News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2010-07-22 Mäki-Ketelä eroaa!

Started by prestionat, 22.07.2010, 15:49:34

Previous topic - Next topic

Miniluv

Quote from: Vallin on 24.07.2010, 21:56:11

Oho, sori, talousmopo lähti käsistä, on sen verran lähellä sydäntä maamme taloudellinen tulevaisuus :)

Nou hätä :) Talouskeskusteluakin tänne kyllä mahtuu.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

JM-K

Quote from: Tandefelt on 24.07.2010, 22:03:21
Ei, vaan voisit kritisoida maahanmuuttoa ja Islamia tiukemmin kuitenkin täysin laillisesti.

Kirjoituksesi taitavat olla tarkoituksellista riidanhaastoa, mutta yritetään nyt vielä kuitenkin asiallisesti:

Onko mieleesi tullut missään vaiheessa, että nimenomaan MINÄ EN HALUA KRITISOIDA MAAHANMUUTTOA TIUKEMMIN KOSKA EN KRITISOI MAAHANMUUTTOA VAAN NYKYISTÄ MAAHANMUUTTOPOLITIIKKAA? Ja olen jo perin kyllästynyt jatkuvaan meuhkaamiseen siitäkin asiasta. Pelkkää puhetta.

Islamia tai muslimeja en halua kritisoida lainkaan, koska asia ei yksinkertaisesti kiinnosta minua. Ei yhtään.  

Ja ihan yhtä laillisesti sinä voit niitä kritisoida. Anna palaa vaan!

Ongelmahan on siinä, että sinä ajat myös esimerkiksi "afro-suomalaisten" asiaa.
Ongelma on ihan sinun ongelmasi, ei minun.

Quote from: Tandefelt on 24.07.2010, 22:03:21Perinteinen oppikirjakäsitys suomalaisista on aivan toinen: suomalaisuus edellyttää suomalais-ugrilaista syntyperää. Suomen kansalaisuuden pitäisi edellyttää suomalaista, suomen-ruotsalaista, saamelaista taikka muuta eurooppalaista syntyperää. "Passisuomalaisten" olemassaolo on suuri maahanmuutto- ja kansalaisuuspoliittinen virhe.
Voi harmi.

Muutos 2011 kun on jo olemassa, niin näyttää helpoimmalta käyttää sitä tähän tarkoitukseen.
Vaan kun ei taideta käyttää.

Tiedän, että Muutoksessa on jo monia jäseniä, jotka ajattelevat asioista samalla tavalla kuin minä. Jäsenpohja on myös pieni, eli muutoksia tämän tulevan puolueen ohjelmaan voi tulla nopeasti.
Tai sitten ei. Säännöt kun on nimenomaisen tarkoituksellisesti kirjoitettu sellaisiksi, että kaikenmaailman rasistit eivät puljua tuosta noin vaan valtaa. Tiedän tämän siitä, että olen itse ne säännöt sellaiseksi kirjoittanut. Vaan ainahan sitä kokeilla voi, jos on ylimääräistä aikaa.

Sinäkin tiedät, että jopa aitoja rasisteja on Suomessa moninverroin enemmän kuin Muutoksessa on jäseniä, eli tämä on pelkkä organisointikysymys.
Tiedän, valitettavasti on. No, siinähän alatte sitten organisoitumaan.

JM-K

Quote from: antero on 24.07.2010, 22:03:36

Jos otat talousteemoja enemmänkin, niin tutustu aiheisiin riittävän syvällisesti, äläkä lähde keksimään pyörää uudestaan.

Jep jep!

hallis

Quote from: JM-K on 24.07.2010, 22:21:10
Säännöt kun on nimenomaisen tarkoituksellisesti kirjoitettu sellaisiksi, että kaikenmaailman rasistit eivät puljua tuosta noin vaan valtaa.

Näin!

Voimia JMK:lle.
Ei kannata ruveta deletoimaan mitään. Se on siinä, eikö niin. - Miniluv 26.7.2010.

JM-K

Quote from: hallis on 24.07.2010, 22:51:41
Quote from: JM-K on 24.07.2010, 22:21:10
Säännöt kun on nimenomaisen tarkoituksellisesti kirjoitettu sellaisiksi, että kaikenmaailman rasistit eivät puljua tuosta noin vaan valtaa.

Näin!

Voimia JMK:lle.
Tänx, niinqu teinit sanois.

Vallin

Quote from: JM-K on 24.07.2010, 22:28:28
Quote from: JM-K on 24.07.2010, 22:01:20
Quote from: Vallin on 24.07.2010, 21:56:11
Sen vaan sanon vielä kolmessa maassa yritystoimintaa harjoittavana, että Suomen valtio on niistä vaikein ja vähiten kannustava kumppani. Olisi kyllä hienoa, jos joku puolue alkaisi vihdoinkin tehdä asialle jotain!

