News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Muutoksen tila - keskitysketju

Started by Miniluv, 28.07.2010, 16:38:55

Previous topic - Next topic

tietotyöläinen

Quote from: Topelius on 29.07.2010, 00:36:32
Looginen faktahan on, että jompikumpi seuraavista väitteistä pitää vallitsevissa olosuhteissa väkisinkin paikkansa:

1) Muutoksen toiminnassa ei todellisuudessa ole mukana yhtään rasisteja

2) Muutoksen hallitusta ei haittaa, että puolueen toiminnassa on mukana myös rasisteja

Äläpäs nyt vetele aivan noin suoria päätelmiä. Kyllä vaihtoehdoiksi pitää laskea myös ainakin nämä:

3) Muutoksen toiminnassa on mukana yksi tai useampi rasisti, ja se haittaa hallitusta. Hallitus ei kuitenkaan halua tästä huudella julkisesti.

4) Muutoksen toiminnassa on mukana yksi tai useampi rasisti, mutta hallitus ei ole tästä tietoinen.

Kun vielä otetaan huomioon kuinka venyvä käsite rasisti nykyään on, saamme noiden neljän vaihtoehdon välille runsaasti harmaata aluetta.

Ja sitten hieman syvällisempää pohdintaa. Kelpaako sinulle rasistien äänillä valittu järkevä nuiva kansanedustaja?

Kelpaako sinulle (riittävän iso) joukko rasisti kansanedustajia, joiden avulla maahanpäästönongelmat ratkaistaan?

Nämä eivät ole mitään helppoja kysymyksiä. Itse näkisin kuitenkin, niin että mitä pikemmin maahanpäästö järkevöitetään, sitä varmemmin vältetään aidon rasismin nousu ja vaikutusvalta tässä maassa. Joten mm. tästä syystä kallistun kyllä vastaukseen molemmissa.

En kuitenkaan itse äänestäisi julkirasistia vallitsevassa tilanteessa. Sen sijaan jos tulevaisuuden kolme suurta onkin kantisrasistit, muslimit ja dosentti Bäckmanin johtama YYA, niin pakkohan se olisi rasistia äänestää.

Antti Tulonen

Looginen faktahan on, että jompikumpi seuraavista väitteistä pitää vallitsevissa olosuhteissa väkisinkin paikkansa:

2) Muutoksen hallitusta ei haittaa, että puolueen toiminnassa on mukana myös rasisteja

Lienee turvallista veikata jälkimmäistä vaihtoehtoa, mutta olisihan asian myöntäminen toki sellaista Hesarin etusivumateriaalia, että vastausta en tähän suinkaan odottele. (Toisaalta: any publicity is good publicity?) Itse pidän rasisteista ehkä vain himpun verran enemmän kuin pedofiileista, ja on kovin vaikea ajatus äänestää puoluetta, joka riemumielin toivottaa kaikenlaiset ihmisvihaajat tervetulleiksi.

Muutos 2011:een ei oteta rasisteja jäseniksi. Johan tämän kieltävät yhdistyksen säännötkin.

MacGyver

Quote from: Dogah on 29.07.2010, 04:00:25

Muutos 2011:een ei oteta rasisteja jäseniksi. Johan tämän kieltävät yhdistyksen säännötkin.

Entäs pedofilit, murhaajat ja ihmiskaapparit. Otetaanko? (Nuo tosi lievempiä rasitteita kenelle tahansa kuin olla rasisti)

JulianAlexander

Hope jmk:ta ei oteta jatkossa Muutos2011 edes rivijäseneksi. Kaverilla käämit paloi(piuhat sanoi poks), ja seurauksena koittaa sitten upottaa koko puolueen, plus maineen.
Jos jmk olisi edennyt viisaasti, olisi vain eronnut hiljaisuudessa eikä tehnyt numeroa niin kuin jotkut seiskalehden ns julkkis älykääpiöt. Nyt jmk valui samaan kastiin valitettavasti..

No muutos uudelle alulle ilman kys vihan kylväjää..

JulianAlexander

Pelataas jatkossa äänet Persujen laatikkoon. Ainoa järkevä puolue joka voi mitään muutosta nykytilanteeseen tehdä.

Muutos2011. Hyvä kehittämisen arvoinen idea.
jmk kuitenkin tällä erää tappoi koko projektin puukottamalla koko puoluetta selkään.

Nämä vaalit Muutos voisi unohtaa, ja Muutoksen kannattajat äänestävät PS:a.

Jatkossa Muutos-puolue pyrkii seuraaviin vaaleihin paremmalla puheenjohtajalla varustautuneena..

Ja. En ole minkään puolueen jäsen. Kerron vain mielipiteeni.

Kimmo Pirkkala

Quote from: tietotyöläinen on 29.07.2010, 02:40:13

Äläpäs nyt vetele aivan noin suoria päätelmiä. Kyllä vaihtoehdoiksi pitää laskea myös ainakin nämä:

3) Muutoksen toiminnassa on mukana yksi tai useampi rasisti, ja se haittaa hallitusta. Hallitus ei kuitenkaan halua tästä huudella julkisesti.

4) Muutoksen toiminnassa on mukana yksi tai useampi rasisti, mutta hallitus ei ole tästä tietoinen.

Ja sitten vielä se todellinen vaihtoehto, eli
5) Muutoksen hallitus ei tiedä kuka on rasisti ja kuka ei.

Veli Karimies

Quote from: Topelius on 29.07.2010, 00:36:32koko teksti

Mitäs se JM-K sitten niinkus sanatarkasti on kirjoittanut? Aloita vaikka kaivamalla se esiin.

Uuno Nuivanen

Quote from: Dogah on 29.07.2010, 04:00:25

Siinä tapauksessa olisi hyvä, että Muutos laatisi nettiin jonkinlaisen rasismitestin, jolla voisi itse testata, onko rasisti vai ei ja kuinka öyhö. Nykyään kun on kovin vaikea itse tietää onko rasse vai ei.

TeemuT

Quote from: JulianAlexander on 29.07.2010, 05:42:18

Pelataas jatkossa äänet Persujen laatikkoon. Ainoa järkevä puolue joka voi mitään muutosta nykytilanteeseen tehdä.

Juuri näin. Aika turhaa vouhottaa näiden psykososiaalisten kokeilujen kanssa.

Sami Aario

Muuten, jos tässä touhussa lähti Mäki-Ketelältä mopo käsistä niin samoin lähti kyllä Muutoksen hallitukseltakin. Veteraanipuolueidenkin näkyvillä jäsenillä on ollut julkisuudessa esimelisyyksiä ja myös suoranaisia riitoja linjasta, mutta heti ensimmäiseksi ei olla kaivettu esiin sitä kaikkein järeintä asetta (puolueesta erottaminen). Joten kannattaisiko antaa asioiden jäähtyä vähän aikaa?

sunimh

Quote from: Sami Aario on 29.07.2010, 10:25:36
Veteraanipuolueidenkin näkyvillä jäsenillä on ollut julkisuudessa esimelisyyksiä ja myös suoranaisia riitoja linjasta, mutta heti ensimmäiseksi ei olla kaivettu esiin sitä kaikkein järeintä asetta (puolueesta erottaminen).

Kerrotko vielä tässä vaiheessa kuka on erotettu ja mistä puolueesta? J-MK ainakin itse erosi Muutos 2011:n puheenjohtajan paikalta.
Finland - the small Nordic nation, known for its high suicide rates, heavy drinking and domestic violence.
   - Fox News, 31.12.2009

Alceste

Quote from: JulianAlexander on 29.07.2010, 05:42:18
Nämä vaalit Muutos voisi unohtaa, ja Muutoksen kannattajat äänestävät PS:a.
Joo, heti kun helvetti jaatyy.

