News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Puliukot vs. romanialaiset

Started by Lodi, 15.07.2010, 23:14:46

Previous topic - Next topic

Miniluv

QuoteNäinkö siis tälläkin foorumilla? Pitäisi varmaan perustaa "raittiiden nuivien ja mokuttajien salainen raittiusseura...".

Seuran salaiset kokoontumiset olisivat riehakkaimpia sitten Kieltolaki 1 vuotta-tilaisuuksien :)

QuoteKoska humalhakuisen juomisen, alkoholismiin kannustavien kulttuuripiirteiden ja lainsäädännön kritisoiminen on Suomessa yhä TABU. Aivan yhtä lailla tästä tulisi kuitenkin puhua kuin tyttöjen silpomisesta somalikulttuurissa. Kyseessä on kuitenkin sangen barbaarimainen ja haitallinen kulttuurinen piirre, jonka suhteen meillä on opittavaa muilta kulttuureilta.

Aivan Yhtä LaillaTM-kortti :)

Olen eri mieltä. Suomalaisten alkoholismista pitää puhua paljon enemmän kuin vieraitten kansojen ikävistä tavoista.

Tilannetta ei pidä päästää siihen, että meidän on erityisesti ongelmoitava vieraitten kansojen ikävillä tavoilla. Muuten kuin maailmanparannusta mahdollisesti harrastavina yksityishenkilöinä.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

hallis

Juuh, se siitä. Totuus nyt vain on se, että Muutos 2011 -ihmisistä ei ainoakaan tule pääsemään Eduskuntaan. Matematiikan vääjämötn laki todistaa sen, ja mä olen vaan pelkkä humaninistinen maisteri! Jopa mäkin siis ymmärrän sen!

Ja tällä tiellä kun ollaaan: lupaam syödä ämpärillisen paskaa, jos yksikin Muutos2011-ihmisistä pääsee Eduskunkaan. Ja kaks jos pääsee... Tai kolme...!!

Että: perkeleen höveliä teidän täytyy olla jos uskotte moiseen! Mä oon valmis syömään paskaa - entä te???
Ei kannata ruveta deletoimaan mitään. Se on siinä, eikö niin. - Miniluv 26.7.2010.

Timo Rainela

Oma biologinen dominassini, eli tietyn alleelin kyky määrätä heterotsygoottisen yksilön ilmiasua - laitta sanomaan seuraavaa;
Kaikkein pahinkin suomalainen katkokävelijä rapajuoppo on kymmenentuhatta kertaa arvokkaampi ihmisenä kuin se paraskin taikauskoinen maahantunkeutuja, romanirikollisista nyt puhumattakaan.
Veritas odium parit.
Timo

EDIT  tarkennus ja kiitos prestionat
TR: Muuten olen sitä mieltä, että naisten olemassaolo politiikassa, virkahallinnossa ja päätöksenteossa on suurin yksittäinen syy kansakuntamme yhtenäisyyden ja moraalisen, eettisen, sivistyksellisen sekä pratopalogistisen rappion ja tuhon liikkeelle panevana voimana. Joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta.

dothefake

Quote from: hallis on 18.07.2010, 01:43:58
Juuh, se siitä. Totuus nyt vain on se, että Muutos 2011 -ihmisistä ei ainoakaan tule pääsemään Eduskuntaan. Matematiikan vääjämötn laki todistaa sen, ja mä olen vaan pelkkä humaninistinen maisteri! Jopa mäkin siis ymmärrän sen!

Ja tällä tiellä kun ollaaan: lupaam syödä ämpärillisen paskaa, jos yksikin Muutos2011-ihmisistä pääsee Eduskunkaan. Ja kaks jos pääsee... Tai kolme...!!