Jos JMK kuitenkin jatkaa (koska hän on mielestäni nykyisestä hallituksesta siihen kyvykkäin) Muutoksen veturina, olisi varmasti hänelle ja puolueelle hyväksi ottaa talousasioihin selkeämpi linja.
Kiitos kannustuksesta! Mietin tässä juuri omia poliittisia teemojani. Ei mitenkään mahdotonta, että ottaisinkin enemmän noita talousteemoja mukaan agendalleni. Ne luonnistuvat siihen kyllä ilman mitään epämääräisiä "aasinsiltoja". Koulutusta ja työkokemustakin noista taloushommista on.

Jos otat talousteemoja enemmänkin, niin tutustu aiheisiin riittävän syvällisesti, äläkä lähde keksimään pyörää uudestaan.

Jep jep!

Vahvaan talouteen on yksi ainoa tie, työn tekeminen.

Jotta työtä (ja jaettavaa) riittää, pitää sille luoda olosuhteet. Jotta ymmärrämme miten se olosuhde luodaan, pitää kurkistaa historiaan.

Kun Tampere ja Suomi olivat vielä nälkää näkevää kehitysmaata 1800-luvulla, keksittiin, että jotta saadaan tänne työtä muualta ja omatkin yrittäjät menestymään, pitää OLOSUHTEEN olla kunnossa.

Tampereen kohdalla se merkitsi muutaman suuren tehtaan perustamista vahvoin tukitoimin. Esimerkiksi kun James Finlayson saapui Skotlannista, annettiin hänelle ilmainen maa-alue, pätkä Tammerkoskea sähköntuotantoon ja koroton valtionlaina.

James kiitti, ja hänen tuotemerkillään syntyi työtä 3000 ihmiselle. Ensimmäinen hyvinvointivaltio oli muuten Finlaysonin tehtaan muurien sisäpuolella. Siellä oli oma sairaala, koulu, poliisi ja rahakin!

Nykyisin Suomesta puuttuu optimaalinen olosuhde dynaamiselle yritystoiminnalla. Siksi hyvinvointivaltiomme kiihtyvällä tahdilla velkaantumalla korahtelee kuolinkouristuksissaan.

Historiasta voisimme ottaa oppia tähänkin tilanteeseen, mutta poliitikkojemme joukossa ei ole riittävästi viisautta siihen. Infra meillä on kunnossa, mutta yritysten ja yrittäjien kohtelu on edelleenkin lähes vihamielistä.

antero

Quote from: JM-K on 24.07.2010, 22:28:28

Jep jep!

No näistä tälläkin forumilla pyörivistä taloutta koskevista triideistä huomaa sen kuinka suurin osa tarttuu helppoon oikopolkuun ja alkaa sen perusteella maalailemaan suuria kuvia.
Älä sorru samaan jos.
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

qwerty

Quote from: Vallin
Nykyisin Suomesta puuttuu optimaalinen olosuhde dynaamiselle yritystoiminnalla.

Nykyinen meininki on adjektiivein sanoen lannistava, masentava, nöyryyttävä, kurjistava ja vituttava. Jos joku viitsisi puuttua tähän, niin äänestäisin varmasti. Nätisti sanoen ns. sosiaalidemokrakia ja kommunismi on nähty. Ei toimi tässä maassa.

"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

herra 4x

Olen ollut ulkona elämässä, mökin takia ja kaikenlaisen mukavan puuhastelun takia monta päivää, onko jopa viikkoja, ja sitten kun tulen tsekkaamaan Hommafoorumille niin JM-K eroaa.

Kirjoitan tätä ilman että olen vielä lukenut muitten kommentteja. Olen lukenut JM-K:n "KAIKKI LOPPUU AIKANAAN" -tilityksen. Spontaanit kommenttini seuraavassa.

Kommentoin näin.

Huono hetki ilmoittaa tällaisesta, kun puolueen rekisteröiminen virallisessa prosessissa on kesken. Oli syyt mitkä tahansa.

JM-K:lle olen itsekseni nostanut hattua monestakin syystä: mm. halusta, kyvystä ja innosta tehdä jotain pelkän paskapuheen sijaan. JM-K on tehnyt. Tästä riittäisi kehua vaikka miten, ja jokainen joka on asioita seurannut tietää että JM-K saa aikaan.

Toisaalta jossain asioissa ja nimenomaan kriittisissä asioissa JM-K:n kannanotot ovat olleet outoja, ja omasta kannastani poikkeavia ja jopa töksähteleviä. Esimerkiksi kun puolueen puheenjohtaja sanoo ettei välitä mitä muualla tapahtuu tai on tapahtunut vs. Suomen tulevaisuus, tai että islamisaatiota ei ole mailla eikä halmeilla ja Suomessa korkeintaan vasta sitten jos TKL:n bussissa 2 (oliko se 2?) poksahtaa niin on syytä huoleen,tai kategorisoi islamisaatiosta huolestuneita siitoinlaisiin tms., tai ilmoittaa ettei ympärillä riehuva islamisaatio kuulu hänen top 20:een, on monesti tullut mieleen että onkohan ruorissa oikea mies sittenkään.

Hötkyily Halla-ahon nimienkeruussa aikoinaan, mikä tökkäsi Halla-ahon kieltäytymiseen  oli ehkä esimerkki liiasta innosta tehdä jotain. Aivan, paskapuheen sijaan, kuten me muut.

JM-K:n esiintuoma nuorten hyvinvoinnin poliittinen teema on tärkeä, en sitä kiellä. Mutta koko Muutos 2011 on mielestäni perustettu aivan muista syistä. Ainakin minä olen siinä aivan muista syitä kuin jonkun kouluhäirikön hyvinvoinnin takia. Olen Muutos 2011:ssä jotta mieletön maahanmuuttopolitiikka Suomessa saataisiin järkeviin uomiin.

JM-K sanoo:

"En halua kysellä keneltäkään lupaa tekemisilleni tai sanomisilleni. Se sotii kaikkia omia periaatteitani vastaan. Se sotii niitä ajatuksiani ja näkemyksiäni vastaan, joiden innoittamana lähdin tätä liikettä perustamaan. Erityisesti se sotii kansanliikkeemme omia perusperiaatteita vastaan.

En halua olla ehdokkaana, joka ei voi sanoa todellisia mielipiteitään, paljastaa ajatuksiaan ja valottaa niitä asioita, joita aikoo todellisuudessa ajaa. Se olisi äänestäjien pettämistä. Ennen kaikkea se olisi itsensä pettämistä. Surullisinta ei ole se, että pettää itseään ja valehtelee itselleen. Surullisinta on se, että uskoo omat valheensa".

Tulee mieleen kysymys: Mikset voi sanoa?

"En halua olla mikään esikuva, keulahahmo enkä johtaja. Olen saanut työelämässä virua johtotehtävissä ihan tarpeeksi tietääkseni, mitä se vaatii ja mitä antaa. Tuo vaihtosuhde ei ole kovinkaan kannustava saati palkitseva".

Ymmärrän täysin tämän.

"En myöskään koe enää nauttivani riittävissä määrin yhdistyksen hallituksen luottamusta. Siksi olen päättänyt erota välittömästi puheenjohtajan tehtävästä ja hallituksen jäsenyydestä".

No voi vittu. Onko tässä taas klassinen hyttyspuolueen sisäinen dinosauruskamppailu vai mitä. Tähänkö tää hyyty.

"Toisaalta velvollisuusminäni muistuttaa, että monet ihmiset ovat tehneet paljon töitä sen eteen, että olen ehdokkaana.

En ole mies, joka kovin helposti syö sanansa tai kääntää takkiaan".

Totta.

Lisäksi tunnut mieheltä joka hötkyilee liikaa. Itsekin olet vapaasti lainaten sanonut että netissä kirjoittelet sitä sun tätä. Siltä se on monesti myös tuntunut lukijan näkökulmasta.

Koska en tiedä kulissien takaa mitään, niin ihmettelen ratkaisuasi, ainakin ajoitusta. Samalla toivon, että tilalle saadaan puheenjohtaja jolla olisi sama into ja kyky ja sivistys ja fiksuus kuin sinulla, ja joka ei höpöttäisi heikkoina hetkinään sellaista tekstiä maahanmuuttoon liittyvistä asioista jotka sopisivat kuin nakutettuna RKP:n tai Vihreitten agendaan.

Kiitos tekemästäsi työstä joka tapauksessa.

Rakkaudesta lajiin.

kgb

Quote from: desperaato on 24.07.2010, 18:48:39
Katsohan, että oli sitten viimeinen kerta kun tuohon tapaan öyhötät.

Jaa? Katsos kun minä olen kirjoittanut tänne lähes alusta alkaen omalla nimelläni, niin en oikein arvosta tuollaisia letkautuksia joltain joe nobodyltä jonka ilmoittaman nimen todenperäisyydestä ei ole mitään takeita.

Mutta, tämä ei kuulu tänne. Jos sinä ja Mikko haluatte muuttua nimellisiksi, ohjeet ovat tässä.

Ja sitten asiaan:

Quote from: BastardoGrande on 24.07.2010, 20:38:42
Kumpikin puolue vetää omaa linjaansa, enkä halua kahta samanlaista.
Äänestyskopissa valitsen itselleni sopivimman vaihtoehdon.
Otaksun suurimman osan äänioikeutetuista käyttäytyvän samalla tavala.

Tuossa viestissä piilee totuus. Noinhan se homma toimii tosielämässä jos äänestämään mennään. Joskus tietenkin tulee pakosta äänestettyä vähemmän huonoa vaihtoehtoa (kuten parissa edellisessä presidentinvaalissa itse jouduin tekemään) mutta ainahan ei voi voittaa.

Herääkin kysymys, ovatko mikkostadista, L Brander, Tandefelt ja muut kireämpää linjaa haluavat sitten sitä mieltä, että Muutos olisi se paras juttu sitten valmiiksi viipaloidun leivän jos tämä heille tärkeä linjamuutos toteutettaisiin. Parempi kuin esim. Perussuomalaiset nyt, joilla maahanmuuttokriittinen kehitys on ollut oikeansuuntaista, todellista puolueen linjaan vaikuttavaa (vrt. kokoomusnuoret1, Pöntinen ja "Maassa maan tavalla" demarit jossa puhutaan yhtä ja tehdään kuitenkin toista) ja jossa näyttäisi olevan tilaa vielä voimakkaampia menetelmiä vaativille äänille.
Jotain hyväähän Muutoksessa täytyy olla, jos se kiinnostaa näin paljon, eikö vain? Muutos koetaan jollain tavalla omaksi asiaksi ja halutaan tehdä siitä sitten oman mielen mukaan täydellinen.

1 Tästä varmaan saan Elisan kimppuuni :)
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

Kukkahattuinen Fatima

Quote from: JM-K on 24.07.2010, 11:26:19
Quote from: Juhallin on 24.07.2010, 10:08:56
Ei leikkauksia ainakaan "heikompiosaisilta" tuntuu jokainen poliitikko paasaavan. Ainoa keino selviytyä tulevaisuuden haasteista on nimenomaan leikkaukset. Ja varsinkin leikkaukset "heikompiosaisilta". Yhteiskuntamme ei kestä, eikä tarvitse kestää "sossupummeja".
Tämä on valitettavan totta. Mutta totta, fakta, tosiasia. Leikkauksien on kohdistuttava kaikkiin väestöryhmiin, kohtuullisesti ja oikeudenmukaisesti. Erityisesti vähempiosaisiin kohdistuvat leikkaukset on suoritettava taiten, etteivät negatiiviset kerrannaisvaikutukset syö saavutettuja hyötyjä. Esimerkiksi vähävaraisten lapsiperheiden etuja ei välttämättä kannata kovin kovalla kädellä leikata. Tuollainen politiikka yleensä syventää lapsien ja nuorten ongelmia, jotka tulevat erittäin kalliiksi yhteiskunnalle.

Suora rahanjako sosiaalipummeille on lopetettava välittömästi ja siirryttävä hoitamaan heidän perustoimeentuloaan täysin eri lailla. Esimerkiksi ei ruokakuponkeja tai ruokaa kaupoista - ne pystyy vaihtamaan rahaksi ja ryyppäämään - vaan ruokailu esimerkiksi työttömien ylläpitämissä toimintakeskuksissa.

Olen vahvasti sitä mieltä, että jos sosiaalista tulonsiirroista jää rahaa viinaan, kaljaan, tupakkaan ja huumeisiin, niin silloin tuet ovat ehdottoman ylimitoitettuja. Keskustelin tästä naapurin papan kanssa, joka elelee noin 600 euron eläkkeellä + muutaman kympin rintamamieslisällä. Hän ihmetteli, että miksi ihmiset koko ajan valittavat sitä köyhyyttään. En ehtinyt vastaamaan, kun Topi jo itse lisäsi, että sitä kaljaa ja tupakkaa pitää olla koko ajan suussa. Niinpä.

Quote from: Juhallin on 24.07.2010, 10:08:56
Jos ei ole halua osallistua yhteiskunnan ylläpitämiseen ja kehittämiseen, ei tarvitse myöskään vaatia parempia yhteiskunnan palveluita.
Minä olen tätä mieltä. Ja se kuka uskaltaisi moisen pommin vaalitentissä pudottaa, on erittäin vahvoilla saamaan ääneni vaaleissa :)
Minäkin olen täsmälleen tätä mieltä. Ja uskallan tämän sanoa ihan koska tahansa ja missä tahansa. Minua ei hävetä sitä sanoa, sillä a) asia on totta, b) jonkun se on hyvin pian sanottava, c) suurin osa kansalaisista on täsmälleen samaa mieltä ja d) minulla on vapaassa maassa täysi oikeus sanoa, mitä haluan.

Erityisesti tämän suuntainen kommentointi on nyt huomattavasti helpompaa, kun en ole enää puheenjohtaja. Nyt toisten aktiivien ei tarvitse enää "nolostella" ja ihmetellä, että mitä hittoa se nyt taas höpöttää.

Kuten olen monesti ennenkin todennut, minulle maahanmuutto ei ole se maailman tärkein asia (islamista ja muslimeista nyt puhumattakaan), vaikka olennainen ongelma Suomessa onkin. Mamusirkuksen lopettaminen ei poistaisi Suomen ongelmia. Suomalaisten elättien sirkuksen poistaminen sen sijaan alkaisi näkyä ja hyvin nopeasti.

Mikäli Muutos 2011 keskittyy pelkästään tai edes hyvin vahvasti pelkästä maahanmuuttopolitiikasta puhumiseen (toivottavasti ei paasaamiseen),se tie on sitten nopeasti käyty loppuun ja pysyvä marginalisoituminen, nopea kuihtuminen ja poliittiselta kartalta katoaminen ovat vääjäämättä edessä.

QuoteEsimerkiksi ei ruokakuponkeja tai ruokaa kaupoista - ne pystyy vaihtamaan rahaksi ja ryyppäämään - vaan ruokailu esimerkiksi työttömien ylläpitämissä toimintakeskuksissa.

Tuollaisiin toimintakeskuksiin voisi sitten työllistää sekä työttömiä natiiveja että mamuja! ;) Voisivatko hommalaiset nyt aktivoitua tämänkinkaltaisten asioiden suhteen? Vai onko monikulttuurisuuden torjuminen tosiaankin se ainoa autuaaksitekevä asia täällä??
Laittaisin hompanssin pieneen lasiseen purkkiin jos kiinni saisin, heinällä kutittaisin ja tuhmille tummille musliminaisille iloksi lahjoittaisin.

_w_

Aika kalliiksi vaan tulisivat noi ruokailut. Kouluruokailu maksanee nyt jotain vitosen nuppi josta ruoan osuus alle euron. Jos työttömille tarjottaisiin oikeasti ruokaa eikä koulu"ruokaa", ruoan osuus olisi ehkä kaksi euroa. Tällöin ehkä 7 euroa olisi ateria, kolmesti päivässä tekisi 21 euroa. Kuussa tuo olisi 630 euroa.
Nykyisissäkin työttömien keskuksissa leikkityön järjestäminen maksaa jo melkoisesti.

Miniluv

QuoteVai onko monikulttuurisuuden torjuminen tosiaankin se ainoa autuaaksitekevä asia täällä??

Tällä argumenttivirheellä (jos tekee yhdelle asialle jotain, pyllistää miljoonalle muulle) on pakko olla jo virallinen nimi, tietääkö kukaan, mikä se on?
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

KJ

QuoteTuollaisiin toimintakeskuksiin voisi sitten työllistää sekä työttömiä natiiveja että mamuja!  Voisivatko hommalaiset nyt aktivoitua tämänkinkaltaisten asioiden suhteen? Vai onko monikulttuurisuuden torjuminen tosiaankin se ainoa autuaaksitekevä asia täällä??

Ei kuule millään ehdi, kun pitää käydä töissä, maksaa veroja ja pitää tätä sirkusta pystyssä. Kysy anarkomarkoilta, heillä saattaa olla ylimääräistä aikaa, sikäli kun piipunputsaamiseltaan ehtivät.
What would Gösta Sundqvist do?

kaivanto

Quote from: JM-K on 24.07.2010, 21:42:55
Ei hitto, siehän sälli oot! Siis sinä et halua taistella oikeuslaitoksen kanssa, mutta minun pitäisi, koska teen tätä omalla nimelläni? Loistava ajatustyötä!
Ei, vaan voisit kritisoida maahanmuuttoa ja Islamia tiukemmin kuitenkin täysin laillisesti.

Lopettakaas nyt se rivijäsenen kiusaaminen!  ;D

Minä olen Muutos 2011 -puoluehallitukseen kesäkuussa valittu täydennysjäsen ja olen täysin Ayaan Hirsi Alin ja melkeinpä myös Geert Wildersin linjoilla. En tule itsesensuroimaan näkemyksiäni islamista, vaikka mitä fatwaa pukkaisi. En pelkää edes hamstereita! Islam (poliittisena ideologiana) ei kuulu Eurooppaan, vaikka semmoista sairasta ajatusta nykyään yritetään monikulttuuri-ideologian varjolla markkinoida. Omaa manifestiani tästä aiheesta tulee lähikuukausina...

Juhan linja on ihan hyväksyttävä ja looginen. Minulla on monesta sattuneesta ja kokemusperäisestä syystä vähän enemmän kosketuspintaa tähän uskontoteemaan.

Kukkahattuinen Fatima

Quote from: _w_ on 25.07.2010, 00:49:23
Aika kalliiksi vaan tulisivat noi ruokailut. Kouluruokailu maksanee nyt jotain vitosen nuppi josta ruoan osuus alle euron. Jos työttömille tarjottaisiin oikeasti ruokaa eikä koulu"ruokaa", ruoan osuus olisi ehkä kaksi euroa. Tällöin ehkä 7 euroa olisi ateria, kolmesti päivässä tekisi 21 euroa. Kuussa tuo olisi 630 euroa.
Nykyisissäkin työttömien keskuksissa leikkityön järjestäminen maksaa jo melkoisesti.

Lasten kouluruokaan on budjetoitu alle 80s/lapsi, en nyt muista tarkkaa summaa...ja ruoka ei ole mitenkään mainiota.

Miten lähtisitte tällaisten keskusten sijaan ratkaisemaan työttömien ongelmia?
Laittaisin hompanssin pieneen lasiseen purkkiin jos kiinni saisin, heinällä kutittaisin ja tuhmille tummille musliminaisille iloksi lahjoittaisin.

tietotyöläinen

Kyllä tämä on meille kaikille täysin mahdollista (ainakin toistaiseksi). Minusta ei siihen ole, onneksi edes joistakin harvoista on. Olen itsekin sanaillut Ketelän kanssa islamista, mutta kyllä asia on niin, että jokainen päättää itse mitä asioita ottaa esiin julkisuudessa.

Ongelmahan on siinä, että sinä ajat myös esimerkiksi "afro-suomalaisten" asiaa.

Nyt on kyllä pakko kysyä, että mikä ongelma? Missä mielessä tämä on ongelma ja kenelle?

Perinteinen oppikirjakäsitys suomalaisista on aivan toinen: suomalaisuus edellyttää suomalais-ugrilaista syntyperää. Suomen kansalaisuuden pitäisi edellyttää suomalaista, suomen-ruotsalaista, saamelaista taikka muuta eurooppalaista syntyperää. "Passisuomalaisten" olemassaolo on suuri maahanmuutto- ja kansalaisuuspoliittinen virhe.

Perinteisellä oppikirjakäsityksellä on hyvin vähän käytännön merkitystä ylipäätään ja erityisen huonosti se soveltuu poliittisen kannanoton perusteeksi. Yllä oleva vähintäänkin hipoo ihka aitoa rasismia, joka lienee tässä maassa tällä hetkellä kaikista maailman ideologiosta se, jolla varmimmin tuhotaan kaikki edellytykset minkäänlaiselle poliittiselle kannatukselle.

Olen melko pitkälle samaa mieltä kanssasi "passisuomalaisista", mutta en heidän geneettisen alkuperänsä vaan kulttuuristen ja taloudellisten syiden takia. Jos tulijat integroituisivat aidosti (kielitaito, työpaikka, sukupuolten välinen tasa-arvo, sananvapaus...), niin enpä lueskelisi yömyöhällä maahanmuuttopolitiikkaa kritisoivaa foorumia.

EDIT: Piti vielä todeta, että ei todellakaan vaikuta siltä, että Ketelä olisi Muutosta millään lailla hylkäämässä (ei sillä että olisi niin ilmoittanutkaan tekevänsä). Sen verran aktiivisesti hän kuitenkin edelleen kirjoittelee Muutokseen liittyvissä ketjuissa.

Ja tästä taas tuli mieleen, että koska Ketelä on skenessä erittäin hyvin tunnettu ja koska hän näytteli Muutoksen perustamisessa niin selkeän ratkaisevaa roolia, tässä on olemassa ainakin teoreettinen riski, että tuleva pj ja Ketelä ikään kuin kilpailevat arvovallasta tms (ainakin meidän vaalikarjan silmissä). Toisaalta tässä on nyt oiva sauma luoda hyvä kahden kärjen taktiikka.

Jos sallitte, niin kaksi kärjistettyä esimerkkiä kahdesta erilaisesta lähestymistavasta.

Uusi pj: islamisaatio uhkaa perinteisiä länsimaisia arvoja.

Ketelä: islamisaatiosta höpöttäjät on umpimielisiä ressukoita.

TAI

Uusi pj: islamisaatio uhkaa perinteisiä länsimaisia arvoja.

Ketelä: yhteiskuntamme ei kestä nykyistä velkaantumisvauhtia kovin pitkää, kulurakenteen kipeät muutokset on aloitettava välittömästi.

Tandefelt

Quote from: kaivanto on 25.07.2010, 01:35:19
Minä olen Muutos 2011 -puoluehallitukseen kesäkuussa valittu täydennysjäsen ja olen täysin Ayaan Hirsi Alin ja melkeinpä myös Geert Wildersin linjoilla.
Ayaan Hirsi Ali ei kuulu Eurooppaan sen enempää kuin islamistit.

kaivanto

Quote from: Tandefelt on 25.07.2010, 01:50:56
Minä olen Muutos 2011 -puoluehallitukseen kesäkuussa valittu täydennysjäsen ja olen täysin Ayaan Hirsi Alin ja melkeinpä myös Geert Wildersin linjoilla.

Oletko siis sitä mieltä, että vaaleilla valitun hollantilaisen kansanedustajan suojeleminen islamistien väkivallalta ei kuulu veronmaksajien kustannettavaksi? Jos näin on, olen myös sodassa sinua vastaan.

prestionat

Quote from: kaivanto on 25.07.2010, 01:55:37Oletko siis sitä mieltä, että vaaleilla valitun hollantilaisen kansanedustajan suojeleminen islamistien väkivallalta ei kuulu veronmaksajien kustannettavaksi? Jos näin on, olen myös sodassa sinua vastaan.
Jos tästä sompputytöstä puhut, niin eikös se ole aika päivää sitten karkoitettu Hollannista, koska valehteli turvapaikkaa hakiessaan?

Tandefelt

Quote from: tietotyöläinen on 25.07.2010, 01:49:49
Perinteisellä oppikirjakäsityksellä on hyvin vähän käytännön merkitystä ylipäätään ja erityisen huonosti se soveltuu poliittisen kannanoton perusteeksi. Yllä oleva vähintäänkin hipoo ihka aitoa rasismia, joka lienee tässä maassa tällä hetkellä kaikista maailman ideologiosta se, jolla varmimmin tuhotaan kaikki edellytykset minkäänlaiselle poliittiselle kannatukselle.

Olen melko pitkälle samaa mieltä kanssasi "passisuomalaisista", mutta en heidän geneettisen alkuperänsä vaan kulttuuristen ja taloudellisten syiden takia. Jos tulijat integroituisivat aidosti (kielitaito, työpaikka, sukupuolten välinen tasa-arvo, sananvapaus...), niin enpä lueskelisi yömyöhällä maahanmuuttopolitiikkaa kritisoivaa foorumia.
Rasismi on rotuvihaa. Minä en vihaa mustia, vaan toivon että he elävät onnellisesti omissa maissaan. Olen etnopluralisti.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ethnopluralism

Britannian BNP esimerkiksi on perinteinen kansallismielinen puolue, joka katsoo oikeiksi briteiksi valkoihoisen alkuperäisväestön. BNP sai yli puoli miljoonaa ääntä viime vaaleissa. Monirotuista yhteiskuntaa kannattavat Islam-vastaiset puolueet eivät ole menestyneet Saksassa tai Britanniassa. Muutos 2011:n kannattaisi seurata niitä jotka ovat menestyneet edes jotenkin, eikä totaalisia epäonnistujia.

Tandefelt

Quote from: kaivanto on 25.07.2010, 01:55:37
Quote from: Tandefelt on 25.07.2010, 01:50:56
Oletko siis sitä mieltä, että vaaleilla valitun hollantilaisen kansanedustajan suojeleminen islamistien väkivallalta ei kuulu veronmaksajien kustannettavaksi? Jos näin on, olen myös sodassa sinua vastaan.
Ayaan Hirsi Ali on somali. Siteeraanpa Richard Järnefeltiä, jota hetki sitten kehuit fiksuksi ihmiseksi:

"Näistä syistä toivoisin kaikkien somalialkuperäisten ihmisten poistamista Suomesta niin pian kuin mahdollista, ihan passista riippumatta. Koko projekti oli virhe, suuri virhe. He eivät sovi tänne, he sopivat Somaliaan."
http://richardjarnefelt.blogit.uusisuomi.fi/2010/06/

kaivanto

Kyseinen sompputyttö on ihannenaiseni, ei saa sanoa pahaa sanaa. Lue Infidel niin joitain yksityiskohtia Hollannin sisäpolitiikasta selviää. Uusi kirjakin ilmestyi justiinsa.

http://www.theahafoundation.org/

Minulle monirotuisuus on ihan tavoiteltava olotila, mutta "monikulttuurisuus" ei, koska se merkitsee nykykäytännön mukaan eri sääntöjä eri ryhmille ja kulttuureille. Ayaan Hirsi Ali sanoo, että pitää voida asettaa kulttuureja paremmuusjärjestykseen. Islam ei ole useimmille naisille kovin hyvä kulttuuri. Ne, joille se on oman kokemuksen mukaan hyvä, voisivat pitää turpansa kiinni, kun puhutaan niistä miljoonista naisista, joilta islam ja islamilaisten maiden kulttuurit riistävät ihmisarvon. Keskustelu ei valitettavasti Suomessa ole lähelläkään tätä tasoa, mutta teen omalta osaltani parhaani taistelussa kulttuurirelativistisia ääliöitä vastaan.

tietotyöläinen

Quote from: kaivanto on 25.07.2010, 02:07:04
Minulle monirotuisuus on ihan tavoiteltava olotila, mutta "monikulttuurisuus" ei, koska se merkitsee nykykäytännön mukaan eri sääntöjä eri ryhmille ja kulttuureille.

En näe monirotuisuudessa mitään tavoiteltavaa, mutta en myöskään mitään vastustettavaa. Tavoteilteva olotila on jotain, jonka saavuttamisesksi nähdään vaivaa, tai ainakin ollaan sitä mieltä, että pitäisi nähdä vaivaa.

Quote from: kaivanto on 25.07.2010, 02:07:04
Ayaan Hirsi Ali sanoo, että pitää voida asettaa kulttuureja paremmuusjärjestykseen. Islam ei ole useimmille naisille kovin hyvä kulttuuri. Ne, joille se on oman kokemuksen mukaan hyvä, voisivat pitää turpansa kiinni, kun puhutaan niistä miljoonista naisista, joilta islam ja islamilaisten maiden kulttuurit riistävät ihmisarvon. Keskustelu ei valitettavasti Suomessa ole lähelläkään tätä tasoa, mutta teen omalta osaltani parhaani taistelussa kulttuurirelativistisia ääliöitä vastaan.

Jaahas, selkeää puheenjohtaja-ainesta.

tietotyöläinen

Quote from: Kukkahattuinen Fatima on 25.07.2010, 01:38:21

Kysymys ei ehkä ole osoitettu minulle ja aihekin on pahasti off-topikkia, mutta ylivoimaisesti paras keino olisi aitojen työpaikkojen syntymisen helpottaminen. Ylipäätään oireen hoitaminen vaivan hoitamisen sijaan on hölmöä ja aivan tolkuttoman typerää se on, jos se pahentaa varsinaista vaivaa (menot kasvavat => verot nousevat => kilpailukyky heikkenee => lisää työttömiä).

Kansainvälisen kilpailukykymme on pakko parantua, jos mielimme hyvinvoida tässä valtiossamme tulevaisuudessakin. Verojen ja työllistämiskulujen on pakko laskea kuten sosiaalitukien, eläkkeiden ja palkkojenkin. Pakko.

Dark Serenity

Tämän threadin lukeminen aiheuttaa minussa suurta myötähäpeän tunnetta. Mikä saa aikuiset ihmiset keskustelemaan esiteinin lailla? Veikkaisin liiallista sitoutumista asioihin, minkä seurauksena on kokonaiskuvan ja suhteellisuudentajun häviäminen.

Olen aikaisemmin ihmetellyt vaatimuksia Mäki-Ketelän vetäytymisestä PJ:n paikalta, mutta nyt se tuntuu parhaalta ratkaisulta. Hyvä mies, mutta ei taida soveltua pitkäaikaiseksi johtohahmoksi.

Vaatimuksen maahanmuuttolinjauksien kiristämisestä ja mahdollisesta siihen keskittymisestä näen tärkeänä kysymyksenä. Muutoksella on kolme hyvää teemaa: suora demokratia, politiikan avoimuus ja maahanmuuttopolitiikan kiristäminen. Ainoa ero Persuihin on siis suora demokratia/päätöksenteon avoimuus.

Jos Muutos keskittyy liikaa maahanmuuttopolitiikan ympärille, on Muutos vain pienempi ja huonompi versio Persuista, ja se kuolee pois. Sanoisin, että suora demokratia on muuttumassa tärkeimmäksi teemaksi kannattajien haalimisen (ja Suomen tulevaisuuden) kannalta. Toisaalta pelkällä suoralla demokratialla ei puoluetta saada alkuun/menestymään.

Maahanmuuton polttavimmat ongelmat ovat selkeästi 1) rahalliset haitat, rikokset, ja 2) islamisaatio ja yhteiskunnan kurjistuminen. Mäki-Ketelän mielestä vain kohta 1) tulisi estää, mutta islamisaation ongelmiin tarttuminen on lähitulevaisuudessa kenties jopa rahaa ja rikoksia tärkeämpi seikka äänestäjille. Monietninen yhteiskunta ei ole myöskään toivottava, koska vaikka sitä ei tule aktiivisesti vastustaa, monietniset yhteisöt ovat epävakaita.
Murmur

_w_

Quote from: Kukkahattuinen Fatima on 25.07.2010, 01:38:21
Lasten kouluruokaan on budjetoitu alle 80s/lapsi, en nyt muista tarkkaa summaa...ja ruoka ei ole mitenkään mainiota.

Eli tuo mainittu 80 senttiä on vain ne raaka-aineet, ei sisällä palkkoja, tiloja yms. Työttömien ongelma on se, ettei ole töitä. Se ongelma ei poistu sillä että käsketään jonnekin leikkimään työntekoa monien valvovien silmien alle, päinvastoin se pahentaa ongelmaa ja luo uusia. Noilla keskuksilla kiusataan ja lannistetaan työttömiä ja pahennetaan työttömyyttä vaikka tilastoja kaunistellaankin samalla.

JR

Yrittämisen toimintaedellytysten parantaminen tässä maassa on todellakin oleellinen juttu, samoin yleinen työnteon kannattavuuden parantaminen. Aina, kun yhteiskunta mielestään parantaa yritysten toimintaedellytyksiä, niin se oikeasti lisää vain pirusti byrokratiaa. Tästä on tullut kyttäysyhteiskunta, missä yrittäjä on aina varmuuden vuoksi epäilyksenalainen.

JM-K

Toveri Tanderfelt meuhkasi eilen muistaakseni tässä ketjussa Muutos 2011:n kansanliikkeen valtaamisesta ja muuttamisesta tavoitteiltaan hyvin kyseenalaiseksi. Nyt en jostain syystä löydä toveri Tanderfeltin ko. viestiä, lienee sen itse poistanut.

Niin tai näin, päätin tässä aamupalaa syödessäni, että tulen istuvana puheenjohtajana ja hallituksen jäsenenä henkilökohtaisesti estämään jokaisen uuden jäsenen hyväksymisen ennen tulevia puheenjohtajavaaleja. Siinähän sitten valtailette. Kiitos siis toveri Tanderfeltille vinkistä!

Tulen muutenkin tekemään kaikkeni estääkseni Muutos 2011:n luisumisen epäilyttävän ääriaineksen leikkikentäksi. Piste.

Jatketaan!!!1!

Mikko pa

Nyt olit Juha Mäki-Katala....minusta tuntuu että tuuli loppui purjeista...perskules
Suomen sotilaallinen puolustaminen
Sotilaalliseen puolustukseen kuuluvat:
maa-alueen, vesialueen ja ilmatilan valvominen sekä alueellisen koskemattomuuden turvaaminen
kansan elinmahdollisuuksien, perusoikeuksien ja valtiojohdon toimintavapauden turvaaminen ja laillisen yhteiskuntajärjestyksen puolustaminen