News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2010-11-01 YLE Turku: Äärioikeistolaiset aiheuttivat järjestyshäiriöitä

Started by -gentilhommehki-, 01.11.2010, 16:41:04

Previous topic - Next topic

Albert

Taas sloganit kunnossa. Ääri-oikeisto. Skinhead. Aate. Wattafak!?
Ei jaksa enään edes alkaa mussuttamaan noista tuon enempää.
Old school Green!
Minun suomeni on kansainvälinen - Minun suomeni on kansallismielinen!

ekto

Harmillinen juttu kun todennäköisesti viattomia ihmisiä kiusataan. Samaa toki tapahtuu toisinkin päin, mutta ei se taa asiasta sen hyväksytympää.

Se mikä minua jutussa kiinnostaa on nämä äärioikeistolaisuus viittaukset. Minua kiinnostaisi kovasti tietää, miltä kuulostaa äärioikeistolaist iskulauseet?

QuoteJossakin vaiheessa muutama ryhmän jäsen meni etniseen ravintolaan huutelemaan äärioikeistolaisia iskulauseita.
Tämä on poimittu poliisin sivuilta. Voisiko heiltä tiedustella, mitä tämä tarkoittaa?

Itse epäilen vahvasti, että skineillä, natseilla ja muilla vastaavilla sekoilijaporukoilla on enemmän vetoa anarkian tai sosialismin suuntaan, jos jotain poliittista kantaa pitäisi miettiä.

Mielestäni tässä selvästi, jopa poliisi, yrittää yhdistää tätä toimintaa persuihin, joita myös jostain syystä, luonehditaan äärioikeistolaisiksi. Tai sitten nämä ilmeisesti ainakin kaljut huutelivat vain äärioikeistolaisia iskulauseita...

Willy Whisper

Quote from: Mika.H on 02.11.2010, 08:42:54
Quote from: Willy Whisper on 02.11.2010, 08:20:49
Älkää koskaan Turussa syökö mitään, mihin karvainen käsi on koskenut.

Oliskos nyt ihan noinkaan...

Minusta on ihmeellistä, että noita ulkomaalaisia ravintoloitsijoitakin pitää haukkua. Yritteliästä porukkaa, jotka yrittävät pärjäillä omillaan. Tuollaisista pitäisi ottaa mallia, eikä pelkästään haukkua kollektiivisesti.

Ja ainahan muutama mätä omena on välissä, mutta vältetään sitten niitä. Ei kaikkia!

Millä osaat välttää? Tai teeppä vertailu:

Käyt suomalaisessa grillipaikassa tms., ja huomaat että siellä on keskimäärin yksi t. kaksi työntekijää. Mamupaikassa on taas yleensä leegio karvaisia miehiä. Toki tämä on yleistys eikä päde aina, mutta se näyttää yleisen suunnan. Miten talous kestää ylimiehityksen?

Onko jotain biznestä jota et näe?

Espoon ns. keskuksessa oli parisen kesää välimerelliseltä näyttävän nuoren miehen nakkikioski. Sittemmin bisnekset loppuivat kun yrittäjä joutui linnaan raiskauksista ja alaikäisiin sekaantumisistaan. Asioin joskus tarkkailumielessä tässä paikassa. En toki syönyt mitään, ainoastaan huonoa kahvia.

"Yrittäjän" suomalainen vaimo oli joskus geenimutantteineen päivystämässä. Säälittävää. Hänellä oli tuo tyypillinen ansaanjoutuneen eläimen katse. En väitä että siitä tunnistaa "monikulttuuriset perheet", vaan voit ottaa asiasta selvää itse.

Ensimmäinen mamupizzerian pitäjä Helsingin Hämeentiellä pääsi heti Hesarin uutiseksi: "Isrealilainen yrittäjä raiskasi suomalaisen nais-työntekijänsä." Harmitti juutalaisten puolesta, sillä tuolla rikollisella oli toki Israelin passi, mutta HS:n hämärretty uutinen syyllisti mielikuvilla väärää ryhmää. Arabihan hän oli.

Mutta mitäs noista. Ihan oman etusi ja terveytesi vuoksi kehoitan vaihtamaan mäkkäriin tai hesiin. Ettei sulle syötetä p...aa.

On toki muunkinlaisia havaintoja. Lähi-idän mies piti samoilla seuduilla baaria suomalaisen vaimonsa kanssa kaksistaan. Vierailin kerran, ja vaikuttivat kiireisiltä siellä tiskin takana. Pulla+kahvi ja limu -tarjoilussa ei voi fuskata eikä myydä roskaa. Heistä ei tietoon tullut mitään outoa.

Quote from: Julmuri on 02.11.2010, 09:24:52

Olen ollut itse kerran ravintolassa vastaavan "hyökkäyksen" aikana. Tästä on tosin jo vähän vajaa 10 vuotta aikaa.

Minäpä olen istunut kaljalla ravintolassa, jonka ulkopuolella oli par´aikaa menossa mielenosoitus paikan "rasistisuutta" vastaan. Juuri siksi sinne meninkin.

Useassa pöydässä istui täysin mustia seurueita, enkä nyt viittaa "gootti"-lookiin, vaan syntyperään ekvaattorin läheisyydessä. Elävää musiikkia esitti musta mies, joka vaihtoi soittimesta toiseen ja oli todellinen taituri. Kaikilla tuntui olevan hauskaa, myös pöydässäni istuvilla skineillä.

Syy "rasisti"-leimaan oli paikassa joskus järjestetty skinien yksityistilaisuus. Naurettavaa leimata ravintolaa tuollaisesta syystä.
"Neuropsykologisen näkökulman mukaan suurin uhka maailmanrauhalle tulee niiden kansakuntien taholta, jotka tarjoavat virikeköyhimmän ympäristön lapsilleen, ja tukahduttavat eniten seksuaalista nautintoa ja naisen sukupuolisuutta."
J.W.Prescott

Lemmy

Quote from: MaisteriT on 02.11.2010, 08:49:00
Minua ihmetytti tässä se, että Poliisi vaivautui seuraamaan tätä porukkaa; eikö järjestyksen häiritseminen siinä mitassa, että Poliisi joutuu seuraamaan, ole ihan pätevä syy heittää pahnoille?

Minua ei ihmetyttänyt. Nykypäivän Suomessa on suurempi rikos ajaa ylinopeutta, kuten poliisitiedotteessa luki, oli edellisyönäkin "nujakointaja ja kahinaa". Mutta prioriteetit ovat nämä. Järjestyshäiriöihin ei puututa. Rikollisten "ihmisoikeudet" ovat suurempia kuin rehellisten kansalaisten.  
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

jupeli

Tarkoitit varmaan tätä Krekaria Willy Whisper?  http://www.abcnyheter.no/norge/101102/krekar-organisasjon-i-wikileaks-dokumenter

"Turun mamuruokalat tunnetaan siitä, että niiden liikevoitosta osa menee terrorismiveroina al-Ansar al-Islamille Irakiin. Kyseisen järjestön toimialaan kuuluvat mm. murhat ja terrori-iskut. Terroristien johtaja on pitkään Norjasssa asunut mullah Krekar.

Olavi Mäenpää kertoi joskus yrityksestä saada aikaan TV-dokumentti turkulaisten pizza-kurdien toimista. Nämä yritteliäät miekkoset laittoivat suomalaiset tyttöystävänsä ryömimään markettien roskiksiin kaivelemaan puolipilaantuneita leikkeleitä. Kauppiaat eivät oikein tykänneet tuosta."

ekto

Lähetin poliisille pari kysymystä seuraavaan osoitteeseen:
[email protected]

Ihmettelin millä perusteilla he liittävät häiriökäytöksen oikeistoliikkeeseen.
Katsotaan mitä vastaavat...

Willy Whisper

Quote from: Ulkopuolinen on 02.11.2010, 10:01:33
Quote from: Mika.H on 02.11.2010, 08:42:54
Tuollaisista pitäisi ottaa mallia, ...

Turha aloittaa maahanmuuttajien haukkumista niistä jotka ovat ahkeria, yritteliäitä ja integroituvat yhteiskuntaan.

Aloitetaan sitten terrorismin rahoittajista:

QuoteMOT: PYHÄ SOTA TURUSSA

TV1, 19.9.2005, toimittaja Ann-Nina Finne

Intro / Osman Sultan: "Juuri sinä päivänä, kun juhlittiin uskonnon suvaitsevaisuutta ja rauhaa, itseään islamilaisina pitävät terroristit veivät 150 ihmisen hengen. Sadat lapset jäivät orvoiksi, sadat naiset leskiksi. Iskujen onnistumisen kunniaksi Suomessa asuvat ääriliikkeen edustajat rukoilivat kaksi kertaa enemmän kuin normaalisti."

(MOT - Ohjelman alkutunnus.)

Kolme turkulaista kurdimiestä on pidätetty tänä kesänä Irakissa epäiltyinä islamistisesta jihadista eli pyhästä sodasta. Siis terrorismista.

A pidätettiin toukokuun 31 päivä – ja uudestaan elokuun 23 päivä.

B pidätettiin heinäkuun 21 päivä.

C pidätettiin toukokuun 23 päivä.

(Helsingin hovioikeus on 31.12.2008 antamassaan tuomiossa kieltänyt miesten oikeiden nimien mainitsemisen tässä käsikirjoituksessa. Siksi kutsumme heitä kirjaimilla A, B ja C.)

...

Turussa asuvista kurdeista muutamaa epäillään nyt islamilaisesta fundamentalismista, eli siitä että he ovat niin sanottuja islamisteja. Tämä on kuitenkin erotettava islamista – joka ei sellaisenaan kannusta terrorismiin.

Osman Sultan: "Islamistit ovat eri järjestöistä; ääriryhmään kuuluu Ansar Al Islamin, Al Qaidan ja Ansar Al Sunnan kannattajia. Heillä on kuitenkin yhteinen tavoite ja he kaikki toimivat Turun alueella."
...

Usea toisistaan riippumaton kurdilaislähde on vahvistanut MOT:lle, että Turussa toimii aktiivinen Mulla Krekarin perustama Ansar al-Islam -tukiryhmä. Koska lähteemme pelkäävät kostoa, emme paljasta heidän nimiään ja kuviaan tässä yhteydessä.

Lähde: " Nämä ovat tuttuja henkilöitä. He toimivat jotenkin niin, että me huomaamme heidän aikeensa. Valitettavasti he ovat hyvin varovaisia, eivätkä jätä mitään todisteita itsestään. Mutta me tiedämme, mitä on tekeillä..."  

Osman Sultan: "Heitä on Turun alueella ehkä noin 20 henkilöä, joista viitisen ei ole välttämättä sulautunut ryhmään niin täysin. Olennaista on kysyä, kuka heitä organisoi Turussa. Alun perin Turun kaupunki ei ole myöntänyt heille asuntoa, kuka on siis järjestänyt heille asunnot Turussa? Nyt he ovat keskittäneet toimintansa Turkuun ja haluavat työskennellä sieltä käsin."

MOT: "And who is that person?"

Osman Sultan: "Henkilö, joka on tällä hetkellä Irakissa pidätettynä."

Henkilö, johon Osman Sultan viittaa on Suomen kansalainen A. Hän tuli Suomeen 1996.
...

Kun tapasimme A:n elokuun lopussa Irakissa, hänet oli pidätetty epäiltynä islamistisesta jihadista – siis terrorismista. Tämä on jo toinen kerta, kun hänet on pidätetty Irakissa. Ensimmäisen kerran hänet otettiin kiinni kesäkuussa, mutta todisteiden puutteessa hänet päästettiin vapaaksi. Nyt hän on siis jälleen vangittuna.

A: "Että epäilty on se että mä oon islamilainen, en mä en olen, mä oon asunu Suomessa noin kymmenen vuotta, eikä mulla oo mitään virheitä, kaikki oli ok ja mä oon Suomen kansalaisuus. Ja minä ja mun perhe on saanut Suomen kansalaisuus ja sitä on vain, että minä oon islamilainen."
...