Että: perkeleen höveliä teidän täytyy olla jos uskotte moiseen! Mä oon valmis syömään paskaa - entä te???
Nisti se on humanistikin, sano. Paskaahan meille on syötetty jo muutaman vuoden, ei tunnu missään.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

prestionat

Quote from: Timo Rainela on 18.07.2010, 01:46:06
Oma biologinen dominassini, eli tietyn alleelin kyky määrätä heterotsygoottisen yksilön ilmiasua - laitta sanomaan seuraavaa;
Kaikkein pahinkin [suomalainen] katkokävelijä rapajuoppo on kymmenentuhatta kertaa arvokkaampi ihmisenä kuin se paraskin taikauskoinen maahantunkeutuja, romanirikollisista nyt puhumattakaan.
Veritas odium parit.
Timo

Kuittaan tän ihan siksi ja lisäsin tuohon sen suomalaisen hakasulkuihin, kun olen niin samaa mieltä enkä toivo jonkun moderaattorin poistavan totuutta foorumilta vain koska Muutos2011 kärsis kamalasti.

Eino P. Keravalta

Nyt ei ole kyse uskosta, vaan työstä ja taistelusta.

Ei maailmassa mitään tapahdu, jollei siihen uskota ensin. Ihmisillä pitää olla unelmia, toiveita ja tavoitteita, vaikka ne ehkä aluksi näyttäisivätkin epätodennäköisiltä. Ja vaikka tavoitteet eivät aina onnistuisikaan, on parempi, että on edes yritetty. Jälkeenpäin on turha surra, jollei mitään koskaan yrittänyt.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Gödel

Juuh, se siitä. Totuus nyt vain on se, että Muutos 2011 -ihmisistä ei ainoakaan tule pääsemään Eduskuntaan. Matematiikan vääjämötn laki todistaa sen,

Olen hieman perehtynyt aiheeseen, joten jos puhut jotain matematiikan nimissä, niin tapoihin kuuluu kertoa myös perustelut. Muussa tapauksessa lausumallasi ei ole mitään tekemistä matematiikan kanssa.

ja mä olen vaan pelkkä humaninistinen maisteri!

Tuon kyllä nielen pureksimatta.

Jopa mäkin siis ymmärrän sen!

Ymmärrät väärin.

Kannattaisi hieman selkiyttää käsitteitä. Tavoite on täysin eri asia kuin usko.

"Usko tarkoittaa 1) tietoon perustumatonta käsitystä jostakin, luuloa, 2) luottamusta jonkin olemassaoloon, toteutumiseen, arvoon tai muuhun, 3) uskonnollista vakaumusta, uskontoa: ihmisen vakaumusta jumalan tai muun yli-inhimillisen mahdin olemassaolosta ja tähän turvautumista."
Clifters; Jiri Nikkinen, Luri Luokkala, Lare Murtomaa: Angelica (-89)

http://www.youtube.com/watch?v=iJZLBDDp6QE

Petula Clark - Beautiful and the rain

http://www.youtube.com/watch?v=-4LAPE_-LDU

Ernst

Näytit aloittaneen jo paskan syömisen harjoitukset puhumalla sitä.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Lemmy

lupaam syödä ämpärillisen paskaa, jos yksikin Muutos2011-ihmisistä pääsee Eduskunkaan.

mingä gogone änbäri?
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Miniluv

Quote from: Lemmy on 18.07.2010, 09:53:34
lupaam syödä ämpärillisen paskaa, jos yksikin Muutos2011-ihmisistä pääsee Eduskunkaan.

mingä gogone änbäri?

Varoittava esimerkki...
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Lodi

Kävin tässä välissä nukkumassa .. toisin kuin näköjään moni muu  :D
Kirjoitusvirheistä päätellen sitä punaviiniä on kulunut siellä sun täällä.
;D
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

Harri Eerikäinen

Quote from: Lodi on 18.07.2010, 10:08:30
;D

Kossua vaan vähäsen maun vuoksi...

Lodi

Quote from: Harri Eerikäinen on 18.07.2010, 10:22:52
Quote from: Lodi on 18.07.2010, 10:08:30
;D

Kossua vaan vähäsen maun vuoksi...

Tällaisella helteellä se pullo kannattaa pitää pakastimessa. Maistuu paremmalle.

JM-K

Olipas yllättävän monella vaikeuksia lukemisen ymmärtämisen kanssa. Väännetään nyt sitten rautalangasta:

Minä ainakin heitän. Sillain on sovittu, että kun on koulut ja intti käyty, omaan kämppään hipihopi.
= aikuisen lapsen kuuluu asua omassa asunnossaan, ei vanhempien nurkissa. Hänen kuuluu myös elättää itse itsensä töitä tekemällä. Niitä saa, kun käy kouluja. Tähän ajatukseen länsimainen yhteiskuntamalli perustuu.