(Sori, ei skandeja.)
"At last, the gods remove cock from fucking ass."
--Quintus Lentulus Batiatus

"'Suosi suomalaista' on nykyään ainakin rasistinen ilmaisu. Joutsenmerkki ja suomenlippu ovat rasistisen tuotteen merkkejä. Suomalainen peruna on rasisti."
--Sotakoira@Muro

Epäjärjestysmies

Kun ketjun otsikko on "Muutoksen tila", niin sitä on helppo kommentoida toteamalla, että tilaa ja tulevaisuutta ei ole.

Vain erittäin naiivi ihminen kuvittelee, että Muutos saa koskaan ensimmäistäkään kansanedustajaa. Jo Mäkiketelällä olisi tehnyt tiukkaa, mutta hänellä olisi saattanut olla juuri ja juuri läpimenomahdollisuuksia. Erinäköistä pienpuoluettahan on Suomessa koetettu perustaa aika ajoin ja aina olemattomin tuloksin. Tällainen puolue, jonka puheenjohtaja eroaa riitojen takia jo ennen kuin rekisteröinti on valmis, ei todellakaan pääse yhtään mihinkään ottaen huomioon, että 99 % äänestäjistä ei ole tähän päivään mennessä kiinnittänyt siihen mitään huomiota ja uskottavasta keulakuvasta ei ole tietoa.

Maahanmuuttokriittisyyden ainoa järkevä kanava tällä hetkellä on PS.

Veli Karimies

QuoteKun ketjun otsikko on "Muutoksen tila", niin sitä on helppo kommentoida toteamalla, että tilaa ja tulevaisuutta ei ole.

Epäilemättä sinulla on siis jotain sisäpiirin tietoa mitä minulla ei ole?

QuoteVain erittäin naiivi ihminen kuvittelee, että Muutos saa koskaan ensimmäistäkään kansanedustajaa. Jo Mäkiketelällä olisi tehnyt tiukkaa, mutta hänellä olisi saattanut olla juuri ja juuri läpimenomahdollisuuksia. Erinäköistä pienpuoluettahan on Suomessa koetettu perustaa aika ajoin ja aina olemattomin tuloksin. Tällainen puolue, jonka puheenjohtaja eroaa riitojen takia jo ennen kuin rekisteröinti on valmis, ei todellakaan pääse yhtään mihinkään ottaen huomioon, että 99 % äänestäjistä ei ole tähän päivään mennessä kiinnittänyt siihen mitään huomiota ja uskottavasta keulakuvasta ei ole tietoa.

Niinpä niin. Pelkkien kannattajkorttienkin keräämisen piti olla täysi mahdottomuus. Uskottavuuskin on menetetty jo moneen kertaan. Pistetääs kamat kasaan ei tästä taaskaan tällä kertaa mitään tule.

Sami Aario

Quote from: sunimh on 29.07.2010, 10:42:59
Kerrotko vielä tässä vaiheessa kuka on erotettu ja mistä puolueesta? J-MK ainakin itse erosi Muutos 2011:n puheenjohtajan paikalta.

Mäki-Ketelää ei olla erotettu Muutoksesta, mutta tiedotteessaan hallitus selvästi uhkaa tätä erottamisella. Etsi itse se tiedote, mulla on hankala nettiyhteys enkä oikein pysty.

Sinna

Quote7. Hoiditko mielestäsi eron asiallisesti?
Ainahan jälkeenpäin tarkastellen havaitsee, että asioita voisi tehdä toisin ja paremmin. Menemättä sen syvemmälle hallituksemme toimintaan totean vain, että hallituksen sisältä saamani yhteydenotto sisälsi sen verran jyrkkää arvostelua itseäni ja toimintaani kohtaan, että katsoin parhaimmaksi erota heti.

8. Miksi ajoitit eroilmoituksesi Muutoksen kannalta melko huonoon aikaan (kesälomat)?
Päätöksen ajankohtaan vaikutti merkittävästi se, että samainen hallituksen jäsen tarjoutui ottamaan vetovastuun välittömästi. Tämän enempää en halua asiaa julkisuudessa puida, sillä nimenomaan hallituksen asioiden julkisuudessa puiminen on toimintaa, joka vahingoittaa erittäin paljon Muutoksen julkisuuskuvaa. Minä en siihen lähde.

Ajankohta oli mielestäni varsin hyvä, sillä nyt ihmisillä on aikaa lueskella lehtiä. Lomatkin juuri loppuvat, joten kuluvan viikon lehdet selataan erityisellä tarkkuudella. Näinhän olemme jo saaneet havaita, Muutoksen mediajulkisuus on ollut viime päivinä ennen näkemätöntä!

9. Keskustelitko erostasi etukäteen muiden hallitukseen kuuluvien kanssa? Jos et niin miksi et?
En. Sain ehdotuksen eroamisestani eräältä hallituksen jäseneltä ja ymmärsin hänen sanomastaan, että tämä on hallituksen ja suuren aktivistijoukon toive. Koska alun perinkin tarkoitus oli, että puheenjohtajuus on kiertävä tehtävä, niin en katsonut olevan mitään tarvetta erityisempiin keskusteluihin. Katso myös kohdat 7. ja 8.

Hämmentävää ???

MustaLeski

Kukakohan mahtaa olla kyseinen hallituksen jäsen.

BastardoGrande

Quote from: MustaLeski on 29.07.2010, 12:19:53
Kukakohan mahtaa olla kyseinen hallituksen jäsen.

Kuka ottaa yleensä vetovastuun pj:n jälkeen.
Puhelun ottaja oli luvannut sen tehdä.
Hallituksissakin on nokkimisjärjestys, eikä ainakaan viimeisin sinne valituista useinkaan väistymisneuvoja pj:lle antele.

Oletettavasti kyseinen henkilö omaa erittäin pienen järjestysnumeron jäsenrekisterissä.
JMK:lla on 1, eli 2 tai 3.
[img]http://img840.imageshack.us/img840/6147/manifestikannattaja.png[/img]

"Vähemmistöjen suosiminen on enemmistön syrjintää"

Minä en vihaa mustia, vaan toivon että he elävät onnellisesti omissa maissaan. -Tandefelt-

http://velkakello.fi/

Sinna

Näin itsekin asian päättelin.
Mutta, asiaan tulee varmaankin varmistus.

TeemuT

Melkein veikkaisin, että Leinon kanssa tuli eturistiriitoja. Voin toki olla väärässäkin, mutta veikkaillaan kuitenkin. Leino on tolkun mies, joka on selkeästi huolissaan islamisoitumisesta, mistä JM-K ei jostain syystä enää olekaan. Liekö pyörinyt liikaa esim. todellisuus.orgin JJ:n kanssa ja todellisuus on jo päässyt hämärtymään.

JM-K:n kuvitelmat myös jonkin hajottajana olivat aika säälittävää luettavaa, sekin viittaa lievään häiriöön aivotoiminnassa. Kuitenkin tuo Muutos oli sellainen yhdistys, josta ehkä yksi prosentti kansalaisista oli kuullut ja niistä ehkä 10% olisi äänestänyt, eli promillen luokkaa kannatus olisi ollut.

Toivon tosin, että Leino hyppäisi jossain vaiheessa Persujen mukaan. Hauska ja asiallinen tyyppi vaikka naureskeleekin joskus väärissä kohdissa.

Ant.

Mäki-Ketelä kertoo eronsa johtuvan erään Muutos 2011 -yhdistyksen hallituksen jäsenen yhteydenotosta, joka sisälsi jyrkkää arvostelua ja ehdotuksen eroamisesta. Arvostelusta oli Mäki-Ketelän mukaan käynyt ilmi, että arvostelulle on hallituksen ja suuren aktiivijoukon tuki. Arvostelun lähettäjä oli tarjoutunut ottamaan yhdistyksen vetovastuun välittömästi.

Tällä hetkellä puheenjohtajiksi eli vetovastuun ottajiksi ovat ilmoittautuneet hallituksen sisältä:

Jiri Keronen (joka aluksi kieltäytyi ehdokkuudesta ja jonka painotukset ovat hyvin samanlaisia kuin JMK:lla)

Jari Leino
Homma is the new black.

Uljanov

Jos nyt tätä spekulointia halutaa harrastaa, niin se ei tietääkseni ollut Leino eikä Keronen (eikä JM-K), joka ainakin tämän foorumin kautta toi hallituksen sisäisten välien kiristymisen ensimmäistä kertaa julkisuuteen.

Mitään syyllisiä episodiin lienee kuitenkin turha lähteä nimeämään, kun ei tapahtuman taustoista muuta tiedä kuin mitä täällä on esillä ollut. Itse kuitenkin Topeliuksen tapaan pidän tähän astista maltillista asialinjaa niin kannatuksen kannalta kuin yleisestikin järkevänä, joten toivon Muutoksen itsensä kannalta tulevan puheenjohtajan jatkavat jokseenkin samoissa merkeissä. Minun kommenttini ovat kyllä täysin ulkopuolisia, oma ääni menee todennäköisesti persuille.

rontti4

Quote from: Ant. on 29.07.2010, 12:45:17
Mäki-Ketelä kertoo eronsa johtuvan erään Muutos 2011 -yhdistyksen hallituksen jäsenen yhteydenotosta, joka sisälsi jyrkkää arvostelua ja ehdotuksen eroamisesta. Arvostelusta oli Mäki-Ketelän mukaan käynyt ilmi, että arvostelulle on hallituksen ja suuren aktiivijoukon tuki. Arvostelun lähettäjä oli tarjoutunut ottamaan yhdistyksen vetovastuun välittömästi.

Tällä hetkellä puheenjohtajiksi eli vetovastuun ottajiksi ovat ilmoittautuneet hallituksen sisältä:

Jiri Keronen (joka aluksi kieltäytyi ehdokkuudesta ja jonka painotukset ovat hyvin samanlaisia kuin JMK:lla)

Jari Leino

Omituinen väite JMK:lta.

Pitkäänhän on toitotettu, että Muutoksessa päättävät jäsenet. Nyt sitten yksittäisen hallituksen yksi puhelinsoitto olisi saanut JMK:n eroamaan silmänräpäyksessä.

Ensin olisi Nasu-vuohi juttu syynä, nytten tällainen tarina. Mitähän seuraavaksi.  :facepalm:
20 propellihattuista kottaraisenpönttöä tuijottavaa netsiä ei voi olla väärässä. :)

Juhallin

Haluaisin kyllä Muutoksen jäsenenä tietää, kuka hallituksen jäsen ehdotteli puheenjohtajalle eroa, ja mistä syystä.

mikkoellila

Quote from: Juhallin on 29.07.2010, 13:34:49
Haluaisin kyllä Muutoksen jäsenenä tietää, kuka hallituksen jäsen ehdotteli puheenjohtajalle eroa, ja mistä syystä.

Veikkaan, että syynä oli Mäki-Ketelän hämeenanttilatyyliset "islam ei ole mikään ongelma"-lausunnot.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Uljanov

Quote from: mikkoellila on 29.07.2010, 13:39:08
Quote from: Juhallin on 29.07.2010, 13:34:49

Veikkaan, että syynä oli Mäki-Ketelän hämeenanttilatyyliset "islam ei ole mikään ongelma"-lausunnot.

Itse veikkaisin pahamaineista "juotetetaan puliukot hengiltä" -lausuntoa, joka on kai juuri sitä provoisointia, josta JM-K kotisivullaan kirjoitti.

tietotyöläinen

Kun nyt kerta spekuloidaan, niin minä kanssa!

Luin juuri puliukko-ketjun läpi ja epäilen vahvasti, että ainakin iso osa Muutoksen ydinporukasta (pois lukien itse Ketelä tietenkin) tuli siihen tulokseen, että Ketelän aivan liian vuolas ja täysin harkitsematon kirjoittelu on liian suuri riski Muutokselle. Puliukko-ketjuhan ei ollut suinkaan ensimmäinen kerta, kun Ketelä (ainakin minun mielestäni) aivan turhaan rapautti poliittista uskottavuuttaan täällä hommassa.

Minun silmissäni uskottavuus oli jo rapautunut ihan oikeasti. Olin jo "kysy Ketelältä" ketjun jälkeen todennut, että en voi mitenkään häntä äänestää. Tämä on itse asiassa suorastaan surullista. Hyvin harvoin on kansalla ollut niin hyvää yhteyttä (tulevaan) poliitikkoon (täällä hommassa on pari muutakin). Juuri ne seikat, jotka tekivät Ketelästä Ketelän (konstailematon ulosanti ja järkähtämätön itsepäisyys) myös tekivät hänestä lopulta poliittisesti epäkelvon (siis ainakin joidenkin ihmisten silmissä, mahdollisesti myös omien Muutoksessa).

Varmasti runsas ja holtiton töksäyttely vetoaa edelleen moniin. Tässähän on näköpiirissä todellinen kauhuskenario: nuivien äänet jakaantuvat kolmeen pottiin Pirkanmaalla: Heikki, Muutos ja Ketelä omalla listallaan.

ihminen

Niin kiva kuin olisikin ajatella että se on se pahamainen taustalla luuraileva rassimi ja I slam vastaisuus joka olisi ollut erimielisyyksien aiheuttaja niin pistäisin kuitenkin roposeni likoon http://hommaforum.org/index.php/topic,31352.msg418642.html#msg418642ketjun ja tämän http://hommaforum.org/index.php/topic,31502.0.html ketjun puolesta.

Aivan holtitonta touhua, ainakin täältä katsottuna.

Jos sinne tänne ja j käteinen päästelisivät moisia suustaan niin lööpit huutaisivat punaista monta päivää. Soininvaaran huume kommenttikin on jo aiheuttamassa pientä media kohtausta.

prestionat

Quote from: Juhallin on 29.07.2010, 13:34:49Haluaisin kyllä Muutoksen jäsenenä tietää, kuka hallituksen jäsen ehdotteli puheenjohtajalle eroa, ja mistä syystä.
En ole jäsen, mutta haluaisin silti nähdä rohkeutta. Ei tarvitsisi muuta sanoa kuin että "minä keskustelin puheenjohtajan kanssa puheenjohtajan asemasta ja tehtävistä".

IDA

Quote from: ihminen on 29.07.2010, 14:15:32
Niin kiva kuin olisikin ajatella että se on se pahamainen taustalla luuraileva rassimi ja I slam vastaisuus joka olisi ollut erimielisyyksien aiheuttaja niin pistäisin kuitenkin roposeni likoon http://hommaforum.org/index.php/topic,31352.msg418642.html#msg418642ketjun ja tämän http://hommaforum.org/index.php/topic,31502.0.html ketjun puolesta.

Aivan holtitonta touhua, ainakin täältä katsottuna.

Jep.

Toisaalta itse, vaikka seuraan foorumia aika tiiviisti, en ole edes huomannut tuota. Musta kaikki ja ilmeisesti Mäki-Ketelä erityisesti itse, vaikka muuta väittääkin, ottavat nettikeskustelun liian vakavasti. Nopeaan kirjoitteluun nyt mahtuu vaikka mitä.

Jotenkin sitä toivoisi, että aikana, jona tuohtuneet keskustelupalstaviestit vievät ihmisiä oikeuteen voitaisiin ottaa rennommin ja antaa tuollaisille viesteille juuri se paino mikä niille kuuluu, eikä annettaisi niiden vaikuttaa ainakaan netin ulkopuolella.