News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Sensuuri sosiaalisen median alustoilla (Facebook, Twitter)

Started by M.E, 19.03.2009, 13:13:19

Previous topic - Next topic

Vesa Heimo

Quote from: ikuturso on 28.12.2023, 12:54:32

..

Analogia menee just noin kun sanoin. Jos mediayhtiö julkaisee toisten tuotoksia niin sen pitäs vähänniinkuin niistä maksaa- ja se on tosiaan aika reilua. Jos busifirma soittaa musaa, se maksaa teostot. Se on sillä ja rajalla pitäskö bussissa kajarista musansoittaja a) hiljentää b) sen maksaa teostot. Mun mielestä aa ja bee.

Mutta ketjussa olevassa tapauksessa itse yhtiö ei näytä viestejä taholta a koska se ei halua maksaa tekijöille. Tämä ei kyllä ole valtiollista sensuuria, vaan firman oma valinta
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Pahani Julmu

Quote from: Vesa Heimo on 28.12.2023, 14:46:00

Analogia menee just noin kun sanoin. Jos mediayhtiö julkaisee toisten tuotoksia niin sen pitäs vähänniinkuin niistä maksaa- ja se on tosiaan aika reilua.
Eivätkö ne ole mediat ja niiden someosastot itse, jotka mainostavat omia tuotoksiaan näissä? Miksi välittäjäalustan pitäisi silloin maksaa tuomistaan klikkauksista?

Samalla lailla hesarin ständiltä pitäisi saada riihikuivaa sen kalakääreen mukana.

Disclaimer: Molemmat yhtiöt ovat yhtä berberistä enkä toivo niille mitään hyvää.

Karjala

⚪ 🔵 ⚪ Vetoomus HommaWikin puolesta 🇫🇮 🇫🇮 🇫🇮

🔗  Wiki.Hommaforum.org

Larva

Mulle tulee jostain syystä Facebookin feediin Ylen uutisia aina silloin tällöin. Olen huomannut, että niissä on huomautus: "Yle uutiset limited who can comment on this post" (mulla on enkunkielinen Windows). Itse en siis näe kommentteja enkä pysty kommentoimaan. En ole tainnut koskaan edes kommentoida mihinkään Ylen uutiseen, harvemmin nykyään ylipäätään mihinkään facen postaukseen mitään (paitsi kavereiden).

Miksi Yle on blokannut minut (ja varmaan monet muutkin) kommentoimasta uutisartikkeleitaan Facessa? Jos kyse on poliittisista tai muista mielipiteistä, mistä Yle tietää niistä? Ja kuka sille on antanut jumalan oikeudet rajoittaa sananvapautta tällä tavoin?
Niin pian kuin ihmiset päättävät, että kaikki keinot ovat sallittuja taistelussa pahaa vastaan,
tulee mahdottomaksi erottaa heidän hyvyyttään siitä pahasta, jonka he tahtovat murskata.
- Christopher Dawson -

"You call it surrender,
But we call it calm before the storm."
- Edguy -

Lalli IsoTalo

^Kuvittelisin nimellisen syyn olevan, että et ole tarpeeksi rekisteröitynyt johonkin.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

supersankaritar

Quote from: Larva on 01.01.2024, 11:17:53
Mulle tulee jostain syystä Facebookin feediin Ylen uutisia aina silloin tällöin. Olen huomannut, että niissä on huomautus: "Yle uutiset limited who can comment on this post" (mulla on enkunkielinen Windows). Itse en siis näe kommentteja enkä pysty kommentoimaan. En ole tainnut koskaan edes kommentoida mihinkään Ylen uutiseen, harvemmin nykyään ylipäätään mihinkään facen postaukseen mitään (paitsi kavereiden).

Miksi Yle on blokannut minut (ja varmaan monet muutkin) kommentoimasta uutisartikkeleitaan Facessa? Jos kyse on poliittisista tai muista mielipiteistä, mistä Yle tietää niistä? Ja kuka sille on antanut jumalan oikeudet rajoittaa sananvapautta tällä tavoin?
Piti oikein mennä yle uutisten sivulle katsomaan, että miten mulle näkyy, koska en ole ihan facen suosikki hahmo, saan sieltä nykyisin mm ilmoituksia, että mun julkaisu ei ole sopiva, mutta mulle ei edes kerrota, mikä julkaisu on kyseessä. Niin siinä oli eka uutinen Niinistön uudenvuoden puheesta, siinä lukee mulle näin: "Yle Uutiset rajoitti sitä, kuka voi kommentoida tätä julkaisua." Sen alla on toinen sauli aiheinen juttu ja sama teksti, sitten jotakin jonkun Perttu Hyvärisen monon syönnistä ja sitä saisin kommentoida ja lukea kommentit... eli melko erikoista sensuuria kyllä..
If you want peace, you don't talk to your friends, you talk to your enemies.

Eagle

Hesari sensuroi lähes vastaavasti. Ei tosin facebookissa. Pitäisiköhän perustaa Hesari watch facebook sivu joka keskittyisi hesarin "faktojen tarkistukseen"?   

Pallopääkissa

Onko faktantarkastukesta tai "faktantarkastuksesta" omaa ketjua? "Faktantarkastus" on käytännössä sensuuria.

How China Bought Off US Factcheckers
https://www.youtube.com/watch?v=FMAD9_PUfhs
QuoteChina would love nothing more than to have its propaganda run in western media, which is generally regarded as being independent of the government. And there are signs it's using TikTok to do just that. In this episode of China Uncensored, we look at how journalists and media companies are flocking to TikTok, how TikTok is buying out Western factcheckers, and what this means for factchecks about China.

Kansalliskonservatiivi ja arvokonservatiivi.

Pallopääkissa

Somefirmoihin liittyviä sensuuritapauksia käsitellään korkeimmassa oikeudessa.

Supreme Court Hears MAJOR Social Media Censorship Cases
https://www.youtube.com/watch?v=Pju4BomEbVg
QuoteThe Supreme Court is weighing several cases related to social media companies and to what extent they can control their users speech while on the platform. In this episode of America Uncovered, we look at  how these cases came about, what the arguments for and against platforms being able to curate content, and whether having government involved is the better or worse of the two evils.

Urban Moving Systems

TikTok-sovellus sisältää "antisemitismiä" ja vaikutusvaltaiset juutalaiset järjestöt haluavat kieltää sen toiminnan Yhdysvalloissa kansallisen turvallisuuden varjolla.
QuoteHouse set to vote on bill that could trigger TikTok ban with support from major Jewish group

One of the most prominent Jewish groups in the country has thrown its support behind a fast-advancing bill that could lead to the massively popular video app TikTok being banned in the United States.

Politicians backing the bill, who include leaders from both parties, have centered their criticism of TikTok on national security concerns related to the app's Chinese ownership and data collection practices.

"It is very important that it is targeted and specific to the national security threat," Rep. Cathy McMorris Rodgers, a Republican from Washington, said last week. "This is not related to content. This is about the threat because of the data that has been collected."

Jewish Federations of North America, representing hundreds of organized Jewish communities, said its support for the bill is rooted in concerns about antisemitism on the platform. The Jewish Federations and the Anti-Defamation League have accused TikTok of allowing antisemitism and anti-Israel sentiment to run rampant.

"The single most important issue to our Jewish communities today is the dramatic rise in antisemitism," JFNA wrote in an official letter to Congress. "Our community understands that social media is a major driver of the drive in antisemitism and that TikTok is the worst offender by far."
...

In a rare moment of bipartisan consensus in Washington, lawmakers on the Energy and Commerce Committee voted 50-0 last week to advance the TikTok bill to the full House of Representatives. Leaders of the House's Republican majority endorsed the bill and vowed to fast-track it for a vote this week, which would send it to the Senate for consideration. President Joe Biden said he would sign the bill if it reached his desk.
...

https://www.jpost.com/j-spot/article-791425

Ja näin myös tapahtui. TikTokin omistavalla Kiina valtiolla olisi puoli vuotta aikaa luopua Yhdysvaltojen toimintojen omistuksesta tai sovelluksen toiminta kiellettäisiin. Sovelluksen Yhdysvaltojen toiminnan uusi omistaja olisi helppo arvata.
QuoteJewish Federations praise US House for passing TikTok bill, citing antisemitism on app

Jewish Federations of North America praised the US House of Representatives for overwhelmingly passing a bill on Wednesday that would give TikTok's Chinese owner ByteDance about six months to divest the US assets of the short-video app, or face a ban.

According to a statement from JFNA, research shows a spike in antisemitism on TikTok more than any other social network.

TikTok has helped fuel a horrific spike in antisemitism, JFNA President and CEO Eric Fingerhut said in the statement, and Wednesday's vote showed bipartisan support ensuring TikTok cannot push hateful messages.

The bill passed 352-65, with bipartisan support, but it faces a more uncertain path in the Senate where some favor a different approach to regulating foreign-owned apps posing security concerns. Senate Majority Leader Chuck Schumer said the Senate will review the legislation.
...

JFNA said it urges the Senate to pass the bill and send it to President Biden, who indicated he will sign it.

"A society that can't control the virus of antisemitism from spreading through a social media platform will soon find itself facing existential threats to the very fabric of civic life," JFNA said.
...

https://www.jpost.com/american-politics/article-791814

VesaH

Taitaa olla niin, että noita julkaisuja ei saa Facebookissa kommentoida kukaan. Siksi et näe muiden kommentteja.  :)

Miksi joitain aiheita ei saa kommentoida... Sitä voi vain arvailla.

Lasse

Quote from: Urban Moving Systems on 14.03.2024, 20:19:58
TikTok-sovellus sisältää "antisemitismiä" ja vaikutusvaltaiset juutalaiset järjestöt haluavat kieltää sen toiminnan Yhdysvalloissa kansallisen turvallisuuden varjolla.

[tweet]1768239925361815735[/tweet]
NOVUS ORDO HOMMARUM

Paawo

Quote from: VesaH on 16.03.2024, 09:09:05
Ajattelin kirjoittaa ryhmään, että muuttakaa sen nimeksi "Aristoteleen persereikä" kun ylläpidon käytös on just suoraan sieltä.

Mutta ehkä teen viisaammin  jos kirjoitan sen vain tänne.

Monenmonta somekommenttia ja -postaustakin olen ihan tekstiksi asti luonnostellut mutta sitten päätynyt ctrl-äksäämään ja postaamaan anonyyminä Hommalle ryhmän tai seinän sijaan.

Ihan lähipiirissä on ihmisille koitunut vaikeuksia erilaisten mielipiteidensä tultua julki yhteyksissä jotka eivät vaan työpaikkojen ja muiden elämän kriittisten sidosryhmien nomenklatuureille sovi.

Onneksi on Homma, omaa naamaa on syytä varjella marksistien kyltymättömiltä valtakunnansyyttelyiltä ja spontaaneimmiltakin vihakampanjoinneilta.
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

Lalli IsoTalo

Quote from: Paawo on 16.03.2024, 10:25:17... omaa naamaa on syytä varjella marksistien kyltymättömiltä valtakunnansyyttelyiltä ja spontaaneimmiltakin vihakampanjoinneilta.

Kyllä. Koska niille ei riitä neutraali asiantilojen toteaminen, esimerkiksi käyttämällä tilastokeskuksen tilastoja. Jos et ole täysillä niiden puolella, olet niitä vastaan.

Kerran sanoin yhdessä muusikkoryhmässä, että Trumpista voi olla ihan mitä tahansa mieltä, mutta ei se ole sotia aloittanut.

Vastaus: Aikaansaamaton tyyppi!

Lyhyt loppukeskustelu meni hyvin nopeasti alamäkeen siitä eteenpäin.
— Missä N, siellä R

P

Quote from: Lasse on 16.03.2024, 10:21:18
No varmaan ymmärrät, että koska TikTok on kiinalainen, se on Pekingin hallinnon käsissä. Kiinalaisversiossa on 3h käytöaikarajoitus per päivä ja sen sisältö on CCP:n säätelemää, siis ihan erilaista, kuin länteen työnnetyssä subversioversiossa.

Juutalaisilla, kun unohdat heidän suoran oman motiivinsa,  voi olla ihan oikea pointti siinä, että Kiinan etu on hajoittaa läntisiä yhteiskuntia subversiolla. TikTok voi ohjailla millaista sisältöä käyttäjät näkevät ja ylipäätään mitä sisältöä. Kun TikTok tuuttaa teineille ja nuorille aikuisille 24/7 hamas-propagandaa, ilmastoahdistusta ja muuta, niin vaikutukset alkavat näkyä kaduilla.

Esim. Tuskin on sattuma tuo postaamasi x-postauksen esiintuoman palestiina-sisällön määrä ja näkyvyys, Siis TikTok:han sen tarjoilee käyttäjilleen ja voi päättää mitä tarjotaan ja mitä ei. Tai ilmastoahdistuksen ja elonkapinan lietsominen. Kyllä siellä konttorilla Kiinassa voidaan päättää, mikä näkyy ja trendaa ja mikä ei.  Kumpi on ensin muna  vai kana? Trendaako Hamas, woke, LGBTxxx, Elonkapina, ilmastotuho siksi että ne ovat suositttuja, vai että niitä aiheita tarjoillaan somessa sopivan nuorille 24/7 isolla näkyvyydellä, jota somefirma voi ohjata?

Esim. se seonnut  suomalaistyttö, joka meinasi mennä ammuskelemaan Vaasan yliopistolle, postasi sen manifestinsa TikTokiin ja arvosteli yhteiskuntaa - TikTokista selkeästi saamansa maailmankuvan perusteella. Siis luultavasti yksi motiivi suunnitella ammuskelua yliopistolle on ollut TikTokin hänelle työntämä sisältö? Toki lisäksi tarvitaan luultavasti mielenhäiriö pohjalle ja muutakin, mutta näiden hullujen kohdalla TikTokin tuuttaama subversio voi olla se viimeinen tönäisy. Samaa saattoi olla korona ja rokotekauhun taustalla osin? Kiinan etu on sotkea läntisiä yhteiskuntia sekoittamalla ihmisten päitä, niiden jotka ovat jo muutenkin sopivasti sekaisin tai sekaisin menon partaalla muista syistä.

TikTok on aivan mahtava subversioväline läntisten yhteiskuntien sisäiseen hajottamiseen, jolailaisesta aikainaan KGB olisi pissinyt hunajaa. Amerikkalainen some sai käynnistettyä algorytmeillään ja woke-porukan suurella osalla niiden firmojen henkilökunnista läntisten yhteiskuntien polarisoitumisen. Nyt lännessä sitä on saatu vähän kuriin, esim. Muskin tekemällä Twitterin haltuunotolla (Epäilen, että sen tempun taustalla on muitakin kuin Musk, joka on vain projektin julkiset kasvot?) ja USA:ssa republikaanienemistöisen hallinnon käynnistämillä tutkimuksilla FB:n ja Instagrammin vastaavaan puolue/aatepoliittiseen hyödyntämiseen. Siis läntisiin polarisaatiovaltaa käyttäviin somefirmoihin täällä lännessä on yhteiskunnilla lopulta jotain otetta. Kiinalaisiin, ei.

Ja tosiaan onko kyse subversio-operaatiosta? No eiköhän siihen vastaa se, että Kiinassa saman emoyhtiön vastaavassa tuotteessa on se käytön aikaraja ja sisältö CCP:n hallinnassa...

Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Lalli IsoTalo

Mikä maa aikoo antaa elinkautisen jollekin, jonka joku ajattelee tekevänsä ajatusrikoksen tulevaisuudessa! Kanada!
[tweet]1762913890696839646[/tweet]

QuoteCanada's "Online Harms Bill", Bill C-63, is so horrendous, that @ScottAdamsSays
refuses to believe it's real, even after watching @jordanbpeterson
discussing the dangers while looking at the actual bill.

"There's something wrong here."
You're correct about that, Scott, and it's our brazen authoritarian government.

Obviously, what you've described here isn't the stated intent of the bill, but the way it is written allows that, among other egregious overreaches.

I hope you'll keep an eye on this situation, because we need all of the help we can get!
— Missä N, siellä R

akez

Quote from: P on 16.03.2024, 11:11:04
No varmaan ymmärrät, että koska TikTok on kiinalainen, se on Pekingin hallinnon käsissä. Kiinalaisversiossa on 3h käytöaikarajoitus per päivä ja sen sisältö on CCP:n säätelemää, siis ihan erilaista, kuin länteen työnnetyssä subversioversiossa.

Kerrot, että TikTokin kiinalaisversion sisältö on CCP:n säätelemää. No, itse olen jo 2-3 vuotta katsellut kiinalaista TikTokia (Douyin.com) pari kolme kertaa viikossa. Aina kerralla pitemmän tovin. Kiina kun on yksi meneillään olevista kieliprojektista.

Se, mikä minua on eniten hämmästyttänyt on se, että ei siellä näy propagandaa. Kuitenkin sanot, että Kiinan kommunistipuolue säätelee sen sisältöä. Jos kerran säätelee, niin miksi tuo ei ole turvallaan maan johdon omaa propagandaproggista? Vai riittävätkö hassut videot, takamustaan keikuttavat tytöt ja muut normisähläykset tyydyttämään kommunistipuolueen ideologiset propagandatarpeet Kiinassa?

Oletettavasti toki karsivat tuolta pois kumouksellista, johdolle epämieluisaa ja diversioon pyrkivää materiaalia, joka tendenssi tosin nähtävissä kaikkialla maailmassa.

QuoteJuutalaisilla, kun unohdat heidän suoran oman motiivinsa,  voi olla ihan oikea pointti siinä, että Kiinan etu on hajoittaa läntisiä yhteiskuntia subversiolla. TikTok voi ohjailla millaista sisältöä käyttäjät näkevät ja ylipäätään mitä sisältöä. Kun TikTok tuuttaa teineille ja nuorille aikuisille 24/7 hamas-propagandaa, ilmastoahdistusta ja muuta, niin vaikutukset alkavat näkyä kaduilla.

Esim. Tuskin on sattuma tuo postaamasi x-postauksen esiintuoman palestiina-sisällön määrä ja näkyvyys, Siis TikTok:han sen tarjoilee käyttäjilleen ja voi päättää mitä tarjotaan ja mitä ei. ...

Mun mielestä on syytä muistaa, että Länsi-TikTokkia käytetään muuallakin kuin jenkeissä. Eli kaikkialla maailmassa. Ja arabeja ja muslimeja on tässä maailmassa satoja miljoonia. Veikkaisin, että länsimaisia ei juuri Israel ja Gaza kiinnosta, mutta arabit (ja lännen vasemmistolaiset) alkavat heti ottaa kierroksia ja käydä kuumina, joka sitten näkyy netissä. Tämä saattaa paremminkin selittää epäsuhdan, jonkin "manipuloidun algoritmin" sijaan.

Algoritmi pyrkii tuottamaan käyttäjälle sellaista materiaalia, jota hän on tykännyt katsoa aiemminkin. Muuten hän nostaa aika nopeasti kytkintä. Siten, jos Kiinan johto tuuppaa eetterin täyteen Maoa, niin arvelisin, että kohta kyseistä appia ei katso enää kukaan. Siten mikään algoritmi ei ole kaikkivoipa. Syötät yleisölle peetä, wokea ja propagandaa, niin väki kaikkoaa nopeasti muille maille. 
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Lalli IsoTalo

Vuoden 2023 eniten aliraportoitu ja eniten alikeskustetu tarina on tämä: liittovaltion piirioikeuden tuomari (yksimielisen valituslautakunnan tukemana) totesi, että

Bidenin Valkoinen Talo ja FBI tekivät yhden vakavimmista hyökkäyksistä perustuslain 1. lisäystä vastaan vuosikymmeniin. Ne pakottivat Big Tech -yritykset sensuroimaan väärät mielipiteet verkosta.

Alireportointi johtui ilmeisesti siitä, että valtamedia (legacy media) tukivat täysillä liittovaltion hyökkäystä perustuslain ensimmäistä lisäystä vastaan, ja yrityksiä panna kuriin poliittiset vastustajat. Varsinaista oikeusvaltiomeininkiä! Eikä suurin osa amerikkalaisista vieläkään tiedä tapahtuneesta. Jatkuu seuraavassa numerossa.

[tweet]1769389614513443247[/tweet]
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

[tweet]1768596031539655105[/tweet]

Korjaamaton kökkö konekäännös.

QuoteUSAID:n sisäiset asiakirjat paljastavat hallituksen juonen sensuurialoitteiden edistämiseksi
Mike Benz, Allum Bokhari ja Oscar Buynevich

YHTEENVETO

- Yhdysvaltain kansainvälisen kehitysviraston (USAID) demokratia-, ihmisoikeus- ja hallintokeskus (DRG) loi sisäisen "Disinformation Primerin", joka paljasti viraston nimenomaisen ylistyksen yksityisen sektorin sensuuristrategioille ja ehdotti uusia sensuurikäytäntöjä ja -tekniikoita.

- USAIDin sensuuriehdotusten tarkoituksena oli vaikuttaa yksityisen sektorin teknologiayrityksiin, mediaorganisaatioihin, opetusministeriöihin, kansallisiin hallituksiin ja rahoituselimiin.

- USAID hyväksyi "Advertiser Outreach" -ohjelman, jonka tarkoituksena on saada yritysmainostajat hillitsemään taloudellisesti epäsuotuisia medialähteitä ja sosiaalisen median tilejä.

- USAID suositteli Googlen uudelleenohjausmenetelmää ja "prebunking" (eli psykologista rokotusta) mahdollisina ratkaisuina pysäyttämään perinteisen median vaikutuksen rapautumisen kansalaisten sydämiin ja mieliin.

- USAID ehdotti kohdistamista pelaajiin ja pelisivustoihin, painostaen tarvetta sensuroida heidän muodostamaansa "maailman tulkintoja, jotka eroavat "valtavirran lähteistä" ja keskeyttäen prosessin, jossa "yksilöt osallistuvat omaan "tutkimukseensa" muodostaakseen yhdessä omaa "populistista asiantuntemusta".

USAID - liittovaltion hallituksen ulkomaalainen siipi, joka väittää käyttävänsä veronmaksajien dollareita "resistenttien demokraattisten yhteiskuntien vahvistamiseen" ja amerikkalaisten demokratian ihanteiden viemiseen ulkomaille - on hiljaa työntänyt yksityisen sektorin teknologiayrityksiä, mediajärjestöjä, opetusministeriöitä, kansallisia hallituksia ja rahoituselinten ottamaan käyttöön sosiaalisen median sensuurikäytäntöjä, hiljattain paljastuneiden sisäisten asiakirjojen mukaan.

USAID:n 97-sivuisen "Disinformation Primerin", joka on merkitty "vain sisäiseen käyttöön", hankki America First Legal (AFL), yleisen edun mukainen lakitoimisto, joka suorittaa useita suuria tutkimuksia ja oikeudenkäyntejä sensuuriteollisuutta ja sen valtion kumppanivirastoja vastaan, pitkän prosessin jälkeen, jossa Yhdysvaltain ulkoministeriö ei vastannut Freedom of Information Actin (FOIA) pyyntöön ja joutui luovuttamaan hallituksen asiakirjat AFL:n onnistuttua virallisessa oikeusjutussa.

USAID Disinformation Primer paljastaa yksityiskohtaisen kokoelman viraston kannattajista joidenkin taloudellisesti haitallisimpien sensuuristrategioiden puolesta – joista monet oli otettu käyttöön Amerikassa tukahduttamaan populisteja vuoden 2020 vaaleissa ja sen jälkeen – ja tukee joidenkin kiistanalaisimpien sensuurialan suosituksia. Yhdysvaltain kongressin valvonnan alaisia ​​instituutioita.

USAID:n "Disinformation Primer", jossa esitetään sen sensuurin edistämisstrategiat, on päivätty helmikuussa 2021, ensimmäinen kuukausi sen jälkeen, kun Bidenin hallinto astui virkaan vuoden 2020 vaalien jälkeen. Se ehdottaa sensuuritoimia käytännöllisesti katsoen jokaiselle valtiolliselle, valtiosta riippumattomalle ja yksityisen sektorin kaupalliselle toimijalle eri puolilla yhteiskuntaa, jotta he voivat sekä yksilöllisesti että kollektiivisesti ryhtyä toimiin epäsuotuisaa puhetta vastaan ​​verkossa.

Yritin suurentaa ja tarkentaa liitteitä, mutta olivat alkujaan turhan sössöä ...
— Missä N, siellä R

VesaH

Facebookissa voisi ajatella olevan kolmenlaista sensuuria:

1) Suomen viranomaiset eivät tykkää siitä mitä kirjoitat. Saat haasteen käräjille, saat sakot ja sinua vaaditaan poistamaan kirjoituksesi. Tämä on kyllä harvinaista.

2) Facebook ei tykkää siitä mitä kirjoitat, poistaa viestisi ja bannaa sinut. Tämäkin on harvinaista, ja yleisin rangaistus on aika lyhyt banni.

3) Kirjoitat joissain ryhmässä, ja ryhmän ylläpito käy kimppuusi. Tämä on aika yleistä. Lennät ryhmästä ulos. Syynä on se, että ylläpito on eri mieltä kanssasi jostain asiasta. Ei niinkään se, että olisit kirjoittanut jotain oikeasti sopimatonta.

VesaH

Olen joskus kokeillut Facebookin ilmiantojärjestelmää. Joka kerta on käynyt niin, että ilmoitukseni vihapuheesta on todettu aiheettomaksi.

Facebookissa saa sanoa, että Riikka Purra on mielisairas. Facebookissa saa sanoa, että Pihtiputaalla ammutut neljä poliisia olivat roistoja joita kukaan ei jäänyt kaipaamaan mutta ampujaa tuli vähän ikävä kun se joutui vankilaan.

Näkkileipä

Quote from: VesaH on 18.03.2024, 19:28:13
Olen joskus kokeillut Facebookin ilmiantojärjestelmää. Joka kerta on käynyt niin, että ilmoitukseni vihapuheesta on todettu aiheettomaksi.

Facebookissa saa sanoa, että Riikka Purra on mielisairas. Facebookissa saa sanoa, että Pihtiputaalla ammutut neljä poliisia olivat roistoja joita kukaan ei jäänyt kaipaamaan mutta ampujaa tuli vähän ikävä kun se joutui vankilaan.
Muutama vuosi sitten, Facebookin mielestä, ilmiantoni erittäin pedofiili myönteisen kommentista oli perusteeton, eikä Facebookilla ollut syytä poistaa sitä. Se olikin ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun ilmiannan mitään Facebookissa, kuin jotkut oikeasti sensuroinnin ansaitsevat kommentit, eivät aiheuta mitään reaktiota Facebookissa ja vastaavasti ihan "viattomat" kommentit poistuvat hyvinkin nopeasti.

Lalli IsoTalo

Ei mene hyvin skoteillakaan.

[tweet]1770069230962024732[/tweet]
QuoteBeginning next month in Scotland, it'll be a CRIME to speak/post an insult if it causes someone else to have "hateful" views

That includes any insult that might end up "stirring up hatred" against illegal aliens

Under this law, a negative comment about ILLEGAL immigration could be a crime
— Missä N, siellä R

Pallopääkissa

Miksi Kiina haluaa niin epätoivoisesti pitää TikTokia otteessaan.

Why China's So Desperate to Keep Control Over TikTok
https://www.youtube.com/watch?v=95ZGKQX2Cps
QuoteChina is freaking out that it might lose control over TikTok. And that's because TikTok is one of the Chinese Communist Party's most successful weapons against the United States of America. And its spreading a lot of misinformation to make sure it doesn't lose it.

Lalli IsoTalo

Quote from: Lalli IsoTalo on 20.03.2024, 15:07:05
Ei mene hyvin skoteillakaan.

[tweet]1770031310905741548[/tweet]
QuotePolice officers in Scotland are being given training to target social media posts, including re-tweets, of material deemed "threatening and abusive."

Under the county's new hate crime law, actors and comedians are not given a free pass to make jokes about sensitive subjects that offend people, either.

The new training provided to officers, which was leaked to The Herald, requires police officers to go after anyone who produces material deemed "threatening and abusive," which can also be communicated through "public performance of a play."

Under the new hate crime law, people who make fun of or misgender trans people, make racial jokes or criticisms of certain religions, or criticize migrants can be prosecuted.

"The different ways in which a person may communicate material to another person are by: displaying, publishing or distributing the material, for example on a sign, on the internet through websites, blogs, podcasts, social media etc., either directly, or by forwarding or repeating material that originates from a third party, through printed media such as magazine publications or leaflets."

The hate crime law goes on to state that "giving, sending, showing, or playing the material to another person" listing examples such as "through online streaming, by email, playing a video, through public performance of a play."

So repeat a joke you heard online, or show someone a spicy meme or commentary of a transgender person or mass migration on your livestream, and, and you too will be arrested.

Source: The Herald
— Missä N, siellä R

VesaH

Hesingin sanomien Facebook-sivulla ei ole yhtään kommenttia. Jos kirjoitan sinne kommentin, se katoaa melkein heti.

Muutaman poliitikon Facebook-sivulla pystyn lukemaan kommentteja, mutta en kommentoimaan itse. Olen kysynyt sähköpostitse,
ja he ovat vakuuttaneet etteivät ole bannanneet minua

Eli kyseessä lienee tekninen vika.

qwerty

Näin alkoi
[tweet]1772434712314695826[/tweet]
[tweet]1772444717441077521[/tweet]
Näin jatkuu
[tweet]1773738656588533856[/tweet]
QuoteX is withholding the post in Australia in compliance with the order but intends to file a legal challenge to the order to protect its user's right to free speech.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Emo

Ei seuraava uutinen taida tähänkään ketjuun kuulua mutta en muutakaan löytänyt, joten menköön.

J. K. Rowling myrskyn silmässä uuden lain takia: "Odotan innolla, että minut pidätetään"

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010331141.html

QuoteKIRJAILIJA J. K. ROWLING haastoi maanantaina Skotlannin uuden viharikoslain X-viestipalveluun tekemillään postauksilla.

Skotlannin Edinburghissa asuva Harry Potter -kirjailija kuvaili julkaisuissaan useita transsukupuolisia naisia ​​miehiksi. Mukana oli tuomittuja vankeja, transaktivisteja ja muita julkisuuden henkilöitä.

Quote"Olen tällä hetkellä ulkomailla, mutta jos tänne kirjoittamani on uuden lain ehtojen mukaan rikos, odotan innolla, että minut pidätetään, kun palaan Skotlannin valistuksen kehtoon", Rowling kirjoitti esittelemiensä rikostapausten perään.

SKOTLANNIN uuden viharikoslain mukaan ikään, vammaisuuteen, uskontoon, seksuaaliseen suuntautumiseen, transsukupuoliseen identiteettiin tai intersukupuolisuuteen perustuva vihan lietsominen on rikos.

Rotuun, seksuaaliseen suuntautumiseen ja uskontoon perustuvan vihan lietsominen on ollut laitonta Britanniassa vuodesta 1986, mutta se kuuluu nyt myös Skotlannin uuden lain piiriin.

Skotlannin pääministeri Humza Yousafin mukaan yhteiskunnassa on käynnissä "nousevan vihan tulva", jota vastaan uusi viharikoslaki on suunniteltu taistelemaan. Uuden lain mukaiseen viharikokseen syyllistyvä voidaan tuomita enintään seitsemän vuoden vankeusrangaistukseen.

Quote"SKOTLANNIN lainsäätäjät näyttävät arvostavan enemmän naispuolisia esittävien miesten tunteista – – kuin todellisten naisten ja tyttöjen oikeuksista ja vapauksista", Rowling kommentoi X:ssä.

Hänen mukaansa "sanan- ja uskonvapaus" on mennyttä, jos biologisen sukupuolen tarkka kuvaus kielletään.

"On mahdotonta kuvata tai käsitellä tarkasti naisiin ja tyttöihin kohdistuvan väkivallan ja seksuaalisen väkivallan todellisuutta tai käsitellä nykyistä naisten ja tyttöjen oikeuksien loukkaamista, ellemme saa kutsua miestä mieheksi", hän kirjoitti.

BRITANNIAN pääministeri Rishi Sunak on tukenut Rowlingin kirjoituksia.
...

Koko juttu linkistä.

b_kansalainen

Quote from: Mäyräkoira on 19.08.2023, 13:26:34
Huomasin että fennomania 2.0 kanava on youtubesta kadonnut. Onkohan tyyppi itse poistanut, vai onko sensuuri iskenyt? Harmillista, monet videot olivat varsin hyviä.
Siinähän kävi niin, että tuo kanava katosi Youtubesta Johan Bäckmanin tekijänoikeustrollauksen seurauksena. Vanha tuotanto ja jotain uudempaa löytyy täältä Fennomania[/member]:5]https://odysee.com/@Fennomania:5

Joitain uusintoja ja jotain kuukausien takaista näyttää olevan täällä https://www.youtube.com/@ViimeinenFennomaani/

Lalli IsoTalo

Tämä lienee sopivin ketju. Brysselin pormestari konservatiivien kimpussa.

[tweet]1781187073287794931[/tweet]

Quote from: https://www.spectator.co.uk/article/how-natcon-brussels-was-saved-from-censorship/How NatCon Brussels was saved from censorship

18 April 2024, 2:20pm
...
Around Tuesday lunchtime, police besieged the venue and tried to shut down the event on the orders of the municipal mayor of Brussels. In a remarkable four-page decree worth reading in full, the mayor justified his actions in part because some speakers were 'reputed to be traditionalists', and because of the possibility that 'ethically conservative' views (which he described as 'hostility to legalised abortion, same-sex unions, etc.') and a 'Eurosceptic attitude' would be espoused at the conference.

The hours that followed were surreal. For reasons not entirely clear, the police decided to allow the event to continue, but people could not enter. Those who were already on the inside could leave but not return, and those on the outside stood in the rain trying to make sense of it all. This led to the bizarre spectacle
— Missä N, siellä R