News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

TE-toimisto tarjosi Mikolle erikoista paikkaa: diplomaatiksi Yhdysvaltoihin

Started by Micke90, 31.10.2017, 08:04:33

Previous topic - Next topic

Micke90

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005429641.html

QuoteTE-palvelut tarjosi espoolaismiehelle lehdistö­virkamiehen paikkaa Yhdysvalloista, vaikka miehellä ei ole työhön vaadittavaa kokemusta ja vaimolla vakituinen työpaikka Suomessa.

Kerrankin työtarjous, josta itse en olisi kieltäytynyt.

Maija Poppanen

^ Eihän se toki ollut varsinainen työtarjous vaan velvoite hakea kyseistä työtä. Naurettavaa resurssien haaskausta.

Fiftari

Quote from: Maija Poppanen on 31.10.2017, 08:10:32
^ Eihän se toki ollut varsinainen työtarjous vaan velvoite hakea kyseistä työtä. Naurettavaa resurssien haaskausta.

Olen itse hakenut ennen nykyistä työtäni rikosylikonstaapelin paikkaa. Valtiolle.fi palvelun kautta. Ja jos joku pakko olisi ollut hakea x paikkaa kuukaudessa, olisin pommitanut saldon täyteen kuun ekalla viikolla ja lopun kuun keskittynyt etsimään oikeaa työpaikkaa. Onneksi sai töitä.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Maija Poppanen

Onneks mä olen vajaakykyinen, eikä ainakaan toistaiseks tuputeta paikkoja haettavaksi - saatika edellytetä jonkun x-määrän hakemusten tekoa.

Mulla varmaan olis paha asennevamma siinä kohtaa. Kokisin sen luultavasti nöyryyttävänä ja kyykytyksenä... Siis silloin, kun täysin työllistymisen kannalta epärealistisiin duuneihin pitää olla hakevinaan.

En mä täysin tyrmää työttömyysturvan vastikkeellisuutta mut joku rakentava henki siinä olisi suotavaa olla mukana.

Lalli IsoTalo

Quote from: Micke90 on 31.10.2017, 08:04:33
QuoteTE-palvelut tarjosi espoolaismiehelle lehdistö­virkamiehen paikkaa Yhdysvalloista, vaikka miehellä ei ole työhön vaadittavaa kokemusta ja vaimolla vakituinen työpaikka Suomessa.

Tämä ei sitten varmaankaan taida olla se espoolaismies, joka ammuttiin kotiovelleen Somaliassa?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000448267.html
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Micke90

Quote from: Fiftari on 31.10.2017, 08:57:37
Olen itse hakenut ennen nykyistä työtäni rikosylikonstaapelin paikkaa.

Mutta et ole poliisi kuitenkaan?

siviilitarkkailija

Lehdistövirkahenkilö ei ole diplomaatti, vaan julkaisuavustaja. Samoin kuin on julkinen salaisuus että kadulta reväisty työnhakija luultavasti tekisi työn paremmin kuin ämpäri- tai kommariyliopistokoulutettu valehtelija. Tai ainakin rehellisemmin. Ainoa viran haaste on pysyä selvänä jatkuvasti paskaa ja valhetta suoltavan toimittelijakunnan mukana.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Fiftari

Quote from: Micke90 on 31.10.2017, 09:19:35

En. Olen toiminut vartijana ja koulutukseltani olen datanomi.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

ämpee

Milloinkohan TE-toimistoissa havaitaan presidentin duunin olevan kohta haussa ?
Papereita vaan vetämään...
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Micke90

Quote from: Fiftari on 31.10.2017, 09:57:39

Ja hait työkkärin painostamana?

JJohannes

Quote from: ämpee on 31.10.2017, 10:04:43
Milloinkohan TE-toimistoissa havaitaan presidentin duunin olevan kohta haussa ?
Papereita vaan vetämään...

Kelpaisikohan TE-toimistolle selitykseksi, että "en ole nyt pariin kuukauteen ehtinyt lähettää yhtään uutta työhakemusta kun olen hakemassa erästä hyvin palkattua työtä Helsingistä ja siinä on tosi tiukka valintaprosessi työnhakijoille, joutuu etsimään satoja tuhansia suosittelijoita"?
Ei ole turhia päiviä, tai jos on, on koko elämä.

guest12632

Jos työkkäri korvaa matkakulut, voihan sitä haastattelussa käydä. 8)

Quote from: Fiftari on 31.10.2017, 09:57:39
Quote from: Micke90 on 31.10.2017, 09:19:35

Tästä saa sellaisen kuvan, että poliisin tehtäviin on korkeat osaamisvaatimukset. Suomalaisten poliisien näyttöjen perusteella tämä huoli vaikuttaa aiheettomalta.

Golimar

Itse en nykyisistä työttömän työnhaun kiemuroista tiedä mutta tuollainen uutinen tuli vastaan.

Quote"Karenssia paukkuu" – TE-toimisto kommentoi työttömien väitteitä

TE-toimistot vinkkaavat nykyisin työttömille ahkerasti työpaikoista. Tarjouksista kieltäytyville on tullut karenssia ennätysmäärä.
Ennätysmäärä työttömiä on joutunut karenssiin, kun he eivät ole hakeneet työpaikkoja. TE-toimistot ovat siirtyneet sähköiseen asiointiin. Ne ovat tehostaneet työnvälitystä ja seurantaa. Jos työtön ei hae hänelle osoitettua työpaikkaa, uhkana voi olla karenssiin joutuminen ja työmarkkinatukien menetys.

Artikkeli herätti IS:n lukijoissa vilkasta keskustelua. Monien kommentoijien mielestä sähköinen asiointi on tehnyt TE-toimistoista suoranaisia karenssiautomaatteja. IS pyysi Uudenmaan TE-toimistoa kommentoimaan lukijoiden väitteitä.

"Karenssia pukkaa"

Monien IS:n lukijoiden mielestä sähköinen asiointi on johtanut siihen, että työttömän pitäisi olla koko ajan vahtimassa sähköposteja. Jos ei heti hae paikkaa, saa karenssia.

– On kohtuuton vaatimus, että saman päivän aikana on haettava tarjottua työpaikkaa, jos työnantajan ilmoituksessa on mainittu, koska on viimeinen hakupäivä, nimimerkki rautakauppias kirjoittaa.

– Kyllähän siinä karenssia pukkaa, kun TE-toimiston työhön osoitus tulee päivän myöhässä postissa tyylillä; eilen vika hakupäivä, tänään karenssi, nimimerkki Kokemusta on väittää.

Mintun mielestä TE-toimisto toimii mielipuolisesti. Yhteyttä ei saa ja kaikki toimii verkossa.

– Työtarjous tulee omille sivuille ja jos et vahtaa sivuja koko aikaa, niin päivän tarjous menee ohi ja karenssia paukkuu.

Näin Uudenmaan TE-toimisto kommentoi sähköistä palvelua:

"TE-toimistojen sähköisten palvelujen tarkoitus on parantaa ja nopeuttaa asiointia TE-toimiston kanssa sekä osaltaan tehostaa uuden työn löytymistä. Sähköisen palvelun kautta työnhakija-asiakas voi muun muassa ilmoittaa työn hakemisestaan TE-toimistoon ilman erillistä henkilökohtaista asiointia tai puhelinsoittoa.

Työttömyysturvajärjestelmä on säädetty vastikkeelliseksi, joten etuuden saajan yleisenä velvollisuutena on muun muassa hakea aktiivisesti työtä ja koulutusta.

Työtarjouksiin tulee reagoida viipymättä, jotta tarjotun työn saamismahdollisuus olisi mahdollisimman hyvä. Osa työnantajista palkkaa henkilön heti, kun sopiva työhakemus on saapunut. Jos työtarjous on tullut myöhässä tai asiassa on jokin muu epäselvyys, kannattaa tällaisessa tilanteessa ottaa yhteyttä omaan TE-toimistoon."

"Palkka ei riitä bensaan"

Lukijat kirjoittavat, että TE-toimisto voi vaatia menemään työhön huonojen liikenneyhteyksien päähän.

Nimimerkki Tämä on totta kirjoittaa, että TE-toimisto voi tarjota osa-aikatyötä haja-asutusalueelle. Palkka tuskin riittää polttoaineeseen.

Nimimerkki Karenssia kertoo, miten hän autottomana ihmisenä joutui kuukausien karenssiin. Hän väittää käyneensä naapurin kanssa autolla noin 35 kilometrin päässä töissä. Sitten naapuri otti lopputilin eikä enää järjestynyt kyytiä töihin. Julkista liikennettä ei ollut tarjolla.

– Eikä työt olleet aina pajalla, vaan välillä käytiin muualla asennus-, huolto- ja muissa hommissa. Millä olisin kulkenut tarvittaessa? Bussi on mahdotonta liikkua työkaluineen ja yhteyksineen.

Näin Uudenmaan TE-toimisto kommentoi kilometrirajoja:

"Työttömyysturvalain mukaan henkilön työssäkäyntialue ulottuu 80 kilometrin etäisyydelle hänen asuinpaikastaan. Henkilöllä on kuitenkin pätevä syy kieltäytyä vastaanottamasta hänen työssäkäyntialueeltaan tarjottua työtä, jos hänen päivittäisen työmatkansa kesto ylittäisi kokoaikatyössä keskimäärin kolme tuntia ja osa-aikatyössä keskimäärin kaksi tuntia.

Henkilöllä on pätevä syy kieltäytyä vastaanottamasta hänen työssäkäyntialueensa ulkopuolelta tarjottua työtä, jos hänen päivittäisen työmatkansa kesto ylittäisi joukkoliikennevälinettä tai työnantajan järjestämää kuljetusta käyttäen kokoaikatyössä keskimäärin kolme tuntia ja osa-aikatyössä keskimäärin kaksi tuntia."

"Myyjän homma ei oikein nappaa"

Työvälitys on "ekonomille ruohonleikkuuta" -tyylistä meininkiä, lukijat valittavat.

Eräs henkilö väittää joutuneensa karenssiin, kun ei hakenut autonkuljettajan työpaikkaa, vaikka hänellä ei ole ajokorttia, kertoo nimimerkki " ei sitä kortilla ajeta".

Nimimerkki joopajoo väittää, että TE-toimisto lähetti hänen kaverilleen työtarjouksen putkimiehen töistä, vaikka kaveri ei ollut koskaan tehnyt putkimiehen töitä eikä hänellä ole alan koulutusta.

Nimimerkki onneksi jo eläkkeellä on sitä mieltä, että TE-toimistot ovat etääntyneet tosielämästä tarjotessaan uusia töitä irtisanotuille.

Näin Uudenmaan TE-toimisto kommentoi ammattisuojaa:

"Työttömyysturvajärjestelmä on säädetty vastikkeelliseksi, joten etuuden saajan yleisenä velvollisuutena on muun muassa hakea aktiivisesti työtä ja koulutusta.

Työnhakijalla ei ole oikeutta työttömyysetuuteen 60 päivän ajalta työstä kieltäytymisestä lukien, jos hän ilman pätevää syytä kieltäytyy vastaanottamasta TE-toimiston tarjoamaa tai hänelle muuten yksilöidysti tarjottua työtä. Muista korvauksettomista määräajoista ja työssäolovelvoitteen asettamisesta toistuvan kieltäytymisen perusteella säädetään niin ikään työttömyysturvalaissa.

Työttömyysturvalaissa säädetään ammattitaitosuojasta muun muassa, että henkilöllä on kolmen kuukauden aikana työttömäksi työnhakijaksi rekisteröitymisestä tai tätä myöhemmästä päätoimisten opintojen päättymisestä lukien pätevä syy kieltäytyä työstä, joka ei vastaa hänen koulutukseensa ja työkokemukseensa perustuvaa ammattitaitoaan.

Työnantaja tekee lopullisen arvion työntekijän soveltuvuudesta avoinna olevaan työtehtävään. Työnhakijan kannattaa aina päivittää työnhakuprofiilinsa ajan tasalle mikäli esimerkki lupa- tai ammattipätevyysvaatimuksissa on epäselvyyttä, ettei työtä esimerkiksi tarjottaisi tehtävään, johon työnhakijalla ei ole lupaa. Työnhakijan kannattaa kuitenkin oman työllistyvyytensä kannalta hakea työtä mahdollisimman laajalta ammattialalta jo heti työttömyyden kohdatessa."

https://www.is.fi/tyoelama/art-2000001132005.html

Lisää juttua.

https://www.google.fi/search?ei=UGb4Wb-IN8XXgAb8-7WoAQ&q=TE-toimisto+aktiivinen+ty%C3%B6nhaku+karenssi&oq=TE-toimisto+aktiivinen+ty%C3%B6nhaku+karenssi&gs_l=psy-ab.3...65331.69249.0.69975.9.9.0.0.0.0.359.1312.5j2j1j1.9.0....0...1.1.64.psy-ab..0.7.1124...35i39k1j33i22i29i30k1j33i160k1j33i21k1.0.Hxl7pKdjDlA

Tappivanukas

Nuo vastaukset puhuvat karua kieltä siitä että kansalaisen on turha valittaa. Ei muuta kuin mukaan vaan hullutukseen. Hienosti etäännytetty noilla copypaste-vastauksilla. Mitään emme tee väärin, näin se nyt vain menee, saatanan pummit.

Mutta kuinka kauan työttömällä kestää kuuppa hakea töitä joihin ei kelpaa edes teoriassa? Tuollaista paskaa  kun kokee niin voisi vaikka maksaa että saisi päätösten tekijöiden osoitetiedot.
Juuri tulleen tiedon mukaan kotoutumisongelmat suomalaiseen yhteiskuntaan saattavat liittyä täällä vellovaan rasismiin.