Jos ei koulut ja intti maistu, niin saa muuttaa heti, kun 18v. täyttää ihan mihin haluaa.
= jos ei jostain syystä halua itse itseään elättää ja elämäänsä rakentaa, niin ei ole enää minun ongelmani, kun ovat täysi-ikäisiä. Elämänsä saa käyttää mihin haluaa, mutta vastuu seurauksista on aina yksilöllä itsellään.

Jos viinalla tai muilla huumeilla tärvelevät elämänsä, niin sääliä tai myötätuntoa ei tästä osoitteesta heru. Rahasta nyt puhumattakaan.
= viinalla ja huumeilla elämänsä tärvääminen on ihan oma valinta, josta saa ihan itse kantaa seuraukset. Kenenkään ei ole pakko juoda eikä käyttää huumeita. Ongelmiin saa myös apua. Suurin ongelma lienee kuitenkin se, että monella riippuvaisella ei löydy tarpeeksi omaa tahtoa ja halua raitistua. Raitistuminen on pohjimmiltaan aina pelkkä valinta- ja tahtokysymys.

EDIT: Puliukkoihin en pistäisi senttiäkään yhteiskunnan rahoja. Sen sijaan yhteiskunta voisi tarjota niille niin paljon viinaa, että juovat itsensä hengiltä mahdollisimman nopeasti. Tämä ei ollut pilaa, vaan olen ihan vakavissani (vaikka taas Muutos 2011 kaatui...). Jos ihminen päästää elämänsä tuohon tilaan, niin voisi jo itsekin harkita sitä hengiltä juomista tai vaikka hankeen sammumista.
= viinaahan pultsarit haluavat. Annetaan sitä heille.

ämpee

Quote from: Lemmy on 18.07.2010, 09:53:34

mingä gogone änbäri?

Hep!! Täällä myös käsi ylhäällä!!1!

Pirjo aikanaan lupasi syödä hatullisen paskaa, ja minä lupasin vapaa-ehtoisesti olla sitä hattua täyttämässä, vapaa-ehtoisuutta Hyvän Asian Takia löytyy sitten edelleen!

Muutos^^^2011 !!
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

hallis

Quote from: JM-K on 18.07.2010, 10:32:07
Olipas yllättävän monella vaikeuksia lukemisen ymmärtämisen kanssa. Väännetään nyt sitten rautalangasta:

Hah hah hah! On sulla otsaa! Alat sitten alentuvasti vielä vääntää meille semantiikan alkeisoppitunteja! :o
Ei kannata ruveta deletoimaan mitään. Se on siinä, eikö niin. - Miniluv 26.7.2010.

Viinankylväjä

Ja heroiinia narkkareille...

Logiikkasi kusee kaiken lisäksi. Kyllä pultsareilla viinaa riittää, eiväthän ne muuten kännissä olisi.

Eino P. Keravalta

Miksi ulosteen syönnistä puhutaan halventavaan sävyyn? Kyseessähän on joissakin kulttuureissa suosittu, hieno ruoka, jota todella kunnioitetaan. Esimerkiksi Afrikan masai-heimo pitää tapanaan tehdä seuraavanlaista ruokaa: ensin he lypsävät lehmältä hieman maitoa. Sitten lehmän kaulaan tehdään pieni viilto, josta saadaan verta sekoitettavaksi maidon joukkoon. Kaiken kruunaa lehmän lanta, jota niinikään sekoitetaan verimaidon joukkoon. Tätä maidosta, verestä ja ulosteesta koostuvaa puuroa masait nauttivat suurella kunnioituksella.

PS: Afrikkalaisia ravintoloita odotellessa.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

PaulR

Todella hyvä ystävä joi asuntonsa, työpaikkansa ja vaimonsa. Seuraavaksi olisi ollut lähdössä kaverit ja korkki on pysynyt kiinni jo vuoden. Rispect.

Eino P. Keravalta

Samaa mieltä JM-K:n kanssa. Kyse on yksilön tahdosta ja valinnasta. Tietysti joskus viinapiru on niin voimakas, että sille annetaan periksi. Mutta eihän se todista tahdon olemattomuutta, vaan vain sen heikkoutta.

Muuttohaukka

Raitistuminen ei valitettavsti ole aina niin vain oman tahdon alainen juttu.

Aina se oma tahto ei vain riitä, eikä se oma tietous siitä, miten voisi raitistua.
Moneen tarinaan liittyy myös kummallista sattumaa.

Raittiita alkoholisteja on maailmassa miljoonia, joiden raittius on vain yhden kaljan/grogin takana. Ei mitenkään kovin kaukana nyky-yhteiskunnassa.
On vain olemassa ihmisiä, jotka eivät koskaan voi palata normaaliin juomiseen, koska ovat sekä fyysisesti ja psyykkisesti riippuvaisia alkoholi-nimisestä tuotteesta.

On myös olemassa ihmisiä, jotka eivät kykene raitistumaan.
Alkoholismi on sairaus, johon hoitamattomuudessa kuolee ennemmin tai myöhemmin. J M-K:n toive toteutuu aivan varmasti.
Alkoholistiksi tullaan vain juomalla, mutta sen syntymekanismi ei ole mitenkään yksiselitteinen.
Suurkuluttaja> alkoholisti> rantojen mies> ennenaikainen hauta.
Suurkuluttaja> valtion virkamies> eläkeläinen > 80-90-vuotiaana hauta.
Mutta voi se mennä näinkin:
Suurkuluttaja> alkoholisti> raitistuminen> hauta aikanaan.
Tarinoita on monia,  on onnetonta ja on onnellista loppua ja kaikkea siltä väliltä.

Joka ei ole juonut elämässään pohjille saakka, ei voi mennä antamaan lausuntoja kenenkään kyvyistä, haluttomuudesta tai elämänhallinnan heikkoudesta.
Eri ihmisillä on erilainen pohja. Yksi juo kaiken ja toisen ei tarvitse menettää kaikkea.

JM-K

Quote from: hallis on 18.07.2010, 10:45:12

Hah hah hah! On sulla otsaa! Alat sitten alentuvasti vielä vääntää meille semantiikan alkeisoppitunteja! :o

Hmhhh, taisin osua johonkin henkilökohtaiseen kipupisteeseesi. Ei ollut tarkoitus.

Jarkko-setä

viinalla ja huumeilla elämänsä tärvääminen on ihan oma valinta, josta saa ihan itse kantaa seuraukset. Kenenkään ei ole pakko juoda eikä käyttää huumeita. Ongelmiin saa myös apua. Suurin ongelma lienee kuitenkin se, että monella riippuvaisella ei löydy tarpeeksi omaa tahtoa ja halua raitistua. Raitistuminen on pohjimmiltaan aina pelkkä valinta- ja tahtokysymys.

EDIT: Puliukkoihin en pistäisi senttiäkään yhteiskunnan rahoja. Sen sijaan yhteiskunta voisi tarjota niille niin paljon viinaa, että juovat itsensä hengiltä mahdollisimman nopeasti. Tämä ei ollut pilaa, vaan olen ihan vakavissani (vaikka taas Muutos 2011 kaatui...). Jos ihminen päästää elämänsä tuohon tilaan, niin voisi jo itsekin harkita sitä hengiltä juomista tai vaikka hankeen sammumista.

Siinä olet oikeassa, että harvan on PAKKO alkaa juomaan. Mutta mitä ajatuksiisi lopettamisesta tulee, olet ainakin lääkäreiden mukaan väärässä.

Alkoholismi - Duodecim
Quote from: Matti Huttunen
Pakonomainen, jatkuva ja humalahakuinen eli addiktiivinen alkoholin käyttö ei ole luonteeltaan tahdonalaista käytöstä vaan on vakava sairaustila. Pakonomaisen alkoholin taustalla on päihteiden jatkuvan käytön ja pitkäaikaisen stressin aiheuttama keskushermoston toiminnan muutos.

Tuskin täällä kukaan argumentoi, että vastuu olisi jollain muulla kuin ihmisellä itsellään. Tuskin myöskään kukaan täällä kannattaa hyysäämistä. Se mikä minua kiinnostaa, ehkäpä myös toisia, on että miksi juuri alkoholistit ovat se ainoa ryhmä joka mielestäsi saisi tappaa itsensä? Jokaikinen alkoholisti on jo määritelmän mukaan sairas. Miksi vain tämä ryhmä saisi kuolla, mutta muista itse aiheutetuista sairauksista kärsivät ovat oikeutettuja elämään ja yhteiskunnan tukeen sairautensa hoidossa?

Näin laihana, savuttomana, alkoholittomana ja muutenkin terveesti elävänä ihmisenä minua kiinnostaa miksi jätät esimerkiksi ylipainoiset ihmiset vähemmälle huomiolle? Kyseessähän on myös ihmisten itse aiheuttama, tulevaisuudessa aivan valtavan menoerän takaava lääkinnällinen tila. Vasta hiljattainhan uutisoitiin yhdestä tutkimuksesta, jossa selvitettiin  heikon tahdonvoiman omaavien ihmisten syömisen seurauksena aiheutuvista kuluista.

JM-K

Quote from: Jarkko-setä on 18.07.2010, 13:06:18
Siinä olet oikeassa, että harvan on PAKKO alkaa juomaan. Mutta mitä ajatuksiisi lopettamisesta tulee, olet ainakin lääkäreiden mukaan väärässä.

Tunnen useammankin entisen alkoholistin. He ovat raitistuneet, koska ovat halunneet raitistua. Tunnen myös monta nykyistä alkoholistia. He eivät ole raitistuneet, koska eivät halua. Voi olla, että alkoholismi on sairaus. Joka tapauksessa se on itse tietoisesti hankittu.

Quote from: Jarkko-setä on 18.07.2010, 13:06:18
Se mikä minua kiinnostaa, ehkäpä myös toisia, on että miksi juuri alkoholistit ovat se ainoa ryhmä joka mielestäsi saisi tappaa itsensä?
Johtuisikohan tuo, että otin pultsarit puheeksi vaikkapa siitä, että tämän ketjun nimi on Puliukot vs. romanialaiset? Jos ihminen haluaa tappaa itsensä vaikkapa syömällä läskiä päivästä toiseen, niin siitä vaan minun puolestani.

Lodi

Puolueen puheenjohtaja kyllä maalaa melko lailla ääripään uusliberalistista kuvaa itsestään. Hyvä vai paha - en ota kantaa.
Pohjoismaiseen hyvinvointimalliin on kuulunut kansalaisista (ja lähimmäisistä) huolehtiminen.
On ollut hyve ja moraalinen velvoite auttaa heikommin pärjääviä.

Minä en itse ajattele niin, että hyvä vaan kun pultsarit juovat itsensä hengiltä.

Uljanov

Kannatatko siis esim. yhteiskunnan tuen lopettamista liikalihavuudesta johtuvien sairauksien hoidossa ja myös syöpähoidot pois tupakoitsijoilta? Kyllähän näitä itse aiheutettuja sairauksia on vaikka kuinka.

JM-K

Quote from: Lodi on 18.07.2010, 13:24:50
Puolueen puheenjohtaja kyllä maalaa melko lailla ääripään uusliberalistista kuvaa itsestään.

Uusliberalistinen? Mistäs tuon nyt sitten repäisit?

Lodi

Quote from: JM-K on 18.07.2010, 13:28:42
Quote from: Lodi on 18.07.2010, 13:24:50
Puolueen puheenjohtaja kyllä maalaa melko lailla ääripään uusliberalistista kuvaa itsestään.

Uusliberalistinen? Mistäs tuon nyt sitten repäisit?

Ihan korvieni välistä tupsahti ...  :D

Lodi

Quote from: Uljanov on 18.07.2010, 13:25:47
Kannatatko siis esim. yhteiskunnan tuen lopettamista liikalihavuudesta johtuvien sairauksien hoidossa ja myös syöpähoidot pois tupakoitsijoilta? Kyllähän näitä itse aiheutettuja sairauksia on vaikka kuinka.

Muistan edesmenneen arkkiatrin (Arvo Ylppö) todenneen jossain ajankohtaisohjelmassa muinoin, että 90% ihmisen sairauksista on itse tavalla tai toisella aiheutettua.

Paavi

Erikoista puhetta J M-K. Minä pidän omieni (varsinkin lasteni) puolia loppuun saakka.