News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Oikeuden mukaisuus: vuokralaiset ja asunnon omistajat

Started by Lasse Laaksonen, 08.09.2010, 07:14:06

Previous topic - Next topic

räsänen

Trollailetko sinä?

Lyhyesti (eläke) säästämisestä rahastoihin:
Rahastot ovat ihan ok sijoitusmuoto varsinkin kun valitset matalariskiset rahastot mitä eläkerahastot yleensä ovat. Riskinsä niissäkin on. Googleta vaikka "Åke Blomqvist+rahasto".  Ne eivät pärjää kuitenkaan tuotoissa siihen että sijoittaisit rahat suoraan osakkeisiin ja näkisit itse hiukan vaivaa. Pankki nappaan ison siivun rahastojen tuotoista itselleen, silloin kun ne eivät tuota maksu napsistaan suoraan pääomasta. Tietenkin, eivät he mitään hyväntekijöitä ole. Satasen kuukausipanoksella ei kannata odottaa kovinkaan suurta tuottoa edes kolmessakymmenessä vuodessa, eli älä tilaa sitä mersua vielä, varsinkaan kun se voi maksaa vuonna 2040 parisaatuhatta euroa. Ja viimeisenä, pankin asiantuntijat eivät aja ensisijaisesti sinun etujasi vaan työnantajansa, vaikka muuta väittävät.

Hyvää sunnantain jatkoa.

JormaK

Quote from: räsänen on 19.09.2010, 12:26:10
Trollailetko sinä?

Lyhyesti (eläke) säästämisestä rahastoihin:
Rahastot ovat ihan ok sijoitusmuoto varsinkin kun valitset matalariskiset rahastot mitä eläkerahastot yleensä ovat. Riskinsä niissäkin on. Googleta vaikka "Åke Blomqvist+rahasto".  Ne eivät pärjää kuitenkaan tuotoissa siihen että sijoittaisit rahat suoraan osakkeisiin ja näkisit itse hiukan vaivaa. Pankki nappaan ison siivun rahastojen tuotoista itselleen, silloin kun ne eivät tuota maksu napsistaan suoraan pääomasta. Tietenkin, eivät he mitään hyväntekijöitä ole. Satasen kuukausipanoksella ei kannata odottaa kovinkaan suurta tuottoa edes kolmessakymmenessä vuodessa, eli älä tilaa sitä mersua vielä, varsinkaan kun se voi maksaa vuonna 2040 parisaatuhatta euroa. Ja viimeisenä, pankin asiantuntijat eivät aja ensisijaisesti sinun etujasi vaan työnantajansa, vaikka muuta väittävät.

Hyvää sunnantain jatkoa.
Lyhyesti sanottuna tiedän aika tarkalleen mitä tulen saamaan ja olen sanonutkin jo monta kertaa. En nyt jaksa kaivaa lappuja, mutta sijoitukseni tuottaa noin 120.000E josta verojen ja muiden kulujen jälkee minulle jäisi noin satatonnia. Ei tässä ole mitään "yllätystä" odotettavissa tuottojen suhteen. Tottakai kun inflaatiota tulee niin kuukausimaksua kannattaa nostaa ja tämäkin käytiin kyllä läpi palaverissa. En toki vielä nostanut sitä vaikka nyt ehkä olisi hyvä nostaa kun kurssit ovat alhaalla koska mulle nyt satatonniakin piisaa ihan hyvin.

Hyvää sunnuntain jatkoa sinullekin ja toivottavasti omatkin sijoituksesi tuottavat sehän on tärkeintä, että myös oma vanhuus on turvattu eikä tarvi leipäjonossa kärvistellä ja haukkua hallitusta köyhyydestään johon itse on syypää.

desperaato

KJ

Quote from: JormaK on 19.09.2010, 11:45:40
Quote from: räsänen on 19.09.2010, 11:40:09
Onko JormaK miettinyt miten rahan arvon käy 30-vuodessa?

Voi olla että rellestämisesi jää vähiin vuonna 2040 jos rellestämiseen on varattu vain tuo eläkesäästämisellä saatu pääoma. Wekkulin idea on parempi eli kannattaa laittaa tuokin pieni raha suoraan osakkeisiin. Oma riskinsä siinäkin tietysti on mutta sillä pääsee edes jonkinmoisiin tuottoihin kiinni.

Ja vitsisi on tosiaan luokattomia.
Okei okei uskotaan. Kerroppas nyt mihin osakkeisiin sijoitan rahani? täälä kun tuntuu olevan noita asiantuntijoita :D itse tunnustan etten sellaine ole ja siksi luotan AAA luokituksen saaneeseen pankkiiriliikkeeseen joka ajattelee parastani. Rahan arvon voi käydä tottakai miten vain, mutta miten se nyt tähän liittyy? eläkesäästmisen kuukausimaksua voi kyllä nostaa jos tahtoo. Tässä ei ole mitään riskiä siinäpä se onkin. Ammattilaisten tekemä pitäaikainen sijoitus on kyllä käytännössä riskitön. Ainoa vika on että rahoja ei saa kuin vasta eläkkeellä tai jos jää työttömäksi. Turhapa tästä sinänsä on vääntää ihmisten kanssa joilla ei varaa ole eläkesäästämiseen. Se on kurjaa, mutta toivotaan että normieläkkeellä pärjää sit myöhemminkin vaikkakin epäilen sitä.

Eläkesäästäminen ns. virallista tietä on ihan hullujen hommaa, koska välikäsiä ja sitä myöden kuluja on enemmän kuin tarpeeksi. Miksi et perustaisi omaa "eläkerahastoasi" ilman välikäsiä ja rajoitteita? Jos ja kun et tiedä mitään sijoittamisesta, niin tässäpä helpot ohjeet:

- Osta maantieteellisesti eri rahastoja, tyyliin xx/kk eurolla tänä vuonna Itä-Eurooppaa, ensi vuonna Pohjois-Eurooppaa ja sitten vaikkapa Aasiaa. Riippuen vähän missä mennään milläkin mantereella.

- Hajauta toimialallisesti. Lääkeyhtiörahastot ovat aina varma valinta, koska jos joku tässä maailmassa on kasvava ala, niin se on lääkkeiden syönti. Taantuman pohjalla osta vuosi/pari konepajateollisuutta, ja nousukauden alkaessa siirry tietotekniikkaan- ja rakentamiseen liittyviin rahastoihin.

- Jos rahastojen kulut hirvittävät, niin osta varmoja osingonmaksajia joilla on vahva tase, tyyliin Fiskars: omaisuutta (Wärtsilä on Fiskarsin osakkuusyhtiö) on niin että ranteita pakottaa ja 4-7 % osinkotuotto on aina varma. Siihen ei moni eläkerahasto pysty.

What would Gösta Sundqvist do?

JormaK

Noh jatkevaan nyt sitten vielä. Kumma homma millaisen reaktion eläkesäästmisestä mainitseminen saa aina aikaan  ;D Ihmiset alkavat jaella sijoitusneuvoja vaikka eivät oikeasti tiedän hevonpaskaa siitä mistä puhuvat. En nyt sano, että KJ olisi väärässä ja saattavat hänen vinkkinsä ihan fiksuja ollakin. En halua perustaa eläkerahastoa ja helvetti soikoon mulle piisaa 100.000EUROA ja se, että pääsen 62 eläkkeelle enkä kuusvitosena tai jopa sen jälkeen. Varmaan moni tapa tuottaisi enempi tai sitten ei tuottaisi, mutta se suuri tuotto ei ole mulle tärkein asia vaan turvata eläkepäivät. KJ voi sijoittaa ihan miten tahtoo vaikkakin epäilen ettei hän sijoita yhtään mihinkään vaan kunhan vain neuvoo  muka tietävänä.

Octavius

Hmm, siis 32 vuoden (a 1200 euroa vuosi eli yhteensä 38400) säästämisellä saa reilut 100 keuroa, vaikkapa nyt 120 keuroa.

