News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Missä olit 2001/9/11?

Started by Mika.H, 11.09.2010, 02:46:50

Previous topic - Next topic

mikkoellila

Quote from: Lord Liberty on 11.09.2010, 03:58:56
Muistan kuulleeni televisiosta että WTC torneihin osui lentokoneita, sitten kuulin että tuhoutuneita torneja oli kolme, vaikka torneihin osui vain kaksi lentokonetta.
Ihmettelin miten kahdella lentokoneella voi tuhota kolme taloa, ihmettelin asiaa niin paljon että luin Yhdysvaltain virallisen raportin terrori-iskuista, mutta niissä ei mainittu sanallakaan WTC7:n tuhoa.

Meillä on ihan oma salaliittoketju, jossa voit esitellä ajatuksiasi WTC:n tuhon todellisista syistä. Älä tuo sitä tänne.
~M.E

Missähän tämä ketju mahtaa olla? En löytänyt parilla haulla.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Karkka

Pikkupoika olin tuolloin, ala-asteikäinen, ja käpälöin innostuneenkiinnostuneena nuorta tyttöystävääni. Televisio oli päällä ja hän keskeytti lääppimiseni uutisen vuoksi. Itseäni ei kiinnostanut tippaakaan isku sinä hetkenä, vaan sen vaikutus meneillään olevaan tilanteeseen. En ymmärtänyt neidon järkytystä asiasta. Ihankuin se vaikuttaisi jotenkin kahden lapsen keskenäiseen fyysiseen tutustumiseen.

Ikävä tapaus ehdottomasti, mutta poikamaisen veikeässä suhtautumisessani asiaan oli jotain mitä edelleen kadehdin.

Vera

Silloin kun eka isku tapahtui olin nukkumassa asunnossani Bostonissa. Heräsin pahaa aavistamatta ja lähdin töihin. 

Työpaikkani aulassa huomasin vastaanottoapulaisen heiluttavan käsiään kuten helikopteri. Se vastaanottoapulainen, ghanalainen Felix, oli juuri siinä kesänä kirjoittamassa väitöskirjaansa islamilaisesta terrorismista ja YK:sta, ja aina tylsistytti minua jutuilla siitä, että jos terroristeille ei annettaisi oikein kunnolla selkään ne räjäyttää WTC:n taas, tai jotain muuta.

"Minähän sanoin! Minähän sanoin!" huusi Felix mulle. "Nyt ne sitten meni ja räjäytti WTC:n! Molemmat tornit kaatui!"
"Felix, tää ei ole yhtään hauska vitsi," vastasin minä. Sillä hetkellä mun kännykkä soi.
"Oletko jo kuullut? Molemmat WTC:n tornit kaadettiin!" sanoi mun äiti.

Sanottuani kaikki mahdolliset anteeksipyynöt Felixille saavuin töihin. Sieltä kaikki pomot olivat häipyneet johonkin kapakkaan missä oli telkkari. Me muut luimme uutisia netistä.

Aluksi oli epäselvää montako konetta oli ollut ja montako on tullut alas. Sitten kun selvisi että kaikki on vissiin jo tulleet alas, ruvettiin etsimään kadonneita sukulaisia ja tuttuja, jotka kyllä löytyi kaikki ihan elossa.

femacco

Kävin peruskoulun ysiluokkaa ja olin tullut juuri koulusta kotiin. Avasin teeveen ja näin suorassa Maikkarin lähetyksessä, miten kone törmää torniin. Olin innoissani: nyt saatiin säpinää.

Reconquista

Olin matkalla Armeniassa ja elin uutispimennossa. 9.11.2010 oli siitä merkittävä päivä että silloin olin ensimmäistä kertaa elämässäni purjehtimassa. Olin tutustunut paikallisiin joilla oli katamaraani Sevan -järvellä. Aurinko paistoi, veneen peräsimen sai sidottua kiinni ja eväitä oli riittävästi. Nostelimme maljoja kaikkien meidän kaikille perheenjäsenille, maillemme ja kaikille keksimillemme hyville asioille ja paha maailma oli hyvin kaukana.
Seuraavana päivänä matkustin bussilla Sisianiin. Bussin ainoa englanninpuhuja ei meinannut pysyä nahoissaan kun huomasi bussissa ulkomaalaisen. Hänen oli ihan pakko selittää mitä oli juuri nähnyt uutisissa; kaksi matkustajakonetta törmännyt World Trade Centeriin, yksi Pentagoniin ja yksi pudonnut pellolle. Luulin tavanneeni paikallisen kylähullun ja otin ystävällisen ja kärsivällisen asenteen. Selitin hänelle etteivät matkustajakoneet oikeasti törmäile pilvenpiirtäjiin edes Amerikassa ja että ohjelma jonka hän oli nähnyt oli varmaankin Hollywoodelokuva jossa oli erikoistehosteet. "Kylähullu" vaikutti muuten rationaaliselta ja englannin hän oli selvästi oppinut koulussa eikä kadulla. Väitti olevansa Sisianin sairaalan sisätautilääkäri ja opiskelleensa Tartossa mistä muisti suomalaiset vodkaturistit. Jäin miettimään että mitä jos hänen kertomansa tapahtumat olivatkin totta...Majoituin pikkuhotelliin johon oli juuri saapunut englantilaisryhmä joka oli opastetulla Armenian kiertomatkalla. Heidän edellisessä hotellissaan oli näkynyt CNN ja he olivat juuri ehtineet nähdä uutiset terrori-iskusta ennen kuin heidän täytyi lähteä sieltä. Sen hetkisessä hotellissamme ei ollut televisiota eikä nettiä mutta ainakin meillä riitti illallisella keskustelemista.   

Micke

Olin kotona tietokoneen ääressä kuin isä soitti ja ilmoitti että WTC:hen on törmännyt yksi kone ja että kannattaa pistää TV:n päälle. Ilmoitin etten jaksa ja että se saa katsoa itse kuin se tulee kotiin.

Sitten kuin se pääsi kotiin niin kävi ilmi että toinen kone oli törmännyt siihen ja minua vähän harmitti että historiallinen live-esitys oli mennyt ohi.

M.E

Quote from: mikkoellila on 12.09.2010, 16:02:22
Quote from: Lord Liberty on 11.09.2010, 03:58:56
Muistan kuulleeni televisiosta että WTC torneihin osui lentokoneita, sitten kuulin että tuhoutuneita torneja oli kolme, vaikka torneihin osui vain kaksi lentokonetta.
Ihmettelin miten kahdella lentokoneella voi tuhota kolme taloa, ihmettelin asiaa niin paljon että luin Yhdysvaltain virallisen raportin terrori-iskuista, mutta niissä ei mainittu sanallakaan WTC7:n tuhoa.

Meillä on ihan oma salaliittoketju, jossa voit esitellä ajatuksiasi WTC:n tuhon todellisista syistä. Älä tuo sitä tänne.
~M.E

Missähän tämä ketju mahtaa olla? En löytänyt parilla haulla.

Täällä.
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."

Taavitsainen

Muistaakseni kämpilläni wisconsinissa, irssimässä ja nojailemassa käteen huokaillen elämän kestämätöntä kurjuutta.
Sivusilmällä näin telkkarin, katoin kun yks kone läjähti wtchen ja se ei oikein mulla rekisteröityny yläkerrassa. tuumailin että mikähän paska elokuva se sieltä tulee....
sitten vähän rupes raksuttaa että nyt ei tainnu olla viihdettä ja ilme oli vaan että O_O perkele syttyykö kolmas maailman sota?!
Polta sillat jotka jätät taaksesi, sillä et voi koskaan tietää kuka voi seurata perässäsi.

ike60

Olin töissä. Käytävällä työtoveri kertoi että lentokone on törmännyt World Trade Centeriin New Yorkissa. Kahvihuoneessa oli muutama ihminen kokoontunut TV:n ääreen seuraamaan suoraa lähetystä.

Kun sitten myöhemmin tornit romahtivat, TV:n suorassa lähetyksessä toimittaja kysyi paikalle saapuneelta majurilta (ilmeisesti pääesikunnasta), paljonko kuolonuhreja tuossa syntyi. Majuri vastasi yllättävässä tilanteessa ja suoran lähetyksen paineessa, että Suomen sodissa kuoli 83000 ihmistä. Toimittaja kysyi, onko se sitten kuolonuhrien määrä New Yorkissa, ja majuri vastasi myöntävästi.

Jouduin tästä kiistaan parin työtoverin kanssa: sanoin heti majurin kommentin jälkeen että Suomen sodilla ei ole mitään yhteyttä New Yorkin katastrofiin, eikä niiden pohjalta voida arvioida kuolonuhrien määrää siellä. Nopeasti esitin karkean laskelman että jos joka kerroksessa on 50 ihmistä, kerroksia on noin 100 (tein karkean arvion rakennusten korkeudesta 300 metriksi ja kerroskorkeudeksi 3 metriä), on rakennuksissa yhteensä maksimissaan 10000 ihmistä. Koska kaikki eivät kuitenkaan olleet paikalla, ja melkoinen osa paikallaolijoista lähti varmaan niistä pois lentokoneiden törmäyksen jälkeen, arvioin että kuolonuhreja olisi noin 3000-5000.

Nuo kaksi työkaveriani rupesivat pilkkaamaan laskelmaani ja kysyivät, luulenko tietäväni asian paremmin kuin majuri joka sentään on sotimisen ammattilainen. Yritin vähän aikaa esittää järkiperusteita sille, että 83000 on aivan liian korkea arvio, mutta turhautuneena siihen että keskustelun vastapuoli vain vetosi auktoriteettiin lähdin pois.

Tämä tapaus on tullut mieleeni myöhemminkin kun ihmiset ovat vedonneet näkökantansa puolustamiseksi auktoriteettiin esittämättä muita perusteluja. Asiantuntijan pitäisi ensinnäkin olla asiantuntija juuri käsiteltävänä olevassa kysymyksessä; pelkkä sota-asioiden tuntemus ei tee ihmistä asiantuntijaksi newyorkilaisen rakennuksen sisällä olevien ihmisten lukumäärän suhteen. Toiseksi asiantuntijan erottaa mm. siitä että hän pystyy esittämään uskottavia perusteluja väitteilleen; New Yorkin terrori-iskuista ei ole pitävää loogista yhteyttä Suomen toisen maailmansodan historiaan, joten majurin esittämä perustelu ei ollut pätevä.

Itse uskonkin ennemmin maallikon esittämän hyvin perustellun väitteen kuin asiantuntijan (tai "asiantuntijan") esittämän perustelemattoman tai huonosti perustellun väitteen. Vasta jos maallikon ja asiantuntijan esittämät väitteet ovat yhtä hyvin perusteltuja, uskon ennemmin asiantuntijan esittämän väitteen.

Taikakaulin

^ Majuri on ollut ihan kiitettävästi pihalla.  :facepalm:
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Mika.H

Quote from: Taikakaulin on 13.09.2010, 10:24:11
^ Majuri on ollut ihan kiitettävästi pihalla.  :facepalm:

"majureista" muistan toisen pihalla olevan veijarin. ensimmäisen koalitio-irak kähinän aikana suomalainen "asiantuntija" selitti tosissaan, ettei ilmasodalla koalitio saa mitään aikaiseksi. maasota vaaditaan. noh kuukauden täsmäpommituksen jälkeenhän ei enää taisteluita käyty, tai muutama karkuun juokseva sakki ammuttiin, mutta muutenhan se oli siinä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuoleman_moottoritie

ilmasodalla kuulemma ei mitään voiteta...;)
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

mikkoellila

Quote from: ike60 on 12.09.2010, 22:36:58
TV:n suorassa lähetyksessä toimittaja kysyi paikalle saapuneelta majurilta (ilmeisesti pääesikunnasta), paljonko kuolonuhreja tuossa syntyi. Majuri vastasi yllättävässä tilanteessa ja suoran lähetyksen paineessa, että Suomen sodissa kuoli 83000 ihmistä. Toimittaja kysyi, onko se sitten kuolonuhrien määrä New Yorkissa, ja majuri vastasi myöntävästi.

