News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2009-02-24 Metro: Puhe on somaleista, herra ministeri (Relander)

Started by etnis, 24.02.2009, 09:02:15

Previous topic - Next topic

Mika.H

Quote from: bebeto007 on 25.02.2009, 14:59:05

Wow, mitä mätäjournalismia. Muistuu mielee lapsuusvuodet ja Helsinki-Cup, jossa kuului kentän laidalta huuto: "Relander, tuu pois sieltä...siel on peli!"

tuossako olisi syy siihen, että Rellu mainitsee nuo koulukiusaajat aina kun hirmustuu?!
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

bebeto007

Quote from: Mika.H on 25.02.2009, 19:19:24
Quote from: bebeto007 on 25.02.2009, 14:59:05

Wow, mitä mätäjournalismia. Muistuu mielee lapsuusvuodet ja Helsinki-Cup, jossa kuului kentän laidalta huuto: "Relander, tuu pois sieltä...siel on peli!"

tuossako olisi syy siihen, että Rellu mainitsee nuo koulukiusaajat aina kun hirmustuu?!

Koulukiusaaminen ei ole oikein...mutta saattaahan tässä nimeomaisessa tapauksessa niinkin käyneen.
War is not over until you admit it to yourself! *General Patton*

Panopticon

Herättelen henkiin tällaisen mielestäni merkittävän kirjoituksen ja siitä seuranneen jälkikeskustelun (void). Kirjoitin Jukalle mailia ja odottelen vastausta. Vastaisitko Jukka, pliis?

<nips>

Arvoisa Herra Relander,

Aluksi haluaisin pahoitella että kirjoitan nimettömänä. Hesarin toimittaja Esa Mäkinen teki taannoin hyvin selväksi että mielipiteiden ilmaisu omalla nimellä internetissä on varsin tuomittavaa. Sehän on toimittajien ja kolumnistien yksinoikeus, eiksje? Olen aina pitänyt Sinua hyvin älykkäänä miehenä. Siihen mielikuvaan ei millään mahdu viimeisin Metron kolumnisi. Tuollainen rasistikortin lapsellinen heittely alkaa olla todella väsynyttä. En tiedä oliko kyseessä kenties provo, jolla toivoit saavasi paljon palautetta. Jos se ei ollut provo, se oli hyvin loukkaava ja rasistinen. Se oli sananvapauden kaventamista kannattava kiihotus. Olen koittanut tässä viime ajat hahmotella mistä ihmeestä tämä ns. suvaitsevaisuusviha kumpuaa.

Itse olen työpaikassa, jossa asiakkaista yli kolmannes on ulkkareita, asun lähiössä, jossa valtaosa asukkaista on ulkomaalaistaustaisia, naapureistani 90% on ei-kantasuomalaisia. Ikinä en ole rasistista ajatusta kanssaeläjistäni ajatellut - silti mielestäni minulla on oikeus olla jotain mieltä maahanmuuttopolitiikasta, tulematta rrrrasistiksi leimatuksi. Mikä ihmeen peikko tän taustalla on?! Mitkä sinunkin motiivit on leimata ihmisiä valheellisin todistein?! Hyväkään tarkoitus ei anna vapaita käsiä tekojen suhteen, puhumattakaan älyllisestä epärehellisyydestä. Sinun pitäisi tietää tämä. Monet nettirasistit ovat kytkeneet suvaitsevaiston vihan vasemmistolaisuuteen. Itse en lähtisi tuollaisia foliohattuteorioita tukemaan. Olen itsekin opiskellut humanistisia aineita ja muistan hyvin eurosentrismit ja etnosentrismit ja muut kultturiset itseinhoelementit. Uskoisin että jossain tuolla on se rosettan kivi. Jostain ihme postkolonialistisesta ja postholokaustisesta itseinhosta on yliopiston humanistisiin ja sosiaalitieteellisiin aineisiin pesiytynyt meemi joka sosiaalistaa uhrinsa tähän oman kulttuurin inhoon ja toiseuden ylistämiseen. Huomauttaisin, että tässä piilee ansa: mitä enemmän implikoitte valtakulttuurille sen olevan kulttuuriköyhä ja eksplikoitte sen rasismia (valheellisesti), sitä enemmän se vihaa teitä ja kohdistaa myös vihansa näihin monikultturistien uhreihin (ja kyllä, mielestäni nämä onnettomat somalit ovat tämän valheellisen ideologian uhreja). Toivon Sinulle virkeitä ajatuksia ja muista sananvapaus! Lukaseppa vaikka YK:n yleismaailmallinen ihmisoikeuksien julistus kertauksena, suosittele myös kavereillesi.

J
Kirjastonhoitja, Nettirasisti

</nips>

Maastamuuttaja

Harva "tutkija" käyttää ujostelematta tätä titteliä ilman lainausmerkkejä ellei ole suoritanut tohtorintutkintoa. Relander on tutkinut omia varpaidenväliesiintymiään kohta kaksikymmentä vuotta, mutta tiedeyhteisön kiihkeästi odottamaa mestariväitöstä ei ole näkynyt.

todellisuus

"Oikeasti, kun puhutaan maahanmuutosta, puhutaan niistä, jotka ovat jo täällä. Tummaihoisista ihmisistä, joita saa nyt, kiitos valppaiden nettirasistien, vihata. Siitähän on kysymys. Somaleihin kohdistuva viha naamioituu maahanmuuttovastaisuudeksi ja ja siistiytyy monikulttuurisuuskritiikiksi.

Somalian kielen taitoisia asuu maassamme kymmenisen tuhatta. Luulisi että ongelma ei ole järin valtava. Mutta pienempi ja heikompi kohde on koulukiusaajille otollisin. Ja sitähän nämä nettirasistit ovat, pienempiensä kimpussa."
Tämä on hyvää tekstiä, jota kannattaa tulevaisuudessa siteerata.

Saisikohan Relanderin kolumnia tarjottua jossain kouluun liittyvässä kontekstissa nykykoululaisille jotenkin samalla esille tuoden, että hän on tyypillinen Vihreän puolueen edustaja? Ajatelkaa vain sitä tulevaa nuivien äänipotentiaalia, kun somalijengien hakkaamille ja ahdistelemille kilteille pojille ja tytöille tuodaan tälläistä tekstiä luettavaksi.
Oliko viestini huono? Lähetä palautetta yksityisviestillä, rakentava palaute kirjoitustyylistäni ja/tai huonosta ajattelumaailmastani otetaan ilolla vastaan.