News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2010-08-22 IS Marja Tiura huolissaan turvattomuudesta

Started by Maailmanmies, 23.08.2010, 09:42:33

Previous topic - Next topic

Maailmanmies

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2240464

Vaikka en Tiuraa fanitakaan, niin maahanmuuton rajoittamisen ohella on yleinen järjestys ja turvallisuus yksi polttavimpia arkipäivän ongelmia jokaisessa Suomen suuressa ja pienemmässäkin kaupungissa.
Kuseskelua, örveltämistä, sotkemista, rikkomista, huonoa käytöstä. Tällaista Suomea ainakin minä häpeän syvästi. Kadut, julkiset liikennevälineet ja kauppaliikkeet ovat törkykansan hallussa. Yksikin örveltäjä ja kuseskelija saa koko bussin tai kaupan lamaannuksiin, koska kukaan ei uskalla puuttua asiaan.
Puhutaan syräjäytymisestä, mutta se mistä on pulaa on kuri, käytöstavat ja muidenkin kuin oman itsensä ajatteleminen.
Missään muussa maassa (tai ehkä muissa pohjoismaissa) ei näe vastaavaa kuin vain paikka paikoin ja slummialueilla. Meillä tämä on jokaisen kansalaisen silmillä.

Pekkaa kahvassa

Pitkään jatkuneet lastenkasvatuksen "suvaitsevaiset" menetelmät sekä "suvaitsevainen" lainsäädäntö (pienet rangaistukset ja rangaistukset rikolliseen toimintaan puuttujille) sekä yleinen perinteisten hyvien arvojen häviäminen alkavat vihdoin tuottaa hedelmää.

Jokainen voi todeta muutokset yhteiskunnassa esim. 80-lukuun verrattaessa. Muutos ei ole tullut ulkoa päin tai johdu siitä, että "ajat muuttuvat", vaan se on itse aiheutettua ja pitkälti poliittisen toiminnan seurausta.
´´Suomen perustuslakia muutetaan laittomasti ja ilman mediahuomiota!´´ - http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=2&id=1100

nuiseva

Yhteiskunnassa meininki on, että vaaditaan-minulle kuuluu! Minulla on oikeus! Lisää! Enemmän!

Ennen vanhaan sentään ymmärrettiin, että pitää omalla panoksella osallistua yhteiskunnan rakentamiseen -mitä minun pitäisi tehdä, jotta tämä olisi parempi paikka? Minulla on velvollisuuksia.
Koko ajan puhutaan vain kuluista, puuskahtaa Helsingin kaupunginhallituksen puheenjohtaja Risto Rautava (kok.).
Hän haluaisi puhua enemmän Guggenheimin positiivisesta vaikutuksesta ja vähemmän hankkeen kustannuksista.