News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Espoon Matinkylä on uusi Mogadishu

Started by Viktor, 21.07.2010, 12:51:49

Previous topic - Next topic

Viktor

Asun Espoon Matinkylässä (en tosin enää kauaa) ja on käsittämätöntä kuinka paljon somppuja tänne on asutettu. Olin pari päivää sitten lasteni kanssa puistossa ja noin neljänkymmenen ihmisen joukossa olimme ainoat valkoihoiset. Muut oli sitten sitä kaapujengiä. Haluan todellakin POIS täältä ja pian. Outoa täkäläisissä sompuissa on muuten se, että kaikki ovat naisia tai lapsia. Miehiä ei näy missään. Vaikka kai joku nuokin lapset on tehnyt..

Ernst

Quote from: Viktor on 21.07.2010, 12:51:49
Asun Espoon Matinkylässä (en tosin enää kauaa) ja on käsittämätöntä kuinka paljon somppuja tänne on asutettu. Olin pari päivää sitten lasteni kanssa puistossa ja noin neljänkymmenen ihmisen joukossa olimme ainoat valkoihoiset. Muut oli sitten sitä kaapujengiä. Haluan todellakin POIS täältä ja pian. Outoa täkäläisissä sompuissa on muuten se, että kaikki ovat naisia tai lapsia. Miehiä ei näy missään. Vaikka kai joku nuokin lapset on tehnyt..

Taidat olla liikkeellä aamupäivästä  ;)
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

prestionat

Nuoriso on asemalla pitämässä seiniä pystyssä.

Viktor

dothefake

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

ROP

Itse asun Espoon Kilossa. Erityisesti aseman seudulla missä on paljon kaupungin vuokrataloja kaapujengi tuntuu olevan enemmistö. Satun tietämään, että oman taloyhtiömme (joka on ASO-yhtiö) asujaimistossa ei kyseistä ryhmää ole, ja siksipä hätistelenkin aina pihaltamme ylimääräiset taikaviitat pois. Ovat toistaiseksi lähteneet mukisematta.

Mika.H

Miehet ovat Ompussa.

Hieno kulttuuri muuten noilla. Nainen saa olla kerrankin ihka oikea nainen ja keskittyä lastenhoitoon ja silleen. Mies saa tehdä mitä huvittaa...

Minä kannatan somalikulttuurin valtavirtaistamista. Naisen paikka on kotona...

juuh..;)
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

BastardoGrande

Espoon somalimiehet notkuu Isossa Omenassa, Sellossa ja Espoon keskuksessa, siis ne jotka ei jaksa valua Steissille.
Somalimieshän ei osallistu lasten kasvatukseen, kotitöihin eikä edes kauppakärrien työntämiseen, kuten kaikki näemme päivittäin.
[img]http://img840.imageshack.us/img840/6147/manifestikannattaja.png[/img]

"Vähemmistöjen suosiminen on enemmistön syrjintää"

Minä en vihaa mustia, vaan toivon että he elävät onnellisesti omissa maissaan. -Tandefelt-

http://velkakello.fi/

Ernst

Quote from: BastardoGrande on 21.07.2010, 13:01:26
Espoon somalimiehet notkuu Isossa Omenassa, Sellossa ja Espoon keskuksessa, siis ne jotka ei jaksa valua Steissille.
Somalimieshän ei osallistu lasten kasvatukseen, kotitöihin eikä edes kauppakärrien työntämiseen, kuten kaikki näemme päivittäin.

Somalimies näkyy ainakin Kouvolan havaintojen mukaan keskittyvän kännykkään pölöttämiseen, uudella vaihdepyörällä polkemiseen ja huivitettujen naisten saatteluun. Somalilapsia ei ole katukuvassa näkynyt. Näin täällä Kymmendalenissa så att säga, så där småningom, juu!

dothefake

Pisteet Kongolaisille, olen kahdesti ponkannut pyöräilevän
Kongolaisen ja molemmilla oli ikivanhat mummopyörät.
Teki oikein hyvää ja loi hyvän ja sympaattisen mielen mahdollista
kohtaamista silmälläpitäen. Naiskongolaisia olen nähnyt kirpputorilla
useasti ostamassa itselleen vaatteita, kongolaisille siis kelpaa käytettykin.
Heidän käytöksensä on havaintojen mukaan ihan kohteliasta, ei lainkaan
ylimielistä ja jonkinlainen kiitollisuus annetusta mahdollisuudesta näkyy.
Ylläolevat kokemukset aiheuttavat pelkoa, että he pujahtavat suomalaiseen
yhteiskuntaan ilman kotoutusta ja milläs Kurri sitten elää? Ai niin, ovat kristittyjä,
eivät taikaviittoja, mutta ei kai sillä ole mitään vaikutusta, musta mikä musta. Vai
onko sitenkin......
-Tytti Tuppurainen

Ernst

Quote from: dothefake on 21.07.2010, 13:19:06
Ylläolevat kokemukset aiheuttavat pelkoa, että he pujahtavat suomalaiseen
yhteiskuntaan ilman kotoutusta ja milläs Kurri sitten elää? Ai niin, ovat kristittyjä,
eivät taikaviittoja, mutta ei kai sillä ole mitään vaikutusta, musta mikä musta. Vai
onko sitenkin......

