News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Eurovaalit 2009

Started by Ant., 17.12.2008, 09:57:37

Previous topic - Next topic

Ant.

Tunnetussa YLE:n uutisjutussa Soinia haastateltiin Jussin ehdokkuudesta. Mielestäni siinä oli varsin positiivinen kaiku. Oliko se nyt 5.3. kun asia Soinin mukaan selviää. Soini myös totesi, ettei KD:llä olen sana sijaa PS:n ehdokasasetteluun.

Tekisi mieli kirjoittaa monta sivua tekstiä siitä, kauanko rahankeräysluvan saaminen kestää, pitäisikö tiettyyn henkilöön ottaa yhteyttä, ettei hän aloita törkyblogikampanjaa ja miten "oikeuden"käynnit vaikuttavat kaikkeen, mutta ei mennä asioiden edelle ilman lupaa.
Homma is the new black.

M.

Eikös yksi mahdollinen kuvio olisi sekin, että Halla-aho ei menisi ehdolle Eurovaaleissa, jolloin nuiva-äänet voitaisiin keskittää Saarakkalalle. Linkki Scriptasta vain Saarakkalan vaalisivuille ja homma olisi ++. Tässä vaihtoehdossa olisi se hyvä puoli, että kaikki ei olisi yhden äijän varassa.

Ernst

Saarakkala, kuka?

No, kyllähän minä miehen jotenkin tiedän mutta nuivuuttaan en.

Pyytän siis saata tarkempia ohjeita!
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Kalervo

Quote from: M on 08.02.2009, 13:12:19
Pyytän siis saata tarkempia ohjeita!

No sinähän et mitään ohjeita tarvitse saati saa, vaan äänestät juuri niin kuin Mestari käskee. Ei liene kysyttävää? :)

Ant.

Äänten siirtäminen ja testamenttaaminen ei tunnetusti toimi. Tästä on hirveän paljon esimerkkejä. Enkä nyt millään tavalla koe, että Jussin taakka kävisi mahdottomaksi kantaa meppiehdokkuuden myötä. Nythän hän ei ole missään suuren luokan virassa. Ideana oli kai se, ettei Jussi voi olla sekä kansanedustaja ja meppi. Homman ei pitäisi olla kerho, jossa keksitään Jussi Halla-aholle seuraavat vaalit vaan paikoille pitää olla muitakin ottajia ja julkisuudessa muita puhujia.
Homma is the new black.

Ullanlinna

Quote from: Ant. on 08.02.2009, 13:05:05
Tunnetussa YLE:n uutisjutussa Soinia haastateltiin Jussin ehdokkuudesta. Mielestäni siinä oli varsin positiivinen kaiku.

Eilisessä päälähetyksessä toimttaja kysyi, onko "ulkomaalaisvastainen Halla-aho" mahdollinen ehdokas. Lopuksi vielä varmisti Soinilta, että "onko hänellä (Soinilla) tähän muiden puolueiden siunaus".
Ei kovin positiivis-viritteistä.

Ant.

Tarkoitin luonnollisesti Soinin kommentteja Halla-ahon ehdokkuudesta.

Toimittajan puheet olivat puhdasta kuraa.
Homma is the new black.

Ullanlinna

Jep, Timo vastaili suoraselkäisesti.

Jussi Halla-aho

En vieläkään oikein ymmärrä, mikä on varsinainen perustelu sille, että minun ei pitäisi olla ehdokkaana vaaleissa. On totta, että esim. turvapaikkapolitiikka päätetään (toistaiseksi) eduskunnassa eikä EU-parlamentissa, mutta toisaalta en minä yksin pysty näihin asioihin päätöksenteon osalta vaikuttamaan missään elimessä.

Koska oma toimintani on mielipidevaikuttamista, ainoa tärkeä asia on näkyvyys ja kuuluvuus, eikä mikään tuo sitä samalla tavalla kuin ehdokkuus (ja mahdollinen valinta) europarlamenttivaaleissa.

Mihin on tietysti lisättävä, että kyllä tätä hommaa olisi mielekkäämpää ja helpompaa tehdä työkseen kuin omalla ajalla jossakin varsinaisen työn ja perhe-elämän puristuksessa (= yöllä).

