News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Sovinko joukkoon?

Started by Chftn, 27.10.2010, 21:43:52

Previous topic - Next topic

Chftn

Perhetaustani on vasemmistolainen, olen ateisti, vaimoni ruotsinkielinen ja PerSujen ajatukset ovat kuitenkin tuntuneet oikeimmilta. Tästä aatteiden sekametelisopasta on siis löytynyt se lähimmäksi osunut. Vaatiiko normaalia siviilirohkeutta korkeampaa voimaa tunnustaa olevansa PS:n kannattaja? Semminkin, kun koti, uskonto ja isänmaa-ideologiasta olen pudottanut sen uskonnon pois.
??? :roll:

erilainen

Tänne sopii kaikki mainiosti ainakin. Ja tuo Persuus on niin yleistä ettei sitä kannata hävetä saati arpoa sen paljastamista mikäli haluja on. Vasemmistosta niitä Persuja tuleekin juuri.
Oli vaikea sanoa kumpi oli vihaisempi, perseeseen ammuttu karhu vai osuman saanut Ossi.

Kipling

Ateisteja/agnostikot taitavat olla enemmistössä täällä ja persuissa.
"All stereotypes turn out to be true. This is a horrifying thing about life. All those things you fought against as a youth: you begin to realize they're stereotypes because they're true"
-David Cronenberg

Aapo

Ei, vaan Soini tulee huomenna ovellesi ilmoittamaan, että meille ei kuulkaa kelpaa tuollaisten ihmisten äänet!

Varmaankin itse osaat arvioida parhaiten, mikä puolue tuntuu sinulle oikeimmalta, mutta siinä tapauksessa että Persut alkaa tuntua vieraalta, voi harkita Muutos 2011:n äänestämistä. Sen enempää en voi ottaa kantaa, koska en tiedä tarkkoja syitä, miksi olet valinnut juuri Persut.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

M.E

Miksi perheesi ideologinen suuntautuminen olisi missään muodossa oleellinen tekijä sen suhteen miten tänne sovit? Korkeintaan omalla ideologisella suuntautumisellasi voisi periaatteessa olla väliä. Käytännössä täällä ei kuitenkaan olla yhtä mieltä muusta kuin nykyisen maahanmuuttopolitiikan huonoudesta.
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."

MW

Quote from: M.E on 27.10.2010, 21:54:41
Miksi perheesi ideologinen suuntautuminen olisi missään muodossa oleellinen tekijä sen suhteen miten tänne sovit? Korkeintaan omalla ideologisella suuntautumisellasi voisi periaatteessa olla väliä. Käytännössä täällä ei kuitenkaan olla yhtä mieltä muusta kuin nykyisen maahanmuuttopolitiikan huonoudesta.

Hyvä politiikka tuntuu olevan aivan h**vetin hakusessa kaikilla osa-alueilla, muodikkaan monikulttuurin mätä löyhkä vaan kantautui sieraimiin ensimmäisenä.

IDA

Kyllä tänne sopii. Tämä on suunniteltu tietokannaksi, jota vaalivoiton jälkeen käytetään, kun ateistit haetaan tuomiolle. Tuska-festivaaleille osallistuneet näkevätkin jo pahoja unia kohtalostaan ;)

Vaikka tuo ilmoittamasi ominaisuuksien yhdistelmä ei PS:ssä tyypillisin olisi, niin en usko, että se on mitenkään vieraskaan. Riippuu ehkä vähän paikasta missä asuu.

JR

Ei ateismi täällä haittaa, kuoleman jälkeen haitta vasta realisoituu.

Jaakko Sivonen

Quote from: JR on 27.10.2010, 22:13:01

Saattaapi realisoitua myös haitta IPU:un uskomattomuudesta. Kannattaisiko opportunistin liittyä varmuuden vuoksi kaikkien uskontojen jäseneksi minimoidakseen potentiaalisen kuolemanjälkeisen haitan?
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

Snoopy

Tänne vain. Uskikset täällä tosin ovat kovin voimissaan, mutta eivät polje uskonnottomia sen enempää kuin muillakaan foorumeilla.