Mustahan sitä on meikäläinenkin joskus ollut, kun teatterivärejä leviteltiin...

Annetaanko pisteet Kouvolan eli Kuusaan kongolaisille? Voisivathan he toki liikennesääntöjä noudattaa, jos Satu ehtisi mokukiireiltään heille niistä kertoa. Tämä siis ei ollut kongolaisille miinusta vaan Kurrille.

dothefake

Kuusaan kongolaisiahan tässä kehun. Oikein hämmästyin itsekin,
etten ole piinkova rasisti, vaan heti, kun tulokas käyttäytyy ihmisiksi
ja osoittaa oikeanlaista nöyryyttä, korostan, ei kuitenkaan nöyristele,
niin automaattinen suhtautumiseni on ihan neutraali ja avoin.
Taidan lähteä tutkituttamaan pääni viidakkoklinikalle, hoi pygmit
valjastakaa norsuni.
-Tytti Tuppurainen

Punaniska

Quote from: dothefake on 21.07.2010, 13:19:06

Itsekin olen varovaisesti samoilla linjoilla, tohdin uskoa, että heidän kielitaitonsa tulee aikaa myöten käsittämään muitakin sanoja, kuin "taikaseinän" ja "rasistin".

Mutta he ovatkin tulleet pakolaisleireiltä suomalaisten toimesta. Eivät siis turvapaikkashoppareita, ja se myös näkyy käytöksessä.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

dothefake

Kirpputorin kassalla osasivat jo lukusanoja ja lopuksi nuo
kolme muskottikongolaista kajautti kuorossa "Kiiitooos"
-Tytti Tuppurainen

Jouko

Jaa? Että niitäkin löytyy. Olen ollut sitten siinä väärässä luulossa että Somaliasta tulee tänne vain asekuntoisia miehiä. Naisista ja lapsista ei luulisi olevan niin suurta harmia ja lapset ovat sopeutuvaisia. On vain kyse siitä kotouttamisesta tai kotoutumisesta.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

VeePee

Quote from: dothefake on 21.07.2010, 13:41:41

Minulla on ihan sama juttu. Ideaalitilanteessa ei tietenkään pitäisi edes kiinnittää huomiota tai noteerata mitenkään 'normaalisti' käyttäytyviin varsinaisiin mamuihin, mutta niin se vain minullekin tulee hyvä ja ystävällinen olo aina, kun näen aidosti kotoutuneen mustan mamun. Aamulla somalitaustainen hyysärinjakaja tulee usein rapussa vastaan ja hänen kanssaan on kiva vaihtaa hyvät huomenet ja olen hänen puolestaan vilpittömän iloinen siitä, että hän on halunnut kotoutua. Vastaavia hyvin asiansa hoitaneita mamuja näkee lähes päivittäin. Että tervetuloa vaan tänne tällaiset mamut, teille täällä riittää kyllä tilaa.

Vastapainona on sitten se helvetin rosk... eiku pask... eiku siis haasteellisempi väki, jota ei sopeutuminen pahemmin nappaa. Niiden hyysääminen ja tänne vasiten haaliminen tulee aiheuttamaan minulle vitutusperäisen aivoverenvuodon ennemmin tai myöhemmin.  Minulle olisi henkilökohtainen suviskliimaksi nähdä joukko somalimiehiä katsomassa Suomi-Ruotsi jääkiekkomatsia sinivalkoiset leijonapaidat päällä saunan lämmetessä taustalla.

dothefake

VeePee: Minulle olisi henkilökohtainen suviskliimaksi nähdä joukko
somalimiehiä katsomassa Suomi-Ruotsi jääkiekkomatsia sinivalkoiset
leijonapaidat päällä saunan lämmetessä taustalla.

Tarkoititko: ..nähdä joukko lämpimän saunan takana?
-Tytti Tuppurainen

Ernst

Quote from: dothefake on 21.07.2010, 13:41:41
Taidan lähteä tutkituttamaan pääni viidakkoklinikalle, hoi pygmit
valjastakaa norsuni.

Ristus, Fake!, pidetäänkö seuraava nuivamiitti kongolaisten kanssa!

dothefake

Mikä, ettei, eivät olleet mitään rumia, hiukan ehkä ns. perseviä,
mutta aprikoitiin tuossa yhden kaverin kanssa voisiko siinä lepuuttaa
kaljatölkkiään hörppyjen lomassa. Hehän ovat taitavia kantamaan
ainakin päällään ruukkuja, niin siitä se ajatus sitten lähti.

Lainaus jäsen M:ltä: "Mustahan sitä on meikäläinenkin joskus ollut, kun teatterivärejä leviteltiin..."

Oliko kappale "Pekka ja jäsen M neekereinä"?
-Tytti Tuppurainen

valtakunnanpärkhele

Joo saman huomannut Matinkyläläisenä. Tuo somppujengi on tosin kerääntynyt pienelle alueella tuohon Iso-omenan ja vanhan ostarin välisille alueelle kaupungin vuokra-asuntoihin. Määrä on kasvanut ihan silmissä viimeaikoina.  Ilmeisesti 'erilaisesta aikakäsityksestä' johtuen aamupäivisin somppuja ei paljon näy mutta illasta alkaen äläwäbälä kaikuu yömyöhään asti. Varsinkin tuossa läheisessä 'neekeripuistossa', joka on sananmukaisesti mustanaan kunniakansalaisia. Valitettavasti ei omaa poikaa uskalla yksin päästää leikkimään tuonne... Metron valmistumista odotan mielenkiinnolla kun vuosaaresta on steissin kautta suorayhteys tänne... tosin itse asun jossain ihan muualla jo silloin
J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat

Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

Iloveallpeople

Quote from: Jouko on 21.07.2010, 13:57:30
Jaa? Että niitäkin löytyy. Olen ollut sitten siinä väärässä luulossa että Somaliasta tulee tänne vain asekuntoisia miehiä. Naisista ja lapsista ei luulisi olevan niin suurta harmia ja lapset ovat sopeutuvaisia. On vain kyse siitä kotouttamisesta tai kotoutumisesta.

Kuten hyvin tiedossa on, perheenyhdistämiset ovat lähteneet pyörimään viimeaikoina mallikkaasti. Näin "alaikäisten" vanhemmat ja alaikäiset sisarukset ja ottosisarukset sekä myöhemmin oma perhe (kun vanhempien Suomeen päästyä paljastuukin, että kyseessä ei ollutkaan kotona asunut teini, vaan perheenisä) ovat saapuneet jo Suomeen. Somalien ikä- ja sukupuolirakenne onkin perheenyhdistämisten kautta pikkuhiljaa hieman normalisoitumassa Suomessa. Väkivaltaisen "nuorison" kasvu ei toisinsanoen ole aivan yhtä räjähdysmäisessä kasvussa kuin koko somaliväestön. Toisaalta Suomessa kasvaneiden lasten sopeutumisessa on nähtävissä pahoja puutteita johtuen todennäköisesti kotouttamismäärärahojen vähyydestä.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

BastardoGrande

Ristus, Fake!, pidetäänkö seuraava nuivamiitti kongolaisten kanssa!

Saunassa, sen sivulla vai sen takana?
[img]http://img840.imageshack.us/img840/6147/manifestikannattaja.png[/img]

"Vähemmistöjen suosiminen on enemmistön syrjintää"

Minä en vihaa mustia, vaan toivon että he elävät onnellisesti omissa maissaan. -Tandefelt-

http://velkakello.fi/

perdido

Pidän vähän kummallisena sitä, että somalilasten ja naisten näkeminen saa toivomaan kaupunginosasta muuttoa. Aika harmittomiahan ne tuppaavat olemaan?

Paljon huolestuttavampaa on sen ilmiön yleistyminen, että ne ovatkin suomalaisia naisia, jotka niitä mustan miehen mukuloita rattaissa työntelevät. Kysykääpä huviksenne seuraavalta vastaantulevalta afrikkalaismieheltä (yleensä ei somaleja, huom.), että onko hänellä lapsia suomalaisten naisten kanssa. Jos ei ole, niin vähintään tällä on "tyttöystäviä". (Monikko on tässä tietysti oleellinen.)
Koin omalta osaltani tämän ilmiön eräänlaisen huipentuman kun oikeasti jouduin kohtaamaan kaksi nuorta suomalaista naista, joilla oli melkeinpä tismalleen samanikäiset pienet, kiharapäiset lapset vierekkäisissä rattaissa, ja näiden isä oli yksi ja sama afro (ei paikalla). Vain afrikkalainen äijä pystyy moiseen, ja vain afrikkalaisiin miehiin erikoistunut suomalainen nainen voi venyttää moraalinsa tuollaiseen. No onnea heille valitsemallaan tiellä.

Ernst

Quote from: dothefake on 21.07.2010, 14:48:40
Mikä, ettei, eivät olleet mitään rumia, hiukan ehkä ns. perseviä,
mutta aprikoitiin tuossa yhden kaverin kanssa voisiko siinä lepuuttaa
kaljatölkkiään hörppyjen lomassa. Hehän ovat taitavia kantamaan
ainakin päällään ruukkuja, niin siitä se ajatus sitten lähti.

Lainaus jäsen M:ltä: "Mustahan sitä on meikäläinenkin joskus ollut, kun teatterivärejä leviteltiin..."

Oliko kappale "Pekka ja jäsen M neekereinä"?

Eikäkö minä olin se levypallotaituri.

rankka

Asun Espoon Matinkylässä (en tosin enää kauaa) ja on käsittämätöntä kuinka paljon somppuja tänne on asutettu.

Muuta pois.
½v sitten mekin vielä asuttiin Matinkylässä. Nyt maaseudulla. Ei kuulu enää äbäläwäbälä klo 0500.
Parista syystä haluttiin sieltä pois, ja toinen syy nimenomaan oli somalit ja heistä johtuvat oheisilmiöt. Se tärkeämpi syy on että vanhemmalla muksulla alkaa koulu syksyllä, ja Tiistilän koulu 33.6% mamuosuudella ei innostanut meitä vastuullisia vanhempia.
No, tämä toinenkin syyhän johtuu pääasiassa somaleista.  :facepalm: 

Ramadan 10. elokuuta - 9. syyskuuta 2010.
Onnea.
Ei haise. Ei meteliä. Tuskin lainkaan muitakaan järjestyshäiriöitä.
Ihanan värisevää.

Mika

Quote from: ROP on 21.07.2010, 12:59:42
Itse asun Espoon Kilossa. Erityisesti aseman seudulla missä on paljon kaupungin vuokrataloja kaapujengi tuntuu olevan enemmistö. Satun tietämään, että oman taloyhtiömme (joka on ASO-yhtiö) asujaimistossa ei kyseistä ryhmää ole, ja siksipä hätistelenkin aina pihaltamme ylimääräiset taikaviitat pois. Ovat toistaiseksi lähteneet mukisematta.

Kilossa on tosiaan paljon mamuja. Aseman vieressä olevassa Siwassa asioidessa tulee aika usein mieleen muutto vähemmän rikastuneelle alueelle.  Ikävä kyllä pk-seudulla kaikki junaradan varrella olevat asuinalueet on pilattu keskittämällä sinne kaupungin vuokrataloja.  Varmin tapa päästä ei-toivotusta aineksesta eroon, on ostaa asunto paikasta jonne on huonot julkiset kulkuyhteydet.  
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Viktor

Quote from: perdido on 21.07.2010, 16:46:42
Pidän vähän kummallisena sitä, että somalilasten ja naisten näkeminen saa toivomaan kaupunginosasta muuttoa. Aika harmittomiahan ne tuppaavat olemaan?

Vai niin luulet? Oletkos kokeillut asua niiden kanssa? Jo se hirvittävä älämölö mikä niistä lähtee riittää hermostuttamaan monet...

Lodi

Quote from: ROP on 21.07.2010, 12:59:42

Kymmenisen vuotta sitten lapseni urheiluharrastuksen kautta tuntemani ja Kilossa kaupungin vuokra-asunnossa asuva nainen kertoi, että aina, kun suomalainen perhe muuttaa pois, tulee tilalle somalialainen perhe. Tämä oli siis jo kymmenen vuotta sitten.

Ei ole siis mitenkään ihme, että Kilon läpi ajaessaan voi tuntea aitoa kansainvälistä (afrikkalaista) tunnelmaa.

Itse asiassa pari päivää sitten ajaessani Turuntieltä Kilon läpi Kauniaisiin päin hämmennyin, kun näin valkoihoisen naisen ja miehen istuvan bussipysäkillä odottamassa bussia.
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

Ernst

Quote from: planeta on 21.07.2010, 22:12:25
Somalinaiset olivat arvattavasti pahoillaan, että suomalainen sosiaalitoimi ei auta heitä tässä asiassa, vaikka heidän kaikki toiveensa ja tarpeensa tulisi toteuttaa. Onko tämä sitä suomalaista rasismia? Miten voisimme auttaa?

Josko ne somalimiehet menisivät töihin?

Suomitalon renki

Suomi on ihmeellinen maa, kun kylään asettuu yksi iloinen ja ahkera ulkomaalaisperhe (tarkoitan väritykseltään tummia), niin kaikki ovat heidän kanssaan ystäviä ja yhteisö oppii ja rikastuu huom. YHDESSÄ. Vaan kun paikalle saapuu 20 perhettä,,, niin yhteisö taantuun niin perkuleesti. Mikään ei toimi, paikat on likaisia, lista olisi loputon..