News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Tässä on Suomen hurjin vaalilupaus

Started by Lentomestari, 07.10.2010, 21:21:40

Previous topic - Next topic

Lentomestari

QuotePerussuomalaisten kansanedustajaehdokas, kankaanpääläinen Anssi Joutsenlahti  on antanut tulevien vaalien hurjimman lupauksen äänestäjilleen.

Joutsenlahti antaa kaikki 6335 euron kuukausipalkkionsa verot vähennettyinä hyväntekeväisyyteen, mikäli hän tulee valituksi seuraavissa vaaleissa.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2261172

Mika.H

Quote from: Lentomestari on 07.10.2010, 21:21:40
QuotePerussuomalaisten kansanedustajaehdokas, kankaanpääläinen Anssi Joutsenlahti  on antanut tulevien vaalien hurjimman lupauksen äänestäjilleen.

Joutsenlahti antaa kaikki 6335 euron kuukausipalkkionsa verot vähennettyinä hyväntekeväisyyteen, mikäli hän tulee valituksi seuraavissa vaaleissa.

Entäs sitten? Minä voisin jopa maksaa tonnin pari kuukaudessa jos saisin "kansanedustajanpaperit" ilman muita velvoitteita.

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Johannes Nieminen

Quote from: Mika.H on 07.10.2010, 21:28:15
QuotePerussuomalaisten kansanedustajaehdokas, kankaanpääläinen Anssi Joutsenlahti  on antanut tulevien vaalien hurjimman lupauksen äänestäjilleen.

Entäs sitten? Minä voisin jopa maksaa tonnin pari kuukaudessa jos saisin "kansanedustajanpaperit" ilman muita velvoitteita.

Joutsenlahdelle tuo on mahdollista, sillä hän on rovastineläkkeellä, eikä kansanedustajan palkkio vaikuta siihen. Kansanedustajan eläke kylläkin katkeaa sillä hetkellä, kun hän aloittaa eduskunnassa.
Yksi Nuivan Vaalimanifestin alkuperäisistä allekirjoittajista.
Vantaan kaupunginvaltuutettu 2009-2017

pw

Täytyy sanoa että tuo on nyt sitä populismia jota en itse haluaisi persujen harrastavan. Kansanedustaja on päättämässä koko valtakuntaa koskevista asioista ja siinä muutamat tuhannet eurot on niin pieniä pähkinöitä ettei kannattaisi edes mainita.

Puolestani kansanedustajien liksan voisi vaikka viisinkertaistaa jos sillä saisi kanalauman toimimaan kansankunnan edun mukaisesti. Olen lueskellut tän Joutsenlahden blogeja usarista ja siinä on kyllä ehdokas jota en ainakaan äänestä.  Enkä ainakaan siksi että tää heebo lahjoittaisi muutaman tonnin rahaa hyväntekeväisyyteen. Hohhoijaa, mitähän varten kaveri on eduskuntaan pyrkimässä?

Ei näitä miehiä päättämään kiitos.

Lentomestari

Hetken mietittyäni, tämähän todistaa vain kansanedustajien mittavat kulukorvaukset, samalla myös minun mielestäni kyseenalaistaa juuri julkistetut palkkionkorotukset. Miksi kansanedustajien olisi saatava jotain ylisuurta korvausta? heillä on kulukorvaukset/ilmaiset matkat/ pitkät kesä ja talvilomat, noilla ehdoilla kyllä normi-ihminen pärjää. Kyllä toi vaalilupaus on kunnon populismia ja samalla havainnollistaa kansalle kulukorvausten suuruuden.

pw

Quote from: Lentomestari on 07.10.2010, 21:34:56
Hetken mietittyäni, tämähän todistaa vain kansanedustajien mittavat kulukorvaukset, samalla myös minun mielestäni kyseenalaistaa juuri julkistetut palkkionkorotukset. Miksi kansanedustajien olisi saatava jotain ylisuurta korvausta? heillä on kulukorvaukset/ilmaiset matkat/ pitkät kesä ja talvilomat, noilla ehdoilla kyllä normi-ihminen pärjää. Kyllä toi vaalilupaus on kunnon populismia ja samalla havainnollistaa kansalle kulukorvausten suuruuden.

Havainnollistamisen voisi tehdä muutenkin kuin ottamalla pääasialliseksi vaaliteemakseen. Persujen pahin ongelma on uskottavuuden puute. Se etteivät ihmiset luota persujen kykyyn hoitaa valtakunnallisia asioita. Ehdokkaat jotka jumittelevat kulukorvausten ja muiden pähkinöiden ympärillä eivät tilannetta ainakaan paranna.

Puhutaan suurista linjoista ja linjavedoista silloin kun yritetään kääntää laivaa. Ja vaaliteemat luonnollisesti myös sen mukaisiksi.

OlliH

Mielenkiintoista, että itse tein vastaavan "vaalilupauksen" jo aikoja sitten, mutta nyt persun esittämän se saa julkisuutta. Katsokaapa vaikka facebookista ryhmä "maahamuuttokriitikolle turpiin".

Almost human

Quote from: pw on 07.10.2010, 21:33:41
Täytyy sanoa että tuo on nyt sitä populismia jota en itse haluaisi persujen harrastavan. Kansanedustaja on päättämässä koko valtakuntaa koskevista asioista ja siinä muutamat tuhannet eurot on niin pieniä pähkinöitä ettei kannattaisi edes mainita.

Puolestani kansanedustajien liksan voisi vaikka viisinkertaistaa jos sillä saisi kanalauman toimimaan kansankunnan edun mukaisesti. Olen lueskellut tän Joutsenlahden blogeja usarista ja siinä on kyllä ehdokas jota en ainakaan äänestä.  Enkä ainakaan siksi että tää heebo lahjoittaisi muutaman tonnin rahaa hyväntekeväisyyteen. Hohhoijaa, mitähän varten kaveri on eduskuntaan pyrkimässä?

Ei näitä miehiä päättämään kiitos.

Joo, mitä näistä, pieniä on silakat joulukaloiksi. Aikoinaan Martti Ahtisaari luovutti presidentin palkkioon tulleen korotuksen työttömille; populisti jos mikä vai kuinka?

Offtopicina; vuonna 2005 alussa kerättiin kolehti tsunamin (sen kuuluisan) uhrien auttamiseksi. Miljonääri-Jussi Salonoja luovutti tuohon keräykseen miljoona euroa, jonka jälkeen miestä ivattiin oikein olantakaa lehtien keskustelupalstoilla. Opetus: hyväntekeväisyys on perseestä, eikö?
En ole ikinä pitänyt tätä faktoista keskustelemista mielenkiintoista. Faktat kun ei keskustelemalla muutu.
-Dan Koivulaakso

Portaat vievät sinne suuntaan minne niitä kävelee
-Saara Huttunen

Reich

Ihan hyvä idea Joutsenlahdelta. Kun miehellä on varaa lahjoittaa palkkansa hyväntekeväisyyteen, niin ei mun mielestä ole mitenkään väärää tai populistista tehdä niin. Mutta eikö rovasti tiedä, että Raamatun mukaan hyväntekeväisyys pitäisi tehdä salassa.

QuoteVarokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa palkkaa taivaalliselta Isältänne. Kun siis autat köyhiä, älä toitota siitä niin kuin tekopyhät tekevät synagogissa ja kujilla, jotta ihmiset kiittelisivät heitä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet. Kun annat almun, älköön vasen kätesi tietäkö mitä oikea tekee, jotta hyvä tekosi pysyisi salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.
Matteus 6:1-4

"Me ei tosiaan olla ainoastaan pala Eurooppaa,
vaan jotain kaunista, jota ei koskaan myydä saa."

Ant.

Tämä on tietenkin vain oma mielipiteeni, mutta minusta Joutsenlahti ei välttämättä tee nyt viisaasti. Yleensä tuollaisia lupauksia antavat vain kaikenlaiset hörhöt, joilla ei ole minkään valtakunnan mahdollisuuksia tulla valituksi mihinkään virkaan. Sen takia tuollaisilla lupauksilla saa herkästi jonkinlaisen hörhöleiman. Joutsenlahti oli edellisissä eduskuntavaaleissa hilkulla tulla valituksi ja tulevissa vaaleissa pidän hänen läpimenoaan varsin todennäköisenä. Minusta Joutsenlahti laskisi omaa uskottavuuttaan kampailemalla tuollaisille teemoilla.

Paha tuollaista lupausta on kyllä mennä enää perumaankaan, mutta ehkä siitä ei kannata tehdä mitään kärkiteemaa. Toivottavasti Joutsenlahti pärjää joka tapauksessa hyvin vaaleissa, sillä minusta hän on oikein hyvä ehdokas. Heitä on kyllä Satakunnan perussuomalaisten joukossa muitakin.
Homma is the new black.

Oami

Kunnioitettava ele, sanoisin. Ei tosin sellainen joka omaan äänestyspäätökseeni vaikuttaisi - jos siis en olisikaan itse mukana ja piiri olisi oikea. Asiakysymykset ne kuitenkin ovat mitkä ratkaisevat.

Tietysti pitää sen verran ehdokkaan perään katsoa että sille jää jotain millä elättää itsensä, mutta tässä tapauksessa selvästikin jäisi.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Turjalainen

Joutsenlahden tuntevana uskon, että hän pitää lupauksensa.

Kun itse olin viime EK-vaaleissa ehdolla, annoin lupauksen tehdä aloitteen kansanedustajan palkan laskemisesta suomalaisen keskipalkan tasolle, ja sitomisesta keskipalkkaan.
"Sotilaspapin puheen jälkeen koko miesjoukko seisoi hiljaisena pidätellen tunnevyöryä. Siellä täällä pari liikutuksen kyyneltä tipahteli rynnäkkökiväärin kylmälle teräkselle, valuen siitä asetta puristavalle kädelle ja tippuen lopulta maahan - isiltä perittyyn ja isien verellä lunastettuun maahan"

Jussi Halla-aho

Periaatteessa on kyllä hyvä järjestää asiat niin, että kaikissa mahdollisissa skenaarioissa on myös hyvät puolensa.

Esim. minä voisi luvata, että hyppään benjihypyn, jos pääsen eduskuntaan.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Oh Dearism

Quote from: Jussi Halla-aho on 08.10.2010, 12:50:36

Jos lupaat suorittaa hypyn seuraavalla tavalla, niin voit saada kerättyä yllättäviltä tahoilta ääniä perussuomalaisten äänipooliin:
http://www.youtube.com/watch?v=-WfIDg9Ldf8&NR=1&feature=fvwp

Riippumatoton

Ei minulle ainakaan kukaan voi maksaa niin paljoa, että lähtisin painamaan nappia tyhmien päätösten puolesta siksi kun joku on jossain huoneessa jonkun toisen kanssa niin sopinut, ja samalla valahtelemaan äänestäjille että olen vaikuttamassa johonkin.

No, ehkä jos nykytulot moninkertaistettaisiin jollekin 2-3 miljoonaa kuussa tasolle, niin voisin painella nappeja jos ei tarvitsisi valehdella.

Faidros.

Quote from: Jussi Halla-aho on 08.10.2010, 12:50:36
Periaatteessa on kyllä hyvä järjestää asiat niin, että kaikissa mahdollisissa skenaarioissa on myös hyvät puolensa.

Tarkasta kuitenkin hyppyavustajan jäsenkirja ensin! ;D
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

IDA

Quote from: pw on 07.10.2010, 22:01:54
Havainnollistamisen voisi tehdä muutenkin kuin ottamalla pääasialliseksi vaaliteemakseen. Persujen pahin ongelma on uskottavuuden puute. Se etteivät ihmiset luota persujen kykyyn hoitaa valtakunnallisia asioita. Ehdokkaat jotka jumittelevat kulukorvausten ja muiden pähkinöiden ympärillä eivät tilannetta ainakaan paranna.

Minusta PS:n varsinainen ongelma ei ole uskottavuuden puute, vaan ehkä se, että kaikki etsivät näitä puolittain hörhöjä lupauksia ja pitävät niitä sitten koko puolueen linjana.

Itse en missään tapauksessa pidä Joutsenlahtea hörhönä vaikka hän noin tekisikin. Asia ei kuitenkaan ole PS:n kannalta mitenkään keskeinen muussa kuin siinä mielessä, että puolue on moniääninen ja ehdokkaat saavat esittää omia näkemyksiään vapaasti ilman mitään stasimaista puoluekuria. Siinä on se vaara, että jokainen yksittäisen ihmisen lausunto nähdään koko puolueen kantana, mutta parempi niin kuin, että jokaisen pitäisi aina vain miettiä mitä voi sanoa, että ei vain olisi puolueen linjaa vastaan.

Jouko

Tällainen temppu toteutuessaan asettaa kyseenalaiseksi sen teorian, että kansanedustajien kaikkinaiset palkkiot ja edut ovat välttämättömiä pätevien henkilöiden taloon saamiseksi. Kysehän on tietenkin luottamustehtävästä eikä ammatista ja se aina  autuaasti unohdetaan
Hyvä, hyvä! :D
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

nimetönkeskustelija

Itse nostan hattua Joutsenlahdelle. Tiedän kyllä että hänen taloudellinen asemansa on jo vakaa, mutta silti hän osoittaa selvää antiahneutta ja tämä todistaa, että hän on menossa tekemään sinne päätöksiä (eikä ajamaan omaa etuaan), eikä hän ole myöskään todennäköisesti helposti lahjottavissa.

En toki oleta että oma pääehdokkaani (hänkin PS:stä) tekisi samanlaisen tempun. Tiedän nimittäin että hänellä on pitkän pitkä historia maan asioiden palkattomana ajajana. Kyllä sen pystyy ihan näkemään kaverin toimintahistoriasta, että ollaanko sinne eduskuntaan pyrkimässä rahan ja henkilökohtaisen vallan vai sen vuoksi, että halutaan tosissaan parantaa Suomen asioita.

Joka tapauksessa tämä on hyvä osoitus siitä, että juuri PS:stä on nousemassa hyviä aatteellisia epäahneita poliitikkoja.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

Iloveallpeople

Tämä hieno ele pääsee nyt toteutumaan. Tarvitsevat kiittävät.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Salvation

Minusta ihan hyvin voi lahjoittaa, ei siinä mitään. Tai siis toisaalta... mies olisi 75 vuotias lopettaessaan toista kansanedustajakauttaan... ehkä ei kuitenkaan.
Oppitunti sosiaalidemokratiasta...
http://www.lintukoto.net/agora/kirjoitus.php?id=114