News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Eteenpäin!

Started by Juho Eerola, 21.09.2010, 18:02:52

Previous topic - Next topic

Juho Eerola

Sosiaalidemokraattisen puolueen paikallinen äänenkannattaja, kotkalainen Eteenpäin lehti lähestyi minua eilen puhelimitse. He haluavat haastatella minua, liittyen ilmoitukseemme olla työväenpuolue. Haastattelu toteutetaan tänään joskus iltakymmenen maissa ja lehti ilmestyy käsittääkseni torstaina.

Melkoista eteenpäin menoa lehdeltä, jonka päätoimittaja vielä muutama vuosi sitten kielsi minua lähettämästä mielipidekirjoituksiani heille. Eivät kuulemma julkaise (joskus ovat sitten kuitenkin julkaisseet). Samoin eräs heidän toimittajansa kätteli taannoin puoluetoveriani Freddy Van Wonterghemia sanoen, että ei normaalisti kyllä kättele fasisteja..

Anyway, jos jolla kulla on hyviä vinkkejä, niin otan mielelläni vastaan.

IDA

Vaikea neuvoa, kun se kuitenkin kysyy mitä sattuu. Ole vaan oma itsesi, venyttele ennen suoritusta...jne. Painota kansallismielisyyttä, Putkonenkin painotti.

Pakko kai muuten paljastaa, että neljännen polven punakaartilaisena mulle tulee Eteenpäin. Saa ampua :D

Juho Eerola

Minun isäni on Kokoomuksen kaupunginvaltuutettu ja hänellekin tulee Eteenpäin. Tilaan itsekin, jos nyt tekevät hyvän jutun. Sitten vaivihkaa, muutaman vuoden saatossa, kaappaan koko lehden ja muokkaan siitä hommahenkisen, perussuomalaisen duunarin asiaa esille tuovan viikkojulkaisun.  ;)

Juho Eerola

Quote from: IDA on 21.09.2010, 18:14:09
Vaikea neuvoa, kun se kuitenkin kysyy mitä sattuu. Ole vaan oma itsesi, venyttele ennen suoritusta...jne. Painota kansallismielisyyttä, Putkonenkin painotti.

Pakko kai muuten paljastaa, että neljännen polven punakaartilaisena mulle tulee Eteenpäin. Saa ampua :D

Sen muuten aion mainita, että Kotkan Perussuomalaiset on kutsunut juuri Matti Putkosen markkinavieraaksi Ruonalan urheiluhalliin 30.10.

Joskus kurillaan ovat jotkut kymiläiset porvarinpojat suunnitelleet urheiluseuraa nimeltä Kymin Työväen Ampujat ja sitten sellaisia paitoja, joissa olisi Mannerheimin kuva ja teksti "Kiitos 1918". En lähtenyt mukaan.

Matias Turkkila

Sanon saman minkä aina: pyydä kysymykset etukäteen.

Itse olen aina pyytänyt ja aina saanut. Jos haastattelu tehdään ilman sen kummempia agendoja, on heillekin eduksi, että saat hetken miettimisaikaa. Ja sama kääntäen.

Jos haastattelu koskee työväenpuolueasiaa, niin jos olisin itse toimittaja, penäisin listaa teoista/kannanotoista/aloitteista jne, joissa ps on ollut kys. eturyhmän asialla. Energiaveroasia lienee sellainen ( http://www.perussuomalaiset.fi/ajankohtaista/?issue=584 ), vastaavia löytynee helposti. Soini mainitsi jokin aika sitten vähän vähemmälle huomiolle jääneen metsäteollisuuskannanoton ( http://timosoini.puheenvuoro.uusisuomi.fi/38029-suomalaista-tyota-puolustettava ), se varmasti myöskin sopii.

Juho Eerola

Kyllä minä ympäripyöreästi niitä aiheita toimittajalta jo sainkin. Tuosta Soininkin mainitsemasta Kiinan halpatyöstä ajattelin puhua joka tapauksessa, kysyi tai ei.

Mitäs Matias olisit mieltä, jos muutaman kerran vuodessa ilmestyisi Homma niminen lehti? Esimerkiksi vaikka aina ennen vaaleja. Perussuomalaisillahan on oma hieno lehtensä. Samoin Kokoomuksella Nykypäivä. Mielestäni Homma ansaitsisi kuitenkin olla muuallakin kuin vain netissä. Tiedän että sellaisen toteuttaminen on kallista ja aikaa vievää, mutta olisiko tulos hintansa ja vaivansa väärti?