Toukokuun alussa Tukholman käräjäoikeus tuomitsi kaksi kurdimiestä seitsemän ja kuuden vuoden vankeustuomioihin terrorismirikoksen valmistelusta. Miehet olivat keränneet rahaa ja siirtäneet summat Ruotsista Pohjois-Irakin islamistiselle liikkeelle – tarkemmin sanottuna Ansar Al-Islamille.

Myös Turussa tunnetaan rahankeräykset, joiden epäillään suuntautuvan terroristeille.

Lähde: "He itse väittävät keräävänsä kerran kuukaudessa. En ole itse nähnyt sitä, mutta olen kuullut heidän sukulaisiltaan ja ystäviltään, joiden luona olen joskus käynyt. Kuulemma rahat kerätään kuukauden viimeisenä päivänä."

MOT: "Tukevatko he Ansar Al Islamia myös rahallisesti?"

Osman Sultan: "Tietysti, sillä he keräävät täällä rahaa jopa ahdistamalla ulkopuolisia ihmisiä."

(Siirtymä Kurdistaniin.)

MOT: "Olen ymmärtänyt, että te keräätte rahaa Turussa, miksi?"

A: "Eli ei oo ketään kerran nyt rahaa Turussa paitsi moskeijassa maksetaan vuokra ja sähkö ja vesi.   Vain yhdyskunta kerää vähän, ei ole ketään muuta."

MOT:n lähteiden mukaan rahat kuljetetaan niin, ettei niitä voi mitenkään jäljittää. Esimerkiksi yksittäiset matkailijat toimivat kuriireina vieden rahaa Irakiin.

Lähde: "Kun he siirtävät rahaa, he eivät ole niin naiiveja, että veisivät mukanaan esimerkiksi 15 000 euroa, ja joutuisivat ongelmiin. Rahat siirretään pieninä erinä ja monta kertaa vuodessa.

Tämä on yksi tapa, toinen tapa on lähettää rahat käyttäen rahansiirtopalvelua. Tiedän sadan prosentin varmuudella, että rahaa siirretään."
...

http://yle.fi/mot/af050919/kasikirjoitus.htm

Loppupäätelmä on sama: Älkää syökö p...aa karvaisesta kädestä.

Ei rahoitusta tälle miehelle.

http://www.vg.no/uploaded/image/bilderigg/2009/09/13/1252819507035_512.jpg
Kuvassa mullah Krekar.
"Neuropsykologisen näkökulman mukaan suurin uhka maailmanrauhalle tulee niiden kansakuntien taholta, jotka tarjoavat virikeköyhimmän ympäristön lapsilleen, ja tukahduttavat eniten seksuaalista nautintoa ja naisen sukupuolisuutta."
J.W.Prescott

Equus Asinus

Quote from: Willy Whisper on 02.11.2010, 10:17:40
Jättisitaatti pois, että two-lineri erottuisi paremmin

Itse boikotoin kaikkia muslimien liiketoimia. Näin kehoitan muitakin toimimaan,
jos eivät tieten tahtoen halua olla tukemassa Islamia.

Willy Whisper

Quote from: Equus Asinus on 02.11.2010, 10:34:45

Itse boikotoin kaikkia muslimien liiketoimia. Näin kehoitan muitakin toimimaan,
jos eivät tieten tahtoen halua olla tukemassa Islamia.

Tarkennan että kyse ei ole uskonnosta vaan ihmisten manipuloimisesta uskonnon avulla tappamaan toisia ihmisiä. Juuri tämä on kaikenlaisten Krekareiden ja kebabbi-pappien osaamisala.

http://www.youtube.com/watch?v=5S0j8WZvYIs

http://www.dailymotion.com/video/x83omb_british-mullah-supports-jihad_news
J.W.Prescott

normi

Ette kait ole hämmästyneitä, että tällaista tapahtuu.

Eikö näihin kavereihin pidä suhtautua samoin kuin ongelmia aiheuttaviin etnisiinkin, ymmärrystä ja miettimistä, että mistä asia johtuu. Kukaan ei liene miettinyt, että voisiko tällainen tapahtuma johtua esimerkiksi yhteiskunnan kehityksestä, jossa sumalainen nuori mies tuntee olevansa toisella sijalla, halveksittu, unohdettu, syrjitty...

Ai niin, ymmärtäminen ja tuki kuuluu muille kuin "tuommoisille".

Koska perusongelmaan ei puututa vaan perusongelma kasvaa, niin ennustan ettei jää ainoaksi... no tietysti olisi mahdollista toimia ja puuttua syihin...
Impossible situations can become possible miracles

Miniluv

Vili Visperi ja muut: älkää aloittako mitään yleistä muslimit-valtaa-maailman-keskustelua.

Ja mullah Krekarin naama ei kuulu ketjun aiheeseen. Uutisalueen säännöt löytyvät täältä:

http://hommaforum.org/index.php/topic,26.0.html

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

-gentilhommehki-

http://www.ts.fi/online/mielipiteet/paakirjoitus/171229.html

Pääkirjoitus

Ei rasismille

Turun Sanomat 3.11 2010 02:34:26
Viikonvaihteessa parikymmenhenkinen skinijoukko nostatti levottomuutta haastamalla riitaa maahanmuuttajien kanssa ja häiriköimällä etnisissä ravintoloissa. Poliisille entuudestaan tuntemattomat rähinöitsijät olivat Turusta ja lähikunnista (TS 2.11.). Turku on saanut olla väkivaltaisilta rasistijengeiltä suhteellisen rauhassa. Järjestyksen, oikeuden ja kohtuuden nimissä on syytä toivoa, että saa vastakin. Väkivalta synnyttää pelkoa – ja väkivaltaa.

Onneksi Turun Sanomat ei ole huolissaan ei-rasistisista maahanmuuttajajengeistä.
Olin tänään aamulla kymmeneltä Turun kauppatorilla yli 20 asteen pakkasessa toista tuntia. Kuulostaa hullulta, mutta oli siellä muitakin hulluja. Yli tuhat ihmistä tuli kuuntelemaan ja tapaamaan Pekka Haavistoa. (Ville Niinistö vihreiden nettisivuilla 4.2.2012 http://www.vihreat.fi/node/7291)

Willy Whisper

Quote from: -gentilhommehki- on 03.11.2010, 07:47:45
http://www.ts.fi/online/mielipiteet/paakirjoitus/171229.html

Pääkirjoitus

Ei rasismille

Turun Sanomat 3.11 2010 02:34:26
Viikonvaihteessa parikymmenhenkinen skinijoukko nostatti levottomuutta haastamalla riitaa maahanmuuttajien kanssa ja häiriköimällä etnisissä ravintoloissa....

Onneksi Turun Sanomat ei ole huolissaan ei-rasistisista maahanmuuttajajengeistä.

Kätevällä mediatempulla terrorismin tukijoista on tehty viattomia kärsijöitä: http://yle.fi/mot/af050919/kasikirjoitus.htm
J.W.Prescott

Ystävä

QuoteOsoitteesta päätellen tämä ei liity siihen torin varren kuppilaan, jossa tiskin takana grillataan vartaassa oikeaa lihaa mutta kantaväestöön kuuluvan tilatessa annoksen siihen kaivetaankin tiskin alta jonkinlaista lihamureketta ja multaista salaattia.

Minkä niminen paikka on kyseessä ja onko tällaisesta menettelystä varmaa näyttöä?

Kuuntelin em. herrasmiesten öykkäröintiä itsekin lauantaiyönä parvekkeelta ja olihan se aikamoista. Tästä porukasta kannattaa kyllä sanoutua irti näyttävästi, koska suuressa yleisössä on vielä monia, jotka vetävät yhtäläisyysmerkit näiden idioottien ja maahanmuuttokritiikoiden välille.

Willy Whisper

Quote from: Ystävä on 03.11.2010, 09:40:55
QuoteOsoitteesta päätellen tämä ei liity siihen torin varren kuppilaan, jossa tiskin takana grillataan vartaassa oikeaa lihaa mutta kantaväestöön kuuluvan tilatessa annoksen siihen kaivetaankin tiskin alta jonkinlaista lihamureketta ja multaista salaattia.

Minkä niminen paikka on kyseessä ja onko tällaisesta menettelystä varmaa näyttöä?

Älä odota mitään "varmaa näyttöä". Syö vain siellä, missä tiedät *varmasti* syöväsi terveellisesti.

Kuuntelin em. herrasmiesten öykkäröintiä itsekin lauantaiyönä parvekkeelta ja olihan se aikamoista. Tästä porukasta kannattaa kyllä sanoutua irti näyttävästi, koska suuressa yleisössä on vielä monia, jotka vetävät yhtäläisyysmerkit näiden idioottien ja maahanmuuttokritiikoiden välille.

Vaaliprovokaatioiden sarja jatkuu:

1. Homocaust kesällä. (Kaasu-juttu)

2. Oulun homo-isku?

3. Turun skinisekoilu.

Onko muita?

Näitä demarien ym. punavihreiden hyödyllisten idioottien tekosia tulee esiintymään tihenevään tahtiin vaalien lähetessä?

Nyt kannattaisi yli-innokkaiden "isänmaallisten" ottaa itseään tukasta kiinni (jos sitä ei ole niin korvista) ja pysähtyä ajattelemaan mitä kannattaa tehdä ja milloin.

Käykääpä vaikka kysymässä siltä hemmolta, joka heitti homokaasutuksen lähtölaukaukseksi jeesusteipillä vahvistetun paukkupommin Helsingissä kesällä, että mihin tavoitteeseen hän pyrkii?

(http://static.iltalehti.fi/uutiset/kaasu_juttuM_503_uu.jpg)

http://www.youtube.com/watch?v=tk5xR--peWs

Mikään "näyttävä irtisanoutuminen" ei auta, vaan sellainen ainoastaan vahvistaa vasemmiston kampanjaa. Tuloksekasta on po. hämärien taustavoimien masinoimien pikkupoikien vierottaminen vastapuolen propagandakampanjaan liittyvistä teoista.

Juuri nyt näyttää siltä, että maahanmuuttopolitiikkaa voidaan sittenkin vastustaa parlamentaarisia kanavia käyttäen, eikä liene vaikeaa vakuuttaa epäileviä ja liian hätäisiä siitä? Vai emmekö usko omaan politiikkaamme?
J.W.Prescott

Ystävä

QuoteÄlä odota mitään "varmaa näyttöä". Syö vain siellä, missä tiedät *varmasti* syöväsi terveellisesti
Tottakai, enkä siksi kebab-paikoissa juuri koskaan syökään. Mutta pointtina olikin se, että jos julkisella foorumilla puhutaan huonolaatuisesta ulkomaalaisten pitämästä ravintolasta niin tiedolle on saatava vahvistus jottei sitä kuitata Suomi24-tyylisenä ulkomaalaisvastaisena ja ilkeämielisenä juoruna.

Irtisanoutumisen skinien tms. huligaanien toiminnasta ei toki tarvitse olla näyttävää, riittää että esimerkiksi tällä palstalla ei sympatioita moiselle käytökselle osoiteta. Hommaforumia lukee nimittäin varmasti monia kantaansa päättämättömiä ja keskitien kulkija tavallisesti kavahtaa kaikenlaisia öyhöttäjiä.

normi

mc donaldsin ruokaa saat sanoa moskaksi ja jopa hesen ruokaa saat pitää roskaruokana ja arvostella ihan vapaasti. Mutta onko siis niin, että maahanmuuttajien fastfood -paikkojen ruoan laadun arvosteleminen on SEKIN xenofobiaa???

Muuten, mäkkärihän ON ULKOMAALAINEN firma ja sen vastustajat yleensä vihervasemmistoa eli "suvaitsevia" Kyllä se on niin, että mokuttajat ovat valikoivia kaikissa asioissa. Tekopyhiä ja epäloogisia.

Ystävä

No tämähän on tätä tuttua kaksoisstandardia jossa läntisen kulttuuripiirin ja länkkäreiden tekemisiä saa huolimattomasti haukkua mutta jos kritisoi muita kulttuureja tai niiden piiristä tulevien ihmisten tekemisiä niin pitää asetella sanansa huolellisesti. Mutta kuten muuttuneesta poliittisesta ilmastosta voidaan huomata, sanojen huolellinen asettelija vetää lopulta pitemmän korren.

Menee jo nyt turhan gastroksi tämä keskustelu, mutta Hesburgerin ja Mäkin kaloripommeja saa kyllä kristisoida, samoin kuin rasvaista kebabia. Mutta tässä nyt oli kyse siitä että jos haukutaan kebabkiskaa siitä, että siellä toimitaan vastoin lakia tai epäeettisesti niin pitää tuoda esiin mistä kiskasta on kyse, miten siellä on toimittu ja jonkin näköistä todistetta tästä. Muuten mahdollisesti ansaittukin kritiikki muuttuu vain epämääräiseksi meluksi.

xoxox

Minkä niminen paikka on kyseessä
En muista. Mutta se on Eerikinkadulla toria vastapäätä, siinä missä oli aiemmin matkapuhelinkauppa.

Quoteja onko tällaisesta menettelystä varmaa näyttöä?
Asiakkuussuhteemme ei jatkunut yhtä ateriaa pidemmälle. Eikä ko. menettelyssä varmaankaan voida helposti osoittaa mitään laitonta. Kukaties vartaassa paistumassa ollutta oikeaa lihaa olisi pitänyt tilata joltakin erilliseltä ruokalistalta, minkä ainoastaan kansanryhmiin kuuluvat kanta-asiakkaat tietävät myötäsyntyisesti, eikä työvuorossa ollut asiakaspalvelija mahdollisesti kyennyt uudempina aikoina maahan tulleena siirtolaisena tätä ilmoittamaan kansanryhmien ulkopuoliselle asiakkaalle millään tämän ymmärtämällä kielellä.

Se, että salaatissa on multaa tai että sen mätänemisprosessi on jo vauhdissa, ei liioin ole ennenkokematonta näissä monikulttuurin ruokapaikoissa. Inhimillisiä virheitä sattuu, koska islamilaiset maahanmuuttajat eivät lopulta ole sen suuremmassa määrin yli-ihmisiä kuin me muutkaan. Sitä paitsi, jänöjussit rehuja syövät.

Lemmy

Jaa, en mä mitenkään ole sitä kokenut ihmeelliseksi jos siellä vartaassa olevaa kebabeläintä grillatessa aina jyystetään se päällikerros pois. Tottakai sitten se on lootassa.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Fures foras, frugi intro.

Viimeeksi kävin Turussa vuosi takaperin. Lauantai illan huumassa havaintokykyinen ihminen pystyi näkemään tiettyjä asioita. Äärioikeistolaisia aikuisia miehiä (30-45 vuotiaita) näkyi kaupungin ravintoloissa. Eräässä yökerhossa pisti silmään ulkomaalaisten täydellinen puuttuminen. Eräästä vähän sivulla olleesta salista löytyi sitten 40 ihka oikeaa skiniä (miehiä ja naisia ikä vaihteli 20-35 ikävuoteen). Osa keskustan paikoista oli sitten maahanmuuttaja miesten kansoittamia. Eli voidaan puhua jonkinlaisesta etnisestä segregaatiosta.

Muutama päivä takaperin juttelin turkulaisen turvallisuusalan yrittäjän kanssa kaupungin monikulttuurisuuden historiasta ja nykytilasta. Mies vahvisti havaintoni tilanteen kärjistymisestä ja tarjosi myös hyvän alustuksen lähihistorian tapahtumista.

Turku 1990-2010 terveestä kansainvälisyydestä sairaaseen monikulttuuriin!

Suurempia määriä maahanmuuttajia saapui Turkuun vasta 90-luvulla. Maahanmuuttajat sijoitettiin ongelmalähiöihin, jotka ovat perinteisesti saaneet muhia omissa mehuissaan. Vähitellen Turun keskustasta muodostui 2000-luvulla ongelmapesäke johon varsinkin nuoret maahanmuuttajat tulivat viettämään aikaansa. Naisten perseet eivät saaneet enää olla rauhassa yökerhoissa ja entiset kännisten nahinat muuttuivat tilanteiksi jossa useampi klaani- ja heimokulttuurista tullut löi väijytyksestä miestä naamaan tuopilla ja lopuksi potkittiin päähän porukalla.

Ei ravintola ikäinen nuoriso notkui Torin laitamilla ja varustukseen kuului mm. perhosveitsiä ja metallisia pamppuja. Pahoinpidellyksi saattoi joutua koska piti esim. bundeswehrin ylijäämä takkia. Poliisi lähinnä katseli päältä ja pyrki sovittelemaan (eli olemaan passiivinen ja ymmärtämään). Ulkomaalaisten ylimielinen ja joukkovoimaan perustuva käytös sekä esim. heidän ravintolabisneksen yhteydessä tekemät pikkupetokset (esim. etukäteen maksaneille tarjottiin täysin ala-arvoista ruokaa tai kortilta laskutettiin kolme annosta yhden sijasta) saivat paikallisten veren kiehumaan.

Paikallinen lehdistö ei korvaansa lotkauttanut tilanteelle vaan keskittyi moittimaan esim. vaikeaan tilanteeseen joutuneita ravintoloiden järjestyksenvalvojia. Poliisi ei myöskään puuttunut Eerikinkadulla viikonloppuisin tapahtuvaan melko avoimeen maahanmuuttajien harjoittamaan huumekauppaan ja pimeät taksit eivät myöskään virkavaltaa kiinnostaneet, vaikka toiminta oli laajamittaista ja asiakkaita myös ryöstettiin sekä raiskattiin.

Poliisi pyrki jatkuvasti vähättelemään ongelmia kaikilla tasoilla esim. ravintoloissa heimokulttuurista tulleet saattoivat käydä porukalla järjestyksenvalvojan kimppuun ja poliisi päästi tekijät lähtemään edes ottamatta tietoja ylös. Poliisin mielestä kysymys oli tönimisestä. Paikallinen lehdistö ei antanut tilaa minkäänlaiselle "ulkomaalaisvastaiselle" uutisoinnille.