Osaa hommalaisistakin tuntuu huolestuttavan syvästi se mahdollisuus, että saattaisin saada politiikasta jotakin henkilökohtaista etua (kuten mepin palkkaa).
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Pekkapoika

Quote from: Jussi Halla-aho on 08.02.2009, 14:46:31
En vieläkään oikein ymmärrä, mikä on varsinainen perustelu sille, että minun ei pitäisi olla ehdokkaana vaaleissa. On totta, että esim. turvapaikkapolitiikka päätetään (toistaiseksi) eduskunnassa eikä EU-parlamentissa, mutta toisaalta en minä yksin pysty näihin asioihin päätöksenteon osalta vaikuttamaan missään elimessä.

Koska oma toimintani on mielipidevaikuttamista, ainoa tärkeä asia on näkyvyys ja kuuluvuus, eikä mikään tuo sitä samalla tavalla kuin ehdokkuus (ja mahdollinen valinta) europarlamenttivaaleissa.

Mihin on tietysti lisättävä, että kyllä tätä hommaa olisi mielekkäämpää ja helpompaa tehdä työkseen kuin omalla ajalla jossakin varsinaisen työn ja perhe-elämän puristuksessa (= yöllä).

Osaa hommalaisistakin tuntuu huolestuttavan syvästi se mahdollisuus, että saattaisin saada politiikasta jotakin henkilökohtaista etua (kuten mepin palkkaa).

No kerropa meille miksi sinä et sitten ole ehdokkaana? Ja miksi muuten et ole töissä?

Lemmy

Minun mielestäni EU-parlamentissa on itse asiassa enemmänkin vaikutusmahdollisuuksia. Siellähän suunnitellaan kaikki direktiivit mitä kukkahattutädit kilvoittelevat täällä sitten malliikkaasti noudattamaan.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Jussi Halla-aho

Quote from: Pekkapoika on 08.02.2009, 14:48:40

No kerropa meille miksi sinä et sitten ole ehdokkaana? Ja miksi muuten et ole töissä?

Persujen ehdokkaat ilmoitetaan maaliskuun alussa. Minä puhuin nyt täällä käydystä keskustelusta.

Missä mielessä en ole töissä?
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

ElinaElina

Jussin perustelut on hyvät ja niitä olen kaivannutkin. Lisää sitten aikanaan, kiitos. Jos hän olisi ehdolla niin en sen kummempia perusteluja tarvitsisi, ääneni olisi selvä vähemmälläkin, hänelle. Mutta voidaksemme suostutella muitakin äänestämään järkevästi, pitää olla perustelut. EU on monelle kaukainen ja mystinen.
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

Esa N.

Quote from: Jussi Halla-aho on 08.02.2009, 14:46:31
En vieläkään oikein ymmärrä, mikä on varsinainen perustelu sille, että minun ei pitäisi olla ehdokkaana vaaleissa.
Ehkä jotkut pelkäävät Homman kärsivän siitä, että sinut "pyritään hiljentämään lähettämällä sinut istumaan EU-parlamenttiin". Itse en siihen usko. Toivonkin, että "maahanmuuttokriittisyys" saisi muitakin näkyviä kasvoja kuin sinut.

Ja sillä varmasti saisitkin ihan erilaista ja kasvavaa näkyvyyttä.

Toivottavasti ei. Kyllähän työstä on korvaus saatava. Ehkä jotkut pelkäävät sitä, että mepin palkka saisi sinut jotenkin jättämään asioiden ajamisen vähemmälle, mikä sinällään on hassu johtopäätös.
There's too many men, too many people making too many problems..

Jos Suomi nähdään maana, josta saa turvapaikan tai on helppo oleskella, se voidaan nähdä vetovoimatekijänä. - Astrid Thors 25.02.2009

Pekkapoika

Quote from: ElinaElina on 08.02.2009, 14:54:01
Jussin perustelut on hyvät ja niitä olen kaivannutkin. Lisää sitten aikanaan, kiitos. Jos hän olisi ehdolla niin en sen kummempia perusteluja tarvitsisi, ääneni olisi selvä vähemmälläkin, hänelle. Mutta voidaksemme suostutella muitakin äänestämään järkevästi, pitää olla perustelut. EU on monelle kaukainen ja mystinen.

Eikö olisi Suomen maineelle hieman kohtalokasta jos euroedustajanamme olisi äärioikeistolainen kansankiihoituksesta syytetty henkilö?

Esa N.

Quote from: Pekkapoika on 08.02.2009, 14:57:13
Quote from: ElinaElina on 08.02.2009, 14:54:01

Eikö olisi Suomen maineelle hieman kohtalokasta jos euroedustajanamme olisi äärioikeistolainen kansankiihoituksesta syytetty henkilö?

Ja millä tavalla se olisi kohtalokasta? 5,3 miljoonan kansalaisen asuttama niemenkärki kun ei varmasti kiinnosta suurtakaan osaa muusta maailmasta.

Ja tietääkseni syyteharkinnassakin "syytetty" on oikeuden silmissä syytön, kunnes toisin todistetaan.
There's too many men, too many people making too many problems..

Jos Suomi nähdään maana, josta saa turvapaikan tai on helppo oleskella, se voidaan nähdä vetovoimatekijänä. - Astrid Thors 25.02.2009

Jussi Halla-aho

Toiselta puolelta katsoen minua syytetään äärioikeistolaisuudesta ja kansankiihotuksesta juuri siksi, että en pääsisi ehdolle mihinkään. Ja jotta maahanmuutosta ei tarvitsisi puhua.

- nimim. sivullinen.

Turkulaine

Kyllä aina ja kaikkialla riittää sellaisia rutisijoita jotka pyrkivät demoralisoimaan, hämmentämään ja joille mikään ei koskaan ole hyvä.

Kannattaa jättää huomioimatta sellainen aivoton mölinä ja keskittyä kahteen tosiseikkaan: homma on nousussa ja asioista aidosti huolissaan oleva kyllä seisoo ehdokkaansa takana.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Pekkapoika

Quote from: Jussi Halla-aho on 08.02.2009, 15:01:40

Toiselta puolelta katsoen minua syytetään äärioikeistolaisuudesta ja kansankiihotuksesta juuri siksi, että en pääsisi ehdolle mihinkään. Ja jotta maahanmuutosta ei tarvitsisi puhua.

Maahanmuutosta puhutaan vaikka kuinka. Mutta ei sinun haluamallasi tavalla...

Jussi Halla-aho

Quote from: Pekkapoika on 08.02.2009, 15:05:36

Pitää paikkansa. Siitä on puhuttu parikymmentä vuotta tavalla, joka ei kelpaa minulle.

- nimim. sivullinen.

Pekkapoika

Quote from: Turkulaine on 08.02.2009, 15:02:09
Kyllä aina ja kaikkialla riittää sellaisia rutisijoita jotka pyrkivät demoralisoimaan, hämmentämään ja joille mikään ei koskaan ole hyvä.

Kannattaa jättää huomioimatta sellainen aivoton mölinä ja keskittyä kahteen tosiseikkaan: homma on nousussa ja asioista aidosti huolissaan oleva kyllä seisoo ehdokkaansa takana.

Eli yritätkö nyt aivopestä sellaisia ihmisiä jotka uskaltavat ajatella?

Pekkapoika

Quote from: Jussi Halla-aho on 08.02.2009, 15:07:32
Quote from: Pekkapoika on 08.02.2009, 15:05:36

Pitää paikkansa. Siitä on puhuttu parikymmentä vuotta tavalla, joka ei kelpaa minulle.

Nii'in. Vihan lietsonta ja kansankiihottaminen ei kuulu sivistysvaltioon. Miksi siis ihmettelet miksi sanomaasi ei oteta vakavasti, saati, että sillä voisi vaikuttaa positiivisesti asioihin.
Sitähän se Vennamokin sanoi aikoinaan.

Turkulaine

Quote from: Pekkapoika on 08.02.2009, 15:08:09

Kunhan vaan osoitan tukea ja muistutan siitä mikä on homman nimi. Ei tässä tarvitse mitään pestä, älä äänestä Jussia kun et kerran halua. Minä näen tulevaisuuden, jossa Suomen mainetta mustaa paljon vakavammat asiat kun sinulle sopimaton euroedustaja. Jussi on luvannut sellaista kehitystä vastaan kamppailla, ja vaalihuoneissa tavataan. Ei tässä ole mitään neuvottelemista.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Jussi Halla-aho

Quote from: Pekkapoika on 08.02.2009, 15:11:06
Nii'in. Vihan lietsonta ja kansankiihottaminen ei kuulu sivistysvaltioon. Miksi siis ihmettelet miksi sanomaasi ei oteta vakavasti, saati, että sillä voisi vaikuttaa positiivisesti asioihin.

Otetaanhan minun sanomani vakavasti. Tuskin minä näin paljon saisin paskaa niskaani tai istuisin primetime-ohjelmassa haukuttavana, ellei minua otettaisi erittäin vakavasti.

Äänestäjäthän demokratiassa päättävät, mistä asioista puhutaan ja millä tavalla. Jos riittävä määrä ihmisiä äänestää minua, minun tapani puhua on demokratian kannalta oikea. Ellei äänestä, se on väärä tapa.

- nimim. sivullinen.

myötäjuoksija

No hohhoijjaa. Huono trolli on huono. Mutta jos vaikka näin sunnuntain ratoksi voisit vähän eritellä, että mistä se vihan lietsonta ja kansankiihottaminen löytyy. Rivien välistä vai jopa riveiltä?
Homman nousu on ihanaa, luonnollista ja väistämätöntä!

http://sverigedemokraterna.se

Pekkapoika

Quote from: Jussi Halla-aho on 08.02.2009, 15:14:24

Otetaanhan minun sanomani vakavasti. Tuskin minä näin paljon saisin paskaa niskaani tai istuisin primetime-ohjelmassa haukuttavana, ellei minua otettaisi erittäin vakavasti.

Äänestäjäthän demokratiassa päättävät, mistä asioista puhutaan ja millä tavalla. Jos riittävä määrä ihmisiä äänestää minua, minun tapani puhua on demokratian kannalta oikea. Ellei äänestä, se on väärä tapa.

Jaa. Sillä paskan kylvämiselläkö mittaat vaikutusvaltasi ;D ;D

ElinaElina

Viikonlopun Ilta-(sanomissa/Lehdessä)anteksi en muista kun luin kuppilassa, oli kolumnissa pohdintaa Pim Fortyinista, miten hän muutti maailmaa vaikka kuoli. Hänen esilletuomansa asiat jäivät esille, vaikka ne eivät ennen olleet esillä.
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

Pekkapoika

Quote from: Turkulaine on 08.02.2009, 15:13:15
Quote from: Pekkapoika on 08.02.2009, 15:08:09

Kunhan vaan osoitan tukea ja muistutan siitä mikä on homman nimi. Ei tässä tarvitse mitään pestä, älä äänestä Jussia kun et kerran halua. Minä näen tulevaisuuden, jossa Suomen mainetta mustaa paljon vakavammat asiat kun sinulle sopimaton euroedustaja. Jussi on luvannut sellaista kehitystä vastaan kamppailla, ja vaalihuoneissa tavataan. Ei tässä ole mitään neuvottelemista.

Vaikea on äänestää, kun hänestä ei tule ehdokasta eurovaaleihin. Sehän on jo ihan selvä.

M.E

Itse toivoisin näkeväni Jussin mieluummin eduskunnassa kuin EU-parlamentissa, koska yleisesti vaikutusmahdollisuudet Suomessa ovat paremmat kuin EU parlamentissa, ellei Jussin valinta sitten herättäisi "keskustelua" euroopan lehdissä ja sitä kautta edistäisi Euroopan etua maahanmuutoasioissa.

Pahoin vain pelkään, että suvaitsevaisto nimenomaan toivoo, että Jussi päätyisi MEP:ksi ja olisi siten poissa otsikoista Suomessa. Toisaalta toimiminen EU parlametissa ja eduskunnassa lienee käytännossä erittäin hankalaa.

Jos Jussi kuitenkin ehdolle asettuu, niin tietysti tuen ja äänestän häntä. Ei EU parlamenttikaan mikään huono kanava ole ajaa asiaa.
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."

Jussi Halla-aho

Quote from: Pekkapoika on 08.02.2009, 15:15:47
Jaa. Sillä paskan kylvämiselläkö mittaat vaikutusvaltasi ;D ;D

Itse asiassa kyllä. Ihmisen vaikutusvallan voi todeta vastustajien vihan kihisevyydestä. Sinunkin trollaamisesi on todiste.

- nimim. sivullinen.