News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Erittely verokirjaan

Started by Lodi, 23.07.2010, 23:36:15

Previous topic - Next topic

Lodi

Espoo kertoo päiväkotilaskussaan kaupunkilaisille lapsesta aiheutuvan todellisen kulun. Tästä summasta ja sen laskentaperusteista voidaan tietenkin väitellä seuraavat tuhat vuotta mutta olkoon, koska se summa ei ole nyt oleellinen asia.

Toivoisin vastaavaa menettelyä myös valtionverotuksessa. Jos henkilö "x" maksaa veroa vuodessa summan "y", niin toivoisin, että veroehdotuksessa jaettaisiin maksettu vero eri lajeihin. Silloin veronmaksaja voisi miettiä, miten paljon hänellä oli menneenä vuotena etuoikeus maksaa esimerkiksi jonkin ryhmän "z" maahanmuuton tuomia kustannuksia.

Jatkossa voitaisiin kehittää järjestelmä, jossa kansalainen voisi aivan itse arvottaa sitä, mihin veronsa käyttää. Valtio siis kertoisi, miten paljon veroa menee ja se olisi "annettu tekijä" mutta kansalainen voisi itse veroehdotuksen palauttamisen yhteydessä määrätä, mihin hänen verorahansa käytetään.

Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

rontti4

20 propellihattuista kottaraisenpönttöä tuijottavaa netsiä ei voi olla väärässä. :)

_w_

Lodi

Nyt, kun ministeri Käteinen on tekemässä valmiiksi yli 8Me vajaan budjetin vuodelle 2011, niin saisikohan siihen verokirjaan myös kohdan, jossa kerrotaan miten paljon enemmän jälleen kerran kansalainen takaa valtion velkaa.

Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

Rautasormus

Quote from: Lodi on 14.08.2010, 10:08:51
Nyt, kun ministeri Käteinen on tekemässä valmiiksi yli 8Me vajaan budjetin vuodelle 2011, niin saisikohan siihen verokirjaan myös kohdan, jossa kerrotaan miten paljon enemmän jälleen kerran kansalainen takaa valtion velkaa.

Valtiovalta ja Katainen ei tule sitä velkaa koskaan erittelemään, vaan tuossa osuutesi tikittää;

http://www.velkakello.fi/

Yhteiskuntamies

Minusta tämä on hyvä idea, olen itse keksinyt saman joitakin aikoja sitten.

Olisi mielenkiintoista myös, jos otetun valtion velan takaaja olisi sen velan allekirjoittanut ministeri, kuuluisi esimerkiksi työnkuvaan osana vastuuta.

Myöskin, veroehdotuksessa voisi olla kohta siitä, että suostuuko valtion velan takaajaksi.

Pliers

Karkealla tasolla tuon ei pitäisi olla edus kovin vaikeaa järjestää. Kustannuspaikat löytyvät budjetista.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-