;)

Jaakko Sivonen

Ateismista ei ole mitään haittaa. Onhan itse Halla-ahokin määritellyt itsensä agnostiseksi ateistiksi.
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

Perttu Ahonen

Quote from: Chftn on 27.10.2010, 21:43:52
Perhetaustani on vasemmistolainen, olen ateisti, vaimoni ruotsinkielinen ja PerSujen ajatukset ovat kuitenkin tuntuneet oikeimmilta. Tästä aatteiden sekametelisopasta on siis löytynyt se lähimmäksi osunut. Vaatiiko normaalia siviilirohkeutta korkeampaa voimaa tunnustaa olevansa PS:n kannattaja? Semminkin, kun koti, uskonto ja isänmaa-ideologiasta olen pudottanut sen uskonnon pois.

No, itsekin olen vasemmistolaisen perhetaustan omaava, vaimo on Suomenruåtsalaisesta kodista ja olen Suomen uskoinen.   Ei vaadi normaalia siviilirohkeutta tunnustaa olevansa persujen kannattaja, sillä tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku; on aika tyhmää, jos ei uskalla tunnustaa viisautta. Ja toden totta, täällä voi olla asioista montaa mieltä.

IDA

PS:ssä ns. arvokysymykset ovat jokaisen oma asia, eikä puoluekuria niiden suhteen ole ainakaan tähän asti ollut. Väittäisin linjaa niissä jopa Suomen suvaitsevaisimmaksi ottaen huomioon puolueen tähänastisen pienuuden: pienessä porukassa paljon erilaisia mielipiteitä ihan sopuisasti. Tuskinpa puolueen kasvaminen tilannetta muuttaa.

antero

Faijani oli/on lähes kommari vaikkakin SDP:n kannattaja. Ateisti olen aina ollut. Kotoisin ruotsinkielienemmistöisestä kaupungista. Kannatan tiettyjä asioita puolueeseen katsomatta.
PS tuntuu tällä hetkellä vähiten paskimmalta vaihtoehdolta. Ääni sille.
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

Faidros.

Quote from: Ulkopuolinen on 28.10.2010, 12:19:51
No ainakin ne pitävät aggressiivisimmin meteliä itsestään ja tekevät eniten naamioitua käännytystyötä oman uskontonsa suuntaan.

Ai ateistit ovatkin uskonnon harjoittajia?
Tuolla logiikalla postimerkkejä keräämättömat harrastavat silti postimerkkeilyä.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

kertsu59

Quote from: JR on 27.10.2010, 22:13:01

;D ;D ;D
Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.

sangria del vhm

Quote from: Faidros. on 28.10.2010, 13:42:04
No ainakin ne pitävät aggressiivisimmin meteliä itsestään ja tekevät eniten naamioitua käännytystyötä oman uskontonsa suuntaan.

Tuolla logiikalla postimerkkejä keräämättömat harrastavat silti postimerkkeilyä.

Tietyllä tavalla, ateismissa on se hämmentävä piirre että miksi kieltää sellaisen asian olemassaolo jota ei ole olemassa.

E.P.L

Quote from: sangria del vhm on 28.10.2010, 14:09:48

Tietyllä tavalla, ateismissa on se hämmentävä piirre että miksi kieltää sellaisen asian olemassaolo jota ei ole olemassa.
Nyt en ymmärrä mikä tuossa on hämmentävää. Hämmentävämpi tuo olisi vastakkaisella ajattelulla.

sangria del vhm

Quote from: E.P.L on 28.10.2010, 14:20:03
Quote from: sangria del vhm on 28.10.2010, 14:09:48

Nyt en ymmärrä mikä tuossa on hämmentävää. Hämmentävämpi tuo olisi vastakkaisella ajattelulla.

No ei minun tarvitse erikseen joulupukinkaan olemassaoloa kieltää.

IDA

Ateisteille on PS:ssä oma osastonsa, jossa keskustellaan innokkaasti siitä montako yksisarvista mahtuu nuppineulan kärjelle, riippumatta siitä mikä aihe on.  :)

Uljanov

Quote from: IDA on 28.10.2010, 14:32:51
Ateisteille on PS:ssä oma osastonsa, jossa keskustellaan innokkaasti siitä montako yksisarvista mahtuu nuppineulan kärjelle, riippumatta siitä mikä aihe on.  :)

Miten tähän osastoon voi liittyä?

Faidros.

Quote from: risto on 28.10.2010, 14:42:24

Tuolla logiikalla postimerkkien olemassaolon mahdottomuuten uskovat eivät muuten tiettävästi keräile postimerkkejä.

Tarkkoja niiden analogioiden kanssa.

Olipas niin korkealentoista huumoria, että kannattaisi käyttää  ;D hymiötä!
Olenko ainoa, jolle riston kommentti ei avaudu?
Kumman logiikalla, Ulkopuolisen vai Faidroksen?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

RP

Quote from: Faidros. on 28.10.2010, 14:58:07
Taitaa olla sopivampaa jatkaa tuolla uskontoketjussa?

Sovitaanko toteennäytetyksi, ettei täällä mitenkään erityisemmin yksimielisiä olla mistään foorumin aihepiirien ulkopuolisesta asioista - eikä tietysti aina niistäkään?
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Faidros.

Quote from: RP on 28.10.2010, 15:16:19
Quote from: Faidros. on 28.10.2010, 14:58:07
Taitaa olla sopivampaa jatkaa tuolla uskontoketjussa?

Sovitaanko toteennäytetyksi, ettei täällä mitenkään erityisemmin yksimielisiä olla mistään foorumin aihepiirien ulkopuolisesta asioista - eikä tietysti aina niistäkään?

Olen samaamieltä, ettei olla samaamieltä. ;)
-Matthew B.Crawford-

desperaato

vaimoni ruotsinkielinen

Jasså, että bättre folkee! Soluttautumassa Hommaan! :D ;D :o

Miniluv

QuoteTällaiset perusasiat eivät mielestäni kaipaa mitään spagettivapaata.

Ketju on nimeltään uskonto/ateismiketju. Eli jatkakaa sinne.

http://hommaforum.org/index.php/topic,2072.0.html

Tervetuloa mukaan keskustelun avaajalle!
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

MaisteriT

Sovit tänne täysin.

Täällä on myös oikeistolaisia, mutta enemmistö (Halla-aho mukaanlukien) lienee pikemmin keskusta-vasemmistoa -- uskovaisia ja ei-uskovaisia -- ja erikielisiä.

Itse lukeudun vapaamieliselle puolelle, mutta konservatiivejakin täältä löytyy runsaasti. Monenlaiset taustat tuovat laajempaa näkökulmaa.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

FadeAway

Tervetuloa!
Taitaa täällä olla kaikenlaisilla taustoilla olevia.
Taitaa lisäksesi olla tuhansia vasureita, jotka äänestävät huhtikuussa 2011 Persuja.
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

Alceste

Quote from: FadeAway on 29.10.2010, 19:19:26
Taitaa lisäksesi olla tuhansia vasureita, jotka äänestävät huhtikuussa 2011 Persuja.
*cough*Muutosta.*cough*
"At last, the gods remove cock from fucking ass."
--Quintus Lentulus Batiatus

"'Suosi suomalaista' on nykyään ainakin rasistinen ilmaisu. Joutsenmerkki ja suomenlippu ovat rasistisen tuotteen merkkejä. Suomalainen peruna on rasisti."
--Sotakoira@Muro

Jouko

Ei ole mikään häpeä tunnustautua PerusS:n kannattajaksi. ;D Ja täälläkin sen voi tehdä anonyymisti. Pääasia että äänestää puoluetta. Todelliset vaihtoehdot kun on vähissä.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito