News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Röyhkeyden alkulähteillä

Started by hammerzeit, 19.03.2009, 20:52:11

Previous topic - Next topic

hammerzeit

Kuten jotkut ovat ehkä viesteistäni huomanneet, asun Turussa melko lähellä Varissuota, eli erästä Suomen monikulttuurisimmista alueista. Tästä johtuen olen päässyt seuraamaan usein näiden varsinaisten maahanmuuttajien touhuja ja tehnyt erään huomion: maahanmuuttajat ovat aivan uskomattoman härskiä porukkaa.

Sekalaisia irtohuomioita pelkästään viimeisten viikkojen ajalta:

- Ennen siistiin taloyhtiööni muutti alkukeväästä perhe nimestä päätellen somalialaisia maahanmuuttajia. En halunnut aluksi tehdä perättömiä johtopäätöksiä kun rappukäytävään alkoi ilmestymään jos jonkinlaista roskaa. Toissapäivänä epäilykset kuitenkin muuttuivat faktoiksi, kun joku perheen määrittelemätön miespuolinen jäsen saapui kotiinsa juuri kun kipustelin rappusia pitkin kerroksen ohi. Mies avasi ovensa, nappasi oven väliin tulleet mainoslehdet ja muut kouraansa ja nakkasi ne sen kummemmin miettimättä kaiteen yli ala-aulaan.

- Käytännöllisesti katsoen joka päivä bussien invalidien, vanhusten ja näkövammaisten paikat ovat täynnä mamunuoria, aina arabi- tai afrikkalais-tyyppisiä. Olen kerran nähnyt kun tällainen kaveri antaa edes ruuhkabussissa tilaa vanhuksille ja se tapahtui, kun pikimusta ja kaksimetrinen bussikuski heitti tammikuussa jarrut päälle ja kirjaimellisesti nakkasi turkkilaisen näköiset teinit ulos bussistaan näiden löhöillessä täydessä bussissa vanhusten paikoilla. Suomalaiset kuskit eivät uskalla / viitsi puuttua asiaan.

- Kaupan kassajonoissa afrikkalaisen näköiset mammat ja nuorukaiset yrittävät aivan häikäilemättä tunkea ostoksineen suoraan kassalle, mikäli se suinkin on mahdollista. Joskus kassaneidit sanovat vastaan, useimmiten eivät.

- Koulun ruokalassa pääsin taas kerran ihailemaan, miten pahimpaan ruuhka-aikaan täpötäydessä ruokalassa rap-henkinen nuorukainen oli vallannut itselleen kokonaisen neljän hengen pöydän eikä lotkauttanut korvaansakaan kun paikkaa etsineet ruokailijat yrittivät pyytää häntä siirtämään omaisuuttaan. Tilanne ratkesi kun paikalle saapui aulaan nykyään pysyvästi sijoitettu vartija, joka siirsi mitään sanomatta reput ja takit lattialle.

Yleistää ei toki saa jne, mutta en voi silti kuin ihmetellä, mistä tällainen röyhkeys kumpuaa? Miten sen selittäisi?

Onko kyse vain siitä, että suomalaiset on kasvatettu niin hiljaisiksi, kilteiksi ja huomaavaisiksi ihmisiksi, että kaikenlainen oman navan tuijottelu vaikuttaa meistä järkyttävältä? Onko kyse mamujen kulttuureista, joissa kaikki muu mahdollinen on jonkun toisen ongelma? Vai onko niin, että tilaisuus tekee varkaan? Kun on huomattu, että voi tehdä mitä vaan ja tarvittaessa huutaa rasismia, on myös helppo tehdä mitä vain?
A war is easily won if your enemy does not know he is fighting.

Lemmy

Quote from: hammerzeit
Onko kyse vain siitä, että suomalaiset on kasvatettu niin hiljaisiksi, kilteiksi ja huomaavaisiksi ihmisiksi,

Quote from: hammerzeitToissapäivänä epäilykset kuitenkin muuttuivat faktoiksi, kun joku perheen määrittelemätön miespuolinen jäsen saapui kotiinsa juuri kun kipustelin rappusia pitkin kerroksen ohi. Mies avasi ovensa, nappasi oven väliin tulleet mainoslehdet ja muut kouraansa ja nakkasi ne sen kummemmin miettimättä kaiteen yli ala-aulaan.

Ja sähän et menny ja avautunu? Vastasit omaan kysymyksees. ;)
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Lorde

Vaikea sanoa, miksi he käyttäytyvät noin - samasta valitetaan kaikkialla, missä näitä mamuryhmiä on enemmän (siis silloin, kun kysymyksessä on mamulähiötyyppiset paikat). Osittain lienee kysymys siitä, että aluksi he eivät tunne paikallisia normeja, kokeilevat kepillä jäätä kuinka välinpitämättömästi voi käyttäytyä ja kun kukaan ei puutu asiaan, menevät yhä pidemmälle. Osittain ehkä tulevat kaoottisista oloista, joissa ei ole sitoutumista yhteiseen hyvään eikä kukaan välitä mistään muusta kuin itsestään ja omasta perheestään. Pahaksi mennessään tilanteessa syntyy alakulttuuri, johon kuuluu kantaväestön avoin halveksiminen.

Meillä taas on Suomessa hyvin korkea kynnys puuttua siihen, mitä muut tekevät, vaikka se suututtaisi (paitsi kännissä). Luulen, että tähän voisi auttaa, jos ihmiset kautta linjan huomauttaisivat herkemmin asioista eivätkä välittäisi rassistihuuteluista tuon taivaallista. Mutta vaikeaahan se on, kun se ei ole perinteisesti kuulunut suomalaisuuteen.

En ihmettele, jos pinna on kireällä tuollaisissa oloissa asuvalla.

Savilinnan Lätäri

Quote from: Lemmy on 19.03.2009, 21:00:15
Ja sähän et menny ja avautunu? Vastasit omaan kysymyksees. ;)

Näin on. Opettele uimaan ja rikastu. Ensi kerralla tunge ne mainosprujut uudestaan postiluukusta sisään.  ;D

I'll get my takki...
Nuivuuteen ei käännytä. Nuivuuteen palataan.

stadilainen

Jos perheessä on useita määrittelemättömiä 2 metrisiä nuorukaisia, ja ehkä rapussa lisää hengenheimolaisia voi olla jopa parempi, ettei liikaa puutu, ettei ala puukkohippaset .
voiko vitutukseen kuolla ? testi käynnissä

hammerzeit

Quote from: Lemmy on 19.03.2009, 21:00:15Ja sähän et menny ja avautunu? Vastasit omaan kysymyksees. ;)

Juu, en todellakaan viitsi lähteä haastamaan riitaa tämän jengin kanssa. Pistin kyllä huoltoyhtiölle sähköpostia, että jos rappukäytävässä lojuvat mainoslehdet ärsyttävät, syytä voi kysellä huoneistosta X.

Quote from: Lorde on 19.03.2009, 21:06:19Luulen, että tähän voisi auttaa, jos ihmiset kautta linjan huomauttaisivat herkemmin asioista eivätkä välittäisi rassistihuuteluista tuon taivaallista. Mutta vaikeaahan se on, kun se ei ole perinteisesti kuulunut suomalaisuuteen.

Vaikeaa toki myös sen takia, että kaikenlaisesta puuttumisesta tulee helposti rassismus-huutoja ja sitten sosiaalitanttojen ja ymmärtäjien paheksunta. Tämän takia onkin hienoa kun joku suojaväritetty bussikuski esimerkiksi kilahtaa ja nakkaa saastaisesta koirasta valittaneen partaäijän lumihankeen, kuten Varissuon paikallisbussissa myös tapahtui toissatalvena.
A war is easily won if your enemy does not know he is fighting.

Olaf

Mainoslehtitapauksessa oikea toimintatapa on tietenkin mennä ilon kyyneleet silmissä toivottamaan muuttajat tervetulleiksi. Mikäli ilmenee etteivät he halua mainoksia, voikin samalla heidän iloiseen ja värikkääseen perhe-elämäänsä tutustuessa (voi miten ankealta perussuomalainen synkistely sen jälkeen tuntuukaan!) auttaa heitä kirjoittamalla "Ei mainoksia" -lapun oveen. Tietenkin vain, ellei se loukkaa tulijoiden kulttuuria/uskontoa. Voihan myös olla, että he vain pyyteettömästi haluavat rikastuttaa perin ankeaa suomalaista asuinympäristöä. Silloin ei tietenkään sovi olla omalla rasistisuudellaan kotoutumisen esteenä.

Harri Eerikäinen

Quote from: hammerzeit on 19.03.2009, 21:38:36
Quote from: Lemmy on 19.03.2009, 21:00:15Ja sähän et menny ja avautunu? Vastasit omaan kysymyksees. ;)

Juu, en todellakaan viitsi lähteä haastamaan riitaa tämän jengin kanssa. Pistin kyllä huoltoyhtiölle sähköpostia, että jos rappukäytävässä lojuvat mainoslehdet ärsyttävät, syytä voi kysellä huoneistosta X.

Se on kuitenkin valinta kahden asian välillä; uhrin toistaiseksi suhteellisen turvallisen olotilan, ja toimijan riskinoton. Jos jonkun asumismukavuudestaan ja -rauhastaan tinkivän ainoa reaktio on sähköposti huoltoyhtiölle, tuskin pientä palkkaa saava huoltomies innostuu pyyteettömästä riskinotosta senkään vertaa, sehän ei edes olisi vaikuttamassa hänen elämäänsä millään tavoin myönteisesti, kuten varsinaisella asianomistajalla.

PMH

QuoteJos perheessä on useita määrittelemättömiä 2 metrisiä nuorukaisia, ja ehkä rapussa lisää hengenheimolaisia voi olla jopa parempi, ettei liikaa puutu, ettei ala puukkohippaset .

Tuo kyllä kannattaa ottaa vakavasti. Helsingin keskustassa kiinniotettujen NuortenTM turvatarkastuksessa löytyy säännön mukaisesti matto-tai kääntöveitsi, jota ristiriita tilanteessa ei epäröidä käyttää.
Vittuile vielä kun voit vaikuttaa
"Sosiaalisen median syöpä(läinen)
PerusSuomlainen

M.E

Quote from: PMH on 20.03.2009, 06:23:38
QuoteJos perheessä on useita määrittelemättömiä 2 metrisiä nuorukaisia, ja ehkä rapussa lisää hengenheimolaisia voi olla jopa parempi, ettei liikaa puutu, ettei ala puukkohippaset .

Tuo kyllä kannattaa ottaa vakavasti. Helsingin keskustassa kiinniotettujen NuortenTM turvatarkastuksessa löytyy säännön mukaisesti matto-tai kääntöveitsi, jota ristiriita tilanteessa ei epäröidä käyttää.

Hyi miten ennakkoluuloista! Kyseessä ei ole ristiriitatilanne vaan sovittelutilanne, jossa rikastajat pyrkii sovittelemaan valittavan valtaväestön eustajan perusteettomia vaatimuksia kohtuullisemmaksi.
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."

nj

Monessa heikomman tulotason maassa ainoa tapa saada asioita tapahtumaan on puhdas röyhkeys. Esimerkkinä niinkin lähellä sijaitsevat maat kuin Viro ja Venäjä. Itse hyppäsin vuosia sitten kyseisissä maissa melko tiheään, niin kyllä siellä suomipoika oli alkuun hätää kärsimässä. Toki, kun olet maan tavoille oppinut, niin alkoi hommatkin jo jotenkin sujumaan.

Näissä Afrikan maissa vaan tuntuu olevan vielä vähemmän yhteisiä pelisääntöjä kuin esim. just Venäjällä, siellä vanhoja ja naisia kohdellaan ainakin julkisessa tilassa jopa paremmin kuin Suomessa.

Tämän takia olen pyrin ottaamaan luulot pois samantien äläbälän "sikaillessa" Suomessa. Eli vaikka käytös ei olisi röyhkeää, mutta asiaa ei saada hoidettua, niin pyrin tuomaan suomalaisen tavan esiin ja sanomaan, että homma menee näin. Toki, tässäkin täytyy olla järki päässä, eikä lähteä huutelemaan kymmenpäiselle moniosaajajoukolle, mutta miten he voisivat muuten oppia jos sitä ei heille kerrota? Kaikki virallinen propaganda kun kertoo kuinka he tuovat värinää, huippuosaamista ja ovat välttämättömiä pitämään steissin seiniä Suomen valtiota pystyssä.

PMH

Quote from: M.E on 20.03.2009, 07:06:26
Quote from: PMH on 20.03.2009, 06:23:38

Hyi miten ennakkoluuloista! Kyseessä ei ole ristiriitatilanne vaan sovittelutilanne, jossa rikastajat pyrkii sovittelemaan valittavan valtaväestön eustajan perusteettomia vaatimuksia kohtuullisemmaksi.

Olen nöyrimmäsen pahoillani epäonnistuneesta sanavalinnasta. Ymmärän kyllä että yhteiskuntamme rakenteellinen rasismi pakottaa toiseuden kohtaamistilanteessa rikastajan turvautumaan kulttuurillensa ominaisiin, joskin geenien pakottamiin, toimiin rasismin kitkemiseksi kantaväestön edustajasta.
Vittuile vielä kun voit vaikuttaa
"Sosiaalisen median syöpä(läinen)
PerusSuomlainen

maisteri

Ja sitten ihmettelen sitä, ettei somaleilla ole alkeellisimpia käytöstapoja, kassaneidin tervehdykseen ei vastata, ei sanota  kiitos eikä väistetä vastaantulijoita vaan pyritään yli kuin jokinorsut konsanaan.

Ja se puhelin, miksi siihen pitää huutaa kun kerran linjoilla on kaiuttimet jotka toistavat ja vahvistavat äänen. Siis somaliaan asti ei tarvitse huutaa puhelimen välityksellä.

Itse en enää vankkureiden kanssa kulkevia somalinaisia väistä, jään paikalle seisomaan mutten väistä.

Mr.Carcass

Oulussa Meritoppilan kerrostalot ovat täynnä mamuja ja mustalaisia. Pahimmassa kerrostalossa on 50-60% mamuja ja siltä se myös näyttää. Roskat heitetään rappuun tai pervekkeelta alas, myös muuttotavarat (sohvat, sängyt ym...) jätetään pihalle tai rappuun. Verta, virtsaa ja likaa on joka paikassa, kaikki ulko-oven lukot on rikottu useasti ja meteli ja möly jatkuu ympäri vuorokauden.
Vartioautosta sivupelit on potkittu rikki ja vartijan nähdessään parvekkeelta alkaa monesti hirveä huuto ja kiljunta. Kerran kierroksella ollessani parvekkeelta heitettin kukkaruukut ja puutarhapenkit suoraan minua kohti. Onneksi ei osunut.

PaulR

Lähi-Itäläisten ja muslimien valuutta on kunnioitus. Kun kunnioitus saavutetaan, alkaa hommat luistamaan kuten Suomessa on totuttu. Lienee turha mainita, että tämä pätee vain miehiin.
Aidossa monikulttuurissa muslimeista rikastuneilla alueilla jouduin tekemisiin näiden Nuorisoporukoiden kanssa jatkuvasti yksin. Kahdesti uhattiin puukottaa. Kunnioitus hankitaan sillä, että siihen sanotaan että "fucking come on then!" Sitten saa olla rauhassa ja yhteiselo luistaa joten kuten, kun kovan jätkän maine on saatu, vääräuskoinen tahi ei.
Mitään paskaa on turha kuunnella. Tosiaankin kokeilevat rajojaan.

Lisättäköön vielä, että vastustan nykyisen kaltaista maahanmuuttopolitiikkaa myös siksi, että pidän suomalaisia tyystin valmistautumattomina sanomaan tuota haastettaessa. Joko luovumme politiikasta, tai suomalaisten on todellakin syytä alkaa opetella uimaan.

Harri Eerikäinen

Quote from: PaulR on 20.03.2009, 16:48:53
Kunnioitus hankitaan sillä, että siihen sanotaan että "fucking come on then!" Sitten saa olla rauhassa ja yhteiselo luistaa joten kuten, kun kovan jätkän maine on saatu, vääräuskoinen tahi ei.
Mitään paskaa on turha kuunnella. Tosiaankin kokeilevat rajojaan.

Tulee mieleen eräs reissu, jonka matkakohteessa röyhkeitä rihkamakauppiaita oli riesaksi asti, ja korujen sovittelu uhrien kaulalle tai käsiin yleinen käytäntö. Sysätessäni erään veijarin kädet irti silloisen emännän kaulalta, totesi myyntimies "if I had knife I´d kill you". Kun vastasin "I can buy one for both of us if you want" jatkoi tuo verbaalitappaja kuitenkin huudellen matkaansa.

M.

Miksette te näitä kauhunäkymiä näkevät ottaisi kuvia ja julkaisisi niitä täällä Hommassa? Tällä tavalla me rikastumattomatkin pääsisimme näkemään tätä monikulttuurista värinää.

Jari-Petri Heino

Quote from: kmruuska on 09.04.2009, 11:55:28

Mitä tulee ketjun avaajan kirjoitukseen bussien inva- ja vanhuspaikoista, niin vuosia Turun busseja aikanaan käyttäneenä sanoisin että siinä tapauksessa ainoa muutos on ko. paikkojen vallanneiden teinien etninen tausta. Ihan kotoperäiset teinit eivät ole ainakaan Turussa enää vuosikausiin välittäneet käytöstavoista tai erityispaikkojen merkinnöistä busseissa.

Höpö, höpö. Ihan kotoperäiset teini uskova, ku sanoo vakuuttavast.
Noitte nk etniste kans o sellane ongelma, et sä oot rasisti ku sano jotai.
Mää sano kumminkis, ko mua ei kiinnosta haukkuuks joku mua rasistiks tai ei. Moni muuki sais vaa sanoo.

Mää muutenka ymmärrä tollassi kommenttei, et kyl suomalaisetki? Entäs sitte?
"Vallan, rahan ja tilan uudelleen jakaminen on seuraava vaiheemme"

Raine

Eli olet ihmeissäsi toisten tapojen puutteesta ja samaan hengenvetoon ilmoitat kieltäytyväsi antamasta tietä lastenvaunujen kanssa kulkevilla naisille jos heidän ihonvärinsä ei miellytä sinua. Minusta tässä on hieman ristiriitaa.

Ei tuossa nyt mitään ihmeempää ristiriitaa ole, ihan perustavaa laatua oleva inhimillinen reaktio: niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Ei allekirjoittaneellakaan ollut minkäänlaisia ennakkoluuloja somaleja tai vaikka mustalaisia kohtaa ennen kuin jouduin kyseisten ryhmien edustajien kanssa tekemisiin. Nyt olen varsin nuiva heitä kohtaan ja täytyy myöntää, että on työn ja tuskan takana yrittää suhtautua heihin asiallisesti ja yksilönä (eikä se aina välttämättä onnistukaan, tai ole edes kovin järkevää).

Mitä tulee ketjun avaajan kirjoitukseen bussien inva- ja vanhuspaikoista, niin vuosia Turun busseja aikanaan käyttäneenä sanoisin että siinä tapauksessa ainoa muutos on ko. paikkojen vallanneiden teinien etninen tausta. Ihan kotoperäiset teinit eivät ole ainakaan Turussa enää vuosikausiin välittäneet käytöstavoista tai erityispaikkojen merkinnöistä busseissa.

Joo kyllähän ne han-suomalaisetkin, tai ainakin jotkut niistä... Oliko sulla jotain pointtiakin tässä olevinaan?

Nikopol

Viimeksi tänään eräs taustaisviritteinen valisti että "et sä voi mulle mitään sanoo tai tehdä tai käskee oleen hiljaa." Aika hyvin osattu repliikki kullanmurulta joka päivittäin varastelee ja tönii yms taunoilua. Odotan vain että ryssät tai kurdit antavat pojalle mitä kuuluu. Squeaky wheel gets a greasing.

Poikahan on ihan oikeassa. Ei niille voi mitään. Koko koulu, kaupunki ja maa saa vain nauttia parempikulttuuristen kotikasvatuksen hedelmistä. Ei banaani kauas puusta putoa.

Röyhkeyden ja häikäilemättömyyden ylittää vain valehtelu. Mitään ei olla tehty, sanovat itse teossa.

Kyllä hupia on tiedossa jatkossakin.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

urogallus

Nikopol,

miten on han-kullannuppujen laita? Olen itse ollut tajuavinani /toisen käden tietoa, en ole itse opetusalalla), että ongelmat on nousussa silläkin puolella, muttei ollenkaan siinä määrin kuin "varsinaisten" parissa. Yleinen vastuunväistely on mielestäni lisääntynyt kaikkialla.

stadilainen

Ehkä täytyy ottaa sama tyyli, sikoja kohtaan ollaan sikoja,eli pyritään pois lähiöistä ja jätetään ne sinne. ei tässä muutakaan voi. parempi muutama selvä ghetto kuin että kaikki kärsii . kaikki kenellä on mahdollisuus , niin pois mamu-lähiöistä .
voiko vitutukseen kuolla ? testi käynnissä

jeremies

Ketjun aloittajan kannattaa ottaa isännöitsijän/tms sijaan yhteyttä Suomen
Pakolaisavun Kotilo-projektiin.

Projekti keskittyy ennen kaikkea lähiöalueille, joissa asuu runsaasti maahanmuuttajia ja suomalaisia.  KOTILO-projektin virallinen nimi on Asumisneuvonta ja konfliktien ehkäisy- ja sovittelutyö maahanmuuttajavaltaisissa taloissa. Keskeisiä toimintamuotoja ovat konflikteja ennaltaehkäisevä työ, sovittelu, neuvonta sekä koulutus. Hanke toteutetaan pääkaupunkiseudulla, Turussa, Tampereella ja Ylöjärvellä.

http://www.pakolaisapu.fi/tietopankki/pakolaisavun_toiminta/kotilo

Mikäli vielä pelaat RAYn pelejä niin toimit koko toiminnan rahoittajana. Muista raportoida Hommaan miten homma toimii  :D

maisteri

Quote from: kmruuska on 09.04.2009, 16:30:25
Quote from: Raine on 09.04.2009, 14:21:08
Eli olet ihmeissäsi toisten tapojen puutteesta ja samaan hengenvetoon ilmoitat kieltäytyväsi antamasta tietä lastenvaunujen kanssa kulkevilla naisille jos heidän ihonvärinsä ei miellytä sinua. Minusta tässä on hieman ristiriitaa.

Ei tuossa nyt mitään ihmeempää ristiriitaa ole, ihan perustavaa laatua oleva inhimillinen reaktio: niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Kyllä siinä nimenomaan on ristiriita jos syyttää toisia huonoista käytöksestä ja itse ilmoittaa myös käyttäytyvänsä huonosti. Siis minun moraalini mukaan on, ehkä sinä olet eri mieltä. Minä kohtelen ihmisiä yksilöinä enkä ihonvärin mukaan.

edelliseen:

mua e i kiinnosta todellakaan vaikka vastaantulija olisi vihreä tai violetti kasvonväriltään -

alussa väistin näitä vastaantulevia kaapuun pukeutuneita ja lastenrattaiden kanssa kulkevia  naisia?? , mutta ajankuluessa havaitsin, että he eivät tehneet elettäkään väistääkseen minua vaan olettivat aina minun hyppäävän ojaan.
Tähän kyllästyneenä en enää väistä heitä, koska he eivät todellakaan kunnioita kanssaihmisiä vaan odottavat etuoikeuksia kaikkialla.

Nykyisin liikun siten, etten näe enkä kuule mitään.

big bang

Kyllä kai kaikki "liikuntakykyiset" niistä gettoloista lähteekin.Luulen tämän suuntauksen olevan molemminpuolista.Itse kyllä ihmettelen miten on mahdollista että varissuon lähiössä Turussa asuu vielä 60% han-suomalisia.Eivätkö ihmiset yhtään ajatele mitä tälläinen elinympäristö vaikuttaa han-lapsiin .

Lasten koulutus kärsii. Syrjäytymisen riski kasvaa.Huumausaineet.Lista on loputon.Täytyy todella ihmetellä alueella asuvua han-vanhempia.

Lexor

Quote from: big bang on 09.04.2009, 17:27:25
Kyllä kai kaikki "liikuntakykyiset" niistä gettoloista lähteekin.Luulen tämän suuntauksen olevan molemminpuolista.Itse kyllä ihmettelen miten on mahdollista että varissuon lähiössä Turussa asuu vielä 60% han-suomalisia.Eivätkö ihmiset yhtään ajatele mitä tälläinen elinympäristö vaikuttaa han-lapsiin .

Kut katsotaan varissuon koulun han-lapsien osuutta, niin alkaa olemaan aika vähissä han-lapsiperheet alueella. jäljelle jäänee siis sinkut, vanhukset ja kahdestaan elävät. Lapsia kun tulee, niin viimeistään siinä vaiheessa taitaa muutto kutsua. Naapurikunnissa on hyvin tilaa lapsiperheille.

Nikopol

Quote from: urogallus on 09.04.2009, 16:59:46
Nikopol,

miten on han-kullannuppujen laita? Olen itse ollut tajuavinani /toisen käden tietoa, en ole itse opetusalalla), että ongelmat on nousussa silläkin puolella, muttei ollenkaan siinä määrin kuin "varsinaisten" parissa. Yleinen vastuunväistely on mielestäni lisääntynyt kaikkialla.

Olet kuullut ihan oikein. Varsinaiset kuitenkin pahempia.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012