News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Rasisminvastainen viikko

Started by Vasarahammer, 16.03.2009, 11:04:02

Previous topic - Next topic

Vasarahammer

Punaisen ristin rasisminvastainen viikko on meneillään (14. - 22.3.)

Suvaitsevaisuuskampanjan aineistoa löytyy tuolta.

En ole vielä tarkemmin perehtynyt aineistoon vaan olen lukenut ainoastaan rasismin määritelmän dokumentista "Mitä rasismi on?" (pdf)

Aika paksun tuntuista propagandaa sivulta löytyy ja kohderyhmänä ovat ilmeisesti lapset ja nuoret.
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

skrabb

Quote from: Vasarahammer on 16.03.2009, 11:04:02
Punaisen ristin rasisminvastainen viikko on meneillään (14. - 22.3.)

Suvaitsevaisuuskampanjan aineistoa löytyy tuolta.

En ole vielä tarkemmin perehtynyt aineistoon vaan olen lukenut ainoastaan rasismin määritelmän dokumentista "Mitä rasismi on?" (pdf)

Aika paksun tuntuista propagandaa sivulta löytyy ja kohderyhmänä ovat ilmeisesti lapset ja nuoret.

"S=structural (rakenteellinen)
Tämä taso kuvastaa rasismin institutionaalisia ilmentymismuotoja. Rakenteellisella tasolla
valtaapitävien ryhmien kontrolli vähemmistöryhmistä ilmenee erilaisina järjestelmäämme
sisäänrakennettuina käytäntöinä, jotka mahdollistavat epätasa-arvoisuuden jatkumisen.
Esimerkiksi parlamentti- ja presidentinvaaleissa äänioikeutettuja ovat vain Suomen
kansalaiset."

Nonniin! Nyt vähemmistövaltuutettu syyttämään valtaapitäviä ryhmiä rasismista! Hopi, hopi!!!
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

etnis

Tuo ennakkoluuloroskis ei muuten toimi: luovutin sellaiseen omat ennakkoluuloni aikanaan jo vuosia sitten, mutta uutisille mustien tekemistä pahoinpitelyistä ja ryöstöistä ei ole tapahtunut mitään, ne jatkuvat edelleen?
Chaos rampant in age of distrust
Confrontations impulsive habitat

Alkuasukas

Quote from: skrabb on 16.03.2009, 11:13:34
Esimerkiksi parlamentti- ja presidentinvaaleissa äänioikeutettuja ovat vain Suomen
kansalaiset.

QuoteVaikka täällä puhutaan monikulttuurisuudesta, ei oikeasti ymmärretä, ettei kyse ole vain kivasta lisäväristä kadulla vaan vallan uudelleen jaosta
-Umayya Abu-Hanna

Äänestyskopit Somaliaan? Saataisiin ihanan väreileviä äänestystuloksia.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Mörkö

Jaahas. Taidankin tästä ryhtyä vaatimaan Somalialta miljoonakorvauksia koska olen ilmeisesti joutunut sen harjoittaman institutionaalisen rasismin kohteeksi.

Kuka tuon SPR:n aivopierun takana mahtaa olla  ???
Vihreät ja kommunistit: Kuin kaksi marjaa (YLE 3.6.2009)

Al-Juzar

Käsittämätöntä tosiaan, että Suomen eduskunnan ja Suomen presidentin valitsevat Suomen kansalaiset. Enpä olisi tuota strukturaalista rasismirakennetta itse huomannut ilman SPR:n ilmeisesti konsultoimaa rasismitutkijaa.

Kaarle M.

Sen verran suvaitsematonta tuo Punaisen ristin teksti on, että nyt loppui kohdaltani tuki moisen propagandan levittämiseen.

Mielestäni ovat tehneet hyvää työtä monissa kriisipesäkkeissä jne. mutta nyt sotkeutuvat selkeästi politiikkaan  >:(
"En ole takinkääntäjä. Olen muuttanut mieltäni, se on toinen asia."

Timo Soini

Ernst

Quote from: Kaarle Martel on 16.03.2009, 11:54:51
Sen verran suvaitsematonta tuo Punaisen ristin teksti on, että nyt loppui kohdaltani tuki moisen propagandan levittämiseen.

Mielestäni ovat tehneet hyvää työtä monissa kriisipesäkkeissä jne. mutta nyt sotkeutuvat selkeästi politiikkaan  >:(

SPR puuhaa aktiivisesti mokutuksessa, järjestää vastaanottokeskuksia ja nyt rasisminvastaisen työn nimissä ajaa mokutuspoliittista agendaansa, mikäs e sitten lieneeekään.

En enää osallistu SPR:n keräyksiin. Verenluovutuskin menee vakavaan harkintaan.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

urogallus

Quote from: Alkuasukas on 16.03.2009, 11:21:53
QuoteVaikka täällä puhutaan monikulttuurisuudesta, ei oikeasti ymmärretä, ettei kyse ole vain kivasta lisäväristä kadulla vaan vallan uudelleen jaosta
-Umayya Abu-Hanna

On muuten aika pysähdyttävä tuo Umayyan toteamus.

Kuuluu ehdottomasti samaan sarjan Uimakoulu-Arjan töräyksen kanssa.

On myös hämmentävää todeta suomalaisten äänioikeuden olevan rassismia kaikkia muita kohtaan.

UralinViikinki

Vaadin päästä äänestämään Iranin lähestyvissä pressan vaaleissa. Myös Obaman voitosta pitää äänestää uudelleen, sillä huomattavan pieni osa maailman väestöstä ehti äänestää niissä strukturaalisen rasistin omaavissa vaaleissa.  >:(

requiem

QuoteSPR puuhaa aktiivisesti mokutuksessa, järjestää vastaanottokeskuksia ja nyt rasisminvastaisen työn nimissä ajaa mokutuspoliittista agendaansa, mikäs e sitten lieneeekään.

En enää osallistu SPR:n keräyksiin. Verenluovutuskin menee vakavaan harkintaan.

Samaa mieltä. Kyseinen lafka saisi keskittyä enemmän siihen oikeaan tehtäväänsä, eli humanitäärisen avun toteuttamiseen kaikkein heikoimmassa asemassa oleville ihmisille. Verenluovusta en nyt sentään sulje pois, mutta muuten kyllä alkaa SPR:n toiminta olla jo hyvin kattojärjestönsä periaatteiden vastaista puoluettomuuden lennettyä romukoppaan.  Alkaa jo kohta oman aselajinikin Punainen Risti hävettää.  >:(
"If all men are created equal, that is final. If they are endowed with inalienable rights, that is final. If governments derive their just powers from the consent of the governed, that is final." - Calvin Coolidge

EL SID

rasisminvastaisen viikon kunniaksi, tässä muutama rasistiseksi luonnehdittava kommentti SUOMI24stä.Osaan vaivauduin laittamaan osoitteenkin....

"joutunut", vaan kaiken aikaa, viikinkiajoista lähtien, suomenruotsalaiset ovat liikkuneet ympäri maailmaa. Amerikassa, Pohjoismaissa, Mustalla merellä, Australiassa, Etelä-Amerikassa... you name it! Siitä johtuu parempi geeniperimämme ja suvaitsevaisuutemme muita kulttuureja kohtaan!! Menikö perille?? Epäilen!!

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=2000000000000008&posting=22000000041861765

herpes ja asut Närpiössä. No ymmärrän, kun nimesi on suomenkielisvivahteinen!! Mutta ensimmäinen lienet tässä pitäjässä! Pysy kaukana, hyi helvettiä, näitä tauteja kartamme, vaikka muuten olemme kovia naimaan. Puhumattakaan naapuripitäjien suomenkielisistä emännistä. Ethän ole heihin tartuttanut!!!!!

suomi, on sekä ruma että köyhä. Ei pääse yli eikä ympäri! Valitettavasti!!

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=2000000000000008&posting=22000000042335447

yleisöäänestyksellä Suomen kaikkien aikojen suurimmaksi suomalaiseksi. Puhui suomea huonommin kuin närpiöläiset ja oli suomenruotsalainen viimeisen päälle. Ruotsinkielisenä, tottakai kun helppo oli oppia, puhui monta muutakin kieltä sujuvasti: venäjää, ranskaa, englantia, saksaa, hivenen kiinaakin. Oli siinä monta muutakin suomenruotsalaista eturintamalla, eikä pelkästään sotamiehinä: Adolf Ehrnrooth, Ruben Lagus jne. jne.

Suomenkielinen ylipäällistö toisessa maailmansodassa suuntautui valitettavasti sellaisiin, jotka lähettivät kokemattomat sotamiehet varmaan kuolemaan: Paavo Talvela...jatkanko listaa?? Paavo!! Hyi helvettiä, miten ruma nimi! Ilmankos ne kaikki kuoli!

Tällä palstalla esiintyvät olisivat ilmeisesti mieluummin olleet neuvostotasavallan alamaisia, mikäli viestit pitävät paikkansa. No, olisivat lähempänä sitä kielellistä kotipesäänsä siellä Uralin takamaastossa. Mokomat juntit!!

Kyllä se
Kirjoittanut: hinttarikieli,   9.3.2009  klo 21.32

suomi, on sekä ruma että köyhä. Ei pääse yli eikä ympäri! Valitettavasti!!

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=2000000000000008&posting=22000000042335447

Olen ollut jo pitkään sitä mieltä, ettei monikaan tiedä mitä on rasismi, ennenkuin on kohdannut aidon närpiössän kurkkuja viljelevän svennomaanin, joka pitää itseään viikinkien perillisenä ja jonka tehtävänä on opettaa sivistystä ja hallita suomenkielisiä pölkkypäitä....

ps. jouduin vähän korjaamaan tekstiä. vaaleanpunainen ei näkynyt kunnolla....

Nationalisti

Närpiö Närpiöläiselle!

Kva massa steijt!

QuoteOlen ollut jo pitkään sitä mieltä, ettei monikaan tiedä mitä on rasismi, ennenkuin on kohdannut aidon närpiössän kurkkuja viljelevän svennomaanin, joka pitää itseään viikinkien perillisenä ja jonka tehtävänä on opettaa sivistystä ja hallita suomenkielisiä pölkkypäitä....

Arjen uhka?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

EL SID

Quote from: Nationalisti on 16.03.2009, 13:21:00
Närpiö Närpiöläiselle!

Kva massa steijt!

QuoteOlen ollut jo pitkään sitä mieltä, ettei monikaan tiedä mitä on rasismi, ennenkuin on kohdannut aidon närpiössän kurkkuja viljelevän svennomaanin, joka pitää itseään viikinkien perillisenä ja jonka tehtävänä on opettaa sivistystä ja hallita suomenkielisiä pölkkypäitä....

Arjen uhka?

miten sen nyt ottaa....

Pöllämystynyt

Quote from: SPRTutkijoilla, valtaväestöllä ja rasismin kohteeksi joutuneilla ja medialla on oma käsityksensä rasismista
Heti ensimmäisessä lauseessa määritellään, että rasismin uhrit eivät voi olla alkuperäiskansaa (ts. "kantaväestöä"). Menisivät sanomaan tuon Etelä-Afrikkaan!

Nyt kyllä Punaisen Ristin punainen, verinen viha alkuperäiskansoja kohtaan meni liian pitkälle. Minä en luovuta enää vertakaan tuolle rikollisjärjestölle, enkä halua rikollisjärjestön keräämää verta. Vuodan mielummin kuiviin. Kai sitä verta joku muukin kerää?
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

HMV

Quote from: Pöllämystynyt on 16.03.2009, 13:42:55
Quote from: SPRTutkijoilla, valtaväestöllä ja rasismin kohteeksi joutuneilla ja medialla on oma käsityksensä rasismista
Heti ensimmäisessä lauseessa määritellään, että rasismin uhrit eivät voi olla alkuperäiskansaa (ts. "kantaväestöä"). Menisivät sanomaan tuon Etelä-Afrikkaan!

Nyt kyllä Punaisen Ristin punainen, verinen viha alkuperäiskansoja kohtaan meni liian pitkälle. Minä en luovuta enää vertakaan tuolle rikollisjärjestölle, enkä halua rikollisjärjestön keräämää verta. Vuodan mielummin kuiviin. Kai sitä verta joku muukin kerää?

Toisaalta, paljonko SPR hyötyy veripalvelustaan?
Koska verenluovutuksesta ei Suomessa makseta palkkiota, SPR:nkään ei olisi suotavaa hyötyä veripalvelun ylläpidosta ainakaan taloudellisesti.
Sen sijaan todellisia hyötyjiä ovat enimmäkseen tavalliset "han-suomalaiset", jotka verivalmisteita eri syistä tarvitsevat.

Itse olen sairastanut syöpää ja saanut verivalmisteita kun veriarvot menivät sytostaattihoitojen takia liian huonoiksi. Tämä mahdollisti hoitojen jatkamisen suunnitellusti ja syöpä talttui. Syöpää sairastaneena en ymmärrettävästi kelpaa enää itse verenluovuttajaksi.
Aika menee arvellessa, päivä päätä käännellessä.

Ojanperä

Sääli, että SPR haluaa välttämättä liittä itsensä noin oksettavaan poliittiseen agendaan. Vie samalla uskottavuuden hyviltä toimilta, eli lapsi menee pesuveden mukana. Muistakaa, että jos tuette SPR:ää taloudellisesti, tuette myös tätä arveluttavaa, rasistista ideologiaa. Älkää kuitenkaan veren luovuttamista lopettako, sitä en ainakaan minä saa mitenkään väännettyä "SPR:n tukemiseksi".
"The Answer to 1984 is 1776."
-Alex Jones

EL SID

Quote from: HMV on 16.03.2009, 13:59:05

Koska verenluovutuksesta ei Suomessa makseta palkkiota, SPR:nkään ei olisi suotavaa hyötyä veripalvelun ylläpidosta ainakaan taloudellisesti.
Sen sijaan todellisia hyötyjiä ovat enimmäkseen tavalliset "han-suomalaiset", jotka verivalmisteita eri syistä tarvitsevat.

Itse olen sairastanut syöpää ja saanut verivalmisteita kun veriarvot menivät sytostaattihoitojen takia liian huonoiksi. Tämä mahdollisti hoitojen jatkamisen suunnitellusti ja syöpä talttui. Syöpää sairastaneena en ymmärrettävästi kelpaa enää itse verenluovuttajaksi.

punainen risti saa jokaisesta luovuttamastaan veritipasta korvauksia.
Minä luovutan jatkossakin verta, mutta vain suoraan terveyskeskukseen. Korvauksia en halua, mutta vastustan sitä, että mokuttaja SPR hyötyy minusta.

Ernst

Quote from: Ojanperä on 16.03.2009, 14:06:03
Sääli, että SPR haluaa välttämättä liittä itsensä noin oksettavaan poliittiseen agendaan. Vie samalla uskottavuuden hyviltä toimilta, eli lapsi menee pesuveden mukana. Muistakaa, että jos tuette SPR:ää taloudellisesti, tuette myös tätä arveluttavaa, rasistista ideologiaa. Älkää kuitenkaan veren luovuttamista lopettako, sitä en ainakaan minä saa mitenkään väännettyä "SPR:n tukemiseksi".

Olet oikeassa. "Veripalvelun tuotto käytetään (veripalvelun) toiminnan ylläpitoon ja kehittämiseen." Lähde: SPR, toimintakertomus.

ELi liruteltakoon meiltä nuivisteilta verta sen verran, mitä mokumultikulttihörhöilyä vastaan kamppailevista nyt irtoaa. Puhdas ja hyvälaatuinen nuvistiveri ei näemmä sekoitu  SPR:n kyseenalaisten projektien rahoituksen kanssa.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

UralinViikinki

Näiden (kontekstistaan irrotettujen) lainausten perusteella en viitsi edes lukea koko mainosta, verihän siinä vaan kiehahtaisi. Toivotaan nyt että ihmisillä on edes jonkin verran älyä päässä olla uskomatta moista propagandaa. Toisaalta jos tuo on nuoria varten (kouluikäisiä esim.)...

EL SID

Vaasalaisena voisin kääntää tuon lauseen "menisivät sanomaan tuon kielivähemmistömme keskellä asuville suomenkielisille".

M.K.Korpela

Quote from: Hinttarikieli....parempi geeniperimämme ja suvaitsevaisuutemme muita kulttuureja kohtaan!!....BLAA....suomi, on sekä ruma että köyhä....BLAA suomenruotsalaista eturintamalla, eikä pelkästään sotamiehinä: Adolf Ehrnrooth, Ruben Lagus....

Vähän trollahtaa. Tai ei oikein vähänkään.
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

ihQ

Koulussa näytettiin tänään mielenkiintoinen lyhytelokuva aiheesta. Siinä sokea afrikkalaistaustainen selittää sokealle valkoihoiselle siitä, mikä on rasismia ja mikä ei. Kun musta sanoo, että suuri osa mustista on perseestä ja valkoinen myötäilee, musta sanoo häntä rasistiksi. Tuossa siis alkuasetelma. Homma jatkui siten, että tämä samainen sokea, vielä näkökyky tallella, tulee kadulla arabin hakkaamaksi ja menettää näkökykynsä. Mustien ystävät suutahtavat tästä ja käyvät käsiksi random arabiin. Jonkinlainen skinhead huomaa asian ja menee kouluttamaan mustia ja mustat juoksevat karkuun. Skini siis luuli arabia valkoiseksi, mutta huomasi tämän arabiksi ja mätkäisi häntäkin turpaan tasapuolisuuden vuoksi. Siinä teille rasisminvastaista kasvatusta.

Tämän taidonnäytteen jälkeen kaikilta auditooriossa istuvilta kyseltiin havainnollistavia kysymyksiä, kuten mitä on rasismi ja muuta kiinnostavaa.

Lopuksi jokainen sai kirjoittaa paperille yhden ennakkoluulon ja heittää lapun roskikseen. Tilaisuuden päätteeksi jäi pieni "mitähän vittua" -fiilis. Että näin meitä lapsosia kasvatetaan :)

EL SID

Quote from: M.K.Korpela on 16.03.2009, 15:39:11
Quote from: Hinttarikieli....parempi geeniperimämme ja suvaitsevaisuutemme muita kulttuureja kohtaan!!....BLAA....suomi, on sekä ruma että köyhä....BLAA suomenruotsalaista eturintamalla, eikä pelkästään sotamiehinä: Adolf Ehrnrooth, Ruben Lagus....

Vähän trollahtaa. Tai ei oikein vähänkään.

ikävä kyllä, asialla ei ole trolli. Kuten olen jo kirjoittanut, niin vasta sen jälkeen kun on törmännyt närpiöläiseen kurkunviljelijään, joka on lapsesta asti kasvatettu täyteen svennomaanien propagandaa ruotsinkielisten ylemmyydestä, niin tietää, mikä on rasisti.
Kyseiselle naiselle, (oletus muiden kirjoitusten perusteella) kun kerrottiin, että tuollainen herjaus lähenee jo kiihotusta kansanryhmää vastaan, niin tämä vastasi:

Ei se
Kirjoittanut: ole mitään   5.3.2009  klo 12.02

herjaamista jo kertoo missä mennään ja miten asiat ovat todellisuudessa. Tässä maassa on aivan liikaa ihmisiä joilla ei ole tarpeeksi tietämystä asioista.
Esitellään luulotauteja joka päivä. Varsinkin historiantuntemus ja maan toilaukset ennen 1800 lukua. Koulutus on tehostettava.

Eihän esim. maailma ole suomenkielinen !    

että silleen. Äänestä sinäkin RKPtä!

saint

Quote from: EL SID on 16.03.2009, 14:07:23
Quote from: HMV on 16.03.2009, 13:59:05

punainen risti saa jokaisesta luovuttamastaan veritipasta korvauksia.
Minä luovutan jatkossakin verta, mutta vain suoraan terveyskeskukseen. Korvauksia en halua, mutta vastustan sitä, että mokuttaja SPR hyötyy minusta.

Tuota en tiennytkään, että terveyskeskukseen voi mennä luovuttamaan verta. Olen jo muutaman vuoden boikotoinut SPR:ä, koska se näyttää puuhaavan liian paljon varsinaiseen katastrofiapuun ja veripalveluun liittymättömissä toimissa.
Boikotoinnista sitten on omatunto soimannut, koska veripalvelu on luonnollisesti äärimmäisen tärkeää toimintaa, johon osallistuminen tuntuu lähes "kansalaisvelvollisuudelta".   
"Annapas kun autan; tässä lisää köyttä"  -Leso

Kerpo

QuoteKun perinteisessä merkityksessä rasismi ideologiana pitää sisällään uskomuksen rotujen
olemassaolosta ja niiden arvottamisesta, niin uudessa rasistisessa ideologiassa on
korostettu näiden sijaan kulttuuria ja kulttuurien arvottamista. Näissä rasistisissa
näkökannoissa kulttuurierojen väitetään muodostavan ylittämättömän esteen ryhmien
välille, ja edelleen, että on olemassa jonkinlainen luonnollinen tarve pitää ryhmät erillään
toisistaan.
-Mitä rasismi on?

Minusta siinä ei ole mitään rasistista, kun sanon suomalaista kulttuuria paremmaksi kuin karibialaista woodookulttuuria tai äärikonservatiivista islamistikulttuuria jossain Afganistanin kaukaisimmassa kolkassa. Kulttuurit kuuluvat makuasioihin ja makuasioista kuuluu kiistellä.

Siinä ei tunnu suvaitsevaisilla olevan mitään sanottavaa, kun sanon, että tyttölapsien ympärileikkaaminen on pahempaa kuin tyttölapsen ripiltä pääsy, tai että tasa-arvo on parempi kuin patriarkaalinen yhteiskunta, tai että on parempi laittaa varas selliin häpeämään kuin katkaista hänen kätensä, tai että on parempi kun tyttö valitsee itse puolisonsa, tai että uskonvapaus on parempi kuin kirkon valta.

Miksen sitten saman tien voi sanoa, että kulttuuri, jossa on näitä huonompia piirteitä, on huonompi kuin suomalainen, jossa on näitä parempia piirteitä? On eri asia, pidänkö somalikulttuuria huonompana sen tähden, etten pidä heidän naamoistaan kuin se, että pidän somalikulttuuria huonompana sen omien piirteiden vuoksi. Ensimmäinen on rasismia, jälkimmäinen arvostelua.

Sekin on vielä eri asia, pidänkö suomalaista kulttuuria pakistanilaista parempana koska mielestäni Kallen-Gallelan työt voittavat afgaanitaiteen, vai pidänkö suomalaista kulttuuria parempana, koska pidän afganistanilaista tapakulttuuria - happohyökkäyksiä ja miesvaltaa - huonompana kuin suomalaista tapakulttuuria. Ensimmäinen on sitä oikeaa KULTTUURIA, jälkimmäinen on vain mokuttajan lanseeraamaa KYLTTYYRIÄ. Ja kylttyyriin pitää puuttua, jos ei halua koko utopian räjähtävän käsiin.

ihQ

Rasistisella ideologialla on edelleen kannattajia, vaikka moderni tiede on jo
vuosikymmeniä sitten osoittanut puheen erillisistä ihmisroduista tieteellisen kriteerein
tarkasteltuna pätemättömäksi.

Hyvin yksinkertaisesti määriteltynä rasismi tarkoittaa ihmisen tai ihmisryhmän
arvottamista esimerkiksi ihonvärin, kansalaisuuden, etnisen alkuperän, kulttuurin,
äidinkielen tai uskonnon perusteella alempiarvoiseksi kuin muut ihmiset tai ihmisryhmät.

Rasismi on siis toisen henkilön tai ihmisryhmän ihmisarvon alentamista, joka voi näkyä
monin tavoin, esimerkiksi sanomisina, ilmeinä, uhkailuina, pieninä eleinä,
poissulkemisena, syrjintänä, vainoamisena, väkivaltana, ja äärimmäisyyteen vietynä jopa
murhana.

Kyllä jämpti on näin.

UralinViikinki

Ja pitää myös muistaa, että kulttuurin ja arvomaailman voi omaksua ja ne muuttuvat alati, eivätkä ole niin staattisia kuin esim. ihonväri.

Sivusta seuraaja

Rasismi on siis toisen henkilön tai ihmisryhmän ihmisarvon alentamista, joka voi näkyä
poissulkemisena, syrjintänä, vainoamisena, väkivaltana, ja äärimmäisyyteen vietynä jopa
murhana.[/i]

Kyllä jämpti on näin.

Ilmeinä?  ;D

ihQ

Quote from: Sivusta seuraaja on 16.03.2009, 16:48:52

murhana.[/i]

Kyllä jämpti on näin.

Ilmeinä?  ;D
Kyllä. Jos vaikka pussailet julkisella paikalla ja huulesi menevät vahingossa suukkopaketin näyttämään asentoon, se voidaan laskea syrjinnäksi. Kannattaa ihan tosissaan varoa sillä rasismia on kaikkialla, sielläkin missä sitä ei ole.