Miten kukaan voi olla noin hullu? Oletko varma, että muistat oikein? Miten kukaan voisi sanoa mitään noin tyhmää? Miten kukaan voisi kuvitella, että 2. mms:ssa kuolleiden suomalaisten määrällä olisi jotain yhteyttä kahdessa pilvenpiirtäjässä kuolleiden amerikkalaisten määrään? WTF?

Muistatko ko. majurin nimeä? Oletko selvittänyt, saiko hän kenkää noiden houreidensa jälkeen?
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

mikkoellila

turhautuneena siihen että keskustelun vastapuoli vain vetosi auktoriteettiin lähdin pois.

Tämä tapaus on tullut mieleeni myöhemminkin kun ihmiset ovat vedonneet näkökantansa puolustamiseksi auktoriteettiin esittämättä muita perusteluja. Asiantuntijan pitäisi ensinnäkin olla asiantuntija juuri käsiteltävänä olevassa kysymyksessä; pelkkä sota-asioiden tuntemus ei tee ihmistä asiantuntijaksi newyorkilaisen rakennuksen sisällä olevien ihmisten lukumäärän suhteen.

Niin. Vastaavasti esim. Pekka Himasen kirjoittama väitöskirja Bertnand Russellin filosofiasta ei pätevöitä häntä puhumaan Suomen maahanmuuttopolitiikasta tai yritysten teknologisesta tuotekehityksestä. Valitettavasti häntä kuitenkin jatkuvasti haastatellaan näiden alojen asiantuntijoina ikään kuin hänellä olisi näistä asioista jotain erityisen järkevää sanottavaa.

Toiseksi asiantuntijan erottaa mm. siitä että hän pystyy esittämään uskottavia perusteluja väitteilleen; New Yorkin terrori-iskuista ei ole pitävää loogista yhteyttä Suomen toisen maailmansodan historiaan, joten majurin esittämä perustelu ei ollut pätevä.

Itse uskonkin ennemmin maallikon esittämän hyvin perustellun väitteen kuin asiantuntijan (tai "asiantuntijan") esittämän perustelemattoman tai huonosti perustellun väitteen. Vasta jos maallikon ja asiantuntijan esittämät väitteet ovat yhtä hyvin perusteltuja, uskon ennemmin asiantuntijan esittämän väitteen.

Aivan. Juuri näin. Tätä eivät tajua ne, jotka sokeasti uskovat esim. Jaakko Hämeen-Anttilan tarinoihin islamista tai kasvatustieteen professori Kari Uusikylän "kaikki lapset ovat lahjakkaita"-paskapuheeseen.

Lord Liberty

Minä muistan myös sen majurin, hän sanoi jotain tyyliin "Voi olla että tässä on kuollut enemmän kuin Suomen sodissa yhteensä" tjsp.
Demokratia on sitä että jokainen saa mitä enemmistö tilaa. Markkinatalous on sitä että jokainen saa mitä itse tilaa

ike60

Quote from: mikkoellila on 13.09.2010, 11:11:38
TV:n suorassa lähetyksessä toimittaja kysyi paikalle saapuneelta majurilta (ilmeisesti pääesikunnasta), paljonko kuolonuhreja tuossa syntyi. Majuri vastasi yllättävässä tilanteessa ja suoran lähetyksen paineessa, että Suomen sodissa kuoli 83000 ihmistä. Toimittaja kysyi, onko se sitten kuolonuhrien määrä New Yorkissa, ja majuri vastasi myöntävästi.

Miten kukaan voi olla noin hullu? Oletko varma, että muistat oikein? Miten kukaan voisi sanoa mitään noin tyhmää? Miten kukaan voisi kuvitella, että 2. mms:ssa kuolleiden suomalaisten määrällä olisi jotain yhteyttä kahdessa pilvenpiirtäjässä kuolleiden amerikkalaisten määrään? WTF?

Muistatko ko. majurin nimeä? Oletko selvittänyt, saiko hän kenkää noiden houreidensa jälkeen?

Melko varmasti muistan oikein, koska tuohon päättömään arvioon nojautui juuri se keskusteluni niiden kahden työtoverin kanssa.

Itse oletan että majurilla vain löi tyhjää suoran lähetyksen paineessa. Jos näin on käynyt, hänen olisi varmaankin ollut viisainta olla esittämättä varsinaista arviota ja vain todeta että kuolleita on paljon. Sen sijaan hän palautti mieleensä sellaisen kuolonuhrien lukumäärän jonka muisti ja ankkuroitui siihen.

En muista majurin nimeä. Ei sillä ole suurta väliäkään, koska jokainen varmaankin töppäilee joskus; majurin töppäys vain tapahtui satojentuhansien tv-katsojien silmien edessä.

Hölmöilyä tv-lähetyksessä tuskin katsotaan puolustusvoimissa sellaiseksi virkavirheeksi joka olisi irtisanomisperuste. Luulen että vakavin seuraus majurille on ollut joukko kuittailuja kollegoilta, eikä seurauksen mielestäni sitä isompi pitäisi ollakaan.

Perttu Ahonen

Kuulin autoradiosta Lahnuksen shellin (Espoo) kohdalla, että siviikone oli iskeytynyt pilvenpiirtäjään NYK:ssa.  Oltiin vaimon ja pikkulasten kanssa menossa tallille. Tallilta takaisin ajettaesaa kuulin sitten toisestakin koneesta ja, että kyse on mahdollisesta terrori-iskusta.
Kyllähän sitä sitten mietti, että mitähän tästä nyt seuraa, vallankin kun illan mittaa seurasi Tv-lähetyksiä.

Inttiaikana oli kaksikin kriisiä, jotka näkyivät ja mietityttivät. Nimittäin Berliin muurin murtuminen 9.11.1989 ja Liettuan irtautuminen Neuvostoliitosta 11.3.1990, lisäksi DDR:ssä pidettiin vapaat vaalit 25.3.1990 jossa päätettiin Saksojen yhdistymisestä.  Kyllä silloin oli ilmassa tiettyä jännitettä ja seurattiin tarkkaan Neuvostoliiton toimia.

Neuvostoliitossa tapahtunut vallankaappausyritys 19-21.8.1991 oli myös tiettyä jännitettä aiheuttanut tilanne, sillä jos Neuvostoliitto olisi ajautunut mahdolliseen sisällissotaan, olisi sen seuraukset olleet todella arvaamattomat. Myös Neuvostoliiton hajoaminen 25.12.1991 oli mieleenpainunut asia.

ihminen

Al-Qaidan kakkosmieheltä WTC-iskujen vuosipäivävideo

QuoteAl-Qaidan kakkosmiehenä pidetty Ayman al-Zawahri on julkistanut videonauhan, jolla hän yllyttää turkkilaisia ja pakistanilaisia nousemaan hallituksia vastaan. Nauhan otsikkona on WTC-iskuihin viittaavasti "yhdeksän vuotta ristiretken alusta".

(...)

Ristiretki? Eikös sen pitäisi olla kuunsirppiretki?

Slicky

Olin intissä. Tupahuoneessa kaikkien kanssa pällistelemässä uutisia.

xor_rox

Istuin tajuttoman hienossa toimistossa ja seurasin tilannetta internetin kautta. Siinä samassa muuten puhkesi ns. IT-kupla, joten evakkoonhan siitä mekin lähdettiin.

Crommower

Kotosalla makoilin oksennustaudissa. Isäukko tuli sanomaan, että tuus kattoon töllöä. Lentokone törmäsi world trade centeriin. Siinä sitten sankon kanssa kateltiin uutisia. :-/ Oli aika hurjan näköistä 12v muksun katseltavaksi...tulta, savua, pölyä, tippuvia ihmisiä. Sinä yönä en juuri unta saanut.
Taivas ja Maa ja Tuli ja Lumi. Ihminen taipui ees Pohjolan tuolin. Valan he vannoivat kylmässä kodin. Sanat nuo otti, tai Tuonen nyt koit.

mikkoellila

Quote from: Slicky on 16.09.2010, 01:37:19

Minäkin olin silloin armeijassa. Olin kuitenkin varuskuntasairaalassa keuhkokuumeen takia. VKS:n osaston kahvilassa oli hyvää aikaa katsoa tapahtumia suorana BBC:ltä. Tuvassa ei olisi tv:tä ollut, oliko teillä ???

