News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2010-10-09 LaKa: Suomen pohjoisin somalialainen haluaa tehdä töitä

Started by Iloveallpeople, 10.10.2010, 15:25:58

Previous topic - Next topic

Riukulehto

QuoteSuomen pohjoisin somalialainen ikävöi kotiin: "Täällä Lapissa on yksinäistä!"

Zaid Omar Nasan, 42, silmät kostuvat, kun hän muistelee perhettään.

-Keniassa minulla on vaimo ja kaksi lasta, tyttö ja poika, nyt lapset ovat yli kymmenvuotiaita. Kun lähdin, he olivat pieniä ja suloisia. Minulla on yksinäistä ja tunnen häpeää, mutta en voi mennä takaisin, sillä minut tapettaisiin. Kärsin mieluummin häpeää.

Omar ei ole somali, vaikka on kotoisin Somaliasta. Hän kuuluu bajunien etniseen vähemmistöön Konyanen saarella Intian valtamerellä. Somalian rannikolla asunut Omar joutui muuttamaan sisällissodan vuoksi perheensä kanssa pakolaisleirille Keniaan.

Nyt mies asuu Enontekiön Hetassa ja on melkoinen kummajainen, paikkakunnan ainut musta mies.

-Täällä on yksinäistä. Täällä ei ole mitään. Haluaisin päästä pois, kun se on mahdollista,

http://www.hymy.fi/tasta-puhutaan/suomen-pohjoisin-somalialainen-ikavoi-kotiin-taalla-lapissa-on-yksinaista
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

MW

Quote from: Riukulehto on 01.12.2010, 23:28:53
QuoteSuomen pohjoisin somalialainen ikävöi kotiin: "Täällä Lapissa on yksinäistä!"

-Keniassa minulla on vaimo ja kaksi lasta, tyttö ja poika, nyt lapset ovat yli kymmenvuotiaita. Kun lähdin, he olivat pieniä ja suloisia. Minulla on yksinäistä ja tunnen häpeää, mutta en voi mennä takaisin, sillä minut tapettaisiin. Kärsin mieluummin häpeää.

Omar ei ole somali, vaikka on kotoisin Somaliasta. Hän kuuluu bajunien etniseen vähemmistöön Konyanen saarella Intian valtamerellä. Somalian rannikolla asunut Omar joutui muuttamaan sisällissodan vuoksi perheensä kanssa pakolaisleirille Keniaan.

Nyt mies asuu Enontekiön Hetassa ja on melkoinen kummajainen, paikkakunnan ainut musta mies.

-Täällä on yksinäistä. Täällä ei ole mitään. Haluaisin päästä pois, kun se on mahdollista,

http://www.hymy.fi/tasta-puhutaan/suomen-pohjoisin-somalialainen-ikavoi-kotiin-taalla-lapissa-on-yksinaista

No morjens. Kerro muksuille, joiden luota uljaasti pakenit, terveisiä. Jos tuntevat vielä.

pelle12

Quote from: Eino P. Keravalta on 10.10.2010, 21:37:51
Quote from: Reinhart on 10.10.2010, 21:16:56
QuoteNasa haluaisi muuttaa jonnekin, missä saisi olla koko ajan töissä.

Tällaista työmoraalia ei voi kun ihailla.

Menisi jätkä Somaliaan. Siellä varmasti löytyy tekemistä työtä kaipaavalle miehelle.
Kannatetaan. Ainakin pääsisi eroon väärästä ilmastosta, väärästä uskonnosta väärästä kulttuurista ja väärästä kielestä. Ja kaiken lisäksi tapaisi enemmän ULKOMAALAISIA kuin Hetassa. Mikä muuten estää?

bounty

Quote from: MW on 01.12.2010, 23:31:43

No morjens. Kerro muksuille, joiden luota uljaasti pakenit, terveisiä. Jos tuntevat vielä.
Sinä olisit varmasti jäänyt sinne Keniaan jos sinut oltaisiin tapettu siellä.

far angst

Quote from: bounty on 02.12.2010, 03:49:17

Minä taas olisin itsekkäästi ja vastuuntunnottomasti hylännyt akan ja kakarat tapettavaksi ja käyttänyt perheen kaikki rahat häntä koipien välissä pakoon luikkimiseen.  Olisin sitten hävittänyt paperini ja ilmoittautunut sänkyyn syötettäväksi siihen hyväntahtoisten hölmöjen kansoittamaan maahan, jossa vastikkeetta saa parhaan taikaseinän ja jossa "elämä on ilmaista".  Ja toimisin aivan kuin elatukseni kustantajat;  en minäkään tunnustaisi asioiden todellista laitaa.

Ja kun sitten olisin päässyt parhaaseen syytinkiin, puristelisin herkkäuskoisista liikutuksen kyyneleitä kertomalla, että miten kaipaankaan (tapettavaksi hylkäämääni) perhettä ja pikku lapsosiani, sniff.   

Ja tietenkin valittaisin valittamasta päästyäni.
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

Jaska Pankkaaja

Ja sää sen tappamisen tiedät, kertoihan satusetä ihan itse asiasta.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Melbac

voisi alkaa tekemään turvapaikkahakemuksia jonnekkin jenkkeihin yms sillä perustella että olen saanut tappouhkauksia noilta mamuttajilta/turvapaikanhakijoilta koska olen niiden mielestä "rasisti" enkä enää uskalla asua suomessa.Sun logiikan? mukaan mun ei tarvitsisi mitenkään todistaa sitä että uhkailuja olisi tehty,riittää kun sanon niin :).

brr

Tapetaanko pakolaisia myös pakolaisleireillä? Humanitääriseen maahanmuuttoon uppoavat rahat kannattaisi siinä tapauksessa käyttää pakolaisleirien turvallisuuden parantamiseen.

Jouko

"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Axl

Toivon erittäin erittäin kylmiä, pimeitä, pitkiä ja välimatkarikkaita talvia tänne suomeen. Myös etelään. ;)

Iloveallpeople

QuoteSuomen pohjoisin somalialainen haluaa muuttaa Rovaniemelle

Ahdistavaa yksinäisyyttä kaksi vuotta kokenut Enontekiön ainoa somalialainen Omar Nasa haluaa muuttaa Rovaniemelle.

Omar Nasa pettyi, Enontekiöllä ei ollutkaan kansainvälisiä kaupunkeja. Karttaa katsoessaan hän ajatteli, että Kilpisjärven täytyy olla suuri kansainvälinen kaupunki, rajakaupunki. Hän halusi sinne, mutta ei päässyt.

– Päädyin Hettaan. Myöhemmin minulle selvisi, että Kilpisjärvi ei olisi ollut sen kummempi paikka.
...

Zaid Omar Nasa (42 v.) tuntee voimakasta häpeää, että on jättänyt perheensä. Silmät kostuvat, kun hän muistelee perhettään.

– Keniassa minulla on vaimo ja kaksi lasta, tyttö ja poika, nyt lapset ovat yli 10-vuotiaita. Silloin, kun lähdin, he olivat pieniä ja suloisia. Minulla on yksinäistä ja tunnen häpeää, mutta en voi mennä takaisin, minut tapettaisiin. Kärsin mieluummin häpeää.
...

Rahaa Omar saa käyttöönsä 417 euroa kuukaudessa. Asumiskuluja hän ei joudu maksamaan. Rahaa ei ole paljon, mutta perheestään hän haluaa huolehtia ja kantaa vastuuta.

– Minulle jää ruokaan ja vaateisiin noin 270 euroa, sillä lähetän kolmasosan saamistani rahoista perheelleni Keniaan. Heillä on vaikeaa, minun on autettava heitä. Haluan, että perheeni pärjäisi mahdollisimman hyvin.
...

Koko juttu: Lappilainen
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Marjapussi

Quote from: Iloveallpeople on 31.03.2011, 22:07:16
– Keniassa minulla on vaimo ja kaksi lasta, tyttö ja poika, nyt lapset ovat yli 10-vuotiaita. Silloin, kun lähdin, he olivat pieniä ja suloisia. Minulla on yksinäistä ja tunnen häpeää, mutta en voi mennä takaisin, minut tapettaisiin. Kärsin mieluummin häpeää.

Jaa, että Keniassa tapetaan somaleja sattumanvaraisesti?  >:(Elintasopakolainen voisi reippaana poikana ostaa menolipun Nairobiin.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

Fincum

Quote– ...tunnen häpeää, mutta en voi mennä takaisin, minut tapettaisiin...
Päätin paeta sieltä jonnekin, pelkäsin henkeni puolesta. Sain kerättyä rahaa, mutta miten rahat sain, sitä en voi kertoa...

Ja nyt polttaa Hetta jalkojen alla ja pitäisi päästä Rovaniemelle...
No oikeesti - kaveria käy melkein sääliksi. Ehdotan, että seuraavasta saapumiserästä Omarille lähetetään maanmiehiä seuraksi ja ajankuluksi.

QuoteTäällä ihmiset kuuluvat luterilaiseen kirkkoon, edes kirkkoon en voi mennä, koska olen islaminuskoinen

Rohkeasti vaan, jos siltä tuntuu. Ei meillä vedetä herneitä moisesta.
Liika raha on vähemmistön ongelma, mutta ei heitäkään pidä unohtaa.

Mika

QuoteMinulla on yksinäistä ja tunnen häpeää, mutta en voi mennä takaisin, minut tapettaisiin.

...ja sitten pakenin pienten hiirten vetämässä kurpitsassa...
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Lodi

Ihan miten vaan, niin tai näin päin ... jos tuolta todellakin löytyy somalialainen, joka ihan aikuisten oikeasti haluaa tehdä oikeaa työtä
niin eikö nyt jollain lailla sitä saada järjestettyä ?
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

Fincum

QuoteRahaa Omar saa käyttöönsä 417 euroa kuukaudessa. Asumiskuluja hän ei joudu maksamaan. Rahaa ei ole paljon, mutta perheestään hän haluaa huolehtia ja kantaa vastuuta.

– Minulle jää ruokaan ja vaateisiin noin 270 euroa, sillä lähetän kolmasosan saamistani rahoista perheelleni Keniaan. Heillä on vaikeaa, minun on autettava heitä. Haluan, että perheeni pärjäisi mahdollisimman hyvin
Omar lähettää joka kuukausi 147€, ja vuodessa siis 1700€, perheelleen Keniaan, jossa keskimääräinen  tulo on alle 400$ vuodessa.

QuoteHere in Kenya, most live in extreme poverty — the average income is less than $400 a year.
http://www.pbs.org/journeytoplanetearth/hope/baringo.html

Epäilen, että perhe ei näe isiä ihan pian.
Liika raha on vähemmistön ongelma, mutta ei heitäkään pidä unohtaa.

aethanol

Quote from: fincum on 01.04.2011, 09:53:08
Omar lähettää joka kuukausi 147€, ja vuodessa siis 1700€, perheelleen Keniaan, jossa keskimääräinen  tulo on alle 400$ vuodessa.

Joo, laskin ihan samaa. Vuoden 2009 luvuilla Kenian gross national income oli 544 €. Lähes kolme kertaa keskiarvo enemmän tuloja saa siis perhe eikä ole edes isää ruokittavaksi vaan vain äiti ja lapset.

Olisi kiva nähdä miten "tiukkaa" niillä nyt sitten on kun keskiverto kenialaisella on kolme kertaa tiukempaa.

Iloveallpeople

Mitä jos annettaisiin Omarille 147 euroa vähemmän ja lähetettäisiin se summa hänen perheelleen kehitysapuna. Näin lähestyisimme tavoiteltua 0,7 %:a ilman, että veronmaksajien, Omarin tai perheen rahat vähenisivät nykytilanteeseen verrattuna.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

dothefake

Maailma on kyllä kumma paikka, perheen isä asuu yksinäisenä
köyhänä n. kaksinkertaisella summalla kuin loppu perhe elää
keskivertoa kolme kertaa vauraammin yhdellä kolmasosalla.
Onko tämä sitä köyhyyseroa, joka on saatava korjattua.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

JoKaGO

"Rahaa Omar saa käyttöönsä 417 euroa kuukaudessa. Asumiskuluja hän ei joudu maksamaan."

TÄH? Eikös sen pitänyt olla 297 e/kk? Mistä tuo loppu 120 e tulee?

Keniassa minulla on vaimo ja kaksi lasta, tyttö ja poika, nyt lapset ovat yli 10-vuotiaita. Silloin, kun lähdin, he olivat pieniä ja suloisia.

Eikö muu perhe olekaan vaarassa?
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Uuno Nuivanen

Ai ei tyypillinen somali?

Quote– Suomen laeista en tiedä yhtään mitään, en tiedä sitä mikä on rikos enkä sitä mitä saisin tehdä.

Miniluv

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

salieri

Nyt tarkkana, liikutaan todella vaarallisilla vesillä. Kyseessä on ehkä saamensomali,rasismi voi täten moninkertaistua.

vkoski

;D, se on vaan metkaa että Saamelaiset eivät koskaan ole keuhkonneet rasismista tai muustakaan.. ja kukkahattutädit, sun muut kahjot eivät koskaan ole olleet kiinnostuneita heidän oikeuksistaan alkuperäisväestönä....

caprifolium

Quote from: JoKaGO on 01.04.2011, 17:46:11
"Rahaa Omar saa käyttöönsä 417 euroa kuukaudessa. Asumiskuluja hän ei joudu maksamaan."

Keniassa minulla on vaimo ja kaksi lasta, tyttö ja poika, nyt lapset ovat yli 10-vuotiaita. Silloin, kun lähdin, he olivat pieniä ja suloisia.

Eikös tuo 417 € on se normaali yksinään asuvan toimeentulotuki?
Mikä on tiedotusvälineiden perimmäinen tehtävä? Onko se informaation välittäminen, kansan sivistäminen, maailman muokkaaminen paremmaksi? Mutta paremmaksi kenen näkökulmasta?
- Suomen Kuvalehti 22/2012

salieri

Quote from: vkoski on 02.04.2011, 17:50:09
;D, se on vaan metkaa että Saamelaiset eivät koskaan ole keuhkonneet rasismista tai muustakaan.. ja kukkahattutädit, sun muut kahjot eivät koskaan ole olleet kiinnostuneita heidän oikeuksistaan alkuperäisväestönä....

http://www.mynewsdesk.com/fi/view/pressrelease/greenpeace-ja-poronhoitajat-saavuttivat-tavoitteensa-inarin-metsaekiistassa-542529

"1870-luvulla Kautokeinon-Enontekiön suunnalta saapui entisen Sompion alueelle ns. muuttajasaamelaisten joukko, joista yksi oli Uula-äiji eli Uula (Oula) Hetta. Aluksi Purnumukassa oli 5-6 kotaa. Oula Hetta sai Purnumukan uudistalon 1901 ja Juho Peltovuoma Nietilän uudistalon 1914. Kylä oli ennen toista maailmasotaa iso ja väkirikas, mutta tuhoutui Lapin sodassa täysin".

http://www.kulturmiljo.fi/read/asp/rsv_kohde_det.aspx?KOHDE_ID=5242

http://suomenkuvalehti.fi/s/files/pdf-liitteet/inariSK122005.pdf

http://yle.fi/alueet/vaalipiirit/lappi/2011/03/saamelaiskarajien_puheenjohtaja_rkpn_ehdokkaaksi_2417632.html

Lodi

Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

Kitaransoittaja

Quote from: JoKaGO on 01.04.2011, 17:46:11

Niinpäniin, muistuikin juuri mieleen miksen tätä foorumia lue, mitenkä lie tänään eksyin. Lähden pois ettei v.. jne. liiaksi.

salieri