Keskimääräisen korkotuoton tulisi siis olla 12,5 %. Kuulostaa todella hyvältä sopimukselta tai sitten lähtöoletuksissa on jotain pielessä. Herää tietysti ensimmäisenä sellainen kyssäri, että miksi tällaiset ylivertaiset sijoitusnerot eivät hae markkinoilta lainaa ja sijoita sitä omiin nimiinsä? Vivuttamalla koko yrityksen henkilökunta olisi nopeasti miljoonikkoja nykyisellä velkarahan hinnalla.

Eihän kyseessä vain ole piilomainonta?
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

JormaK

Quote from: Octavius on 19.09.2010, 13:26:51
Hmm, siis 32 vuoden (a 1200 euroa vuosi eli yhteensä 38400) säästämisellä saa reilut 100 keuroa, vaikkapa nyt 120 keuroa.

Keskimääräisen korkotuoton tulisi siis olla 12,5 %. Kuulostaa todella hyvältä sopimukselta tai sitten lähtöoletuksissa on jotain pielessä. Herää tietysti ensimmäisenä sellainen kyssäri, että miksi tällaiset ylivertaiset sijoitusnerot eivät hae markkinoilta lainaa ja sijoita sitä omiin nimiinsä? Vivuttamalla koko yrityksen henkilökunta olisi nopeasti miljoonikkoja nykyisellä velkarahan hinnalla.

Jep. Itekki laskenu, että aika hyvältä kuulostaa ja siksi sen otinkin. Ohan noita palavereja aina 2 kertaa vuodessa ja voi kysellä tarkemmin kun käydään sijoitukset läpi. Näin se silloin laskettiin ja mikäs minä siihen olen sanomaan ettei voisi tuottaakin kun en kerta asiantuntija ole. AAA luokitus kyllä vaikuttaa aika luotettavalta, että ei sen puoleen. 32v on kuitenkin taas niin pitkä sijoitusaika ja pitkän aikavälin sijoituksethan antavat parhaan tuoton.

JormaK

Quote from: JormaK on 19.09.2010, 13:32:59
Quote from: Octavius on 19.09.2010, 13:26:51

Jep. Itekki laskenu, että aika hyvältä kuulostaa ja siksi sen otinkin. Ohan noita palavereja aina 2 kertaa vuodessa ja voi kysellä tarkemmin kun käydään sijoitukset läpi. Näin se silloin laskettiin ja mikäs minä siihen olen sanomaan ettei voisi tuottaakin kun en kerta asiantuntija ole. AAA luokitus kyllä vaikuttaa aika luotettavalta, että ei sen puoleen. 32v on kuitenkin taas niin pitkä sijoitusaika ja pitkän aikavälin sijoituksethan antavat parhaan tuoton. Kuitenkin siis nytkö tuo 100.000 on siis hyvä tuotta vaikka juuri edelliset haukku tuottoa eläkekassoissa paskaksi?  EDIT: 34v mulla on tuo kokonaissäästöaika ku 2v jo ollu ja 32 jälellä.

Alkuasukas

Tiesithän, että tuo AAA-luottoluokitus kertoo vain siitä, että Alexandria hoitaa omat raha-asiansa mallikkaasti ( asiakkailtaan kuppaamilla palkkioilla)? Tuotoista se ei kerro mitään. Alexandriahan ei tuota mitään omia rahastoja vaan se jälleenmyy muiden yjtiöiden rahastoja. Pääasiassa tuulipukujen käyttämä puulaaki.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

JormaK

Quote from: Alkuasukas on 19.09.2010, 13:47:05
Tiesithän, että tuo AAA-luottoluokitus kertoo vain siitä, että Alexandria hoitaa omat raha-asiansa mallikkaasti ( asiakkailtaan kuppaamilla palkkioilla)? Tuotoista se ei kerro mitään. Alexandriahan ei tuota mitään omia rahastoja vaan se jälleenmyy muiden yjtiöiden rahastoja. Pääasiassa tuulipukujen käyttämä puulaaki.
Jotenkin aistin katkeruutta ja kateutta tässä viestissä. Hyvää jatkoa kuitenkin ja onnea sijoituksille.

Miniluv

Siirto Kylänraitille.

Tämä keskustelu ei liity varsinaisesti mitenkään perussuomalaisiin.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Alkuasukas

Öö, mikä estäisi minua lahjoittamasta rahojani Alexandrialle, ts mistä kateus tai katkeruus? Joku buukkaaja sieltä soittelee säännöllisesti pari kertaa vuodessa, mutta toistaiseksi eivät ole pystyneet tarjoamaan mitään mitä haluaisin ostaa. Tuo lähes 10% tuotto-olettama on kyllä melkoista harhaa. Koitas laskea luvut uusiksi vaikka 4 prosentilla. Voit yllättyä.

Kaarina Ranne (vihr.)

JormaK

Quote from: Alkuasukas on 19.09.2010, 13:58:11
Öö, mikä estäisi minua lahjoittamasta rahojani Alexandrialle, ts mistä kateus tai katkeruus? Joku buukkaaja sieltä soittelee säännöllisesti pari kertaa vuodessa, mutta toistaiseksi eivät ole pystyneet tarjoamaan mitään mitä haluaisin ostaa. Tuo lähes 10% tuotto-olettama on kyllä melkoista harhaa. Koitas laskea luvut uusiksi vaikka 4 prosentilla. Voit yllättyä.
Mä en laske mitään koska se asia ei kuulu minulle. Mä en ole kiinnostunut prosenteista vaan konkreettisesta rahallisesta tuotosta jolla turvataan eläke. Mistään et saa parempaa tuottoa kuin pitkäaikaisista sijoituksista se on ihan varmaa. Tottakai lotota voi ja ostaa arpoja jota tulee kyllä harrastettuakin, mutta se nyt on eri asia. Millä meriiteillä sinä kyseenalaistat alalla pitkään toimineen luotettavan yrityksen laskelmat tuotosta? kysynpä vaan. 100E on sulle liian suuri sijoitus kuukaudessa ymmärrän sen. Pankeista saa eläkesäästöjä vissiin jo 50 eurolla, mutta tuottokin on sitten puolta pienempi tietenkin. Toki sekin on parempi kuin ei mitään.

Alkuasukas

Alexandrian asiakkaat harvoin osaavatkaan laskea, siihen heidän bisneksensä perustuukin.

Kaarina Ranne (vihr.)

KJ

QuoteKJ voi sijoittaa ihan miten tahtoo vaikkakin epäilen ettei hän sijoita yhtään mihinkään vaan kunhan vain neuvoo  muka tietävänä.

Ei nyt kuitenkaan vajota ihan tälle tasolle.
What would Gösta Sundqvist do?

JormaK

Quote from: Alkuasukas on 19.09.2010, 14:05:31
Alexandrian asiakkaat harvoin osaavatkaan laskea, siihen heidän bisneksensä perustuukin.
jep.. Juuri näin. Noh pitääpä tässä ajan kuluksi katsella paikkoja missä sitä eläkkeellä aikaa viettää. Suomen räntäsateeseen en ainakaan jää korkeita vuokria makselemaan. Varmaan se on tuo Thaimaa, Espanja tai muu mukava lämpöinen maa jossa on nuoria nättejä naisia. Lepotuolissa istuskella ja yläosattomat tytöt tuovat drinkkejä kouraan aijai  ;D onpa jotai mitä odottaa vanhanakin. Kukapa sitä ei tahtoisi olla kuin Hugh Hefner ja eläkesäästäminen antaa siihen mahiksen. Suomessa muuten maksetaan nyt jo paljon eläkkeitä ulkomaille juurikin Espanjaan enkä ihmettele yhtään koska kuka oikeasti tähän paskaiseen ja loskaiseen maahan haluaa vanhuuttaan jäädä viettämään? no ei varmaan kukaan, mutta joidenkin on pakko kuten alkuasukkaan.

Octavius

Tässä ketjussa mainitun yrityksen, joka siis välittää muiden rahoituslaitosten tuotteita, kunniaksi on mainittava kaksi asiaa. Toinen on erittäin agressiivinen myyntitapa, joka muistuttaa autokauppaa. Selkeästi jenkkien myyntikoulutuksen on hankittu ja myyjät ovat ihan kivannäköisiä parikymppisiä tyttösiä. Titteli on juhlallisesti sijoitusasiantuntija  :roll:.  Toinen firman vahvuus on yhteystietojen selvittäminen, he ilmeisesti skannaavat potentiaalisia asiakkaita yritysten yhteystiedoista ja ottavat tittelin (eli oletetun hyvien tulojen) mukaan yhteyttä. Myyntityön kohteeksi joutunut voi kärsiä aikamoisesta terrorista, jos ei ole asiasta kiinnostunut.

Jokainen tietysti sijoittaa minne haluaa toivottavasti moni sijoittaakin, koska Suomen eläkejärjestelmä voi vielä joutua aika kovaan paineeseen meneillään olevan yhteiskunnallisen murroksen vuoksi.

Jos ja todennäköisesti kun et tule luvattua tuottoa saamaan (sehän kulujen jälkeen on 15-20 %:n välissä) ja jos olet saanut kirjallisena lupauksen yli 12 % tuotosta niin säilytä dokumentti tarkassa tallessa. Tuohan mennee kuluttajasuojalain piiriin ja asiasta on jo hovin ennakkopäätös (tanssiopettaja Blomqvistin case). Tosin olen aivan varma siitä, ettet mitään kirjallista sitoumusta ole saanut tai sitten joku on mokannut todella raskaasti.
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

JormaK

Jotai lukuja löytyy ihan noista papereita joita lähettävät silloin tällöin tässä jotai:
Vuoden 2009 tuotot per rahasto
Skandia Alexandria Growth manager Fund +26,5%
Skandia Alexandria Balanced Manager Fund +17,2%
Skandia Alexandria Cautious Manager Fund +9,2%

Noh jos tuollaisia pysyvät nyt sen 32v niin ihan kivastihan tuo tuottaa ja mikseivät pysyisi.

Kimmo Pirkkala

Se avainkysymys kuuluu:

Mistä Alexandria saa sen tuoton ja mikä estää tavallista pulliaista sijoittamasta sinne suoraan ilman välikäsiä? Jos vastaus on "en tiedä, ne eivät ole kertoneet", voit seuraavaksi kysyä, miksi he tekevät niin hyvää hyvyyttään sinun rahoillasi, miksi he eivät keskity vain itse sijoittamaan sinne mistä saavat uskomattoman hyvän tuoton? 10% varma vuosituotto tarkoittaa sitä, että kenen tahansa laskutaitoisen kannattaisi hakea pankista lainaa niin paljon kuin irtoaa ja sijoittaa sinne mistä tuon vuosituoton saa. Työnteon voisi lopettaa parin vuoden, ei suinkaan 32 vuoden kuluttua.

Aina kun sijoitusneuvoja ajaa Opel Vectralla, työskentelee sijoitusneuvojana normipalkkaa saaden ja asuu vuokralla täällä räntäsateiden maassa, niin voi kysyä osaako hän sittenkään sitä mitä väittää osaavansa.

JormaK

Quote from: wekkuli on 19.09.2010, 14:20:48
Se avainkysymys kuuluu:

Mistä Alexandria saa sen tuoton ja mikä estää tavallista pulliaista sijoittamasta sinne suoraan ilman välikäsiä? Jos vastaus on "en tiedä, ne eivät ole kertoneet", voit seuraavaksi kysyä, miksi he tekevät niin hyvää hyvyyttään sinun rahoillasi, miksi he eivät keskity vain itse sijoittamaan sinne mistä saavat uskomattoman hyvän tuoton? 10% varma vuosituotto tarkoittaa sitä, että kenen tahansa laskutaitoisen kannattaisi hakea pankista lainaa niin paljon kuin irtoaa ja sijoittaa sinne mistä tuon vuosituoton saa. Työnteon voisi lopettaa parin vuoden, ei suinkaan 32 vuoden kuluttua.

Aina kun sijoitusneuvoja ajaa Opel Vectralla, työskentelee sijoitusneuvojana normipalkkaa saaden ja asuu vuokralla täällä räntäsateiden maassa, niin voi kysyä osaako hän sittenkään sitä mitä väittää osaavansa.
Minulla on sitten ollut harvinaisen rehellinen sijoitusneuvoja koska otti itsekin puheeksi sen Blomgvist tapauksen ja sanoi, että siinä oli kyseessä ihan eri asia jostai "anna miljoona ja me sijoitamme sen" tapaisesta jutusta. Hän myös sanoi ettei itse tee näitä sijoituksia vaan ne tekevät Suomen huippusijoittajat. Nimiäkin sanoi, mutta ei nyt muistu mieleen parin vuoden takaa. Toki selvitän senkin seuraavassa palaverissa. Kaikki kulut, tuotot ja verot mentiin läpi ja kyselläkin sai ja sitä jopa vaadittiin. Eli aika läpinäkyvää tuo mun mielestä on jotta mistään kusetuksesta voisi puhua.
EDIT: sijouituskohteet näkyy ihan heidän sivullaankin muistaakseni. Oli ties missä japanissa, kehittyvä aasia, joitai yrityksiä yms yms.
Yhdysvallat   21,77   0,60
Kanada   0,11   0,04
Latinalainen Amerikka   3,37   1,56
Yhdistynyt kuningaskunta   3,71   0,20
Euroalue   38,67   2,57
Euroalueen ulkopuolinen Eurooppa   3,39   0,54
Kehittyvä Eurooppa   4,33   7,12
Afrikka   0,87   2,04
Lähi-itä   0,21   0,97
Japani   5,79   0,75
Aasia ja Australia   0,09   0,04
Kehittynyt Aasia   8,80   2,26
Kehittyvä Aasia   8,91   2,16

Mutta joo se on totta että jos piruuttaan kokeilis itsenäisesti pikkurahalla ja sijoittaa samalla lailla ku nuo vaan :D

Kimmo Pirkkala

Quote from: JormaK on 19.09.2010, 14:19:59
Jotai lukuja löytyy ihan noista papereita joita lähettävät silloin tällöin tässä jotai:

Jos tuo on totta, niin hae ihmeessä pankista lainaa kaikki mitä irtoaa ja työnnä sinne.

Tai. Mieti. Hetki.

Tuo tuottoprosentti on aika lailla sama kuin pörssi-indeksien nousu vuoden 2009 aikana noin yleisesti ottaen. Eli tuon tuottoprosentin olisit saanut vuonna 2009 arpomalla täysin umpimähkään osakkeita pörssistä.

Mitkä ovat vastaavat luvut vuodelle 2008 tai 2007 ?

Alkuasukas

Kaarina Ranne (vihr.)

JormaK

Quote from: wekkuli on 19.09.2010, 14:26:49

Jos tuo on totta, niin hae ihmeessä pankista lainaa kaikki mitä irtoaa ja työnnä sinne.

Tai. Mieti. Hetki.

Tuo tuottoprosentti on aika lailla sama kuin pörssi-indeksien nousu vuoden 2009 aikana noin yleisesti ottaen. Eli tuon tuottoprosentin olisit saanut vuonna 2009 arpomalla täysin umpimähkään osakkeita pörssistä.

En osaa sanoa. Olen ollut sijoittaja vasta pari vuotta. Tuo on totta en epäile sitä ollenkaan? vai väitätkö, että tuo on valhetta? se on ainakin paperilla, että aika riskin ottavat jos noin valehtelavat kursseista. Miksi et sitten itse arponut osakkeita pörssissä? arvo ihmeessä jos se sinulle noin tuottaa. Omista rahoista tiedän sen verran, että vuoden ajan olin miinuksella ja sitten viime palaverissa kun katsottiin viime keväänä niin noin 10% plussalla. Eli ei vielä paljoa paskaakaan konkreettisena rahan, muttaa eihä se voi ollakaan kun ei sijoitustakaan ole kuin reilu pari tonnia.

brr

Quote from: wekkuli on 19.09.2010, 14:26:49

Tai. Mieti. Hetki.

3v tuotto vuosituottona -8.58 prosenttia eli se siitä ihmerahastosta.

Kimmo Pirkkala

Quote from: JormaK on 19.09.2010, 14:25:55
Hän myös sanoi ettei itse tee näitä sijoituksia vaan ne tekevät Suomen huippusijoittajat.

Käsittääkseni hän oli kuitenkin Alexandrialla töissä? Kuinka kauan hän aikoo vielä olla siellä töissä? Hän on todennäköisesti laittanut ainakin puolet palkastaan noihin sijoitusrahastoihin, jolloin hän voi lopettaa nuo duunit ihan parin vuoden sisällä?

Mietippäs nyt:
Vuositulot vaikkapa 40000e, elä nälkärajalla ja pistä puolet palkasta tuonne joka vuosi: Jo neljän vuoden kuluttua 26,5% vuosituotolla sinulla on rahaa 169012 euroa, josta siis vuosituotto on sen jälkeen 26,5% = 44788e => voit jäädä jo viiden vuoden kuluttua eläkkeelle pelkillä vuosituotoilla.

Vähän helpommin homma menee kymppitonnin vuosisijoituksella, jolloin sinulla on seitsemäntenä vuonna 157876e, jonka vuosituotot riittävät elämiseen.

Helpompi tapa toteuttaa juttu on tietysti tehdä se lainarahalla, jolloin ei tarvitse tinkiä mistään. Mikseivät kaikki tee näin? Miksi odottaa eläkkeelle jäämistä 32 vuotta kun pienellä lisäsijoituksella ja laskemalla pääset alta kymmenen vuoden sinne Espanjaan?

Alkuasukas

Kaarina Ranne (vihr.)

JormaK

Quote from: wekkuli on 19.09.2010, 14:40:31
Quote from: JormaK on 19.09.2010, 14:25:55
Hän myös sanoi ettei itse tee näitä sijoituksia vaan ne tekevät Suomen huippusijoittajat.

Käsittääkseni hän oli kuitenkin Alexandrialla töissä? Kuinka kauan hän aikoo vielä olla siellä töissä? Hän on todennäköisesti laittanut ainakin puolet palkastaan noihin sijoitusrahastoihin, jolloin hän voi lopettaa nuo duunit ihan parin vuoden sisällä?

Mietippäs nyt:
Vuositulot vaikkapa 40000e, elä nälkärajalla ja pistä puolet palkasta tuonne joka vuosi: Jo neljän vuoden kuluttua 26,5% vuosituotolla sinulla on rahaa 169012 euroa, josta siis vuosituotto on sen jälkeen 26,5% = 44788e => voit jäädä jo viiden vuoden kuluttua eläkkeelle pelkillä vuosituotoilla.

Vähän helpommin homma menee kymppitonnin vuosisijoituksella, jolloin sinulla on seitsemäntenä vuonna 157876e, jonka vuosituotot riittävät elämiseen.

Helpompi tapa toteuttaa juttu on tietysti tehdä se lainarahalla, jolloin ei tarvitse tinkiä mistään. Mikseivät kaikki tee näin? Miksi odottaa eläkkeelle jäämistä 32 vuotta kun pienellä lisäsijoituksella ja laskemalla pääset alta kymmenen vuoden sinne Espanjaan?
Aivan näin se pitäisikin mennä ja näin olisin tehnytkin jos se olisi mahdollista. Sopimuksen mukaan rahoja ei kuitenkaan saa kuin 62 vuotiaana joten se homma kusee siihen. Koittakaa nyt ymmärtää, että kyseessä on pitempiaikainen eläkesäästäminen. Miksi te olette noin tyhmiä ettetta tajua noin yksinkertaista asiaa? RAHOJA EI SAA ULOS kuin 62 vuotiaan vaikka laittaisit miljoonan kuussa. Sijoitusneuvojalla oli myös itsellä eläkesäästöt tottakai koska vain tyhmillä ei ole. Kaikki joutuvat jossain vaiheessa säästämään omat eläkeensä hän sanoi jo silloin ja nyt se ennustus näyttää tulevatn toteen. Minä en aio työskennellä 70 vuotiaan kuten te arvon "sijoitusnerot". En jaksa jauhaa tästä tämän enempää. Älkää ottako eläkesijoitusta tai muutakaan sijoitusta se on ihan oma asia, mutta antakaa niiden ottaa jotka tahtoo älkääkä aina itkekö asiasta. Tämä koskee muitakin kuin vain tällä foorumilla olijoita. En minä teidän rahojanne mihinkään sijoita vaan omiani.

EDIT: ja alkuasukkaalle aivan osakkeiden arvo vaihtelee jatkuvasti välillä tulee takkiin ja välillä tulee tuottoa sellaista se on, mutta pitkällä aikavälillä se tuottaa tulosta. 4v on vielä lyhyt aika. Paljonpa sinäkin näyt tietävän sijoittamisesta.

Kimmo Pirkkala

Quote from: JormaK on 19.09.2010, 14:30:42
Tuo on totta en epäile sitä ollenkaan? vai väitätkö, että tuo on valhetta? se on ainakin paperilla, että aika riskin ottavat jos noin valehtelavat kursseista.

Eiväthän ne mitään valehtele. Vuodelle 2009 tuo varmaan pitää ihan kutinsa. Mutta vain vuodelle 2009.

Quote from: JormaK on 19.09.2010, 14:30:42Miksi et sitten itse arponut osakkeita pörssissä?

Olen arponut. Aloitin sijoittamisen tammikuussa 2008, nyt on salkussa Wärtsilää, Fortumia, Sampoa, Uponoria ja Orionia. Nämä olen ostanut tasaisin välein ja salkku on (just tarkistin) 32,56 % plussalla.

edit. Itse asiassa enemmänkin kun ottaa huomioon saamani osingot.

helmi

Quote from: JormaK on 19.09.2010, 10:55:40
Tai sitten en. 20 vuotta on pirun pitkä aika ja mitä vaan voi sattua. Elämä on valintoja ja eläkepäiväni olen turvannut jokatapauksessa sijoittamaalla 100E joka kuukausi eläkesäästörahaastoon jolla saan noin reilun 100.000E kun pääsen varmasti eläkkeelle viimeistään 62 vuotiaana. Vaikka sitä eläkeikää  nostettaisiinkin koska rahastosopparissa on sovittu tuo 62 vuoden ikä kun rahat saa. Aluksi tuo eläkesäästäminen kyllä epäilytti, mutta ei enää kun kerran eläkeikää ollaan nostamassa 65 vuoteen jo nyt ja tiedä mitä se on sit 30 vuoden päästä.
EDIT: Eläkesäästämisessä kyllä kadun sitä kun en sitä aiemmin aloittanut. Nyt vasta pari vuotta ollut päällä, mutta kyllä tässä vielä aikaa onneksi on. Mikäs sen mukavempaa kun kuuskakkosena panna alaikäsiä pattayalla :D heh no vitsi.

No eihän asunnon ostaminen/omistaminen poissulje sitä etteikö voisi vielä laittaa 100 euroa kuussa tai enemmänkin eläkerahastoon?!? Itse ostin ekan asuntoni muutamia vuosia sitten ja sitten tuli tarve jossain vaiheessa päästä ulkomaille. Asunnosta sain 2+ vuoden aikana melkein 20000 euron voitonkin. Hinnat vaan nousi tuolloin älyttömästi ja hassua kyllä se kaunis sisustus saa ihmiset tarjoamaan hullua hintaa vaikka eivät sitä sisustusta omakseen saakaan. Kyllä ei silloin kaduttanut ostaa omaa tuolla tuotolla ja nyt asustellaan sitten toista asuntoa kun takaisin Suomeen tultiin.

Kimmo Pirkkala

Quote from: JormaK on 19.09.2010, 14:46:23
EDIT: ja alkuasukkaalle aivan osakkeiden arvo vaihtelee jatkuvasti välillä tulee takkiin ja välillä tulee tuottoa sellaista se on, mutta pitkällä aikavälillä se tuottaa tulosta. 4v on vielä lyhyt aika.

Pitää tismalleen paikkansa. Miksi et siis ostaisi osakkeita?