News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Ruotsin suurlähetystöön vetoaminen

Started by Eino P. Keravalta, 21.09.2010, 13:12:29

Previous topic - Next topic

Eino P. Keravalta

http://www.swedenabroad.com/Start____8701.aspx

Siinä Ruotsin suurlähetystön sivut suomeksi.

Mieleeni tuli, että ehkä olisi hyvä ottaa yhteyttä Ruotsin suurlähetystöön tai viedä sinne vetoomus tai kansalaisaddressi, koska me suomalaiset olemme hyvin huolissamme demokratian rapautumisesta Ruotsissa. Eräskin puolue on suljettu ulos TV-väittelyistä, media hyökkää sen kimppuun, sen kannattajia puukotetaan, sen vaaliseteleitä puuttuu äänestyspaikoilta ja niin edelleen. Tällainen ei kuulu demokraattiseen Eurooppaan ja pohjoismaalaisina olemme häpeissämme siitä, miten Ruotsi taipuu demokratian vastustajien terrorin ja mielivallan edessä.

Voisimmeko koota addressin? Kuka laatisi siihen suomen- ja ruotsinkielisen tekstin? Voisiko lähetystöön viedä addressin? Voisiko lähetystön edustajalta pyytää tapaamista? Pitäisikö mediaa pyytää paikalle, kuten myös esimerkiksi sananvapausyhdistyksiä tms?

PS: nämä ovat vasta alustavia ideoita, ja pyytäisinkin viisaammilta kannanottoja. Eihän tämä ehkä paljoa maailmaa muuttaisi, mutta mielestäni on tärkeää tuoda esiin arvoja ja seistä niiden takana. Parempi sekin kuin vain kirota kotona netin ääressä. Itse en valitettavasti osaa organisoida yhtään mitään enkä osaa ruotsiakaan kuin nimeksi, joten kyvykkäämpiä ihmisiä tarvittaisiin tässäkin. Mielipiteitä? Ehdotuksia? Aktiiveja? Puuhanaisia/miehiä?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Tasoau

EU:n pitää lähettää Ruotsin seuraaviin vaaleihin tarkkailijoita.

jmk

Quote from: Tasoau on 21.09.2010, 14:02:48
EU:n pitää lähettää Ruotsin seuraaviin vaaleihin tarkkailijoita.

Ei tarvitse, koska Mona Sahlin sanoi, että Ruotsissa on täysin demokraattiset vaalit.

M.K.Korpela

Quote from: Eino P. Keravalta on 21.09.2010, 13:12:29Mielipiteitä? Ehdotuksia? Aktiiveja?

Eino, ymmärrän että tarkoituksesi on hyvä. Miten tämän muotoilisin ... voin kyllä vakuuttaa että Ruotsin suurlähetystöön vetoaminen on kova kilpailija sarjassa lumipallot helvetissä.

On siis vaikea kuvailla, miten turha projekti tämä olisi. No joo, ehkä näin: aikansa kuluttaa maahanmuuttokritiikin kannalta tuottavammin vain kirjoittamalla ja postaamalla tänne. Postauksemme tänne eivät niin hirveästi tuota, mutta jopa mikä tahansa nollasta eroava tuotanto on toki suositeltavampaa kuin Ruotsin suurlähetystöön vetoamisen kaltainen toiminta, jossa tuotto on kliininen nolla.

;D
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

Eino P. Keravalta

Uskon Korpelan olevan oikeassa siinä, että Ruotsin lähetystöön vetoaminen olisi sinänsä tuloksetonta: tuskin ne siihen muuten reagoisivat kuin toisilleen silmiään muljautellen. Toki olisi sekin hupi nähdä ne naamat. Itselleni tuottaisi ainakin mielihyvää olla hieman pilkallisen ilkeä noille fasismiin luisuvan maan edustajille; voisimme opettaa demokratian alkeita niille..

Välillistä hyötyä voisi sitten tullakin pienessä mittakaavassa. Tarkoitan sitä, että jos siitä saisi aikaan vaikka pienen uutisen lehteen ja hätkäytettyä hieman ihmisiä, voisi taas muutama sielu herätä ottamaan selvää asioista.

Mutta myönnän kyllä, ettei tämä nyt aivan alkaneen vuosisadan kirkkaimpiin ajatuksiin kuulunut  ;)
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Ano Nyymi

Tuohan on mainio tapa ensiksikin näpäyttää sveduja ja toisekseen saada vaikkapa  julkisuutta joillekin nuiville puolueille jos ne tuon viitsivät tehdä.

Maailmaahan sillä tuskin voidaan muuttaa...

Oami

Olin itse organisoimassa piraattien ja muutaman muun tahon kanssa pari vuotta sitten mielenosoitusta Ruotsin suurlähetystölle FRA-lain eli ns. salakuuntelulain johdosta. Ehkä siellä ohikulkijat vähän katselivat että mikä on meininki, ja "Ruotsin Ylestä" taisi olla joku kuvaamassa. Kotimaisen median huomio sen puoleen oli aikasta nollassa. Väkeä oli parikymmentä.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Eino P. Keravalta

Quote from: Oami on 22.09.2010, 04:46:20
Olin itse organisoimassa piraattien ja muutaman muun tahon kanssa pari vuotta sitten mielenosoitusta Ruotsin suurlähetystölle FRA-lain eli ns. salakuuntelulain johdosta. Ehkä siellä ohikulkijat vähän katselivat että mikä on meininki, ja "Ruotsin Ylestä" taisi olla joku kuvaamassa. Kotimaisen median huomio sen puoleen oli aikasta nollassa. Väkeä oli parikymmentä.

Kiitos tästä tiedosta. Niinhän se menee, että media nuolee valtaeliitin pyllyä, joten mistään eliitin valtaa häiritsevästä ei mielellään tehdä juttuja, ellei sitten tuo häiriötekijä mahdollista valtaeliitille uusia keinoja kiristää otettaan vallasta ja kansasta.

Toisaalta on ehkä niinkin, että Ruotsin vaalitulos ja siihen liittyvä vaikerrus ja demokratian polkeminen herättäisivät laajempaakin mielenkiintoa. Voimme kai kuitenkin unohtaa addressit ja audienssit lähetystön edustajien kanssa. Mutta ehdotan kuitenkin, että

järjestämme mielenosoituksen Ruotsin lähetystön eteen,

mikäli nyt meneillään olevassa äänten rippeiden laskussa osoittautuukin "yllättäen", että Reinfeldtin kopla saa kuin saakin enemmistön ilman SD:n tukea. Tämä kyllä haiskahtaisi vaalivilpiltä, jota kulissien takana on puuhattu hiki päässä, jotta SD:n vaikutusvalta saataisiin minimiin.

Oami

Hyvin mahdollista. Seurataan tilannetta.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi