News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2010-08-13 MTV3: SM: Maahanmuuttajien kotoutuminen on myös suomalaisista kiinni

Started by Iloveallpeople, 13.08.2010, 11:58:51

Previous topic - Next topic

Iloveallpeople

QuoteSisäministeriö: Maahanmuuttajien kotoutuminen on myös suomalaisista kiinni

Sisäministeriön maahanmuutto-osaston neuvottelevan virkamiehen Meri-Sisko Eskolan  mukaan ulkomaalaisten maahanmuuttajien kotoutuminen Suomeen on kaksisuuntaista. Maahanmuuttajilta edellytetään tiettyjä asioita, mutta niin myös meiltä suomalaisilta.

- Se koskee palvelujärjestelmää, virkamiehiä ja ihan jokaista suomalaista meidän omassa arjessamme. On totuttava siihen, että meidän yhteiskuntamme monimuotoistuu kielen ja ihmisten taustojen puolesta, Eskola kertoo MTV3:n Huomenta Suomessa.

Viime vuosina Suomeen on tullut 20 000 - 30 000 maahanmuuttajaa, joista suurin maahanmuuttajaryhmä ovat olleet suomalaiset. Eniten maahan tullaan perhesiteiden perusteella, toiseksi eniten työperäisesti. Työperäisten maahanmuuttajien määrä on kuitenkin työllisyystilanteen heikkenemisen myötä laskenut. Eskolan mielestä suomalaisten työmarkkinoiden vetävyys ei ole ollenkaan yksiselitteinen asia.

- Silloin kun suomalaiset työmarkkinat joutuvat kilpailemaan muiden eurooppalaisten työmarkkinoiden kanssa, niin ei ole ollenkaan sanottua että meidän työmarkkinamme ovat niitä vetovoimaisimpia.

Eskolan mukaan suomalaisessa yhteiskunnassa on monia vetäviä tekijöitä, mutta myös tekijöitä jotka eivät houkuta maahanmuuttajia.

- Yksi tärkeimmistä vetovoimatekijöistä on koko yhteiskunta. Meillä pitäisi olla yhteiskunta, jossa kunnioitamme tasa-arvoperiaatetta ja toinen toisiamme.

Eilen julkaistua SDP:n maahanmuuttoa koskevaa raporttia Eskola pitää hyvänä avauksena, ja odottaa myös muiden puolueiden reagoivan siihen tulevaisuudessa.

- Maahanmuuttokeskustelu alkaa saamaan poliittista sisältöä, mikä on hyvä suunta. Alkusyksystä keskustelulla ei ollut sisältöä, ja se oli aika asiatontakin.

MTV3

Katso haastattelu
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

BeerBelly

QuoteViime vuosina Suomeen on tullut 20 000 - 30 000 maahanmuuttajaa, joista suurin maahanmuuttajaryhmä ovat olleet suomalaiset.

Enemmän Suomen kansalaisia on pois lähtenyt, viimeisen viiden vuoden nettosaldo -2197. Ulkomaan kansalaisten nettosaldo samana aikana +65118.
Unkari FTW

CaptainNuiva

"Eskolan mukaan suomalaisessa yhteiskunnassa on monia vetäviä tekijöitä, mutta myös tekijöitä jotka eivät houkuta maahanmuuttajia.
- Yksi tärkeimmistä vetovoimatekijöistä on koko yhteiskunta. Meillä pitäisi olla yhteiskunta, jossa kunnioitamme tasa-arvoperiaatetta ja toinen toisiamme."

No voi voi, mitäpä tehdään positiiviselle syrjinnälle ja tuplastandardeille?
Nämä eivät nimittäin millään muotoa istu mainostettuun tasa-arvoperiaatteeseen, kuinka vaikeaa voi olla näin yksinkertaisen asian ymmärtäminen?
En myöskään ymmärrä että miksi minun pitäisi kunnioittaa sellaisia ihmisiä jotka
tänne tulessaan hävittävät paperinsa,valehtelevat mm.ikänsä ja jotka taatusti ymmärtävät etteivät täällä työllisty....
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

AaJii

- Yksi tärkeimmistä vetovoimatekijöistä on koko yhteiskunta. Meillä pitäisi olla yhteiskunta, jossa kunnioitamme tasa-arvoperiaatetta ja toinen toisiamme.

Jaa, minä kun luulin että meillä oli jo sellainen yhteiskunta, jossa esimerkiksi uimahalleihin saa mennä kaikki sukupuoleen ja uskontoon katsomatta. Tai että lastentarhassa ei tarvitse ylä- ja alapetipaikkoja jakaessa katsoa lapsen sukupuolta. Tai että työhön valitaan pätevin, eikä se jolla on oikean värinen naama (tai vähemmistövaltuutetun virasta puhuttaessa oikean puolueen jäsenkirja)

Sitä paitsi, eikö tuo kotoutuminen ihan sananakin tarkoita sitä, että sopeudutaan asuinmaan olosuhteisiin ja sääntöihin. Eihän se nyt ristus voi niin olla, että maassa jo olevan väestön on muututtava jotta tulijat tuntevat olonsa kotoisaksi.
"Monikulttuurisuus on tie sivistyksen, inhimillisyyden ja yhteiskuntarauhan takaamiseen."
- Espoon piispa Mikko Heikka, HS 23.02.2009 -

Maastamuuttaja

Röyhkeä teko sisäministeröltä ryhtyä kansalaisten uudelleenkouluttajaksi. Yksi askel lisää kohti totalitarismia.

Sami Aario

En tiennytkään olevani töissä sisäministeriössä. Missä palkkani viipyy? Saanko potkut jos kotoutuminen epäonnistuu?

Jussi Halla-aho

Onhan se sentään mukavaa, että SM:n mukaan maahanmuuttajan kotoutumisesta on vastuu myös maahanmuuttajalla. Tähän asti se on ollut ainoastaan suomalaisilla.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Timo Rainela

Neuvotteleva virkamies on kerinnyt moneen paikkaan.
Tässä yksi, hieman jopa koominen:
http://vaestoliitto-fi-bin.directo.fi/@Bin/049005146a5d453828f6f7970ae02352/1281696953/application/pdf/310289/Maahanmuuttajien%20seksuaali-%20ja%20lis%C3%A4%C3%A4ntymisterveys%20%2024%2011.pdf

Olenko aivan hakoteillä, mutta minusta on kovin metkaa, että tämä (vähemmän tunnettu) virkamies laukoo näin laaja-alaisia "strategioita", jotka kuuluvat ainoastaan mokutuseliitin sanavalikoimaan.
Timo 
TR: Muuten olen sitä mieltä, että naisten olemassaolo politiikassa, virkahallinnossa ja päätöksenteossa on suurin yksittäinen syy kansakuntamme yhtenäisyyden ja moraalisen, eettisen, sivistyksellisen sekä pratopalogistisen rappion ja tuhon liikkeelle panevana voimana. Joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta.

dothefake

"Alkusyksystä keskustelulla ei ollut sisältöä, ja se oli aika asiatontakin."

Ihminen, joka ei vuodenaikoja edes tunne, opastaa meitä hyviksi.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Kukko

Quote from: Sami Aario on 13.08.2010, 13:41:22

En tiennytkään olevani töissä sisäministeriössä. Missä palkkani viipyy? Saanko potkut jos kotoutuminen epäonnistuu?
Ei tässä mitään palkkoja maksella. Kyseessä tulee olemaan sisäministeriön järjestämä jokaista kantasuomalaista velvoittava "ylimääräinen kansalaispalvelus", ts. kunniakansalaisten palveleminen.
Sananvapautta ei nähdä Euroopan unionissa enää kansalaisten suojautumiskeinona hallintoa vastaan, vaan sen käyttäminen nähdään rikoksena, joka antaa viranomaisille aseet kansalaisten syyttämiseksi "vihapuheesta" tai jostakin tekaistusta "rasismista".
-J. Sakari Hankamäki

OTU

Quote from: Kukko on 13.08.2010, 14:19:11
 ts. kunniakansalaisten palveleminen.

Juu. Lähitulevaisuuden taksvärkki: jokaisen pitää tehdä esim. yksi päivä viikosta työtä mamuille. Siivota, kunnostaa, kuskata jne. ;)
Väitätkö meitä väkivaltaisiksi? Peru väitteesi, tai tapamme sinut.
Merkel: ,,Multi-Kulti ist absolut gescheitert"
"David Cameron will say as he declares that the doctrine of multiculturalism has "failed" and will be abandoned."
Sarkozy: Vallitseva maahanmuuttajapolitiikka epäonnistunut.

rähmis

Quote from: Iloveallpeople on 13.08.2010, 11:58:51
Sisäministeriö: Maahanmuuttajien kotoutuminen on myös suomalaisista kiinni

Lue: Me suvaitsemme ja muut tekevät kuinka lystäävät.

Eino P. Keravalta

QuoteViime vuosina Suomeen on tullut 20 000 - 30 000 maahanmuuttajaa, joista suurin maahanmuuttajaryhmä ovat olleet suomalaiset.

???????????

Siis eiväthän suomalaiset ole maahanmuuttajia silloin, kun he palaavat takaisin omaan maahansa, he ovat suomalaisia! Maahanmuuttaja on ihminen, joka muuttaa itselleen vieraaseen maahan. Jälleen yritetään hämärtää käsitteitä.

Ja vielä yksi korjaus tekstiin: ei minun tehtäväni ole sopeutua tänne tuleviin ja tänne sopimattomiin kulttuureihin. Tämä on minun maani, ja täällä eletään minun maani arvojen mukaan. Vieraan tehtävä on sopeutua. Ellei sopeudu - ulos!
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

JPU

Pitääkö nämä luvut edes paikkaansa? Jos pitää niin miten on mahdollista että sisäministeriö tietää peräti 33% tarkkuudella maahantulijoiden määrät. Onko siis sisäministeriön mukaan Suomessa noin 3 - 5 miljoonaa asukasta joista suurin osa on suomalaisia ???
"– Kun tänne tulee ihmisiä, joilla on erilaisia tapoja toimia, pukeutua ja puhua, he muuttavat meidän arkeamme. Muutoksen voi nähdä hyvänä tai huonona, mutta on järkevämpää nähdä se hyvänä, koska sille ei mitään mahda. Suomi ei voi umpioitua enää."

- Tiede-lehti, 9/2014

Parasiittiö

Quote from: Sami Aario on 13.08.2010, 13:41:22

Tämä näin. En muista itsekään allekirjoittaneeni työsopimusta, jossa olisin sitoutunut kotouttamaan tänne haalittuja sopeutumattomia. Eikä ole palkkaakaan maksettu siitä asiasta. Jotenkin luulen, että palkkiota ei ole tulossakaan, tein sitten jotain tai en.
Kansalaispalkka, perustulo tms. ois kiva.

dothefake

Kyseessä ovat varmaan Koivistolaiset Inkerin paluumuuttajat.

Iltasanomien eilisen kyselyn mukaan siinä vaiheessa, kun sitä
viimeisen kerran vilkaisin, oli ääniä yli 15.000 ja rosentit 93/7.
Äsken olisin tarkistanut tilannetta, mutta ilmeisesti jokin tekninen
vaikeus esti sen löytymisen. Pitäisikö ilmoittaa Iltasanomiin, jos
itse eivät ole vikaa huomanneet, brändy kärsii.
-Tytti Tuppurainen

Riukulehto

Quote from: dothefake on 13.08.2010, 14:50:56

Tuollahan tuo on, siis iltalehdessä. Rosentit 4 vs 96. Ääniä yli 32000.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010081212178334_uu.shtml
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Pate69

Quote from: Eino P. Keravalta on 13.08.2010, 14:32:15

???????????

Siis eiväthän suomalaiset ole maahanmuuttajia silloin, kun he palaavat takaisin omaan maahansa, he ovat suomalaisia! Maahanmuuttaja on ihminen, joka muuttaa itselleen vieraaseen maahan. Jälleen yritetään hämärtää käsitteitä.

Ja vielä yksi korjaus tekstiin: ei minun tehtäväni ole sopeutua tänne tuleviin ja tänne sopimattomiin kulttuureihin. Tämä on minun maani, ja täällä eletään minun maani arvojen mukaan. Vieraan tehtävä on sopeutua. Ellei sopeudu - ulos!

Voi luoja, tässä se näkyy Homma-foorumin koko kuva: agitaatiota, demagogiaa, propagandaa. Eihän täällä ole mitään oikeaa keskustelua vaan matalamielistä kansan kiihottamista ja ihmismielen alarekisteriin vetoamista. Jatkakaa vaan samaan malliin. Oikea karvanne on jo paljastunut.

Maahanmuuttaja on henkilö joka muuttaa maahan, asuttuaan sitä ennen toisessa maassa. Näin yksinkertaista se on. Hän voi olla paluumuuttaja, mutta on silti maahanmuuttaja.

Onko tämä tosiaan sinun maasi, jossa eletään sinun arvojesi mukaan? Minä kun kuvittelein että täällä asuu 5 miljoonaa ihmistä ja jokaisella on oma arvomaailma.
Kuka on pyytänyt sopeutumaan tai osallistumaan vieraisiin kulttureihin? Elä omaa elämääsi ja anna muiden elää omaansa. Vetävätkö mamut sinut väkisin moskeijoihinsa vai mikä mättää? Joku naurettava uimahallivuoroko vai veikö muslimimies tyttöystävän? Ja kuka on "oikea" Suomalainen. Kun isoisäni isä oli inkeriläinen ja isoäitini umpiruotsalainen, niin olenko minäkään oikea suomalainen vaikka molemmat vanhemmat ovat Suomen kansalaisia? Pitäisikö minun kaltaiseni heittää ulos Suomesta?

Parasiittiö

Quote from: Pate69 on 13.08.2010, 15:25:08
Kuka on pyytänyt sopeutumaan tai osallistumaan vieraisiin kulttureihin?
Esimerkiksi sisäministeriö juuri nyt. Valtiovalta myös kerää veroja ja jakaa sitä rahaa ideologiansa mukaisiin kohteisiin.

Pitäisikö minun kaltaiseni heittää ulos Suomesta?
Luuletko oikeasti, että "me" ollaan heittämässä Suomen kansalaisia ulos Suomesta?
Kansalaispalkka, perustulo tms. ois kiva.

Veli Karimies

Quote from: Pate69 on 13.08.2010, 15:25:08Onko tämä tosiaan sinun maasi, jossa eletään sinun arvojesi mukaan?

Vertaa:

QuoteTämä on minun maani, ja täällä eletään minun maani arvojen mukaan. Vieraan tehtävä on sopeutua.

MikkoAP

Quote from: Veli on 13.08.2010, 15:43:20
Quote from: Pate69 on 13.08.2010, 15:25:08Onko tämä tosiaan sinun maasi, jossa eletään sinun arvojesi mukaan?

Vertaa:

QuoteTämä on minun maani, ja täällä eletään minun maani arvojen mukaan. Vieraan tehtävä on sopeutua.

Noinpa. "Agitaatiota, demagogiaa ja propagandaa" löytyy Pate69:n viestistä riittämiin.
Syrjiminen syrjimisen lopettamiseksi on kuin naisi neitsyyden tähden tai sotisi rauhan puolesta, vai miten se menikään. - M.

dothefake

Quote from: Riukulehto on 13.08.2010, 15:17:45
Quote from: dothefake on 13.08.2010, 14:50:56

Tuollahan tuo on, siis iltalehdessä. Rosentit 4 vs 96. Ääniä yli 32000.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010081212178334_uu.shtml
Ei ole sama, Iltasanomissa oli omansa hiukan eri kysymyksellä.
-Tytti Tuppurainen

CaptainNuiva

Quote from: Eino P. Keravalta on 13.08.2010, 14:32:15

???????????

Voi luoja, tässä se näkyy Homma-foorumin koko kuva: agitaatiota, demagogiaa, propagandaa. Eihän täällä ole mitään oikeaa keskustelua vaan matalamielistä kansan kiihottamista ja ihmismielen alarekisteriin vetoamista. Jatkakaa vaan samaan malliin. Oikea karvanne on jo paljastunut.

Maahanmuuttaja on henkilö joka muuttaa maahan, asuttuaan sitä ennen toisessa maassa. Näin yksinkertaista se on. Hän voi olla paluumuuttaja, mutta on silti maahanmuuttaja.

Onko tämä tosiaan sinun maasi, jossa eletään sinun arvojesi mukaan? Minä kun kuvittelein että täällä asuu 5 miljoonaa ihmistä ja jokaisella on oma arvomaailma.
Kuka on pyytänyt sopeutumaan tai osallistumaan vieraisiin kulttureihin? Elä omaa elämääsi ja anna muiden elää omaansa. Vetävätkö mamut sinut väkisin moskeijoihinsa vai mikä mättää? Joku naurettava uimahallivuoroko vai veikö muslimimies tyttöystävän? Ja kuka on "oikea" Suomalainen. Kun isoisäni isä oli inkeriläinen ja isoäitini umpiruotsalainen, niin olenko minäkään oikea suomalainen vaikka molemmat vanhemmat ovat Suomen kansalaisia? Pitäisikö minun kaltaiseni heittää ulos Suomesta?

Mielenkiintoinen näkemys sinulla...
Kukako on pyytänyt sopeutumaan?
Ei kukaan ole pyytänyt vaan suviksien kilpakiljunalla on vaadittu.
On helppo ottaa esille vain uimahallivuoro, et halua sitten kommentoida vaikkapa tyrkytettyä positiivista syrjintää, sillä siinä missä paluumuuttaja on maahanmuuttaja, on myös positiivien syrjintä ihan oikeaa syrjintää ja se ei muutu ihquksi lisäämällä eteen sana positiivinen...Aavistelen että kunniamurhakin kohta muutetaan ihquksi "Positiiviseksi poistamiseksi" ja sitten on ihan kivaa taas kaikilla.
On helppo hymähdellä uimahalli-jutulle,hymähdelläänkö sitten yhdessä kunhan vastaavia tapauksia on tuhasia(yksittäistapauksia tapauksien perään,loppumattomiin) eri osa-alueilla ja kehutaanko sitten tasa-arvoista Suomea perään?

Älytöntä väittää että kaikkilla suomalaisilla on erillaiset tavat ynnä arvot,jos näin olisi niin tätä maata ei olisi olemassakaan, sotket nyt tarkoitushakuisesti asioita toisiin.
Jos olet erimieltä niin kertonet myös että mistä löytyy maa jonka kaikilla asukkailla on eri arvot,tavat ja yleinen moraali?

Esimerkki isovanhemmistasi on myös surkea,sotket ihan omasta halustasi asiaan kuvitteellista ulkomaalaisvihaa jotta saisit edes jostain kaivettua esiin oikeutusta vihata.
Omat juureni ylettyvät Ruotsiin,Viroon ja Karjalaan,pitäsikö mielestäsi minun olla mukanasi maasta ulkoistettava?

Lopuksi:Joka ainoan ongelman kohdalla kukkiset selittävät "Yksittäistapaus, ei saa yleistää" mutta jos vaikka suviksen omiin silmiin osuu kirjoitus 434000 joukosta joka saa verenpainetta ylös niin jo yleistetään ja oikein talikolla mättäen...
Pelletouhua :facepalm:

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

jolina

QuoteMaahanmuuttaja on henkilö joka muuttaa maahan, asuttuaan sitä ennen toisessa maassa. Näin yksinkertaista se on. Hän voi olla paluumuuttaja, mutta on silti maahanmuuttaja.

Naurettava väite. Lähisukulaiseni muuttivat Suomeen reilun kymmenen vuoden poissaolon jälkeen. Ei heitä ole missään kohtaa käsitelty maahanmuuttajina. Kenellekään ei ole pälkähtänyt päähän tarjota heille (tai lapsilleen) mitään maahanmuuttajatukea, sopeutumistukea tai ylipäänsä mitään.

Ihan vain tiedoksi, ettei mikään muukaan maa katso ulkomailta palaavia kansalaisiaan maahanmuuttajiksi.

Shawast

QuoteOnko tämä tosiaan sinun maasi, jossa eletään sinun arvojesi mukaan? Minä kun kuvittelein että täällä asuu 5 miljoonaa ihmistä ja jokaisella on oma arvomaailma.

Kärjistämällä voidaan mikä tahansa asia saada näyttämään mahdottomalta. Minä kuitenkin kerron sinulle, että Suomessa asuu noin viisi miljoonaa ihmistä, joilla on yleisesti ottaen sama arvomaailma.

Tuohon arvomaailmaan ei kuulu itsemurhapommittaminen, kirveellä hyökkääminen pilapiirtäjien kimppuun, naisten säkittäminen ja silpominen, valtava tappelun nujakka jonottamista vaativissa tilanteissa, älämölö harkitsemisen sijasta etc. listaa voisi jatkaa loputtomiin. Usko tai älä, kaikki nämä asiat eivät ole itsestäänselvyyksiä kaikissa kulttuureissa.
"Hän puhuu korostetun rauhallisesti, mutta tunnekuohu näkyy hikikarpaloina nenän alla."

- HS raportoi mystisestä keltaiseen purjehdustakkiin pukeutuvasta perussuomalaisten kannattajasta 29.3.2011

elukka

Minä kyllä joustan ja neuvon ymmärtäväisesti mamuja. Toivottavasti suorapuheisuuteni ei aiheuta ÄBÄLAWÄBÄLÄÄ JA RASISTI-RASISTI huutoja. Kato ku samalla kun annan extra huomaavaisuuttani mamulle oletan, että voin kohdella heitä tasa-arvoisesti kuten suorapuheisuus...

Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

Atte Suomalainen

Quote from: OTU on 13.08.2010, 14:24:46
Quote from: Kukko on 13.08.2010, 14:19:11
 ts. kunniakansalaisten palveleminen.

Juu. Lähitulevaisuuden taksvärkki: jokaisen pitää tehdä esim. yksi päivä viikosta työtä mamuille. Siivota, kunnostaa, kuskata jne. ;)
Itse ajattelin, että jokaisen veromarkoista menee jo nyt ainakin yksi päivä mamujen illalliseen.

antero

Quote from: dothefake on 13.08.2010, 14:12:27
"Alkusyksystä keskustelulla ei ollut sisältöä, ja se oli aika asiatontakin."

Ihminen, joka ei vuodenaikoja edes tunne, opastaa meitä hyviksi.

Ehkä tarkoitti vuoden 2009 tai 8 tai 7 tai... alkusyksyä??
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

Pliers

Quote from: jolina on 13.08.2010, 16:30:09
QuoteMaahanmuuttaja on henkilö joka muuttaa maahan, asuttuaan sitä ennen toisessa maassa. Näin yksinkertaista se on. Hän voi olla paluumuuttaja, mutta on silti maahanmuuttaja.

Naurettava väite. Lähisukulaiseni muuttivat Suomeen reilun kymmenen vuoden poissaolon jälkeen. Ei heitä ole missään kohtaa käsitelty maahanmuuttajina. Kenellekään ei ole pälkähtänyt päähän tarjota heille (tai lapsilleen) mitään maahanmuuttajatukea, sopeutumistukea tai ylipäänsä mitään.

Miten ovat kotoutuneet?  :D

Quote from: Pliers on 13.08.2010, 12:52:01
Minua harmittaa tavattomasti, että työperäisestä ja kotoutumisesta puhutaan samalla hapella.

Harmittaa muuten edelleen.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

flammee

Ei kai sitä erikseen kannata panostaa siihen että maa olisi jotenkin houkutteleva maahanmuuttajille, vaikka se olisikin pyrkimyksenä? Kun maan kansalaiset viihtyvät rajojen sisäpuolilla, niin se tarkoittaa kohtalaisen suoraan sitä että se on hyvä paikka elää. Vai liekö sisäministeriön tarkoituksena lähtökohtaisesti että maahanmuuttajat pidetään omana ryhmänään?

Kotouttamisen kannalta suomalaisten oleellisin tehtävä taitaa olla vaatia sitä kotoutumista. Jos siinä feilaa niin ei niinku mitään toivoa.