Ulkomaalaisten aiheuttamat ongelmat olivat tabu josta ei saanut puhua. Epäoikeudenmukaisuus ja väkivalta ovat kuitenkin aina asioita jotka herättävät vihaa uhreiksi joutuneissa. Tätä ei pystynyt lopulta torppaamaan edes tiedostava Turun sanomien toimittaja tai päällystön passiiviseksi painostama rivipoliisi.

Paikallinen skinheadliike oli lähes täysin kuihtunut 90-luvun alun jälkeen. 2000-luvulla maahanmuuton haittailmiöt alkoivat tulla yhä enemmän esiin ja myös värväys helpottui. Varsinaisen pelinavauksen suoritti kuitenkin eräs moottoripyöräjengi joka joukkovoimalla pieksi eräässä keskustan yökerhossa toiset joukkovoimaan turvautuneet.

Vähitellen myös ääriainekset alkoivat saada kannattajia kaupungissa joka on perinteisesti tunnettu melko hyvästä suhtautumisesta ulkomaalaisiin. Nyt sitten ollaan siinä tilanteessa mitä viestini alussa kuvailin. Poliittisesti korrektit viranomaiset ja mamuttajat voivat ylpeänä katsella reaalimonikulttuurista Turkua!

Kaptah

Quote from: jupeli on 02.11.2010, 10:07:20
Olavi Mäenpää kertoi joskus yrityksestä saada aikaan TV-dokumentti turkulaisten pizza-kurdien toimista. Nämä yritteliäät miekkoset laittoivat suomalaiset tyttöystävänsä ryömimään markettien roskiksiin kaivelemaan puolipilaantuneita leikkeleitä. Kauppiaat eivät oikein tykänneet tuosta.

Olavi onkin varsin luotettava tietolähde. Mikäli tässä olisi jotai perääkin, on ehkä hiukan kohtuutonta liittää ilmiötä kaikkiin mamuruokaloihin.

Quote from: normi on 02.11.2010, 12:04:14
Ette kait ole hämmästyneitä, että tällaista tapahtuu.

Eikö näihin kavereihin pidä suhtautua samoin kuin ongelmia aiheuttaviin etnisiinkin, ymmärrystä ja miettimistä, että mistä asia johtuu. Kukaan ei liene miettinyt, että voisiko tällainen tapahtuma johtua esimerkiksi yhteiskunnan kehityksestä, jossa sumalainen nuori mies tuntee olevansa toisella sijalla, halveksittu, unohdettu, syrjitty...

Ai niin, ymmärtäminen ja tuki kuuluu muille kuin "tuommoisille".

Koska perusongelmaan ei puututa vaan perusongelma kasvaa, niin ennustan ettei jää ainoaksi... no tietysti olisi mahdollista toimia ja puuttua syihin...

Minusta on pöljää ensin vaatia ettei mamurikollisia paapottaisi ja ymmärrettäisi ja sitten edellyttää että riehuvia skinejä ymmärrettäisiin ja halittaisiin kun niillä on niin vaikeaa. Minusta rikollinen ja väkivaltainen käytös on helvetin tuomittavaa ja sellaisen harrastajia pitää rangaista kunnolla ihan ihonväristä riippumatta. Vai pitääkö sinun mielestäsi raiskaavia ja ryösteleviä mamujakin kohdella samoin eli miettiä ovatko he syrjittyjä ja unohdettuja? Molemmille samat säännöt.

Toisaalta, sitähän juuri vaaditkin...
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

hammerzeit

Quote from: Lemmy on 04.11.2010, 03:09:32
Jaa, en mä mitenkään ole sitä kokenut ihmeelliseksi jos siellä vartaassa olevaa kebabeläintä grillatessa aina jyystetään se päällikerros pois. Tottakai sitten se on lootassa.

Toki, mutta kunnon kebabin ystävä tietää, että se liha on paljon parempaa suoraan vartaasta vuoltuna kuin siellä rasvaisen liemen joukossa seisseenä.
A war is easily won if your enemy does not know he is fighting.

Willy Whisper

Quote from: Ystävä on 03.11.2010, 11:35:33

Irtisanoutumisen skinien tms. huligaanien toiminnasta ei toki tarvitse olla näyttävää, ...

Ei riitä. Huliganismista mahdollisesti kiinnostuineita käy lukemassa tätäkin palstaa, ja meidän täytyy käyttää sekin mahdollisuus heidän järkiinnyttämisekseen.

Väitän että tuo huliganismi, joka kummasti tihenee vaalien lähestyessä, on provokaatio. Kukaan ei usko meidän "irtisanoutumisiimme" ellemme yritä vaikuttaa provokaatioiden nuoriin ja kokemattomiin toimijoihin.

Timosoinimaiseen "rasistien" ja "propellipipojen" demonisoimiseen ei pidä mennä. Se hyödyttää ainoastaan vastapuolta ja saa provokaatioihin huijatut entistä tiiviimmin pysymään väärissä kaveripiireissään.

Minä sanon yli-innokkaille äkkiväärille ekstremisteille: Te olette äkkiä väärässä jos ette näe tekojenne vaikutusta poliittiseen kokonaistilanteeseen. Ei riitä, että hurjannäköinen "rohkea" törmäily tuo pointseja jossakin kaljoitteluringissä jossa tekijää ihaillaan korvat hörössä. Poliittinen kenttä on koko Suomen kansa. Teko on se miten se vaikuttaa "pihtiputaan mummon" äänestyskäyttäytymiseen, ja sitä kautta Suomen tulevaisuuteen.

Älkää ehdointahdoin hankkiko mukuttajille yhtä vaalikautta lisää tehdä vahinkoa!

Tulik tää selväks?
J.W.Prescott

normi

Niin, ei pidä alentua huliganismiin tai mihinkään väkivaltaan. Media vetelee nopeasti yhtäläisyysmerkkejä ps:n ja tällaisten välille, ainakin haluaisi, joten ilmanmuuta pitää irtisanoutua tuollaisesta.

Mutta oleellista on esittää kysymys, että miksi tällaista tapahtuu ja vastauksia on täälläkin tullut, jostain syystä jo kuihtunut skinhead typeryys on ilmeisesti palannut... ja tyhmempikin tajuaa että se liittyy maahanmuutoon.

Eli jotain on mennyt pieleen, alkaisiko Thorsillakin ehkä raksuttamaan, että kaikki ei ole mennyt, eikä mene eikä tule menemään ongelmitta, hyvin ja hienosti.

Olen varma että konfliktit valitettavasti vain lisääntyvät tulevaisuudessa (ainakin nykypolitiikalla) ja ainakaan tilanne ei parane sillä, että ilmeisen syrjäytyneitä suomalaispoikia vain syytellään ja leimataan natseiksi, ehkä ovatkin, mutta päättäjien tulisi funtsia, että miksi heistä sellaisia täällä lintukodossa on tullut? oletan, että heidän mielestään turku kuuluu ensisijaisesti heille ja tekevät läsnäolonsa tiettäväksi tällaisella? Jonkinlainen hätähuutohan tuo on, että täytyy riehua ja herättää huomiota, että hei mekin ollaan olemassa ja mekin halutaan töitä ja kunnioitusta (sitähän ei suomalaispojille heru eliitiltä ikinä elleivät ole opiskelemassa, töissä jne).

p.s. ja mielestäni natsismilla ja äärioikeistolaisuudella ei ole juurikaan tekemistä oikeistolaisuuden kanssa, että äärioikeisto -termi ei ole minusta ihan kohdallaan.

Fiftari

Quote from: normi on 04.11.2010, 11:53:41
Niin, ei pidä alentua huliganismiin tai mihinkään väkivaltaan. Media vetelee nopeasti yhtäläisyysmerkkejä ps:n ja tällaisten välille, ainakin haluaisi, joten ilmanmuuta pitää irtisanoutua tuollaisesta.

Mutta oleellista on esittää kysymys, että miksi tällaista tapahtuu ja vastauksia on täälläkin tullut, jostain syystä jo kuihtunut skinhead typeryys on ilmeisesti palannut... ja tyhmempikin tajuaa että se liittyy maahanmuutoon.

Eli jotain on mennyt pieleen, alkaisiko Thorsillakin ehkä raksuttamaan, että kaikki ei ole mennyt, eikä mene eikä tule menemään ongelmitta, hyvin ja hienosti.

Olen varma että konfliktit valitettavasti vain lisääntyvät tulevaisuudessa (ainakin nykypolitiikalla) ja ainakaan tilanne ei parane sillä, että ilmeisen syrjäytyneitä suomalaispoikia vain syytellään ja leimataan natseiksi, ehkä ovatkin, mutta päättäjien tulisi funtsia, että miksi heistä sellaisia täällä lintukodossa on tullut? oletan, että heidän mielestään turku kuuluu ensisijaisesti heille ja tekevät läsnäolonsa tiettäväksi tällaisella? Jonkinlainen hätähuutohan tuo on, että täytyy riehua ja herättää huomiota, että hei mekin ollaan olemassa ja mekin halutaan töitä ja kunnioitusta (sitähän ei suomalaispojille heru eliitiltä ikinä elleivät ole opiskelemassa, töissä jne).

p.s. ja mielestäni natsismilla ja äärioikeistolaisuudella ei ole juurikaan tekemistä oikeistolaisuuden kanssa, että äärioikeisto -termi ei ole minusta ihan kohdallaan.

Loistavasti kirjoitettu teksti. Väkivalta lisää väkivaltaa. Mutta pitäisi tässä tapauksessa löytää toinen tie sen sijaan että käännettäisiin toinen poski ja nuollaan vastapuolen saappaat puhtaaksi omasta verestä.

Veikkaan että törssillä ei päässä kilise mikään kello vaan monikulttuurinen suomi on ihanaa ja upeaa kunhan se tapahtuu muualla kuin suomenruotsalaisten luona.

Muutos tähän pitää saada ennen kuin suomi on sisällissodan partaalla niin kuin rakas länsinaapurimme. Rivipoliisit on passivoitu esimiesten painostuksella, poliisien virkoja vähennetään, kansalaisilta kerätään aseet. Puolustusvoimien henkilöstön virkoja vähennetään ja koulutettavan reservin määrää vähennetään.

rahat suunnataan terveydenhuollosta, vanhustenhoidosta ja kouluista maahanmuuttoon. Ei se mikään ihme että alkaa kitka kuumentamaan välejä, jossain vaiheessa se syttyy. Ja sitten, kuka tietää mitä tapahtuu?
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Koskela Suomesta

Quote from: Fures foras, frugi intro. on 04.11.2010, 03:37:25
Viimeeksi kävin Turussa vuosi takaperin. Lauantai illan huumassa havaintokykyinen ihminen pystyi näkemään tiettyjä asioita. Äärioikeistolaisia aikuisia miehiä (30-45 vuotiaita) näkyi kaupungin ravintoloissa. Eräässä yökerhossa pisti silmään ulkomaalaisten täydellinen puuttuminen. Eräästä vähän sivulla olleesta salista löytyi sitten 40 ihka oikeaa skiniä (miehiä ja naisia ikä vaihteli 20-35 ikävuoteen). Osa keskustan paikoista oli sitten maahanmuuttaja miesten kansoittamia. Eli voidaan puhua jonkinlaisesta etnisestä segregaatiosta.

Muutama päivä takaperin juttelin turkulaisen turvallisuusalan yrittäjän kanssa kaupungin monikulttuurisuuden historiasta ja nykytilasta. Mies vahvisti havaintoni tilanteen kärjistymisestä ja tarjosi myös hyvän alustuksen lähihistorian tapahtumista.

Turku 1990-2010 terveestä kansainvälisyydestä sairaaseen monikulttuuriin!