IDA

Quote from: Juho Eerola on 21.09.2010, 18:19:37

Minun isäni on Kokoomuksen kaupunginvaltuutettu ja hänellekin tulee Eteenpäin. Tilaan itsekin, jos nyt tekevät hyvän jutun. Sitten vaivihkaa, muutaman vuoden saatossa, kaappaan koko lehden ja muokkaan siitä hommahenkisen, perussuomalaisen duunarin asiaa esille tuovan viikkojulkaisun.  ;)

Voin ruveta artikkelitoimittajaksi ja pakinoitsijaksi juuri tuolla Neljännen polven punakaartilainen - nimimerkillä. AY-liikkeessä PS:n kannatus kuulemma kasvaa kohisten, joten meillä olisi rahoituskin kohta valmiina.

IDA

Quote from: Juho Eerola on 21.09.2010, 18:57:01
Mitäs Matias olisit mieltä, jos muutaman kerran vuodessa ilmestyisi Homma niminen lehti? Esimerkiksi vaikka aina ennen vaaleja. Perussuomalaisillahan on oma hieno lehtensä. Samoin Kokoomuksella Nykypäivä. Mielestäni Homma ansaitsisi kuitenkin olla muuallakin kuin vain netissä. Tiedän että sellaisen toteuttaminen on kallista ja aikaa vievää, mutta olisiko tulos hintansa ja vaivansa väärti?

Olisiko ideaa, jos toteutettaisiin Kotkan ja Kouvolan Homma-porukan kanssa jonkinlainen näytenumero ihan pokkana? Painamista vaille valmiin voisi tehdä pelkällä ajalla ja ja vaivalla.

Tietenkin ehtomme on, että ensimmäiseen numeroon tulee veden pyörteistäjän mainos ;) No ei vaiskaan, vaan ihan tosissaan.

Juho Eerola

Olen minä monasti miettinyt, kuinka hienoa olisi jos olisi oma lehti. Tai ainakin sellainen, jonka sisältöön olisi mahdollista vaikuttaa muutenkin kuin vain silloin tällöin yleisönosastoon kirjoittamalla. Muilla puolueillahan on kaikkia paikallisia äänenkannattajia.

IDA

Quote from: Juho Eerola on 21.09.2010, 19:45:50
Olen minä monasti miettinyt, kuinka hienoa olisi jos olisi oma lehti. Tai ainakin sellainen, jonka sisältöön olisi mahdollista vaikuttaa muutenkin kuin vain silloin tällöin yleisönosastoon kirjoittamalla. Muilla puolueillahan on kaikkia paikallisia äänenkannattajia.

Ideoidaan tällainen? Itselläni ei ole mitään käsitystä kustannuksista, mutta jos väännetään painovalmis tuote, niin siihen ei kai menisi tosiaan kuin aikaa ja vaivaa. Painaminen ja jakelu olisivat sitten kustannukset, mainokset ja myynti tulot. Se nyt on ihan varma, että me on hävitty tää peli, mutta onko se syy olla yrittämättä? Loppiaiseksi valmista?

Ministeri

Se eteenpäin siis edelleen ilmestyy? Oma mainostenjakelu, ja postinkin.. tökkii niin pahasti että ei aina tiedä mitä kaikkea posteista puuttuu.

Hyvä ideahan tuo Hommalehti on. Voin ruveta artikkeliksi ;D
http://www.sananvapaudenpuolesta.fi

Blogini profeetan pilakuvaoikeudenkäynnistä:

http://oikeusmurhattu.blogspot.com/

Kimmo Pirkkala

Nimeksi Taaksepäin? Taantumus? Peruutus? Takaapäin?
;D
Kakarana meillekin tuli Eteenpäin. Eipä tuota silloin ymmärtänyt lehteä kummemmaksi. Mutta eipä silloin duunarilehti mokuttanutkaan. Muistaakseni.

Huuhkaja

Quote from: IDA on 21.09.2010, 20:07:36
Ideoidaan tällainen? Itselläni ei ole mitään käsitystä kustannuksista, mutta jos väännetään painovalmis tuote, niin siihen ei kai menisi tosiaan kuin aikaa ja vaivaa. Painaminen ja jakelu olisivat sitten kustannukset, mainokset ja myynti tulot. Se nyt on ihan varma, että me on hävitty tää peli, mutta onko se syy olla yrittämättä? Loppiaiseksi valmista?

Ohuen A4-kokoisen aikakauslehtityyppisen lehden painatuskustannuksiksi voi karkeasti arvioida 1-3 €/kpl, jos painoon toimittaa valmiiksi taitetun pdf-tiedoston. Hinta riippu tietysti aika tavalla monista tekijöistä: sivumäärä, painoksen koko, paperin laatu, värillinen vai mustavalko...

Jotkut painotalot tarjoavat lisämaksusta myös sellaisen palvelun, että kun painoon toimittaa osoitelistan, paino postittaa lehden suoraan tilaajille sen mukaan.

Juho Eerola

Haastattelu oli oikein positiivinen kokemus. Tuntui että löysimme toimittajan kanssa saman aaltopituuden. Hän lupasi pistää ennakkotarkastukseeni juttunsa. Lopullinen ilmestymispäivä on ensi viikon torstai. Eli tästä viikko eteenpäin  ;)

Linkitän sitten tänne.

Onko Homman lukijakunnassa tosiaan kuinka paljon niitä, kenellä on kokemusta lehden toimittamisesta? Siinä on varmasti niin paljon asioita, ettei näin maallikkona osaa ajatellakaan. Asiaa sietää mielestäni silti mietiskellä.

Juho Eerola

Quote from: Juho Eerola on 21.09.2010, 23:32:42

Haastattelu oli oikein positiivinen kokemus. Tuntui että löysimme toimittajan kanssa saman aaltopituuden. Hän lupasi pistää ennakkotarkastukseeni juttunsa. Lopullinen ilmestymispäivä on ensi viikon torstai. Eli tästä viikko eteenpäin  ;)

Linkitän sitten tänne.

Ei muuten sitten ollut eilisessä lehdessä. Meni kuulemma viikolla Eteenpäin..

Faidros.

Quote from: wekkuli on 21.09.2010, 20:43:10
Nimeksi Taaksepäin? Taantumus? Peruutus? Takaapäin?
;D
Kakarana meillekin tuli Eteenpäin. Eipä tuota silloin ymmärtänyt lehteä kummemmaksi. Mutta eipä silloin duunarilehti mokuttanutkaan. Muistaakseni.

Työväenpuolue ilman sosialismia. Lehden nimi ei voi olla muuta kuin: "Oikealta ohi" ;)
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Sanglier

Hommalehden nimeksi sopisi "Nyt v*ttu oikeesti jätkät!"

Juho Eerola

Tänään se juttu sitten oli lehdessä. Valitettavasti julkaisun nettiversiosta en sitä löytänyt. Erittäin ok juttu.

Kimmo Pirkkala

Ihan asiallinen juttu. Kymenlaaksossa vasuritkin on fiksumpia kuin muualla!
:)
(miten muuten voisinkaan ajatella kun uskon älykkyyden periytyvyyteen ja polveudun kymenlaaksolaisista vasureista)

IDA

Quote from: wekkuli on 18.10.2010, 07:50:47
Ihan asiallinen juttu. Kymenlaaksossa vasuritkin on fiksumpia kuin muualla!
:)
(miten muuten voisinkaan ajatella kun uskon älykkyyden periytyvyyteen ja polveudun kymenlaaksolaisista vasureista)

Juuri näin. Se on tieteellisesti todistettu.

Neljännen polven kymenlaaksolaisena punakaartilaisena sitä joskus hämmästelee miten me yleensä jaksamme saarnata näille metsäsuomalaisille. Ehkä se on kansansivistystyön pyyteetön jalous, joka vetää puoleensa, tai jotain ;)

Juho Eerola

Kiitokset Idalle kun sait homman näkyviin.

IDA

Quote from: Juho Eerola on 18.10.2010, 10:04:26
Kiitokset Idalle kun sait homman näkyviin.

Mä vaan mainostan tuota omaa, nerokasta maalaustani ;)

Juho Eerola

Juho Eerola

Nyt kun olen tuon Eteenpäin lehden tilannut ja sitä muutaman kuukauden aktiivisesti seurannut, olen huomannut että siinä on kaksi toimittajaa. Toinen on neutraali ja tasapuolinen, toinen vihaa perussuomalaisia.

Tämän päivän numeron päävastuu oli vihapuheiden kirjoittajalla. Lehdessä oli pitkä selostus viimeisimmästä Kotkan kaupunginvaltuuston kokouksesta. Jokaista valtuustoryhmän puheenjohtajaa oli siteerattu, mutta eipä ollut minua.

Minun nimeni sen sijaan löytyi pääkirjoituksesta. Siinä irvailtiin, kuinka uskonrauhan rikkomisesta tuomittu Jussi Halla-aho suosittelee minua eduskuntaan ja kuinka paljon hänellä onkaan suositeltavaa, kun en edes kirkkovaltuustoon päässyt.

:D