Toisin kuin monet muut tähän viestiketjuun kirjoittaneet, en pitänyt tapahtumia minään kolmannen maailmansodan enteenä. Olin tv:n ääressä katsomassa suoraa lähetystä jo siinä vaiheessa, kun molemmat tornit olivat vielä pystyssä. Ajattelin, että lentokoneiden törmäyksien aiheuttamat vauriot noille pilvenpiirtäjille voidaan korjata parissa kuukaudessa. En siis pitänyt tätä konekaappausjuttua mitenkään ainutlaatuisena. Tuoreessa muistissa oli al-Qaidan pommi-isku USA:n Kenian ja Tansanian suurlähetystöihin vuonna 2000. Mielestäni tämä WTC-isku oli suunnilleen samaa tasoa.

Suuri oli hämmästykseni, kun tornit romahtivat maan tasalle. Pidän itsestään selvänä, että 100-kerroksiset, 400-metriset betonista ja teräksestä rakennetut pilvenpiirtäjät eivät hajoa savuna ilmaan lentokoneiden törmäyksien aiheuttaman tulipalon vuoksi. Vuosien ajan kieltäydyin kuitenkin uskomasta mitään "salaliittoteorioita" eli USA:n hallituksen virallisesta selityksestä poikkeavia kuvauksia syyskuun 11. päivän tapahtumista. Pidemmän päälle jouduin kuitenkin myöntämään, että USA:n hallituksen virallinen selitys tapahtumista oli epäuskottava. En haluaisi uskoa "salaliittoteorioihin", mutta USA:n hallituksen tarinaan uskominen on mahdotonta.

Mahdotonta tai ei, niin siitä EI keskustella tässä ketjussa. Sinun pitäisi se tietää, kun itse kysyit, että missä ketjussa sitten saa keskustella.
~M.E

svobo

Kun sitten myöhemmin tornit romahtivat, TV:n suorassa lähetyksessä toimittaja kysyi paikalle saapuneelta majurilta (ilmeisesti pääesikunnasta), paljonko kuolonuhreja tuossa syntyi. Majuri vastasi yllättävässä tilanteessa ja suoran lähetyksen paineessa, että Suomen sodissa kuoli 83000 ihmistä. Toimittaja kysyi, onko se sitten kuolonuhrien määrä New Yorkissa, ja majuri vastasi myöntävästi.
Minä muistan jonkun sotilaan verranneen kuolonuhrien mahdollista määrää Talvisodan tappioiden suuruuteen. Minusta juttu meni niin, että ensin oli jostakin saatu arvio, että WTC:ssä käy päivittäin noin 50 000 ihmistä (ilmeisesti kaikissa WTC:n rakennuksissa päivän aikaana pyörähtävät ihmiset) ja tästä arvioitiin, että kuolonuhrien määrä voisi pahimmassa tapauksessa olla jopa samaa suuruusluokkaa kuin Suomen menetykset Talvisodassa.
"Eilen paluumatkalle Irakiin lähteneillä mieli muuttunut kun olivat nähneet Helsingin. Aikovat palata Saarijärvelle päästäkseen Helsinkiin."
Jani Ilola (@i_lo_la) December 10, 2015

toumasho

Olin palvelintilassa joka oli kolme kerrosta maanpinnan alapuolella Pasilassa. Minulla oli serverin säätö kesken kun työkaveri lähetti tekstiviestin "New Yorkissa lentokoneet törmänneet pilvenpiirtäjiin ja tornit romahtaneet". En uskonut viestiä, ajattelin että kyseessä oli jokin mauton jäynä. Serverillä ei ollut mitään grafiikkatilaa saatavilla joten en aluksi voinut varmistaa tuon viestin oikeellisuutta. Sitten muistin että Lynx-selaimella (tekstitilassa toimiva www-selain) näkyy Ylen Teksti-Tv:n sivut hyvin niin tarkistin asian. Siihen loppui serverisäädöt, ajatukset menivät ihan tilttiin. Junamatkalla kotiin en muista nähneeni vakavailmeisimpiä ihmisiä, minkäänlaista puheensorinaa ei junassa kuulunut.
Rasistinen Logiikka Oy, Toimitusjohtaja

ike60

Quote from: svobo on 16.09.2010, 11:40:43
Minä muistan jonkun sotilaan verranneen kuolonuhrien mahdollista määrää Talvisodan tappioiden suuruuteen. Minusta juttu meni niin, että ensin oli jostakin saatu arvio, että WTC:ssä käy päivittäin noin 50 000 ihmistä (ilmeisesti kaikissa WTC:n rakennuksissa päivän aikaana pyörähtävät ihmiset) ja tästä arvioitiin, että kuolonuhrien määrä voisi pahimmassa tapauksessa olla jopa samaa suuruusluokkaa kuin Suomen menetykset Talvisodassa.

Oma muistikuvani on edelleen toisenlainen, mutta voit hyvinkin olla oikeassa. Kahvihuoneessa jossa sitä televisiota katselin oli joukko kollegoja jotka varmasti kommentoivat lähetystä taajaan. Olen siis voinut keskustella jonkun työtoverin kanssa ja sitten alkaa katsomaan ja kuuntelemaan lähetystä juuri kun majuri on tuon sotavertauksen esittänyt. Tällöin minulta olisi tietenkin jäänyt huomaamatta tuo perusteluosa. Jos näin on, majuri ei esittänyt järjetöntä väitettä, vaikka hänen arvionsa nojautuikin huterille perusteille.

Slicky

Quote from: mikkoellila on 16.09.2010, 10:36:07

Tuvassa ei olisi tv:tä ollut, oliko teillä ???

Meillä oli erillinen tupahuone, jossa oli TV.

desperaato

Quote from: Slicky on 17.09.2010, 00:17:15

No mikä se huone oli missä te nukuitte? Vai oliko jokaisella oma huone jonne alikeisari tarjoili aamiaisen ja yliluutantti maanitteli pihalle leikkimään?

Repacked race

Seisoin Sanomatalon kulmalla tuijottamassa tuntemattomien kanssakulkijoiden kanssa Welhon myymälästä kadulle päin olevaa screeniä, kun ensimmäinen torni savusi. Olin menossa ko. liikkeeseen tekemään uutta laajakaistasopimusta, kun olin juuri muuttanut, silloin vasta no-go-zoneilua aloittelevaan Itä-Helsinkiin.

Sisällä liikkeessä näin toisen lentokoneen osumisen livenä, joltain ulkomaiselta uutiskanavalta. Jonotuslaput kourassa tuijotimme muiden asiakkaiden ja työt hetkeksi keskeyttäneen henkilökunnan kanssa tapahtumia.

Tuntui, kuin olisi itse elänyt sillä hetkellä jossain katastrofielokuvassa, kun tilanne oli samanlainen, jollaisia on tottunut vain elokuvissa näkemään. Tapahtumat tuntuivat yhdistäneen kaikki paikallaolijat.
"Being Ignorant is Awesome" -Rr

Mage

Olin asentamassa talotekniikkaa eräällä okt-työmaalla kun veli soitti ja sanoi, että jenkeissä on täys kaaos päällä ja että wtc toinen torni romahtanu ja toinenkin tulessa. Yritin jatkaa hommia, mutta sitten löin kamat kasaan ja lähdin kotiin katselemaan uutisia.

Veli Karimies

Quote from: desperaato on 17.09.2010, 00:31:09
Quote from: Slicky on 17.09.2010, 00:17:15

No mikä se huone oli missä te nukuitte? Vai oliko jokaisella oma huone jonne alikeisari tarjoili aamiaisen ja yliluutantti maanitteli pihalle leikkimään?

Nukkuivat varmaankin nukkumiseen tarkoitetussa huoneessa ja katsoivat telkkaria telkkarin katsomiseen tarkoitetussa huoneessa.

MaisteriT

Töissä olin, firma oli menossa nurin eikä kenelläkään ollut oikein mitään tekemistä (muuta kuin etsiä uutta työpaikkaa).

Tyttöystävä (nyk. vaimo) soitti ja kertoi että WTC:n torneihin on törmännyt lentokone. Minä en oikein edes tiennyt mikä on "WTC:n torni". No, tv:ssä se pyörikin sitten taukoamatta.

Ihan ufot fiilikset muistan.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.