Suurempia määriä maahanmuuttajia saapui Turkuun vasta 90-luvulla. Maahanmuuttajat sijoitettiin ongelmalähiöihin, jotka ovat perinteisesti saaneet muhia omissa mehuissaan. Vähitellen Turun keskustasta muodostui 2000-luvulla ongelmapesäke johon varsinkin nuoret maahanmuuttajat tulivat viettämään aikaansa. Naisten perseet eivät saaneet enää olla rauhassa yökerhoissa ja entiset kännisten nahinat muuttuivat tilanteiksi jossa useampi klaani- ja heimokulttuurista tullut löi väijytyksestä miestä naamaan tuopilla ja lopuksi potkittiin päähän porukalla.

Ei ravintola ikäinen nuoriso notkui Torin laitamilla ja varustukseen kuului mm. perhosveitsiä ja metallisia pamppuja. Pahoinpidellyksi saattoi joutua koska piti esim. bundeswehrin ylijäämä takkia. Poliisi lähinnä katseli päältä ja pyrki sovittelemaan (eli olemaan passiivinen ja ymmärtämään). Ulkomaalaisten ylimielinen ja joukkovoimaan perustuva käytös sekä esim. heidän ravintolabisneksen yhteydessä tekemät pikkupetokset (esim. etukäteen maksaneille tarjottiin täysin ala-arvoista ruokaa tai kortilta laskutettiin kolme annosta yhden sijasta) saivat paikallisten veren kiehumaan.

Paikallinen lehdistö ei korvaansa lotkauttanut tilanteelle vaan keskittyi moittimaan esim. vaikeaan tilanteeseen joutuneita ravintoloiden järjestyksenvalvojia. Poliisi ei myöskään puuttunut Eerikinkadulla viikonloppuisin tapahtuvaan melko avoimeen maahanmuuttajien harjoittamaan huumekauppaan ja pimeät taksit eivät myöskään virkavaltaa kiinnostaneet, vaikka toiminta oli laajamittaista ja asiakkaita myös ryöstettiin sekä raiskattiin.

Poliisi pyrki jatkuvasti vähättelemään ongelmia kaikilla tasoilla esim. ravintoloissa heimokulttuurista tulleet saattoivat käydä porukalla järjestyksenvalvojan kimppuun ja poliisi päästi tekijät lähtemään edes ottamatta tietoja ylös. Poliisin mielestä kysymys oli tönimisestä. Paikallinen lehdistö ei antanut tilaa minkäänlaiselle "ulkomaalaisvastaiselle" uutisoinnille.

Ulkomaalaisten aiheuttamat ongelmat olivat tabu josta ei saanut puhua. Epäoikeudenmukaisuus ja väkivalta ovat kuitenkin aina asioita jotka herättävät vihaa uhreiksi joutuneissa. Tätä ei pystynyt lopulta torppaamaan edes tiedostava Turun sanomien toimittaja tai päällystön passiiviseksi painostama rivipoliisi.

Paikallinen skinheadliike oli lähes täysin kuihtunut 90-luvun alun jälkeen. 2000-luvulla maahanmuuton haittailmiöt alkoivat tulla yhä enemmän esiin ja myös värväys helpottui. Varsinaisen pelinavauksen suoritti kuitenkin eräs moottoripyöräjengi joka joukkovoimalla pieksi eräässä keskustan yökerhossa toiset joukkovoimaan turvautuneet.

Vähitellen myös ääriainekset alkoivat saada kannattajia kaupungissa joka on perinteisesti tunnettu melko hyvästä suhtautumisesta ulkomaalaisiin. Nyt sitten ollaan siinä tilanteessa mitä viestini alussa kuvailin. Poliittisesti korrektit viranomaiset ja mamuttajat voivat ylpeänä katsella reaalimonikulttuurista Turkua!

En jaksa etsiä omia vanhoja postauksiani, mutta ei ollut mitenkään vaikeaa ennustaa, että tähän joudutaan.

Vastareaktio tulee aivan satavarmasti, kun perseilyä katsotaan riittävän kauan. Nyt ei ilmeisesti enää olekaan kyse parista Joensuun eliitin skiniä leikkivästä pennusta, vaan oikeasti kymmenistä ja kymmenistä perseilyyn kyllästyneistä. Minusta heillä on ihan yhtä suuri oikeus "ottaa tila haltuunsa" kuin mitä oli mamuillakin.... valitan.
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

elven archer

Quote from: Koskela Suomesta on 04.11.2010, 13:21:57
Minusta heillä on ihan yhtä suuri oikeus "ottaa tila haltuunsa" kuin mitä oli mamuillakin.... valitan.
Ongelmana "tilan haltuun ottamisessa" on se, että se ei valitettavasti erottele mamuja, eikä mamun kavereita, eikä mamun näköisiä ihmisiä. Se ei kysy, että oletko hyvä ja ongelmaton tai jopa Suomelle oikein hyödyllinen tyyppi, vaan pistää pataan.

Minä toivon, että kukaan ei saisi tilaa haltuunsa, vaan että ihmiset saisivat liikkua rauhassa ja ilman pelkoa. Jos jotain pitää katutasolla oikeasti tehdä esim. mainitun pelosta vapaan liikkuvuuden vuoksi, niin sitten jotain muuta kuin rotuoppiin perustuvaa partiointia liikkeelle. Ei hemmetti ketään saa häiriköidä tai hakata stereotypian perusteella. Tavan suomalaiselle skinijoukko on kaiken lisäksi jokseenkin yhtä vaarallinen kuin mamuista koostuva vastaava joukko. Eihän siihen tarvita kuin vääränlaiset vaatteet, niin johan on ongelmissa sinisistä silmistä ja vaaleasta tukasta huolimatta. Se on nähty 90-luvulla tietyissä kaupungeissa.

Runner

Äärioikeistolaisia iskulauseita?
Sallikaa monopolit!
minimipalkka pois!

Veli Karimies

Eikös noita mamulaimoja pyöri häiriköimässä useampia kappaleita ympäri suurimpia kaupunkeja harvase ilta. No mutta se ei olekaan mikään uutinen, normi meininki. Niin kauan meillä on vielä asiat skinien kanssa hyvin kun heidän tekemisistään uutisoidaan.