ja naisille, joiden tavallinen arki iloineen ja suruineen vaihtui sotaan. Meidän on pidettävä huoli siitä mitä olemme saaneet.

Perussuomalaisten tavallisuus, rehellisyys, suorapuheisuus ja isänmaallisuus alkavat olla aina vain kovempaa valuuttaa vauhdilla muuttuvassa maailmassa. Perussuomalaiset haluavat kantaa vastuuta tästä maasta ja sen tulevaisuudesta niin, että täällä voidaan hyvin ja pärjätään sen myötä myös kansainvälisillä kentillä. Oman kodin on oltava kunnossa.

Maria Lohela
7.1.2011

Almost human

Yleensä en kommentoi sellaisia kirjoituksia jotka voin miltei täysin allekirjoittaa, mutta nyt on tehtävä poikkeus. Maria, ylläoleva teksti oli täyttä asiaa, veit jalat suustani :D! Tuollaisten kirjoitusten lukeminen saa aina fiiliksen nousemaan; ehkemme ole niin liemessä kuin harmaina päivinä tulee kuvitelleeksi.

Kiitos vielä kerran!
En ole ikinä pitänyt tätä faktoista keskustelemista mielenkiintoista. Faktat kun ei keskustelemalla muutu.
-Dan Koivulaakso

Portaat vievät sinne suuntaan minne niitä kävelee
-Saara Huttunen

Daghem

Quote from: Maria Lohela on 07.01.2011, 20:36:19
Kiitos vinkeistä kuvien suhteen. Nykyisestä sivuillani olevasta kokovartalokuvasta olen saanut palautetta, jonka mukaan minulla on siinä vääränlaiset kengät, koska ne ovat kuulemma muotonsa vuoksi huonot jaloille. Olen tullut siihen tulokseen, että ei ole olemassa sellaista kuvaa, joka miellyttäisi jokaista. Teemme siis huomisen kuvaussessiossa parhaamme saadaksemme eri käyttötarkoituksiin sopivia kuvia :).

Kaikenlainen tuki, myös virtuaalinen, on tärkeää!

Hienoa Maria! Tässä vielä virtuaalinen tuki ja kiitos tuosta uudesta profiilikuvastasi. Siinä on minusta tapahtunut juuri tuota peräänkuuluttamaani nuorekasta brändinkohennusta.  :D

Maria Lohela

Kaiken ei aina tarvitse olla niin vakavaa, vaan joskus on otettava rennosti ja tehtävä hyvälle tuulelle saavia asioita. Kirjoittelin blogiini pitkäaikaisimmasta harrastuksestani eli pelaamisesta, jolla on mielestäni myös merkittävä osa nyky-yhteiskunnassa.

Maria Lohela

Kävin eilen elämäni ensimmäistä kertaa ampumaradalla katsomassa miten homma toimii. Kyllä kannatti! Kiitokset myös tapahtumasta vinkanneelle, jos satut tätä lukemaan. Ajatuksia visiitistä blogissani.

Jouko

Marialle tsemppiä vaan! Olet meidän Varsinais-Perusssuomalaisten Keulakuva. Entisaikoina laivassa oli keulakuvana yleensä nainen ja sen nimikin oli naisen nimi.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito