News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2010-11-12 IL: Persut repeää?

Started by Jussi Halla-aho, 12.11.2010, 23:16:18

Previous topic - Next topic

tavallinen jantteri

Kunhan vain kaikki esimerkiksi hommasta jaksaisi vääntäytyä uurnille kun aika koittaa, eikä esim. satunnainen rapula (vaali- tai joku muu sellainen) saisi jäämään vällyjen väliin.
Itse aion äänestää 100% varmuudella ensi ek-vaaleissa (kuolema poissulkien).
Vaikka kohteesta käydään vääntöä muutos-perussuomalainen välillä. Jotain muutosta on nykymenoon koitettava saada, mutta toteutuuko se persuja äänestämällä muutoksen kustannuksella, niin siitä on realiteettien ja omantunnon käytävä oma mutapaininsa ennen äänestyskoppia.

Voin toki kuvitella sieltä kopista kantautuvan huudon kuuluvan "MITEN TÄMÄ NYT VOI OLLA NÄIN VAIKEATA? KETÄ MIE ÄÄNESTÄN KUN TIMO SOINI EI OLEKAAN TÄSSÄ VAALIPIIRISSÄ tjsp."
;D
"We're using the law to keep justice away!"

far angst

Quote from: Sanglier on 12.11.2010, 23:54:10
Paha nettisetä kun neuvoo äänestämään oman puolueen ehdokkaita. Ihan selvää hajottamista!

Kirjoita medialle vittuillaksesi lista vihreistä joita toivot vihreiden äänestävän.

Tuo Jussin pitäisikin tosiaan toteuttaa.  Kerrassaan loistava idea!
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

Perttu Ahonen

Paska on tunnetusti hyvää lannoitetta, niin että eiköhän sen levittämisestä äänisato vaalipellolla sen kuin kasva. 

Juha J.

Quote from: Elisa on 13.11.2010, 01:14:32
Kaikkihan suosittelevat puoluekavereitaan eri vaalipiireistä. Ehkä ei niin julkisesti kuin Jussi, mutta ei tässä asiassa mitään uutta ole.

Paitsi juuri nyt Jussin tapaus. Halusin viilata pilkkua tästä kohtaa, sillä on aivan upeaa kuinka JHa tuo esille ja suosittelee ehdokkaita. Tehkääpä muut perässä jos osaatte!
Chillax mothafuckas. Toimitaan järkevästi.

eliasj

Quote from: tavallinen jantteri on 13.11.2010, 01:23:26
Voin toki kuvitella sieltä kopista kantautuvan huudon kuuluvan "MITEN TÄMÄ NYT VOI OLLA NÄIN VAIKEATA? KETÄ MIE ÄÄNESTÄN KUN TIMO SOINI EI OLEKAAN TÄSSÄ VAALIPIIRISSÄ tjsp."
;D
Oi, tämän säestyksellä on hyvä mennä nukkumaan. En tiedä vanheneeko tämä vitsi vaaleihin mennessä, mutta olen varma, että toimittajat keksivät kyllä jotain uutta tilalle :D

Ja itse aiheeseen: On totta, että Perussuomalaisten pahin mahdollinen skenaario olisi puolueen jakaantuminen, mutta uskon vahvasti, ettei se pelko ole aiheellinen. Eiköhän kaikki ole yhteistä (ei omaa) etua ajamassa.

Uljanov

Täytyy kyllä myöntää, että ei käynyt mielessäkään, että toimittajat agitaattorit keksisivät noista suosituksistakin vääntää hyökkäyken. Paskaa ei kaadeta niskaan enää saavista, kyllä nyt ollaan siirtymässä jo kauhakuormaajaan. Vaalien lähestyessä kannattaa varautua ihan mihin tahansa.

Joku täällä foorumilla käytti sellaista termiä kuin mediaioppositiossa oleminen. Tämä kuvaa persuja erittäin hyvin. Agitaattorien ammattikunnasta suuri osa vastustaa, jopa vihaa perussuomalaisia. Suomalaiset mediat eivät olevinaan ole puoluepoliittisesti sitoutuneita, mutta niillä on käytännössä poliittinen vihollinen, persut, jonka kaatamiseksi ei likainen pelikään näköjään ole pois laskuista.

Onneksi meillä on sentään tiedonvälityksen demokratiavajetta paikkaava internet. Ilman sitä ei laajempaa maahanmuuttokriittistä liikettäkään olisi ikinä syntynyt. Kukaan ei varmaan usko, että mediat olisivat Halla-ahon kirjoituksia suostuneet mielipideosastoillaan julkaisemaan. Näkisin, että paras vastaus tiedossa olevaan paskamyrskyyn on pyrkiä tuomaan esille median, ts. agitaattoreiden poliittisia motiiveja. Aamulehdenkin selvitys osoittaa, että mediakenttä on suurelta osin vihreiden hallussa, ripauksella (epäilemättä vihreintä) kokoomusta.

Timoteus

Tiinanen ei ole nyt ihan kartalla. Persut ei repeä vain kahteen, vaan ainakin kolmeen osaan: halla-aholaisiin, soinilaisiin ja täysmuutoslaisiin. Ei, Täysmuutoksella ei ole mitään tekemistä Muutos 2011:n kanssa, vaan se on yrittäjähenkinen ryhmä Perussuomalaisten sisällä. Heilläkin on suosituslistansa. Eikä siinä vielä kaikki. Omilla listoillaan puoluetta hajottavat myös nuoriso- ja naisjärjestö!

Viime vaaleissa ainakin Vihreät repesi tynkkysläisiin ja cronbergilaisiin, niin, ja tietysti kaijanaholaisiin. Myös Kokoomus repesi tikkalaisiin ja kataislaisiin. Luulisin, että vastaavia suosituslistoja on löytynyt muistakin puolueista. Järkyttävää tällainen puolueita hajottava toiminta.

Jaska Pankkaaja

Vakavasti puhuen itse epäilen että mahdollisesti eduskuntaan asti muodostuva Persujen vasen laita saattaa revetä.. Empä tässä ala nimiä laittamaan mutta onhan joukossa(mme) aika monta näitä vanhoja kommareita enkä minä ainakaan ole näiden kääntymyksestä aivan varma vaan epäilen taustalta löytyvän yleensä pelkkää opportunismia. Kun puhutaan kuitenkin keski-ikäisistä ja sitä vanhemmista ihmistä niin ajattelumaailman täyskäännös on kyllä harvinaista.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

L.N

Quote from: Jussi Halla-aho on 12.11.2010, 23:25:44

Nyt ei tarvitse muuta kuin kestää ruskeaa sadetta viitisen kuukautta.
Tää oli todella hauskasti sanottu! Oikeen lähti viemään suupieliä ylöspäin.

Alkuasukas

Quote from: Ulkopuolinen on 13.11.2010, 09:49:09
Miksei kukaan tuo esille sitä mahdollisuutta että Kokoomus olisi repeämässä kahtia:
2) Uuteen Sekoomukseen eli Kataisen ja Stuubelon johtamaan monikulttuuriseen ja arvoliberaaliin vihreiden kravattiosastoon, jossa isänmaallisuus, yritteliäisyys, koti- ja perhekeskeisyys, omien puolien pitäminen ja se ajatus, että valtio voisi pitää budjetin kunnossa ovat kirosanoja.
1) Sauli Niinistön, Benkun, Wille Rydmanin, Bogon ja monen muun perinteisempää linjaa vetävän ohjaamaan kansainväliseen ja kansallismieliseen, yritteliääseen, kotia, kristillistä arvo- ja uskomuspohjaa (myös agnostismista ja ateismista käsin) arvostavaan tasapainoista taloutta ja turvallista yhteiskuntaa ajavaan "Wanhaan Kokoomukseen".

Jos Persut saisivat jämäkämmän talouspoliittisen linjan niin se voisi houkutella myös kokkariloikkareita.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Jussi Halla-aho

Ikävä kyllä tunteet kuumenevat ja järjen käyttö ylipäänsä vähenee, kun vaalit lähestyvät. Persuissa on paljon politiikkaan juuri tulleita ja siten kokemattomia ihmisiä, joiden aloitekyky on vähäinen. Sen sijaan, että tehtäisiin omaa kampanjaa, vahditaan poterosta käsin, että kukaan muukaan ei tee mitään tai yritä "irtiottoja".

Kuumentunut tilanne johtaa aivan outoihin reaktioihin. Minulle on esim. valitettu, että on epäreilua, kun minulla on kuuluisa blogi ja muilla ei: se antaa minulle etua ja vääristää kilpailua.

Eräs toinen henkilö pyysi itse päästä suosituslistalleni. Kun tätä ei tapahtunut, hän ryhtyi soittelemaan pitkin Suomea ja valittamaan "puoluetta hajottavasta" toiminnasta.

Olen kommentoinut asiaa suunnilleen näin: ihmiset, jotka listalla ovat, ovat päätyneet sinne oman, pitkäjänteisen työnsä ansiosta. Se, että joku kuuntelee minun suosittelujani, johtuu taas omasta pitkäjänteisestä työstäni. Pitkäjänteinen työ palkitaan, ja pitkäjänteiseen työhön on jokaisella mahdollisuus.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Jaska Pankkaaja

Quote from: Jussi Halla-aho on 13.11.2010, 10:17:45

Kuumentunut tilanne johtaa aivan outoihin reaktioihin. Minulle on esim. valitettu, että on epäreilua, kun minulla on kuuluisa blogi ja muilla ei: se antaa minulle etua ja vääristää kilpailua.

Eräs toinen henkilö pyysi itse päästä suosituslistalleni. Kun tätä ei tapahtunut, hän ryhtyi soittelemaan pitkin Suomea ja valittamaan "puoluetta hajottavasta" toiminnasta.

Tämmöiset todistavat vain sen ettei seula ollut tarpeeksi tiukka..
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

JR

Istuskelin kahvilassa paikallisen Kokoomuksen nokkamiehen kanssa ja pohdiskelimme kyseistä lehtijuttua. Media antaa persuille palstatilaa ylenmääräisesti ja noste on hirmuinen. Pitää kuitenkin muistaa, että kaikki, mikä menee ylös, tulee myös alas. Keltainen lehdistö ei jätä kiveäkään kääntämättä, eikä niillä ole mitään moraalia.
Yleensä peruskokoomuslaisten ja peruskepulaisten suhtautuminen persuihin on aika asiakeskeinen ja neutraali.

Alkuasukas

on epäreilua, kun minulla on kuuluisa blogi ja muilla ei: se antaa minulle etua ja vääristää kilpailua.

Kyllä näin on. Olisiko mahdollista, että sulkisit blogisi ja varmuuden vuoksi vaihtaisit myös nimesi?

"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

_w_

Quote from: Alkuasukas on 13.11.2010, 10:32:17
on epäreilua, kun minulla on kuuluisa blogi ja muilla ei: se antaa minulle etua ja vääristää kilpailua.

Kyllä näin on. Olisiko mahdollista, että sulkisit blogisi ja varmuuden vuoksi vaihtaisit myös nimesi?

Galactuksen nimen vaihdosta juttelevassa triidissä ihmettelinkin että miksei kukaan tahdo olla söpö kiltti aurinko.
http://en.wikipedia.org/wiki/Trance_Gemini#Trance_Gemini
Niinpä ehdotan linkistä löytyvää nimeä Jussille jottei kamala Galactus pääsisi valloilleen.

Mika.H

Quote from: Alkuasukas on 13.11.2010, 10:32:17

Ei blogia tarvitse sulkea. Riittää, että sen lukijamäärä vaan rajataan 3kpl/päivä.
Tasa-arvoa kaikille... ;)

edit: dodiin. persujet ovat rikkoneet todellisuus.orginkin. jos joku saa kuvakaappauksen sivusta niin hienoa...  :flowerhat:
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Ystävä

Liki kaikki persut taitavat olla maahanmuuttoon varauksella suhtautuvia ja ainakin siinä suhteessa konservatiivisia, mutta isoja eroja näkemysten välillä voi tulla juuri talous- ja sosiaalipolitiikassa. Old skool persuthan ovat ns. pienen ihmisen asialla, ja tulonsiirtojen ystäviä, mutta olen ymmärtänyt että nuorempi polvi on oikeistolaisempi ja heitä korkea verotus tuntuu ärsyttävän.

Ehkä jako tapahtuu vasta tulevaisuudessa kun Rydman&Co tekevät Kokoomuksesta taas varteenotettavan vaihtoehdon.

tietotyöläinen

Quote from: Jaska Pankkaaja on 13.11.2010, 10:21:38

Tämmöiset todistavat vain sen ettei seula ollut tarpeeksi tiukka..

Ja sen universaalin totuuden, että valtaan pyrkii huomattava määrä narsistisia pyrkyreitä, joilla ei ole alkeellisintakaan empatiankykyä. Tämä ongelma riivaa kaikkia puolueita kaikkialla.

Kerrottakoon tässä samalla, että tulen ensi vaaleissa äänestämään Heikki Luotoa. Olen mielissäni siitä, että Jussi suosittelee häntä, mutta omaan päätökseeni se ei vaikuttanut. Heikki on vakuuttanut minut ihan itse omilla ansioillaan ja persoonallaan.

Tajusikohan Tiinanen, että tarjosi juuri suositelluille ilmaisen mainoksen?

Toivottavasti kaikki aktiivipersut ja ehdokkaat kestävät meneillään olevan ripuliräntäkauden. Jos kiilan iskeminen ulkoapäin onnistuu, niin vahingot voivat olla huomattavia, pahimmillaan musertavia.

Willy Whisper

Quote from: Jussi Halla-aho on 12.11.2010, 23:16:18

QuotePERSUT REPEÄÄ?

Persuus repee? Ottaa kiltisti neulaa ja lankaa. Eikö jo armeijassa opittu korjaamaan itse vaatteensa jos äiti ei opettanut?
"Neuropsykologisen näkökulman mukaan suurin uhka maailmanrauhalle tulee niiden kansakuntien taholta, jotka tarjoavat virikeköyhimmän ympäristön lapsilleen, ja tukahduttavat eniten seksuaalista nautintoa ja naisen sukupuolisuutta."
J.W.Prescott

saint

Quote from: tietotyöläinen on 13.11.2010, 11:13:04
...
...

Se tuossa koko persujahdissa onkin huvittavaa, että se on nykyisissä olosuhteissa lähinnä ilmaista mainosta puolueelle.
"Annapas kun autan; tässä lisää köyttä"  -Leso

Sikaniska

Quote from: Timoteus on 13.11.2010, 05:50:44
Tiinanen ei ole nyt ihan kartalla. Persut ei repeä vain kahteen, vaan ainakin kolmeen osaan: halla-aholaisiin, soinilaisiin ja täysmuutoslaisiin. Ei, Täysmuutoksella ei ole mitään tekemistä Muutos 2011:n kanssa, vaan se on yrittäjähenkinen ryhmä Perussuomalaisten sisällä.

....aika monta roistomaista naama Täysmuutoksen jäsenistössä. Jos arvioidaan asioita pelkällä pärstäkertoimella tuli kylmät väreet. Eikä sanaakaan maahanmuutosta.

Lemmy

Quote from: saint on 13.11.2010, 11:41:45
...
...

Se tuossa koko persujahdissa onkin huvittavaa, että se on nykyisissä olosuhteissa lähinnä ilmaista mainosta puolueelle.

Vaalimainostoimiston toive: Lisää hiekkaa toimittajatyttösten pöksyihin!
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Sanglier

Ovatkohan kaikki ehdokkaat (tai toimittajat) tutustuneet suhteelliseen vaalitapaan? Ääni puolueelle ei ole puolueelta pois, koskaan.

Paitsi jos listoilla on huonoja ehdokkaita jotka sivuuttavat omasta mielestään hyvän ehdokkaan. Tästä ajattelusta voidaan kyllä päätellä jotain valittajasta itsestään.

Jussin vihreä lista (tai punainen, multainen, sininen, bättrefolk) olisi kyllä rautaa. "Vihreää huippuosaamista" - pelkkiä suoria sitaatteja ja kehotus "äänestä jos uskallat!" Eihän se ole kakanheittoa jos vastapuolen "ajatuksille" antaa julkisuutta. ;)

Onhan vihreiden päähänammuttujen homonaisten raiskauslainauksiakin pyöritelty taajaan, ja tullaan pyörittelemään vielä, viimeistään maaliskuussa... Näen palantiristani kuinka synkimmällä hetkellä, Minas Arkadian portin murruttua Gallup-muurinsärkijän iskuihin kaikki toivo on mennyt; siivekkäällä razgulilla ratsastava Eiran aavekuningas valmistautuu antamaan armoniskun, kun äkkiä pilviverho repeää: Blogistanin ratsastajat ovat tulleet! Kuninkaansa Heoglundin johdolla he rynnistävät kohti pimeyden legioonia kuvakaappaukset tanassa!

...samaan aikaan ei kovin kaukana: kaksi pientä hahmoa vihreissä viitoissa jatkaa vaarallista matkaansa kohti Sanomataloa. Soinin homo- ja aborttikanta pitää saada painoon ennen kuin vaalihuoneistot avataan!

Noottikriisi

Kerrottakoon tässä samalla, että tulen ensi vaaleissa äänestämään Heikki Luotoa. Olen mielissäni siitä, että Jussi suosittelee häntä, mutta omaan päätökseeni se ei vaikuttanut. Heikki on vakuuttanut minut ihan itse omilla ansioillaan ja persoonallaan.

Samoin, lukuunottamatta sitä että kuulin Heikistä vasta Jussin edelliseltä suosituslistalta ja nykyiseen päätökseeni vaikuttaa aika paljon se että Heikki on listalla edelleen. En siis harrasta lainkaan omaa ajattelua. ;)

Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

_w_

Quote from: Willy Whisper on 13.11.2010, 11:16:13
Quote from: Jussi Halla-aho on 12.11.2010, 23:16:18

QuotePERSUT REPEÄÄ?

Persuus repee? Ottaa kiltisti neulaa ja lankaa. Eikö jo armeijassa opittu korjaamaan itse vaatteensa jos äiti ei opettanut?
Persuus on jo revennyt ja reikäkin on siellä!
Mutta voi kamalaa, tulee kolme persuuspuoluetta ja sitten ne on jo enemmistö yhteensä. Ei taaskaan ollut loppuun asti ajateltu tuo mainos eikun haukkuminen.

Timoteus

Quote from: Sikaniska on 13.11.2010, 12:01:13
....aika monta roistomaista naama Täysmuutoksen jäsenistössä. Jos arvioidaan asioita pelkällä pärstäkertoimella tuli kylmät väreet. Eikä sanaakaan maahanmuutosta.

On siellä pari sanaa. Täysmuutos-testissä on kaksi maahanmuuttoa koskevaa väittämää (väittämät 14 ja 19) ja "oikeiksi vastauksiksi" on merkitty nuivat vastaukset. Täysmuutoksen ohjelmaa ei kokonaisena vielä sivuilta löydy, joten ehkä siihen jotakin maahanmuutostakin on tulossa. Pääteema maahanmuutto ei toki Täysmuutokselle ole.

Professori

Myös mediassa tiedetään, että millään muulla ei ole väliä, siksi ne tätä samaa yrittävätkin koko ajan.

Toivottavasti persukentällä pysyy pää kylmänä. Nyt ei tarvitse muuta kuin kestää ruskeaa sadetta viitisen kuukautta.

Ei riitä viisi kuukautta, vaan kyllä teidän pitää pystyä ohittamaan kaikki ne toimenpiteet jotka persujen rajusti kasvaneen ryhmän hajottamiseen tehdään vaalien jälkeen. Kannattaisi varmaankin keskustella tästä riskistä jo ennen vaaleja ehdokkaiden kesken.

Mikäli SMP:n hajottamisesta on jotain opittavissa, niin kaikki keinot tullaan käyttämään. Ja siinä pelissä ei voittajaksi jää yksikään persu, tai maahanmuuttokriittinen. Jälkimmäinen tosiasia pitänee huolen myös siitä, ettei kahtiajakoisuuteen tule aloitteita ainakaan "Halla-aholaisilta".

Nuoremmille, jotka eivät itse muista: http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_kansan_yhten%C3%A4isyyden_puolue
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.
Lisää ajatuksia: http://professorinajatuksia.blogspot.com/

Roope

Quote from: Sanglier on 13.11.2010, 12:18:50
Jussin vihreä lista (tai punainen, multainen, sininen, bättrefolk) olisi kyllä rautaa. "Vihreää huippuosaamista" - pelkkiä suoria sitaatteja ja kehotus "äänestä jos uskallat!" Eihän se ole kakanheittoa jos vastapuolen "ajatuksille" antaa julkisuutta. ;)

Tuo on minullakin ollut mielessä. Harmi, että vihreät ovat alkaneet sensuroimaan itseään maahanmuuttopoliittisissa kannanotoissaan. He eivät enää lausu ääneen Vihreiden aiempien maahanmuuttopoliittisten linjausten vaatimuksia esimerkiksi oleskeluluvan myöntämisestä yli kolme vuotta Suomessa oleskelleille tai vaatimusta myöntää EU:n ulkopuolelta tuleville viisumi työnhakua varten kolmeksi kuukaudeksi ja oleskelulupa kaikille EU-alueen laittomille maahanmuuttajille. Mitähän muuten Afrikan rekrytointikeskuksille ja työpaikkojen maahanmuuttajakiintiöille kuuluu?
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

_w_

Quote from: Professori on 13.11.2010, 13:23:12

Myös mediassa tiedetään, että millään muulla ei ole väliä, siksi ne tätä samaa yrittävätkin koko ajan.

Toivottavasti persukentällä pysyy pää kylmänä. Nyt ei tarvitse muuta kuin kestää ruskeaa sadetta viitisen kuukautta.

Ei riitä viisi kuukautta, vaan kyllä teidän pitää pystyä ohittamaan kaikki ne toimenpiteet jotka persujen rajusti kasvaneen ryhmän hajottamiseen tehdään vaalien jälkeen. Kannattaisi varmaankin keskustella tästä riskistä jo ennen vaaleja ehdokkaiden kesken.

Mikäli SMP:n hajottamisesta on jotain opittavissa, niin kaikki keinot tullaan käyttämään. Ja siinä pelissä ei voittajaksi jää yksikään persu, tai maahanmuuttokriittinen. Jälkimmäinen tosiasia pitänee huolen myös siitä, ettei kahtiajakoisuuteen tule aloitteita ainakaan "Halla-aholaisilta".

Nuoremmille, jotka eivät itse muista: http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_kansan_yhten%C3%A4isyyden_puolue
Onneksi kumminkin lehdistö muistaa ahkeraan muistuttaa tuosta joten ei tule tapahtumaan.  ;D
Henkilökohtaisesti kylläkin olisin oikeastaan toivonut Halla-ahon siirtyvän Muutokseen. Ei tuon takia että olisi jotain Perussuomalaisia vastaan, vaan siksi että Muutos kannattaa kansanäänestyksiä. Koskapa Halla-aho on kertonut ettei Perussuomalaisilla ole pakkoa äänestää puolueen johdon näkemysten mukaan, mitenkä olisi ehdotus eduskunnalle Suomen siirtymisestä demokratiaan? Eihän se mitään muuta, jos muut ei olekaan yllättäen samaa mieltä, mutta kertoisi kumminkin edustajan näkemyksistä. Vaikka pitäisikin itseään erinomaisena, kannattaa miettiä onko ne muutkin sitä.

CaptainNuiva

Itselleni tulee mieleen että tämmöiset eivät aidosti katsele yhteiskunnnallisia asioita ja pyri niitä omalla työllään ja ehdotuksillaan korjailemaan ynnä saattamaan paremmalle mallille vaan ovat lähteneet mukaan siksi että näkevät esim.mahdollisuuden vaihtaa duunia yleisen mielipiteen muuttumisen nosteessa ja käyttävät nyt "Minä ensin" taktiikkaa.
Jos tämmöiset eduskuntaan pääsevät, en jaksa uskoa että heistä olisi mitään hyötyä Suomelle, päinvastoin.

Joku tuossa oli sitä mieltä että tältä osin ehdokkaiden asettelu on epäonnistunut ja siitä olen saamaa mieltä mutta mistäpä näitä tämmöisiä etukäteen saisi selville.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."